Foto
Foto
Ik ben Eric Van Oers. Ik woon in Borsbeek bij Antwerpen. Ik ben geboren op 8/02/1964 en ben dus al een tijdje lid van de "Club 45". Ik werk als nachtverpleegkundige in een dialysecentrum.
Mijn hobby' zijn vooral lopen, computeren, lezen en fietsen. Af en toe trekken we er op uit om een mooie wandeling te maken. Ik ben gehuwd met Sandra en heb twee kinderen, Ellen en Jordi. In mijn jonge jaren heb ik steeds gevoetbald en daar hield ik een bijnaam aan over : noezeman.
Sinds januari 2010 ben ik bij de Antwerpse club Brabo aangesloten. Ik krik nu mijn conditie op tussen de afstandslopers bij de masters.
Foto
Mijn vorige club
Foto

Mijn huidige club

Foto
Foto

Mijn nieuwe aanwinst :
Asics GT - 2170

Foto
Foto
Inhoud blog
  • Opnieuw gestart
  • Stillere periode
  • Terug van weggeweest
  • Schilderen onderhoudt de conditie
  • Special Olympics te Gent
    AANTAL GELOPEN KM

    2008 : 120,9 km
    2009 : 416,0 km
    2010 : 700,1 km
    2011 : 577,5 km
    2012 : ???
    Zoeken in blog

    Laatste commentaren
  • Er opnieuw aan begonnen... (danny)
        op Opnieuw gestart
  • Hallo Eric (Conny)
        op Opnieuw gestart
  • Hallo Eric (Conny en Ronny)
        op Opnieuw gestart
  • proficiat (ronny en conny)
        op Special Olympics te Gent
  • Tof (ronny en conny)
        op Nieuw speeltje
  • Dromen van een halve marathon

    Na drie jaar is het me gelukt om de 10 Miles te lopen. Lopen is voor mij stilaan een passie aan het worden. Alleen een halve marathon ontbreekt nog. Wie weet.
    13-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stillere periode
    Ik zit momenteel in een stillere periode wat het lopen betreft.
    Eerst waren er de schilderwerken en daarna was er altijd wel iets waardoor het lopen naar het tweede plan werd geschoven. Ik kwam hoogstens aan 1 keer lopen toe per week.
    Deze week heb ik twee keer naar buiten kunnen gaan, op maandag en op vrijdag. De omstandigheden waren erg verschillend en dat heb ik gemerkt.
    Maandag was het behoorlijk warm. Daabovenop was het had ik een week stil gelegen door een zalige citytrip naar Rome.
    Toen ik vier kilometer ver was, besloot ik om even te pauzeren en  mijn tien kilometer niet in 1 keer af te werken. De volgende 6 werden telkens in blokken van twee kilometer afgewerkt, kwestie van niets te forceren. Ik was heel blij toen de training was afgewerkt. Ik deed er in totaal 57 minuten over.
    Vrijdag ging het al een heel stuk beter. Het was ook veel aangemanmer om te lopen. De drukkende warmte was door een aangemane temperatuur aan de kant geschoven. Ik merkte dit ook meteen aan mijn lopen. Het ging veel soepeler. Dit keer kon ik gemakkelijk mijn voorgenome ritme aanhouden. Dit resulteerde voor dezelfde omloop een tijd die 5 minuten scherper was.
    Al bij al ben ik toch tevreden dat ik terug ben gestart. Maar het zal niet van lange duur zijn. Ausgustus wordt helemaal rustig met het verlof en de reis voor de boeg.
    Dan wordt er in het najaar maar wat harder gewerkt.

    Noezeman

    13-07-2013 om 03:08 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    25-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van weggeweest
    Eindelijk!! De schilderwerken liggen achter de rug. Nu kunnen we terug in het gewone ritme vallen.
    Meteen er van geprofiteerd om na het kuisen en het winkelen de loopkleren aan te trekken om een toertje te doen.
    Omdat ik bijna twee weken stillag en om een beetje tijd te sparen, besloot ik om een toer van ongeveer 8 kilometer af te werken, kwestie van er terug in te komen. Het deed enorm deugd om de benen te strekken. Ik had dit toch gemist, zeker weten.
    Hoewel ik het rustig aan ging doen en dit naar mijn gevoel ook deed, was de snelheid toch wat hoger dan gedacht. Zolang het soepel draaide, zou ik hetzelfde tempo aanhouden. Hoewel ik niet echt vermoeid was op het einde, was ik toch verbaasd over de tijd en afstand die ik had afgelegd. Met een gemiddelde snelheid die boven de 12 km/u lag was ik zeer tevreden temeer ik op geen enkel ogenblik het gevoel had te forceren.
    Alvast een goede start genomen. Hopelijk kan ik deze week nog twee keer naar buiten. Dan zijn we weer voor even vertrokken.

    8,7 km - 42'02" - 12,42 km/u - 4'49"/km - HS na : 127 bpm

    Noezeman

    25-06-2013 om 03:21 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    30-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schilderen onderhoudt de conditie
    Wat moet je doen om je conditie te onderhouden wanneer je geen tijd hebt om te lopen? Gewoon schilderen.
    Het is weer tijd om binnen wat schilderwerk te verrichten. Toch heb ik dinsdag naar de clubtraining kunnen gaan, weliswaar met niet al te hoge verwachtingen. Normaal gezien behoud je jouw basisconditie wanneer je een tijdje stil ligt, maar ik wist niet goed in hoeverre ik dit zou kunnen aanhouden. Er stond namelijk 10 x 1000m op het programma. Ik had nog niet eerder een training van zo'n omvang gedaan. Toen ik naar de piste reed, viel de regen met bakken uit de lucht. Het heeft even geduurd vooraleer ik mij omkleedde. Maar net voor ik begon, stopte het met regenen. Van geluk gesproken.
    De eerste reeks werd een beetje voorzichtig afgewerkt in 4'23". Ik was beducht voor wat nog moest komen. Toch had ik voor de training een tijd van 4'10" in gedachte. Nu is de eerste reeks altijd een beetje wennen voor de benen, zodat de tijd altijd wat minder is.
    Nadien ging het de goede kant uit.  Ik liep constante tijden met een voor die reeks een tijd van 4'12" en een snelste tijd van 4'04". De rest was altijd rond de 4'10". Op het einde moest ik wel even doorbijten om mijn tijden aan te houden, maar al bij al is dit toch goed gelukt.
    Hoewel het serieus had geregend, was het toch nog redelijk warm zodat er flink werd gezweet.
    Ik was in ieder geval tevreden dat mijn conditie niet te veel had geleden van een looparme periode. Hopelijk kan ik de volgende weken weer wat meer regelmaat inbouwen in het aantal trainingen.

    Noezeman

    30-05-2013 om 05:04 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    14-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Special Olympics te Gent
    Na dinsdag werd er vorige week niet meer gelopen. De laatste helft van de week stond in het teken van de Special Olympics die dit jaar in Gent doorgingen. Jordi moest drie westrijden zwemmen. Op vrijdag stond hij aan de start voor 25 meter vrije slag. Hier behaalde hij een vijfde plaats. Op zaterdag stond er 25 meter rugslag en 50 meter vrije slag op het programma.  Op beide wedstrijden haalde hij telkens de bronzen medaille. Fier als een gieter liet hij ze aan iedereen zien.
    Nadien zijn we naar de hoofdsite gereden met de pendelbus van het leger. Spijtig dat het regende zodat de verkenning van het domein met al zijn buitensporten een beetje in het gedrang kwam. Zo zijn we sneller dan voorzien naar de topsporthal gegaan voor de slotceremonie die doorging om 17u30. Tevreden reden we die avond naar huis.


    14-05-2013 om 05:05 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (1)
    04-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rivierenhof
    Deze week twee keer de deur uitgegaan voor een training. Dinsdag was het 6 x 1200 meter interval en donderdag heb ik de omloop van "10 km" afgewerkt.
    Dinsdag is voor mij bevredigend verlopen. Twee keer boven en vier keer onder de vijf minuten geëindigd, met een laatste reeks van 4'46". Het is nog een heel eind verwijderd van mijn persoonlijke besttijd, maar aangezien ik steeds op kop of alleen loop en er die avond weer redelijk veel wind stond, was ik toch tevreden over mijn geleverde arbeid.
    Donderdag lukte het me om vroeger op te staan. Ik was van plan om in het Rivierenhof te lopen om zo te kunnen controleren of de afstand van het loopparcours klopt met mijn Tomtom. Met mijn shoe-ipod in de kous was het geen probleem om de afstand bij te houden. Ik had al snel door dat de kilometerpaaltjes korter stonden dan dat mijn horloge de kilometers aangaf. Het varieerde van 20 tot wel 50 meter verschil. Op het einde had ik een verschil van 500 meter. Omdat ik absoluut 10 km wilde lopen, heb ik er dan maar nog een klein rondje aangebreid. Maar het was wel zalig om te lopen.
    Volgende keer probeer ik het Nachtegalenpark nog eens uit of daar de afstand klopt. Zolang we maar in beweging blijven en met het  mooie weer in het verschiet, blijft het leuk.
    Volgende week zal het echter geen volledige loopweek worden. Waarschijnlijk wordt er maar twee keer getraind, misschien drie. Met het Hemelvaartweekend vertoevern we in Gent. Dan zijn het weer de Special Olympics. Dat wordt weer een paar dagen zwemmen. Benieuwd wat dat zal worden.

    Noezeman

    04-05-2013 om 04:20 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (1)
    26-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegen happen
    Deze week twee keer de baan op geweest, namelijk op donderdag en vrijdag. Dinsdag moest ik forfait geven. Jordi trakteerde in de zwemclub vanwege zij zestiende verjaardag en ik moest voor de logistieke hulp zorgen.
    Donderdag ging ik voor een duurloop van  ongeveer 15 km. Ik had er veel zin in en het was heerlijk om 's avonds een toertje te doen. Er waren trouwen nog veel fietsers onderweg.
    Deze keer was het horloge wel goed ingesteld en kon ik heel goed de afstand volgen. Met een mooi constant tempo van steeds rond de 5 minuten per kilometer werd het een geslaagde training. Alleen een viertal kilometer voor het einde moest ik een manege passeren en zoals je weet vliegen daar altijd kleine beestjes rond. Gevolg is dat ik daar flink wat vliegen heb kunnen happen om daarna zo snel mogelijk weer uit te spuwen. Gezellig was anders op dat moment. 
    Op het einde van de velden heb ik ook nog het schouwspel van de maan kunnen zien. Er was inderdaad een stukje uit. Neen, niet door mij maar door een gedeeltelijke maansverduistering. Zo kon ik op een mooie manier mijn training afsluiten.
    Vrijdag werd het een recuperatieloop van een zestal kilometer, kwestie van de stramme benen terug soepel te krijgen. Eventjes genieten van de stilte in de velden zo vroeg in de morgen doet toch altijd deugd. Zo kun je er weer goed in vliegen voor de rest van de dag. Maar hopelijk kan ik volgende week toch een keertje meer mijn loopschoenen aantrekken.

    Donderdag : 15 km - 1u 16'26" - 11.77 km/u - 5'06"/km - HS na : 121 bpm

    Vrijdag : 6,1 km - 34'28" - 10,62 km/u - 5'39"/km - HS na : 85 bpm

    Noezeman

    26-04-2013 om 11:17 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    20-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog even wennen
    De week werd afgesloten met een rustige duurloop. Ik heb gemerkt dat ik toch nog moet wennen aan mijn horloge en dat ik de instellingen niet zonder bril moet veranderen.
    Toen ik startte, merkte ik dat er een countdown begon van twee minuten. Dit herhaalde zich keer op keer. Ik heb er zo weinig mogelijk aandacht aan besteed, hopende dat de totale tijd en afstand genoteerd zoujden staan. Gelukkig was dit het geval. Achteraf bleek dat de interval geactiveerd stond. Ik hoop dat met het uitzetten dit probleempje is opgelost.
    De training zelf verliep rustig. Er was iets merkelijk minder wind dan de vorige dage en dan nog redelijk in het voordeel, hoewel het deugd deed om de wind op je snoet te voelen.
    Ik denk dat ik een constant tempo heb kunnen aanhouden, maar door dat intervalgedoe heb ik dat niet echt kunnen controleren.
    Ik ben in ieder geval tevreden van deze week en hopelijk zet die trend zich voort de volgende weken.

    13,4 km - 1u10'31" - 11,40 km/u - 5'16"/km - HS na : 119 bpm

    Noezeman

    20-04-2013 om 02:36 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    18-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer in gang
    Dinsdagavond met een klein hartje naar de training vertrokken. Aangezien de volledige paasvakantie looploos was gepasseerd, wist ik niet goed of het heel vlot zou gaan. Ik had nog een beetje last van stramme bovenbenen tijdens het stappen ten gevolge van de maandagtraining. Maar tijdens het inlopen voelde ik dat dat niet echt een probleem zou zijn. Mijn grote vraag was eerder of ik de training goed zou doorstaan. Het is goed meegevallen met dank aan de coach.
    Op het programma stond 6 x 1600 meter. Omdat het volgende zondag de marathon en de 10 Miles van Antwerpen is, werd er tussendoor een rustige sessie ingelast. De eerste is altijd een beetje zorgen dat de benen het strakken tempo gewoon worden. Dit is nooit de beste tijd. Nadien wordt het geqoonlijk beter, ook nu weer. Nadat we de tweede sessie aan een rustiger tempo afwerkten, moesten er enkelen, waaronder dit persoontje, alles uit de kast halen. Na een goede start te hebben genomen, kwam ik de eerste ronde al onder mijn vooropgesteld schema door. Na een iets mindere tweede ronde kon ik het tempo goed strak houden om in de laatste ronde  nog een ferme sprint uit mijn lichaam te schudden. Resultaat : 6 seconden onder mijn besttijd.
    Daarna mocht ik aan een joggingsessie beginnen om nadien tijdens de vierde weer aan een sneller tempo te lopen.
    Na goed te hebben uitgelopen en een verkwikkende douche tevreden naar huis gereden.
    Hoewel ik me had voorgenomen om het rustig aan te doen, heb ik me toch niet echt kunnen inhouden. Op woensdag met redelijk stijve benen opgestaan, maar dat had ik zien aankomen. Op donderdag zal dat wel voorbij zijn of anders wordt het er wel uitgelopen.

    Noezeman

    18-04-2013 om 04:34 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    16-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw speeltje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen







    Deze week eindelijk begonnen met een prachtig loopweer, in de namiddag dan toch. Voor mij was dit niet erg, want in de voormiddag moest er eerst nog wat gepoetst worden. Nadien mocht mijn ijzeren bal van mijn been. Het was trouwens bijna twee weken geleden dat ik nog gelopen had. Hoog tijd dus om de benen weer aan het lopen te laten wennen.
    Ik wilde ook absoluut mijn nieuwe aanwinst proberen. Ik heb me een sporthorloge met GPS aangeschaft, namelijk de
    Nike+ sportwatcht met GPS.
    Ik besloot er een rustige training van te maken en vooral te letten of ik alles goed kon lezen zonder bril. Als je wat ouder wordt moet je vooral op zulke dingen letten.
    Maar het ging vlot. De eerste kilometer ging in 4'47". Hoog tijd om wat gas terug te nemen. Ik voelde dat het te warm zou zijn voor een doorgedreven training. Dinsdag staat er wat zwaarder op het menu.
    Ik ging vooral op het gevoel lopen. Zolang ik mijn tred soepel kon houden, zou ik het tempo aanhouden. Dat is rdelijk goed gelukt. Enkel de laatste twee kilometer moest ik wat snelheid minderen, kwestie van niet in het rood te gaan.
    Bij aankomst onmiddellijk naar mijn gegevens gekeken. Blijkt dat de afstand in amerikaanse mijlen staat genoteerd. Dat viel even tegen, maar eenmaal op de pc aangesloten las ik dat ik 10,81 km had gelopen. Blijkbaar kan ik via de computer dit nog omschakelen, dus dat zal het eerstvolgende werk zijn. Maar voorlopig ben ik wel tevreden over deze aanwinst. Als nu de resultaten volgen, zijn we helemaal tevreden.

    10.8 km - 55'35" - 11,66 km/u - 5'08"/km - HS na : 129 bpm

    Noezeman

    16-04-2013 om 04:23 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (1)
    28-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Atletiek vs voetbal
    Maandag wegens tijdgebrek niet kunnen trainen. Maar het weekschema is aangepast. Zodoende wordt er naast dinsdag ook op donderdag en vrijdag gelopen zodat het deze week toch nog drie trainingen zijn.
    Dinsdagavond stond er normaal gezien een serieuze training op het menu : 4 x 1000 - 3 x 800 - 2 x 1200.
    Ondanks de koude noordoostenwind had ik weinig last van de koude. Voor alle zekerheid had ik mijn handschoenen aangedaan, maar verder had ik voor twee lagen gekozen voor de bovenkleding. Dat bleek voor mij de juiste keuze, want ik heb me goed kunnen verwarmen. De reeksen van de  1000m verliepen vlot. Ik kon zelfs twee keer onder de 4 minuten blijven, zoals altijd in mijn eentje tussen twee groepen in. Gelukkig stond deze keer de wind in het voordeel tijdens de laatste honderd meter van de piste. Dus aankomen was telkens een verademing.
    Toen begonnen we aan de reeksen van 800m. De eerste kwam ik door in 3'04". Daardoor was ik benieuwd voor de volgende twee. Tijdens de tweede reeks had ik het gevoel dat ik minder snel liep met de 1200den in het achterhoofd. Groot was de verbazing toen ik onder de 3 minuten dook : 2'59". Toen we aan de derde reeks begonnen, besloot de coach dat dit de laatste reeks van de training zou zijn. Enkelen wilden graag naar de Rode Duivels gaan zien en omdat er een paar op zondag een wedstrijd hadden gelopen met schitterend resultaat, vielen de 1200den weg. Daarom ging ik nog een alles geven. Ik ging proberen om Serge, een 55-plusser notabene, zo lang mogelijk te volgen. Dit lukte mij tot de laatste bocht. Daarna was het nog 200 meter ferm doorbijten, maar ik had een mooie tijd te pakken : 2'56", twee seconden boven mijn besttijd. Moe maar zeer tevreden richting douches na nog wat te hebben uitgelopen. En dan naar huis om nog een stukje voetbal te zien.

    Noezeman

    28-03-2013 om 04:18 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (1)
    19-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Korte broek

    Deze week voor de eerste keer weer een korte broek aangetrokken voor een duurloop. Het was lang geleden en het werd hoog tijd. Niet dat een lange broek mij stoort, maar het is toch altijd aangenamer lopen wanneer het zonnetje schijnt en het wat zachter wordt. Misschien is het wel de enige keer deze week dat het mogelijk was aangezien men op het einde van de week weer kans op winterse buien aangeeft. We zien wel wat het wordt. De week is in ieder geval goed ingezet.
    Er stond een duurloop op het programma; normaal gezien eentje van 45 minuten. Maar omdat ik vorige week geen tijd had om ook maar ene meter te lopen, besloot ik om mijn toertje van 10 km te nemen en de extra lus er bij te nemen om zo op een totaal van 11 kilometer te komen.
    De eerste kilometer kwam ik door in 4'47", weeral te snel natuurlijk. Maar ik denk dat dit door het verkeerslicht komt. Ik probeer daar altijd te passeren zonder te moeten stoppen (wel groen licht ). Meestal versnel ik dan op het laatst en kom ik zo aan mijn snelle eerste kilometer. Verder was het zeer aangenaam om te lopen en vanaf de tweede kilometer kon ik gemakkelijk mijn tempo van 5' per kilometer aanhouden. Er was een beetje wind en die blies vooral in het eerste gedeelte wat in het nadeel. Daarna rustig mijn training verder afgewerkt.
    Deze week zal er voor mij geen intervaltraining in zitten. Dinsdagavond is er een dienstvergadering op het werk en op donderdag is Sandra met de colllega's gaan eten. Dus moet ik thuis blijven.
    Dinsdag wordt er dan wat uitgelopen gedurende een vijftal kilometer en donderdag en vrijdag hoop ik telkens een training van minstens 10 kilometer af te werken. Zo zit ik dan voor op mijn schema om mijn jaartotaal te verhogen.

    11.1 km - 54'12" - 12,29 km/u - 4'52" /km - HS na 130 bpm

    Noezeman

    19-03-2013 om 04:13 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    09-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Half weekprogramma
    Deze week op twee trainingen blijven steken. Andere verplichtingen gingen voor. Niet getreurd. De conditie zit goed. Dat heb ik dinsdagavond ondervonden. Toen stond er 7 x 800m op het programma. Dit is een schema dat snijdt aan twee kanten. Enerzijds is het geen grote afstand, anderzijds is het een afstand waar je je gemakkelijk dood kunt lopen als je het niet goed aanpakt.
    Ik heb de reeksen redelijk constant afgewerkt, steeds onder de 3'20" met één keer een evenaring van mijn besttijd. Tevreden terug naar huis gereden. Donderdag en vrijdag waren er andere verplichtingen. Volgende week zien we dan wel.

    Noezeman

    09-03-2013 om 00:47 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    05-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griep
    Het is weeral een tijdje geleden dat ik nog iets heb laten weten. De voorbije weken zijn anders vlot verlopen. Er werd zelfs een tijd scherper gesteld op de clubtraining, namelijk op de 3000m kon ik maar liefst zes seconden van mijn vorige tijd afknijpen. Alleen vorige week was het loopstil. Iemand had namelijk een pakketje griep afgeleverd. Ik had het dus zitten.
    Deze week ben ik meteen goed begonnen. Het was trouwens een zalig weer om te lopen. Dat zonnetje doet toch deugd en de spieren zijn snel opgewarmd. Ik zat meteen in een goed ritme, iets te snel voor een rustige duurloop. Maar ik had er enorm veel zin in na een week zonder training dat ik er maar een duurloop van heb gemaakt.
    De wind blies maar een klein stukje in het nadeel zodat ik het tempo gemakkelijk kon aanhouden.
    Toen ik mijn tijd controleerde toen ik aankwam, was ik heel tevreden. Ik ben benieuwd of ik dinsdag ook zo tevreden zal zijn. Dan staat er 7 x 800m op het menu. Hopelijk wordt dat goed verteerd.

    11, 1 km - 54'45" - 12, 16 km/u - 4'56"/km - HS na  : 124 bpm

    Noezeman

    05-03-2013 om 03:19 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    08-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterse buien
    Deze week toch weer drie keer kunnen trainen. Het was koud en soms nat. Op donderdag had ik geluk dat ik niet tien minuten binnen kwam, want dan was ik doornat geweest. Het mag al eens meezitten.
    Voor de clubtraining van dinsdag had ik me een beetje miskeken. Ik dacht namelijk dat we 5 x 800m moesten afwerken. Het bleek er eentje meer te zijn. Geen nood. Die ene reeks kon er ook nog wel bij. Het is inderdaad een goede training geweest, hoewel de coach verstek moest laten. Hij had wel voor vervanging gezorgd.
    Ik heb in iedere geval een mooie en constante reeks neergezet : 3'10" - 3'10" - 3'08" - 3'06" - 3'09" - 2'57".
    De laatste reeks heb ik dan nog eens alles uit de kast gehaald met als resultaat dat ik toch 1 keer onder de drie minuten ben gedoken en uiteindelijk drie seconden boven mijn besttijd op de 800m ben geëindigd.
    Donderdag ben ik er in geslaagd om wat vroeger wakker te worden. Dus stond er een training van 10 km op het menu. Er stond wel redelijk veel wind en deze keer kreeg ik hem pas na een zestal kilometer recht op de snoet. Als je dan tussen de velden loopt, geniet je ten volle van dit natuurgeweld. Maar gelukkig ben ik net voor de winterse bui aangekomen. Je moet maar mazzel hebben.
    Vrijdag stond er dan een rustige duurloop van een zestal kilometer op het programma, gewoon om de spieren wat los te werken.
    Volgende week vakantie. Dan zien we wel hoeveel er wordt gelopen.

    Noezeman

    08-02-2013 om 13:25 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (1)
    02-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natte trainingen
    Deze week nog eens drie keer kunnen uitrukken. Het is geen enkele keer droog gebleven.
    Maandag vertrok ik toch met droog weer voor een training van 10 kilometer. Na een drietal kilometer begon het toch te regenen. Hoewel ik geen regenjasje aanhad, ben ik toch maar verder gelopen. Of je nu nat bent van het zweet of van de regen maakt niet veel verschil uit. Ik heb er een rustige duurloop van gemaakt, kwestie van niet te forceren voor dinsdagavond.
    Die avond stond er een intervaltraining van 5 x 1000m op het programma. Deze keer had ik wel mijn regenjasje aan. Maar na drie sessies heb ik het maar uitgedaan. Het werd me te warm. Er stond nochtans heel wat wind. Ondanks die wind heb ik redelijk constante kilometertijden kunnen lopen : 4'09" - 4'09" - 4'08" - 4'04" -3'59". Toch nog 1 keer onder de vier minuten gedoken. Ik was toch tevreden van mijn inspanningen aangezien ik de hele tijd alleen loop. Dat is het nadeel dat je tussen twee groepen in valt en er niemand is die wat naar jouw niveau neigt. Maar daar word je sterk van. De vruchten zullen later wel geplukt worden.
    Vrijdag heb ik de training van maandag over gedaan. Hetzelfde parcours, maar deze keer was het al aan het regenen toen ik vertrok. Maar ik had er enorm veel zin in en dan deert het niet dat het weer niet meezit. Ik liep praktisch dezelfde tijd als maandag. Alleen mijn hartslag nadien was wat lager. Waarschijnlijk zal de wind er iets voor tussen zitten. Maandag stond er veel wind en vrijdag was deze praktisch verdwenen zodat ik minder tegen de wind moest vechten.
    Al bij al een tevreden gevoel van deze week. Hopelijk blijft dit zo verder duren.

    Maandag : 10,1 km - 52'36" - 11,52 km/u - 5'12"/km - HS na : 110 bpm

    Vrijdag : 10,1 km - 52' 30" - 11,54 km/u - 5'11"/km - HS na : 104 bpm

    Noezeman

    02-02-2013 om 03:01 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    15-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw loopjaar
    Het is weeral een tijdje geleden dat ik hier nog eens wat gepost heb. We lopen nu ook voor een andere club. De trainer is van club verhuisd en gans onze groep is gewoon mee verhuisd. Je moet niet vragen hoe goed men met elkaar overweg kan.
    Ik heb ondertussen mijn looptrainingen hervat. Dit is de tweede week dat ik terug loop en ik moet zeggen dat het al goed is meegevallen.
    De eerste maal vorige week was al meteen een hele boterham met de clubmakkers : 400/800/1000/1200/1600.
    Mijn tijden waren toch bevredigend te noemen als je weet dat je steeds het kopwerk doet. Dat is het nadeel wanneer je tussen twee groepen hangt wat de snelheid betreft. Tijdens de 1000m wilde ik het wat rustiger aan doen en zo als haas fungeren voor mijn naamgenoot, maar hij gaf aan dat hij het tempo niet kon aanhouden. De andere sessies verliepen net  zo. Op vrijdag had ik dan een duurloop gepland. Ik heb zonder moeite de hele tijd een tempo van 5' per km kunnen aanhouden. Ik was er een beetje verbaasd van. Dat betekent wel dat de basisconditie niet slecht is. Hopelijk kom ik hierdoor ongeschonden de winter door.
    Maandag was er een rustige duurloop gepland. Het werd dezelfde omloop.Ondanks het gevoel van rustig aan te doen, heb ik toch niet veel trager gelopen. Er was wel veel minder wind. Misschien was dat de reden dat mij dat vals gevoel gaf. De snelheid lag nu weer rond de 12 km/u.
    Nu maar hopen dat de rest van de trainingen kunnen doorgaan. Ik had normaal gezien op donderdag ook nog een training gepland, maar de weersomstandigheden zullen er over beslissen. Vrijdag wordt al zeker afgezegd. Dan moeten we ergens naar toe. We zien wel.

    15-01-2013 om 04:45 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2013
    >> Reageer (0)
    07-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainen en bakken
    Deze week heb ik uiteindelijk twee keer getraind, op maandag en dinsdag. Donderdag was er eentje gepland, maar de schoolbus van Jordi stak daar een stokje voor. Omdat deze te laat arriveerde, lag ik dus ook later in mijn bed (na 8u30). Als je dan normaal gezien wat vroege wilt opstaan, is het snel beslist om die training te laten schieten. Vandaag was het te slecht weer om te starten. De combinatie sneeuwval - gladde fietspaden en minder zichtbaarheid is niet ideaal te noemen. Daarom heb ik van de gelegenheid gebruik om in de keuken wat te doen. De broodpudding en vooral de chocolademuffins zullen in de smaak vallen. Daar ben ik zeker van.

    Dinsdag was het clubtraining. Hoewel we bij een nieuwe club gesetteld zijn (Beerschot), trainen we toch weer op de atletiekpiste in Deurne. De andere piste was alleen verlicht dankzij de lichten van de aanpalende voetbalvelden, zodat je aan één zijde in de donker liep. Het was te doen, maar nu loopt het toch prettiger. De nieuwe uren zijn voor mij ook een meevaller. Om 19u30 starten is een stuk beter dan 18u. Zo kan je nog rustig eten      's avonds en kan alles rustig worden opgeruimd vooraleer je vertrekt.
    De training op zich was ook een meevaller. Dit keer stond er 2 x 2000m op het programma. Dit was weer een tijdje geleden en ik was benieuwd hoe ver ik stond. Ik had me voorbereid op een tijd van 8'25". Ik wist op dat moment mijn besttijd niet. Na een korte opwarming begonnen we er aan. Al van bij het begin voelde ik dat het wel goed zat. Ik zat onmiddellijk in het goede ritme. Ik startte niet te snel om zo mijn medemaat mooi te laten volgen.  Toen bleek dat ik na de eerste ronde 2 seconden onder mijn streeftijd zat, versnelde ik met het gevolg dat ik de rest alleen moest afwerken. Ik bleef elke ronde twee seconden onder het streefdoel met 8'22" als resultaat. Bleek dat ik mijn besttijd met twee seconden had verbeterd. Na een paar ronden gejogd, begonnen we aan de tweede sessie. Ik besloot om deze keer iets sneller te vertrekken. Dit ging enorm goed. Zonder echt te forceren, maar wel diep genoeg te gaan voor een goede doorgedreven training te hebben, klokte ik af in 8'04". Ik wist niet wat ik hoorde, een verbetering van maar liefst 18 seconden. Dit geeft dan weer de drang om onder die voor mij magische grens van 8'00" te gaan. Dat gaat me vast nog wel lukken.

    Noezeman

    07-12-2012 om 00:00 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)
    04-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterse buien
    Maandag dan toch weer de loopschoenen aangetrokken. Ondanks de sneeuwvlokken die naar beneden kwamen, besloot ik om toch mijn training af te werken. Het zou een rustige duurloop worden, het aantal kilometers zou ter plaatse beslist worden. Ik vond dat ik dringend mijn weekgemiddelde omhoog moest krikken, want 1x/week is niet om over naar huis te schrijven. Eerst was er een training van 12 kilometer gepland, maar omdat het op bepaalde stukken goed uitkijken was en het er nogal drassig bij lag, werden er drie ronden afgewerkt met een totaal van 9 kilometer. Buiten de sneeuwval die na verloop van tijd gewoon overging naar regen, was het toch een aangename temperatuur om te lopen. Nat word je altijd; ofwel van de regen ofwel van het zweet. Nadien met een tevreden gevoel naar huis gereden. Hopelijk kan ik mijn gepland aantal trainingen afwerken zodat ik het jaar nog goed kan afsluiten.

    9 km - 47'17" - 11,42 km/u - 5'15"/km - HS na : 118 bpm

    Noezeman

    04-12-2012 om 03:18 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)
    15-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In mijn eentje
    Na een weekje wandelen in het verre Limburg, ben ik na een lichte aarzeling weer beginnen trainen. Het zal weer even puzzelen worden. Er komen weer schilderwerken aan. Maar deze keer zal dit goed worden gepland, zodat er een evenwicht zal zijn.
    De week na het verlof heb ik maar 1 keer de schoenen kunnen aantrekken. Deze week is het al beter verlopen. Zowel maandag als dinsdag is het me gelukt om te kunnen trainen.
    Maandag was het zelfs een leuke en goede training. Ik had een duurloop van 10 km gepland. Dit had ik zonder forceren afgewerkt in 49'39". Het had naar mijn gevoel gerust nog verder gekund.
    Dinsdag stond er 3 x 1500m op het programma. Dat was andere kost. Tegenwoordig loop ik alleen tijdens de intervals. De snelle mannen zijn gewoonlijk na een halve ronde niet meer bij te houden en de rest loopt ongeveer 100 meter achter mij. Dan wordt het natuurlijk een stuk lastiger, maar men zegt dat je daar sterk van wordt. Ik zal dat dan maar geloven, zeker. Hoewel ik blij was dat de training voorbij was, ben ik toch met een tevreden gevoel ondr de douche gestapt. Alles rond de 6 minuten gelopen, in mijn eentje. De eerste sessie ging in 6'04". Daarna klokte ik af in 6'00" om af te sluiten in 5'55". Telkens ongeveer 5 seconden sneller gelopen. Al bij al niet slecht, al zeg ik het zelf.
    Normaal wordt er donderdag eerst een rustige duurloop van ongeveer 6 km gelopen, kwestie van de spieren was los te gooien, alvorens met het schilderen te beginnen.
    Op vrijdag wordt het dan een rustige duurloop van ofwel 10 km ofwel ga ik een uurtje lopen. Dat zie ik op dat moment dan wel.

    Noezeman

    15-11-2012 om 04:47 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (2)
    26-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Het is weer zo ver. De vakantie staat weer voor de deur. Daarom dat er vandaag niet meer is gelopen. Er moest nog van alles worden gedaan.
    Vorige vrijdag heb ik nog een rustige duurloop van 10 km afgewerkt. Het wordt bijna een gewoonte om een toer van 10 km te lopen, vooral wanneer het schema minder dan een uur aangeeft. Dit komt vooral omdat ik te veel heb stil gelegen. Om dan mijn kilometers in de benen te hebben, loop ik dan ofwel 10 km of een duurloop van 60 minuten afhankelijk van de tijd die ik heb. Zo kom ik ook aan de gewenste kilometers. Het winterschema zal ik dan weer volgen.
    Dinsdag stond er dan weer 5 x 1200 meter op het programma. Diegenen die zondag naar Etten-Leur gaan, mochten niet doorlopen. Aangezien ik zondag niet meega, hield ik een wat steviger tempo op na. Nadien moe maar tevreden de douche onder.
    Donderdag ben ik dan vroeger opgestaan en heb ik een rustige duurloop van 10 km afgewerkt. Zelfs de paar regenbuien deerden me niet. Een leuke training gelopen.
    Volgende week gaan wandelen in de Limburg en we kunnen er weer tegen.
    Tot dan.

    Noezeman

    26-10-2012 om 13:45 geschreven door Noezeman  


    Categorie:2012
    >> Reageer (1)

    Archief per jaar
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • Joggerke
  • Eric's Kookfornuis
  • Danny Clincke
  • Afstandlopers Masters
  • Ronny en Conny ultralopers
  • Marc Lenaerts

    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Categorieën
  • 2009 (2)
  • 2010 (23)
  • 2011 (73)
  • 2012 (48)
  • 2013 (17)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs