Inhoud blog
  • 27 oktober 2016
  • 25 oktober 2016
  • 24 oktober 2016
  • 21 oktober2016
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Juf Astrid

    19-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 oktober 2016
    De ochtend begon muzikaal. David de kabouter leerde ons het liedje 'Op een grote paddenstoel'aan. We voerden de bijhorende bewegingen ook uit. Alle kindjes mochten eens op juf Romy haar schoot, wat was dat leuk!

    Na het liedje speelden we in de hoekjes. Op de tafel stond er een heus kabouterhuis van hout! We mochten met kleine kabouters in dit huis spelen. We speelden ook het kleurenspel waarbij de juiste kabouter bij dezelfde gekleurde paddenstoel wordt gekleefd. 

    Na de speeltijd namen we verschillen tussen kabouters waar. We keken naar de kleur, kledij, baard/geen baard, geslacht,.. We ordenen ze in de juiste groep. In het bos kwam er een grote paddenstoel waar we zelf onder kunnen spelen. We werkten reeds verder aan ons  herfsttafereel door te knutselen. Op het einde van de dag dansten we de kabouterdans.

     



















    19-10-2016 om 16:40 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 oktober 2016
    Deze ochtend vonden we een paddenstoel bij Jules. Hij had er eentje geplukt in het bos. Dankzij juf Romy haar prenten, voorwerpen en filmpjes kwamen we allerlei dingen te weten over paddenstoelen en kabouters. We kwamen bijvoorbeeld te weten dat er paddenstoelen zijn die we mogen opeten en anderen niet. Dat kabouters neuzen in plaats van een kus te geven enzovoort.

    Op de tafel lagen er nieuwe plasticinekaarten. We gaven paddenstoelen witte stippen, egels hun stekels en bladeren hun nerven. Ayat werkte nog haar herfstboom af en daarna begonnen we met het maken van de ondergrond van ons eigen bos. We scheurden bostinten en bekleefden ons papieren bordje. Na de speeltijd werkten we hieraan verder en speelden we het telspel van de paddenstoelen. We telden de cirkels en gaven het juiste aantal stippen.

    Tussendoor bekeken we een filmpje van David de kabouter. Op het einde van de dag las juf Romy het verhaal van het sprookjesbos vol herfstkleuren voor. In dit verhaal hadden 3 kabouters ruzie maar uiteindelijk leerden ze samen te werken.

























    17-10-2016 om 21:34 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 oktober 2016
    De dag werd gestart met het leuke flapjesboek van Dikkie Dik. Hij nam ons mee en leerde ons enkele bosdieren kennen. Alle dieren maakten een bepaald geluid (bv. uil : oehoe). 

    Daarna speelden we in de hoekjes. Aan de tafel gaven we egels terug stekels door te tellen. We gingen ook in ons 'bos' op zoek naar bosdieren (eekhoorns, egels,...).  

     Na de speeltijd werkten we onze Jules verder af. We gaven de lucht kleur met waterverf. Daarna bevestigde juf Romy de herfstblaadjes. In de kring stond ook het bewegingsrad. We draaiden aan het rad en deden het bosdier na.  

    Op het einde van de dag bekeken we de foto's van de boswandeling en de filmpjes van Flip de beer naar het bos.  



















    16-10-2016 om 11:55 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 oktober 2016
    Vandaag was het donderdag en dat betekent eerst heel goed turnen met juf Petra. Na het sporten deden we het onthaal met Jules en zijn kalenders. Na de speeltijd namen we het herfstmateriaal waar dat we gevonden hadden in het bos. We zagen kastanjes, eikels, takken, beukennootjes,.. Daarna mochten we met het materiaal experimenteren (bv. potjes vullen, rollen,...). 

    We begonnen met het knutselen van Jules onder zijn paraplu. We kleurden reeds de herfstblaadjes in. In de hoekjes werd er flink gespeeld met alle spelletjes en voorwerpen rond het thema. Op het einde van de dag maakten we kennis met een instrument die het geluid maakte van de regen. We luisterden gefascineerd en probeerden zelf dan eens met het instrument muziek te maken. Daarna namen we takjes/stokjes en experimenteerden we qua geluiden, plaatsen,.. We speelden is heel stil, dan is heel luid, vervolgens snel,...






























    16-10-2016 om 11:30 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 oktober 2016
    Deze week is het ook de week van het bos en een leuke bosuitstap past natuurlijk goed binnen ons thema de herfst. Helaas zat deze voormiddag het weer ons een beetje tegen en regende het goed. We lieten ons niet doen en vertrokken te voet door het bos. We luisterden naar de regen op de blaadjes, keken naar de wortels en herfstvruchten van de bomen, we liepen de heuvels op en af,... Tussendoor aten we een lekkere wafel. Natuurlijk kwamen we er een beetje vuil vanachter door de regen maar het belangrijkste is dat we ons geamuseerd hebben.



























    12-10-2016 om 18:44 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 oktober 2016
    De ochtend werd gestart met het feit dat onze Jules knikkers had gevonden, maar hij vergiste zich het waren eikels! De eikels waren van de bomen gevallen net zoals de blaadjes in het liedje dat we daarna leerden. Eerst beluisterden we het lied verschillende keren en daarna bewogen we al eens mee op de muziek. 

    Na het zingen speelden we in de hoekjes. We toverden samen met de juf onze winkel om in een herfstwinkel vol herfstvruchten (bv. eikels), pompoentjes en bladeren. Andere kinderen begonnen reeds met de kruin van hun boom te schilderen. Dit met behulp van vingerverf in allerlei herfstkleuren. Wat was dit leuk om te doen!!! 

    Vervolgens na de speeltijd werkten andere kinderen met de vingerverf. De overige kinderen speelden een kleurenspel met juf Romy. We sorteerden de herfstbladeren in de juiste mand. In de bouwhoek kwam ook een blokkenpuzzel waarbij we bomen in verschillende seizoenen probeerden samen te stellen. Juist voor en na de middag turnden we bij juf Petra.

    Op het einde van de dag deden we de regendans van Plop en ontspanden we achteraf. 


     



















    12-10-2016 om 16:51 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 oktober 2016
    Een nieuwe week gaat van start. We begonnen de dag met het verhaal van Jules. Jules had zijn regenjas aangetrokken om naar het bos te gaan. In het bos was het winderig, regenachtig,.. en er vielen gewoon eikels naar beneden. Een eikel viel zelfs op Jules zijn hoofd,dat deed pijn. Onze poppenhoek werd omgetoverd tot een bos met herfstbomen en herfstblaadjes. Met behulp van borstels, harkjes, emmers,.. verzamelden we de blaadjes.

    Aan de tafel maakten we puzzels van Jules in het bos. De ene ging al wat makkelijker dan de andere. We begonnen reeds met stap 1 van het knutselen van onze herfstboom nl. de boomstam verven. Na het knutselen speelden we verder in de hoekjes. In de kring stond het huisje van de eekhoorn. De eekhoorn verzamelde allerlei herfstvruchten. De eikels mochten we zelfs tot in zijn huisje rollen.

    Op het einde van de dag werd het verhaal nog eens herhaald en keken we een filmpje van kabouter Plop. 

     

     















    10-10-2016 om 22:22 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 oktober 2016
    Onze morgen werd gestart met het verhaal van Jules bij de kapper. We bekeken de prenten maar gaven nu aandacht aan enkele belangrijke details. Op de grond lagen voorwerpen die voorkwamen in het verhaal en dus bij een kapper horen. Samen zochten we uit welk voorwerpen dit waren en op welke prent ze te zien waren. 

    Op de tafel waren we zelf kapper en kozen we een kapsel voor elke man en vrouw. We plakten het kapsel bij het passende hoofd. We speelden natuurlijk ook in de andere hoekjes. Na de speeltijd probeerden we prenten van wat de kapper doet in de juiste volgorde te plakken. Dat was niet zo gemakkelijk, maar het is ons toch gelukt. Op het einde van de dag speelden we een spel waarbij de kappersvoorwerpen verstopt lagen onder een grote kapperschort. We probeerden steeds te raden wat weg was. Daarna waren we moe en keken we een filmpje van Maya om te ontspannen.















    07-10-2016 om 23:22 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 oktober 2016
    Woensdag was het een speciale dag want alle juffen en meesters werden in de bloemetjes gezet omwille van de leerkrachtendag. Elk kind gaf een tulp (van de ouderraad) aan hun juf om dank u wel te zeggen om er voor hen te zijn en hen dingen bij  te leren. Na dit korte moment gingen we naar de klas om te spelen in de hoekjes. We knutselden ook aan onze Jules door hem haar te geven met wol. 

    Na de speeltijd hadden we belangrijk bezoek: de politie. Een vrouwelijke agente kwam ons vertellen over haar kostuum, wat ze doet en  ze liet zelfs haar auto zien. Sommigen hadden een beetje schrik van de sirène. We mochten ook zelf hoedjes, pullen,.. aan de doen van de politie plus de agente had ook juf Romy in de boeien geslaan. Wat was dat schrikken! Al geluk was het maar een grapje en waren juf Romy haar handen weer snel los. Op het einde kregen we nog een cadeautje van de politie nl een fluoriscerende armband.

    Vandaag was het ook de eerste Tutti - Frutti! We aten al onze lekkere druifjes in de klas op. 

    Net voor de middag was het moment "Saved by the bell" daar. Tijdens dit moment stonden we stil bij het feit dat sommige kinderen omwille van bepaalde redenen geen onderwijs kunnen volgen en dat we toch veel geluk hebben dat wij een toffe klas en school hebben. We maakten veel lawaai met behulp van fluitjes , rammelaars, tamboerijnen, toeters,... 

























    06-10-2016 om 18:37 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 oktober 2016
    De ochtend begon sportief met juf Petra. Daarna deden we de kalenders en alle liedjes van Jules. In de overige tijd las juf Romy het verhaal van Jules bij de kapper nog een keer voor. Na de speeltijd werkten de afwezigen van de vorige dag hun Jules verder af met wol. In de hoekjes speelden we met speelgoed en spelletjes al dan niet binnen het thema. In de namiddag wasten we de haren van de poppen in de poppenhoek. We overliepen de verschillende stappen van het wassen van haren. Daarna kamden we de haren. Op het einde van de dag herhaalden we ons versje van shampoo en bekeken we een filmpje rond de kapper.























    06-10-2016 om 18:18 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 oktober 2016
    De dag begon met het verhaal van Jules bij de kapper. Jules zijn haren waren zo lang dat hij niets meer kon zien. In het kapsalon waren er nog andere mensen en die vertelden ...Opa kwam het kapsalon nog later binnen en vertelde over de brand die net was uitgebroken.

    Na het verhaal speelden we in de hoekjes en knutselden we in de beeldhoek. We gaven reeds Jules kleur met wasco. Kale Jules zou morgen dan haren krijgen. Op de tafel gaven we Jules reeds haar en dit door gebruik van plasticine en een schaar.

    Na de speeltijd leerden we het bewegingsversje shampoo. We wasten en masseerden tegelijkertijd. In de hoekjes kregen we ook de kans om een kaphoofd zelf te verzorgen, de haren te versieren,.. In de namiddag speelden we vrij in de hoekjes en kwam juf Stephanie weer op bezoek. Zij liet zich ook eens onder handen nemen in het kapsalon. Op het einde van de dag maakten we ook muziek met kammen als soort van drumstok. 

     



















    05-10-2016 om 16:46 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 oktober 2016
    Deze ochtend merkten we op aan Jules dat zijn haren veel te lang worden. Samen gingen we op zoek naar een oplossing. Ella kwam met een heel goede oplossing dat aansluit bij het thema: de kapper. Onze poppenhoek werd omgetoverd tot een kapsalon. We verkenden reeds wat materiaal en bespraken ervaringen van onszelf. 
     
    Wat natuurlijk het leukste van vandaag was, dat was het bezoek van een echte kapster. Kapster Jessica bracht haar kapperstas mee en een kaphoofd. Samen keken we in haar tas en gebruikten we de voorwerpen op de juiste manier. We gaven het kaphoofd mooie haren door te kammen, te knippen, speldjes te gebruiken,.. We mochten natuurlijk ook zelf even bij haar in de kappersstoel zitten. Onze haren werden mooi gemaakt. We luisterden ook even naar de haardroger enz. 

    Als beeldende activiteit hebben we geverfd met kammen. De kammen maakten mooie sporen op het papier. Op het einde van de dag bewogen we op verschillende manieren maar moesten we erop letten dat het haarelastiekje in ons hand niet viel.





































    03-10-2016 om 20:49 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 oktober 2016
    Deze ochtend merkten we op aan Jules dat zijn haren veel te lang worden. Samen gingen we op zoek naar een oplossing. Ella kwam met een heel goede oplossing dat aansluit bij het thema: de kapper. Onze poppenhoek werd omgetoverd tot een kapsalon. We verkenden reeds wat materiaal en bespraken ervaringen van onszelf. 
     
    Wat natuurlijk het leukste van vandaag was, dat was het bezoek van een echte kapster. Kapster Jessica bracht haar kapperstas mee en een kaphoofd. Samen keken we in haar tas en gebruikten we de voorwerpen op de juiste manier. We gaven het kaphoofd mooie haren door te kammen, te knippen, speldjes te gebruiken,.. We mochten natuurlijk ook zelf even bij haar in de kappersstoel zitten. Onze haren werden mooi gemaakt. We luisterden ook even naar de haardroger enz. 

    Als beeldende activiteit hebben we geverfd met kammen. De kammen maakten mooie sporen op het papier. Op het einde van de dag bewogen we op verschillende manieren maar moesten we erop letten dat het haarelastiekje in ons hand niet viel.





































    03-10-2016 om 20:49 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 september 2016
    De dag begon met de turnles van juf Petra. Na deze sportieve les gingen we verder met het onthaal. Vandaag waren we de groene dag. Jules had nu een groen hoedje op en had allerlei groene spullen verzameld. 

    Na de speeltijd speelden we in de hoekjes en op de tafel lagen er heel speciale brillen klaar. Met deze brillen zagen we alles in het groen of oranje. We mengden zelf eens de kleuren voor de bril met behulp van de glazen. We namen de prenten van het verhaal erbij ter ondersteuning. Jules had ook een rare doos gevonden vol met gaten..en elk gat had een bepaalde kleur. Uit de doos kwamen allerlei gekleurde wormpjes gekropen. In de namiddag mengden we de kleuren blauw en geel op een speciale manier ... namelijk met scheerschuim erbij. Dat voelde raar maar leuk aan! Andere kinderen speelden met de gekleurde kralen aan de tafel. Op het einde van de dag keken we naar een filmpje van zandkasteel over kleuren.

     

























    30-09-2016 om 18:44 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 september 2016
    Vandaag is het de rode dag en daarom had Jules een rood hoedje op. Het was leuk dat sommige kindjes weer gekleed waren in de centrale kleur. Jules had ook een rood hartje mee omdat hij alle kindjes van de klas graag ziet. Dit was ook een toffe inleiding op zijn liedje: rood, geel, blauw ,.. ik hou van jou. We zongen het liedje enkele keren met Jules.

    Daarna kleurden we Jules in ons kleurenboekje. Jules heeft bijna alle kleuren gekregen. Nog 2 te gaan. Op de tafel bouwden we torens na op basis van prenten. We gebruikten hiervoor Lego - blokken. Na de speeltijd speelden we met 2 dozen waarbij het de bedoeling was om gekleurde vormen in het juiste gat van de doos te steken. Hier keken we goed naar de vorm en de kleur. Op het einde van de dag oefenden we nog een keer ons liedje en speelden we het spel"Ik zie wat jij niet ziet..."













    28-09-2016 om 19:11 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 en 27 september 2016
    Op maandag 21 september hadden we voor een dag een nieuwe juf namelijk juf Kirsten, juf Romy moest helaas naar de dokter. Maar wat een leuke dag hadden we. In een koffer ontdekten we verschillende spullen en ze hadden 1 ding zeker gemeen en dat was de kleur nl. blauw! In de hoekjes kwam er een groot ballenbad en een sorteerspel op basis van kleur. In de tafel van de poppenhoek kregen we kans om de tafel heel mooi te dekken door middel van gekleurde placemats. Op het einde van de dag masseerden we elkaar met een gekleurde bal.

    Dinsdag was het niet de blauwe dag maar de gele dag! Sommige kinderen en zelfs de juf waren in het geel. De ochtend werd gestart met het verhaal van Jules kiest blauw en geel. We ontdekten dat als we geel en blauw mengen we een groene kleur geven. We hebben het zelfs getest met verf. Na de speeltijd sorteerden we via het buizenspel pompons in allerlei kleuren. Onze winkel werd ook een kleurenwinkel. D e dag sloten we af met een bewegingsspel.  
































    27-09-2016 om 20:27 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 september 2016
    Deze ochtend gingen we samen op pad met juf Hilde en  juf  Romy. Net buiten de school leerden we oversteken op het zebrapad. We keken naar de ene kant (links) en dan naar de andere kant (rechts) vervolgens  staken we over. Wanneer het reeds goed lukte werkten we ook met kleuren: rood en groen. Groen betekent oversteken en rood je moet wachten.

    In de klas speelden we met alle spelletjes rond het thema en in de gewone hoekjes Aan de tafel bekeken we enkele situaties waarin kinderen speelden.We gaven het een groene bol als het niet gevaarlijk was en een rode bol als het gevaarlijk was.

    Na de speeltijd beleefden we plezier door met een auto in verf te rijden. Wat een mooie sporen op ons blad! Al onze andere beeldwerkjes werden ook afgemaakt.

    Op het einde van de dag waren we heel moe en bekeken we een filmpje. We luisteren ook naar geluiden uit het verkeer en oefenden ons liedje over de bus. 

     































    23-09-2016 om 21:28 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 september 2016
    De ochtend begon sportief samen met juf Petra. We speelden met verschillende materiaal (bv. hoepels). Daarna begonnen we met het onthaal. 

    Na de speeltijd stonden we stil bij het verkeerslicht en zijn kleuren. Rood betekent stoppen en groen natuurlijk rijden/stappen. In de autohoek kwam er ook een werkend verkeerslicht om mee te spelen. Aan de tafel maakten we een heel lekker verkeerslicht dat we ook kunnen opeten. We begonnen met het snijden van onze groenten; tomaat, wortel en komkommer. Vervolgens smeerden we de toastjes en maakten we het verkeerslicht door de stukjes in de juiste volgorde te leggen. Natuurlijk hebben we het ook opgegeten. Het was superlekker!

    In de bewegingshoek legden we verkeerslicht en probeerden we met een pittenzak op de juiste kleur te gooien. Het was niet altijd even simpel maar zo leerden we de kleuren kennen. We bewogen ook op K3 (bv. bij de politie, meiden van de brandweer,..). Op het einde van de dag speelden we een spel; we deden alsof we in een auto aan het rijden waren en wanneer we rood zagen stopten we met bewegen. 

     

     

































    22-09-2016 om 20:39 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 september 2016
    Deze ochtend stonden we eerst en vooral stil bij de SAM -dag. Op de SAM-dag proberen zoveel mogelijk kinderen en juffen met de fiets of te voet naar school te komen. In de klas maakten we visueel hoeveel kinderen er met welk vervoersmiddel naar school zijn gekomen. Alle kindjes die te voet of met de fiets kwamen kregen een SAM - sticker op hun paspoort.

    Daarna vertelde juf Romy het verhaal van "Jules op zijn fiets". Jules had een nieuwe fiets gekregen waarmee hij meteen ging rijden. Hij moest heel goed opletten voor de auto's, de voetgangers,.. Mama was bezorgd maar uiteindelijk was het mama die tegen de boom liep. Jules en alle kindjes lachten luid.

    Na het verhaal speelden we in de hoekjes. Aan de tafel kregen de kinderen de kans om puzzels te maken van fietsen en allerlei andere voertuigen. Juf Romy hielp natuurlijk een beetje mee. Voor de middag ontdekten we tijdens de gezamenlijke activiteit dat ronde dingen kunnen rollen net zoals Jules zijn wielen. Niet alle voorwerpen zijn rond en kunnen dus niet rollen. In de hoekjes speelden we ook met de carwash waarbij we onze auto's zelf in carwash rolden/reden.

    Op het einde van de dag oefenden we nog een keer ons liedje van "De wielen van de bus". 























    21-09-2016 om 14:37 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 september 2016
    Deze morgen kwamen we in de klas en onze Jules was al wakker! Hij had ook een raar vestje aan; een fluovestje. En achter de bank stond zijn loopfiets. Jules wou gaan fietsen. We bekeken even zijn fiets en somden op wat we zoal zagen. We stonden ook even stil bij de betekenis van een fluovestje. 

    Daarna speelden we in de hoekjes. Met de plasticine gaven we fietsen, auto's,..  hun wielen terug. We rolden hiervoor balletjes en maakten die dan plat met onze hand. Sommige kinderen werkten hun Jules met fluovestje verder af. Na de speeltijd speelden we met juf Romy een schaduwmemory van voertuigen. 

    Vandaag was het ook turnen met juf Petra. We hadden de hele speelplaats voor ons alleen. Juf Stephanie kwam vandaag met ons een leuk ruimtelijk spel spelen met betrekking tot een konijn. Op het einde van de dag leerden we het liedje "De wielen van de bus". Een filmpje van Maya de Bij zorgde voor een rustig einde van de dag.





















    20-09-2016 om 17:58 geschreven door Jufastrid  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs