It's Alive
Inhoud blog
  • It's Alive dag 5
  • It's Alive dag 4
  • It's Alive dag 3
  • It's Alive dag 2
  • It's Alive dag 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    projectweek 2011-2012 (slpl)
    10-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.It's Alive dag 5
    Dit was de laatste dag. We hebben niet zo veel gedaan. Maar we kunnen er toch nog wat over vertellen.

    We hebben de eerste 3 uur alleen wat zitten gamen, maar het 4de uur hebben we een kortsluiting gekregen in de auto. We hebben er nog veel aan zitten sleutelen met de hulp van de leerkracht en na een goed uur was het opgelost.

    In de namiddag was het de presentatie. Er waren daar veel interessante dingen te zien. Het was wel even stres toen wij ons project moesten voorstellen. Dat was onze dag dit was ook de saaiste dag met af en toe leuke elementen in.

    Dit was onze laatste dag en het einde van deze blog! Tot ooit nog eens!!! 






    10-02-2012, 00:00 Geschreven door SLPL 2011-2012 ITsAlive 2  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    09-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.It's Alive dag 4
    Vandaag was het een drukke dag. Ayoub was terug, maar we hebben hem niet veel gezien. Vandaag was het de dag dat we alleen maar aan onze auto gingen werken. We hadden gisteren al een gat gemaakt op het dak van de auto voor de Lichtsensor. Als eerste had Olivier een test schakeling gemaakt. We wilden 2 lampjes laten branden wanneer de lichtsensor niet zo veel licht meer opvangt. Eerst werkte het niet, maar met behulp van een paar andere collega’s van andere groepen was het uiteindelijk wel gelukt. We hebben de schakeling overgetekend en was klaar om hem te maken.

    We hadden nog maar 2 Ledjes over. Het waren allebei kleine, dus ze paste perfect bij het gat van de voorlichten. Voor dat we begonnen wouden we de draden aan de componenten solderen, maar dat mocht niet. Dus we moeste een houten plank pakken en daar gaatjes in maken om er veertjes in te steken om de componenten daar in te laten steunen. Maar daardoor kon het dak er niet meer op. Gelukkig kwamen Alfred en Mike op een fantastisch idee uit. De componenten staan op een plankje met gaten voor de veren, ze zeiden dat we de draden verder konden strippen en dat koperdraad rond het gat en de zijkant van de plank te doen. Dat was een geweldig idee, want het was stevig, en het raakt het metaal om te geleiden. En daardoor moesten we helemaal geen veren en planken te gebruiken. En het beste van al is dat we daardoor plaats bespaarde voor het dak van de auto. Dus we maakte met behulp van Alfred en Mike hun idee de schakeling. We zetten de 2 Lets parallel, maar er was iets fout. Het werkte niet. 1 LED werkte en 1 niet.Olivier keek of de polariteit goed was, dat was goed, maar hij had het toch voor de veiligheid omgedraaid, noch werkte het niet. Uiteindelijk zijn we op de conclusie gekomen dat het 2de Ledje kapot is door het te overhitten tijdens het solderen.

    Dus we zochten naar een nieuwe Leds maar tevergeefs was die ook kapot. We dachten nog dat er een fout was in de schakeling. Maar dat zou niet kloppen want de andere LED werkte wel. Dus de LED was gewoon kapot. We waren nog verder aan het zoeken naar Leds, een paar keer gevraagd aan de leerkracht voor Ledjes, maar hij had er geen. Uiteindelijk hebben we van een vliegtuig 2 rode Ledjes genomen. Spijtig genoeg waren ze wel te groot. Dus Olivier heeft aan Mike en Alfred gevraagd voor de 2 gaatjes groter te maken zodat de nieuwe Lets er wel in passen. We hebben die 2 nieuwe Lets in serie gezet. En… het werkte!Maar het spijtige was dat de Lets van voor niet zo fel branden. Dat kwam omdat de spanning zich verdeelde over de 2 wegen dat hij kon nemen. Alfred zij dat we ze in parallel moesten zetten zodat de lichtjes feller branden. Dus we zette de 2 Lets in parallel waardoor ze even fel gingen branden. Maar tevergeefs branden de Lets niet terwijl je in de donkeren rijd terwijl de Lets normaal moeten branden. Maar dat komt omdat de motor zoveel spanning vraagt dat er niet genoeg spanning over de Leds gaat staan waardoor ze weinig tot geen licht gaan geven. Maar dat is maar een schoonheidsfoutje. We hadden wel problemen met heel de auto terug dicht te krijgen na de schakeling te maken. De schakeling werkte altijd perfect als hij open was. Maar als de auto dicht gemonteerd was, was er altijd een draadje los of een draad geklemd, of de wielen zaten vast (daar hebben wij ook lang mee gesukkeld). Uiteindelijk lukte het na 5 a 6 beurten. Het werkte perfect.

    Velen vonden dat onze auto erg weinig kan en vinden het maar een pruts project. Maar toch ben ik zeer trots op ons project. We hebben het helemaal zelf in elkaar gestoken. Veel elektronica gebruikt, geen hout, en eigenlijk geen hulp gevraagd aan de leerkracht wat de andere groepen wel vaak deden. Zij gebruiken ook veel hout en iets minder elektronica componenten.

    Het was een zware maar zeer toffe dag vandaag.







    09-02-2012, 20:25 Geschreven door SLPL 2011-2012 ITsAlive 2  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    08-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.It's Alive dag 3
    Vandaag hebben we niet zo veel gedaan (het was een halve dag). Net zoals gisteren waren alleen Alfred, Olivier en Kenan er. Mike kwam later ook nog opdagen.We weten niet waar de andere twee altijd zijn maar we hebben besloten om het project gewoon verder te zetten ook al zijn ze er niet.

    Olivier heeft vooral aan het bundeltje gewerkt van ‘It's alive’. Hij heeft er lang zijn hoofd over zitten breken. Hij heeft uiteindelijk besloten om het met behulp van de leerkracht te maken. Hierdoor heeft hij dit uiteindelijk nog afgekregen! Alfred (en na de eerste 2 uur Mike ook) probeerde een gat op het dak van onze auto te maken voor daarin de lichtsensor te plaatsen. Na een paar uren snijden zaten ze erdoor. Maar ze kregen het dak er niet uit. Gelukkig kwam sofian ineens opdagen en hij heeft het dak er uit gekregen! Kenan was ondertussen dingen op het internet aan het opzoeken die Olivier niet wist. Ook dit was een grote hulp!

    Dit was eigenlijk onze dag een beetje (geslaagd).







    08-02-2012, 00:00 Geschreven door SLPL 2011-2012 ITsAlive 2  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.It's Alive dag 2
    We waren op school en Alfred, Mike en Olivier waren maar alleen. Kenan moest uiteindelijk bij ons in het groepje komen, Sofian kwam later ook opdagen. We moesten van de leerkracht een bundeltje oplossen van ‘It’s alive’ (66 paginas). Olivier heeft die gemaakt met af en toe hulp van de rest. Deze bundel was veel dus hij heeft hem niet in 1 keer af gekregen. De andere waren met het project bezig (zie foto's). Dit hebben wij een halve dag gedaan.

    In de namiddag waren Kenan en Sofian nergens te vinden. Terwijl heeft Olivier gewoon verder gewerkt aan het bundeltje. Maar hij heeft het het 7de uur laten vallen voor het project zelf (ondertussen deed Kenan verder in de bundel). Olivier, Mike en Alfed hebben aan de achterkant van de auto leds gezet. Het was moeilijk, maar het is gelukt.

    We hebben dan ook nog eens 2 uur L.O. gedaan, deze keer waren we niet zo vrij maar we hebben toch wel plezier gemaakt. We hebben in die 2 uur paalbal gespeeld en het was gelijk. Jammer dat we niet gewonnen hebben.

    Dat was onze dag. Niet zo'n leuke dag in het begin maar achteraf viel het toch nog mee! 







    07-02-2012, 00:00 Geschreven door SLPL 2011-2012 ITsAlive 2  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    06-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.It's Alive dag 1
    Dit is onze eerste dag. We verzamelden ons voor de projectweek in het lokaal van elektriciteit. Er waren er veel die er zin in hadden (maar er waren er ook een paar die dat wouden verpesten). We hebben eerst van de leerkrachten uitleg gekregen over wat de projectweek ging gaan. Na een twee uur uitleg konden we aan de slag met zelf iets te verzinnen.

    We hebben de auto van Mr. Verbeeck gekregen om daar aan te sleutelen. We hebben een groep met Ayoeb, Sofian, Mike en Alfred.

    Het eerste wat we probeerden te bereiken was, was de auto helemaal uit elkaar te krijgen. Nadat we dat hebben kunnen doen wilden we de wielschijf laten stoppen draaien. De wielschijf beweegt vanzelf. We probeerde ook te bedenken hoe we het muziekje dat afspeelt tijdens het rijden  te veranderen. Dit lukt spijtig genoeg niet. Dus, wij hebben de bron van de muziek kapot gedaan. Maar daardoor werkte er een paar andere LED’s niet meer. Dat probeerden we nu te maken. Terwijl Olivier en Alfred en paar minuutjes weg gingen, hadden ze de rest de schakelaar kapot gedaan. Opeens hadden we een idee. We pakken een andere auto [die van Alfred], we gebruik het materiaal van de eerste auto, stoppen dat er in, en zetten er ook een paar nieuwe LED’s op. Elke verschillende kleur LED gaat verschillend aan door een andere sensor.

    We hebben vandaag ook 2 uur L.O. gehad dit diende als ontspanning. We hebben er verschillende spelletjes gedaan en dit was ook wel redelijk leuk.

    Dit was onze eerste dag we hopen dat het nog een leuke week gaat worden!







    06-02-2012, 00:00 Geschreven door SLPL 2011-2012 ITsAlive 2  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    Archief per week
  • 06/02-12/02 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs