Inhoud blog
  • Dag 19 Raeren - Genk
  • Dag 18 St. Vith- Raeren ( Eynatten ) 79 km
  • Dag 17 Bastenaken - St. Vith 65 km
  • Dag 16 Montmedy - Bastogne 80 km.
  • Verdun - Dun sur Meuse - Montmedy. 72 km
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Jos de pelgrim

    01-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 8
    Vandaag de kaap van 1000 km gehaald. ( 1057 ). Deze morgen vertrokken om 8 uur na een hartelijk afscheid van het Frans koppel. Het was al direkt zeer warm, zweet zweet. Voorbij het dorpje Montignac aan een klim begonnen. Rechts van mij lag op een hoogte een boerderij met een veld met lage begroeiing. Plots hoor ik een vrouwenstem roepen : " Viens ici " Even later wist ik het, komt mij daar een hond door het veld naar mij toegestormd. Wat dacht je... een scheper maar deze had niet zo'n vriendelijke bedoelingen. Ik ben in heel mijn leven ( 53 jaar ) nog nooit zo snel een heuvel opgefietst. Hij haalde het midden van mijn achterwiel, had ik chance want mijn voeten zaten vastgeklikt. Na 200 meter gaf hij het op, de smeerlap. Je ziet, de ene scheper is de andere niet. 5 km verder gestopt, mijn benen trilden van de inspanning. In Aubeterre een monolitische kerk bezocht, prachtig,volledig in de rotsen. Ben geen kerkganger maar dit was de moeite. Namiddag heet, niet te doen, toch maar doorgereden richting Lussac. Onderweg gebeld voor een onderkomen, alles ' complet'. Even 5 sec paniek, diep ingeademd, verder gebeld. 2 km terug was nog iets vrij, 68 euro b&b, slik, toch maar genomen. Weer een prachtig domein, te goed voor een pelgrim. Voor morgen staat een lange rit te wachten naar Labouheyre 150 km midden de Landes.Heb reeds vanavond een gite communal besteld. Doeiiii.























    01-06-2012 om 19:02 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7 deel 2
    Vanuit de gite had ik contact, enkel nabij de woning van de eigenaar. Ik zat dus in de tuin maar de muggen vonden mij een vette kluif ...
    Ik moest de B&B cash betalen evenals het Nederlandse echtpaar uit Tessel, zij waren te voet daar. De eigenaar was zo goed ons 10 km verder in een Super U geld uit een muur te laten halen en wat proviand in te doen. In de winkel dacht de Nederlandse dat ze een pannetje met water op het el vuur had gezet. Met mijn I phone naar de Franse mdam gebeld. Zaak opgelost, oef voor de zeer bleke Nederlandse. De eigenaars hadden een scheper van 6 maand oud, lief beest maar moest toch nog wat meer luisterbereidheid bijgebracht worden. Hij wou per se bij mij zijn maar
    mocht dit niet. Weer vroeg gaan slapen.




    01-06-2012 om 18:19 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    31-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7. Poitiers - Dirac. 136 km
    Deze morgen vertrokken om 7.30 uur. Het was killig en de mist bleef hangen. Na 35 km kwam ik ( weer al ) een Nederlander tegen Deze Roermonder had zijn hond mee. Hij had achter zijn fiets een karretje hangen. Alles tesamen woog dit volgens hem 60 kg. Ik heb met proviand bij ongeveer 25 kg gewicht achterop de fiets. Dit is volgens kenners al te veel. Arme man, hij rijdt elke dag 60 tot 80 km. Hij had vorig jaar de camino al eens gedaan en vond Spanje prachtig om te rijden dus dat beloofd. Om 12.10 uur gestopt na 82 km in Nanteuil-En-Vallee om een plat du jour te eten. Lekker maar de dienster deed heel hautain omdat ik maar een fietser was, denk ik. Even later arriveerden er uitgedoste Engelsen met dure wagens. Daar was het trutje veel vriendelijker tegen. Ik heb ze dan ook geen fooi gegeven, ze keek maar raar .... Ikga stoppen,heb alleen verbindingbuiten maar de muggen beginnen te steken, tot morgen uit Lussac




    31-05-2012 om 21:28 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    30-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6 Tours - Poitiers. 119 k
    Deze morgen een A'dams koppel ontmoet bij het ontbijt in het Etap hotel. We waren zo enthousiast ons wedervaren aan het vertellen om 7 uur s' morgens dat we een Fransman op zenuwen werkten. Het mietje met zijn kravatje aan... Voor die ene keer dat je dan eens aardige Hollanders ontmoet , zou je nog moeten zwijgen zeker, ah neen he. Moeite gehad om de stad uit te rijden. Een andere Nederlander was ook aan het zoeken. Buiten de stad deed hij een ' Zoetemelkske en ik heb dit op zijn ' Merckxiaans ' opgelost. Rond de middag, tussen 11 en 13 uur, een Franse eettent gzocht maar geen open gevonden. Heb dan maar een bakkerij geplunderd. Op 30 km van Poitiers een plaatselijke regenbui moeten trotseren. In buskotje gaan zitten en even in slaap gevallen wegens om 04.30 uur wakker. Een oud maar proper hotelletje gevonden. Ga vroeg naar bed. Ik heb vandaag vastgesteld dat ik ook buiten Genk fans heb, namelijk in Zelem. Ik moet toegeven dat al die mailtjes echt waar plezier doen. Ik rijd alleen maar ben niet alleen. Dat geeft morele en mentale kracht ondervind ik nu.Groeten aan alle mailers, bedankt. Doeiiiii

    30-05-2012 om 20:01 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (6)
    29-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5. Orleans - Tours. 123 km
    Om 05.30 al wakker, mijn dagelijkse stretchoefeningen gedaan, toilet, wat gegeten en alles opgeruimd, mijn 4 tassen en de fiets naar onder gebracht ( ongeveer 37 kg samen ) via de trap. Ja ne mens moet er soms wat voor over hebben he. Thuis zou dit een probleem vormen, hier al lang niet meer, hoe iemand zijn grenzen begint te verleggen. Ik heb het gevoel dat ik reeds lang onderweg ben. Om 07.35 uur vertrokken naar Clery St Andre alwaar ik de pelgrimsroute opkom vlak langs de Loire,mooie zichten. Onderweg 1 draagtas moeten herstellen. Om 11.30 uur op een terras in Blois langs de Loire. Heb mij een frisse pint besteld, juist engeltjespis. Om 12 uur kreeg ik als eerste mijn gratin met rundsvlees. Het was mijn eerste warm eten na de snacksperiode. Ik had ondertussen een Etap hotel besteld in Tours. Dan naar Tours, nog wat cola en fruitsap in een super u gehaald. De was van 2 dagen gedaan met baby-shampoo. Misschien dat ik nog wat kleins ga eten... Doeiiii



    29-05-2012 om 17:41 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    28-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4. Provins - Orleans. Tot. 160 km
    Deze morgen vertrokken om 7.35 uur. Prachtig weer, mooi rollend parcours, wat winderig in het nadeel. Feestdag in Frankrijk, alle winkels en vooral cafe' s dicht. Bijna geen mensen gezien vandaag, heel bizar. 1 winkel open gevonden... uitgebaat door Marokkanen. Mijn 3 liter cola en wat brood ingedaan. Wat gekald met de lokale autochtone mensen, zeer vriendelijk. -over het algemeen is de Fransman veel vriendelijker dan de Vlaming - Tegen de middag kwam ik een fietsende 75 jarige Gentenaar op weg naar Lourdes tegen. Hij was bakker geweest en was op zijn 65 ste beginnen te fietsen tot max 60 km per dag.Hij deed deze tocht voor zijn zoon die ' eleptiek ' had. Heb samen met hem in het gras langs de weg wat gegeten. Krijg vandaag niet veel binnen, niets smaakt, door de warmte denk ik.Na 154 km aangekomen in jeugdherberg onder Orleans. Niet veel zaaks daar, veel luidrichtige jing. Na de douche met de fiets iets te eten gaan zoeken. Vond een snackbar gerund door ... Marokkanen. Daar zat ook een Nederlander, Martin. Hij was ook vanuit ParIjs onderweg naar het Zuiden. Leuke babbel gehad. Zijn samen terug naar de jeugdherberg gegaan. Ik waande mij op de Vennestraat in Genk, maar dan vol Marokkanen
    Vanaf morgen iets minder km, geen reserveringen meer, zit nu op de pelgrimsroute.Doeiiii

    28-05-2012 om 22:26 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    27-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3 Tinqeux - Provins 134 km
    Hetzelfde liedje als gisteren, zwaar op en af, heet. Ik had de kortste weg uitgestippeld maar dit is niet ideaal, je rijdt langs alle kleine dorpen met zijn klimmen, niet idaal. Ik ben een pelgrim, die vloeken niet. Ik heb dan maar gesakkerd. Mijn conclusie is dat de Champagnestreek zeer mooi is ... maar je moet het met de wagen doen. 6,5 liter water en frisdrank gedronken.Moe maar voldaan

    27-05-2012 om 20:54 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 Givet- Reims ( Tinqeux ) 159 km
    Op aanraden van uitbater B&b,gereden langs de Maas tot in Revin, 42 km,
    mooi, was wel 8 km om maar de moeite. Dan gaan winkelen in de lidl. En toen begon het met een steile klim van 4 km. Sindsdien niets meer dan klimmen en dalen tussen 2 en 4 km ton bijna in Reims. In Reims waren er werken bezig aan een brug waarlans men de stad in kan. Geen enkele uitleg over een omleiding. Ben dan verscheidene km omgereden. Kathedraal niet bezocht wegens teveel omweg, teveel km in de benen en het tijdstip. Ik heb 6 l drank verzet. Ben om 21.30 u gaan slapen

    27-05-2012 om 20:38 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs