Karpervissen
Mijn eerste stappen in het karpervissen
Inhoud blog
  • kijk ook hier eens
  • Einde jaar
  • weer blanken
  • Terug een prachtavond
  • Weer Prijs
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    01-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug een prachtavond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 31 augustus terug naar het water en joep, na een dik uur terug een run, ditmaal op men verre lijn ( 80m) na een heel "gevecht" terug eentje op het droge. Hij weegt maar liefst 12kg600. Wat een prachtvis. De rest van de avond niks meer gevangen maar toch verder genoten van deze prachtvis.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
    01-09-2006, 00:00 geschreven door Marc  
    30-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer Prijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dinsdag 29 augustus weer naar het water getrokken, alles netjes opgesteld en dan maar weer wachten, maar niet lang om 12u40 een run mooi mooi mooi. Na een 10 tal minuten lag hij in mijn net. Wat een gevoel toch. Wegen en deze keer foto's: het gewicht komt op 11kg480.
    Maar er is nog iets speciaals aan deze vis, hij heeft een grote en een kleine borstvin, hij krijgt promt zijn naam mee : NEMO.
    De rest van de dag niets meer.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (4 Stemmen)
    30-08-2006, 00:00 geschreven door Marc  
    28-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balen van het blanken
    Al het mogelijke geprobeerd op het Fort en July : BLANKEN en nog eens Blanken, Mezelf wijsmaken dat het aan het weer lag, veel te warm om te vissen. Augustus nog een keer of 6 geprobeerd en ja hoor weer BLANKEN.
    De moed bijna, verloren, toch begin deze week terug met volle moed begonnen, Boilies maken en woensdag een eerste keer terug naar het water.
    Wel een ander water gekozen deze keer. Alles uitgevaren en een deel boilies erbij gedropt, wat is dat toch makkelijk met zo een voerboot :)
    Na ongeveer anderhalf uur, plots een run, ja ik hoorde het goed een van mijn biepers sloeg op hol, dit was het het moment waar ik zolang op wachtte, een eerste run. Ik naar mijn hengel en ja hoor hij hangt. Na een strijd van een 10 minuten ligt mijn eerste karper op de onthaakmat.
    Wat een mooie leder, gewogen 9kg980. Prachtige vis. Snel mijn fototoestel zoeken en een foto nemen. Het is ni waar zeker, in al mijn haast om naar het water te trekken fototoestel vergeten, met mijn GSM zou ik ook een foto kunnen nemen maar je raad het al, deze ligt ook nog thuis.
    Nu vang ik mijn eerste en ik kan er geen fotos van nemen, frustrerend. Even de vis dan maar geaaid en afscheid genomen, voorzichtig terug het water in, tot de volgende keer. 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
    28-08-2006, 00:00 geschreven door Marc  
    14-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hij is er ! ! ! !
    Gisteren het langverwachtte telefoontje gehad, "je Procat" is binnen. Ik onmiddellijk naar Ledeberge en ja daar stond hij. snel afgerekend en vlug terug naar Mechelen. Alles uitgepakt en de batterijen opladen. Mijn geduld wordt nog maar eens op proef gesteld, het opladen heeft natuurlijk zijn tijd nodig.
    Om half 9 s'avonds alles ingepakt en hup naar het water. Men bootje uit de draagtas gehaald, batterij aangesloten en te water gelaten. Wat mooi, mijn eigen voetbootje.
    Snel terug naar de kant sturen en het bakje vullen met de praktikels. Uitvaren naar de plaats waar ik dit wil lossen.Wat luistert het prachtig, juist op de gewenste plaats wordt alles gedropt. Een kleine bedenking, morgen toch zien dat ik een verrekijker kan meebrengen, dan kan ik alles nog beter controleren.
    Zo, mijn beide voerplekken zijn voorzien van het nodige voer, in ongeveer een half uurtje 4 kg praktikels en 1 kg bollen op de juiste plaats gedropt. Morgen en overmorgen dit herhalen en dan zaterdag mijn eerste visdag. Ik kijk er naar uit.
    Zal proberen volgende voerbeurt mijn camera mee te nemen zodat ik bij deze tekst wat foto's kan zetten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    14-06-2006, 00:00 geschreven door Marc  
    05-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even voorstellen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo allemaal, ik stel me eerst even voor. Mijn naam is Marc en ben woonachtig te Mechelen. Ik ben 48 jaar jong :) en al heel mijn leven visser.
    Al die jaren viste ik met vaste stok en geregeld daarbij een werphengel op de "grote".
    Jarenlang bestuurslid van een visclub in Sint Katelijne Waver en eigenlijk nooit gericht op karper gevist.
    Tot verleden jaar mijn oog viel op het prachtige water "Het fort van Walem". Daar regelmatig gaan vissen met de vaste stok en mooie vangsten gedaan.
    Tot ergenis verleden zomer, dan kreeg ik eigelijk meer zin in het vissen op de grotere soort, de karper. Na een wat info ingewonnen te hebben 2 karperhengels met passende molens aangeschaft evenals al het bijhorende materiaal zoals biepers en dergelijke.
    Zelf mijn eerste "rigs" geknoopt en "boilies" gekocht. Hup naar het water en eigenlijk niks gevangen die vakantie.
    Nu, mei 2006 begon het terug te kriebelen en terug al het materiaal bijeengezocht en klaar gemaakt. De reden gezocht waarom ik niks gevangen heb verleden jaar. Eigenlijk eenvoudig, voerproblemen, op goede "stekken" is het moeilijk gericht voederen door de grote afstand, praktikels zover krijgen is zowiezo onmogelijk.
    Dus terug het internet afgesnuffeld en de oplossing gevonden : een VOERBOOT met afstandbediening.
    Wat gezocht en mijn oog is gevallen op de ProCat.
    Eind mei gaan zien bij MegaFish in Ledeberg en ja hoor de 3 verschillende boten stonden op de toog. Wat uitleg gevraagd en beslist, het wordt de ProCat. 
    Maar op mijn pret werd vlug een domper gezet, "We hebben er geen in vooraad, maar geen probleem volgende week komen er 5 binnen, er zijn er wel al 3 verkocht."
    Ik snel beslist, zet er voor mij ook maar eentje opzij, en geef een seintje als hij binnen is. Geen probleem, donderdag zal hij er zijn.
    Ik terug naar hus en Dinsdag gestart met de bereiding van mijn eerst praktikels, weken en koken om zeker tegen het lange weekend klaar te zijn en uit te varen met mijn bootje.
    Donderdag slecht nieuws, " Engeland kan niet volgen met het maken van de boten, ze zullen maar eest volgende week hier zijn" was het bericht dat ik kreeg van MegaFish. Tegenvaller, dus nu proberen de klaargemaakte praktikels een week te bewaren in de koelkast. nog een weekje op mijn honger blijven zitten. . .
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (91 Stemmen)
    05-06-2006, 20:09 geschreven door Marc  
    Archief per week
  • 07/05-13/05 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs