koers 2007
aspiranten
15-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Izegem

Vandaag trokken we naar het West - Vlaamse Izegem,
het weer was mooi maar er stond toch een sterke en koude wind.
We werden terug in 2 reeksen verdeeld ik zat deze keer in de eerste groep.
We moesten 25 ronden van 1,4 km afleggen wat goed is voor 35 km.
Toen we starten graakte ik niet meteen in mijn klikpedaal en ik kon dus helemaal vanachter vertrekken.
Ze trokken al van de eerste ronde fors door waardoor ik al veel moeite moest doen om terug vanvoor te raken.
Bij het ingaan van de 2de ronde zit ik al helemaal vanvoor in het peleton, als we terug aan de meet paseren demareert
Naessens niemand volgt en ik laat ook begaan.
Ik had beter wel gereagereerd want niemand zal hem in de koers nog terugzien.
Ik probeer te achtervolging op gang te brengen met enkele demarages maar ik voel dat ik niet goed genoeg ben
en zet me in het midden van het peleton tot op 5 rondes van het einde.
Dan demareert Dedulle alleen Vandaele en Dewulf kunnen hem nog volgen.
De ronde daarna zet ik nog eens alles op alles en ik graak weg uit het peleton samen met Touquet.
We naderen tot op 6 seconden van de 3 maar we krijgen het niet dicht.
Ondertussen heeft de koploper nog een lekke band gekregen maar hij krijgt toch nog de zege die hij verdiende.
Ikzelf wordt nog geklopt in de sprint en eindig toch nog op een mooie 6de plaats ondanks slechte benen.
Volgende week is het te doen op het lastige parcour in Wemmel, ik zie er al naar uit.

 

15-05-2007 om 13:40 geschreven door Jordy  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
14-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Geel
Vandaag reed ik mijn eerste koers in Geel niet in Deftinge dus.
Het was wel een beetje spijtig dat ik in de voormiddag naar de slothappening moet in Hofstade,
Ik moest er allerlei proeven doen met de fiets om dan uiteindelijk mijn vergunning en mijn boekje
te krijgen.
Dan vertrokken we dus naar Geel er waren meer dan 60 renners waardoor de koers in 2 groepen verdeeld werd.
Ik zat bij de eerste groep waar bijna al de goeie bijzaten onder andere Venneman, Van Goethem, Loncin.
Tijdens de koers komen er veel demarages ik ga goed mee en neem een paar keer over maar weggraken lukt niet.
In de voorlaatste ronde komt er een demarage van Gilles Loncin ik volg hem en ook iemand van de ploeg van
Balen BC we graken een 10 tal meter voorop maar dan valt het weer stil en komt het tot een peletonsprint
Ik zit goed vanvoor bij het ingaan van de laatste bocht maar in de koers had ik mijn beste krachten al opgebruikt waardoor ik niet meer mee kon gaan met de eerste .
Ik word 15de er had meer in gezeten als ik niet naar Hofstade moest gaan maar ik heb een goede koers gereden en weet dat ik goed ben.
Volgende week afspraak in Temse.


 


 


14-05-2007 om 15:08 geschreven door Jordy  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers Te Temse
Vandaag was het een koers te Temse het was schitterend weer dus hoopte ik dat de uitslag ook schitterend was.
We werden terug in 2 groepen verdeeld deze keer zat ik in de 2de groep.
In de eerste ronde komt er al een demarage ik volg hem en trek goed door op het stuk wind tegen.
Dan zet ik me vanachter in het peleton en daardoor had ik niet gezien dat er een groepje van 6 man was weggereden.
Ik zet me op kop van het peleton en trek fors door op het stuk wind tegen.
Niemand volgt mij dus zit er niets op dan alleen door te rijden.
En het lukt mij om aansluiting te maken bij de kopgroep in het begin draaide het niet goed rond,
Maar dan ging het toch goed 2 mannen moesten nog lossen uit de kopgroep.
Er komen geen demarages meer en we hebben voldoende voorsprong op het peleton.
Er komt er nog 1 uit het peleton die gelost was uit de kopgroep, hij komt tot op 20 seconden
maar komt niet aansluiten.
We gaan dus de laatste ronde in met 5 man.
Juist voor de laatste bocht demareerd Degreve, alleen Cuyken kan hem nog volgen,
ik probeer nog te volgen maar ik moet een gat laten van 5 meter laten ik eindig toch nog op een mooie 3de plaats.
Ik hoop dat ik volgende week ook zo goed zal zijn,
dan is het in het West - Vlaamse Izegem.

14-05-2007 om 00:00 geschreven door Jordy  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
16-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom

Welkom op mijn site.
Ik zal jullie zoveel mogelijk meedelen over het nieuwe seizoen dat er gaat aankomen.
Het is wel nog even wachten: ik ga mijn eerste koers normaal gezien rijden op 15 april in Deftinge
Ik hoop dat ik er zal staan en met jullie steun zal dat zeker lukken.
Veel plezier op mijn site.

16-03-2007 om 20:50 geschreven door Jordy  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

T -->

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs