De volgende dagen gaan we het hebben
over onze zintuigen. Welke zijn er en wat
kunnen ze. Maandag willen we onze neuzen testen. We snuiten onze neus en
ruiken aan allerlei dingen.
Dinsdag komen de ogen aan
de beurt en donderdag gaan we op geluidentocht op zoek naar geluiden.
Om zoveel mogelijk
ervaringen te laten opdoen, mogen de kleuters daarom op maandag dingen meebrengen waar je aan kan ruiken, op dinsdag iets
om door te kijken en op donderdag iets waar je mooi geluid mee kan maken.
Volgende week blijven we nog even bij de kapper zitten. We willen graag een kleuter zijn/haar haren wassen en föhnen in de klas.
Om zeker te weten dat we een kleuter nemen die we mogen wassen, geen schrik heeft van water en zeep en de haren graag laat föhnen, roepen we jullie hulp in. Laat ons even op een briefje weten, als je kleuter in aanmerking komt hiervoor.
Zijn er papa's of opa's die tijd hebben om hun scheerkunst te laten zien in de klas voor de kleuters? We kunnen afspreken via briefjes wanneer dit kan plaats vinden. Zowel scheerapparaat, scheermesjes, kwast en scheerschuim zijn welkom! Het gaat weer een toffe week worden!!
De volgende 2 weken willen we in de klas werken rond het thema "kapper".
De interesse van de kleuters gaat hier naartoe, want ze spelen dit soms in de poppenhoek.
Op maandag komt de mama van Nina in de klas! Zij is kapster en laat ons zien wat een kapster allemaal doet!
De dagen erna gaan we in de poppenhoek een kapsalon maken, we gaan experimenteren met kammen, borstels, krulspelden,
speldjes, spiegels, scharen en garen, gel...
Dit gaat zeker en vast een boeiend thema worden :)
Zijn er ouders die thuis nog spullen hebben liggen die eigenlijk weg mogen, dan mag je ze altijd mee naar school geven:
vb. een kapotte haarföhn of haardroogkap, kammen of borstels, spiegels, elastiekjes voor de haren, een lege pot of tube gel, een lege fles shampoo, een speelgoed kappershoofd, krulspelden...
Kerstmis, een tijd van lichtjes, warmte, gezelligheid en blijdschap. We willen
deze twee weken ons best doen om de warmte en de vreugde
van Kerstmis door de kleuters te laten ervaren. Om een lichtje te zijn in de
klas, mogen de kleuters elkeen kaarsje meebrengen.Die steken
we dan elke dag aan tijdens ons gebedje. Om zo de kleuters te laten ervaren dat
we samen naar Kerstmis groeien.
We hebben ook een adventsslinger ophangen. Elke dag staan we even stil bij een
verhaal of een handeling uit het kerstgebeuren.
In de eerste week gaan we de kerstboom zetten en versieren. Het kerstverhaal
wordt verteld en we zetten natuurlijk ook de stal met debeeldjes bij onze boom!
De kleuters kunnen zich ook verkleden in Jozef, Maria, een herder, een koning
of een engel en het verhaal spelen in de poppenhoek.
De tweede week gaan we onze knutselwerkjes afwerken en we gaan iets
lekkers klaarmaken voor het kerstfeest!
Omdat het cadeautjestijd is, zou het fijn zijn
als jullie het oud cadeaupapier en lintjes zouden bewaren. Wij kunnen daar nog
fijn mee knutselen. Alvast bedankt!
Vorige week heb ik een aantal keer kunnen meespelen in de hoeken, maar alle hoeken zijn nog niet aan bod gekomen.
Daarom wil ik dit volgende week nog verder zetten.Dus wordt het geen specifiek thema waarrond we gaan werken, maar ga ik nog veel met de kleuters meespelen en hun nieuwe spelideeën aangeven.