Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Julie's blog!
Opdracht informatica
28-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkplek leren verslag vrijdag 28 oktober

Ik heb zoals iedere dag, dus nu ook om de week af te sluiten, eerst de barcodes mogen inscannen van de steppen. En ook de opvolging van de activiteiten van de matrassen.

Ik heb ’s ochtends ook pralines gegeven, een groot deel van mijn collega’s was er wel niet, ze waren in verlof. Maar de overige hebben er van gegeten en waren er heel blij mee, en ze hebben er nog overgelaten zodat de rest er woensdag ook nog van kan proeven.

Daarna heb ik uitleg gekregen over de productieplanning door Meneer Vanderputten.

Dan heb ik etiketten moeten maken voor op de rekken met ritsen.

Na de middag heb ik een deel van de productieplanning mogen maken, maar wel nog onder toezicht van Meneer Vanderputten.

Ik heb de productieplanning afgedrukt, en ben dan achter een map en tussenbladen geweest aan de receptie.

Daarna heb ik documenten, zoals de werking, veiligheidsvoorschriften, van de machines moeten ordenen en in die map moeten steken. Er waren 4 grote onderverdelingen namelijk: algemeen, steppen, stikken en vullen.

Daarna heb ik de etiketten moeten plakken op de rekken met ritsen, maar eerst heb ik daarvoor wel de restanten van de lijm van de vorige etiketten moeten verwijderen met een speciaal product. Om 15u30 ben een kwartiertje bij mevrouw Vandermaelen geweest, ze wou weten of ik nog vragen had en of mijn stage week goed verlopen was.

Voor mijn laatste kwartiertje heb ik nog etiketten gemaakt.

En dan zat mijn observatieperiode erop.

 

28-10-2011 om 00:00 geschreven door Julie De Cock  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
27-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.werkplek leren verslag donderdag 27 oktober

Om half negen ben ik aangekomen. Eerst heb ik zoals iedere dag, de barcodes moeten inscannen van de steppen en daarna de opvolging van de matrassen.

Om 10 uur, heeft meneer Vanderputten mij uitleg gegeven over de productieplanning, dat doen ze in access.  Daarna heeft hij mij een kleine rondleiding gegeven op de afdeling matrassen en precies getoont welke machine de mammut multinaald, mammut eennaald, steppen is. En aan welke machine de borders gedaan werden en welke machine de vulling van de matrassen doet.

Na de middagpauze heb ik de endocage van de bestelbons gedaan in AS 400 (computerprogramma).

Erna heb ik een deel van de inventaris mogen doen, ik heb dus producten moeten tellen in de fabriek.

Daarna heb ik Arie gesproken (de magazijnverantwoordelijke), hij heeft mij een rondleiding gegeven en erna ook uitleg op de computer hoe ze alles verwerken in het magazijn.

Als dat gedaan was, ben ik weer terug naar mijn bureau gegaan en heb ik personeelsleden moeten opbellen om te zeggen dat ze morgen niet moeten komen werken, want morgen zijn ze economisch werkloos. Daarna heb ik de inventaris nog een beetje verder gedaan.

Als dat gedaan was, ben ik bij mevrouw Vandermaelen (de HRO) geweest voor te vragen achter de nog ontbrekende documenten die ik nodig heb voor mijn GIP taken. We zijn dan naar de afdeling boekhouden geweest, voor een factuur van een investeringsgoed. En morgen mag ik naar de receptie voor nog een verkoopfactuur en een creditnota.

En voor het laatste halfuur mocht ik afsluiten van compleet of partieel stock productieorders in AS 400.

 

 

27-10-2011 om 16:42 geschreven door Julie De Cock  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
26-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkplek leren verslag woensdag 26 oktober 2011

Ik ben om half negen toegekomen, en heb eerst een gesprek gehad met meneer Jan Van Der putten, tot ongeveer 10 uur want dan moest hij naar een vergadering. Hij heeft mij vanalles uitgelegt over BOM (= Bill Of Material), dat zijn alle grondstoffen die je nodig hebt om bv 1 bepaalde matras te maken., BOL (= bill of labour), dat zijn alle minuten bij elkaar geteld hoe lang je bezig bent aan 1 bepaalde matras. Meneer Van Der Putten heeft ook vanalles uitgelegt over de MTS (= Make To Stock), MTO (= Make To order), productiedoorlooptijd, productiecapaciteit, botle neck, steps, … .

Vanaf 10 uur, heb ik weer barcodes ingescant voor steps.

Erna heb ik bestelbonnen vergeleken met orderbevestigingen, vergelijken of alle gegevens kloppen en dan bij elkaar steken.

26-10-2011 om 15:23 geschreven door Julie De Cock  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
25-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkplek leren verslag dinsdag 25 oktober

Ik ben aangekomen bij “Recticel nv” om half negen.

Ik ben zoals gisteren weer begonnen met de activiteiten opvolging van de matrassen en ik moest nu de ontbrekende gegevens aanvullen zoals bv: verlof, parttime werken, afwezig door familiale reden, economisch werkloos,… .

Daarna heb ik weer steps gedaan, barcodes inscannen en ook borders: dat zijn andere barcodes inscannen.

Vanaf 10 uur, mocht ik etiketten maken in Word, voor later te kunnen kleven op de rekken met de ritsen.

Daarna heb ik codes ingegeven in een computerprogramma’s, de wijziging van die codes betekende dat de samenstelling van de matrassen of bodems veranderd was.

Om 12u had ik lunchpauze, na de middagpauze heb ik de etiketten die ik ’s ochtends gemaakt had opgeplakt op de rekken met de ritsen.

Dan heb ik nieuwe etiketten moeten maken in Excel.

Mijn laatste taak van vandaag was, bestelbonnen vergelijken met orderbevestigingen, ik moest nakijken of wat er besteld was ook zou geleverd worden en of er geen goederen geleverd zouden worden die “Recticel” niet besteld had.

Ik heb de bestelbonnen ook bij de passende orderbevestiging gestoken en ze dan ook nog eens gerangschikt volgens leverancier.

25-10-2011 om 16:52 geschreven door Julie De Cock  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
24-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkplek leren verslag maandag 24 oktober
Ik ben deze ochtend toegekomen om 8u25 bij "Recticel nv".
Ik moest wachten zei de receptioniste op mevrouw Linda Vandermaelen, de HRO.
Ze vroeg of een koffie of chocolademelk moest hebben.
Ik heb daar dan zo een 10 minuutjes gewacht, en toen is mevrouw Vandermaelen mij komen halen.
Ze heeft mij daar de afdeling matrassen gebracht.
Na een eerste kennismaking van de afdeling administratie van de matrassen,
kreeg ik een opdracht van Myriam,
ik mocht de opvolging van de activiteiten matrassen doen in Access (zie foto's)
ik moest dus per personeelslid invullen wat ze allemaal hadden gedaan op 1 dag.
Deze opdracht heb ik de hele voormiddag gedaan, tot dat het middagpauze was.
Na de lunchpauze van een halfuur, ben ik weer beginnen werken en heb ik nog een tijdje
verder gedaan met de opvolging activiteiten matrassen in access.
Dan mocht ik beginnen aan de 'steps', dat is barcodes inscannen (zie foto's)
zodat ze later kunnen zien, waar een bepaalde matras zich bevindt in de fabriek.
Om 13u45 is mevrouw Vandermaelen mij komen halen en heb ik een rondleiding gekregen in de hele fabriek,
dat was wel eens interessant om te zien, en ik was verwonderd dat er nog zoveel handwerk bij komt kijken.
Om 14u30 was ik terug op het bureau en heb ik de 'steps' nog afgewerkt,
en daarna heb ik nog 16u gewerkt aan de opvolging activiteiten matrassen (dus dezelfde opdracht als 's ochtends).

24-10-2011 om 17:46 geschreven door Julie De Cock  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Archief per week
  • 24/10-30/10 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs