Dit jaar zorg ik samen met Jules voor de eendjes van K1c.
Samen met hen ga ik er een leuk, gezellig en vooral leerrijk jaar van maken!
KIEKEBOE ! kijk je mee in ons klasje ?
Ontdek snel al onze avonturen ! Hoi allemaal ! Ik ben Jules, de klaspop uit K1c. De eendjes van Juf Julie zijn mijn beste vriendjes. Samen met hen zal ik dit schooljaar heel wat beleven , onderzoeken en ontdekken. Zijn jullie benieuwd naar al onze verhalen en avonturen? Kijk dan snel mee op onze blog. Veel plezier !
23-06-2019
Thema 'Vakantie' + verjaardag Elise
De vakantie staat bijna voor de deur. Hoogtijd dus om te werken rond het thema 'vakantie'. Afgelopen week legden we hierbij de nadruk op de zee en de vissen die we in de zee kunnen terugvinden...
We knipten groene stroken papier als zeewier en prikte nauwkeurig verschillende kleuren vissen uit.
Met de plasticine versierden we de vissen.
Er werden ook zeemonsters gebouwd.
Onze poppenkamer werd omgetoverd tot een zeehoek. Hier konden ze gaan snorkelen en duiken op zoek naar vissen.
We gingen in informatieboeken opzoek naar dezelfde vissen als op onze tafel.
Er werd ook feest gevierd in onze klas. Elise werd dit weekend 4 jaar en dat moest ook in onze klas gevierd worden.
Voor de laatste keer dit schooljaar mochten onze vriendjes nogmaals met hun (loop)fiets naar school komen. Deze keer zorgden we voor een mini-parcours dat onze fietsende vrienden moesten afleggen.
Zo moesten ze tussen 2 rijen planken fietsen, over 2 kleine wippen, tussen de kegels slalommen en rond een band rijden.
Donderdag 13 juni trokken we allemaal naar de sportschuur voor onze sportdag. In de sportschuur konden onze vriendjes zich gedurende 2 uur helemaal uitleven. Zo konden ze balanceren, voetballen, springen op de springkastelen, spelen met ballonnen,... Hieronder dan ook enkele sfeerbeelden van deze super fijne, maar ook vermoeiende sportdag.
Vorige week werd er nog wat meer ontdekt en geëxperimenteerd met water.
Zo konden onze vriendjes eens ontdekken wat er gebeurt als ze op sponzen knijpt in water. Kan een spons veel of weinig water opnemen? Hoe krijg je het water er weer uit? Onze vriendjes gingen voor ons allemaal op onderzoek.
Men pincetten druppelden we water van het ene potje naar het andere potje.
We maakten ook zelf gekleurde bellen en maakten er een afdruk van. Hierbij moesten onze vriendjes blazen in verdunde verf met dreft. Gigantische bellen tot hun verbazing en heel veel blaasplezier.
Ook de dag nadien konden onze vriendjes zelf schuim maken. Deze keer maakten ze lange schuimslingers.
Op maandag startte we een waterklasje buiten. Om hier en daar ook wat rustige hoekjes te maken, maakten we gebruik van de turnzaal. Hier konden de vriendjes met speelgoed spelen of even uitrusten.
Buiten kregen ze uitgebreid de kans om te ravotten en te experimenteren met water aan verschillende watertafels, watermuren, badjes,... Hieronder dan ook enkele sfeerbeelden van afgelopen week.
In de gang konden onze vriendjes komen experimenteren met de nat-in-nat-techniek. Eerst werd hun blad helemaal nat gemaakt met een spons. Daarna mochten ze met verdunden verf aan de slag gaan op het natte papier.
Op woensdag en donderdag was het minder mooi weer. Om te vermijden dat onze vriendjes helemaal nat zouden worden en het koud zouden hebben, besloten we om wat in onze klassen te spelen.
Ook in de klas konden onze vriendjes met Orbeez of waterbeads spelen. Nadat ze ermee geëxperimenteerd hadden konden ze ze ook sorteren op kleur.
Ook in de klas werd er nog geëxperimenteerd met de nat-in-nat-techniek. Met super mooie kunstwerkjes als resultaat!
Potjes vullen, kurken laten drijven, meer en minder, vol en leeg,,... het kwam allemaal aan bod in onze klas.
Oona werd afgelopen week 4 jaar! De verjaardagsstoel werd klaar gezet, er werd gezongen, zoentjes gegeven,... Oona had voor ons ook lekkere cakejes bij!
Nogmaals hoera voor Oona!
Tijdens de waterklasjes gebruikten we ook regelmatig de turnzaal. Juf Joke is al enkele weken ziek dus zorgden we voor wat extra bewegingsruimte en materialen. Onze vriendjes konden zich er helemaal uitleven.