School
Inhoud blog
  • Lessen aan KULeuven en Groep-T
  • Tien lijnen foutloze tekst
    08-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Lessen KUL verder 

    De eerste keuze les: Celbiologie

    Deze les ging door in de campus wetenschappen in Heverlee. Ik had op voorhand voorgenomen om alles te noteren en zeer goed op te letten, ik verwachtte dan dat dit voor studenten ook zo zou zijn. Dit was tot mijn grote verbazing helemaal niet het geval. Iedereen was vrij luidkeels met elkaar aan het praten. Het was zelfs zo erg dat de prof die beschikte over een klein microfoontje soms amper te horen was. De leerstof die besproken werd was van een degelijk niveau (vrij moeilijk) maar wel zeer interessant. Desondanks het tempo waarop de prof over de slides ging hield ik het de eerste 40 tal minuten vol om zoveel mogelijk te noteren. De begreep min of meer de leerstof, maar ik had wel moeite met tegelijkertijd te noteren en te begrijpen, hier hield ik dan ook mee op tegen het einde van de les en ging ik verder met luisteren naar wat de prof zei. Buiten de sommige luidruchtige studenten was het was een leerrijke en zeer interessante les. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-05-2013, 17:19 geschreven door Sam Op de Beeck  
    04-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen aan KULeuven en Groep-T
    Tijdens de voormiddag heb ik aan de KUL een les wijsbegeerte gevolgd. Ik ben blij dat ik een les aan de KUL heb kunnen volgen, zo heb ik al eens kennis kunnen maken met de manier van lesgeven op een universiteit. De prof gaf aan zijn studenten les over trancendale didactiek. Van de les zelf heb ik niet veel begrepen, maar ik heb vooral gelet op de manier waarop de studenten de les volgden. Zij beschikten over een cursus waar de meesten tijdens de les vooral in aanduidden en op sommige momenten extra notities in maakten. In de aula was een gemotiveerde sfeer die werd gecreëerd door een sterke leerkracht die op verschillende manieren zijn leerstof wist over te brengen.

    Tijdens de namiddag ben ik naar Groep-T gegaan om een les te volgen over hoe leerkrachten aan een klas van het lager onderwijs een taalles moesten geven. Ik volgde nu les in een groep van ongeveer vijftien personen en ik had de indruk dat de les niet zo strikt verliep als de les wijsbegeerte in een grote aula. De leerkracht kende haar studenten persoonlijk en de studenten zelf kregen voldoende individuele hulp. Tijdens de les werden de studenten enkele keren verdeeld in groepjes van twee à drie personen om opdrachten te maken. Ik heb deze dag een aantal sterke verschillen kunnen maken tussen een les aan een hogeschool en aan een universiteit.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-05-2013, 00:00 geschreven door Sam Op de Beeck  
    10-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tien lijnen foutloze tekst
    Het boek ging over een jongen / man die zeer getalenteerd piano speelde, en op een boot geboren was en er van toen nog nooit vanaf was gekomen. De boot was een cruiseschip, gekend om z'n jazzsoirees die kwaliteit bevatten. De jongen, genaamd Novecento speelde in die jazz band die dagelijks enkele optredens gaf. Novecento zelf was een zeer speciale jongen. Zij die een cruise tocht op de boot hadden meegemaakt, konden dat bevestigen, al geloofde men dat niet altijd.Tim (belangrijke rol in het verhaal) werd aangenomen op het schip als trompettist en leerde Novecento zeer goed kennen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    10-11-2012, 13:12 geschreven door Sam Op de Beeck  
    Archief per week
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 05/11-11/11 2012
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs