Foto
Foto
Ik ben Eric Van Oers. Ik woon in Borsbeek bij Antwerpen. Ik ben geboren op 8/02/1964 en ben dus al een tijdje lid van de "Club 45". Ik werk als nachtverpleegkundige in een dialysecentrum.
Mijn hobby' zijn vooral lopen, computeren, lezen en fietsen. Af en toe trekken we er op uit om een mooie wandeling te maken. Ik ben gehuwd met Sandra en heb twee kinderen, Ellen en Jordi. In mijn jonge jaren heb ik steeds gevoetbald en daar hield ik een bijnaam aan over : noezeman.
Sinds januari 2010 ben ik bij de Antwerpse club Brabo aangesloten. Ik krik nu mijn conditie op tussen de afstandslopers bij de masters.
Foto
Mijn vorige club
Foto

Mijn huidige club

Foto
Foto

Mijn nieuwe aanwinst :
Asics GT - 2170

Foto
Foto
Inhoud blog
  • Opnieuw gestart
  • Stillere periode
  • Terug van weggeweest
  • Schilderen onderhoudt de conditie
  • Special Olympics te Gent
    AANTAL GELOPEN KM

    2008 : 120,9 km
    2009 : 416,0 km
    2010 : 700,1 km
    2011 : 577,5 km
    2012 : ???
    Zoeken in blog

    Laatste commentaren
  • Er opnieuw aan begonnen... (danny)
        op Opnieuw gestart
  • Hallo Eric (Conny)
        op Opnieuw gestart
  • Hallo Eric (Conny en Ronny)
        op Opnieuw gestart
  • proficiat (ronny en conny)
        op Special Olympics te Gent
  • Tof (ronny en conny)
        op Nieuw speeltje
  • Dromen van een halve marathon

    Na drie jaar is het me gelukt om de 10 Miles te lopen. Lopen is voor mij stilaan een passie aan het worden. Alleen een halve marathon ontbreekt nog. Wie weet.
    11-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parkronde
    Eindelijk!! Een week nadat ik mijn nieuwe loopschoenen aanschafte, kon ik op dinsdag voor de eerste keer er mee gaan lopen. Een ganse week stond ik te popelen om die schoenen uit te proberen, maar een hele week geen tijd gehad daarvoor. Het is om de muren op te lopen.
    Dinsdag was het dus zo ver. En het was meteen ook een parkronde die we moesten afleggen, 4,9 km in het totaal met twee keer inhouden om de straat over te steken. Ik was benieuwd hoe dat ging aflopen. Mijn besttijd tot dan was 21'37". Ik dacht niet dat op dit moment te kunnen halen, maar onder de 22 minuten blijven moest kunnen.
    Vol goede moed gestart en geprobeerd de snelsten in het vizier te houden. Tot ongeveer een kilometer kon ik hen op een afstand van 10 meter houden, maar dan werd het gat steeds groter. Daar kwam dan ook nog bovenop dat de anderen een stuk achter mij bleven. Het gevolg was dat ik het ganse parcours alleen heb gelopen. Dat werd dus werken geblazen. Ik kon toch een redelijk tempo aanhouden. Alleen de laatste kilometer kreeg ik precies een dipje en voelde ik dat ik niet kon versnellen. Dan maar het zelfde tempo proberen aan te houden. Zeker de laatste 300 meter voelde ik zeer goed.
    Ik was kapot toen ik de eindmeet passeerde.  Maar toen ik mijn tijd hoorde, was ik zeer tevreden. Ik had tot mijn grote verbazing meer dan een halve minuut van mijn tijd gedaan. Daarom dat ik op het einde niet meer kon versnellen. Mijn nieuwe besttijd is nu 21'04". Indien ik nog sterker word, ga ik beslist onder de 21 minuten. Daar ben ik nu al zeker van. Maar dat zal waarschijnlijk voor na de winter zijn. Ik denk dat het de laatste keer in het park was. Binnenkort wordt het te donker en dan is hette gevaarlijk. Maar zo heb ik genoeg tijd om dat doel te bereiken.

    Noezeman

    11-10-2012 om 04:07 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (1)
    23-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstverlof
    Klik op de afbeelding om de link te volgen









    Normaal gezien zou dit een rustige loopweek worden. Het is me toch iets te rustig geworden op loopgebied.
    De vooorbereidingen voor de feesten zijn wat meer uitgelopen dan verwacht zodat er van lopen niets in huis is gekomen.
    Er is vooral veel afstand met de auto afgelegd. De cadeautjes moesten nog worden gehaald en als je overdag thuis bent, wordt je al vlug de postbode van dienst. Nu neem ik in ieder geval een break van twee weken. Hopelijk kan ik na de kerstvakantie onmiddellijk terug van start, want er zijn nog schilderwerken op komst. Normaal zal dat hoogstens twee weken in beslag nemen. Ik zou toch graag de veldloop in februari terug meedoen, kwestie van te zien of mijn tijd beter is dan.

    Voor de rest wens ik iedereen PRETTIGE FEESTDAGEN EN EEN VOORSPOEDIG 2012!!!

    Noezeman

    23-12-2011 om 00:00 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (3)
    16-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag...
    ... vrije dag. Door de felle regen deze morgen en omdat Ellen haar examen half in de voormiddag begon, heb ik maar besloten om een training over te slaan. Volgende week staat er een rustige trainingsweek op het programma. Het zal tevens de laatste loopweek van het jaar worden. Tijdens de vakantie wordt er niet gelopen, kwestie van de anderen ook iets te gunnen.
    Noezeman

    16-12-2011 om 11:15 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (2)
    15-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wind en regen
    Dinsdag stond dus de tempoloop van 5000 meter tegeb tijd op het programma. Ik had voor mezelf een tijd van 21 minuten vooropgesteld. Toen ik naar bij de piste aankwam, realiseerde ik me dat dit niet voor die avond zou zijn. Er stond een zeer stevige wind over de lengte van de piste. Dat werd dus werken geblazen. Gelukkig was het opgehouden met regenen. Het doel nu was om de tijd van 21'59" van de tabellen te vegen.
    Bij de start had ik deze keer niet Amy aan mijn zijde. Zij is een marathonloopster en zit in een rustige periode. Voor haar was het kwestie om vooral constante rondetijden te lopen. In de plaats daarvan hoorde ik de voetstappen van Leon, een Nederlander van 25 en boomlang. We wisselden regelmatig af. Alleen deed Leon dit slimmer of anders ben ik een groter werkpaard. Hij kwam gewoonlijk op kop met de wind in de rug. Ik wisselde steeds in de laatste lijn af met de wind pal in het gezicht. Dat maakt je wel sterker en later pluk je daar dan weer de vruchten van. Met nog twee ronden te gaan plaatste ik nog een versnelling en toen hoorde ik geen voetstappen meer achter mij. Dat was het sein om nog eens goed door te trekken. De laatste honderd meter was serieus bijten met die wind. Maar er staat een nieuwe tijd voor de 5000m. Het is weliswaar geen 21' rond, maar die 21'30" mag er ook zijn. Er komen nog trainingen zoals deze en wanneer de wind dan thuis blijft, probeer ik gewoon weer om die 21' te bereiken. Het zal me lukken, daar ben ik zeker van.
    Donderdag heb ik het op een rustige duurloop van 40 minuten gehouden. Halfweg begon het te regenen, maar toen was ik al nat van het zweet. Het was gewoon genieten. Vrijdag staat een rustige duurloop van 10 kilometer op het menu. De week wordt dus na twee snellere dagen afgesloten met twee tragere dagen. Mooi in evenwicht zou ik zeggen.

    Dinsdag - 5000m - 21'30"

    Donderdag - 7,5 km - 0:40:00 - 11,25 km/u - 05:20 /km - HS na : 109 bpm

    Noezeman

    15-12-2011 om 22:17 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (0)
    13-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop
    Maandag stond er een rustige duurloop van 5 kilometer gepland. het is echter een duurloop geworden.
    Ik was wat te snel vertrokken en kwam na de eerste kilometer door in 4'38", te snel natuurlijk. Daarna een beetje op de rem gaan staan, maar het ging zo goed dat ik er toch nog wat tempo in hield. Verder probeerde ik mijn tempo constant te houden. Enkel de laatste kilometer heb ik een rustig tempo aangehouden, kwestie van al een beetje uit te lopen. Hopelijk is deze training een goede voorbereiding op dinsdag. Dan staat er een tempoloop van 5000m op het programma. Ik wil in ieder geval mijn tijd verbeteren. Deze staat al van 2010 genoteerd. Dat zou normaal moeten lukken. Maar de wind die voorspeld is, weet je natuurlijk nooit. Ik hoop om de kaap van 21' te ronden. Ik ben er in ieder geval klaar voor.

    5,4 km - 0:26:45 - 12,11 km/u - 04:57 /km - HS na : 99 bpm

    Noezeman

    13-12-2011 om 02:28 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (1)
    10-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen / zwemmen
    Deze week toch nog drie keer kunnen trainen. Zoals gepland ontbrak de dinsdag, maar verder heb ik donderdag en vrijdag de loopschoenen kunnen aantrekken.
    Donderdag kon ik na mijn nachtdienst niet onmiddellijk gaan slapen. Ellen had examen tot kwart na tien. Dus heb ik van de nood een deugd gemaakt. Ik ben dan maar rustig een toertje van 40 minuten gaan lopen. Eigenlijk viel dit reuze mee. Op geen enkel moment last gehad en tegelijkertijd blijf je goed wakker. Enkel nadat ik de jongedame thuis had gebracht, voelde ik de vermoeidheid pas. Tevreden ben ik in mijn bed gekropen.
    Vrijdag stond er een duurloop van 60 minuten op het programma. Er stond niet zo veel wind als in het begin van de week. Ik had maar een paar korte stukken wind op kop. Dat viel dus reuze mee. Ik kon goed mijn tempo aanhouden. Ik had voor alle zekerheid een truitje meer aangedaan en de handschoenen werden voor de eerste maal uit de sporttas gehaald. Achteraf was ik blij dat ik dat had gedaan. Beter iets te warm aangekleed dan te weinig. Ik heb er dan een goede zweetbeurt bij gekregen.
    Beide trainingen werden aan ongeveer dezelfde snelheid afgewerkt. Dat stemt me nog het meest tevreden. Hopelijk blijft die constante er in zitten.
    Dinsdag kon ik niet trainen omdat Jordi zijn eerste training bij de G-zwemmers had. Het is heel goed meegevallen. Dit blijven we doen. Het is praktisch een uur lang dat die zwemmers bezig zijn. Leuk om te zien dat er veel volk aanwezig was. Zo zie je dat mensen met een mentale handicap ook serieus aan sport kunnen doen. En Jordi heeft nu zijn sport gevonden : het zwemmen. Ik denk dat hierdoor het voetballen een stille dood zal sterven. Dinsdag hebben we ook te horen gekregen dat Jordi is ingeschreven voor de Special Olympics die dit Jaar in Seraing doorgaan van 16 tot en met 19 mei 2012. Nu weten we ook weeral waar we naartoe gaan met het Hemelvaartweekend. We kijken er nu al naar uit. Dat zal spannend worden.

    Donderdag : 7,7 km - 0:40:00 - 11,55 km/u - 05:11 /km - HS na : 105 bpm

    Vrijdag : 11,6 km - 01:00:00 - 11,60 km/u - 05:10 /km - HS na : 117 bpm

    Noezeman

    Bijlagen:
    http://www.specialolympics.be   

    10-12-2011 om 00:00 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (2)
    06-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heerlijk nieuwe week
    Blij dat de afgelopen week voorbij is. Het was een heen en weer rijden van de ene plaats naar de andere. Gelukkig is er een andere voor in de plaats gekomen. Er zal wel een paar keer vroeg worden opgestaan, want Ellen begint met de examens en papalief zal zich weer eens opofferen om de dochter op tijd thuis te krijgen. Veel zal dat mijn schema niet in de war brengen. De dinsdagavond zal voor mij geen clubavond zijn. Jordi gaat beginnen met de zwemtrainingen. In plaats van de zwemlessen op zaterdag wordt dit dus G-zwemmen op dinsdagavond. We gaan eerst kijken of dit niet te stressvol is voor ons. Anders houden we het voorlopig op zaterdag.

    De looptraining van maandag is zeer goed verlopen. Het zou een rustige duurloop van 45 minuten worden na een week te hebben stilgelegen. Zou, want het is iets sneller geworden. Ik had nochtans het gevoel dat ik rustig aan deed. Dat bewijst de hartslag nadien (107 bpm). Ondanks de stevige wind, had ik daar weinig last van. Ik heb deze maar gedurende twee relatief korte stukken vol op de snuit gehad. Verder was het vooral zijdelings en rugwind. De temperatuur was goed en de fijne regen zorgde voor de nodige zuurstof in de lucht. Nadien had ik het gevoel van nog een stuk verder te kunnen, maar dat gevoel heb ik nu al een paar weken. Toch maar mooi het schema volgen zodat kwetsuren uitblijven. Nu maar hopen dat dit zeker nog een tweetal weken blijft duren. Dan staat er op dinsdag een tempoloop van 5000m op het menu en daar wil ik een stuk van mijn besttijd afdoen (21'59"). Benieuwd hoe dat zal verlopen.

    8,9 km - 0:45:00 - 11,87 km/u - 05:03 /km - HS na : 107 bpm

    Noezeman

    06-12-2011 om 02:20 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (1)
    01-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust voor de benen
    Deze week is er van lopen geen sprake.
    Er valt zo veel te regelen dat er geen tijd over blijft om de benen uit te slaan.
    Volgende week dus weer paraat.

    Noezeman

    01-12-2011 om 01:45 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (0)
    26-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na de inspanning de ontspanning

    Na de inspanningen van dinsdag werd het op vrijdag een ontspannen duurloop van 10 km. Ik had het gevoel een rustige duurloop af te werken. Toch heb ik aan een gemiddelde van bijna 11,5 km/u gelopen. Blijkbaar is de conditie goed genoeg om tegen dat tempo ontspannen te lopen. Ik mag zeker niet klagen. De weersomstandigheden waren dan ook ideaal voor mij met het geluk dat het telkens droog bleef.
    Wat het aantal kilometers dit jaar betreft, de 700 km van 2010 zal ik spijtig genoeg niet kunnen halen. Daarvoor heb ik te lang in de prullenmand gelegen in het voorjaar. Maar als het gevoel zo blijft, zal ik in 2012 met gemak de 1000 km halen. Dat wordt in ieder geval mijn streefdoel. Nu enkel nog de maand december goed doorkomen zonder iets te forceren. Pas in januari komen de langere trainingen er aan. Dan zijn er enkele trainingen van 1u20 tot 1u40 bij. Ik ben benieuwd hoe ik die zal verteren. Ik heb nog nooit langer dan 1u30 gelopen. Hopelijk blijven de benen dan ongedeerd. Maar voorlopig zien we alles zeer positief in. Duimen dat dit zo blijft.

    10 km - 0:52:43 - 11,38 km/u - 05:16 /km - HS na : 116 bpm

    Noezeman

    26-11-2011 om 01:26 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (1)
    24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vooruitgang
    Nu voel ik echt dat ik een vooruitgang aan het maken ben. Zo is gebleken op de clubtraining van dinsdagavond. Er stond geen 4 x 1600m, maar 5 x 1200m op het programma. Maar op dit moment is het voor mij gelijk wat de trainer voorschotelt. Ik zit momenteel in een goede vorm en ik geniet er gewoon van. En daarom is het lopen gewoon leuk, wat er ook op je afkomt.
    Deze keer was ik weer op tijd, de tweede keer na elkaar. Toch weer een goed punt gescoord. Na een rustige opwarming met de nodige babbel er bij gingen we van start. Je kon de lopers als het ware in twee groepen verdelen. Je hebt drie snellere lopers en dan komt de rest er achter.
    Nu was ik echt benieuwd of mijn goed gevoel me niet zou bedriegen. De vorige 1200-reeksen waren geleden van 25/10 en ik was van plan om zo dicht mogelijk de 5 minuten te benaderen. De vorige keer begon ik met 5'10" en werd er geëindigd met 4'52".
    De eerste keer werd al een mooi strak tempo aangehouden samen met Amy die nu duidelijk mijn looppartner is geworden tijdens de dinsdag. Dit resulteerde al meteen in een tijd van 4'53", een flink stuk onder die 5 minuten. Nu proberen om steeds onder die 5 minuten te blijven. De twee volgende reeksen is dit glansrijk gelukt met een verschil van telkens een seconde. Van gelijmatig lopen gesproken.
    Toen begon de mist feller op te komen. De coach besliste daarop om de vierde reeks op tijd te lopen, zo snel mogelijk dus zonder je van de anderen iets aan te trekken. Na een goede start voelde ik dat we nog een stuk sneller gingen. De tussentijden gingen een heel stuk naar beneden. Tijdens de laatste ronde nog eens alles uit de kast gehaald om een voor mij schitterende tijd neer te zetten : 4'29" met het gevoel nog iets sneller te kunnen indien ik de laatste 100 meter nog een sprint zou doen. Maar dat is dan voor later. Na deze inspanning mocht de laatste reeks rustiger worden gelopen. In een in/out-systeem (100m traag-100m sneller) werd de laatste 1200m afgewerkt  om zo op een ontspannen manier af te sluiten.
    In ieder geval was ik zeer tevreden van mijn inspanningen. Ik heb weer enorm veel zweet gelaten, maar dat is gezond. Nu maar hopen dat de conditie zijn stijgende curve blijft voortzetten.
    Na de training werd er gevraagd of ik zin had om in juni 2012 een interclubwedstrijd mee te doen in Roeselare. Ik zou daar dan aan de 1500m deelnemen. Het zegt me wel wat, maar eerst zien of ik dat kan inplannen en of ik het thuisfront kan motiveren.

    Noezeman

    24-11-2011 om 00:00 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (1)
    22-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen in de mist
    Lopen in de mist. Het is weer eens iets anders. Het gevoel is ook anders. Wanneer je van de drukke baan bent en door de velden loopt, is het alsof je ver van de bewoonde wereld bent. Er is alleen nog die stilte. Heerlijk om zo te lopen. Deze keer ging ik voor een duurloop van 10 km. Zorgen voor een ontspannen loop, maar toch met een iets hogere snelheid. Het is me goed bevallen. Deze keer ben ik niet te snel vertrokken met een kilometertijd van 5'09", best te doen. Daarna heb ik het tempo ongeveer kunnen aanhouden, de ene keer iets trager en dan weer iets sneller. Maar er was nauwelijks verschil in het gevoel.
    Hopelijk kan ik dit voortzetten naar de dinsdag toe. Dan krijgen we 4 x 1600m onder de voeten geschoven.
    Op 26/11 wil de trainer met zijn allen naar Lier afzakken om daar de 10 miles mee te doen. Hoewel ik zeer graag had meegedaan, kan ik niet. We moeten in de late namiddag in Geel zijn en de tijd is iets te krap om daar op tijd te geraken. Misschien voor volgend jaar?

    10 km - 0:52:28 - 11,44 km/u - 05:14 /km - HS na : 126 bpm

    Noezeman

    22-11-2011 om 00:30 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (1)
    17-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlotte avondtraining
    Nadat maandag een prima training op het gevoel is geweest, had ik vertrouwen in een geslaagde dinsdagavondtraining. Het is inderdaad een zeer goede training geweest.

    Er stond deze keer een training van 3 x 2000m op het menu. Hoewel ik er alle vertrouwen in had, was ik toch een beetje gespannen. Het was voor mij dan ook al van 2010 geleden dat ik deze afstand had gelopen en dan ben je altijd benieuwd of je het goed zult doen. Toch raar dat je nog zenuwachtig kunt zijn voor een gewone training, maar dat geeft toch aan dat ik er nog altijd voor ga. Indien dit niet meer het geval zou zijn, dan is het grootste plezier er af. En plezier in het lopen is nog altijd het belangrijkste. Maar het ging prima. De eerste sessie was weer een beetje de kat uit de boom kijken hoewel we een mooi tempo aanhielden. We klokten tenslotte af in 8'37". De tweede sessie werden de ronden in verschillend tempo gelopen wat een iets tragere tijd met zich meebracht : 8'43". Tijdens de laatste sessie wilde ik mijn tempo toch iets strakker houden. Dus tijdens de aflossing probeerde ik telkens het tempo iets hoger te leggen. Aan de tussentijden te zien waren we vooruit op de vorige schema's. Tijdens de laatste ronde heb ik dan nog een beetje doorgetrokken zodat mijn eindtijd van deze reeks uitkwam op 8'24". Ik was er zeer blij om. Ik had gehoopt van minstens een minuut van de vorige tijd af te doen, maar het werd tenslotte een verbetering van 1'40".

    De conditie is goed, het lopen gaat me zeer gemakkelijk af. Het is gewoon prettig om mijn trainingen af te werken. Ik ben niet bang om me ferm in het zweet te werken. De geleverde inspanningen worden goed verteerd. Nu maar hopen dat de benen het ook volhouden, maar ik werk de overige trainingen tijdens de rest van de week af aan een rustiger tempo dan vorig jaar, zodat dit probleem waarschijnlijk ook van de baan zal zijn. Nu alleen maar hopen dat we ongeschonden de winter doorkomen.

    Noezeman

    17-11-2011 om 02:49 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (2)
    15-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puur op het gevoel
    Vandaag heb ik een duurloop van 10 kilometer puur op het gevoel gelopen. Uit noodzaak eigenlijk, want ik kon mijn horloge niet vinden. Ik dacht dat de dochter ze weer ergens had laten slingeren, maar blijkbaar had zij die afgelopen woensdag aan mij gegeven en ze zat dus nog in mijn jaszak.
    Maar niet getreurd, op gevoel lopen is iets wat ik graag doe. Gewoon de benen rond laten gaan en de snelheid aanpassen aan de ademhaling. Zolang deze rustig bleef, was er nog ruimte om wat te versnellen. Het was dus een zeer ontspannen training hoewel ik denk dat ik toch boven de 11 km/u zat. Het ging gewoon super vandaag. De omstandigheden waren ideaal : zonnig, een beetje frisser en praktisch geen wind. Meer moet dat niet zijn.
    Als ik morgen zo tijdens de clubtraining loop, dan worden er weer mooie tijden gelopen. Dan staat er 3 x 2000m op het menu. De vorige 2000m dateert al van 2010 en toen liep ik 10'04". Daar ga ik beslist een eind onder. Daar moet zeker een minuut af. Duimen dus.

    Noezeman

    15-11-2011 om 01:04 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (1)
    10-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oud en jong
    Dinsdag weeral moeten haasten om op tijd op de clubtraining te zijn. Helaas is dit weer niet gelukt al scheelde het maar een minuutje. Gevolg : eventjes op de piste opwarmen terwijl de anderen het park waren ingedoken. Gelukkig was er nog iemand die wat later was zodat we met zijn tweetjes waren. Eigenlijk scheelde het niet veel of ik was niet naar de training gegaan. Ik was zeer vermoeid en een beetje misselijk in bed gekropen na de nachtdienst en was dit nog toen ik 's middags opstond. Ik denk dat de vele opgegeten chocolade tijdens de nacht er een beetje voor iets tussen zat. Maar ik was juist op tijd weer in orde, klaar voor de avond.

    Dit keer stond er 5 x 1000 op het programma. Ik was benieuwd hoe ver de progressie gevorderd was en of ik mijn reeksen constant kon afwerken. Dat is me toch gelukt met één uitschieter er bij. Nu had ik het geluk dat ik iemand heb gevonden waar ik mij aan kan optrekken. Amy, een jonge dame van half in de twintig (bijna half zo jong als ik), en ik zitten ongeveer op hetzelfde niveau en zij kan goed een constant tempo aanhouden. De eerste twee reeksen heb ik als tempomaker gediend. Het gebeurt tegenwoordig niet veel meer dat de jonge vrouwen achter mij aan lopen . De volgende twee reeksen was het omgekeerd en liep ik achter haar aan. De laatste reeks gingen we nog eens samen doortrekken., ieder om de beurt een ronde op kop. Tijdens de laatste ronde nog een beetje harder doorgeduwd om er tenslotte de laatste honderd meter nog een sprintje uit te persen. Dit resulteerde voor mij in een nieuwe besttijd op de kilometer. Weeral een geslaagde avond en met een zeer tevreden gevoel naar huis.

    Reeks 1 :  4'10"
    Reeks 2 :  4'09"
    Reeks 3 :  4'00"
    Reeks 4 :  4'08"
    Reeks 5 :  3'51"

    Noezeman

    10-11-2011 om 01:32 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (1)
    08-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug vertrokken
    Na een deugdoende wandelweek in de Limburg zijn we weer vertrokken met het nieuwe winterschema. Nadat ik het naar mijn persoonlijke loopdagen had aangepast, kon ik er mee aan de slag. En het is al meteen meegevallen. Nu waren de weersomstandigheden voor mij wel prima : wat frisser dan de vorige weken en een zeer lichte regenval wat voor de nodige zuurstof zorgde. Met een ontspannen gevoel gestart zodat ik de eerste kilometer al na 4'50 passeerde, te snel natuurlijk. Een beetje gas teruggenomen en puur op het gevoel gelopen, niet naar de klok gekeken. Ik heb me één keer moeten inhouden om de baan over te steken. Hoewel je met fluovest loopt en via het zebrapad oversteekt, is het voor de politie niet nodig om te stoppen. Men gaf zelfs nog gas bij, van een voorbeeldfunctie gesproken. Buiten dat is alles vlot verlopen. Alleen op het einde, na het afklokken, heb ik mijn tijd gecontroleerd en zag dat het goed was. Hopelijk blijft dit zo voortgaan.

    6,4 km - 33'39" - 11,41 km/u - 05:14 /km - HS na : 116 bpm

    Noezeman

    08-11-2011 om 03:47 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (2)
    27-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomerschema - Winterschema

    Deze week was het de laatste week van het zomerschema. Het is inderdaad zoals gepland gegaan. Maandag niet gelopen, maar dinsdag toch naar de clubtraining gegaan. Er stond 5 x 1200m op het programma. Dit zijn één van mijn favoriete trainingen. Zulke trainingen met afstanden tussen de 1000m en de 2000m zijn echt wel iets voor mij. Proberen om iedere keer dezelfde tijd te lopen, daar gaat het om. Het moeilijke is om de eerste sessie niet te snel te lopen aangezien er dan nog vier andere volgen. Het waren voor mij, en ook voor de anderen, ideale omstandigheden. Tijdens de opwarming had het een beetje geregend. Hierdoor zat er wat meer zuurstof in de lucht. Daarbij was er nauwelijks wind. Het was een training waar ik zeer tevreden van ben. De tijden lagen dicht bij elkaar. Tijdens de laatste sessie moest ik wel op de tanden bijten om onder de 5 minuten te blijven, maar het is me uiteindelijk toch gelukt. Enkel de eerste sessie bleef ik boven de 5 minuten, de volgende vier telkens eronder. Tijdens de laatste twee sessies moest ik de laatste vijftig meter nog een keer vernsellen. Dat voel je toch op het einde. Vermoeiend maar tevreden onder de douche en naar huis. Donderdag wordt er nog één keer getraind. Ik ga dan een achttal kilometer loslopen, kwestie van de spieren soepel te houden.
    De coach had de nieuwe schema's niet bij. Hij gaat ze doormailen (gelijk heeft hij, zo spaart hij weer een half bos ). Hopelijk krijg ik het deze week nog te zien om dat dan aan mijn persoonlijke dagen aan te passen. Maar dat zal dan voor na de herfstvakantie zijn. We trekken een weekje naar de Limburg om te wandelen. Misschien neem ik de loopschoenen mee om een paar keer wat kilometertjes los te lopen. Ik heb voor alle zekerheid al een omloopje van 4km uitgetekend. Je weet maar nooit.

    Trainingssesies 5 x 1200m :  1)  5'01"
                                                          2)  4'52"
                                                          3)  4'56"
                                                          4)  4'58
                                                          5)  4'56"

    Noezeman

    27-10-2011 om 02:25 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (3)
    22-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verplichte rustweek
    Na een tevreden gevoel van vorige week sluit ik deze week met een ietwat wrang gevoel.

    Ik heb deze week geen enkele dag gelopen. Nu weet ik dat ik daar zeer goede redenen voor had, maar toch blijft dat toch een beetje nazinderen. De goesting was er zeker, maar de tijd ontbrak gewoon. Als je iets graag doet, dan wil je er ook voor gaan.
    We zijn enkele keren op stap moeten gaan om een geschikte school voor Jordi te zoeken. In feite hebben we al een keuze gemaakt. Alleen het grote probleem in het bijzonder onderwijs is het enorme plaatsgebrek, een schandvlek die de overheid maar niet uitgewist krijgt. Alle scholen zitten aan het maximum van de leerlingen per klas en dan is het gewoon wachten op die ene plek die vrij komt. Frustrerend, maar er is niets aan te doen.

    Volgende week belooft al niet veel beterschap wat de trainingen betreft. In het slechtste geval loop ik twee maal. Indien het wat meevalt, kan ik  toch nog een derde training uit mijn hoed tevoorschijn toveren. Dinsdag wil ik in ieder geval naar de clubtraining gaan. Dan zal de coach het nieuwe schema bij hebben voor de winter door te komen. Benieuwd wat dat gaat worden. Nu alleen maar hopen dat er volgende week voldoende wordt gelopen.

    Noezeman

    22-10-2011 om 01:05 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (2)
    15-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genieten
    Deze week is ook alweer voorbij. En buiten maandag heb ik de rest van de trainingen kunnen afwerken. Na de snelle parkronde van dinsdag was het enkel tijd voor trage duurlopen. Nu had ik niet gedacht dat ik vrijdag nog had kunnen trainen. De loodgieter zou nog langs komen, maar de brave mens was er al om 8u en was een half uurtje later alweer weg. Zodoende had ik nog tijd om te trainen.
    Donderdag gedurende 40 minuten me lekker in het zweet gewerkt. Ondanks dat er een beetje wind stond, rustig mijn tempo kunnen aanhouden; gewoon om de benen rustig te laten rondgaan.
    Vrijdag is het dan alsnog een lange duurloop van 1u 25 min. geworden. Alvorens te vertrekken, twijfelde ik nog of ik niet iets onderaan zou doen. Ik dacht dat het redelijk fris zou zijn ondanks het zonnetje dat mooi scheen. Na enkele honderden meters was ik al tevreden dat ik dat niet heb gedaan. Het was gewoon heerlijk om te lopen. Het was gewoon genieten. Nadat de grote baan werd verlaten, heb ik niet veel verkeer meer gezien. Dan is het op die kleine landelijke wegen genieten van de stilte; enkel jouw voetstappen. Meer moet dat niet zijn. Ik heb puur op het gevoel gelopen. Ik heb maar een paar keer mijn tussentijd gecontroleerd, zo ontspannen was het. Als de tijd op het einde dan nog eens goed meevalt, kan je niet anders dan tevreden zijn.
    Feit is dat het tempo nu gemakkelijk constant blijft. Ik loop nu bijna elke keer met een gemiddelde snelheid van 11km/u, wat ook mijn betrachting is. Volgende week is het weer een soort van rustweek. Het is tevens de laatste week van het zomerschema. Nadien krijgen we een nieuw winterschema. De coach zou graag met de groep enkele crossen doen, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet zo zitten vanwege het blessuregevaar. Ik zou in april blessurevrij aan de 10 Miles willen starten en naar de 1u15 willen streven. Als de vorm deze kant blijft uitgaan, heb ik er een goed oog in.

    Donderdag : 7,3 km - 0:40:00 - 10,95 km/u - 05:28 /km - HS na : 105 bpm

    Vrijdag : 15,5 km - 1:25:00 - 10,94 km/u - 05:29 /km - HS na : 106 bpm

    Noezeman

    15-10-2011 om 02:51 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (2)
    13-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parkronde
    Vorige week enkel nog op donderdag een training afgewerkt. Deze verliep rustig zonder problemen. Vrijdag had Jordi een halve dag school en ben ik hem na de middag gaan halen. Daardoor kwam de training te vervallen.
    Maandag stond er in de namiddag een duurloop van 60 minuten gepland. Maar eerst nog naar de tandarts geweest. De verdoving werkte langer na dan ik gedacht had. Met een halve onderlip die verdoofd was, zag ik het niet zitten om een inspanning te doen. Je kunt nooit weten wat je overkomt.
    Dinsdag naar de clubtraining geweest. Ik had me namelijk van week vergist. Het is pas volgende week oudercontact.
    In plaats van de intervallen te doen, had de coach de parkronde in gedachten. Dit is een parcours van ongeveer 4800m. Ik heb deze training begin juni voor de eerste keer gedaan. Toen liep ik een tijd van 24'22" met toch een beetje de handrem op vanwege mijn beenblessure toen. Ik was benieuwd wat het deze keer zou worden. Het is in ieder geval zeer goed meegevallen. Ik moet wel zeggen dat de snelste lopers er niet waren. Op zich is dat niet erg. Je kijkt alleen naar jezelf en houdt geen rekening met de anderen. Gewoon je ding doen en een zo snel mogelijke tijd lopen.
    De start verliep goed. Ik liet me niet meeslepen door een paar snelle starters. Er was namelijk iemand nieuw bij en deze moet nog een beetje leren om de afstand te doseren. Halverwege het eerste stuk liepen we hem terug voorbij en haalden we nadien de eerste persoon ook in. We liepen met drie voorop en liepen naast elkaar omdat niemand van elkaar wilde profiteren. Het enige nadeel van de parkronde vind ik dat we twee maal dezelfde weg moeten oversteken. Daar moet je toch uitkijken voor het verkeer. Men stopt wel zodat je via het zebrapad kunt oversteken, maar het onderbreekt toch even je loopritme. Je moet telkens weer optrekken om het gewenste tempo aan te houden. Na ongeveer de helft van het parcours bleven we nog met twee over. Ik versnelde een beetje en de derde man liet een klein gaatje dat hij niet meer kon dichten. Met twee liepen we om de beurt op kop en hielden er een mooi tempo op na. Toen de laatste kilometer begon, voelde ik dat ik nog wat over had in de benen en met nog ongeveer een 600m voor de boeg plaatste ik nog een versnelling en was alleen vertrokken. In de laatste rechte lijn moesten we van de coach nog proberen te versnellen. Met een zeer vermoeid, maar zeer tevreden gevoel ben ik de meet gepasseerd. Met een tijd die 3 minuten beter was dan in juni, kan ik niet anders dan tevreden zijn. Hierdoor merk je dat de conditie terug in stijgende lijn is. Op gezette tijden zullen we deze parkronde afwerken. Ik kijk al uit naar de volgende.

    Parkronde : 21'37" (24'22" in juni)

    Noezeman

    13-10-2011 om 01:29 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (0)
    06-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe shirts
    We hebben deze week al de helft van het schema afgewerkt. Dat is al het dubbele van het vorige weektotaal.
    Maar er was deze week geen coach te bemerken. Spijtig, want vorige week, toen ik er niet was, zijn de nieuwe shirtjes uitgedeeld. Eentje met en eentje zonder mouwtjes. Aangezien ik volgende week niet kan wegens oudercontact, zal ik ze pas over twee weken krijgen. Nog even geduld dus.
    De training zelf werd dan maar zonder coach afgewerkt, zo werklustig als we zijn. Zelf was ik weer iets te laat. De anderen waren reeds het park in getrokken. Ik heb dan maar een aantal rondjes op de piste gelopen als opwarming.
    Ondanks dat ik mijn horloge was vergeten thuis, had ik toch een idee hoe ik liep, met dank aan Cois die zijn tijd telkens doorgaf zodat ik ongeveer wist wat mijn tijd was. Vooral op de sessie van de 400den deed ik telkens een stuk van de tijd af. De laatste sessie dook ik zelfs enkele seconden onder de streeftijd. Dus moe maar tevreden naar de douches getrokken  nadien. De volgende dag voelden de bovenbenen wat zwaar aan. Maar zulke trainingen kun je een beetje vergelijken met krachttrainingen. Dus is het maar normaal dat je dat de volgende dag voelt. Donderdag kunnen ze recuperen. Dan zijn het weer rustige duurlopen. En zo is dan de week weer achter de rug. Op naar de volgende.

    Noezeman

    06-10-2011 om 01:18 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2011
    >> Reageer (1)

    Archief per jaar
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • Joggerke
  • Eric's Kookfornuis
  • Danny Clincke
  • Afstandlopers Masters
  • Ronny en Conny ultralopers
  • Marc Lenaerts

    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Categorieën
  • 2009 (2)
  • 2010 (23)
  • 2011 (73)
  • 2012 (48)
  • 2013 (17)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs