NEPAL
Ervaringen
05-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week 4-5-6

Hallo allemaal!

De eerste week nadat ik mijn voet had omgeslagen heb ik doorgebracht als een sleeping beauty, zoals ze hier al zeiden. Ik sliep heel veel, zowel snachts als overdag. We dachten dat dit wel door de medicatie zou komen. Tprobleem was alleen dat ik zo moe bleef wanneer ik stopte met de medicatie, en dat was eigenlijk echt balen want ik kon niets meedoen hoewel de voet vrij goed evolueerde... Hier was het ondertussen weer feest, deze keer was het Bhai Tika. Hier was zo een gezellige kerstsfeer als je het zou vergelijken met een feest van ons... Feest duurde drie dagen. de eerste twee dagen zag je op straat grote en kleine groepen kids die van huis naar huis trokken. Die gingen zingen voor snoep en geld zoals drie koningen bij ons eigelijk. Alleen pakken ze het hier wel grootser aan want sleuren ze vaak echt instrumenten en versterkers enzo mee, ze dansen vaak ook... De eerste avond zijn we dus naar SH gegaan want onze kids gingen uiteraard ook zingen en er kwamen ook andere groepen bij ons zingen. Jammer genoeg kon ik dit maar een uurtje meemaken want dan viel ik alweer in slaap... Ook de avond erop ging mij slapend voorbij... Echt niet normaal hoeveel ik sliep dus heeft onze Wim me na een dik week slapen naar het ziekenhuis gebracht voor bloed is te laten checken enzo... Conclusie was heel banaal, dat ik te weinig elektrolyten in mijn lijf had en dat ik dus meer moest drinken... Moest ik zo nog iets heel vies in men water kappen maar na drie dagen goed drinken was ik wel weer springlevend! Hoera! Zijn we gelijk ook weer op uitstap gegaan! Naar Pathan getrokken, een van de oude koninkrijken binnen de Kathmanduvallei. Was heel knap echt wel! Heel fijne dag gehad en er gewoon ook enorm van genoten dat ik weer uit te voeten kon! Ook mijn voet geneest vrij goed, op de moment kan ik alles wel doen, nog altijd voorzichtig en ik zit natuurlijk ook ni te ravotten met de kids maar ben al content dat het echt wel helemaal ok zal zijn tegen dat we op trekking vertrekken!

Ik heb dan door voet en slapen anderhalf week niet kunnen werken. Deze maandag dan weer kunnen werken en deed echt wel deugd om terug met de kids bezig te zijn! Eerste werkdag was gelijk de laatste vakantiedag van de kids en zijn we naar de cinema gegaan met zen alle, Was eigenlijk heel plezant en ik verschoot van de kwaliteit van de cinemahall! Groot scherm en zalige zeteltjes die lekker onderuit schoven. En zelfs goeie hindische film gezien, konden best nog goed volgen, typisch verhaal maar wel tof om is gezien te hebben.
Donderdag verjaarde yentl dan. Ook een fijne dag van gemaakt! Dat kan je wel zien op de fotos (die volgen hopelijk morgen, zal ervan afhangen of de elektriciteit gaat willen meewerken, hebben vandaag bijvoorbeeld pas vanaf 16u elektriciteit.). Hadden spaghettig gemaakt, man da smaakte!! En dan had Prakash nog voor lekker coctail gezorgd, al hadden we zelf shift dus konden we pas na 21u daarvan drinken. Twas in elk geval een hele gezellige avond nog!!

Voor de rest is het hier nog steeds goed vertoeven he! Hebben wel net drie koude en bewolkte dagen achter de rug, vandaag zelfs beetje regen. Das ni echt normaal hier nu mja. Op zich is die regen nog niet zo erg want hiermee is de smog hopelijk wat mee gedaald. Want ademen is hier niet altijd een pretje hoor, dragen in taxi of op brommer achterop soms zelfs mondlapje. Hier hangen ongelooflijk veel uitlaatgasse en de mensen stoken zelf hun vuil op wat ook een ongelooflijke stank geeft. Vooral heel gezellig (!) als je smorgens uit je bed komt :p Ma soit, dat pakken we er maar bij :) en hopelijk is het weer snel trug goed weer! Dan kunne we weer op ons dakje zitten om te genieten van het uitzicht over de vallei en van de sneeuwtoppen die er achteruit toren bij open weer!
Tgaat eigenlijk best wel snel vooruit hier. Ondertussen zitten we al dik over de helft wat ons werk in Shangrila Home betreft.Daarna gaan we op trekking vertrekken se. En daar kijken we ook enorm naar uit! Hier zitten we eigenlijk heel de tijd in de stad, of aan de rand van... En we zien veel mooie dingen maar vanaf we de vallei uitgaan, kunnen we ook is de Nepalese natuur en vooral de Himalaya is bezien e! En daar kijken we wel naar uit! We zouden een kleine week in de bergen trekken, de kleine Annapurnarange en dan paar dagen in Pokhara blijven om dan weer naar het zuiden te reizen om in Chitwan in den jungle op den olifant te kruipen! Kijk ik uiteraard ook heel erg naar uit! Maar eerst nog wat genieten van de kindjes hier :) Tzijn natuurlijk kids, dus den ene shift is al wa leuker dan den andere en der zen altij ambetanterikken maar al bij al is het echt wel leuk werken hier. Das hier echt gewoon een grote familie en das echt ongelooflijk aangenaam! Dingen die we hier zien, houde we soms ni voor mogelijk in Belgie. Maar tgrote verschil is dan ook wel da wij gewoon veel meer op onze privacy gesteld zijn... Hier deelt iederen alles (kamer, kleren,speelgoed,...) en dat is gewoon ook vanzelfsprekend... Je merkt dat gewoon ook aan het feit dat de grotere zo goed mee voor de kleintjes zorgen en dat hoeft niemand hen zelfs te vragen...
Soit, ik ga is afronden voor de elektriciteit weer uitvalt en ik alles alweer kwijt ben!

Tot de volgende blog!
x

05-11-2011 om 13:02 geschreven door Kaat

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


Inhoud blog
  • Week 7
  • Nieuwe foto's
  • Week 4-5-6
  • Foto's
  • Week 2 en 3
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Archief per week
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs