Mijn naam is Katleen (36).
Tijdens een jaarlijkse controle bij de genaecoloog heeft die een knobbeltje gevonden in mijn borst.
Echo en mammo laten maken, 2 dagen later een punctie en op donderdag 29 nov. 2007 op 33-jarige leeftijd kreeg ik te horen dat het knobbeltje kwaadaardig was.
Borstkanker !
We zijn er snel bij, dat speelt in het voordeel.
Op 7 december werd dit knobbeltje en een klier verwijderd tijdens een borstbesparende operatie.
Daarna chemokuur en na deze 8 behandelingen nog 25 bestralingen.
Een lange tocht met verschillende etappes ...

2010: diagnose cvs en fibromyalgie als gevolg van chemo.
Inhoud blog
  • 2 jaar gepasseerd
  • voor jezelf zorgen
  • 5 jaar?
  • therapeute
  • natourcriterium
  • wandelen
  • virusje
  • Tour de Katleen
  • aanpassing medicatie
  • naar de grote supermarkt
  • nieuwe medicatie
  • puzzelen
  • antwoord?
  • haren groeien
  • koortsblaasjes
  • einde revalidatie bij kiné
  • ik slaap uren aan een stuk
  • samenkomst groep revalidatie
  • ik ben moe-oe
  • inspiratie
  • bijna leeg
  • batterijen zijn opgeladen
  • stiltehuis
  • ik verhuis
  • cursus creativiteit is ten einde
  • zo moe
  • bezoek oncologe
  • moeilijke week
  • slokdarmontsteking
  • niet in 't lang en in 't breed neergeschreven
  • nog eens naar de cross geweest
  • doktersbezoek
  • geduld
  • rouwen
  • mooi maken
  • kopzorgen
  • mijn weerstand wint terrein?
  • buikgriep
  • kaartje Thank You
  • mandala tekenen
  • open armen
  • weekendje Rixensart
  • een nachtje in een ander bed ...
  • bladzijde cm per cm omslaan
  • up and down we go again
  • cursus creativiteit
  • een nieuw jaar
  • om zot van te worden
  • ik voel me weer wat beter
  • kapper
  • uitslag testen goed
  • gisteren cross
  • verkouden
  • laatste drukke week in 2008
  • slapen - loslaten
  • verwennen
  • extra testen
  • Ik mis je
  • m'n best doen
  • stopzetting revalidatieprogramma
  • titel boek?
  • nieuw fotoke
  • goed nieuws
  • glaasje wijn
  • Emg-test brengt duidelijkheid
  • witte woorden op een blauwe achtergrond
  • dankbaarheid
  • boek Borstkanker en Boezemblues
  • oefeninkjes doen
  • probleem aanpakken
  • lymfedrainage
  • hulpmiddelen
  • samenkomst
  • samenkomst bloggenoten
  • slapeloze nachten - pijntjes - uitkijken naar
  • goede raad
  • dubbel gevoel
  • cross
  • weekoverzicht
  • Hamam
  • Niet te geloven
  • step-aerobics
  • Hydrotherapie - geheugen
  • weekend = 2 dagen
  • druk ... rusten ... te moe
  • woorden ... en hun impakt
  • waarom?
  • Pink Ribbon
  • herfst komt eraan en ik kijk er naar uit
  • emoties komen los na bezoek veldrit
  • geel lintje = steun aan mensen met kanker
  • 18 september = dag tegen kanker
  • start revalidatie
  • ik ben er klaar voor
  • niemandsland
  • slaappil
  • eerste nacontrole bij dienst oncologie
  • nieuwe foto
  • oh what a night ...
  • ik mag meedoen aan het revalidatieprogramma in het ziekenhuis
  • naar de kermis geweest
  • controle professor
  • inloophuis Turnhout
  • simpel, gaan we eens doen, ... zo moeilijk
  • naar de kapper geweest
  • nabehandeling is afgelopen !
  • bestralingen bijna gedaan
  • hoe voel ik me nu?
  • ik doe niets meer
  • haar is aan 't groeien
  • begeleiding
  • 55kg
  • te vroeg
  • eerste bestraling
  • helemaal alleen
  • drukke week gehad
  • voorbereiding radiotherapie
  • plannen maken
  • opnieuw thuis geslapen
  • warmteopwellingen
  • laatste chemo gehad, herstellen kan beginnen
  • morgen chemo 8 - de laatste !
  • ik ben moe
  • allez, 't is weer zover
  • het gevoel dat het einde van de chemo in zicht is
  • data radiotherapie
  • lichaam ziet af
  • ik heb nog eens geweend
  • zon, regen, wolken, ...
  • afspraak radiotherapie gemaakt
  • morgen chemo 7
  • 2de puzzel is af
  • vanalles
  • wandeling
  • moeilijke dag gehad
  • 51kg en zakkende
  • morgen chemo 6
  • verminderde weerstand
  • nieuw mutsje gekocht
  • smaakverlies
  • krachten bundelen
  • het gaat de goede kant uit
  • een week verder
  • morgen chemo 5
  • Vlaanderens mooiste
  • opruim-koorts
  • overleg gehad
  • Reiki-behandeling
  • maandag gesprek
  • herstellen gaat moeilijker en moeilijker
  • afgelopen week
  • gewichtsverlies
  • puzzelen
  • uitgebreide verzorging
  • goed weekend gehad
  • het gaat weer beter
  • opbouwen is lastig
  • woeps ... weeral lichamelijk onderuit
  • hopelijk is het de 3de keer anders
  • vandaag een mindere dag
  • film P.S. I love you
  • 3de week na de chemo
  • eigen veldrit - einde veldritseizoen
  • 10de dag na chemo
  • eerste redelijk goede dag
  • chemo 2
  • de kriebels beginnen te komen
  • Sinead O'Connor coupe
  • mijn haar vreet energie
  • mijn haar
  • WK veldrijden
  • Het gaat beter
  • 1 week geleden
  • gisteren was het zondag
  • chemo 1 is voorbij
  • nog 1 nachtje slapen
  • Een dagboek ...
    Archief per maand
  • 12-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
    Zoeken in blog

    Dag per dag
    Lange tocht met verschillende etappes
    31-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn haar vreet energie
    Hey,

    ik ben net wakker, heb een uurtje geslapen.
    Iets in en rond mij vreet energie = mijn haar.

    Gisterenavond voelde ik angst als ik ging slapen en dat wil ik dus niet.
    Angst dat ik 's morgens zou wakker worden en veel haar op mijn kopkussen zou vinden.

    Ik heb nog een mooie, weliswaar uitgedunde, haardos en toch wil ik mijn haar er af voor het in plukken uitvalt.
    Die beslissing nemen is makkelijk.
    Dat doen en naar de kapper rijden is toch een pak moeilijker (en brengt emoties met zich mee).
    Dus zal het iets voor morgen zijn.

    Ik hoop dat ik er dan klaar voor ben.
    De kapper is al op de hoogte, nog een nachtje slapen en dan de stap zetten.
    Luisteren naar wat voor mij belangrijk is.

    Katleen

    30-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn haar
    Hallo,

    gisteren heb ik van een haarkliniek mijn nieuwe haar meegebracht.

    Sinds maandagnamiddag heb ik hoofdpijn, sinds gisteren haarpijn en valt mijn haar al wat uit.
    Gelukkig heb ik veel en dun haar dus de mensen die het niet weten zien het nog niet maar ik zie dat mijn haardos dunner is.
    Douchen zit er voorlopig niet meer in, gisteren was de laatste keer tot mijn haar volledig weg is.
    De straal van de douche deed te veel pijn op mijn hoofd.
    Tegen het weekend is er waarschijnlijk al veel veranderd, maar dat is voor binnen een paar dagen.

    Mijn nieuwe haar is iets donkerder van kleur maar ook een fris kapsel dus dat hoort helemaal bij mij.
    Ik heb een paar mutsjes, een sjaaltje, een puntmuts (geweldig lange muts die ik helemaal rond mijn hoofd draai).
    Naar gelang mijn gevoel en de gelegenheid kan ik me mooi maken op mijn manier.

    Dit hoort er bij.  Ik aanvaard en kijk in de spiegel om te zien wat er gebeurt.
    En ik adem in en uit ...

    dikke knuffel aan iedereen die er voor me is (ook in gedachten)
    Katleen

    27-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WK veldrijden
    Joehoe,

    Lars Boom is Wereldkampioen Veldrijden Elite !
    Wat een talentvolle veldrijder.  De titel is helemaal verdiend.

    Vooraf had ik mijn podium klaar.  1. Boom 2. Wellens 3. Nys
    Na de wedstrijd bleek dat ik de eerste en derde plaats juist had.  Goed hé.
    Ik ben dus content.  (in mijn ogen hebben de Belgen niet aanvallend genoeg gereden, teveel afgewacht)

    De mensen die mij kennen, weten dat veldrijden mijn passie is.
    Ik ga veel kijken hoewel het vanaf nu wat moeilijker wordt omwille van mijn gezondheid maar het zijn niet veel wedstrijden meer.
    Toch ga ik m'n best doen om volgend weekend de nieuwe wereldkampioen Lars Boom in Lille aan het werk te kunnen zien.
    En het seizoen is bijna ten einde.
    Daarna komen de koersen er weer aan.

    Met andere woorden; mijn hartje is weer helemaal opgeladen deze namiddag.

    smile,
    Katleen

    25-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gaat beter
    Hey allemaal,

    vanaf vandaag gaat het wat beter.
    Sinds gisterenmiddag werken mijn maag en darmen opnieuw goed en kan ik dus kleine beetjes eten.
    En dat voelt goed, niet te beschrijven.  Innerlijk voel ik blijdschap.

    Het is een heldere dag vandaag en dat doet ook deugd als je zoveel binnen gezeten hebt.
    Maar elke dag wat beter en dan kom ik er wel.
    Ik hoop volgende week nog voldoende aan te sterken en mentaal ben ik ook weer klaar voor de volgende chemo.
    De geplande data heb ik links op de blog vermeld.
    Jullie mogen op die dagen extra aan me denken, een kaarsje laten branden, ...

    Mijn mama is ziek.
    Vorige week was het ook zwaar voor haar en ze is onderuit gegaan.
    Maar ik ken mijn mama (van haar heb ik haar doorzettingsvermogen) dus dat komt goed.
    Tegen de volgende chemo is zij weer helemaal paraat.

    groetjes,
    Katleen

    22-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 week geleden
    Goedemiddag,

    1 week geleden ben ik met de chemokuur begonnen ... en jullie kennen de reactie van mijn lichaam erop.
    Vandaag ben ik op de weegschaal gaan staan en ik ben 3,5kg afgevallen.
    Ik had wel een vermoeden, mijn broeken zijn namelijk te groot, maar toch vind ik het veel.
    En ik hoop dat dit scenario zich binnen 2 weken niet herhaald, want anders word ik zo'n mager lat en dat wil ik niet.

    Vandaag heb ik bij de kinesist mijn benen laten masseren.
    Ik kan nog steeds niet echt blijven stilstaan zonder dat mijn spieren pijn doen.
    Daarstraks met ons ma mee gaan boodschappen doen en dat was niet leuk.  Ik heb er nog pijn in.
    Maar dat gaat wel weer over en ook dat betert wel.  Het is wel een aandachtspunt voor de volgende weken en maanden.

    Mijn zus is jarig vandaag en eens te meer besef ik hoeveel ze voor mij betekent.
    Ze heeft een plaats in mijn hart, wat ben ik blij dat ze er is en dat ik haar ken.
    Gelukkige Verjaardag zussie !

    knuffel
    Katleen

    21-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gisteren was het zondag
    Hoi,

    het is maandagnamiddag.
    Ik weet dat omdat het gisteren zondag was en dus veldrijden op tv.
    Het was de eerste keer sinds de diagnose dat ik ergens niet naartoe kon waar ik naartoe wilde.
    En de berusting daarin lukt me wel.
    De cursus op maandagavond zal vanavond ook nog wat te vroeg zijn.
    Hopelijk ben ik volgende week weer wel van de partij.

    Het loopt over me heen dat er vanaf nu dingen zullen zijn waar ik niet naar toe kan omdat mijn lichaam het hard te verduren heeft.
    Verdomme, zucht.  Maar het is zo.
    Alhoewel ik het niet leuk vind.  Want daar haal ik mijn kracht uit.

    Mijn tante is daarnet hier geweest en zo eens gewoon wat kunnen babbelen doet al deugd.
    Stap per stap.
    Dag per dag.
    Dat komt in orde hé.

    groetjes,
    Katleen

    19-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chemo 1 is voorbij
    Hallo allemaal,

    het toedienen van de eerste chemokuur is goed verlopen.
    De chemo heeft ook z'n best gedaan om uit mijn lichaam te geraken.

    Al van in de namiddag was ik misselijk met overgeven tot gevolg (en dan wil je een blog invullen  ).
    3 dagen overgegeven; elk uur, ook 's nachts ...
    En dan denk je van te voren positief dat je de chemo aankunt en dat ik net ben zoals die mensen die er weinig van weten.
    Chemo 1 was dus niet zo.

    Op vrijdag werd mijn lichaam rustiger en heb ik de raad van mijn zus opgevolgd en Nutri drink van de apotheek beginnen drinken
    (allez telkens 3 slokjes). Het is nu zaterdag en sinds vandaag eet ik ook een beetje.
    Bijvoorbeeld 5 soeplepels verse soep.
    Het lijkt wel of ik opnieuw moet leren eten.
    De spieren in mijn benen doen ook wat pijn dus ik lig nog steeds rustig op de zetel met af en toe een korte wandeling rond de tafel.

    Het neerschrijven is de bedoeling om dit alles te verwerken, mijn maag doet zelfs raar als ik dit aan het schrijven ben.
    En bij deze wil ik ook mijn moeder bedanken.
    Zij heeft me geholpen toen ik haar nodig had (nu dus ook nog).

    tot later
    Katleen

    14-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 1 nachtje slapen
    Hallo,

    nog 1 nachtje slapen en dan is het zover.
    De start van de chemo ... zucht ...

    Ik wil zoveel schrijven maar er komt niets.
    Er zijn wel een aantal affirmaties die ik op dit moment wil herhalen:
    De chemo die ik krijg neutraliseert de kankercellen.
    Al mijn gezonde cellen blijven perfect gezond.
    Mijn lichamelijke functies zijn optimaal.

    Vandaag ben ik gaan wandelen en dat heeft me goed gedaan.
    Ik ben klaar voor morgen.  Ik ben er zeker van dat alles goed zal verlopen.

    Katleen

    13-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagboek ...
    Hallo allemaal,

    Sinds 26 november 2007 ziet mijn leven er anders uit.
    Niet beter dan voorheen, ook niet slechter, gewoon anders.

    Er was een probleem, er zijn sinds het begin oplossingen.
    stap 1: de operatie, is al achter de rug.
    stap 2: de chemo, staat voor de deur.
    stap 3: de bestraling, dat is voor later.

    Voortaan ga ik hier neerschrijven wat er te gebeuren staat, wat meevalt en wat niet, hoe ik me voel, ...
    Op deze manier kunnen jullie een kijkje komen nemen.

    Natuurlijk mogen jullie me nog steeds bellen, e-mailen en een bezoekje brengen.

    Tot later

    warme groet,
    Katleen


    Foto

    mailtje sturen

    Klik hieronder om me een mailtje te sturen.


    gastenboek invullen
  • dag katleen
  • kanker
  • wauw.. is dat jouw nieuwste foto rechts boven op je blog... mooi, je ziet er stralend uit
  • ik kom je een fijne dag wensen.
  • Dag Katleen

    Klik hieronder om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.


    Blog als favoriet !

    blogs lotgenoten
  • Wenneke
  • Tricky
  • Flupque
  • GI Sanne
  • Me-myself-and-cancer
  • Elly
  • Annick

    links
  • Liga tegen kanker
  • mooihoofd

  • Boeken die ik gelezen heb:
  • Borstkanker en Boezemblues - Kristien Van Den Bon
  • Ontboezemingen over borstkanker - Frieda Joris
  • Stuk - jonge vrouwen met borstkanker - Janneke Vonkeman


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs