agenda

Belangrijke gebeurtenissen op ons programma

• 8 augustus 2013
  • 7 augustus 2013
  • 4 augustus 2013
  • 6 augustus 2013
  • 5 augustus 2013
    Rondreis Verenigde Staten van Amerika: Florida - New York
    Van 22/07/2013 tot 10/08/2013
    09-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 augustus 2013
    De voorlaatste dag in New York en tevens van onze reis. Vandaag stond de TV Serie & Movie Tour op het programma. Een tour van meer dan 3 uur met de bus door New York naar verscheidene filmlocaties van bekende series en films. Zo zagen we ondermeer het hoofdkwartier van Men In Black, de uitvalsbasis van Ghostbusters (dat in het dagelijks leven een brandweerkazerne is), het hotel van Home Alone, het hotelkamer Borat,... Ook stopte we bij de building van Friends. Daar liet de gids ons zien dat gezichtsbedrog veel gebruikt wordt in films. Het gebouw was minder imposant als in de serie... We stopte ook bij het huis waar Will Smith woont in I'm Legend. Daar merkte de gids ons op dat in die film fouten zitten ten opzichte van realiteit. Zo was te zien dat Will een straat inreed waar enkel eenrichtingsverkeer was toegelaten. De gids zelf was ook een acteur. Niet een Hollywoodster, maar vertolker van kleinere rollen. Laatst was hij te zien in Bourne Legacy. Het was een boeiende tour met een vlotvertellende, grappige gids, die graag buitenlandse toeristen 'uitlachtte'. Zo was volgens hem België '8 square blocks' groot, was Canada 'America Junior' en was Denemarken iets van Hamlet. We werden ook wel op kennis van films getest met vragen en kregen een lekstok of koekje als beloning.
    's Avonds stond een moeilijker werk weer op de agenda: de valiezen klaarmaken en op gewicht brengen... Een hels karwei op voorhand, maar het viel deze keer al bij al nog mee. Valiezen gepakt, morgen om 17:15uur plaatselijke tijd (23:15uur Belgische tijd) stopt onze reis en vliegen we terug huiswaarts.

09-08-2013 om 03:13 geschreven door Jeroen&Kelly

08-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 augustus 2013
    Vandaag hebben we de Harlem Gospel Tour gedaan. Met de bus vertrokken we onder leiding van een gids richting Harlem. De gids, een 69jarige afro-Amerikaan die in Harlem opgegroeid was, vertelde over de geschiedenis van Harlem. Hij wou absoluut het beeld van dat Harlem een achtergestelde buurt was, weg hebben. Harlem was volgens hem nu het rijkere en mooiere deel van NewYork. Moederlijk te zijn, leek Harlem veel op de voorsteden van Luik... Misschien dat de gids nog nooit echte schoon steden gezien heeft, maar bon... Een ééngezinswoning in Harlem (rijhuis met gevelbreedte 6m) kostte in 1980 40.000$ nu kost zo een woning 2.500.000$... De gids had ook nog zijn uitleg waarom alle voetgangers in New York oversteken, ook al is het rood. 'Het rode licht is een suggestie' grapte hij. Ook de boete voor het rode licht is in 60 jaar niet veranderd. Wanneer je hier opgeschreven wordt, en dat is zeldzaam, bedraagt de boete 2$. Dat is het gokje waard... De rondrit in Harlem werd beëindigd met een gospelmis... De mis was net zoals Raymond Van Het Groenewoud beschreef in zijn lied: 'een stel uitgelaten zwarte *** en de zotste stond van voor"! Het was echt een geweldige belevenis! Na het eerste liedje deed iedereen in de kerk mee. De mis werd beëindigd met het lied  'Happy Days'. Ze zochten vrijwilligers uit het publiek om mee van voor te zingen en Kelly bood haar spontaan aan...
    Na de tour zijn we naar Top of the Rock gegaan voor het panoramisch uitzicht op de 67ste verdieping. Onderweg naar daar werd Jeroen aan het rode licht aangesproken door 2 opkomende zwarte rappers, die hem hun cd's wouden verkopen. Jeroen dacht de toekomstige Dr Dre en 50cent voor hem te hebben en steunde de 2 jongeren en ging met hen op de foto.
    Na van het uitzicht van Top of the Rock genoten te hebben, keerden we terug richting hotel. 's Avonds hebben we nog kennis gemaakt met het fel verlichte Times Square en de rest van de stad. In een van de straten kwamen we een artiest tegen die met graffiti schilderijen maakt van New York. Een dergelijk schilderij hadden we vorig jaar al uit Pisa (ook van een straatartiest) meegebracht, dus hebben we nu een van New York gekocht.
    Morgen staat de Tv Movie Tour op het programma.

08-08-2013 om 15:00 geschreven door Jeroen&Kelly

07-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 augustus 2013
    Vandaag hebben we de trip rondgemaakt richting Orlando. Aldaar stond niets op het programma. In het hotel sprak iemand ons aan om naar de Outletmarkt te gaan. Daar een parking vinden was een hele opgave. Na meer dan een half uur zoeken gaf Jeroen het op toen plots er een plaats vrijkwam. De Outletmarkt was niet echt speciaal. Zelfs duurder dan gewone winkels. In het hotel stond er een grotere klus te wachten, namelijk de valiezen klaarmaken. Na puzzel- en weegwerk hadden we 2 valiezen van respectievelijk 22 en 22,5kg...
    Daar we morgen vroeg op moeten,  zijn we op tijd gaan slapen. Morgen staat immers de vlucht naar The City That Never Sleeps, New York op het programma.

07-08-2013 om 13:37 geschreven door Jeroen&Kelly

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 augustus 2013
    Vandaag zijn we richting Central Park gegaan. We wouden eerst de metro nemen, maar besloten te wandelen omdat we zoveel hadden om naar uit te kijken. 1 ding viel direct op, wanneer je hier rond 8-9 uur 's morgens rondwandelt, wordt je mee vooruit gesleurd door de massa die gaat werken. Ook verkeersregels kennen ze hier niet... Net als in Brussel gelden hier de wetten van de jungle... Onderweg naar Central Park hebben we een tussenstop gemaakt in de M&M store (=Kelly in Wonderland!) en in 2 reusachtige speelgoedwinkels. In Central Park zijn we naar de Central Park Zoo geweest. Doch de leeuw, giraf, nijlpaard en zebra waren nog niet terug uit Madagascar... Terug naar het hotel zijn we via Broadway en Time Square gewandeld. Time Square loopt vol met Mickey Mouse, Batman, Hello Kitty,...en politiemannen die graag met mensen op de foto gaan! Jeroen is met een collega van NYPD op de foto gegaan en heeft weer een badge gekregen...
    Morgen staat de  Harlem Gospel Tour op het programma. Halleluja!

07-08-2013 om 13:30 geschreven door Jeroen&Kelly

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 augustus 2013
    Vandaag moesten we de auto terug inleveren op de luchthaven van Orlando. Hier namen we ook het vliegtuig naar New York. De vlucht verliep zeer goed. Jeroen had bij de landing zeer weinig last gehad van de druk in zijn oren. We landden op de luchthaven van Newark. Daar hebben we een shuttlebus naar New York genomen. Ons hotel bevindt zich op 8th Ave. Op korte afstand van de Empire State Building en Time Square. Nadat we ingecheckt waren op onze kamer op de 20ste verdieping (van de 43), hebben we de Empire State Building nog bezocht. Op weg naar daar hebben zeker 12 'verkopers' ons aangesproken voor een upgrade van ons ticket. We zouden zogezegd meer dan 2 uur moeten wachten. Gelukkig voor ons hebben we dat niet gedaan. Op geen 20min tijd waren we op het observation deck op de 86ste verdieping. Daar het lang wachten was bij de lift, zijn we naar de 86ste verdieping gegaan met de trap. Alles het is te zeggen, van de 80ste verdieping naar de 86ste met de trap. :-p Op het observation deck heb je echt een geweldig uitzicht over New York en omstreken. Voor de veiligheid staan hier wel metershoge hekken... Blijkbaar is een sprong hier vanaf niet zo gezond en zeer pijnlijk... Wat ook opviel is het hoog aantal security. De Amerikanen zijn sinds 9/11 echt op hun hoede... Ook in de stad zelf kom je op iedere hoek of straat wel een politievoertuig of politieman tegen...
    Morgen trekken we noordwaarts richting Central Park.

07-08-2013 om 13:11 geschreven door Jeroen&Kelly

04-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 augustus 2013
    Vandaag stond de voorlaatste trip en tevens de kortste verplaatsing op het programma naar Crystal River. Jeroen wou onderweg nog enkele Police Departments bezoeken voor badges. Doch we kwamen al snel tot de vaststelling dat deze enkel op weekdagen van 8 tot 5 open zijn. ("Bij ons zijn we altijd open" was Jeroen's reactie...) Dus reden we maar verder naar ons hotel om daar te informeren wat we zoal konden doen in Crystal River. Daar aangekomen, stond de parking van het hotel afgeladen vol van jeeps met een aanhangwagen voor een boot te vervoeren... Blijkbaar is dit een geliefkoosde steek voor vissers... We vroegen aan de hotelbediende, die niet zo vriendelijk was, wat we zoal konden doen. Zij raadde ons het State Park aan enkele kilometers verderop. Wij reden naar de ingang van het State Park. Dit bleek echter maar voor een klein deel toegankelijk te zijn en meer weg te hebben van een stadspark. We besloten naar iets anders te zoeken. Een vierde bezoek aan een Mall lag voorhanden,doch dit zag Jeroen niet zitten. We gingen daarom het souvenirwinkeltje dat naast ons hotel lag binnen.  We vroegen aan de jongedame achter de kassa, die wel vriendelijk en behulpzaam was, of zij niets leuks in de buurt wist om te doen of te bezichtigen. Haar antwoord was duidelijk: "Crystal River is the middle of nowhere! I'm moving out here soon..." Voor degene die het Engels niet machtig zijn: We zaten gewoon in het Lauw of Mechelen-Bovelingen van Florida... Een Godvergeten plek waar enkel vissers hun hart konden ophalen... Teleurgesteld keken we daarom maar eens in onze reisgids. Misschien stond hier een tip in om te doen, daar we geen vislijn hadden... Hier stond als aanrader een Wildlife park in de buurgemeente met de grappigklinkende naam: Homosassa. Dit is niet Gay-City van Florida, maar de indiaanse naam voor een plaats met veel peperplanten (geleerd van onze bootbestuurder in het Wildlife park.
    Zoals juist gezegd, moesten we onze auto op de parking bij het visitors center achterlaten en plaatsnemen in een bootje op de Homosassa-river. De boot leidde ons naar de ingang van het park. Het park was een State park ( eigendom van Florida in tegenstelling tot een National park) In het park stond de manatee (Ned. lamantijn of door sommige oneerbiedig zeekoeien genoemd) centraal. Deze is een bedreigde diersoort en leeft hier in Florida nog in het wild. Het zijn echte kolossen en vertonen gelijkenissen met olifanten (daadwerkelijk familie van elkaar). Het park was als het ware een kleine dierentuin met dan vooral dieren die in Florida in het wild leven zoals de Amerikaanse zeearend, puma's, alligators,... Het enige verschil met de dierentuin is dat je hier onderweg door de natuur ook loslopende dieren tegenkomt, weliswaar geen alligators, maar wel de Amerikaanse eekhoorn, hagedissen salamanders, gieren, ... Of Kelly's favoriet: de Banana Spider! Een geel zwarte spin zo groot als een hand en wachtend op een prooi in het midden van haar web van 2 vierkante meter groot, gespannen tussen 2 bomen... Of hoe kort Wildlife in real life kan komen....
    Al bij al toch nog een leuke dag geweest, terwijl we het niet meer verwacht hadden na het antwoord van de winkeljuffrouw...
    Morgen doen we de allerlaatste trip richting Orlando en is de cirkel rond....

04-08-2013 om 14:08 geschreven door Jeroen&Kelly

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 augustus 2013
    Vandaag stond de trip van St. Augustine naar Ocala op het programma.op weg naar daar zijn we gestopt in het Ocala Police Department om er politiebadges te vragen voor Jeroen's beginnende verzameling. Ook zijn we bij het sheriff's Office aan de jeugdgevangenis van Ocala gestopt voor badges. Hierna reden we door naar ons hotel. Dat lag op 10km van Ocala, vlak naast een Interstate. Doch van het lawaai van deze weg hebben we 's nachts geen last gehad. Wel van de ronkende airco op onze kamer... Namiddag hebben we (weeral) een Mall bezocht, daar er in Ocala weinig anders te beleven valt... Tenzij je goud of zilver wil kopen/verkopen of een paardenliefhebber bent, want Ocala is het Amerikaans Mekka van de paarden. In de Mall heeft Kelly bij een Nail Spa haar nagels laten doen. Na de Mall zijn we naar de Walmart, een echte Amerikaanse supermarkt, gegaan. Walmart is vergelijkbaar met een Makro of Carrefour Planet bij ons. Je vindt er alles: van eten tot tuinzetels, zelfs een interne apotheek... Opvallend is dat dingen veel beterkoop zijn als bij ons. Hier kan je echt uren in rondlopen. Daar je er meer dan 3 rijen frigo's vindt met opwarmmaaltijden (en dan nog eens 3 rijen diepvriezers vol met), hebben we hier ons avondmaal gekocht. :-p We hadden toch een microwave op de kamer. Morgen staat de kortste verplaatsing naar Crystal River op het programma.

04-08-2013 om 01:34 geschreven door Jeroen&Kelly

02-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 augustus 2013
    Met goede moed vertrokken we vandaag naar St Augustine, het Tongeren van de VS (de oudste stad van het land). Vandaag hadden we niets op het programma staan dus moesten we zelf iets uitzoeken. Rond de middag kwamen we aan in het hotel. Dit was wel mooi en verzorgd (in tegenstelling tot gisteren). In het hotel zagen we info over het grootste piratenmuseum van land, dat zich in het historisch centrum van St Augustine bevindt.  Het piratenmuseum was ook zeer mooi en interessant. Het was een interactief museum, waarin je zelf naar "schatten" moest zoeken. Vond je ze alle 12 dan kreeg je op het einde een stempel op je schatkaart van echte schattenzoeker! Ook kon je er kanonnen laten ontploffen en voelen aan een echt piratengeweer! Na het piratenmuseum hebben we door het historisch centrum gewandeld. Wanneer je in dit centrum rondwandelt en rondkijkt, waan je je in Bokrijk. Alles is er zeer pittoresk. Er bevindt zich ondermeer het oudste schooltje en oudste drugstore van Amerika. Net een filmdecor! Voor de rest liggen er heel veel winkeltjes met souvenirs en andere prullaria. Morgen volgt de trip naar Silver Springs/Ocala...

02-08-2013 om 01:22 geschreven door Jeroen&Kelly

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennedy Space Center
    Een tussenstop op onze trip richting Cocoa was Kennedy Space Center. Eenmaal aangekomen verbaasde het ons dat het zo groot was. Achteraf bekeken was het toch niet zo spectaculair als verwacht. Wel mooi was de 3D film over het ISS. Ook was er een spaceshuttle simulator, waarin je kon plaatsnemen en waarin je kon ervaren hoe het voelt wanneer deze verticaal gelanceerd wordt. Jeroen heeft hierin plaats genomen. Ook indrukwekkend was de Atlantis spaceshuttle, die in één van de gebouwen van zijn pensioen genoot. Wanneer je hier rond wandelde, merkte je hoe groot de spaceshuttle is (of hoe klein wij zijn). We hadden verwacht dat het iets zou bijleren maar het was eerder een promopark van NASA
    Na het park besloten we om naar het hotel te gaan, bij aankomst leek dit een enorm groot en mooi hotel. But Houston we have a problem! Het bleek een vuil en zeer verouderd hotel te zijn waar  ook nog eens de wifi niet werkte. Na dit alles besloten om vroeg naar bed te gaan en uit te kijken naar een nieuwe dag.

02-08-2013 om 01:08 geschreven door Jeroen&Kelly

30-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 juli 2013
    Vandaag hebben we onze road trip verder gezet. We reden van Key West naar Miami. Een trip van 3,5 uur. In Miami aangekomen hebben we enkele uurtjes in de lobby van het hotel moeten wachten tot onze kamer beschikbaar was. Ons hotel ligt vlak aan het strand en de Atlantische Oceaan. Onze kamer bevindt zich op de elfde verdieping, wat een mooi uitzicht geeft. Het is de grootste kamer die we tot nu toe gehad hebben met een kingsize bed, een aparte living en een grote badkamer met bubbelbad. De rest van de dag hebben we enkel het hotel en de omgeving verkend daar we vermoeid waren van de lange autorit. Morgen gaan we een bezoek brengen aan de Miami Police Academy en aan de plaatselijke Mall.

30-07-2013 om 23:43 geschreven door Jeroen&Kelly

• philo
  • groetjes
  • zo maar
  • Veel plezier!

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek

Druk op onderstaande knop om ons een e-mail te sturen.