Foto
Foto
Ik ben Eric Van Oers. Ik woon in Borsbeek bij Antwerpen. Ik ben geboren op 8/02/1964 en ben dus al een tijdje lid van de "Club 45". Ik werk als nachtverpleegkundige in een dialysecentrum.
Mijn hobby' zijn vooral lopen, computeren, lezen en fietsen. Af en toe trekken we er op uit om een mooie wandeling te maken. Ik ben gehuwd met Sandra en heb twee kinderen, Ellen en Jordi. In mijn jonge jaren heb ik steeds gevoetbald en daar hield ik een bijnaam aan over : noezeman.
Sinds januari 2010 ben ik bij de Antwerpse club Brabo aangesloten. Ik krik nu mijn conditie op tussen de afstandslopers bij de masters.
Foto
Mijn vorige club
Foto

Mijn huidige club

Foto
Foto

Mijn nieuwe aanwinst :
Asics GT - 2170

Foto
Foto
Inhoud blog
  • Opnieuw gestart
  • Stillere periode
  • Terug van weggeweest
  • Schilderen onderhoudt de conditie
  • Special Olympics te Gent
    AANTAL GELOPEN KM

    2008 : 120,9 km
    2009 : 416,0 km
    2010 : 700,1 km
    2011 : 577,5 km
    2012 : ???
    Zoeken in blog

    Laatste commentaren
  • Er opnieuw aan begonnen... (danny)
        op Opnieuw gestart
  • Hallo Eric (Conny)
        op Opnieuw gestart
  • Hallo Eric (Conny en Ronny)
        op Opnieuw gestart
  • proficiat (ronny en conny)
        op Special Olympics te Gent
  • Tof (ronny en conny)
        op Nieuw speeltje
  • Dromen van een halve marathon

    Na drie jaar is het me gelukt om de 10 Miles te lopen. Lopen is voor mij stilaan een passie aan het worden. Alleen een halve marathon ontbreekt nog. Wie weet.
    07-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainen en bakken
    Deze week heb ik uiteindelijk twee keer getraind, op maandag en dinsdag. Donderdag was er eentje gepland, maar de schoolbus van Jordi stak daar een stokje voor. Omdat deze te laat arriveerde, lag ik dus ook later in mijn bed (na 8u30). Als je dan normaal gezien wat vroege wilt opstaan, is het snel beslist om die training te laten schieten. Vandaag was het te slecht weer om te starten. De combinatie sneeuwval - gladde fietspaden en minder zichtbaarheid is niet ideaal te noemen. Daarom heb ik van de gelegenheid gebruik om in de keuken wat te doen. De broodpudding en vooral de chocolademuffins zullen in de smaak vallen. Daar ben ik zeker van.

    Dinsdag was het clubtraining. Hoewel we bij een nieuwe club gesetteld zijn (Beerschot), trainen we toch weer op de atletiekpiste in Deurne. De andere piste was alleen verlicht dankzij de lichten van de aanpalende voetbalvelden, zodat je aan één zijde in de donker liep. Het was te doen, maar nu loopt het toch prettiger. De nieuwe uren zijn voor mij ook een meevaller. Om 19u30 starten is een stuk beter dan 18u. Zo kan je nog rustig eten      's avonds en kan alles rustig worden opgeruimd vooraleer je vertrekt.
    De training op zich was ook een meevaller. Dit keer stond er 2 x 2000m op het programma. Dit was weer een tijdje geleden en ik was benieuwd hoe ver ik stond. Ik had me voorbereid op een tijd van 8'25". Ik wist op dat moment mijn besttijd niet. Na een korte opwarming begonnen we er aan. Al van bij het begin voelde ik dat het wel goed zat. Ik zat onmiddellijk in het goede ritme. Ik startte niet te snel om zo mijn medemaat mooi te laten volgen.  Toen bleek dat ik na de eerste ronde 2 seconden onder mijn streeftijd zat, versnelde ik met het gevolg dat ik de rest alleen moest afwerken. Ik bleef elke ronde twee seconden onder het streefdoel met 8'22" als resultaat. Bleek dat ik mijn besttijd met twee seconden had verbeterd. Na een paar ronden gejogd, begonnen we aan de tweede sessie. Ik besloot om deze keer iets sneller te vertrekken. Dit ging enorm goed. Zonder echt te forceren, maar wel diep genoeg te gaan voor een goede doorgedreven training te hebben, klokte ik af in 8'04". Ik wist niet wat ik hoorde, een verbetering van maar liefst 18 seconden. Dit geeft dan weer de drang om onder die voor mij magische grens van 8'00" te gaan. Dat gaat me vast nog wel lukken.

    Noezeman

    07-12-2012 om 00:00 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)
    04-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterse buien
    Maandag dan toch weer de loopschoenen aangetrokken. Ondanks de sneeuwvlokken die naar beneden kwamen, besloot ik om toch mijn training af te werken. Het zou een rustige duurloop worden, het aantal kilometers zou ter plaatse beslist worden. Ik vond dat ik dringend mijn weekgemiddelde omhoog moest krikken, want 1x/week is niet om over naar huis te schrijven. Eerst was er een training van 12 kilometer gepland, maar omdat het op bepaalde stukken goed uitkijken was en het er nogal drassig bij lag, werden er drie ronden afgewerkt met een totaal van 9 kilometer. Buiten de sneeuwval die na verloop van tijd gewoon overging naar regen, was het toch een aangename temperatuur om te lopen. Nat word je altijd; ofwel van de regen ofwel van het zweet. Nadien met een tevreden gevoel naar huis gereden. Hopelijk kan ik mijn gepland aantal trainingen afwerken zodat ik het jaar nog goed kan afsluiten.

    9 km - 47'17" - 11,42 km/u - 5'15"/km - HS na : 118 bpm

    Noezeman

    04-12-2012 om 03:18 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)
    15-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In mijn eentje
    Na een weekje wandelen in het verre Limburg, ben ik na een lichte aarzeling weer beginnen trainen. Het zal weer even puzzelen worden. Er komen weer schilderwerken aan. Maar deze keer zal dit goed worden gepland, zodat er een evenwicht zal zijn.
    De week na het verlof heb ik maar 1 keer de schoenen kunnen aantrekken. Deze week is het al beter verlopen. Zowel maandag als dinsdag is het me gelukt om te kunnen trainen.
    Maandag was het zelfs een leuke en goede training. Ik had een duurloop van 10 km gepland. Dit had ik zonder forceren afgewerkt in 49'39". Het had naar mijn gevoel gerust nog verder gekund.
    Dinsdag stond er 3 x 1500m op het programma. Dat was andere kost. Tegenwoordig loop ik alleen tijdens de intervals. De snelle mannen zijn gewoonlijk na een halve ronde niet meer bij te houden en de rest loopt ongeveer 100 meter achter mij. Dan wordt het natuurlijk een stuk lastiger, maar men zegt dat je daar sterk van wordt. Ik zal dat dan maar geloven, zeker. Hoewel ik blij was dat de training voorbij was, ben ik toch met een tevreden gevoel ondr de douche gestapt. Alles rond de 6 minuten gelopen, in mijn eentje. De eerste sessie ging in 6'04". Daarna klokte ik af in 6'00" om af te sluiten in 5'55". Telkens ongeveer 5 seconden sneller gelopen. Al bij al niet slecht, al zeg ik het zelf.
    Normaal wordt er donderdag eerst een rustige duurloop van ongeveer 6 km gelopen, kwestie van de spieren was los te gooien, alvorens met het schilderen te beginnen.
    Op vrijdag wordt het dan een rustige duurloop van ofwel 10 km ofwel ga ik een uurtje lopen. Dat zie ik op dat moment dan wel.

    Noezeman

    15-11-2012 om 04:47 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (2)
    26-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Het is weer zo ver. De vakantie staat weer voor de deur. Daarom dat er vandaag niet meer is gelopen. Er moest nog van alles worden gedaan.
    Vorige vrijdag heb ik nog een rustige duurloop van 10 km afgewerkt. Het wordt bijna een gewoonte om een toer van 10 km te lopen, vooral wanneer het schema minder dan een uur aangeeft. Dit komt vooral omdat ik te veel heb stil gelegen. Om dan mijn kilometers in de benen te hebben, loop ik dan ofwel 10 km of een duurloop van 60 minuten afhankelijk van de tijd die ik heb. Zo kom ik ook aan de gewenste kilometers. Het winterschema zal ik dan weer volgen.
    Dinsdag stond er dan weer 5 x 1200 meter op het programma. Diegenen die zondag naar Etten-Leur gaan, mochten niet doorlopen. Aangezien ik zondag niet meega, hield ik een wat steviger tempo op na. Nadien moe maar tevreden de douche onder.
    Donderdag ben ik dan vroeger opgestaan en heb ik een rustige duurloop van 10 km afgewerkt. Zelfs de paar regenbuien deerden me niet. Een leuke training gelopen.
    Volgende week gaan wandelen in de Limburg en we kunnen er weer tegen.
    Tot dan.

    Noezeman

    26-10-2012 om 13:45 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)
    18-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In/outs
    Dinsdagavond stonden er weer in/outs op het programma. Deze keer was het 10 x 400m. Dit wil zeggen afwisselend 400m snel tempo en 400m joggend. Nu mijn conditie weer de goede kant uit gaat, vind ik dit een zeer leuke training. Maar je moet wel oppassen dat je je niet kapot loopt.
    De vier snelsten van de groep hebben we verstandig genoeg laten gaan. Wij zouden het wel op ons tempo volhouden. Ik heb de ganse training op kop van de tweede groep gelopen. Er moest van mij niet worden afgelost. Het voordeel van op kop te lopen, is dat je je eigen paslengte makkelijker kan behouden dan wanneer je achter iemand aan loopt. De training werd netjes afgewerkt zonder problemen. Alleen had ik nadien wat last van mijn teennagel. Die ziet namelijk donkerblauw. Maar tijdens het lopen had ik er helemaal geen last van. Gewoon even geduld hebben tot die er af is en het leed is dan weer geleden.
    Uit voorzorg laat ik de donderdagtraining voor wat het is en wordt de vrijdagtraining een rustige duurloop, kwestie van de teen wat te sparen. Volgende week kan ik er dan weer vol tegenaan.

    Noezeman

    18-10-2012 om 05:13 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)
    16-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijgende conditie

    Deze week is het normaal een rustige week. Maar aangezien ik al enkele weken amper heb kunnen lopen, aanzie ik deze week gewoon om verder op te bouwen. Al genoeg gerust. Maandag laste ik daarom een duurloop van 10 km in.
    Er stond redelijk wat wind, maar gelukkig vooral in het eerste gedeelte van het parcours. Hoewel ik de wind op de snoet had, kon ik gemakkelijk mijn tempo aanhouden. Het was ook ideaal loopweer, net niet te warm. Al na 2 km merkte ik dat ik voor lag op een tempo van 5 min. per kilometer. Deze keer wilde ik mijn tempo niet laten zakken. Ik zou wel zien waar ik zou terecht komen. Toen ik na ongeveer 6 kilometer terug naar het dorp keerde en zo de wind in de rug kreeg, wist ik dat het goed zat. Op het einde heb ik er nog een stukje bij gedaan om aan het begin van de straat te eindigen. Zo had ik nog een 400m om uit te lopen, kwestie van geen tijd te verliezen. Nadien bleek dat ik bijna 11 km heb gelopen binnen de 55 minuten, een bevestiging dat de conditie echt in stijgende lijn is.Een geslaagde training dus.

    10,8 km - 53'03" - 12,21 km/u - 4'54"/km - HS na : 129 bpm

    Noezeman

    16-10-2012 om 03:44 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (0)
    28-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop met negatief split
    Vandaag een duurloop van ongeveer 12 kilometer afgewerkt. Dit was slechts de tweede training van deze week. Dinsdag moest ik met Jordi naar de zwemtraining, omdat Sandra niet op tijd thuis kon zijn.
    Maandag kon ik mijn sporthorloge niet vinden. Daardoor werd er dan maar een rustige duurloop van 11 km ingelast met het doel een constant tempo aan te houden zonder te forceren. Dat is in ieder geval goed gelukt.

    Vandaag was het dan een duurloop van ongeveer 12 km. Ik zou wel zien hoe het zou verlopen. De eerste 6 km ging het relatief rustig. Ik passeerde dit punt in 33'30", bijna aan 11 km/u. Ik had vooral de wind in het gezicht. Ik wist dat het nadien zou keren. Daarna werd er versneld. Het liep vlot met de wind in de rug. Verder rustig afgewerkt met ook nu weer op het einde het gevoel van sneller te kunnen, hoewel het gemiddelde van de tweede helft tegen de 13 km/u lag (12,93 km/u). De conditie is dus terug op de goede weg en nog sneller dan ik had verwacht. Spijtig dat ik volgende week dinsdag niet naar de clubtraining kan voor die tempoloop van 5000m. Wegens oudercontact moeten we weer splitsen en ga ik nog eens naar de zwemtraining. Dan sparen we die tijdsverbetering maar op voor een volgende keer.

    12,8 km - 1u 5' 04" - 11,80 km/u - 5'05" /km - HS na : 120 bpm

    Noezeman

    28-09-2012 om 13:11 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)
    22-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop met enkele versnellingen
    Vrijdag was een mooie afsluiter van deze loopweek. Omdat er nog redelijk veel op de dagplanning stond, besloot ik om een duurloop van 10 km te doen. Na twee rustige kilometers dreef ik het tempo een beetje op. Ik bleef dit tempo aanhouden tot aan kilometerpunt 6. De volgende kilometer ging in een hogere versnelling, kwestie van de huidige conditie te testen. Er zou nog zo'n versnelling komen voor de achtste kilometer. Zo kon ik dan mijn rustigere tempo weer aanhouden tot op het eind. De eerste snelle kilometer ging in 4'31". Daar was ik best tevreden over. De tweede versnelling ging nog iets beter, namelijk in 4'24". Daarna zakte het tempo weer een beetje tot aan het eind. Zo kon ik al een beetje uitlopen hoewel ik die laatste kilometer toch nog in 5'00" liep. Van een geslaagde afsluiter gesproken.

    KM 1 : 5'36"                    KM 6 : 5'13"
    KM 2 : 5'21"                    KM 7 : 4'31"
    KM 3 : 5'13"                    KM 8 : 5'22"
    KM 4 : 5'10"                    KM 9 : 4'24"
    KM 5 : 5'13"                    KM 10 : 5'00"

    10 km - 51'08" - 11,73 km/u - 5'06" /km - HS na : 127 bpm

    Noezeman

    22-09-2012 om 03:37 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)
    20-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stilletjes terug omhoog
    De conditie begint stilletjes terug te komen. Verleden week was het nog niet al te best. Toen stond er op dinsdag 
    6 x 1600m op het programma. Ik heb me daar bewust niet geforceerd. Toch was ik op het einde blij dat het gedaan was. Ik probeerde wel aan te klampen bij mijn naamgenoot (normaal ben ik die altijd voor ), maar deze keer moest ik hem de laatste 100m altijd laten gaan . Niet getreurd. Deze periode dient vooral om het aantal kilometers te halen. Daarna komt de snelheid vanzelf terug. Om maandag en vrijdag werden dan de gebruikelijke duurloopjes gedaan, welke toch soepel verliepen.

    Op zondag zaten we dan weer met Jordi in Eindhoven. Daar vond een zwemwedstrijd plaats in het "Pieter Van den Hoogenbandstadion". Het was een regionale wedstrijd, georganiseerd door Special Olympics Nederland. Dit is het mooiste zwemstadion dat ik al heb gezien. Jordi moest daar de 25m rugslag zwemmen en de 50m vrije slag. Op de 50m was hij vierde, maar op de rugslag behaalde hij een zilveren medaille. Die hadden we nog niet. Ze staat mooi tussen die andere twee.

     Op maandag heb ik gewoon de omloop van 10 km in het park afgelegd. Ik kon gemakkelijk een constant tempo aanhouden zonder in de problemen te geraken met een relatief lage hartslag.
    Op dinsdag kwam dan een eerste test. Dit keer stond er 6 x 1200m op het menu. Ik was benieuwd of ik mijn compaan gemakkelijker kon bijhouden. Dat is goed gelukt. Meer zelfs, ik ben hem twee keer met een paar seconden voor gebleven. 
    We zijn nu met zijn drieën wat betreft het niveau en dat is veel leuker. Je stuwt elkaar gewoon voort. Automatisch gaat de conditie de hoogte in. Ik voel dat het wel zal lukken tegen oktober om die 5000m aan te pakken. Nu gewoon nog even geduld hebben en dan staan we er weer.

    Noezeman


    20-09-2012 om 04:18 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (0)
    07-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede herstart

    Vandaag werd de week afgesloten met een rustige duurloop. Ik had voor mezelf een duurloop van 8 km gepland, kwestie van rustig terug op te bouwen. Van bij het begin zat ik in een goed ritme. Het zonnetje daar bovenop maakte er een aangename training van. Het deed goed om weer door de velden te lopen. Dat heb ik toch een beetje gemist. Het ging heel vlot, de enorme hoestbui op kilometerpunt 5 niet meegerekend. Nadat dat verteerd was, kon ik weer rustig mijn gang gaan.
    Toen ik aan het eindpunt kwam, besloot ik om een extra lus in te lassen van een 600 meter. Ik was een beetje verbaasd van mijn hartslag nadien. Deze was een stuk lager dan maandag. Mijn basisconditie is dan toch niet helemaal verloren.
    Volgende week begint het grotere werk. Dan is het een "60 minuten - week". Iedere training, uitgezonderd dinsdag, is een training van 60 minuten. Jammer genoeg kan ik vrijdag niet trainen. Op die dag ga ik uitzonderlijk nog eens overdag werken.
    Maar deze week is al met een goed gevoel afgesloten.

    8,6 km - 44'36" - 11,57 km/u - 5'11" /km - HS na : 115 bpm

    Noezeman

    07-09-2012 om 23:34 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (0)
    06-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog veel werk
    Deze week ben ik weer van start gegaan na een hele tijd van niets doen. In juli ben ik nog een paar keer naar de clubtraining geweest, maar  augustus was helemaal looploos. De week voor het vertrek naar Italië moest er nog het een en ander geregeld worden om Jordi in zijn nieuwe school in te schrijven. Eenmaal dat achter de rug konden we met een gerust hart vertrekken. Na een zeer deugddoende vakantie met lekker Italiaans eten en zeer veel zon en hoge temperaturen (rond de 40° - daardoor geen buitenlandse trainingen gedaan ) werd de laatste week gebruikt om iedereen schoolklaar te maken. Hierdoor kwam het lopen onder het stof te liggen.
    Dus maandag werd er voorzichtig begonnen met een rustige duurloop (meer een jogging ) van iets meer dan 6 km om de benen weer aan het lopen te laten wennen. De volgende dag ondervond ik toch een lichte hinder (zeg : lichte stijfheid ), maar dat hield me niet tegen om op dinsdagavond naar de clubtraining te gaan. Er stond 4 x 1000m op het programma. Ik zou wel zien waar ik stond. Ik ben bewust niet helemaal voluit gegaan ( tijden variërend van 4'14" tot 4'19"), hoewel ik op het einde er een beetje door zat. Hierdoor besef ik dat er nog veel werk aan de winkel is. Maar dat vind ik geen probleem. Aangezien we voor de intervaltraining een vijf kilometer gingen inlopen, werd er die avond toch nog een afstand van 10,8 km gelopen. Hierdoor sta ik deze week aan bijna 20 kilometer. Normaal loop ik op vrijdag nog een achttal kilometer, kwestie van niet te forceren. Vanaf volgende week herneem ik dan weer mijn schema en kan ik proberen te pieken naar begin oktober om een tempotraining van 5000m af te werken. Hopelijk kan ik dan mijn tijd daarop verbeteren.

    Noezeman

    06-09-2012 om 14:00 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (0)
    26-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In/outs
    Dinsdag stond er een training op het programma die er niet al te zwaar uitziet, maar die toch regelmatig onderschat wordt. Ik heb het over de in/out-trainingen. Deze keer moesten we gedurende 45 minuten 200m traag afwisselen met 200m versnellen. Je moest wel zien dat je gedurende de ganse tijd ongeveer dezelfde versnelling aanhield. Door deze soort trainingen leer je doseren om zo je basissnelheid na verloop van tijd te verhogen. Leuke maar toch pittige training. Het laatste kwartier begin je dat zeer goed te voelen. Dan worden de trage gedeelten iets trager om meer te kunnen recupereren. Als je dan voelt dat het moeilijker wordt, is het op dat moment belangrijk om karakter te tonen en door te gaan. Daar word je sterk van.
    Tijdens het laatste kwartier werden dan ook nog eens onze 200m-tijden van de versnellingen gemeten. Om de twee sessies werden die dan genoteerd. Ik liep deze steeds tussen de 45 en 50 seconden met daarbij drie keer 44 seconden. In totaal heb ik 19 ronden van 400 meter afgelegd waar ik toch heel tevreden mee ben. Nu maar hopen dat het de volgende dagen niet al te warm wordt om een rustige training af te werken. Het nieuwe parcours dat ik ontdekt heb, zal het deze week in ieder geval niet worden. Dat is te veel op en af. Dit ga ik gebruiken vanaf september. Dan zijn de temperaturen geschikter om dit soort trainingen te doen, meer intervalachtig. Voor vrijdag staat al vast dat ik in het Nachtegalenpark ga lopen. Dat is een mooie omloop van 3000 meter. Aangezien ik dat 's morgens ga doen, zal het op dat ogenblik nog niet te warm zijn. Dat wordt dan een lange duurloop van 1u20 of iets van een 15 km. Dan is de week goed gevuld. Daarna zal het wat rustiger worden wat het lopen betreft. Dan staat Italië te lonken.

    Noezeman

    26-07-2012 om 04:23 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)
    24-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen om te bakken
    Maandag na de huishoudelijke taken me omgekleed voor het gebruikelijke uurtje lopen in het Rivierenhof. Hoewel de hoge temperaturen wilde ik toch mijn training doen. Het grootste deel van de training verliep in het park onder de bomen. Hoewel ik goed zweette, kon ik een soepele tred aanhouden. Enkel op het einde begon ik een beetje zware benen te krijgen. Toen ik dan de piste opdraaide, voelde ik het enorme verschil. Het was precies een bakoven waar ik in terecht kwam.Toen besloot ik om het uur niet vol te maken en gewoon te stoppen na 11 kilometer. Je kan wel blijven doorgaan, maar ik zou graag nog een paar keer deze week willen trainen en dan moet je in het begin niet te zot doen. Je wordt door de zon genadeloos afgestraft. Hoewel het toch behoorlijk warm was en ik op het einde wat zware benen had, was mijn hartslag niet echt de hoogte ingeschoten, wat er toch op wijst dat de conditie er is.
    Dinsdag staat er normaal gezien een in/out-training op het programma : 200m snel/traag gedurende 45 minuten. Maar aangezien de trainer afwezig zal zijn, denk ik dat er een rustige duurloop in het park zal worden voorgesteld. Kwestie van wat aan de warmte te ontsnappen. We zien wel wat het wordt.

    11 km - 55'44" - 11,84 km/u - 5'04" /km - HS na : 109 bpm

    Noezeman

    24-07-2012 om 02:41 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (0)
    17-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Douche
    Maandag nog eens een uurtje gaan lopen. Nadat het poetsen gedaan was en nadat ik had gegeten, heb ik mijn looptenue maar aangetrokken. Ik had nog even de buien afgewacht en ben dan uiteindelijk naar het park getrokken met de hoop dat er nog wat plaats was naast de plassen. Uiteindelijk is dat allemaal goed meegevallen.
    Toen ik startte, begon het weer lichtjes te regenen. Maar ik had daar weinig last van. In het park was ik goed beschut. Ik werd nog het meeste nat van de overhangende bladeren en van het zweten. Ik had namelijk mijn regenvestje aangedaan, wat toch tamelijk warm bleek te zijn. Het lopen ging zeer vlot. De regen zorgde voor extra zuurstof in de lucht en dat voel je toch. Hoewel ik toch weer tegen de 11,5 km/u liep, was het gevoel toch dat ik een stuk langzamer liep, bewijze mijn lagere hartslag nadien.
    Na de tien kilometer moest ik nog een paar rondjes op de piste afwerken, kwestie van het uur rond te krijgen. Eenmaal daar aangekomen, begon het te regenen. Het was van die fijne motregen, maar dan in grote hoeveelheden. Het stoort je niet, maar je wordt er wel kletsnat van. Dus als geschenk voor de geleverde kreeg ik nog een serieuze douche over me heen. Maar daar word je sterk van.

    11,4 km - 60' - 11,40 km/u - 5'15" /km - HS na : 99 bpm

    Noezeman

    17-07-2012 om 14:15 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (0)
    10-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puzzelen met het dagschema
    Maandag was het echt puzzelen met mijn dagschema. In het weekend had ik de maandag zorgvuldig gepland. Maar 's morgens viel mijn plan al meteen in duigen. De poetsvrouw bleek met vakantie te zijn. Heeft zij ditvergeten te melden of was ik het vergeten? Feit is dat ik er dan maar aan moest beginnen, nadat ik Jordi naar de vakantiewerking had gedaan. Volg goede moed er aan begonnen.
    Toen ik daar mee klaar was, had ik nog enorm veel zin om naar buiten te trekken. Normaal stond er een duurloop van 50 minuten op het programma. Ik had daar dan een duurloop van een uur van gemaakt, maar door tijdsgebrek heb ik dan maar mijn parcours van 8 kilometer afgewerkt. Ik moest immers op tijd zijn om Jordi terug af te halen.
    Hoewel ik in het begin de indruk had dat het net fris genoeg was om te lopen, bleek het toch warmer te zijn dan ik dacht. Ik heb het goed mogen uitzweten. Er stond ook nog een flink windje. Net niet te veel om een ontspannen loopje te doen. 
    Als je op het einde het gevoel hebt dat je nog een stuk verder kunt, is het jammer dat je niet meer tijd hebt. Het geeft ook aan dat mijn conditie niet slecht is (voor mijn normen toch). Aangezien ik mij niet vermoeid voelde, heb ik mijn hartslag niet gemeten, maar vond ik het belangrijker om een goede stretchbeurt te doen. De benen moeten de volgende dag weer paraat kunnen staan. Hopelijk kan ik nu dinsdag weer eens richting atletiekpiste trekken. Zo'n clubtraining is een goede afwisseling hoewel ik graag alleen loop. Je hebt van af en toe toch eens iemand anders nodig om je te kunnen meten, zodat je echt weet waar je staat met de conditie. Maar de tijd zal beslissen.

    8 km - 40'08"- 11,96 km/u - 5'01" /km

    Noezeman

    10-07-2012 om 04:19 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (0)
    07-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warm en nog eens warm
    Donderdag een duurloop van 60 minuten afgewerkt. Deze keer ben ik op de baan gaan lopen in plaats van in het park, kwestie van tijd te winnen. Er wordt thuis gestart en ik kom thuis aan. Dus na het stretchen kan ik meteen naar binnen en kan ik daarna sneller aan de rest beginnen.
    Aangezien ik al om 11u werd gewekt door het zalige geluid van een klophamer, besloot ik om al op te staan en wat vroeger te trainen. In het begin viel er een drupje regen, wat zeer welkom was. Maar na twee kilometer was het al opgehouden en voelde ik de warmte stilletjes aan terug komen. Het ging allemaal vlot tot ongeveer een kilometer voor het einde. Toen voelde ik de warmte zeer goed en begonnen de benen zwaar aan te voelen. Het zweet stroomde van het lichaam. Ik was enorm opgelucht toen het alarm van mijn timer afging. Ik heb de hitte toch een beetje onderschat. Het voelde op het laatst  aan als lood. Toch tevreden dat ik heb doorgezet. Dit zal zich zeker op een later tijdstip belonen, hoop ik toch. Anders is het een zeer goede zweetkuur geweest. Ook niet slecht.
    Vrijdag was Jordi thuis, dus werd er gefietst. De hele toer met een kleine versnelling gereden. Zo hou je de benen ook soepel. Ik hoop toch dat ik volgende week er een derde training kan bijdoen.

    11,3 km - 60' - 11,30 km/u - 5'18" /km - HS na : 142 bpm

    Noezeman

    07-07-2012 om 03:29 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (0)
    03-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed begin
    Maandag nog eens een duurloop van 60 minuten gelopen in het park. Ik vond het een stuk warmer dan vorige week. Gelukkig was er een klein windje, hoewel dat niet echt voor verkoeling zorgde. Maar dat was dan een gelegenheid om eens goed te zweten.
    Gedurende de ganse loop een mooi, gelijkmatig tempo kunnen aanhouden. In het park was het nog te doen onder de bomen. Eens ik op het einde terug op de piste verscheen, voelde je toch het verschil. Het werd een heel stuk warmer. Toch heb ik nog een viertal ronden kunnen afwerken. Deze keer iets verder gelopen dan vorige keer. Dus de week is weer goed ingezet. Nu maar hopen dat het deze week wel lukt om enkele keren meer te trainen.

    11,9 km - 60' - 11,90 km/u - 5'02" /km - HS na : 129 bpm

    Noezeman

    03-07-2012 om 04:54 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (0)
    26-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Training met hindernissen
    Maandag eindelijk weer een training kunnen afwerken. De vorige weken was er te weinig tijd om de loopschoenen aan te trekken. Nu de kans zich voordeed, moest ik er van profiteren. Het werd een duurloop van 1 uur. Het is een leuke training geworden in het Rivierenhof, maar wel één met een paar hindernissen.
    Toen ik na ongeveer 500 meter het eerste stukje bos indraaide, botste ik bijna op twee dames met buggy's en twee honden. Ik schrok me rot en moest voor de eerste keer inhouden. Al snel had ik mijn vertrouwd tempo weer vast. Na 1300 meter was het weer prijs. Men stond de ganzen te voederen met als gevolg dat deze de ganse breedte van de weg in beslag namen. En ganzen gaan niet zomaar uit de weg, heb ik gemerkt. Voorzichtig er tussen door glippen was dus de boodschap. Nadien rustig het bos in gelopen. Ik ben toch nog heel wat joggers tegengekomen. Op maandagmorgen wordt er heel wat af gelopen in het park. Aan kilometer zes moest ik zien dat ik geen spelende kinderen omver liep. Die hadden alleen maar oog voor de bal. Zo iemand van bijna vijftig is niet interessant genoeg om in de gaten te houden . Nadat die hindernis was genomen, dacht ik de rest van de training rustig te kunnen doorlopen. Dat was buiten de waard gerekend. Een jondegame hield mij staande. Ze was haar tweelingzus kwijt geraakt en vroeg me of ze haar mocht opbellen met mijn gsm. Omdat ik een goed karakter heb en zeer behulpzaam ben , belde ze even naar haar zus, maar pech voor haar was het voicemail. Later zag ik ze dan toch samen lopen, gevonden dus.
    De rest van de training heb ik zonder onderbrekingen kunnen afwerken. Aangezien het uur nog niet om was, heb ik nog een viertal rondjes op de atletiekpiste afgewerkt. Dat brengt dus de totale loopafstand op 11800 meter. Niet slecht na iets meer dan een week te hebben stil gelegen.

    11,8 km - 60' - 11,80 km/u - 05'05"/km - HS na : 120 bpm

    Noezeman

    26-06-2012 om 03:49 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (2)
    12-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benauwend
    Maandag een duurloop van 45 minuten afgewerkt. De rugproblemen zijn weer helemaal achter de rug. Ik wilde mijn training op de atletiekpiste doen, maar daar aangekomen merkte ik dat er enkele bussen met schoolkinderen waren aangekomen voor hun sportdag. Dat was te druk voor mij. Daarom terug naar huis gereden en mijn omloop van 8 kilometer dan maar gelopen. Dit zijn vooral rustige wegen waar nauwelijks een auto passeert; enkel twee keer een drukke weg oversteken. Maar via de middenberm is dat geebn probleem.
    Ik kon vlot mijn tempo aanhouden. Ik had wel de indruk dat het een beetje benauwd was om te lopen, hoewel er toch een flinke wind stond. Mijn gevoel was juist, daar ik in de late namiddag naar binnen moest vluchten voor een serieus onweer met flink wat regen. Het onkruid in de voortuin mag dus nog even blijven staan.
    Al bij al een goed begin van de week. Dinsdag kan ik niet gaan trainen. Het is nochtans één van mijn favoriete trainingen, namelijk 2 x 3000m. Maar de plicht onder de vorm van een dienstvergadering roept. Meen kan nu eenmaal niet alles hebben wat men verlangt.

    8,8 km - 45' - 11,73 km/u - 05'06" /km - HS na : 94 bpm

    Noezeman

    12-06-2012 om 03:25 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)
    07-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rug
    Maandag ben ik verplicht geweest om een training over te slaan. Ik had te veel last van mijn rug. Dus dan maar naar de huisarts gegaan. Toch nog positief nieuws gekregen. Het zou enkel de rugspieren zijn die wat overbelast waren. Het deed ook geen pijn toen hij op mijn rug drukte. Ik had vooral last bij bepaalde bewegingen. Ik denk dat het vooral komt doordat mijn bovenbenen goed stijf waren op vrijdag na de training van donderdag. Op zich is dat niet erg, want na het loslopen van vrijdag was dit al een heel stuk beter. Het komt vooral door de aangepaste houding die je dan aanneemt om zo gewoon mogelijk te stappen. Komt daarbij dat ik tijdens mijn nachtdienst veel op een bureaustoel heb moeten zitten, wat niet bevordelijk voor mijn rug was. Gewoon wat feldene innemen was de boodschap. Ik mocht zelfs rustig lopen.
    Dus dinsdag werd er naar de clubtraining gegaan. Er stond 4 x 1600m op het menu. Ik ging gewoon proberen of het zou lukken. Vooraleer te beginnen heb ik goed rekoefeningen gedaan en daarna een rondje op de piste gelopen. Dat viel goed mee, dus besloot ik om de training verder te doen, gewoon op eigen tempo.
    De eerste reeks liep ik rondjes van 1'45", iets tragen dan gewoonlijk. Dit gebeurde zonder pijnklachten. Nadien werden de rondetijden iets sneller en liep ik constant rondjes van 1'40", wat voor mij gewoon is. Aangezien ik gedurende de ganse training geen pijn had, besloot ik om de laatste reeks gewoon een goed tempo aan te houden en op het gevoel te lopen. Het ging zeer goed, want ik verbeterde mijn persoonlijke tijd met maar liefst 8 sedconden, namelijk 6'23".
    Na enkele stretchoefeningen en wat uitlopen lekker onder de douche en naar huis. Het lopen deed inderdaad goed aan mijn rug, want de volgende dag was deze al een heel stuk beter. Alleen nog een beetje stijfheid, maar dat gaat wel over. Nu gewoon donderdag en vrijdag de trainingen wat inkorten en rustig aan en dan zal het leed wel geleden zijn. Dan kunnen we volgende week er weer tegenaan.

    Noezeman

    07-06-2012 om 02:55 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)

    Archief per jaar
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • Joggerke
  • Eric's Kookfornuis
  • Danny Clincke
  • Afstandlopers Masters
  • Ronny en Conny ultralopers
  • Marc Lenaerts

    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Categorieën
  • 2009 (2)
  • 2010 (23)
  • 2011 (73)
  • 2012 (48)
  • 2013 (17)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs