Inhoud blog
  • Dag 19 Raeren - Genk
  • Dag 18 St. Vith- Raeren ( Eynatten ) 79 km
  • Dag 17 Bastenaken - St. Vith 65 km
  • Dag 16 Montmedy - Bastogne 80 km.
  • Verdun - Dun sur Meuse - Montmedy. 72 km
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Jos de pelgrim

    16-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 23. SdC - Finisterre
    Vandaag ben ik pas om 8 uur opgestaan. Het regende NIET en de zon kwam er door. Ben 2 km te voet naar het busstation gegaan en heb daar om 10 uur de bus naar Finisterra genomen. Ben daar omstreeks 13 uur aangekomen en heb octopus met bonen en een tomatensaus gegeten, echt lekker, en een halve liter bier natuurlijk, heerlijk en dit op een terras met zicht op zee en een warm zonnetje. Zo hebben we het graag , eindelijk. Dan 3,5 km naar boven gewandeld naar de vuurtoren. Wat een zicht daarboven over de oceaan. Ik heb 1 koersbroek opgeofferd ( de paarse zoga-b voor de insiders ). Hij hangt daar nu op de rotsen aan de oceaan. Ben dan terug naar het stadje gekeerd en heb daar 2 grote cervezas gedronken van contentement. Ik begin mij stilletjes te realiseren wat ik gepresteerd heb. Morgen meer hierover. Doeiii

    16-06-2012 om 21:45 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    15-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 22. Santiago de Compostela
    Ik ben deze morgen naar de oude binnenstad getrokken om mijn compostela af te halen bij het officina de pelegrino gelegen achter de kathedraal. Daar ben ik Piet terug tegengekomen.Het was een hartelijk weerzien. We hebben samen enkele koffies gedronken. Het regent voor de verandering bij 17•. Ik heb besloten 3 nachten in het seminarie Menor 1,5 km buiten de stad te gaan overnachten. Piet vindt het een goed idee en rijdt mee. Het is 11 uur en moeten wachten tot 13.30 uur om de slaapzaal op te mogen. We hebben dan maar gewacht in de eetzaal want het is echt niet te doen buiten. Je zou denken dat het herfst is in Belgie. Om 16 uur willen we een wandeling wagen naar de stad, niet dus... het begint me daar te gieten. Volgens de autochtonen is dit voor de hele avond. Dit blijkt het weer dat van de oceaan komt. Dus mensen , kies de costa's als je naar Spanje wil.
    Morgen zou het wat beter zijn en gaat den deze met de bus naar het einde van de wereld, Finisterre dus.
    Ik ga proberen deze avond toch iets te gaan eten in de stad. Doeiii

    15-06-2012 om 17:35 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    14-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 21 Melide - Santiago de Compostela. 69 km
    Hier komt ie dan , mijn laatste fietsdag naar het einddoel Santiago de Compostela. Over de rit kan ik kort zijn, vertrokken in de regen, aangekomen in de regen, en daar tussen ... juist, nog regen. Het parcours ging altijd maar op en af tot het eind, klimmen van 7 % en meer. en als toetje in SdC zeer steil bergop. Ik was weer zoals de andere pelgrims doorweekt. Ik ben even in het drukke centrum naar het plein voor De Kathedraal gereden. Een Nederlander bood aan om enkele foto's van me te maken. Na de foto's ben ik onmiddellijk naar het hostal gereden 1,5 km verder alwaar ik mijn fiets ook kan afgeven voor transport. Bij nader inzien ga ik mijn fiets nog enkele dagen gebruiken voor de verplaatsingen in en rond SdC. Ik heb aldaar een tweepersoonskamer kunnen versieren voor mij alleen voor de prijs van 40 Euro. Morgen, als ik mij beter voel, ga ik de ( binnen )stad verkennen. Deze is toch groter dan ik dacht. Tot morgen.

    14-06-2012 om 18:20 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    13-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 20. Samos - Melide. 74 km
    Heb gisteren de 2000 km gerond, 2084 km om juist te zijn, nog 142 km te fietsen. Vandaag rij ik naar Melide, zo' n 75 km verder. Na een klein ontbijt vertrokken met keelpijn en snot. Dit had ik wel verwacht. Maar uit ondervinding weet ik dat dit na een dag of 2 overgaat. Tijdens het fietsen heb ik er geen last van. Vandaag was het weer serieus golvend en ben ik maar meegegolfd he. D' er is maar 1 richting he, het westen, want daar ligt die bekende kathedraal.Namiddag kwam het zonnetje erdoor , heerlijk, eindelijk was hij daar.Ik zit volgens de route nu op 67 km van het einddoel. Ik voel er niets speciaal bij, raar toch. Tot op heden had ik mijn emotionele momenten op de meest onverwachte momenten. Ze hadden niets van doen met speciale plaatsen of tijdstippen. Om 20 uur ga ik eten. Voor een Spanjaard is dit vroeg. Hoe eetgewoonten kunnen verschillen. Tot morgen vanuit Santiago de Compostela.



    13-06-2012 om 19:40 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 19. Ponferrada - Samos. 90 km
    Vandaag heb ik ontbeten aan den toog. Dit is bij mijn weten de eerste maal in mijn leven, allez. De eerste 40 km waren golvend omhoog tot Ruitelan. Vanaf daar begon de 15 km lange klim naar de Cebreiro ( 1300 m ). Eerst aan 7 a 8 %, dan 8 a 9 %, op 6 km begon het te regenen en werd het zeer mistig. Op 4 km gestopt aan een gesloten gebouw , natuurlijk, om me om te kleden en iets te eten. Stonden daar nog 2 sukkelaars, een uit Maastricht en een uit Eindhoven. 20 minuten later terug vertrokken in de regen, de mist en een strakke wind. Op de Alto San Roque een koppel ontmoet uit San Diego ( VS ), even een foto en wat gepraat en dan verder de Alto Poio over en dan langzaam naar beneden met mijn poncho. Ik was juist een windvlieger. Bijna beneden gestopt aan de eerste cafe om me een tweede maal om te kleden. Ik was doorweekt. Als een echte masochist heb ik toch genoten. In Amos een hostal genomen en mij onmiddellijk gedoucht, kleren gewassen, gegeten en mijn warme bed in. Heb voor het eerst een match van het Europees voetbal gezien.Tot morgen.

    13-06-2012 om 19:12 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 18. Astorga - Ponferrada. 53 km
    Vandaag om 8 uur vertrokken. Klimmen naar de Cruz de Ferro, 28 km verder. Halverwege begon het lichtjes te regenen bij een koele temperatuur. Hoer korter bij de Cruz, hoe steiler,tot 10%. Op weg naar de Cruz gaan winkelen in de supermarkt van Rabanal ( 4 x 5 meter ). Ontmoette een Waal uit Ans die een aardig mondje Nederlands sprak. We moesten de grote winkel uit omdat we volgens de uitbaatster te hard praatten.Op de Cruz aangekomen heb ik mij eerst herkleed want het was er vreselijk koud en winderig. Ik heb een andere fietstrui aangedaan ( ja, ik had een derde bij ), mijn arm- en beenstukken, een fietsjack, een windfleeze, een wintermuts, een handdoek in mijn nek en daar een hals erwarmer over en daar mijn helm op. Zo ben ik mijn meegebrachte Belgische stenen gaan neerleggen. Ik ben dan onmiddellijk aan de lange afdaling begonnen. Hadden de Spanjaarden er nIet beter op gevonden dan kiezeltjes op de rijbaan te voorzien. Een goed idee natuurlijk maar niet nu he. Ik ben dan maar zeer langzaam gedaald, 20 a 25 per uur. Ik waaide ook bijna van mijn fiets af. In Ponferrada een hostal opgezocht tov de tempeliersbucht. Ik heb mij voor het eerst een ( heet ) bad genomen. Is de burcht toch niet dicht op maandag. Heb ik maar foto's van de buitenzijde gemaakt. Impressionant wat die heren in de 11 de eeuw vermochten. Morgen de zware Cebreiro en de Poio op en dan hebben de allerhoogste toppen van de ca
    mino gehad. Ik wil nog speciaal vermelden dat de mails van de harde ( lees oude ) kern van zoga-b mij ontzettend veel plezier doen, dit is echt een hart onder de riem voor me na 18 dagen eenzaam ' rondkerren in den vreemde ' Bedankt hiervoor .

    11-06-2012 om 16:26 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 17 deel 2
    Ben in een rustig tempo naar Hospital de Orbigo gefietst. Onderweg heb ik een ooievaar in het veld gekiekt. Hij vloog onmiddellijk weg, den deugniet. Heb dan ook nog eens 7 km kiezelweg voorgeschoteld gekregen, arme banden en wielen maar ze geven geen krimp. Wat het technisch gedeelte betreft heb ik tot op heden enkel mijn banden 2 maal bijgepompt en mijn ketting 2 maal gesmeerd. , that 's all. In Orbigo de beroemde stenen brug overgereden. Dan ben ik naar een alberge gereden in Astorga-centrum. Ik kwam in een zaal op de tweede etage terecht. Daar lag zeker 40 man ( en vrouwen ) bijeen. Daar zaten portretten van menig land bij elkaar. Back tot basic zeggen ze dan, Jesus Christ. En toch verloopt daar alles rustig , bijna niet te geloven, allemaal 1 doel Sdc. Doeiii

    11-06-2012 om 15:45 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 17. Mansilla de las Mulas - Astorga. 75 km
    Om 7.30 uur ontbeten met Piet en dan samen vertrokken om 8.15 uur. Na 300 meter hebben we elkaar gegroet en zijn we ieder ons eigen tempo gaan rijden zoals we hadden afgesproken de avond voordien bij 2 flessen witte wijn . Dit is nu de camino ten voeten uit. Mensen ontmoeten elkaar, brengen wat tijd samen door, gaan dan weer elk hun eigen weg ,ontmoeten elkaar weer uren later, dagen later of nooit meer.

    10-06-2012 om 18:20 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (3)


    Archief per week
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs