Mijn naam is Katleen (36).
Tijdens een jaarlijkse controle bij de genaecoloog heeft die een knobbeltje gevonden in mijn borst.
Echo en mammo laten maken, 2 dagen later een punctie en op donderdag 29 nov. 2007 op 33-jarige leeftijd kreeg ik te horen dat het knobbeltje kwaadaardig was.
Borstkanker !
We zijn er snel bij, dat speelt in het voordeel.
Op 7 december werd dit knobbeltje en een klier verwijderd tijdens een borstbesparende operatie.
Daarna chemokuur en na deze 8 behandelingen nog 25 bestralingen.
Een lange tocht met verschillende etappes ...

2010: diagnose cvs en fibromyalgie als gevolg van chemo.
Inhoud blog
  • 2 jaar gepasseerd
  • voor jezelf zorgen
  • 5 jaar?
  • therapeute
  • natourcriterium
  • wandelen
  • virusje
  • Tour de Katleen
  • aanpassing medicatie
  • naar de grote supermarkt
  • nieuwe medicatie
  • puzzelen
  • antwoord?
  • haren groeien
  • koortsblaasjes
  • einde revalidatie bij kiné
  • ik slaap uren aan een stuk
  • samenkomst groep revalidatie
  • ik ben moe-oe
  • inspiratie
  • bijna leeg
  • batterijen zijn opgeladen
  • stiltehuis
  • ik verhuis
  • cursus creativiteit is ten einde
  • zo moe
  • bezoek oncologe
  • moeilijke week
  • slokdarmontsteking
  • niet in 't lang en in 't breed neergeschreven
  • nog eens naar de cross geweest
  • doktersbezoek
  • geduld
  • rouwen
  • mooi maken
  • kopzorgen
  • mijn weerstand wint terrein?
  • buikgriep
  • kaartje Thank You
  • mandala tekenen
  • open armen
  • weekendje Rixensart
  • een nachtje in een ander bed ...
  • bladzijde cm per cm omslaan
  • up and down we go again
  • cursus creativiteit
  • een nieuw jaar
  • om zot van te worden
  • ik voel me weer wat beter
  • kapper
  • uitslag testen goed
  • gisteren cross
  • verkouden
  • laatste drukke week in 2008
  • slapen - loslaten
  • verwennen
  • extra testen
  • Ik mis je
  • m'n best doen
  • stopzetting revalidatieprogramma
  • titel boek?
  • nieuw fotoke
  • goed nieuws
  • glaasje wijn
  • Emg-test brengt duidelijkheid
  • witte woorden op een blauwe achtergrond
  • dankbaarheid
  • boek Borstkanker en Boezemblues
  • oefeninkjes doen
  • probleem aanpakken
  • lymfedrainage
  • hulpmiddelen
  • samenkomst
  • samenkomst bloggenoten
  • slapeloze nachten - pijntjes - uitkijken naar
  • goede raad
  • dubbel gevoel
  • cross
  • weekoverzicht
  • Hamam
  • Niet te geloven
  • step-aerobics
  • Hydrotherapie - geheugen
  • weekend = 2 dagen
  • druk ... rusten ... te moe
  • woorden ... en hun impakt
  • waarom?
  • Pink Ribbon
  • herfst komt eraan en ik kijk er naar uit
  • emoties komen los na bezoek veldrit
  • geel lintje = steun aan mensen met kanker
  • 18 september = dag tegen kanker
  • start revalidatie
  • ik ben er klaar voor
  • niemandsland
  • slaappil
  • eerste nacontrole bij dienst oncologie
  • nieuwe foto
  • oh what a night ...
  • ik mag meedoen aan het revalidatieprogramma in het ziekenhuis
  • naar de kermis geweest
  • controle professor
  • inloophuis Turnhout
  • simpel, gaan we eens doen, ... zo moeilijk
  • naar de kapper geweest
  • nabehandeling is afgelopen !
  • bestralingen bijna gedaan
  • hoe voel ik me nu?
  • ik doe niets meer
  • haar is aan 't groeien
  • begeleiding
  • 55kg
  • te vroeg
  • eerste bestraling
  • helemaal alleen
  • drukke week gehad
  • voorbereiding radiotherapie
  • plannen maken
  • opnieuw thuis geslapen
  • warmteopwellingen
  • laatste chemo gehad, herstellen kan beginnen
  • morgen chemo 8 - de laatste !
  • ik ben moe
  • allez, 't is weer zover
  • het gevoel dat het einde van de chemo in zicht is
  • data radiotherapie
  • lichaam ziet af
  • ik heb nog eens geweend
  • zon, regen, wolken, ...
  • afspraak radiotherapie gemaakt
  • morgen chemo 7
  • 2de puzzel is af
  • vanalles
  • wandeling
  • moeilijke dag gehad
  • 51kg en zakkende
  • morgen chemo 6
  • verminderde weerstand
  • nieuw mutsje gekocht
  • smaakverlies
  • krachten bundelen
  • het gaat de goede kant uit
  • een week verder
  • morgen chemo 5
  • Vlaanderens mooiste
  • opruim-koorts
  • overleg gehad
  • Reiki-behandeling
  • maandag gesprek
  • herstellen gaat moeilijker en moeilijker
  • afgelopen week
  • gewichtsverlies
  • puzzelen
  • uitgebreide verzorging
  • goed weekend gehad
  • het gaat weer beter
  • opbouwen is lastig
  • woeps ... weeral lichamelijk onderuit
  • hopelijk is het de 3de keer anders
  • vandaag een mindere dag
  • film P.S. I love you
  • 3de week na de chemo
  • eigen veldrit - einde veldritseizoen
  • 10de dag na chemo
  • eerste redelijk goede dag
  • chemo 2
  • de kriebels beginnen te komen
  • Sinead O'Connor coupe
  • mijn haar vreet energie
  • mijn haar
  • WK veldrijden
  • Het gaat beter
  • 1 week geleden
  • gisteren was het zondag
  • chemo 1 is voorbij
  • nog 1 nachtje slapen
  • Een dagboek ...
    Archief per maand
  • 12-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
    Zoeken in blog

    Dag per dag
    Lange tocht met verschillende etappes
    23-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw mutsje gekocht
    goedemiddag,

    door de warme zonnestralen is de muts die ik meestel heb opstaan te warm op mijn hoofd, vooral in de auto.
    Ik heb het in de winter gekocht en het was tijd voor een nieuw mutsje.
    Het is een fushia muts geworden met in ongeveer dezelfde kleuren een sjaal eraan vast.
    Weer eens wat anders maar het zal toch weer wennen worden.
    Aan een nieuw kapsel moet je toch ook wennen, niet?

    Voor de rest is het kalmpjes aan.
    De vermoeidheid die voorheen heel goed meeviel komt nu echt opzetten.
    Dat hoort bij deze reeks chemo.  Maar ook dat is wennen want het maakt mij minder sterk.
    Ik plan iets in de voormiddag, bijvoorbeeld een douche nemen en iets in de namiddag, bijvoorbeeld een uur lymfedrainage.  Daarna is het meestal rusten.

    Ik ben blij dat het zonnetje zo geschenen heeft de voorbije dagen.
    Ook al is mijn huid extra kwetsbaar en moet ik zien dat ik niet verbrand.
    Dus ga ik denk ik nog een leuke hoed zoeken.  Ik, een hoed?
    Maar het is nodig want ik ga me niet opsluiten als de zon schijnt.

    tot later,
    Katleen

    19-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.smaakverlies
    Hallo,

    ... andere chemo-kuur, andere bijwerkingen ...
    ... weer afwachten wat het geeft, hoe ik erop reageer, wat het met me doet ...

    Het is al een hele tijd dat ik minder smaak heb in mijn eten en drinken.
    Na de vorige chemo's herstelde dit zich steeds.
    Maar ik denk dat ik stilletjesaan mijn smaak echt kwijt ben want dit is een bijwerking van deze chemo.

    Vandaag valt het me echt op.
    Ik stop iets in m'n mond waarvan ik hoop dat het me nog eens echt gaat smaken ... (fruit, koffiekoek, pannekoek)
    En dan proef ik niets, geen smaak, ... helemaal niets.

    Om te beseffen dat deze chemo weer een heel nieuw verwerkingsproces wordt.
    Het regent buiten en het regent in mijn hartje.
    Ik hoop dat morgen het zonnetje schijnt, maar mijn smaak, daar zal ik nog wat langer op moeten wachten, denk ik.

    knuffel,
    Katleen

    18-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.krachten bundelen
    Dit kwam ik gisteren tegen ...

    Een jongen vraagt zijn moeder: denk je dat ik die grote rots kan tillen?
    Zij zegt: dat kun je zeker, als je al je kracht gebruikt.
    Hij probeert de rots te tillen, een aantal keer.
    Tot hij het opgeeft.
    Ze gaat naar hem toe en samen tillen ze de rots op.
    En ze legt hem uit dat je soms de krachten moet bundelen en hulp inroepen.

    Mijn weinige kracht samen met de kracht van iemand anders zorgen ervoor dat ik sommige dingen kan.
    Wie die persoon ook is.  Samen zijn we sterk.

    groetjes,
    Katleen

    17-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het gaat de goede kant uit
    Hey,

    daarstraks met de dokter gebeld en we weten nu welke bacterie moeilijk doet.
    Maar omdat door de zalf de huiduitslag al verminderd is, hoef ik op dit moment geen extra medicatie in te nemen.
    En daar ben ik wel blij om.  Dus duimen we dat het inderdaad dag na dag beter wordt.

    Verder voel ik aan dat het sinds vandaag de goede kant opgaat.
    Dat voel je, dat verschil.  Hopelijk is dat morgen ook nog zo hé.

    Gisteren is mijn moeder een luchtmatras gaan kopen, ik heb namelijk al een doorligwond aan mijn hiel.
    Geen gewone, een speciale in de winkel van de ziekenkas en dat wordt met een motor aangedreven.
    Dus als ik beweeg in m'n bed, als ik lig of zit, iets daarna wordt dat weer veranderd en beweegt die matras een beetje.
    Wel een beetje spooky in het begin want het kriebelt soms onder m'n gat, maar ondertussen ben ik het wel gewend.

    Weer extra kosten natuurlijk.
    Het was een dure week met extra zalfjes, medicatie en een matras.
    Maar dat hoort er bij. 

    Er wordt verteld dat het volgende week betere temperaturen en meer zon zal zijn.
    Ik hoop het, ik wil genieten.  Want de vermoeidheid wordt groter en dat wordt dus hoe langer hoe minder vanzelfsprekend.

    Doen jullie het een beetje voor mij?  Met wat dan ook.
    En stuur dat gevoel dan in gedachten door.
    In ieder geval, dank je wel.

    knuffel,
    Katleen



    15-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een week verder
    Goedemiddag,

    we zijn weeral een week verder, het is me toch al gelukt om te computer op te starten.

    Deze chemo is helemaal anders maar het blijft chemo hé.
    Bijwerkingen zijn o.a. vermoeidheid, spier- en gewrichtspijnen, gevoelige nagels en tegelijk gevoelloze vingertoppen, huiduitslag, dikke tong, smaakverlies, ...

    De eerste dagen na de chemo dinsdag voelde ik me redelijk goed, veel last van warmteopwellingen maar ik kon goed eten dus dat ging allemaal nog.  Dan zijn donderdagavond de griepverschijnselen begonnen en heb ik 3 dagen veel pijn gehad.
    Zaterdag een dagje overgeven ertussen en zondag was dat ook weer door.  Vanaf zaterdag heb ik ook huiduitslag in nek en hals als reactie van de chemo.

    Maar er is nog iets.
    Sinds zondag heb ik een bacteriële infectie.  Is niet leuk, is niet goed. Donderdag weet ik welke bacterie het is en dan is het antibiotica innemen.  Ik hoop dat ik dan wat beter kan eten want dat lukt de laatste dagen niet zo goed omdat alles wat ik eet en drink pijn doet.

    Vandaag schijnt het zonnetje af en toe en ik heb me daarstraks ook aangekleed.  Nu dus dit tekstje geschreven en sebiet opnieuw rusten.  Ik had morgen graag naar een wielerwedstrijd gaan kijken maar ga dat niet doen, mijn gezondheid komt eerst.  Maar wie weet lukt het nog dit voorjaar.

    groetjes,
    Katleen

    07-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.morgen chemo 5
    Hallo,

    morgen is er een nieuwe chemo, een andere.
    Met weer allemaal andere bijwerkingen.
    Net daardoor krijg ik, denk ik dan toch, nu al wat zenuwen.

    En toch zal het weer hetzelfde zijn.
    Aankomen, bloedafname, gesprek oncoloog, chemo ontvangen.
    En de reactie daarop.

    Laten we hopen dat het meevalt en dat ik sneller herstel en me beter voel.

    duimen maar
    Katleen

    06-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaanderens mooiste
    Hey,

    op het moment dat ik dit schrijf schijnt het zonnetje en werd Vlaanderens mooiste 'De Ronde van Vlaanderen' gereden.
    Ik heb een mooie koers gezien en ben meer dan tevreden over wat ik gezien heb van onze Belgische renners.
    Hopelijk voel ik me volgende zondag tijdens die andere belangrijke voorjaarswedstrijd ook goed zodat ik daar ook kan van genieten.

    We zijn ondertussen in de helft (4 van de 8 chemo zijn gepasseerd) en dinsdag is de volgende.
    Dan komt er een andere soort chemo aan met weer heel andere bijwerkingen.
    Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam hierop gaat reageren.  Gewoon nieuwsgierig.
    Als ik stilletjesaan weer alles kan eten (dus dat mijn maag echt gezond wordt) ben ik al blij.
    De rest kunnen we ook wel aan al besef ik maar al te goed dat de vermoeidheid erger zal worden.

    Als jullie me blijven steunen zoals de voorbije maanden, geeft me dat extra kracht.
    Kracht die ik goed zal gebruiken.

    warme groet,
    Katleen

    02-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opruim-koorts
    Goedemiddag,

    Het gaat beter met me maar ik heb ondertussen wel 'last' van opruim-koorts.
    Stel je voor dat sinds mijn operatie begin december veel papieren, boekjes e.d. zijn blijven liggen op mijn bureau.
    Het is net of dat allemaal weg moet.
    Ik neem dingen vast, bekijk ze, gooi ze op een stapel en laat los.
    Zo makkelijk op dit moment.
    Normaal gezien houd ik zoveel bij want alles is interessant.
    En nu denk ik: dit kan ik op internet ook vinden, dat kan ik later opvragen, ...
    Ik geniet er zelfs van.

    knuffel,
    Katleen

    31-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overleg gehad
    Hallo,

    vandaag is er overleg geweest samen met huisarts en oncoloog.
    Chemo 5 volgende dinsdag gaat gewoon door zoals gepland.
    Dus zijn er wat traantjes gevloeid en heb ik de knop omgedraaid (hoop ik dan toch).

    Ik ga m'n best doen om deze week zoveel mogelijk los te laten, te genieten, te rusten, ...

    knipoog
    Katleen

    29-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reiki-behandeling
    hoi,

    ik voel me vandaag wat beter, iets sterker.
    Mijn moeder heeft me ingesmeerd met bodylotion, ondertussen ben ik ook al aangekleed (het is middag).
    Stilletjesaan denk ik dat het de goede kant op gaat.

    Gisteren heb ik een korte reiki-behandeling gehad.
    2 mensen zijn sinds donderdag reiki vanop afstand aan het sturen naar mij.
    En in de loop van volgende week gaan ze me een volledige behandeling geven.
    Schatten van mensen die ervoor willen zorgen dat de energie in mijn lichaam beter stroomt.
    Ik sta ervoor open.

    groetjes,
    Katleen

    28-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag gesprek

    Goedemiddag,

    Gisteren ging het lichamelijk iets beter.
    Ondanks wat misselijkheid en een maag die weinig kon verdragen, toch alles rustig.

    Vandaag is het weer wat minder, ik ben heel de voormiddag kotsmisselijk geweest.
    Aan wat dat ligt? Iets dat ik gegeten heb of gedronken heb of een beweging?
    Wat weet ik niet, maar ik weet wel dat er iets moet gebeuren.

    Maandag heb ik een lang gesprek met de huisarts.
    Het gevoel dat mijn maag eerst moet herstellen van de 4 chemo's die ik gehad heb, wordt sterker en sterker.
    Ik wil weten wat de gevolgen van veelvuldig overgeven zijn op korte termijn en op lange termijn voor heel mijn lichaam.
    En daarna zal er overleg zijn met de oncoloog.

    Het gaat er niet om de volgende chemo van dinsdag 8 april af te zeggen.
    Het gaat er om dat mijn lichaam dit niet blijf volhouden. Ik weeg nog 52,5kg en word dus graatmager.
    Elke inspanning, dus ook gewoon naar de wc gaan, voel ik in m'n maag.
    En dat wil ik eerst in orde hebben, dat plus wat beter en meer kunnen eten.
    Ik wil vooral dat ik hier niets aan overhoudt.

    Ik hoop dat jullie mijn vastberadenheid en toch ook nog steeds mijn doorzettingsvermogen kunnen lezen.
    Je maakt elke dag keuzes, het is tijd voor een weldoordachte keuze.

    geniet van jullie weekend
    Katleen


    26-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.herstellen gaat moeilijker en moeilijker

    Hallo,

    voor eventjes staat de computer aan om jullie op de hoogte te brengen.
    Ik weet dat er mensen komen kijken om zo te weten hoe het met me gaat.

    Mentaal gaat het, emotioneel ook, lichamelijk is het heel wat anders ...
    Na de vierde chemo is het moeilijker om terug op te bouwen.
    Vorige dinsdag chemo gehad, elke dag overgegeven behalve gisteren.
    En vandaag, deze morgen, dus ook opnieuw.  Op dit moment gaat het wat beter.
    Het gevoel dat overheerst is dat van een slappe koord, heel erg wankel.

    Ik kan een beetje eten, echt niet veel en het lijstje wat mijn maag aankan wordt klein.
    Van de hele dag doe ik niets.  Ik wil in beweging komen maar elke beweging voel ik in m'n maag.
    Maar af en toe sta ik op en ga ik heel rustig rond de tafel.

    Aan de ene kant wil ik een heel positief bericht schrijven, aan de andere kant enkel wat er zich afspeelt.
    Dit is wat het nu is, niets minder maar vooral niets meer.

    Ik hoop dat dit niet te negatief overkomt want zo voel ik me niet.
    Maar mijn lichaam heeft telkens meer en meer tijd nodig en ik kan er geen mooi doekje rond doen.
    Geloof me, het komt met mij in orde en binnenkort is er weer een verhaal met een smile te lezen.

    tot dan,
    Katleen


    17-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afgelopen week
    hey,

    het is een bewogen week geweest.
    Veel dingen hebben mijn aandacht gevraagd, energie gekost en hebben me uit evenwicht gebracht ...
    Dingen die aan de oppervlakte gekomen zijn, onbewust of bewust, ...

    Wat dan allemaal?
    een onverwacht cadeau van lieve collega's, gewichtsverlies waardoor ik al 3kg onder mijn begingewicht zit, onverwacht bezoek dat zo'n deugd deed, vermoeidheid die aan het binnensluipen is, lymfedrainage waar ik geen zin in had maar me toch goed gedaan heeft, verdriet dat er zit maar er (nog) niet uitkomt, het moeten in orde houden van administratie dat door mijn hoofd spookt, ...

    Onder de douche deze morgen besefte ik dat ik het woord egoïsme voortaan mag/moet gebruiken.
    Dat woord stond nog niet echt in mijn woordenboek en ik vind het ook geen mooi woord.
    Maar als er nu een periode is dat ik eens egoïstisch mag zijn dan is het nu wel.

    Ik heb het deze week vooral lastig gehad met mensen die zeggen dat ze iets zullen doen, en het dan vervolgens niet doen.
    En op die manier treiteren ze me want ik wil zoveel doen en het lukt me niet (meer).
    Dat waar ik zoveel energie uit haalde - boeken lezen, cursussen volgen, ... - is weggevallen.
    Maar ik besef eens te meer dat de warmte en liefde van familie en vrienden er nog wel en zelfs meer aanwezig is.
    Daar doen we het voor hé.

    Morgen is er chemo 4.  Als de waarden in mijn bloed ok zijn, wordt het weer een 'uitdagende' week.

    warme knuffel,
    Katleen

    16-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gewichtsverlies
    Goedemiddag,

    of het nu de maartse buien zijn, mijn verminderde weerstand of wat dan ook is, mijn vermoeidheid neemt toe.
    Mijn lichaam is moe.  Dat het zonnetjes maar gauw vanachter de wolken komt en ons licht en warmte geeft.

    Mijn gewicht neemt ook niet meer toe zoals ik wil.
    Dus dat begingewicht aan de start van de chemokuur moet ik uit mijn hoofd zetten.
    Door de sterke reactie van mijn lichaam op de chemo en daarna niet kunnen eten,
    verlies ik telkens 3 à 4 kg maar in de derde week komt daar weer wat bij.
    Ik denk dat ik bij elke chemo 1 kg kwijt ben.

    Maar daarvoor moet ik nu nog wat bijkomen.
    Dus vandaag en morgen nog dikwijls kleine porties eten en wat snoepen denk ik.
    En dan is het dinsdag weer zover.

    groetjes,
    Katleen

    13-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.puzzelen
    Hoi,

    deze week heb ik me bezig gehouden met een puzzel van 1.000 stukjes.

    Lezen lukt me niet, veel te vermoeiend.  En dat vind ik toch wel spijtig.
    Dus dacht ik dat een puzzel eens iets anders zou zijn.
    Het is het ideale tijdverdrijf (de tijd vliegt in tegenstelling met andere dagen).
    Samen met mijn zus en mijn moeder heb ik dus zitten puzzelen.
    En dat is ook wel vermoeiend maar binnen een paar weken (na het herstel van de 4de chemo) doen we het opnieuw.
    Deze puzzel is af, op naar de volgende.

    groetjes,
    Katleen

    11-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitgebreide verzorging
    hallo,

    gisteren heb ik een collega nog laten weten dat ik 3 goede dagen heb gehad.
    Eerder een zeldzaamheid de laatste weken. En ik heb er echt van genoten.

    Vandaag voel ik me iets meer vermoeid en dan heb ik mezelf nog een uitgebreide verzorging cadeau gedaan.
    Mijn huid is een pak droger geworden en vraagt dus veel meer werk dan vroeger.
    Ik heb heel mijn lichaam een scrub-beurt gegeven dus is mijn velletje nu lekker zacht.
    Sinds lange tijd nog eens onder de douche gaan staan en mijn hoofd gewassen.
    Daarna heel mijn lichaam met bodylotion ingesmeerd en mijn tenen en voeten extra ingesmeerd.
    En dat kost veel energie natuurlijk, ik ben er 2 uur mee bezig geweest.  En toen moest ik mij nog aankleden. ;-)

    Maar nu ben ik weer helemaal tip top in orde.

    tot later,
    Katleen

    10-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.goed weekend gehad
    Hey,

    ik heb een goed weekend achter de rug.
    De afgelopen 2 dagen heb ik boodschappen gedaan, naar de kringloopwinkel geweest, gewinkeld voor een nieuwe handtas, gewoon wat rondgeslenterd, ...
    Kortom, het deed me goed zo actief te zijn (samen met een vermoeid gevoel, maar toch).
    Gewoon nog eens iets doen en niet binnen zitten.

    Ik had een muts opstaan met zo'n moderne print waar ik me goed bij voel.
    Zaterdag tijdens het boodschappen doen hebben mensen me echt begaapt.
    Alhoewel ik deze muts meestal draag omdat mijn haar te koud aanvoelt, had ik zaterdag voor het eerst het gevoel dat er iets niet normaal was.
    Zondag tijdens het winkelen heb ik er niet veel van gemerkt.
    Waarschijnlijk zullen mensen het normaal vinden dat er iets op je hoofd staat als het koud en regenweer is zoals zondag en je winkels in en uit loopt.  Maar als je in de supermarkt rondloopt, val je op.

    Het is rotweer buiten, dus geen weer om te gaan wandelen.
    Morgen misschien.  Dat zien we dan wel weer.

    happy feeling
    Katleen

    07-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het gaat weer beter
    Goedemorgen,

    het gaat weer de goede richting uit al houd ik mijn hart vast.
    Mijn maag laat zich nog voelen maar ik kan al wat beter eten en het is toch zo dat ik herstel hé.

    Ik bedacht me deze morgen dat ik nu al wel erg lang binnen ben.
    De buitenlucht doet me goed natuurlijk maar gisteren eventjes kort buiten gestaan en het was naar mijn gevoel zo koud.
    Vandaag gaan we dat nog eens doen om me zo weer sterker te maken.

    Mijn blog heeft als titel dag per dag.
    Het is echt dag per dag en alle dagen beginnen toch veel op mekaar te lijken.
    En op zich gaat dat nog hoor, alleen gaan sommige dagen zo traag vooruit.
    Maar misschien is dat wel een luxe die veel mensen niet hebben.
    Dus sta ik daar af en toe bij stil en geniet ik er van.

    groetjes,
    Katleen

    06-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opbouwen is lastig
    Goedemiddag,

    gisterenavond ben ik weeral onderuit gegaan.
    Jongens toch, wat is dit?

    Gisteren voormiddag bezoek gehad van collega Anja en dat deed zo'n deugd.
    Daarna voldoende gerust maar in de namiddag iets verkeerd gegeten of wat het ook mag geweest zijn.
    En lap ... 's avonds weer kotsmisselijk en verschillende keren overgegeven.

    Vandaag, the day after, opnieuw opbouwen en dat is lastig.
    Eten in je maag stoppen en afwachten hoe die reageert.
    En geloof me, de mogelijkheden zijn heel beperkt en het lijstje wat lukt wordt echt wel klein.
    Mijn maag heeft het zo moeilijk.

    Het goede nieuws is dat ik nog 1 van deze agressieve chemo te ontvangen heb.
    Eerst m'n best doen om zo goed mogelijk van de 3de te herstellen.

    warme knuffel
    Katleen

    03-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woeps ... weeral lichamelijk onderuit
    Hallo,

    het is weeral maandag.
    Een weekje geleden was ik hier voor het laatst.
    Natuurlijk is het de bedoeling dat je via een blog mensen op de hoogte houdt hoe het gaat.
    Ik hoop dat jullie weten dat dat in de week van de chemo niet mogelijk is.
    Dan denk ik er zelfs niet aan en staat de computer een weekje af.

    Sinds gisteren kan ik opnieuw vast voedsel eten.  Beetje per beetje.
    En dat blijft voor mij het moeilijkste stuk, het opnieuw opbouwen.
    Mijn lichaam doet tegen, maag- en darmstelsel vooral.
    Al die andere (kleiner) lichamelijk kwaaltjes bespaar ik jullie.

    En dus ben ik ook weer een week niet buiten geweest.
    Straks misschien, als ik terug naar mijn eigen bed ga, als ik me sterk genoeg voel.
    Want de 1ste week na de chemo 'logeer' ik bij mijn ouders.
    Zonder hun steun en die van mijn zus zou het allemaal nog moeilijker zijn.
    Maar het lukt me.

    tot gauw
    Katleen


    Foto

    mailtje sturen

    Klik hieronder om me een mailtje te sturen.


    gastenboek invullen
  • dag katleen
  • kanker
  • wauw.. is dat jouw nieuwste foto rechts boven op je blog... mooi, je ziet er stralend uit
  • ik kom je een fijne dag wensen.
  • Dag Katleen

    Klik hieronder om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.


    Blog als favoriet !

    blogs lotgenoten
  • Wenneke
  • Tricky
  • Flupque
  • GI Sanne
  • Me-myself-and-cancer
  • Elly
  • Annick

    links
  • Liga tegen kanker
  • mooihoofd

  • Boeken die ik gelezen heb:
  • Borstkanker en Boezemblues - Kristien Van Den Bon
  • Ontboezemingen over borstkanker - Frieda Joris
  • Stuk - jonge vrouwen met borstkanker - Janneke Vonkeman


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs