Inhoud blog
  • Na 2410 km aangekomen in Santiago
  • Zon of regen, ook hier kan het in korte tijd veranderen
  • Foto's bij afzien met de glimlach (dag 19)
  • Afzien met de glimlach op het gezicht
  • Vandaag Cruz Del Ferro
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Handige links
  • Compostelagenootschap
  • Oikoten
  • Mijn favorieten
  • Johan's Camino

    02-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lichte euforie en even paniek op dezelfde dag
    Dag 17: Sahagun - Astorga  - 125 km

    Vanmorgen toch met een lichte euforie mogen starten want na 5 km draaide de 2000-ste  kilometer onder de wielen door  Rolling Eyes . Op dat moment heb ik even de rug gestrekt en de armen in de hoogte gestoken  Razz . Vandaag dus samen met Conner uit Dublin gefietst richting Léon, het was heerlijk fietsen deze voormiddag met een licht zonnetje en +/- 20 graden. Na goed 60 km in 3 u fietsen, aangekomen in Léon waar we na er eerst rustig wat te hebben rondgefietst ook een bezoek zijn gaan brengen aan de kathedraal. En aangezien we vandaag met 2 waren kon er ondertussen een bij de fietsen blijven. Ik heb er dan ook gebruik van gemaakt om de kathedraal ook vanbinnen (tegen betaling van 5 euro) te bezichtigen, ziet er gewoon prachtig uit en zeker de moeite waard voor wie eens in deze buurt zou komen. Mijn Ierse metgezel vond het niet kunnen dat er in kerken geld gevraagd werd en was dus snel terug  Confused .

    Ondertussen ook nog een aantal fietsers tegengekomen op het plein voor de Kathedraal. Ik had hen 2 dagen geleden al ontmoet in een refuge en zij keken toch redelijk verbaasd.
    Nadat we nog wat gegeten hebben in Léon zijn we verder gefietst richting Astorga, 65 km verder. Eens de stad verlaten moesten we gedurende de rest van de dag vol tegen de wind in die in de loop van de middag was komen opsteken  Embarassed . En ik die had gehoopt dat als je met 2 fietst (zoals bij Jos en Piet - mijn fietsmaten in Frankrijk - vanzelfsprekend was) ieder zijn deel van het kopwerk moet doen, heb ik van Conner niets meer gezien. (Hij heeft gedacht, laat die zwoegen en zweten, ik volg wel in het wieltje   Smile ). Nadat ik 60 km tegen de wind in gestoempt heb, heb ik dan ook op een nette manier van hem afscheid genomen.

    Dan toch nog even de lichte paniek verklaren. Vandaag dus de eerste lekke band gehad., Op zich niets speciaals na 2000 km, maar bij het wisselen van de binnenband blijkt nu dat de binnenbanden in de wielen Belgische ventielen (voor die van Kaulille zijn dat sepappen) en de reserve binnenbanden die ik nog eens apart bij heb, hebben Hollandse sepappen . Dus er zat niets anders op dan even te plakken, maar met een dreigend onweer is dat toch even stressen, En het was dan nog maar de vraag hoe goed is zo een fietspomp werkt = in orde  Smile .
    Na een paar regen druppels dan aangekomen in een refuge die wordt opengehouden door de Japanners, is toch weer een andere ervaring in de rij van ervaringen die ik de afgelopen paar weken opgedaan heb.

    Nu goed rusten want morgen staat Cruz Del Ferro op het programma. Ja, Moeke en Jos (P): ik zal de steen niet vergeten achter te laten en zal op dat moment ook even stilhouden bij ieder die me genegen is, beloofd!

    Groetjes,

    Johan


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (4)

    03-06-2012
    Respect
    Johan,
    We kunnen alleen maar zeer veel respect tonen voor de fietstocht die je met glans zal afronden en vroeger als verwacht zal aankomen in Compostella. Het zal zoals we in uw verslagen hebben kunnen lezen een onvergetelijke ervaring zijn voor U. Het weerzien met het vrouwke zal wel mooi worden aanstaande woensdag als ik alles goed heb kunnen volgen. Laat je nog genieten van de laatste dagen en veel succes nog, RESPECT MAN!!!!!
    Jos en Carina

    Ben je nog wat op de hoogte van wat er in de wereld gebeurt.... los van de politiek de sport
    Engeland - België  1 - 0
    We hebben weer een goede tenniser David Goffin doet het goed op Roland Garros en heeft net de eerste set tegen jaja Federer gewonnen met 7 - 5...

    Alee tot in Kaulille bij je thuiskomst en geniet nog van de dagen in Compostella....

    03-06-2012 om 16:13 geschreven door Jos en Carina


    Prima bezig
    Hoi Johan, Je tocht ziet er overtuigend uit en je laat zien de zaken goed onder controle te hebben. Deze uitdagibg gaat jou dus zondermeer lukken, proficiat. Ik volg ook een 3-tal wandelaars uit die op 1 april zijn vertrokken vanuit Budel. Mooi om te zien dat het met de fiets meer dan 3 keer sneller gaat. Ze bevinden zich momenteel in de buurt van Burgos (Hontanas), niet ver van jou vandaan en hebben nog een paar weken te gaan. Ik wens je nog veel plezier, geniet ervan en een behouden thuiskomst. Gr, Huub van der Linden

    03-06-2012 om 10:14 geschreven door Huub van der Linden


    02-06-2012
    Superman !
    Johan

    je doet dit geweldig! Jongens die meer dan de helft jonger zijn dan jij, laat je even een poepje ruiken. Je Ierse metgezel zal dan ook niet zo goed voorbereid zijn geweest, vermoed ik. Ik ben beretrots op je!

    Je hebt een mooie steen mee waarop onze familie en goede vrienden een (bemoedigende) boodschap achtergelaten hebben. Geef hem morgen een mooi plekje op 'de hoop'.  

    Je missie is nu bijna volbracht, je doel nagenoeg bereikt. Nog 2 zware parcours en dan nog wat 'uitbollen'. Succes ermee!  Geniet van je eigen succesje, het is zo erg veel gegund!

    PS. Heb je je I-pod al beluisterd? Ik ben gewoon nieuwsgierig of je muziek er allemaal nog opstaat Laughing.

    Kus,
    Ria

    02-06-2012 om 19:49 geschreven door Ria


    de laatste loodjes

    Johan,
    We zien dat het je goed gaat want de dagelijkse blogpraatjes worden precies steeds langer, een bewijs dat je fysiek over hebt. en dat je volledig opgaat in je avontuur. Dit is super!! We duimen dan ook dat de resterende dagen alles goed verloopt en wensen je een gigantisch kippenvelmoment bij je aankomst in Compostella. Het afscheid was emotioneel voor iedereen die erbij betrokken was, de aankomst zal vnl voorjezelf en je naasten zijn...

    groetjes en tot later

    Wilfried

    02-06-2012 om 18:30 geschreven door wilfried





    Johans-camino
    Foto

    Archief per week
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Proficiat (Jos en Carina)
        op Na 2410 km aangekomen in Santiago
  • respect (leon)
        op Na 2410 km aangekomen in Santiago
  • Gefeliciteerd (Mia)
        op Na 2410 km aangekomen in Santiago
  • Proficiat (Leo Voermans)
        op Na 2410 km aangekomen in Santiago
  • doel bereikt (liliane)
        op Na 2410 km aangekomen in Santiago
  • Categorieën

    Blog als favoriet !

    Een interessant adres?


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs