Inhoud blog
  • VRAAGJE AAN ...
  • I'm Back
  • Kwakkelweer
  • Niets gedaan vandaag
  • Lang geleden !
    Foto
    PR 5 km :Gaston Roelands
    =======
    17-12-2006
    34 min 07
    23-12-2007
    38min 30
    Garmin 36min 37
    5 km 220
    PR 10 km : Hasselt Midwinterjogging
    =========
    25-2-2007
    1uur 7min 44sec
    24-2-2008
    1uur 4min 28sec
    10 miles
    =======
    22-4-2007
    2uur 02min 12sec
    Halve Marathon Eindhoven.
    ===================
    14-10-2007
    2 uur 37 min 37 sec
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    ambie
    www.bloggen.be/ambie
    Fietsen Joggen en Stappen

    18-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gewichten
    Wat ik gisteren ben vergeten te vertellen is , dat ik wel naar de fitness ga om meer kracht te krijgen !!
    Langs de ene kant vind ik da wel leuk hoor , maar der kruipt veel tijd in vind ik !
    Als je de toestellen voor de benen neemt en ook die voor de armen , en die moet ik zeker doen , want ik krijg kippefilekes
    dan ben je toch vlug meer dan een uur kwijt hoor !! En dan doe ik nog maar de helft van die toestellen , en anders staan er te veel van die dingen .
    Ik wil dat zeker blijven doen , omdat ik denk dat door geen krachttrainingen te doen , mijn benen pijn doen tijdens het lopen !
    Alé binnen een paar weken ga ik kunnen zeggen of dat echt zo is hé ;-) ,
    Voor de rest gaat alles prima , buiten de op vorige blogs geschreven ouderdoms verschijnselen
    We heten natuurlijk niet voor niets jetty hé en we doen wat we moeten doen !!!
    Ik had een Crosstrainer gekocht een klein jaartje geleden , nu gaan we da ding terug verkopen , we gebruiken dat niet !
    Ach nee ik zit steeds in de fitness en de Jacques kijkt der niet naar , t'was nochthans voor hem bedoeld .
    Zoals zoveel duizenden die er inlopen en met goede voornemens zo'n ding kopen , en éénmaal dat het thuis staat te lonken gaan we der niet op !
    Erger nog we geven dat mooie apparaat nog geen blik waardig !
    Dus zondag komen ze het waarschijnlijk halen en dan zal ik spijt hebben dat ik het weg heb gedaan hahahahahaha
    We zorgen gewoon voor de comerce denken we dan maar hé ;-)
    gr

    18-06-2009 om 20:42 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk Druk Druk
    Tegenwoordig heb ik het goed druk !
    heel plezant eigenlijk , terug meer sociale contakten , maar dat wil ook zeggen , dat ik veel op stap ben !
    En beste mensen ik kan der eigenlijk niet goed tegen ! Ik ben  namelijk aan de witte wijn 
    Mmmmm lekker da wel ! maar na twee glazen voel ik het beestje al en na drie nog meer , het vierde ben ik ziek !
    Ik laat het nooit tot het ziek zijn komen hoor , want dan is mijn pret weg hé !
    Na drie ben ik naar het schijnt best gezellig ;-)
    Afgelopen zaterdag ben ik naar een fuif van mijn werk geweest , keigezellig  maar zondag was ik niet om aan te spreken , MOE dat ik was , ach ja  ik ben da niet gewoon hé , t'was al jaren geleden dat ik dat nog heb gedaan ! Maandag moest ik dan gaan werken , en ik ben in jullie ogen misschien een doetje , maar ik was nog niet helemaal bekomen zunne
    Dus ik moet ook een schema vragen voor te fuifen en te drinken hahahahahahahahahahahaha

    wij wonen in de stad , en als het mooi weer is zijn de terrasjes zeeeeeeeer verleidelijk !!! Zeker als je zelf geen hof hebt hé.
    de telefoon en of gsm gaat dan ook wa vlugger , zo van
     " Hoi mannen , we moeten in de stad zijn , zin in een terraske ,een uurke maar zunne "
    Dat kennen jullie waarschijnlijk wel hé , dat uurke
    Mijne pa is ook in Belgie geweest , maar is vanavond terug vertrokken richting Spanje en ik zie hem dan waarschijnlijk niet terug voor Nieuwjaar
    Ik heb afgesproken  met mijn loopmaatje en vanaf Zondag gaan we der terug serieus tegen aan !!!
    Ik heb mijn schema uitgeprint ! T'ligt klaar !!!!

    17-06-2009 om 22:49 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik dacht .......
    Ik dacht na een week rust na de 20 km , dat het lopen vanzelf ging gaan !!
    Mooi niet dus
    De eerste kilometers heb ik het altijd moeilijk hoor, daarna gaat het dan langzaam maar zeker beter .
    Maar vandaag dus niet , k'ben een paar keer even gaan stappen ;
    Mijn bovenlijf wil wel maar vanaf waar de billekes beginnen , gaat het minder
    Maar goed met wat zeuren en zagen en mijn frustratie uit te werken op het ventje heb ik toch tot 7 km gelopen !
    En na het douchke ben ik  dan weer blij dat ik toch gelopen heb , ik geef het ventje ne dikke knuffel en een klein exuus over het jammeren , en dan is het leed weer helemaal geleden en gaan we der weer verder een leuke zondag van maken !!
    En die Zondag staat helemaal in het teken van de verkiezing hé !
    Ik heb dat zelf niet zo , maar jacques dus wel en zo gaan we straks een pintje drinken en alles bespreken met de partijgenoten
    Hier nog even mijn resultaat van vanmorgen !

    Bijlagen:
    1.jpg (13.7 KB)   

    07-06-2009 om 15:10 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 km van Brussel
    Jaja jullie lezen dat hier goed !!! De 20 km door Brussel en dat dankzij onze COACH !!!!!
    Ik wou die 20 km helemaal niet meer lopen na mijn opgeven in Melsele .
    Ik voelde mij echt ellendig en zag het niet zitten , helemaal van de kaart was ik echt een week aan een stuk ! Als ik mijn loop begon te vertellen tegen iemand dan sprongen de tranen zo in mijn ogen !
    Ik heb toen naar Mario gemaild , heel mijn verhaal gedaan en k'heb aan hem gevraagd of hij soms iemand wist voor mijne nummer !
    Ik ging absoluut niet mee lopen !!
    Maar Mario zei dat hij niet zo direkt iemand wist en zei dat het beter was om die 20 km wel te lopen !!
    Ik dacht " jaja die spreekt hier wel goe hé , maar pffff ik kan het echt nie zunne "

    Toch begon ik na zijn mail toch ook zijn raad al op te volgen hoor , veel water drinken !! Die en die dag loop je zo en zo , daarna niet meer lopen
    De dag van de wedstrijd doe je dat en dat , aan de drankposten stoppen met lopen goed drinken , niet te veel naar meneer Garminn kijken
    (moest hem eigenlijk thuis laten maar ....)
    En nog veel goed raad !! Ik had zo iets van " als ik dan niet loop , t'maakt niet uit , maar als ik wel wil lopen is de raad opvolgen toch beter  "

    En zo ging het dus hé , zaterdag morgend had ik nog steeds iets van " nee k'ga nie lopen "
    Tegen den avond dacht ik  aan Julie , Een paar jaar geleden stonden we samen naar de start te kijken , en ze had echt verdriet  omdat ze niet mee kon !!
    Ik dacht " Nee da verdriet wil ik niet , k'ben niet geblesseerd trouwens ,dus eigenlijk moet ik lopen "
    K'heb dan verschillende scenario's bedacht in geval ik zou moeten opgeven !
    Hoe geraak ik terug de start enz .

    En tegen dat ik ging slapen stond mijn besluit vast IK LOOP MEE

    Zondagmorgend 700 keer gaan plassen , zenuwachtig tot en met !!
    Mijn heupzakje goed op tijd nagezien , gsm bij , nummer van taxi in brussel , genoeg geld bij om de terugtocht per trein aan te vatten in het slechtste geval , alé k'had een heel rampscenario bedacht , in geval ik moest opgeven en ik mijne Jacques kwijt speelde in Brussel

    Om 13 uur thuis doorgereden , een mooi plaatske gevonden voor mijne twingo , op ons gemakske naar de start gewandeld , en dan moest ik plassen hoogdringend , pffffff toen ik eindelijk ne toilet had gevonden stond der een fille om U tegen te zeggen !
    Moest ik nog 50 cent betalen ook !!

    Dan echt naar de start ! Mijn ventje had vorig jaar ook een redelijke tijd , die mocht dus meer vooraan gaan staan !
    Stond ik daar moederziel alleen tussen 25 000 mensen    , vond ik niet zo leuk ! Rond mij verschillende jonge gasten die geen nummer aan hadden .
    Vond ik niet kunnen , je moet maar lef hebben dacht ik ! Zouden ze die gasten der niet uit plukken ? zonder nummer lopen die ook gratis hé !

    Maar goed , Bolero was goed bezig en dan ineen dat startschot  PRACHTIG GEWOON !!!

    Ik ben achter een paar meisjes gebleven die met een t-shirt van Artsen Zonder Grenzen liepen , naa een 3 km vond ik die toch een beetje traag ,
    Een klein beetje harder kon wel , maar toch moest ik steeds opletten niet te hard te gaan , want ik weet nu van ondervinding dat het dan direkt gedaan is met mij !!
    De eerst 5 km had ik het zwaarst , da's ook altijd zo , dus ik dacht , "als ik die voorbij ben gaat het beter gaan ".
    De eerste tunnel , daar lag ne plas bloed , ikke het hart der van in , dat een loper toch wel erg gekwetst moest zijn .
    Alé tunnelke uit , oef ééntje gedaan !
    Het tweede tunnelke diende zich al aan , " ho verdomme zeg dat was ik vergeten , die drie toch wel snel achter elkaar grrrrr
    Maar alle drie overwonnen , dacht ik " ha nu ben ik pas op dreef "

    K'heb wel een paar keer moeten stappen , ik probeerde dat wel echt te beperken .
    Toen ik al verschillende mensen op de eerste Rode Kruis post zag zitten , vond ik mijn eigen ook wat beter , want ik had dat rode kruis  niet nodig ;-) , kwestie dat ik trainde en die mensen waarschijnlijk niet ! Dus ik moest uit lopen !!!

    Ik had het echt wel moeilijk , en dan moest ik mijn eigen echt gaan focussen op, mijn muziek ! Ook meer andere dingen ben ik gaan gade slaan .
    Ik had bijvoorbeeld , een koppel bij mij in de buurt lopen , en die man was blind !
    Mijn respect voor die mensen is grenzeloos , ook voor de begeleiders ! Petje af !!!
    Waarom in hemelsnaam zou ik op geven , met welke reden !!!

    Na km 12 moest ik weer gaan plassen !!! Ellende zunne , vond ik een plaatske waar ik wel kon , stond daar politie
    Dan kwamen we weer terug de stad in , oh jee , krampen op den duur !!
    Niet aan denken , Niet aan denken !!
    Mijn benen begonnen zeer te doen , oh jee  Niet aan denken Niet aan denken
    en dan begon der op die I-pod een liedje zo van " Laat mij alleen , alleen met al mijn verdriet " (moet der af zunne)
    En ik had niet eens meer de fut om da af te zetten ,
    gelukkig was het volgende liedje " Opzij opzij opzij , we komen haast te laat"

    De laatste drankpost ,  even stappen , drinken , vond ik nog 2 euro , Heb ik me voor gebukt hoor ;-)
    en dan terug verder

    Kom op madam nog even doorzetten !!!
    EINDELIJK de Terveurenlaan !!! Was ik blij !!!! In mijn ogen op dat moment , moest ik daar nog ne berg oplopen ! Niet meer normaal !
    Maar dan gebeurde der iets met mij !! Je loopt dan naast een tunnel op naar het Jubelpark en ik kreeg het ineens koud en ik kreeg kippevel !
    Ik had in heel de wedstrijd niet zo'n tempo gehad ! Mijn benen begonnen ineens een eigen leven te leiden !
    En de laatste meters heb ik nog versnelt ! Ik was kapot !!! die mars was welkom  

    Wat ben ik blij !! NOG MAALS  DANK U MARIO !!!!!!!
    Want zonder zijn opbeurende mails en goede raad was ik er niet bij geweest !!!

    Ik ging dan aanschuiven om mijn chip af te geven , alé da dacht ik , maar dat moest niet vertelde die meneer me !
    Ik kreeg wel een diploma
    En toen zag ik mijne tijd , een beetje  beter dan vorig jaar
    Ik schitterde gewoon , kinderlijk gelukkig was ik hahahahaha
    2010 ben ik daar weer !!!




    02-06-2009 om 23:53 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Ramp
    Vandaag de Aardbeienrun gaan doen in Melsele ! En het was een regelrechte RAMP !!!!
    We waren met 155 lopers , en allemaal goei zunne!!  De slechtste had een tijd van 1 uur en 10 min .
    En ik heb opgegeven    Jaja de tranen stonden echt in mijn ogen !!
    Na 2 km 400 m wist ik al dat ik volledig fout zat ! De start was snel ! Ik stond al laatste omdat ik weet niet snel te zijn hé ,
    maar je wil toch een beetje volgen in het begin !
    Het snelste dat ik gelopen heb is 4 min 45sec veééééééééééél te rap !!!!!!
    Ben dan gezakt naar 6 min 10 sec , maar voor mij is dat toch nog te snel , nog een beetje trager dan , en nog wat , en nog wat .
    Er was een jongen die ook niet vooruit kwam , hij had last van zijn astma omdat er geen lucht was !
    We hebben elkaar proberen te steunen , maar op 4 km zat ik er helemaal door en werd misselijk !
    Ik ben dan tegen de stroom ingegaan om mijn loopmaatje tegemoet te lopen (zeer traag)
    Ze was op één na de laatste , ik ben dan samen met haar naar de finisch gelopen ! En zo kreeg ik ook nog een prijs
    Een beetje vals van mij , maar ik heb die troostprijs wel verdiend vind ik
    In ieder geval , ik heb het totaal verkeerd aangepakt
    Nu de belangrijkse vraag !!!
    Zou ik het volgende week wel wagen de 20 km van brussel te lopen ?
    gr

    24-05-2009 om 20:52 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ai Ai
    Vandaag een drukke dag gehad op het werk ! De planning was om vanavond nog te gaan lopen , omdat we der deze week nog maar 1 keer toegekomen zijn .
    Onze dochter is ziek en die ging een uurtje slapen ! In plaats van direkt de loopkleren aan te trekken wou ik eerst een wandelingetje maken naar de stad omdat ik nog gels uit de muur wou halen ! Dan toch even een terrasje gedaan ! T'was immers mooi weer hé ;
    Ik heb een wijn besteld mmmmm lekker , maar ik kan niet tegen alcohol , dus een glaasje is al goed voor mij !
    En de goei voornemens waren verdwenen als sneeuw voor de zon
    Ik ben niet doorgezakt zunne , maar lopen kon ik niet meer !
    T'was wel een lekker glas wijn en een mooi maat ook
    Morgen wedstrijd lopen ,hopelijk zitten er meerdere beginnelingen tussen ! het voodeel voor mij is dan , dat die mensen dikwijls veel te vlug starten , wat uiteindelijk in mijn voordeel speelt
    Lelijk van mij hé ;-)

    23-05-2009 om 23:23 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We .....
    Even laten weten dat we nog lopen
    Ik loop nu  zeker 3 keer in de week , soms 4 keer en doe verschillende trainingen
    Een Interval , een trage loop van 1 uur , een lange duurloop van 2 uur op Zondag en als het gaat nog een heuvelloop .
    Zondag gaan we de 10 km lopen in Melsele de Aardbeienrun . Nadeel is dat er niet zo veel mensen meelopen , dus de kans dat ik daar als laatste aankom is groter dan bij de Ten Miles . Ik zou 1uur en 3min moeten kunnen neerzetten om mijn pr te verbeteren , en dat is voor mij zeer scherp gezien de andere tijden die ik gelopen heb ! Die zijn allemaal enkele minuten slechter dan vorig jaar . Waarschijnlijk door da cijferke 50 dat in mijne kop speelt
    Ik ga zien goe het loopt , als het meevalt loop ik de Zondag daarop de 20 km van Brussel
    Valt het Zondag echt tegen dan geef ik mijn nummer weg aan 1 van de mannen die mee trainden voor de Ten Miles , maar hij was te laat om nog in te schrijven voor Brussel ! Zo maak in toch iemand blij ! Hij weet het nog niet zo kan ik nog altijd doen wat ik wil . Zijn trainingen zijn toch altijd zeer optimaal dus zelfs als hij het maar een week op voorhand weet is dat niet erg voor hem .
    Ik kon ook mijn nummer terug aan de organisatie sturen , maar dan ben ik mijn voorkeurbehandeling voor volgend jaar kwijt !
    En dat wil ik nou ook weer niet ;-)
    Ik panikeer natuurlijk ook al weer hé ! Doe ik  altijd , k'zou beter moeten weten want t'is nu niet de eerste keer dat ik mee doe !
    Mijn grootste angst is altijd ,om als laatste over de meet te komen ! Erg hé ! Maar toch doe ik mee !!!
    Mijn vriend Garminn gaat mee en die zal mij der wel weer doortrekken hahahahahaha
    gr


    22-05-2009 om 17:04 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even vermelden

    Even corrigeren mijn tijd was 1 uur 58 min 36 sec
    Alle kleine beetjes helpen hé en ne minuut is ne minuut
    groetjes

    30-04-2009 om 22:13 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanaf Zondag
    Vanaf Zondag gaan we trainen in groep ! Voor de 10 Miles hadden we ingeschreven om via de stad Antwerpen (Sodipa) op Zondag met een groep mensen samen te trainen . Er was een coach , die dit in heééééél goede banen geeft geleid !!!!!!!
    Een man die al 31 marathons op zijn naam geeft staan, dus hij weet waarover hij praat !
    Maar nu zijn die trainingen gedaan , maar hij geeft ons uitgenodigd om op Zondagmorgen verder te komen trainen in het park .
    We vertrekken daar allemaal samen om 9 uur 30 en lopen ons tempo dat we aankunnen !
    Voor mij niet slecht denk ik , zo zal ik misschien toch mijn grenzen wat verleggen , een groep nodigd toch altijd uit om wat te volgen hé !
    K'ga mijn eigen natuurlijk niet kapot lopen , maar hopelijk verbeter ik toch een beetje en kan ik volgend jaar met veel trots zeggen dat ik een tijd heb van 1 uur 50 min op de 10 Miles
    Ge weet nooit hé 
    Een afschuwelijk nadeel !!!!! IK MOET OP ZONDAG VROEG UIT MIJN BED
    Maar Jetty kennende gaat ze der voor !!!

    27-04-2009 om 20:38 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OEF
    Ben blij dat ik toch ben meegelopen met de 10 miles !! Mijn tijd daar ben ik niet tevreden over !
    volgens mijn garminn 1uur 59min 15sec juist binnen de 2 uur ok ,maar ik wou liefst wat dichter bij mijn tijd van vorig jaar zitten !!
    En die was toen 1uur 54min .
    het ging wel allemaal hoor , maar op de Kaaie kreeg ik een flauwte en dacht even aan stoppen ! Maar  loopmaatjes hebben mij der door geholpen .
    Kort daarna was ik ze kwijt en dat was nu zo'n désilusie pfff ! Ik heb dan al mijn energie in volhouden gestopt
    Op de Paardenmarkt had ik ze echter terug te pakken , ikke blij !!!!!
    Ik heb dan mijn loopmaatje op sleeptouw genomen , en in de Tunnel kon ik haar echt niet in de steek laten , dus wat trager maar .
    Terug boven gekomen , kon ze niet meer maar liep toch nog , ik had nog een beetje over om een ietske rapper te gaan , maar helaas te laat hé !
    Maar goed we zijn nip binnen de 2 uur gebleven , en na zo ziek geweest te zijn , mag ik dan eigenlijk niet mopperen en mijn loopmaatje was uiteindelijk ook maar een minuutje of 2 na mij binnen
    Volgend jaar terug , en nu trainen voor de 20 km van Brussel

    26-04-2009 om 21:18 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kuiten !
    Hallo,
    T'is weer lang geleden hé
    De kuitproblemen zijn opgelost door twee zooltjes in de loopschoenen te leggen !!!
    K'heb mijn eigen vervloekt , omdat ik dit zo lang heb laten aanslepen . K'had veel vlugger van mijn oren moeten maken !
    Maar t'was door die infoavond dat ik nu een beetje franker was, omdat ik hen nu op hun woorden kon pakken !
    Ook hebben een paar mensen me goede raad gegeven , daarvoor nog een dikke MERCI .

    Ondertussen ben ik ook goed ziek geweest !  Een zwaar keelontsteking plus daarbij de griep !!12 dagen antibiotica moeten pakken, en dat zat verdomme goed in mijn lijf zunne ! Man Man Man ik heb dat nooit in mijn leven gehad, maar nu weet ik goed wat da is ! 
    Ik ben nog nooit in mijn leven zo ziek geweest , hoofdpijn dat ik had ! 
     Ik had nochthans een griepvaccin gekregen , ik moet nu ook bekennen dat die inderdaad niet altijd helpt .
    Vroeger was ik der honderd procent zeker van , als je die griepspuit had gekregen , dat je dan griepvrij was , dus da's niet waar
    Voor de slanke lijn is het dan weer wel goed hé ! Ik ben 3 kilo afgevallen in 3 dagen
    Deze week ben ik pas terug goed aan het lopen !
    De Ten Miles doe ik evengoed mee , ik had al  ingeschreven , dus ik ga lekker koppig proberen!
    Uitlopen is de boodschap en liefst binnen de twee uur , we zien wel,  hopelijk willen jullie duimen voor mij ???
    Mijn loopmaatje doet ook mee , ze kan wel  een ietje vlugger lopen hoor , maar heimelijk hoop ik natuurlijk dat ik haar alsnog kan kloppen ;-)
    Ze geeft nog nooit langer dan 70 min gelopen , ik heb dus een beetje kans !
    Lelijk van mij hé   Hopelijk leest ze mijn blog niet ;-)
    groetjes

    20-04-2009 om 22:49 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Infoavond van ....
    Ben vanavond naar een infoavond gegaan van Runners ! Heel interessant !!  T'ging natuurlijk over loopschoenen en blessures !
    Volgens die meneer doen ze bij Runners altijd eerst ne test ! Eerst op blote voeten , dan met de oude loopschoenen en dan met de niewe loopschoenen !!
    Wel ik heb daar nu een zes paar  gekocht en ik moet eerlijk zijn dat ik maar 1 keer die test heb gedaan !!
    Wel lopen op de band , maar de volledige test niet hoor !
    Ik heb ook over mijn loopschoenen gevraagd en de zeer kuiten en hij beweerd nu dat het te verhelpen is met zooltjes in de schoen te leggen , ben benieuwd wat ze nu zal zeggen  !!!!!!
    Wel morgen rijd ik naar Runners Beveren met mijn de laatste twee paar loopschoenen die ik heb gekocht , en ik zal zien hé!
    Nu maar duimen dat die vent gelijk geeft , dan ben ik voor een groot deel verlost van die zeer kuiten , en de oefeningskes blijf ik ook doen natuurlijk !
    Door naar deze avond te gaan, weet ik een klein beetje meer te zeggen hé ;-)
    Word vevolgd

    03-03-2009 om 23:33 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dat was het vandaag
     De minste km zijn die ,die ik ben gestopt omdat mijn kuiten pijn deden ! De laatste km gingen vrij goed , de kuiten staan gespannen maar de pijn was toen te doen ! In totaal toch bijna 9 km gelopen , hopelijk ben ik toch in de goede richting bezig ! http://i39.photobucket.com/albums/e192/jety/1-3-2009Sint-Annabos-Sodipa.jpg

    01-03-2009 om 15:27 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag
    Vanmorgen gaan lopen met Sodipa , en t'ging eigenlijk wel goed hoor !!
    Natuurlijk kon ik de groep niet volgen , maar t'was niet zo'n ramp als verleden week !
    In het begin kon ik mee , maar na een dikke 20 min moest ik lossen wilde ik de volle 50 minuten uitlopen !
    Uiteindelijk heb ik 45 min tegen 6min50sec/km gelopen , wat voor mij goed is , de rest heb ik trager gelopen 7min10sec/km
    Ik weet nu ook wat ik heb hé, na een dik half jaar zeveren !!!
    Ik zeg al een hele tijd dat mijn lijf niet meer mee wil !!! Ik moet echt steeds opboxen tegen ik weet niet wat !
    Heel mijn lijf prutteld tegen , maar ik wist niet waarom ! Maar nu wel zunne , ik ben naar de dokter geweest en ik heb mijn beklag gedaan !
    Ik voel dit en dat en dat en dat en dat en dat en dat en .............................
    "Ja zegt ze , dan zit je wel in de menopauze hoor Jetty "
    Och zo maar ? Ik had het een dik half jaar al gezegd , maar ze geloofde me niet zo omdat ik een pilleke pak
    T'is wel het lichtste dat er is , maar ik nam het wel !
    Ze geeft me een boekje meegegeven , ik ben nu ook deprie echt waar !!!
    Ik had da gelezen en k'heb direkt naar mijn vriendin gebeld zo van          "Help ik word een oud wijf "
    2én voordeel , ik weet nu waarom ik dat allemaal voel en ik weet nu ook dat het wel voorbij zal gaan , wanneer weten we niet , maar dat maakt niet uit hé , of wel,
    We zijn nu ondertussen een paar dagen verder ! En k'heb besloten om mijn lot moedig te dragen  ;-)!!!
    En nog beter mijn best te doen , om te blijven lopen !!!  
    Ik zal wa meer crémekes gebruiken en ne appel en een appelsien meer eten en dan komt alles in orde !

    22-02-2009 om 21:43 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amai zeg ...........
    Ben vanavond nar de dokter geweest . Wat zijn de klachten ?
    Wel ik ondervind al maanden dat ik vanalles en nog wat mankeer , geen grote klachten hoor maar t'is altijd wel iets !!
    Ik kan mt veel dingen leven , maar dat ik maar niet vooruit geraak met het lopen , da's de druppel !
    Ik zeg al maanden dat ik in de menopauze zit , maar ze zei steeds dat dit niet kan , omdat ik alle dagen trouw mijn pilletje slik
    Vanavond ik dus alweer naar madam dokteur , met dezelfde klachten enz .
    " Ha ja zegt ze nu , het geen jij hier allemaal zegt wijst inderdaad sterk naar de richting menopauze !"
    De belangrijkste vraag was echter , kan ik iets doen om mijn lijf tot het betere lopen te dwingen ?
    " Nee zegt ze, gewoon afwachten na ne tijd gaat dat allemaal wel op zijn plooi komen "
    "Maar blijven lopen hoor ! en zeker niets forceren , laat alles zijn beloop maar een beetje , het komt wel goed ! En als het echt niet gaat komt ge maar terug , dan bespreken we wat we eventueel kunnen doen !"
    Ze geeft me een boekje meegegeven om te lezen ! Depressief word je der van Ik word gewoon een oud verschrompeld wijfke !!
    Ze wist ook te zeggen dat het met de éne vrouw dramatische wendingen aannam , maar andere vrouwen wisten niet eens dat ze in de menopauze zaten ! Dus nu hoop ik maar dat het bij dat stramme lijf en de spieren blijft en dat ook dit zo vlug mogelijk voorbij gaat !!!!!
    Dus ik had gelijk , ik heb der al maanden last van , mijn kop wil lopen , maar mijn lijf sparteld tegen niet meer normaal !
    Blijven lopen is de boodschap !!!! En dat ga ik dan ook dapper doen hé ;-)
    groetjes

    19-02-2009 om 20:44 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flink gaan lopen
    Ben vanmorgen gaan lopen met Sodipa dus !
    Maar moest al vlug de groep lossen , ze zijn te snel voor mij !!
    Mijn kuiten spelen me ook enorm parten hoor !!
    K'heb het tegen de trainer gezegd en ik heb al direkt een oefening die ik dagelijks verschillende keren moet doe
    , om de spieren te rekken .
    Dus na het lopen niet direkt maar vanavond heb ik ze al gedaan !
    Grrr pijnlijke zaak , ik bauw die oefening nu zachtjes op , en dan hopen maar hé
    Jacky ging ook nog ten rade bij een andere zeer intensief loper ,en zal me dan verder informeren wat ik nog kan doen !
    In ieder geval laat ik me dus weer niet doen  hé !!
    Morgen rustdag , dinsdag een korte loop , woensdag een trage lange loop , donderdag rust , vrijdag terug ne korte loop
    zaterdag rust , en zondag terug met de groep , maar daar zal ik de situatie ter plaatste bezien !
    Ik mag vooral niet te snel gaan lopen zeggen ze ! De eerste weken in beweging blijven , oefeningen doen en niet stressen
    Want de beslissing om mee te gaan lopen in april is gevallen , en ik begin weer helemaal van stapel te lopen hé  !!
    K'kan het niet laten  !!!!!

    15-02-2009 om 22:16 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn Kuiten
    K'heb last van mijn kuiten !! Waarschijnlijk hetzelfde als een twee jaar geleden
    Dus vanaf morgen doe ik die vervelende kousen terug aan ! Volgende week trek ik naar Runners met mijn loopschoenen !!!
    En ik neem gelijk mijn oude mee ! Dan kan die Trees zien wat een zooltje wil zeggen !!
    Ben al eens terug geweest zunne , omdat ik met mijn oude geen zeer had en nu wel ben ik er meer en meer van overtuigd dat het door de nieuwe loopschoenen komt !!! Ik moet ook iemand zien te pakken krijgen , die kan zien of mijn voetlanding wel goed is , want ook dat zou de oorzaak kunnen zijn ! Hopelijk tref ik bij Runners de juiste man en kan ik het vragen .
    Ik laat me deze keer niet met ne smoes wegwerken hoor !
    En ik ga ook even zoeken welk kruid ik toen moest pakken , t'is al weer lang geleden en ben het natuurlijk vergeten hé !
    In ieder geval wil ik niet graag terug naar die dokter , dat was een heel gedoe, ik had het gevoel dat die man mij met een kluitje in het riet terug wegstuurde !!
    In ieder geval lopen we morgen terug met De Stad Antwerpen Sodipa en ga ik mijn beste beentje voorzetten !!



    14-02-2009 om 23:37 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag
    We zijn dus alleen gaan lopen ! T'was te doen jaja beter dan ik zelf dacht
    Ik heb een paar versnellingen ingelast en de derde versneling was de beste 9.15 km/u
    Nog niet gelijk het moet zijn maar kom ! Van maandag tot vandaag had ik training in Parijs
    Maandag slecht weer gisteren ook , maar toch enorm veel gestapt ! Dus dat maakte het niet lopen een beetje goed .
    Morgenvroeg vliegen we der terug in !!!
    We hebben ook brieven gekregen van de organizatie van de 20 km van Brussel !!
    Nu had ik steeds twijfels om nog aan een wedstrijd deel te nemen . Omdat mijn tijden zo slecht zijn en ik geraak maar niet uit die negatieve hoek !
    Maar nu begin ik toch kriebels te krijgen hoor !!
    Ik hoop terug beter te kunnen scoren , ik verplicht mijn eigen der toe de 10 km in een uur te kunnen lopen , maar ik geraak der met de beste wil van de wereld niet !!
    Maar ik geef het nog niet op ! Voor de Ten Miles heb ik nog Een dikke twee maand hé , dus ik hoop!!!!!!! ,ik hoop!!!!!!  ik hoop !!!!!!!!
    Word vervolgd !!
    Iedereen geeft het precies heel druk , want er word gevoelig minder geblogd of is Facebook hier de dader van ???
    gr

    11-02-2009 om 23:58 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.t is altijd wel ........
    T'is altijd wel iets hier
    Ik heb al sinds maandag hoofdpijn , een zeurende hoofdpijn die niet weggaat !!!
    Ik heb al sinds maandag dafalgan genomen en een asperine en sidergine het helpt niet !!
    Ik ben nooit genoeg ziek om op ziekekas te gaan, maar k'voel me dan ook wekenlang niet goed !!
    Ben deze week ook maar twee keer gaan lopen, morgen is het de groepstraining , maar daar pas ik voor .
    Ik moet dan keiveel moeite doen om de mensen bij te benen , maar nu kan ik dat echt niet opbrengen, dus ga ik op mijn eentje lopen !
    En elke week vragen een beetje minder hard te lopen kan ik toch ook niet maken hé !
    Dan boert iedereen achteruit plaats van vooruit ;-)
    Morgen staan er 60 minuten op het programma , en die ga ik op mijn eigen tempo afwerken , alé proberen hé .
    We geven niet op !!!

    07-02-2009 om 16:30 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag
    Ik had vandaag wat in te halen , want woensdag was pa op bezoek en van lopen kwam niets meer terecht !
    Dus da's maar twee keer gelopen in de plaats van drie keer
    Maar ik heb hem al gezegd dat ik volgende week eerst ga lopen , en dat hij dan een beetje later naar mij komt ,
    "Bach alee ja t'is goed " Zei hij ! Mijn pa woont in Spanje maar is nu in Belgie dus ik zie hem maar weinig !
    Dan het lopen , ik vreesde het ergste vandaag !! Het koude weer brrr , maar na het werk gaan lopen doe ik ook niet zo graag !
    Allemaal uitvluchten , ben toch flink geweest ;-)
    We hebben 7 km gelopen, waaronder 1 km in versnellingen : 75 meter rennen en 50 meter stappen
    De laatste 500 meter nog even het laatste uit de kan gehaald ,om mijn eigen te bewijzen ;-)
    Over mijn hartslag spreken we hier nu niet want die is zoals altijd veel te hoog ! Volgende week toch weer een trage loop inlassen hé !
    En ik ben ook terug van plan om 4 keer te gaan lopen , want die 3 korte loopkes halen voor mij niets uit , ik voel het ook in mijn benen !
    Plus zo haal ik de Ten Miles nooit ! Zondag lopen we weer met de groep , en die meneer die traint zal dat wel tegen Christinne uitleggen, dan krijgt ze der misschien ook meer zin in ! En blijft ze niet hangen op de 5 km ! We zien wel ! Maar mijn besluit staat nu wel vast ! Ik mis de langere afstanden veel te veel !!!!!

    groetjes

    30-01-2009 om 21:31 geschreven door Jetty  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto

  • Eugène
  • mario
  • Julie
  • Ruthje
  • Homer
  • Katrien
  • Natalie
  • tiny

  • Archief per maand
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 07-2011
  • 12-2010
  • 08-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zeker eens gaan piepen !!!
  • WEBLOGLOPERS UNITE
  • MAKE A WISH

  • Gelopen Kilometers
    Januari :         62 km 400 m
    Februari        113km  650 m
    Maart            124 km 610 m   
    April              140 km 960 m
    Mei
    Juni
    Juli
    Augustus
    September
    October
    November
    December


    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs