Mijn naam is Katleen (36).
Tijdens een jaarlijkse controle bij de genaecoloog heeft die een knobbeltje gevonden in mijn borst.
Echo en mammo laten maken, 2 dagen later een punctie en op donderdag 29 nov. 2007 op 33-jarige leeftijd kreeg ik te horen dat het knobbeltje kwaadaardig was.
Borstkanker !
We zijn er snel bij, dat speelt in het voordeel.
Op 7 december werd dit knobbeltje en een klier verwijderd tijdens een borstbesparende operatie.
Daarna chemokuur en na deze 8 behandelingen nog 25 bestralingen.
Een lange tocht met verschillende etappes ...

2010: diagnose cvs en fibromyalgie als gevolg van chemo.
Inhoud blog
  • 2 jaar gepasseerd
  • voor jezelf zorgen
  • 5 jaar?
  • therapeute
  • natourcriterium
  • wandelen
  • virusje
  • Tour de Katleen
  • aanpassing medicatie
  • naar de grote supermarkt
  • nieuwe medicatie
  • puzzelen
  • antwoord?
  • haren groeien
  • koortsblaasjes
  • einde revalidatie bij kiné
  • ik slaap uren aan een stuk
  • samenkomst groep revalidatie
  • ik ben moe-oe
  • inspiratie
  • bijna leeg
  • batterijen zijn opgeladen
  • stiltehuis
  • ik verhuis
  • cursus creativiteit is ten einde
  • zo moe
  • bezoek oncologe
  • moeilijke week
  • slokdarmontsteking
  • niet in 't lang en in 't breed neergeschreven
  • nog eens naar de cross geweest
  • doktersbezoek
  • geduld
  • rouwen
  • mooi maken
  • kopzorgen
  • mijn weerstand wint terrein?
  • buikgriep
  • kaartje Thank You
  • mandala tekenen
  • open armen
  • weekendje Rixensart
  • een nachtje in een ander bed ...
  • bladzijde cm per cm omslaan
  • up and down we go again
  • cursus creativiteit
  • een nieuw jaar
  • om zot van te worden
  • ik voel me weer wat beter
  • kapper
  • uitslag testen goed
  • gisteren cross
  • verkouden
  • laatste drukke week in 2008
  • slapen - loslaten
  • verwennen
  • extra testen
  • Ik mis je
  • m'n best doen
  • stopzetting revalidatieprogramma
  • titel boek?
  • nieuw fotoke
  • goed nieuws
  • glaasje wijn
  • Emg-test brengt duidelijkheid
  • witte woorden op een blauwe achtergrond
  • dankbaarheid
  • boek Borstkanker en Boezemblues
  • oefeninkjes doen
  • probleem aanpakken
  • lymfedrainage
  • hulpmiddelen
  • samenkomst
  • samenkomst bloggenoten
  • slapeloze nachten - pijntjes - uitkijken naar
  • goede raad
  • dubbel gevoel
  • cross
  • weekoverzicht
  • Hamam
  • Niet te geloven
  • step-aerobics
  • Hydrotherapie - geheugen
  • weekend = 2 dagen
  • druk ... rusten ... te moe
  • woorden ... en hun impakt
  • waarom?
  • Pink Ribbon
  • herfst komt eraan en ik kijk er naar uit
  • emoties komen los na bezoek veldrit
  • geel lintje = steun aan mensen met kanker
  • 18 september = dag tegen kanker
  • start revalidatie
  • ik ben er klaar voor
  • niemandsland
  • slaappil
  • eerste nacontrole bij dienst oncologie
  • nieuwe foto
  • oh what a night ...
  • ik mag meedoen aan het revalidatieprogramma in het ziekenhuis
  • naar de kermis geweest
  • controle professor
  • inloophuis Turnhout
  • simpel, gaan we eens doen, ... zo moeilijk
  • naar de kapper geweest
  • nabehandeling is afgelopen !
  • bestralingen bijna gedaan
  • hoe voel ik me nu?
  • ik doe niets meer
  • haar is aan 't groeien
  • begeleiding
  • 55kg
  • te vroeg
  • eerste bestraling
  • helemaal alleen
  • drukke week gehad
  • voorbereiding radiotherapie
  • plannen maken
  • opnieuw thuis geslapen
  • warmteopwellingen
  • laatste chemo gehad, herstellen kan beginnen
  • morgen chemo 8 - de laatste !
  • ik ben moe
  • allez, 't is weer zover
  • het gevoel dat het einde van de chemo in zicht is
  • data radiotherapie
  • lichaam ziet af
  • ik heb nog eens geweend
  • zon, regen, wolken, ...
  • afspraak radiotherapie gemaakt
  • morgen chemo 7
  • 2de puzzel is af
  • vanalles
  • wandeling
  • moeilijke dag gehad
  • 51kg en zakkende
  • morgen chemo 6
  • verminderde weerstand
  • nieuw mutsje gekocht
  • smaakverlies
  • krachten bundelen
  • het gaat de goede kant uit
  • een week verder
  • morgen chemo 5
  • Vlaanderens mooiste
  • opruim-koorts
  • overleg gehad
  • Reiki-behandeling
  • maandag gesprek
  • herstellen gaat moeilijker en moeilijker
  • afgelopen week
  • gewichtsverlies
  • puzzelen
  • uitgebreide verzorging
  • goed weekend gehad
  • het gaat weer beter
  • opbouwen is lastig
  • woeps ... weeral lichamelijk onderuit
  • hopelijk is het de 3de keer anders
  • vandaag een mindere dag
  • film P.S. I love you
  • 3de week na de chemo
  • eigen veldrit - einde veldritseizoen
  • 10de dag na chemo
  • eerste redelijk goede dag
  • chemo 2
  • de kriebels beginnen te komen
  • Sinead O'Connor coupe
  • mijn haar vreet energie
  • mijn haar
  • WK veldrijden
  • Het gaat beter
  • 1 week geleden
  • gisteren was het zondag
  • chemo 1 is voorbij
  • nog 1 nachtje slapen
  • Een dagboek ...
    Archief per maand
  • 12-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
    Zoeken in blog

    Dag per dag
    Lange tocht met verschillende etappes
    04-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een nieuw jaar
    Goedemiddag,

    In het nieuwe jaar is er steeds een familiefeest.
    Dit jaar heb ik voor het aperitief gezorgd.
    Cava en fruitsap om het oude jaar door te spoelen en het nieuwe jaar in te zetten.

    Ik ben echt blij dat 2008 voorbij is.
    Het is geen garantie maar het voelt goed.

    knuffel,
    Katleen

    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.om zot van te worden

    Alles heel rustig aan, zo was het de afgelopen dagen.
    Wat lezen, een beetje praten hier, een bezoekje daar, lekker eten, ...
    En dan ... zomaar ineens ... een slapeloze nacht.
    Ik heb mijn ogen dicht gehad hoor en af en toe een kwartiertje geslapen, maar ik was gewoon klaar wakker.
    Om zot van te worden.

    O.a. het volgende speelde zich af in mijn hoofd:
    'het is receptie.  Mijn boek dat 6 maanden geleden uitkwam is een succes.
    Eindelijk weten mensen nu dat tussen de succesverhalen van sommige lotgenotes en het spijtige verlies van andere lotgenoten er nog een hoop lotgenotes in de grijze massa daartussen zitten (veronderstel ik toch).
    Waarbij niets nog hetzelfde is.
    Ze hebben een gehavend lichaam door de nabehandeling met chemo en bestralingen.
    En een met zichzelf geen blijf wetende binnenkant door de menopauze.'

    Ik ben hooggevoelig (hsp).  In het voorbije jaar is dat goed meegevallen maar het wordt allemaal te veel.
    Want wat zou ik graag opnieuw een rustig kabbelend riviertje zijn.
    Ik ben niet onrustig, maar ik ben de rust in mezelf kwijt.
    En hoe moet ik die in mijn wereld die er anders uitziet met een lichaam dat anders aanvoelt terugvinden?

    Katleen

    PS ik ben geen boek aan het schrijven maar het blijft in me opkomen om dat wel te doen ...


    23-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik voel me weer wat beter

    Een beetje make-up doet wonderen.
    Als ik in de spiegel kijk, zie ik een mooie vrouw.

    Nu nog wat vreugde uitstralen ...

    Oh, wat kijk ik uit naar 2009 om alle ellende van 2008 achter me te kunnen laten.
    Een nieuw jaar.

    knuffel,
    Katleen

    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kapper
    Donderdag ben ik naar de kapper geweest.
    Mijn haar is nog zo stug na de chemo en ik wil er dat nog af.
    Dus zeg ik wat ik wil maar ik ben teleurgesteld buiten gekomen want mijn haar is als een jongenskop zo kort geknipt.
    Elke keer ik in de spiegel keek heb ik geweend, dit vond ik erger dan dat mijn haar uitviel.
    Want ze was ook niet goed geknipt.  En ik wilde het zo niet laten.

    Wat zo normaal is als je gezond bent, genoeg energie hebt en je zelfvertrouwen af en toe een boost krijgt,
    is zo'n opgave als je moe bent en je assertiviteit nog in je bed ligt.
    Maar ik ben teruggeweest.  Beide kanten zijn nu gelijk van lengte (kort).
    Maar mijn haar groeit wel, misschien laat ik ze dan wel groeien ...

    knuffel,
    Katleen

    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitslag testen goed
    Goedemorgen,

    de uitslag van de testen is bekend.  Longen, lever, botscan zijn goed.
    In het bloed werd iets van reuma opgemerkt maar na verdere testen is dit ook niets.
    Normaal gezien is wat ik voel niet meer van de chemo maar het zou kunnen dat de Taxothere veel langer in mijn lichaam blijft dan normaal.  Toch wil de oncologe dat ik naar een reumatoloog ga, dus begin januari weeral op doktersbezoek.

    Het is een zwaar jaar geweest, door de sterke reactie op de chemo en doordat de 'reactie' blijft duren.
    Ik hoop echt dat 2009 vanaf de eerste dag de goede kant opgaat.
    De emmer is vol, de vermoeidheid slaat de laatste weken in alle hevigheid toe en voor mijn familie mag dit ook ophouden en de goede kant opgaan.  2008 is bijna voorbij, oef ...

    groetjes,
    Katleen

    15-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gisteren cross
    Goedemiddag,

    gisteren naar de cross geweest, wat deed dat deugd !
    Mede dankzij een sterke pijnstiller heb ik een goede dag gehad.
    Buiten zijn, cross zien, vrienden, achteraf nog iets gaan drinken en moe en voldaan thuiskomen.

    Dan mijn bed in met migraine omdat ik over mijn grenzen ben geweest maar ik heb een goed gevoel over zondagnamiddag.  En dat onthoud ik.

    Deze namiddag een behandeling voetreflexologie.  Mmmmm ...

    smile,
    Katleen

    10-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verkouden
    Ik ben verkouden ... hatsjoe.

    Keelpijn, af en toe niezen, mijn neus vol snot ...en ik vind het ok.
    Laat het er maar uit komen, het is een goede reiniging op het einde van het jaar.

    Om daarna vol goede moed 2009 in te stappen.

    groetjes,
    Katleen

    08-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste drukke week in 2008
    Deze week gebeurt de afronding van het revalidatieprogramma.
    Vandaag de laatste groepsessie waarin we mekaar bedankt hebben voor wie we zijn en de weg die we afgelegd hebben.
    Morgen nog een keer hydrotherapie en donderdag gaat de rest van de groep samen wandelen.
    Om dan de drie maanden af te sluiten met er ene te gaan drinken, t.t.z. een warm chocomelkske.

    En dus is deze week de laatste drukke week van 2008.  Dat heb ik mezelf voorgenomen.
    Want buiten deze activiteiten ga ik ook nog naar de kinesiste en wil ik naar de kapper.
    Vrijdag een optreden bijwonen, zaterdagavond naar de borstenclub kijken en zondag cross als het weer het toelaat.
    En daarna ... rust.

    Oh ja, ... Clouseau was goed.
    Een nieuw nummer dat nog niet werd uitgebracht - zij aan zij - doet traantjes vloeien ...
    Voor mijn gevoel een 'kanker-thema' waard.

    greetings,
    Katleen

    05-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slapen - loslaten
    hallo,

    de verwenbeurten deze week waren pure verwennerij.
    Vooral door de pedicure heb ik het gevoel dat er balast verwijderd is.
    De dubbele teennagels zijn verwijderd en het voelt goed aan.
    De gezichtsbehandeling was 1,5 uur zalig genieten.

    Ik slaap weer veel de laatste weken, ik heb dus ook veel slaap nodig.
    Deels door het wegvallen van de revalidatie en de teleurstelling die dat meebrengt.
    En de onderzoeken die weer op stapel staan zorgen ook dat ik minder energie heb.
    De oerkracht die ik nodig had om te overleven is wat stilgevallen.
    Het lijkt of mijn lichaam eindelijk de vermoeidheid toestaat omdat ik niet meer hoef te vechten.
    M'n best doen is ook al veel minder geworden en dan worden er ook een aantal dingen duidelijk natuurlijk.

    Ik zit echt in de loslaten-fase, de verwerking van alle ellende is begonnen.
    Doordat ik revalideren moest loslaten is de motivatie ook wat weg.
    Tranen zitten hoog, vertrouwen is wat weg, maar ik mag van mezelf een ganse maand december loslaten.
    En wild om me heen slaan (figuurlijk dan toch).
    Om daarna in het nieuwe jaar met volle moed 2009 aan te gaan en verder te gaan met m'n leven.
    Ik heb deze weken nodig ...
    En misschien worden er ook wel verregaande beslissingen genomen...

    groetjes,
    Katleen

    01-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verwennen
    Goedemiddag,

    deze week ga ik me laten verwennen.
    Pedicure en manicure want mijn teennagels hebben het nog wat moeilijk en zijn nog niet helemaal hersteld.
    Een gezichtsbehandeling want er zitten nog genoeg afvalstoffen in mijn lichaam.
    En het is tegelijkertijd ook pure verwennerij natuurlijk.

    Zaterdag staat het concert van Clouseau op de planning.
    Vorig jaar was het heel raar want toen wist ik pas dat mijn lichaam ziek was.
    Sommige zinnen van liedjes hebben dan een heel andere betekenis.
    En nu ben ik nog herstellende en zal het ook raar zijn.

    Vooruit kijken, dat is wat ik kan en zal doen.
    Dag per dag.

    liefs,
    Katleen

    27-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.extra testen
    Gisteren en vandaag heb ik veel zenuwen gehad.
    Want vandaag ben ik bij de oncologe geweest voor een vervroegde controle.
    De pijn in mijn benen die zo sterk is komen opzetten tijdens de revalidatie wordt verder onderzocht.

    Deze namiddag al een uitgebreide bloedtest.  Binnen 2 weken onderzoek lever + longen en een botscan.
    Waarschijnlijk zal de chemo langer in mijn lichaam blijven dan gemiddeld maar dus extra testen om andere ziekten uit te sluiten.  Om als ze dan echt niets anders vinden te kunnen stellen dat het nog steeds van de chemotherapie komt.
    Ik ben al zeker thuis tot april, maar ze ziet me niet aan het werk gaan voor de zomer.
    Volgens haar zou het me gewoon niet lukken, zelfs niet deeltijds.

    Het is goed dat er extra testen worden gedaan ... toch voel ik binnenin een grote droefheid.
    Deze week vorig jaar kreeg ik het slechte nieuws van borstkanker.
    Waren mijn zenuwen bang voor meer slecht nieuws?

    zucht
    Katleen

    24-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik mis je
    Hey,

    in de groepssessie met de andere lotgenoten van de revalidatie heb ik een mooi inzicht gekregen.

    Revalideren bestaat uit ups and downs.  Ik voel me de laatste weken wat minder goed.
    De herinneringen hoe het was voor dit alles en waarbij ik content was met wie ik ben.
    En het vertrouwen dat het in orde komt en dat de toekomst goed zit.
    Daartussen, nu dus, de puinhoop van de nabehandeling die mag opgekuist worden.

    Het is me dus duidelijk geworden wat ik al weken voel maar nog niet juist kon benoemen.
    Ik mis mijzelf.  Wie ik ben en wat ik graag doe.
    Misschien komt er wel een andere Katleen tevoorschijn ... ;o)

    knuffel,
    Katleen

    21-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.m'n best doen
    Hallo,

    dat het revalidatie-programma stop gezet werd, deed pijn maar een paar dagen later kan ik het relativeren;
    Ik doe zo mijn best om te herstellen en mijn lichaam kan niet volgen.
    Want m'n best doen en vooruit willen, hoort bij mij hé.

    Een vriendin zei me van de week dat iedereen weet en ziet dat ik m'n best doe.
    Dat ik daar dus mag mee ophouden ...

    groetjes,
    Katleen

    19-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stopzetting revalidatieprogramma
    Het is zover.
    Mijn lichaam kan het revalidatie programma niet volgen en ik moet er mee stoppen.
    Gisteren kreeg ik na 1,5 minuut wandelen al zo'n pijn in mijn rechterbeen dat ik moest stoppen.
    De dokter wilde dat ik volledig stop maar kinesiste An vindt het toch beter voor mij dat ik blijf komen.
    Fietsen zonder weerstand zolang ik kan en enkele grondoefeningen want ook het contact met de groep is belangrijk.

    Volgende week vervroegde afspraak met de oncologe.
    Een goed gesprek om na te gaan inhoeverre dit invloed van de chemo is en waarschijnlijk enkele extra testen zoals botscan, bloedcontrole, ... want dit is niet normal.
    De laatste week heb ik opnieuw slijm en speeksel dat naar boven komt, mijn darmen werken niet goed meer,
    ik had gisteren weer een migraine, en dan heb ik het nog niet over de pijn ...
    Ik sta minder ver dan begin september.
    Er loopt de laatste weken iets mis in mijn lichaam, bij wijze van spreken ontstaat er telkens 'kortsluiting'.

    Ik blijf volhouden en moed houden, er worden extra testen gedaan.
    Maar het is niet meer leuk en het voelt aan als een grote puinhoop.
    Ergens schijnt er licht, nu nog het gaatje vinden ;o)

    warme groet,
    Katleen

    17-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.titel boek?
    Een jaar na de diagnose sta ik nergens

    Ik zit niet echt in een dal.
    Er ligt gewoon overal puin rond me.
    En ja, de zon schijnt af en toe door de wolken, een glimlach van een vriendin die deugd doet,
    troostende woorden via e-mail komen recht m'n hart binnen, ...
    Maar het puin blijft liggen en ik heb de energie niet om het op te ruimen.

    Het zou het begin van een verhaal kunnen zijn ...
    mijn verhaal na de agressieve behandeling van borstkanker en daarna opnieuw opbouwen.

    liefs,
    Katleen

    15-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw fotoke
    Helaba,

    ik zie er al minder ziek uit hé.

    Nu nog de binnenkant ...

    smile,
    Katleen

    12-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.goed nieuws

    Goedemiddag,

    vandaag voor controle naar het ziekenhuis, ik heb een mammo- en echografie gehad.
    Alles goed !
    Joepie !

    smile,
    Katleen


    11-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.glaasje wijn
    hallo,

    een glaasje wijn ... zo lang geleden dat ik dat nog gedronken had.  Gisteren was ik nog steeds wat somber en ik weet wel dat alcohol niet helpt maar ik heb in de namiddag een glaasje gedronken.  Het smaakte heel raar, onwennig maar het heeft me toch deugd gedaan.
    Ik wilde kunnen doorspoelen en het lijkt vandaag zo dat ik dat inderdaad gedaan heb.

    Want af en toe bekruipt me het ongenoegen dat die pijnlijke benen misschien wel een gevolg zijn van 'te' zware chemo.
    Natuurlijk zijn er zovele maanden geen nieuwe zenuwen, cellen, kraakbeen, e.d. aangemaakt.
    En zijn die extra kwaaltjes het gevolg van chemo omdat het de bedoeling was om mijn cellen kapot te maken zodat ze geen zin meer hebben om opnieuw kanker te ontwikkelen.
    Maar wat als er te veel kapot is gemaakt?

    Als ik me deze avond goed genoeg voel, ga ik er nog eentje drinken, wat napraten met de mensen die naar het veldrijden gaan kijken zijn.  Eventjes proeven van het leven want als ik met mensen praat over de cross, valt het niet op dat ik ernstig ziek geweest ben en nog steeds herstellende.  En ook om niet te denken aan morgen. 
    Morgen staat er ter controle een mammografie gepland.
    Ik voel geen angst maar dat betekent niet dat het me niets doet ...

    warme groet,
    Katleen

    10-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Emg-test brengt duidelijkheid
    Het is me wat geweest afgelopen week, veel informatie over mijn lichaam.

    Woensdag vertelde m'n kinesiste me dat ik in m'n heup last heb van de psoas (een spier).  Je kan het ook bekijken als een soort vuilbakje.  Ik wil niet weten hoe mijn lichaam er aan de binnenkant uitziet na chemo, bestralingen en medicatie.
    Als er dan ook nog af en toe emoties loskomen, dan geraakt het 'verstropt' ;-)
    Maar daarvoor neem ik dus medicatie in en krijg ik elke week een deugddoende lymfedrainage.

    En dan vrijdag, een EMG-test.  Het was een pijnlijke test met electro-schokjes en naalden in mijn benen.
    De tranen rolden op een gegeven moment over m'n wangen, een lichamelijke reactie door de pijn.
    Ik hoop dat ik alles goed onthouden heb en het voor mezelf op de juiste manier interpreteer.

    Het willekeurig zenuwstelsel dat impulsen via de rug laat lopen is in orde.  Zover het goede nieuws.
    Het onwillekeurig zenuwstelsel zit niet goed maar dat kan niet echt getest worden.
    In mijn benen word ik dat al heel oppervlakkig gewaar.  Gewoon een pluisje van m'n broek doen, voel ik intens.
    Op een harde stoel zitten of in een harde zetel liggen, doet geen deugd.  Nu weet ik waardoor dat komt.
    De pijnsscheuten in m'n benen ontstaan doordat wanneer de spieren zich opspannen (als ik een trap oploop) en ik dan na die beweging ontspan (als ik ga zitten) ze dan loslaten.  Bij gezonde mensen gaat dit vanzelf, je merkt het niet eens op.
    De spieren in mijn benen laten pas een minuut later plots los en dat geeft dan zo'n pijnscheut.
    En door de chemo en alle medicatie heb ik ondertussen heel veel afvalstoffen in mijn benen.
    De kineste zal werk hebben, voor lange tijd.

    Tijdens de revalidatie train ik het best met hartslagmeter en zonder weerstand zodat m'n spieren niet in verzuring gaan.
    Dat doe ik dus al 2 maanden fout bij wijze van spreken want in de revalidatie bouwen we op.
    Verder is het beste medicijn warmte.  Dus zwemmen in warm water, bezoek aan infrarood cabine (heeft iemand eentje?).
    Mijn darmen ook warm houden, veel soep drinken en geen rauwe groenten of fruit eten.
    Ik kan ook nog een bloedtest laten doen om te kijken hoe het staat met de mineralen en lactaat in mijn bloed.

    En toch kan ik het wel relativeren en valt het op zich wel mee want ik heb niet constant pijn.  Het komt en gaat, maar het komt bij het minste dat ik te veel doe.  Ik heb zeker geen spijt dat ik de nabehandeling gevolg heb.  Toch begin ik me stilletjes aan af te vragen of die chemo niet te veel geweest is voor mijn lichaam.  Na 4 chemo's CEF was ik zo uitgeput, zoveel vermagerd, ik kon zo weinig eten, ... en dan is die Taxothere gekomen, 4x.  Is het te veel geweest in een zodanig verzwakt lichaam?

    Maar de toekomst - dit kan nog een jaar duren - hoe moet ik dat gaan doen?  Dit alles moet dus nog een plaatsje krijgen.
    Na de diagnose van kanker dacht ik 'waarom nu?'
    En nu de nabehandeling voorbij is en ik zou moeten kunnen opbouwen denk ik 'waarom ik?'

    Er rollen tranen, het is goed dat het loskomt ...

    Katleen

    09-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.witte woorden op een blauwe achtergrond
    Hey,

    normaal gezien helpt mijn blog me om dingen neer te schrijven, te relativeren, te verwerken, ...

    De EMG-test afgelopen vrijdag heeft duidelijk gemaakt wat er niet goed zit in m'n benen.
    Maar ik kan het hier nog niet neerschrijven.  Het lukt me gewoon niet.
    Want er is goed nieuws en er is ander nieuws (niet noodzakelijk slecht).
    Ik zal dit zo vlug als ik kan delen met jullie.

    Om het te verwerken ben ik dan maar actief geweest met gevolgen natuurlijk.
    Ik heb de zomerkleding uit mijn kleerkast gehaald, de box met wintertruien leeggehaald en kleding op z'n plaats gelegd.
    En dat mocht ik een paar uur later voelen.  Ik kon wel janken van de pijn en heb dan maar een zware pijnstiller ingenomen.  Want een vriendin, mijn zus en ik hebben gisterenavond ons gat in een zetel van de cinema gezet.
    We hebben de film Loft gezien en zo wisselen de momenten van iets doen, rusten en je zinnen verzetten zich af.

    Vandaag rustig aan, e-mails verwerken want daar was ik van de week te moe voor en naar het veldrijden kijken op tv.
    En als de pijn niet betert, weer een pijnstiller innemen.
    Het is voor mij wederom een hele stap om opnieuw de pijn te stillen maar ik heb 'm genomen.

    knuffel,
    Katleen


    Foto

    mailtje sturen

    Klik hieronder om me een mailtje te sturen.


    gastenboek invullen
  • dag katleen
  • kanker
  • wauw.. is dat jouw nieuwste foto rechts boven op je blog... mooi, je ziet er stralend uit
  • ik kom je een fijne dag wensen.
  • Dag Katleen

    Klik hieronder om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.


    Blog als favoriet !

    blogs lotgenoten
  • Wenneke
  • Tricky
  • Flupque
  • GI Sanne
  • Me-myself-and-cancer
  • Elly
  • Annick

    links
  • Liga tegen kanker
  • mooihoofd

  • Boeken die ik gelezen heb:
  • Borstkanker en Boezemblues - Kristien Van Den Bon
  • Ontboezemingen over borstkanker - Frieda Joris
  • Stuk - jonge vrouwen met borstkanker - Janneke Vonkeman


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs