Inhoud blog
  • ultraloop 50 kilometer in Bottrop(D) op 7/11/10
  • Massajogging de Olifant
  • recuperatieloopje
  • marathon In Brussel 10/10/10
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Ultralopen
    betonloper
    08-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ultraloop 50 kilometer in Bottrop(D) op 7/11/10
    Gisteren deed ik voor het eerst mee aan een 50 kilometer ultraloop in Duitsland.Samen met Joerie Schepers en Jan Deschacht veretrokken we al  om 4 uur 30 min naar Duitsland.Om 7 uuir 30 arriveerden we er al ;dus ruim op tijd om ons nog in te schrijven en wat bij te praten met andere ultalopers.Om 9 uur werd dan de start gegeven en ik was direct goed weg in de voorste gelederen.De wedstrijd was wel sterk bezet want het was tevens het Duits Nationaal kampioenschap.Ik wilde mijn marathontempo van 4 min 10 sec lopen.Maar ik had al vlug door dat ik dit niet lang zou volhouden.Het parcours liep op en af en op niet al te effen bospaden.Het was ook niet te warm en ik was licht gekleed in een korte broek met singlet .De eerste 10 kilometer gingen vlot maar dan begon de linkerheup en lies al op te spelen.Daar bovenop kreeg ik nog buikkrampen waarschijnlijk van het te koude water bij de bevoorrading.Ik kon nog wachten tot kilometer 18 maar dan moest ik toch efkes de darmen ledigen (diarree).Aan kilometer 21 kwam ik nog door in 1 uur 31 min.Maar aan kilometer 30 moest ik alweer aan de kant met dezelfde buikkrampen.Weer wat tijd verloren ,dus een echt supertijd zat er niet meer in.Maar nu ging het wat beter en kon ik weer een mooi tempo aanhouden van 4 min 20 sec/km.Nu haalde ik weer de lopers in die mij voorbij gingen tijdens de gedwongen stops.De marathon afstand legde ik af in 3 uur 8 min.Maar het parcours voortdurend in het bos was zeer zwaar door de bladeren en de oneffenheden;Ik kwam nog redelijk fris aan in 3 uur 45 min 15 sec en ik was content dat ik toch uitgelopen heb.Daarmee werd ik 22ste algemeen en 7de in mijn categorie .Joerie deed er 5 uur 18 min over en Jan moest na 29 kilometer helaas opgeven.

    08-11-2010 om 19:16 geschreven door Johanbeton  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 08/11-14/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs