Mijn naam is Katleen (36).
Tijdens een jaarlijkse controle bij de genaecoloog heeft die een knobbeltje gevonden in mijn borst.
Echo en mammo laten maken, 2 dagen later een punctie en op donderdag 29 nov. 2007 op 33-jarige leeftijd kreeg ik te horen dat het knobbeltje kwaadaardig was.
Borstkanker !
We zijn er snel bij, dat speelt in het voordeel.
Op 7 december werd dit knobbeltje en een klier verwijderd tijdens een borstbesparende operatie.
Daarna chemokuur en na deze 8 behandelingen nog 25 bestralingen.
Een lange tocht met verschillende etappes ...

2010: diagnose cvs en fibromyalgie als gevolg van chemo.
Inhoud blog
  • 2 jaar gepasseerd
  • voor jezelf zorgen
  • 5 jaar?
  • therapeute
  • natourcriterium
  • wandelen
  • virusje
  • Tour de Katleen
  • aanpassing medicatie
  • naar de grote supermarkt
  • nieuwe medicatie
  • puzzelen
  • antwoord?
  • haren groeien
  • koortsblaasjes
  • einde revalidatie bij kiné
  • ik slaap uren aan een stuk
  • samenkomst groep revalidatie
  • ik ben moe-oe
  • inspiratie
  • bijna leeg
  • batterijen zijn opgeladen
  • stiltehuis
  • ik verhuis
  • cursus creativiteit is ten einde
  • zo moe
  • bezoek oncologe
  • moeilijke week
  • slokdarmontsteking
  • niet in 't lang en in 't breed neergeschreven
  • nog eens naar de cross geweest
  • doktersbezoek
  • geduld
  • rouwen
  • mooi maken
  • kopzorgen
  • mijn weerstand wint terrein?
  • buikgriep
  • kaartje Thank You
  • mandala tekenen
  • open armen
  • weekendje Rixensart
  • een nachtje in een ander bed ...
  • bladzijde cm per cm omslaan
  • up and down we go again
  • cursus creativiteit
  • een nieuw jaar
  • om zot van te worden
  • ik voel me weer wat beter
  • kapper
  • uitslag testen goed
  • gisteren cross
  • verkouden
  • laatste drukke week in 2008
  • slapen - loslaten
  • verwennen
  • extra testen
  • Ik mis je
  • m'n best doen
  • stopzetting revalidatieprogramma
  • titel boek?
  • nieuw fotoke
  • goed nieuws
  • glaasje wijn
  • Emg-test brengt duidelijkheid
  • witte woorden op een blauwe achtergrond
  • dankbaarheid
  • boek Borstkanker en Boezemblues
  • oefeninkjes doen
  • probleem aanpakken
  • lymfedrainage
  • hulpmiddelen
  • samenkomst
  • samenkomst bloggenoten
  • slapeloze nachten - pijntjes - uitkijken naar
  • goede raad
  • dubbel gevoel
  • cross
  • weekoverzicht
  • Hamam
  • Niet te geloven
  • step-aerobics
  • Hydrotherapie - geheugen
  • weekend = 2 dagen
  • druk ... rusten ... te moe
  • woorden ... en hun impakt
  • waarom?
  • Pink Ribbon
  • herfst komt eraan en ik kijk er naar uit
  • emoties komen los na bezoek veldrit
  • geel lintje = steun aan mensen met kanker
  • 18 september = dag tegen kanker
  • start revalidatie
  • ik ben er klaar voor
  • niemandsland
  • slaappil
  • eerste nacontrole bij dienst oncologie
  • nieuwe foto
  • oh what a night ...
  • ik mag meedoen aan het revalidatieprogramma in het ziekenhuis
  • naar de kermis geweest
  • controle professor
  • inloophuis Turnhout
  • simpel, gaan we eens doen, ... zo moeilijk
  • naar de kapper geweest
  • nabehandeling is afgelopen !
  • bestralingen bijna gedaan
  • hoe voel ik me nu?
  • ik doe niets meer
  • haar is aan 't groeien
  • begeleiding
  • 55kg
  • te vroeg
  • eerste bestraling
  • helemaal alleen
  • drukke week gehad
  • voorbereiding radiotherapie
  • plannen maken
  • opnieuw thuis geslapen
  • warmteopwellingen
  • laatste chemo gehad, herstellen kan beginnen
  • morgen chemo 8 - de laatste !
  • ik ben moe
  • allez, 't is weer zover
  • het gevoel dat het einde van de chemo in zicht is
  • data radiotherapie
  • lichaam ziet af
  • ik heb nog eens geweend
  • zon, regen, wolken, ...
  • afspraak radiotherapie gemaakt
  • morgen chemo 7
  • 2de puzzel is af
  • vanalles
  • wandeling
  • moeilijke dag gehad
  • 51kg en zakkende
  • morgen chemo 6
  • verminderde weerstand
  • nieuw mutsje gekocht
  • smaakverlies
  • krachten bundelen
  • het gaat de goede kant uit
  • een week verder
  • morgen chemo 5
  • Vlaanderens mooiste
  • opruim-koorts
  • overleg gehad
  • Reiki-behandeling
  • maandag gesprek
  • herstellen gaat moeilijker en moeilijker
  • afgelopen week
  • gewichtsverlies
  • puzzelen
  • uitgebreide verzorging
  • goed weekend gehad
  • het gaat weer beter
  • opbouwen is lastig
  • woeps ... weeral lichamelijk onderuit
  • hopelijk is het de 3de keer anders
  • vandaag een mindere dag
  • film P.S. I love you
  • 3de week na de chemo
  • eigen veldrit - einde veldritseizoen
  • 10de dag na chemo
  • eerste redelijk goede dag
  • chemo 2
  • de kriebels beginnen te komen
  • Sinead O'Connor coupe
  • mijn haar vreet energie
  • mijn haar
  • WK veldrijden
  • Het gaat beter
  • 1 week geleden
  • gisteren was het zondag
  • chemo 1 is voorbij
  • nog 1 nachtje slapen
  • Een dagboek ...
    Archief per maand
  • 12-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
    Zoeken in blog

    Dag per dag
    Lange tocht met verschillende etappes
    14-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.virusje
    Er heeft een virusje in m'n lichaam gezeten.
    Wat zich uitte met een keelonsteking en opgezwollen klieren in m'n hals.
    Een week later maag en darmproblemen.
    Ondertussen vroeg dat virusje zoveel enegie dat ik er extra moe van werd.
    Ik hoop dat ik nu mag zeggen 'dag virusje'.

    04-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tour de Katleen
    Het parcours van herstellen heeft heuvels, dalen, bochten, stoplichten, ...
    Vermoeiend, soms hartverwarmend, soms verdomd moeilijk.
    Maar steeds opnieuw muizenstapjes vooruit met het doel van lichamelijk beter te worden.

    22-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aanpassing medicatie
    De neuroloog had 2 medicijnen voorgeschreven die me zouden helpen herstellen.
    Na het bezoek aan de huisarts heb ik kleinere hoeveelheid van het ene mogen innemen.
    Maar ik sliep nog steeds 12u elke 'nacht', voelde me daarna voor vele uren een zombie en wat voor mij belangrijk is - 'Katleen' - was weg.
    En dat kan voor mij niet.  Dus met dat medicament ben ik gestopt.

    Het andere medicament ben ik aan het opbouwen.  Normaal gezien 2 keer per dag 100mg innemen.
    Dat werd opgebouwd van 50mg per dag naar 2x 50mg per dag en sinds een paar dagen 50mg en 100mg per dag.
    En dan hopelijk volgende week 2x 100mg per dag.
    Het gaat de goede kant uit.

    Katleen

    19-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naar de grote supermarkt
    Vandaag gaan winkelen in een grote supermarkt, dus een uur rondgelopen, ... met veel pijn als gevolg.
    Je zou me dan eens moeten zien manken, misschien wel strompelen met een van pijn vertrokken gezicht.
    Daarnu dus maar weer een pijnstiller ingenomen en dat deed toch wel deugd.
    En toch blij dat ik er bij was.

    10-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe medicatie
    Hallo,

    ik ben begonnen met de nieuwe medicatie.
    Bijwerking is o.a. slaperigheid en ik heb een goede nachtrust gehad, ja.
    Maar ik heb ook de hele dag geslapen en me een zombie gevoeld.
    Dus ik denk dat dit middel te zwaar is voor mij.

    Opnieuw naar de huisarts dan maar.

    groetjes,
    Katleen

    09-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.puzzelen
    Sinds zondag ben ik weer aan een puzzel begonnen.
    Heerlijk dat je enkel met een puzzelstukje bezig bent.
    Wel vermoeiend, concentreren op die puzzel.

    26-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.antwoord?
    Vorige week ben ik bij de neuroloog geweest.

    Na allerlei testen vertelde hij me dat ik een overgevoeligheid ontwikkeld heb met pijn als gevolg.
    Want het transport van prikkels naar de hersenen loopt fout.
    En het is enkel met medicatie te herstellen.  En nieuwe bijwerkingen natuurlijk.
    Na al dat vechten tijdens de chemo is mijn lichaam het spoor om beter te worden wat kwijtgeraakt.

    Het blijft dus maar duren hé.
    We komen er wel, het duurt wel wat langer en heeft nog meer geduld nodig, maar het komt goed.
    Maar de ups and dows beginnen wel door te wegen.

    groetjes,
    Katleen

    16-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.haren groeien
    Mijn haren groeien, het gaat vanzelf.
    Het voelt zo goed om langer haar te hebben (is meer dan 10 jaar geleden).
    Te voelen hoe de wind door je haren waait ...


    08-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.koortsblaasjes
    woensdag koortsblaasjes gekregen ...
    En ik vind dat goed !
    Want het betekent dat mijn lichaam opnieuw redelijk 'normaal' reageert ...
    Toch ?

    04-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.einde revalidatie bij kiné
    De individuele kiné die ik gestart was, heb ik moeten stopzetten omdat mijn lichaam wederom reageert op ... wat?
    Dus bij de huisarts langsgeweest om te kijken wat we kunnen doen.
    Ze denkt aan fybromyalgie als gevolg van vermindere weerstand door chemo.  Maar ik wil er niet aan denken.

    Eerst midden mei naar de neuroloog voor extra testen maar of die iets gaan opleveren weet ik niet.

    17-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik slaap uren aan een stuk
    Mijn nieuwe thuis zorgt ervoor dat ik 's nachts uren aan een stuk slaap.
    Dat zal mijn herstel bevorderen, amai nog niet.  haha

    Het betekent ook dat ik alles goed kan loslaten.
    Er is nog vanalles te doen, er staan nog dozen ingepakt, ... en dat komt wel in orde.

    slaapwel
    Katleen

    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.samenkomst groep revalidatie
    Vorig jaar heb ik in het ziekenhuis een revalidatieprogramma gevolgd en warme mensen leren kennen.
    Met de collega-lotgenoten zijn we gisteren samengekomen en het was een lange en vermoeiende dag maar oh zo leuk.

    De kleine ongemakjes die anderen dus ook hebben, praten over wat we meegemaakt hebben, hoe zij hun dagen doorbrengen en hun leven opnieuw opbouwen.

    Voor herhaling vatbaar.

    Katleen

    06-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik ben moe-oe

    Hallon

    de verhuis vorig weekend is goed verlopen met de hulp van een aantal vriendinnen en familieleden.
    En deze week dus de opkuis, (laten) schilderen, (laten) behangen, dozen uitladen, kasten inladen.
    Mijn kaarsje is bijna uit.
    De paasklokken brengen wel een nieuw hé ...

    groetjes,
    Katleen

    (laten)= mama en tante die het doen


    01-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.inspiratie
    Uit: De scheurkalender voor JE BESTE JAAR OOIT 2009 - Mira Kirshenbaum

    1 april 2009:

    Een kwart van het jaar is verstreken.
    Nog driekwart jaar te gaan.
    Je hebt tijd genoeg.
    Maar denk nu eens terug aan de afgelopen drie maanden en kijk eens hoeveel je al hebt gedaan en hoezeer je al bent veranderd en gegroeid.
    Meer dan je je had voorgesteld, nietwaar?
    Dat is inspiratie.

    Ja, er is verandering na een jaar dat in het teken stond van kanker.  Door:
    . de cursus creativiteit die mijn verwerkingsproces in gang gezet heeft.
    . mijn intuïtie terug te vertrouwen
    . te doen wat ik het beste voor mijn lichaam vindt, daardoor individueel aan het revalideren bij kinésist
    . opnieuw te kiezen voor mijzelf, wat ik echt nodig heb en dus opnieuw alleen te gaan wonen - sleutels krijg ik vandaag !
    ...
    Ja, ik ben gegroeid.

    Katleen

    30-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bijna leeg
    Hallo,

    alles zit in dozen.
    Ik ben klaar om te verhuizen.

    Omdat het een goede beslissing is zit ik in een flow zit omdat ik in beweging ben.
    Het inpakken heeft heel veel van mij gevraagd.
    Maar ook daar herstel ik van.

    groetjes,
    Katleen

    24-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.batterijen zijn opgeladen
    Hey,

    vorige week schreef ik dat ik hoopte dat ik me beter zou voelen vanaf 1 april.
    Wel, ik voel me nu al beter.

    De batterijen zijn echt wel opgeladen daar in Fraipont.
    Bergen en dal, helder stromend water (De Vesder), rust en stilte, hartverwarmend verblijf in het Stiltehuis, ...
    en de zon was van de partij !  Korte wandelingen, wat zitten op een bankje of in het gras ...

    En sindsdien inpakken ... wat rusten ... nog wat inpakken ... wat weggooien ... rusten ... opschrijven wat er nog allemaal moet gebeuren ...
    Zalig vind ik het, dat inpakken.
    Het verhuizen op zich is wel een hele onderneming.  Maar dat zal ook wel lukken.

    Ik ben in beweging, letterlijk en figuurlijk.
    Het voelt zo goed.
    Ik hoop echt dat mijn leven nu echt de goede kant op gaat.  Ik ben zo blij !

    smile,
    Katleen

    19-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stiltehuis
    Donderdag, vrijdag, zaterdag ... ben ik in het Stiltehuis in Fraipont.

    Met de trein er naar toe en weer terug ... onderweg zijn ... gedragen worden.
    Volpension, rustige omgeving, eventjes weg van alles, medidaties, intuitief tekenen, gesprekken, ...
    Ik hoop echt dat ik mijn batterijen wat kan opladen en wat belast kan loslaten.

    smile,
    Katleen

    18-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik verhuis
    Hey, hallo,

    ik heb een appartement gevonden.
    Gisteren gaan kijken en het ziet er super uit.
    Gelijkvloers is ideaal om mijn benen te sparen, met een tuintje om in de zomer heerlijk in tot rust te komen,
    en in een rustige straat.
    Geweldig, precies wat ik zocht.

    Ik weet nu al dat ik me vanaf 1 april beter ga voelen in m'n eigen ruimte en energie.

    Joepie !

    17-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cursus creativiteit is ten einde
    hey,

    de cursus creativiteit (de kunst van zelfzorg) in het inloophuis, waar ik zoveel aan gehad heb, is afgelopen.

    Het heeft veel in beweging gebracht, de verwerking is samen met de cusus op gang gekomen.
    Ik zit in een rouwproces om het verlies van allerlei dingen te verwerken.
    Dus nu eventjes rust ... om alles een plaatsje te geven, te doorworstelen, ...

    En er komt een verhuis ...
    Rust?

    groetjes,
    Katleen

    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo moe
    sorry dat het hier zo stil is ...
    maar het is zo druk in mijn hoofd.

    Ik heb besloten te verhuizen omdat het delen van een huis met iemand de laatste maanden te veel energie vraagt.
    Dus ik op zoek ... maar het is zo moeilijk.  Ofwel interesseert het mij niet, ofwel te duur ofwel net te laat ofwel met 5 voor 1 appartement en de eigenaar beslist, ...

    Op dit moment zit ik dus in een situatie dat ik ergens niet kan blijven wonen en dat ik nergens heen kan.
    Alles bij mekaar maakt me zo moe, ik denk dat ik nog niet zo moe geweest ben.

    Ergens schijnt de zon voor mij, maar er zijn veel wolken die de zonnestralen belemmeren.

    Katleen


    Foto

    mailtje sturen

    Klik hieronder om me een mailtje te sturen.


    gastenboek invullen
  • dag katleen
  • kanker
  • wauw.. is dat jouw nieuwste foto rechts boven op je blog... mooi, je ziet er stralend uit
  • ik kom je een fijne dag wensen.
  • Dag Katleen

    Klik hieronder om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.


    Blog als favoriet !

    blogs lotgenoten
  • Wenneke
  • Tricky
  • Flupque
  • GI Sanne
  • Me-myself-and-cancer
  • Elly
  • Annick

    links
  • Liga tegen kanker
  • mooihoofd

  • Boeken die ik gelezen heb:
  • Borstkanker en Boezemblues - Kristien Van Den Bon
  • Ontboezemingen over borstkanker - Frieda Joris
  • Stuk - jonge vrouwen met borstkanker - Janneke Vonkeman


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs