jeff speelt bridge en schaakt




Welkom op mijn blog! ik hoop dat hij bevalt.

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • ondertussen in melsele
  • dit ies het eerste berichtje van het nieuwe jaar
  • amaaaiii weeral lang geleden dat ik een bericht gepost heb!!!!!
  • Eerste bericht van dit jaar!!
  • welwelwel dat is weer lang geleden !!

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Jeff
    Ik ben een man en woon in Melsele (Belgie) en mijn beroep is bruggepensioneerd.
    Ik ben geboren op 29/02/1952 en ben nu dus 72 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: schaken, bridge, cinema, computers, tv.
    Ik heb 4 kinderen: 3 dochters (26,20,18) en een zoon (23). Kim, en Nick zijn afgestudeerd. Kim geeft les. Nick werkt.

    Mijn middelste broer Willy  heeft samen met zijn vrouw Karine een frituur in Melsele: ' Frituur Svelta ' aan het voetbalveld in Melsele.
    Alle dagen open behalve maandag en dinsdag.  Voor zelfgemaakte spaghetti en zelfgemaakt stoofvlees en voor een mooi en lekker pakje friet slechts één adres : FRITUUR SVELTA (Van Puymbroeklaan - Melsele).!!!!!!

    Foto

    Zoeken in blog


    Buiten Bridge en Schaak speel ik ook als 'actieve' 50-plusser petanque in Beveren bij OKRA
    30-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en disnsdagavond bridgeavonden
    Het kan verkeren, zie Bredero.  Zo ook onze bridgeavonden met mijn vaste partner Carole.
    Maandagavond waren we eervol laatste (!) met 43.45 % en dinsdagavond vielen we in de prijzen ! we werden tweede met 58.33 % !!
    Misschien had mijn schaaktornooi de week ervoor toch voor een verslapping in mijn bridgespel gezorcht.
    De Uitslagen:
    Maandag.
    1° Van Loock Denise - Van Goethem Arno: 59.52 %
    2° Mariens Luc - Naessens Iris:57.74 %
    3° Leyssens Lucienne - De Bock Gerda : 52.38%
    4° Van Wauwe Myriam - Van De Velde Marie-Anne : 51.19 %
    5° Huybrechts Ria - Huybrechts Jan : 47.02 %
    6° Hemeryck Dirk - De Burggraeve Filip : 45.24 %
    7° Baert Urbain-Vonck Annemie en Ik en McMurrugh Carel : 43.45 %

    Dinsdagavond:
    1° Kenis Frans - Van Goethem Arno : 60.12 %
    2° Ik en Carel : 58.33 %
    3° De Smedt Hubert - De Cock Lutgarde : 52.98 %
    4° De Boevere Willy - Van Cauwenberghe Georges : 51.19%
    5° Kant Annie - De Baere Heli : 47.62 %
    6° De Clercq Jacqueline - Wauters Nieke : 47.02 %
    7° Van  Loock Denise - Crockaert Denise: 42.86 %
    8° De Castro Rene - Christiaens Antoine : 39.88 %

    Maar het voornaamste is dat we ons wel twee avonden geamuseerd hebben.


    29-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volledig overzicht van onze Club
    De volledige uitslag per ronde van onze club ‘SC De Gouden Burcht’








    Ronde 1

    Ronde 2



    Van Esbroeck Jeff  Fox Pierre 0-1 Verhulst Tobias Van Esbroeck Jeff  1-0

    Van Landeghem Gunther Van Der Straten Lieve 1-0 Van Landeghem Gunther Van Der Stricht Jan 0-1

    Van Hove Paolo Bunkers Rudi 0-1 Van Hove Paolo Van Vliet Dennis 0-1

    Huyck Walter Staes Jan 1-0 Staes Jan Gimber Richard remise









    Ronde 3

    Ronde 4



    Van Esbroeck Jeff  Van Gorp Roy 0-1 Sysmans Erik Van Esbroeck Jeff  0-1

    Slosse Freddy Van Landeghem Gunther 1-0 Eycken Guido Van Landeghem Gunther 0-1

    Broeckmeyer Walter Van Hove Paolo remise Van Hove Paolo Viaene Jan 0-1

    Van Weersel Henk Staes Jan 1-0 Geerinckx Bernard Staes Jan 1-0









    Ronde 5

    Ronde 6



    Van Esbroeck Jeff  De Cock Cesar 1-0 Baete Julien Van Esbroeck Jeff  remise

    Van Landeghem Gunther Remijsen Dave 1-0 Van Landeghem Gunther Busschots Johan 0-1

    Jacobs Paul Van Hove Paolo 1-0 Van Hove Paolo Franckaert Jan 1-0

    Staes Jan Koks Paul 0-1 De Cap Jan Staes Jan 0-1









    Ronde 7

    Ronde 8



    Van Esbroeck Jeff  Remijsen Dave 0-1 De Cock Constant Van Esbroeck Jeff  remise

    Aerts Tom Van Landeghem Gunther 1-0 Van Landeghem Gunther Dhuyvetter Koen 0-1

    Beukema Stefan Van Hove Paolo 1-0 Eycken Guido Van Hove Paolo remise

    Staes Jan Thys Marie-Jeanne 1-0 Basilio Emilio Staes Jan 1-0









    Ronde 9

    EINDUITSLAG



    Van Esbroeck Jeff  Eycken Guido 0-1 77, Van Landeghem Gunther



    Colpin Guy Van Landeghem Gunther 0-1 78, Van Hove Paolo



    Van Hove Paolo Cauwenbergh Cyriel 1-0 103, Van Esbroeck Jeff



    Staes Jan Van Damme Ronny 0-1 109, Staes Jan




    28-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Laatste Ronde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een spannende en toch eigenlijk wel leuke week, begon om 14 uur de laatste ronde.
    Mijn tegenstander was Eycken Guido (1577 ELO) en ik kon de partij niet winnn maar ik heb toch weeral veel ervaring opgedaan; ervaring die ik goed zal kunnen gebruiken in mijn competitie.

    Hiernaast de laatste eindstelling.


    27-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Achtste Ronde in Brasschaat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Door mijn verlies gisteren was mijn tegenstander deze keer een veel haalbaardere kaart.De Cock Constant (geen familie van 1 van mijn vorige tegenstanders) heeft 1600 ELO en dus eindigde de partij in remise.
    Eindstelling zoals gewoonlijk hiernaast.


    26-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Zevende Ronde in Brasschaat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn tegenstander (Remijsen Dave) was met zijn 1824 ELO veel te sterk voor mij.  Toch heb ik het redelijk goed gedaan maar het eindspel was voor mij niet te winnen, vermoedelijk was mijn ervaring in deze evenenemten iets te weinig.  Maar ik had het toch nog redelijk lang volgehouden.
    De foto van de eindstelling staat hiernaast.


    25-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Zesde Ronde in Brasschaat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook in de zesde ronde was mijn tegenstander op papier sterker (Baete Julien - ELO 1685) maar toch slaagde ik erin om een remise af te dwingen.
    Hij moest bij mijn vrijpion blijven zodat hij zeer beperkt werd in zijn beweginsvrijheid en ik dus rustig op zetherhaling kon spelen.



    24-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Vijfde ronde in Brasschaat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wel een goede start is alles want ook De Cock Cesar (mijn vijfde tegenstander met 1518 ELO punten) ging voor de bijl.  De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat hijzelf daar een groot aandeel inhad.  Hij dacht mijn Dame te winnen (Tg8) maar ging mat na Lh6+.
    Ik heb hem ook uitvoerig bedankt voor zijn hulp.
    Mijn resultaat tot hiertoe is dus 2/5.

    De foto met de eindstelling:


    23-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brasschaat Open 2006- 4° ronde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn eerste punt is binnen !!!!!!

    Dank zij mijn tegenstander (Erik Sysmans -1351 ELO) die mijn ongedekte paard niet wou nemen en nadien zo goed was dat hij mij een Loper kado deed, heb ik mijn eerste punt binnengehaald.  Vanavond speel ik tegen een 1500 ELO-punter en die gaat vermoedelijk geen kadootjes uitdelen.

    Ook Gunther won zijn tweede punt tegen een tegenstander van 1577 ELO.  Deze partij was na 29 zetten afgelopen met een mat door Gunther.
    Prachtig gespeeld zou ik zeggen.
    Paolo raakte op de 24° zet een Loper achter en gaf op (zijn tegenstander had 1766 ELO en zou sowieso gewonnen zijn dan).
    Jan Staes verloor eveneens tegen een veel te sterke tegenstander (1525 ELO).

    Mijn eindstelling staat hiernaast.




    22-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Derde ronde in Brasschaat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook deze partij moest ik spelen tegen een thuisspeler van 1678 ELO-punten.  Na een spannende partij was de winst voor mijn tegenstander Van Gorp Roy omdat hij afkwam met een batterij pionnen die ik niet kon tegenhouden (zie bijgevoegde foto van de eindstelling).  Mijn spelpeil verbeterd maar toch mis ik nog gemakkelijke een goede voortzetting zoals de analyse van de partij door Fritz 9 mij leerde.  Maar er is beterschap !!
    Ook Gunther en Jan gingen voor de bijl.  Gunther nogmaals tegen een veel te sterke tegenstander (1901 EL) en Jan tegen iemand van 1689 ELO.
    Enkel Paolo kon remise houden tegen een speler die op papier veel sterker was (1802)!!!
    Van Paolo (17 jaar) momenteel gaan we nog wel horen.


    21-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaaktornooi in Brasschaat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren stond volledig in het teken van schaken.
    In de voormiddag ben ik een paar partijen gaan spelen als oefening en voor het clubkampioenschap in Melsele.
    Mijn eerst tegenstander was Gabriel Poppe.  In het eindspel stond ik zo goed dat Gabriel zich verplicht voelde om eeuwig schaak te geven om een nederlaag te vermijden.egens
    Mijn tweede tegenstander was Slahedine Benali (Sla voor de vrienden).  Hij kwam wel in een gewonnen eindspel terecht en dus gaf ik op.
    Door enkele foutjes in de notatie kan ik spijtig genoeg geen fotootjes geven van de eindstelling.

    In de namiddag was er de tweede dag van het Open tornooi.

    Mijn tegenstander had Verhulst Tobias heeft een ELO van 1615 en was op papier dus sterker maar tot mijn fatale fout in de 23° zer was de partij in evenwicht maar na de fout ging de partij verloren.  Spijtig !!  Maar vandaag beter.
    Ook onze andere clubdeelnemers (Gunther en Paolo) hadden een veel sterkere tegenstander en konnen niet winnen (al had Paolo 1x remise voor moeten stellen dat misschien aanvaard werd ???) en enkel onze Jan kon zijn partij afsluiten met remise!!!

    De foto van de eindstelling vind je hierboven of hiernaast naargelang je beeldscherm.










    19-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaaktornooi in Brasschaat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met onze nieuwe schaakclub 'De Gouden Burcht' opgericht door Gunther Van Landeghem met clublokaal in café 'Welvaart' op de Heirbaan in Burcht (vandaar de prachtige naam !!) nemen we vanaf vandaag tot volgende week zondag deel aan het open tornooi ingericht door de schaakclub van Brasschaat  (info te vinden op www.brasschaak.be).  Wij dat zijn :Gunther Van Landeghem, Paolo Van Hove, Staes Jan en mezelf.  Elke dag spelen we 1 partij en er wordt gespeeld volgens het Zwitsers systeem (winnaars tegen winnaars, verliezers tegen verliezers ...).
    Gunthers tegenstander had schrik ??? om te spelen want die gaf forfait; dus gunther won na de zet 1. e4.
    De tegenstander van Paolo was er wel maar ging ook de mist in.  Resultaat: reeds 2 punten.
    De tegenstander van Jas was voor janneke een beetje te sterk en won dus.
    Vandaag was mijn tegenstander Fox Pierre (1813 ELO-punten) en dus veel sterker dan mij (niet geklasseerd).
    Toch bleef de partij vrij goed in evenwicht maar in het eindspel speelde ik 1 verkeerde zet (ik had daarvoor reeds een zwakke zet gespeeld) en daardoor ging de partij voor mij verloren.
    Morgen krijg ik een tweede kans tegen een tegenstander van iets meer dan 1600 ELO en ik hoop daar beter te doen.

    Een foto van de eindstelling vind je hiernaast.


    16-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdagavond Schaken in Beveren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze donderdag nog eens gaan schaken in Beveren en ik had nog eens een officiele partij.  Mijn tegenstander was Eddy Cambré.
    Hij speelde een voortreffelijke foutvrije partij en ik heb die dus verloren.  Was weer een tijdje geleden !!!
    Hiernaast vind je de foto van de eindstelling.


    15-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandagavond Bridge te Beveren
    En daarmee zijn we weeral een nieuwe week begonnen.  En zoals een normale week steeds start is dit met een bridgeavond in Beveren.
    De tweede reeks bestond uit 7 paren.
    De Uitslag:

    1° Werner Goossens - Filip De Burggrave : 61.11 %
    2° Ik - McMurrugh Carole en Van De Velde Marie-Anne - Van Wauwe Myriam : 56.94 %
    4° Hemeryck Dirk - Mariens Luc : 52.78 %
    5° Huybrechts Jan en Ria : 45.83 %
    6° Baert Urbain - Vonck Annemie : 38.89 %
    7° Leyssens Lucienne - De Bock Gerda : 37.50 %



    13-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een laatste weekje verlof aan de Moesel
    De vorige week heb ik weer doorgebracht aan de Moesel samen met mijn vriend Roger.
    We vertrokken op maandagmorgen en waren na een tussenstop in Raststatte Aachenerland en een stop in Koblenz in de namiddag in ons hotel in Ellenz-Poltersdorf.

    Na het inchecken en uitpakken gingen we iets drinken.
    De volgende dagen hebben we nogmaals Berncastel, Traben-Trarbach, Zell (waar we onze vaste wijnkelder bezochten en de nodige flessen wijn geledigd en gekocht hebben) en Cochem bezocht.
    Ons voornaamste doel was rustig de Moesel bekijken, een terrasje doen en verder uitrusten.  Doordat we drie dagen schitterend weer hadden is dit alles zeer goed gelukt.

    De fotos van dit verblijfje vind je onder de foto met Cochem op.
    Vrijdagvoormiddag vertrokken we terug naar huis via een andere weg die iets trager was maar veel mooier en rustiger.  Op de autostrade richting Luik begonnnen we dan toch een idee te krijgen van het weer dat op dat moment in Belgie heerstte.  Regen, regen en nog meer regen.

    Vrijdagnamiddag (na 1 uur fileleed tussen Herentals en Massenhoven door een zwaar accident) kwamen we toch goedgemutst thuis zodat ik 's avonds met mijn broer Dirk en mijn dochter Fé naar Bornem kon vertrekken om daar de bevoorrading van Dirk (die de 100 km gelopen en  gewandeld heeft) te verzorgen.  Een verslag van deze 100 km vind je op www.bloggen.be/dirkjogt.
    Zaterdagnamiddag was ik terug thuis en de rest van het weekend werd opgevuld met rusten en een filmpje meenemen maar daarover later.




    04-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagavond Bridge in Beveren
    Deze vrijdag waren we weer maar met 4 paren en speelden we dus een carré.
    Na de loting hadden we volgende ploegen:
    Team A : Harry, Gab en Anita en Filip.
    Team B : Jeff, Carole en Lutgarde en Hubert.

    Na de eerste ronde was de stand reeds 74-8 voor het A-team. De tweede ronde was iets evenwichtiger en eindigde op 72-54.
    Na omrekening werd dus de eindstand team A 25 - team B 2. .  maar we hadden ons weer geamuseerd.


    03-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bridge

    Ondertussen zijn we maandagavond en dus is er bridge in Beveren.

     

    We waren deze week met 8 paren dank aan onze eersteklassers Tony en Jeanine die met ons wilden meespelen zodat we compleet waren.

     

    De uitslag :

     

      Brie Lucienne – Goossens Werner : 56.35 %

    2° Huybrechts Jan – Huybrechts Ria : 53.97 %

    3° Ik – Carole McMurrugh : 52.38 %

    4° Leyssens Lucienne – De Bock Gerda , Van Loock Denise-Mariens Luc en Van Wauwe Myriam –Van De Velde Marie-Anne : 50 %

    7° Van Den Heuvel Tony – Papegaai Jeanine : 46.03 %

      Baert Urbain – Vonck Annemie :  41.27 %.

     

    Zoals je ziet begint ons nivo een beetje te verbeteren.

     

    Dinsdagavond Bridge te St-Niklaas.

    We waren deze dinsdag met 10 paren.  Er is verbetering maar ja, volgende week ben ik weeral voor de laatste keer een weekje weg.

    De uitslag:

     

    1° Kant Annie – De Baere Eli : 64.73 %

    2° Crockaert Denise – Van Loock Denise : 57.14 %  (proficiat voor deze prachtige prestatie).

    3° Lievens Francine – Van Sande Jeanine : 5.02 %

    3° Baert Urbain – De Bock Gerda : 54.02 %

    5° Van Wauwe Myriam – Van Coppenolle  Veerle : 47.32 %

    5° Kant Lydie – Baetens Arthur : 47.32 %

    7° Kenis Frans – Lijssens Karel : 45.98 %

    8° De Bleser Liesbeth – Van Cauwenberghe Georges : 44.20 %

    9° De Smedt Hubert – De Cock Lutgarde : 43.75 %

    10° Ik – McMurrugh Carel : 41.52 %

     

     

     

     

     

     


    01-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JULI FILMMAAND.

    Door het zeer hete weer en de weken dat ik niet thuis was (Vpssemeren en Wenen) ben ik deze maand slechts 3 maal naar de cinema geweest.

     

    De eerste film van de maand was Poseidon . 

     

    De oerkaskraker in een nieuw vestje gestoken maar toch nog het klassieke verhaal van een passagiersschip dat op nieuwjaarsavond door een tsunami omvergeworpen wordt en ondersteboven langzaam zinkt met de strijd tussen de elementen en enkele mensen die proberen onderaan (of is het bovenaan) het schip te geraken om via de schroefschacht buiten te raken voor het schip zinkt.

     

    De tweede film was Superman Returns.

     

    Ook hier staat uiteraard de strijd tussen goed en kwaad in de schijnwerpers maar het was prachtig gefilmd met machtige special effects.

     

    De laatste film van de maand was The pirates of the Caribbean- Dead man’s Chest.

     

    Johnny Depp speelt hierin weeral een glansrol als Jack Sparrow en persoonlijk vind ik deze film zelfs nog beter verfilmd dan de eerste.  Het verhaal is niet zo belangrijk maar de ganse film bulkt van de actie en humor.


    31-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OP REIS NAAR WENEN.

    Op zondagmiddag  ben ik met mijn maat Roger om 15.00 uur vertrokken naar Antwerpen waar we met Eurolines naar Wenen vertrokken. De  eerste halte was in Brussel Noord waar we op een andere bus stapten die ons in één trek (met enkele rustpauzes tussendoor) naar Wenen voerde.  We kwamen er aan rond 8.30 uur waarna we inchekten in ons hotel (hotel Tigra – prachtig gelegen in het midden van het oude centrum op wandelafstand van de grootste bezienswaardigheden) zodat we alvast verlost waren van onze rugzak.  Het weer was zoals hier zeeeer warm en zonnig.

    We trokken ogenblikkelijk de stad in om reeds een eerste verkenningstocht te maken van de gebouwen en kerken enz. Ik had een goede gids bij (Roger) die reeds enkele malen in Wenen was geweest.  De  eerste indruk was  overweldigend !!  Heel mooie, grote gebouwen alsof er enkele architecten en bouwheren aan de gang waren geweest in een wedstrijdje om te groter en om te mooier.  We hebben natuurlijk ook tussendoor een terrasje opgezocht om de vermoeide benen en voeten een rustpauze te gunnen en uiteraard onze vochtreserve op peil te brengen (en niet met water zoals de artsen voorschrijven!!!) en we wisten ook enkele terrasjes te vinden waar we zeer goedkoop konden eten.  Trouwens Wenen is verwend wat betreft eten en drinken.  Overal zijn bakkers, restaurants, terrasjes en als je de moeite doet om ze te vinden kun je heel goedkoop eten (tussen € 6 en € 10).  Zelfs voor het stadhuis (ook hier weer een ongelooflijk groot gebouw (zo rond de 100 m lang en breed met binnenkoeren waar terrasjes en biertenten stonden en een volledig muziekpodium met ongeveer 500 stoelen voor) stonden er ongeveer 30 kraampjes met eten en ongeveer 10 met drinken. Er liep de ganse namiddag en avond heel veel volk dat zelfs van een film (meestal opera of operettefilms) op groot scherm kon kijken !!  dus ambiance verzekerd.

     

    Het hoogtepunt van de week was een operetteavond in de kleine Redoutezaal in de Hofburg waar een 32-koppig orkest en 6 solisten operettes van Mozart en Strauss (vader en zonen) op een prachtige manier ten gehore brachten.  Ze kregen hiervoor zelfs een staande ovatie van de 840 toeschouwers.

     

    Op mijn aparte website of photosite.com vind je binnen enkele dagen een bloemlezing van alle foto’s die we getrokken hebben.


    Hoofdpunten blog dirkjogt
  • Animatiefilm Ariadne
  • Beer & Food - A Perfect Match
  • Dodentocht 2013 - The Day After
  • Dodentocht 2013 dag -8
  • Dodentocht 2013 dag -12

    Foto

    Foto

    Recente foto van Fé (21 jaar !!!!).

    Foto

    Hierboven enkele fotootjes van mijn kindjes (?).  Bovenaan staan mijn oudste dochter en zoon (Kim en Nick) .  Eronder staat mijn tweede dochter (Fé) en als laatste mijn jongste dochter Tess.


    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • dirk jogt
  • beertje dagboek
  • starlight
  • Bichon Iris website

  • Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 04-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs