Inhoud blog
  • Dag 19 Raeren - Genk
  • Dag 18 St. Vith- Raeren ( Eynatten ) 79 km
  • Dag 17 Bastenaken - St. Vith 65 km
  • Dag 16 Montmedy - Bastogne 80 km.
  • Verdun - Dun sur Meuse - Montmedy. 72 km
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Jos de pelgrim

    09-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 16. Fromista - Mansilla de las Mulas. 97 km
    Ik heb me om mijn dooie gemak klaargemaakt en heb nog wat gepraat met een koppel uit Nijmegen. Heb een klein ontbijt genomen. Ik vertrok om 8 uur met mijn winter- en windvest, muts en handschoenen aan. Het was 8 graden. De Nijmegers op 30 km tijd drie maal voorbijgereden. Ze deden het op hun gemakkie. In Carrios de los Condes een bakker binnen, wat koeken gekocht als ontbijt en middagmaal. In Sahagun aan een cafe gestopt , ril ril, 3 hete koffies gedronken met mijn koek. Die koek bleek bladerdeeg gevuld met auberginepuree te zijn . Heb het toch maar opgegeten, lekker, hmhm.1 noorderbuur van gisteren tegen gemomen. Hij was zijn maat kwijt, die reed hem te snel. Even later was ik hem ook kwijt, haha. Een tiidje later reed er weer 2 voorbij. Een Belg heb ik hier nog niet gezien verdorie. Ik heb dan een goede alberge gevonden in Mansilla enz.. En dan stelde ik vast dat ik deze morgen mijn beste koerskledij op de wasdraad in Fromista heb laten hangen, weeral gesakkerd ipv je weet wel. Het moest zo zijn zeker. Maar van 1 zaak ben ik zeker, mijn andere koerskledij zal ik zeker niet vergeten want dan rijd ik in
    mijn bloot gat rond. Ik weid het aan alzheimer light en dit op de verjaardag van mijn madam. Morgen rij ik naar Astorga en maandag naar de Cruz de Ferro. Doeiii

    09-06-2012 om 17:11 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 15 deel 2
    Ik heb dan weer bekende en ook onbekende Nederlandse fietsers ontmoet, de 2 zwijgers uit A'dam en 2 nieuwe, hadden zich onderweg ' gevonden '. Zijn allen doorgereden tijdens mIjn ontbijt. In het kleine dorpje Iglesias begon zowat de hoogvlakte, de Meseta, voor mij. In Castrojeriz gemiddagmaald. Namiddag stak de westenwind weer op maar in niets te vergelijken met gisteren.In een kleine gemeentelijke alberge terecht gekomen. Na de was en de plas op 3 plaatsen een pint maar nergens Wifi. Ben dan maar om 21 uur gaan slapen. Doeii

    09-06-2012 om 16:36 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 15 Burgos - Fromista. 76 km
    Vertrokken om 7.50 uur, geen kat open. De eerste 20 km in de mist gefietst, heb mijn muts en handschoenen aangedaan. Maar, er was geen wind meer, godzijdank. Plots was de zon er en ben ik aan een bankje gestopt

    09-06-2012 om 16:22 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 14 St D dl Calzada - Burgos. 81 km
    Vanmorgen om 5.30 uur wakker geworden, heb de wekker blijkbaar geen wekker meer nodig. Kon volgens de Spaanse gewoonten pas om 8 uur ontbijten in het hotel. Heb mijn beste vriend dan maar klaar gezet, gepakt en gezakt. Kreeg bij het ontbijt 2 glazen vers geperst sinaasappelsap. Dat smaakte. Om 8.25 uur vertrokken en ontmoette onmiddellijk de 2 Spaanse mountainbikers die ik gisteren ontmoet had, een fijne babbel in het Engels gevoerd. Ze reden de route van de wandelaars. En toen begon het, de wind op het neusje aan 5 bft, verschrikkelijk. Het was bijna constant licht bergop . Amai, nooit meegemaakt in mijn 25-jarige fietscarriere . Ik zag fietsers te voet gaan. Wie me kent als fietser weet dat ik nooit opgeef en nog liever doodval. Ik trapte, duwde,trok,sleurde en sakkerde me vooruit. Maar ik had een fantastische afleiding, het uitzicht, dit was mooier dan Toscane. Ik dacht ook aan de fijne mails die ik van velen mocht ontvangen, dit gaf me extra energie. Toen ik in Burgos arriveerde, was mijn gemiddelde snelheid- ik durf het bijna niet mee te delen- 15 km per uur. Ik hoop dat de wind morgen wat meer compassie heeft met de pelgrims. In Burgos kwam ik Eric Fey, een Fransman van 50 jaar, al voor de derde maal tegen. We heb en wat gegevens uitgewisseld en een bok gedronken. Hij reed nog 20 tot 40 km verder. In de auberge was geen internetaanuiting dus ben ik een cafe binnengestapt en heb internetcode gekregen zodat ik toch aan mijn blog kon beginnen. Morgen rij ik naar Fromista. Doeiii

    07-06-2012 om 19:28 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 13. Los Arcos - St Domingo de la Calzada. 93 km
    Om 5 uur vertrokken al de eerste wandelaars. We lagen daar met 36 personen in dat slaaplokaal met dubbel bedden. Mooi om te zien hoe rustig dit vertrek verliep, er werd zonder woorden opgestaan, gewassen, getoilet, buiten gegeten en vertrokken. Om 7.30 uur vertrok ik als een der laatsten.Voor de afwisseling was het parcours weer zwaar met veel tegen(westen)wind.Door de grootstad Logrono gereden, was de moeite. s' Middags in Najera langs een rivier brood met sardines en chocade gegeten en dit doorgespoeld met aquarius. Om 15 uur heb ik op aanraden van Jos Geusens ( compostellaganger uit Genk in 2010 ) een hotel genomen in StDdlCalzada. Na de douche en de dagelijkse plas ben ik naar de kerk getrokken alwaar die befaamde haan met zijn kip zit. Voor 2,50 euro mocht ik de haan gaan bezichtigen in de kerk. Deze zou daar elke maand , volgens Johan, afgelost worden door een andere. Wat een zicht. , ik hoop dat de foto's gelukt zijn. Ben dan in een steeg mijn onvermijdelijk biertje gaan drinken. Ik ontmoette daar 2 Nederlandse Limburgers, hadden een plezant gesprek. Normaal gezien zullen we elkaar onderweg opnieuw moeten zien. Ga seffens eten.
    Ik wil nog melden aan de lezers van mijn blog dat ik niet kan internetten in een refugio. Ik zal ook hier mijn best doen. Voor de rest gaat het goed met me. Ik ga proberen tot het einde van de SdC rit vol te houden. Doeiiii

    06-06-2012 om 19:07 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 12 Roncevalles - Los Arcos. 115 km
    Om 05.45 uur wakker. Om 7 uur waren bijna alle wandelaars weg.Even verder in een Spaans cafe een cafe con sole met brood en gerookte ham gegeten. Vertrokken om 8.10 uur .In het volgende dorp proviand gehaald en nog een dorp verder geld uit de muur gaan halen.Rond Pamplona gereden over een rustig dalende weg. In Puenta la Reina mijn bokes opgegeten en dan beginnen klimmen tot Los Arcos . Daar een refugio binnen uitgebaat door het VlAams Genootschap van SdC. Johan en Paula uit Diksmuide runden de zaak voor 2 weken, lange dagen van 6 tot 23 uur.Vanaf morgen ga ik kortere ritten rijden want anders ga ik veel te vroeg in SdC zijn. Ik beb mijn vlucht terug reeds geboekt voor dinsdag de 19.06. De ritten zijn tot nu toe veel zwaarder in Spanje. Nu begrijp ik ook waarom Spanje zoveel klimmers heeft in het wielrennen. Johan bracht me persoonlijk via de prachtige kerk naar een restaurant. Ik trakteerde hem op een biertje en toen moest hij zijn vrouw terug gaan vervoegen wegens teveel gasten. Ben om 21 uur gaan slapen. Doeiii

    06-06-2012 om 18:33 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 11 St Palais- St Jean Pied de Port- Roncevalles. 60 km
    Deze morgen heb ik mijn tassen herschikt zodat ik een deel kan terugsturen naar huis. Om 08.20 uur vertrokken en direkt boem omhoog ,op en neer tot 31 km verder in St Jean. Gearriveerd om 10.10 uur . Boeken, kaarten en een paar kledingstukken naar de post gebracht. Ben iets gaan drinken juist buiten het drukke centrum. Je kan het vergelijken met Lourdense toestanden. Nederlands koppel uit St Palais terug tegengekomen, hadden 2 spaken over. Kon om 12 uur pas eten, geen minuut eerder, Franse way of live. Heb al die tijd met een Hongaarse student rechten ( derde jaar ) zitten praten. Kende de Salduz- wet niet. Heb hem het systeem uitgelegd. Om 13 uur de Pyreneeen opgereden, om 16 uur boven. Vertrokken in dunne koerstrui en met dikke jas en wintermuts aangekomen.Het was een zware klim tussen 7 en 10 procent. In Roncevalles in een auberge, we liggen per in een couchet, 2 Fransen, 1 Belg en 1 Japanner. De Japanner en ik lagen boven, viel die Jap daar om 2 uur met een slag op grond. Stond recht en kroop gewoon weer naar boven, raar manneke die Jap. Doeii
    En

    06-06-2012 om 18:06 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 10 Labouheyre - St Palais. 128 km
    Om 8 uur vertrokken in de regen, 30 km.Was vergeten dat het zondag was, weer niets open gevondent tot in Caresse Toen was het al 13 uur. Aldaar was nog een tent open , gegeten en verscheidene adressen gebeld voor overnachting , rien de knots. Om moedeloos te worden, dat is wat met die Fransen hoor, vooral op een zondag, leven wij toch in een luxelandje. Ten langen leste voorbij het voorziene eindpunt een overnachting gevonden in een klooster in St Palais. Ik was aan het twijfelen om in te treden, die kloosterlingen hebben toch een leven zeg. Het celibataire leven ben ik ook al gewend... Doeiii

    04-06-2012 om 18:22 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 9 Le Pizou - Labouheyre 156 km
    Ik ga er wat sneller overheen gaan want heb 3 dagen in te halen. Had 2 dagen geen internet, zat in refuges. In Le Pizou vertrokken om 7u30 na lekker ontbijt, zwart brood met spiegeleieren enz., kan geen frans brood meer zien Door St Emilion gereden, klein stadje met rondom niets dan wijngaarden. In Cadillac door de markt uit gereden, navigatie he. Begin van de Landes, enkel bossen en beemden 150 km lang. Heet, 34 graden. In Hostens , een van de weinige dorpen aldaar werd er op me geroepen, daar zat het A' dms koppel uit Tours onder een lindeboom aan de kerk.Ze hadden een andere route gereden en reden nu weer een andere richting uit . Leuke babbel, wederzijds respekt. Vanaf Pissos wind tegen in de open velden, oef. Via een contactpunt in Labouheyre een pelgrimsgite gekregen, oude dame met wagen moeten volgen. Zat in kamer met een Fransman uit Nantes. Na de douche opnieuw de fiets op naar centrum, pizza en hotdog gegeten van de honger. s' Nachts regende het. Doeii

    04-06-2012 om 18:02 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs