Foto
Mijn naam is Jurgen Wyllie.
Geboren te Oostende op 24/09/1972.
Mijn beroep is Desktop Publisher.
Mijn hobby's: lopen, fietsen en kunst.
Zelfstandig in bijberoep als grafisch ontwerper/vormgever: LetsBeeCreative.

Inhoud blog
  • Website
  • Rustig herbeginnen
  • Kinesist
  • Wielerterrorist laat nog eens van zich horen!
  • Spierscheurtje
    Foto
    Klik op het logo om de site van het OLC te bezoeken
    Foto
    Bezoek de website JT de Olifant
    Agenda

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Welcome on J's runningblog

    08-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Donderdag 8 oktober 2009

    Vandaag met JT de Olifant gelopen.
    Gelopen zonder de patellabrace en ondervonden dat die brace wel degelijk voor extra steun zorgt.
    Het lopen ging goed. 4km rustig tempo en 4km eigen tempo.
    Zaterdagmorgen 16km op het programma, naar aanleiding van de 1/2 marathon te Ploegsteert.
    In Nieuwpoort heb ik 1u.34m. gelopen, ik wil beter doen.

    Greetz J.

    08-10-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    06-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genieten in de regen!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dinsdag 6 oktober 2009

    Vandaag meegelopen met Joggingteam De Olifant.
    Een 8-tal km aan een rustig tempo in het bosje.
    Nadien nog een rondje van 5km alleen gelopen, aan een hoger tempo.
    Klein beetje pijn in knie gevoeld, maar valt best mee.
    't Zal nog wel een tijdje duren vooraleer het volledig genezen zal zijn.

    Ik kon mij meteen ook douchen, want het begon nogal hard te regenen!;-)
    Het was wel een aangename temperatuur en die frisse regen, zalig!!
    Nu, we hebben ze weer in de benen en het gaat goed!

    Greetz J.

    06-10-2009 om 21:27 geschreven door Jurgen Wyllie  


    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hermesloop 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdag 3 oktober 2009

    Deelgenomen aan de Hermesloop, die deel uitmaakt van het OLC.
    Zéér zware wedstrijd!! Kwam door felle wind.
    Ik heb wel een behoorlijke tijd neergezet, de 12km liep ik in 51m.30s.
    Dat is een gemiddelde van 14km/u en onder zo'n omstandigheden is dat niet slecht.
    Van de patellapeesonsteking niet echt last gehad, geneest goed!
    Je kan zien op de foto, hoe ik heb afgezien!!
    Wink
    Nog wat bijgepraat in de kantine achteraf, met enkele olifantjes (vanaf volgend loopseizoen m'n teammates!!!)

    Enfin, klaarstomen voor de laatste wedstrijd van het OLC, de Massajogging van de Olifant op 17 oktober.

    Greetz J.

    05-10-2009 om 22:56 geschreven door Jurgen Wyllie  


    30-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op het gemakske
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dinsdag 29 september 2009

    Op een rustig tempo een 10km gelopen.
    Heb niets gevoeld aan knie tijdens het lopen.
    Nu en dan voel ik iets bij het draaien van de knie, maar al bij al, geneest het goed.
    Zaterdag ben ik zeker op de afspraak voor de Hermesloop.

    Greetz J.

    30-09-2009 om 23:29 geschreven door Jurgen Wyllie  


    28-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Training 10km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Maandag 28 september 2009

    Ik had voorzien van 10km te lopen deze morgen, maar na 5km ben ik ermee opgehouden!
    Ik kan m'n hoofd niet leegmaken en kan mij niet concentreren op mijn lopen.
    Precies geen zin in lopen!
    Hopelijk komt het in de loop van deze week goed en kan ik mij herpakken.
    Shit happens!!

    Greetz J.

    28-09-2009 om 13:22 geschreven door Jurgen Wyllie  


    26-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Wielerterrorist !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdag 26 september 2009

    Vandaag stond op het programma, een rit van 70km.
    Na een week op m'n lui gat te hebben gezeten ;-) , is het tijd om weer wat te sporten.
    Peesontsteking geneest goed en heb geen pijn gevoeld tijdens het fietsen. Dus, super!!
    Ik haalde een gemiddelde van 28,7km/u, das niet slecht. Dat is goed doorgetrapt, voor mij althans.
    Vanaf morgen, terug looptraining, want Hermesloop komt eraan!
    Greetz J.

    26-09-2009 om 17:24 geschreven door Jurgen Wyllie  


    22-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peesontsteking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dinsdag 22 september 2009

    Ik had dit weekend wat pijn aan de knie, maar niet in die mate om te vrezen voor een ontsteking.
    Gisteren zou ik, zoals gewoonlijk, 10km gaan lopen, maar na 4 à 5km, mocht ik de boeken sluiten.
    De pijn werd al gauw heviger en ik besloot niet verder te lopen.
    Vandaag naar de dokter geweest en die kwam tot de vaststelling, dat ik met een patellapeesonsteking zit!
    Wat medicatie en een weekje rust, zouden de klus moeten klaren! Ik hoop het alleszins!

    Het zou jammer zijn de Hermesloop en eventueel de Massajogging, te moeten missen, net nu ik goed bezig ben!!
    Enfin, we zien wel.

    Greetz J.

    22-09-2009 om 21:05 geschreven door Jurgen Wyllie  


    21-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door het Westerkwartier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdag 18 september 2009

    Deelgenomen aan Dwars door het Westerkwartier, wedstrijd van het OLC.
    Ik vond het persoonlijk een goed en snel parcours.
    Ik ben sneller gestart dan anders en ik dacht, na de eerste ronde, dat dit mij zuur zou kunnen opbreken.
    Maar ik voelde mij goed, kon mijn tempo aanhouden en liep de rest van de wedstrijd alleen.
    Ik kon nog versnellen in het laatste gedeelte en zo nog enkele plaatsen naar voren schuiven.
    Heb goed resultaat neergezet, 37m.15s. over een afstand van 9.1km.
    Dat komt neer op een gemiddelde van 14.7km/u.
    Ik ben binnengelopen op een 66e plaats en was 23e in mijn categorie.

    Was nadien nog een gezellige en leuke avond. Blijven hangen in het 't Rozenhof met Dirk Luypaert (Olifant), Eva Reynaert (Olifant), Gerd Luyckx en natuurlijk gans de klieke van Lombardsijde. Jeffrey zijn 'koedetje' is na enkele mazoutjes beginnen loskomen .
    Bedankt voor de gezellige avond!
    Was om 1uur thuis en moest om 6 uur vertrekken naar Epernay, champagneweekendje op het programma!!
    Het was dik in orde!!

    Tot de volgende, zaterdag 3 oktober, de Hermesloop!
    Greetz J.

    21-09-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    18-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdag 18 september 2009

    De ganse week niet gelopen! Rust!
    Na 1/2 marathon in Nieuwpoort, had ik pijn in de benen. Dit heeft toch bijna 3 dagen geduurd!
    Eens een weekje rust kan geen kwaad.
    Vanavond wedstrijd OLC, Dwars door het Westerkwartier over 9km.
    We zien wel wat ik ervan terecht breng.
    Greetz J.

    18-09-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    14-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1/2 Marathon te Nieuwpoort
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zondag 13 september 2009

    Ik vond het een magere opkomst, amper 88 deelnemers! Had er meer verwacht!
    Het parcours lag mij wel en het liep vlot.
    Niet te snel gestart, constant hartslagmeter in de gaten gehouden, om in de laatste ronde nog wat te kunnen versnellen.
    Er moesten drie rondes worden gelopen van 7,333km.
    Het zwaarste stuk, was langs de havengeul, met de wind vol op kop.
    Daar kon ik mij wat uit de wind zetten, ik was mee met een groepje van 6, met daarbij ook Jeffrey Pluij uit Lombardsijde.
    Tweede en derde ronde, liepen Jeffrey Pluij en ik vooruit op het vier-tal, en hebben we goed samengewerkt om elkaar uit de wind te zetten.
    Laatste 3km kon ik nog versnellen en moest Jeffrey passen.
    Ik voelde dat ik nog wat reserve had en de benen nog goed waren.
    Tot mijn verbazing, want ik had mijn tijd absoluut niet in het oog gehouden, liep ik de 21,1km in 1u.33m.56s.
    Dat is maar liefst 11m. sneller dan mijn eerste 1/2 marathon in Izegem eind juni!! Eerlijk gezegd, voor Izegem had ik niet echt getraind, want deze wedstrijd was niet gepland.
    Ik ben uiteraard dik tevreden met mijn resultaat en op naar de volgende!
    Greetz J.

    14-09-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rond de Nieuwe Koerswijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Donderdag 10 september

    Gisteren vond een nieuwe wedstrijd van het OLC plaats, rond de nieuwe koerswijk.
    De afstand was 9.2km en het parcours lag er niet goed bij.
    Her en der waren er werken aan de gang, waardoor voetpaden opengebroken waren e.d.
    Ik vond het persoonlijk geen leuk of goed parcours.

    Na de eerste ronde, die redelijk vlot verliep, kreeg ik gezelschap van Jeffrey Pluij.
    Maar niet voor lang, want de Jeff had een versnelling geplaatst en ik moest hem laten gaan.
    De ganse tweede ronde bleef ik op dezelfde afstand en hoopte op wat verzwakking van Jeffrey.
    Hij bleef zijn hoog tempo houden en dwong mij dus om iets te versnellen.
    Bij het laatste rechte stuk kan ik aansluiten en begon ik het tempo op te voeren.
    Maar ik kwam tekort deze keer! Jeff vloog mij voorbij, ongelooflijk hoe hij nog zo'n sprint in de benen had na een zware loop!!
    Ik kon hem niet bijhouden, ik zat kapot! Proficiat Jeff, wat een prestatie!!
    Ik ben uiteraard zéér tevreden, want mijn tijd bedroeg 37m.59s. Dat komt op een gemiddelde snelheid van 14.5km/u.
    Ik werd 56e en 19e in mijn categorie.

    Als ik dit vergelijk met een 6-tal maanden geleden, loop ik die afstand 6 minuten sneller.
    Dus de motivatie blijft om nog te verbeteren!!
    Op naar de volgende: halve marathon te Nieuwpoort op zondag 13 september.
    Greetz J.


    10-09-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    07-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Maandag 7 september 2009

    Om 16.45u had ik gedaan met werken en om 17.30u liep ik al richting bosje.
    Ik had een beetje last van de benen in het begin, te wijten aan mijn fietstochtje gisteren.
    De ademhaling blijft mij toch parten spelen. Terug wat kort van adem en druk op de borst.
    Op een goed tempo gelopen,
    de eerste 5km in 20m.48s. en de 10km gelopen in 42m.56s.
    Morgen niet lopen, want woensdag wil ik een goed resultaat neer zetten in de volgende loop van het OLC.
    Als ik morgen ook loop, zal dit waarschijnlijk een beetje teveel van het goede zijn.
    Alles rustig opbouwen, komt allemaal dik in orde! ;-)
    Greetz J.

    07-09-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    06-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietstochtje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zondag 6 september 2009

    Vandaag stond een ritje met de koersfiets op het programma.
    Ik heb een afstand van 90km. gereden. Een gemiddelde snelheid van 26,7km/u.
    Route:
    Bredene - De Haan - Blankenberge - Zeebrugge - Knokke-Heist - Brugge - Lissewege -
    Zeebrugge - Blankenberge - De Haan - Bredene - Oostende. (90,7km).

    Geen last van zware benen, voelt goed aan.
    Maandag nog een looptraining en woensdag wedstrijd OLC.
    Greetz J.

    06-09-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    02-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Training 10 km op hartslag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Woensdag 2 september 2009

    Ik heb wat last van een verkoudheid en heb maandag en dinsdag niet gelopen.
    Ik ondervind wat last van de luchtwegen maar vandaag ben ik toch uitgezet en heb 10 km gelopen.
    Weliswaar op een zéér rustig tempo. Ik heb de raad opgevolgd van een goeie vriendin,
    om eens te trainen op een hartslag van max.135-140.
    Het is inderdaad méér een "boswandeling" dan lopen, maar het heeft toch goed gedaan.
    Eigenlijk moeten de trainingen niet altijd voluit zijn. Ik zou dat méér moeten doen!
    Ik had last met mijn ademhaling en hoop dat dit voorbij is tegen de volgende wedstrijd van het Oostends Loopcriterium,
    want ik wil er een goeie prestatie neerzetten.
    Greetz J.

    02-09-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    31-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wielertoerist
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zondag 30 augustus 2009

    Ik heb 65 km gefietst, aan een gemiddelde snelheid van 26,7 km/u.
    Gestart richting Bredene, van daaruit richting De Haan, Blankenberge, Brugge en dan langs de vaart richting Oostende, via Bredene.
    Er was nogal wat wind en deze had ik vol op kop, op de terugweg!
    Was behoorlijk zwaar, maar goeie training voor de benen.

    Greetz J.

    31-08-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    22-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strandloop - Oostends Loopcriterium
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdag 21 augustus 2009

    De weersomstandigheden waren niet ideaal, maar het zonnetje zat erdoor en een licht briesje!
    Een licht briesje is zacht uitgedrukt. Er stond tamelijk wat wind!
    Ik heb van in het begin mijn eigen tempo gaan lopen en kon halfweg de eerste ronde,
    aansluiten bij Luc Schuyesmans (Voorzitter van Joggingteam De Olifant).

    Op dat ogenblik, liep Heidi Hertveldt voor ons, toen ze opeens schreeuwde van de pijn!
    Achteraf bleek het om een scheurtje te gaan in de kuit. Bij deze wens ik Heidi het allerbeste en een snel herstel!!
    Ik kon redelijk goed bijblijven, maar eens op de zeedijk, moest ik Luc enkele meters laten gaan.
    Terug op het strand, kon ik terug aansluiten.
    En dat was ook zo voor de 2e en 3e ronde.
    In iedere wedstrijd, is er toch die kleine rivaliteit, tussen Jeffrey Pluij (Lombardsijde) en mij.

    Ik kwam pas bij hem halfweg de 3e ronde en ging meteen door. Jeffrey moest passen. Hij eindigde amper 22sec. na mij.
    Ik heb een, voor mij toch, goeie tijd neergezet. 8,9 km. in 39m. 53s.
    Dat komt uit op een gemiddelde snelheid van 13,4 km/u.
    Ik eindigde 67e op 174 deelnemers en was 27e op 51 deelnemers in mijn categorie.
    Ik ben zeer tevreden. Weer een stap in de goeie richting
    Greetz J.

    22-08-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Mariakerke - Oostends Loopcriterium
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdag 14 augustus 2009

    Een snel parcours met weinig variatie, niet tegenstaande, een leuke en mooie omloop!
    Ik zat van in het begin redelijk goed en liep mijn eigen tempo.
    Tot aan het keerpunt in Raversijde, liep ik in het spoor van twee Lombarden.
    Waaronder Tom Deramoudt. Na het keren, nam ik over en liep voor tot aan het opdraaien van de Nieuwpoortsesteenweg.
    Daar versnelde Tom en moest ik hem enkele meters laten gaan.
    Jeffrey Pluij (Lombardsijde) zat mij op de hielen, maar ik kon stand houden!
    Het resultaat was zeer goed.
    9,5 km in 40m. 22s. Gemiddelde loopsnelheid van 14,3 km/u.
    Ik eindigde 97e op 320 aangekomen deelnemers en was 35e op 77 deelnemers in mijn categorie.
    Den Jeffrey strandde op amper 7 sec.!!
    De volgende keer zal ik het toch eens aan m'n rekkel hebben!! ;-)
    Greetz J.

    16-08-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    03-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 Miles van Wenduine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Woensdag 31 juli 2009

    M'n 1e tien mijl of 16 km.
    Amaai, wat was dat!! Afgezien de eerste 8 km., echt afgezien!
    Ik kreeg mijn hartslag moeilijk onder controle, waar ik anders geen problemen mee heb.
    Op het strand was het zwaar lopen en dat kostte mij toch wat krachten.
    Na 8 - 9 km., kreeg ik precies mijn tweede adem, en kon ik zelfs nog wat versnellen.
    Ik vond het een tof parcours, vooral in de bossen van De Haan.
    Ik liep een behoorlijke tijd van 1u. 13m. 50s. en haalde zo een gemiddelde snelheid van 13 km/u.
    In de uitslag strandde ik op een 54e plaats op 223 deelnemers.
    Mijn vriend Jeffrey Pluij eindigde op de 72e plaats en moest mij 1m. 39s. laten voorgaan.
    Greetz J.

    03-08-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    24-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Massajogging te Koksijde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Woensdag 22 juli 2009

    Voor mij persoonlijk, vond ik deze een uiterst zware strandloop!
    Dit was mijn eerste strandloop en heb dit eerlijk gezegd wat onderschat.
    Ik kon mijn ritme niet vinden en zware benen.
    Niet ontevreden van het gelopen resultaat, maar kon beter.
    Op 400 deelnemers strandde ik op de 129e plaats, in mijn categorie 61e op 186 deelnemers.
    Ik klokte af op 49m. 48s. over een afstand van 10 km.
    M'n rivaal, ;-), Jeffrey Pluij (Lombardsijde), eindigde 104e in een goeie tijd van 48m. 50s.
    Proficiat Jef!!
    Greetz J.

    24-07-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  


    21-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schorreloop - Oostends Loopcriterium
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Maandag 20 juli 2009

    Een parcours met veel bochten en gevaar voor kwetsuren door los liggende takken of de boomwortels.
    Ik vond meteen na de start mijn tempo en kon deze de ganse wedstrijd doortrekken.
    Ben nooit in de problemen gekomen en ik kon zelfs nog wat versnellen in de laatste ronde!
    Ik ben super tevreden van mijn tijd: 45m. 12s. over een afstand van 10,5 km.
    Gemiddelde loopsnelheid van 13,94 km/u.
    Ik werd 61e op 151 deelnemers en 22e op 47 deelnemers in mijn categorie.
    Jeffrey Pluij (Lombardsijde) strandde op amper 11s. en werd 63e.
    Hij zei mij achteraf, dat hij mij in het vizier had, maar geen versnelling meer kon plaatsen.
    Tussen de Jeffrey en mij, ontstaat er stilaan een gezonde rivaliteit. Het wordt een wedstrijd in een wedstrijd.
    Ik vind dat wel leuk en motiverend voor iedere wedstrijd.
    Greetz J.

    21-07-2009 om 00:00 geschreven door Jurgen Wyllie  




    Foto

    KLIK OP DE ADVERTENTIE OM DE WEBSITE TE OPENEN
    Foto

    Foto

    Click to visit website
    Archief per maand
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009

    Personal Best:

    5 km : 20m.57s.
    10 km : 41m.12s.
    10 mijl : 1u.13m.50s.
    21,1 km : 1u.33m.56s.


    Bloggers
  • Johan Watthy
  • Clint Lenaers
  • Dirk Luypaert
  • Dirk Verleyen
  • Lies Deruddere
  • Alain Poppe
  • Familie Vermeulen
  • Gert Luyckx
  • Francis Coucke
  • Wim 't Olifantje

    Bloggers
  • Gino Casier
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Koen Vansteenkiste


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs