Jos Vangrunderbeek te voet naar Compostela
Inhoud blog
  • NIEUWE TOCHT !!!
  • Compostela - Fistera
  • Een pelgrimstocht
  • DAG 83 - 6 juni
  • Dag 82 - 5 juni
  • Dag 81 - 4 juni : deel II
  • Dag 81 - 4 juni
  • Dag 80 - 3 juni
  • Dag 79 - 2 juni
  • Dag 78 - 1 juni
  • Dag 77 - 31 mei
  • Dag 76 - 30 mei
  • Dag 75 - 29 mei
  • Dag 74 - 28 mei
  • Dag 73 - 27 mei
  • Dag 72 - 26 mei
  • Dag 71 - 25 mei
  • Dag 70 - 24 mei
  • Dag 69 - 23 mei
  • Dag 68 - 22 mei
  • Dag 67 - 21 mei
  • Dag 66 - 20 mei
  • Dag 65 - 19 mei
  • Dag 64 - 18 mei
  • Dag 63 - 17 mei
  • Dag 62 - 16 mei
  • Dag 61 - 15 mei
  • Dag 60 - 14 mei
  • Dag 59 - 13 mei
  • DAG 58 - 12 mei
  • Dag 57 - 11 mei
  • Dag 56 - 10 mei
  • Dag 55 - 9 mei
  • Dag 54 - 8 mei
  • Foto's
  • DAG 53 - 7 mei
  • Dag 52 - 6 mei
  • Dag 51 - 5 mei
  • Dag 50 - 4 mei
  • Dag 49 - 3 mei
  • Dag 48 - 2 mei
  • Dag 47 - 1 mei
  • Foto's
  • Foto's
  • Dag 46 - 30 april
  • Dag 45 - 29 april
  • Dag 44 - 28 april
  • Dag 43 - 27 april
  • Dag 42 - 26 april
  • Dag 41 - 25 april
  • Dag 40 - 24 april
  • Zondag 26 april
  • Dag 39 - 23 april
  • Dag 38 - 22 april
  • Dag 37 - 21 april
  • Dag 36 - 20 april
  • Dag 35 - 19 april
  • ROUTE UPDATE
  • Dag 34 - 18 april
  • Dag 33 - 17 april
  • Enkele sfeerbeelden van de afgelopen maand (deel2)
  • Enkele sfeerbeelden van de afgelopen maand (deel1)
  • Dag 32 - 16 april
  • Dag 31 - 15 april
  • Dag 30 - 14 april
  • Dag 29 - 13 april
  • Dag 28 - 12 april
  • Dag 27 - 11 april
  • Dag 26 - 10 april
  • Dag 25 - 9 april
  • Dag 24 - 8 april
  • Dag 23 - 7 April
  • Dag 22 - 6 April
  • Dag 21 - 5 april
  • Dag 20 - 4 april
  • Dag 19 - 3 april
  • Dag 18 - 2 april
  • Dag 17 - 1 april
  • Dag 16 - 31 maart
  • Dag 15 - 30 maart
  • Dag 14 - 29 maart
  • Dag 13 - 28 maart
  • Dag 12 - 27 maart
  • Dag 11 - 26 maart
  • Dag 10 - 25 maart
  • Dag 9 - 24 maart
  • Dag 8 - 23 maart
  • Dag 7 - 22 maart
  • Dag 6 - 21 maart
  • Dag 5 - 20 maart
  • Dag 4 - 19 maart
  • Dag 3 - 18 maart
  • Dag 2 : 17 maart
  • Dag 1 : 16 maart
  • Dag 0 : 15 maart
  • Zendingsviering en afscheid (deel1)
  • VERTREKKEN
  • MORGEN
  • INDISCHE WIJSHEID
  • NIEUWS
  • VOORBEREIDING
  • TIME TABLE deel 1
  • TIME TABLE deel 2
  • TIME TABLE deel 3
  • TIME TABLE
  • ROUTE
  • ROUTE INFO ( kaart )
  • SPONSORTOCHT
  • DE PELGRIM
  • DE GESCHIEDENIS
  • MIJN TOCHT
  • MOTIVATIE
  • WOLUWE - REIMS
    Foto
    Foto
    Pilgrim, how you journey
    On the road you chose
    To find out why the winds die
    And where the stories go.

    All days come from one day
    That much you must know,
    You cannot change what's over
    But only where you go.

    One way leads to diamonds,
    One way leads to gold,
    Another leads you only
    To everything you're told.

    In your heart you wonder
    Which of these is true;
    The road that leads to nowhere,
    The road that leads to you.

    Will you find the answer
    In all you say and do?
    Will you find the answer
    In you?

    Each heart is a pilgrim,
    Each one wants to know
    The reason why the winds die
    And where the stories go.

    Pilgrim, in your journey
    You may travel far,
    For pilgrim it's a long way
    To find out who you are...

    Pilgrim, it's a long way
    To find out who you are...

    Pilgrim, it's a long way
    To find out who you are...

    ALLEEN ZIJ DIE ONDERWEG
    ZIJN, KUNNEN DE HOOP KOESTEREN
    OOIT AAN TE KOMEN

    Foto

    Wie deze weg wil gaan
    moet de oude stenen eren
    met vers zweet en gebed
    de luide geest bezweren

    om stilte te verstaan

    Foto
    Van Sint-Stevens-Woluwe te voet naar Santiago de Compostela ... IEMAND is me voorgegaan, daarom wil ik deze weg ook gaan.
    05-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 82 - 5 juni
    Arzua - Labacolla  :  30 km

    Een rustige nacht in een niet eens volle albergue. Gisterenavond eindelijk regen!
    Vanmorgen al vroeg op weg voor een geplande 20 km, maar blijkbaar zoals een
    paard zijn stal riekt, zijn we weeral verder gestapt dan voorzien;  we zien echt niet
    meer op een kilometer of 5 meer of minder, want Santiago roept ons. Ik krijg echt
    de indruk dat Wiske spijt heeft dat ze niet van thuis mee  is vertrokken. Alhoewel het
    echt fijn is om samen te zijn moet ieder toch voor zichzelf zijn eigen Camino stappen, zowel
    fysisch als innerlijk. Alhoewel ik intussen bijna 3 maanden onderweg ben, en me al ontelbare
    keren heb afgevraagd waarom ik dit nu doe, heb ik nog altijd geen antwoord op deze vraag.
    Blijkbaar moest ik dit gewoon doen.  Ik ervaar deze camino nu echt als een scharnierpunt tussen
    mijn actief zakenleven en de komende jaren.  
    Er resten ons morgen nog slechts 10 kilometer tot Santiago de Compostela, het zullen ongetwijfeld
    heel speciale kilometers worden vol emoties en herinneringen.
    We verblijven nu in een hotel op de plaats waar in de middeleeuwen de pelgrims zichzelf en hun
    kleren eens deftig moesten wassen in de rivier alvorens Santiago binnen te gaan. Wij hebben deze
    traditie in ere gehouden al is het niet in de rivier maar in een echt bad. Ik was intussen al vergeten
    hoe dit eruit ziet.
    Dus de heilige Santiago mag morgen 2 vermoeide, maar fris gewassen en geschoren pelgrims verwachten.




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Foto


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om mij een berichtje te sturen via het gastenboek


    Foto

    LINKS
  • Eigen Thuis
  • Wanakkam
  • Vlaams Compostela genootschap

  • PELGRIM ZIJN ...

    Pelgrim zijn
    is je pelgrimstaf
    nemen en op weg gaan.
    Je kleine zekerheden
    verlaten om te ervaren
    wat en wie de grote
    zekerheid is en daarop
    mogen steunen
    als op een staf.

    tekst : Vlaams genootschap
    van Santiago de Compostela


    Middeleeuws vers.

    Ik kom, ik weet niet vanwaar.
    Ik ben, ik weet niet wie.
    Ik sterf, ik weet niet wanneer
    Ik ga, ik weet niet waarheen.
     
    Het verbaast me dat ik vrolijk ben...
    Vrienden

    Vrienden zijn als bomen
    Ze wachten tot je nog eens langs komt
    en ze zijn onverstoorbaar
    als je wegblijft.

    Ook na maanden afwezigheid
    kan je draad gewoon weer
    opnemen, omdat intussen
    niets werd afgebroken.

    Vrienden zijn als bomen,
    op een goede afstand van elkaar geplant
    zo moeten ze elkaar niets betwisten.
    Ze kennen geen afgunst maar nodigen
    elkaar wel uit  " Hoger " te groeien.

    Vrienden zijn als bomen,
    en bomen buigen niet
    maar ze wuiven.

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    And then one day
    A magic day He passed my way
    And while we spoke of many things
    Fools and kings
    This He said to me:
    "The greatest thing you'll ever learn

    Is just to love and be loved in return"

    Pelgrimstocht


    Blote voeten zij zoeken
    een weg om te gaan
    tasten haar ziel af
    haar hele bestaan
    Als een pelgrim
    doorloopt ze haar lichaam,
    haar tempel
    gevoelig, aandachtig
    erkent elke drempel
    Stoten haar voeten
    zich blaren, gewond,
    werpt ze het licht
    op wat in de weg stond
    Dansen haar voeten
    zich vrij en verlicht,
    haar lichaam gevleugeld
    een vredig gezicht
    Zo reist ze, ontdekt ze
    een wereld van zijn
    Neemt steeds minder mee
    Rest wat brood en wat wijn

    DE CAMINO

    Geen gewone weg
    want zij laat geen loopje
    met zich nemen

    maar trekt haar eigen spoor
    in eenieder die haar gaat.

    Zij laat zich voelen in het hart,
    en geeft niets om de benen

    Life is a pelgrimage.
    The wise man does not rest
    by the roadside inns.
    He marches direct to
    the illimitable domain
    of eternal bliss,
    his ultimate destination

    (Swami Sivananda)



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs