Inhoud blog
  • Laatste foto's
  • Laatste blogbericht!
  • Foto's
  • De laatste weken
  • Foto's
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Isabelle in Aruba

    27-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De volwassenheidsfase

    Beste lezers

    Hierbij volgt een verslag van onze belevenissen op Aruba. Eerst is er nog een kleine vermelding van onze stage. Vrijdag hebben we namelijk onze eerste grote screening van een bedrijf gedaan. Dit vond ik zeer fijn omdat ik het sociale contact hier toch wel wat miste, maar dit heb ik met de screening dubbel en dik teruggekregen. Bij het bedrijf waar we zijn geweest zijn zo’n 60 personen in dienst die we allen persoonlijk hebben aangesproken en onze vragenlijst hebben laten invullen. Hier werd nog maar eens duidelijk dat de Arubanen zeer gastvrij en vriendelijk zijn.

    Zaterdag zijn we naar Nikky beach geweest. Hier liepen heel grappige krabbetjes rond. Ze zijn helemaal wit en springen heel snel in een gaatje in het zand. Op dit strand heb ik ook mijn beste turnprestaties nog even bovengehaald. Zo heeft iedereen bij zonsondergang mogen genieten van een radslag, handstand en kopstand! Nikky beach is ook gelegen naast het vliegveld van Aruba. Toevallig kwamen ook net de ouders van Laurien die dag toe. We hebben hun vliegtuig dus ook veilig zien landen. Na de zonsondergang hebben we dan ook nog enkele danspasjes ingestudeerd want diezelfde avond zou het schuimfuif zijn in Perle d’Or. ’s Avonds trokken we dus met ons bikinietje aan naar de bar waar we heel zelfverzekerd binnenstapten tot Wies (de mevrouw achter de bar) ons vertelde dat het schuimapparaat stuk was. Daar zaten we dan met ons biertje in de hand en onze bikini aan. We zijn dan maar op tijd gaan slapen zodat we goed uitgerust zouden zijn voor de mooiste dag van het hele jaar!

    Zondag, mijn verjaardag! Hip hip hoi! 21 jaar en volwassen, uhum! Ik hoor jullie al luidop vragen wat een 21-jarige zoal op Aruba doet. Wel: op safari gaan natuurlijk! De mensen van ABC tours kwamen ons al om 10 voor 8 ’s ochtends ophalen wat in Arubaanse minuten gelijk is aan kwart na 8. Vol zenuwen stapte ik de jeep in. Eindelijk zou ik ook eens de ruwe kant van het eiland zien! We zijn gestart bij de california lighthouse en hierna zijn we naar de Alto Vista Chapel geweest. De gids, Jelle, gaf ook altijd een woordje uitleg. Zo vertelde hij bij de Alto Vista Chapel leuke weetjes over de fauna en flora van Aruba. Wanneer hij iets over de reptielen op Aruba wilde vertellen, merkte een vrouw plots op dat er een boa boven zijn hoofd hing. Hoe ze dit had gezien vraag ik me nog steeds af. Deze leek echt net een tak te zijn. Jelle nam de slang vast en toonde deze trots aan ons. Ik was natuurlijk door het dolle heen en vroeg onmiddellijk of ik de slang mocht aanraken. Jelle interpreteerde dit als: ik ga ze in haar nek leggen. Stond ik daar plots met een boa in mijn nek en neen, het was geen pluizige sjaal, maar een echte slang. Ervaring voor het leven!

    Hierna zijn we met een wilde vaart naar Shark’s Mouth gereden. Ik dacht dat ik hier echt haaien ging zien en stond natuurlijk al te trappelen om te vragen of ik deze ook mocht aanraken, maar helaas was dit enkel een baai in de vorm van de mond van een haai. Van een haaienmond is het maar een klein beet(je) verder naar de Bushiribana Gold Mill Ruins en de Wish Garden. Als een echte goudzoeker ben ik aan het werk gegaan, maar helaas zonder resultaat, dus laat ik het maar bij Ergotherapie houden! In de Wish Garden is het de bedoeling dat je 7 stenen op elkaar kan plaatsen en dat je bij iedere steen een wens doet. Bij de laatste steen moet je dan je allergrootste wens doen. Mijn torentje stenen bleef heel goed staan en nu hoop ik dat mijn wensen in vervulling mogen gaan. Hierna zijn we naar de Natural Bridge gegaan. Dit was de grootste toeristische plek van Aruba tot dat deze brug helaas instortte enkele jaren geleden. Gelukkig stond op nog geen meter afstand nog een tweede Natural Bridge. Was dat even boffen ség! Mijn maag begon te knorren en gelukkig kregen we een maaltijd aangeboden in het Waka Waka restaurant om daarna onze tocht verder te zetten naar Baby Beach. Hier heb ik mezelf echt overtroffen want ik heb gesnorkeld! Eerst moest ik even wennen en dit was niet zo makkelijk want Jelle gooide brood in het water zodat de vissen vlak voor me boven water kwamen springen, maar na een tijdje was ik er goed mee weg. Ik kan zelfs zeggen dat ik het heel leuk vond! Met een natte bikini in de kleren vertrokken we weer naar het volgende punt. Dit was een spannende off-road trip door het Arikok National Park. Hier gingen onze medereizigers (Amerikanen) door het dolle heen doordat ze geiten zagen. Vreemde mensen… We hebben hier ook een bezoekje gebracht aan de Indian cave. Dit is een grot waarbij je oude muurschilderingen kan bewonderen, tenminste als je niet bang bent van enkele honderden vleermuizen om je heen. Nee, dit is niet overdreven! Samen met een Amerikaan verschoot ik dan ook van een vleermuis die rakelings langs mijn gezicht vloog en waarbij ik het fladderen van de vleugels zelfs voelde. Heel leuk! Helaas waren we dan al aangekomen bij onze laatste stop en dit was de natural pool. Jullie raden het al: dit is een natuurlijk zwembad. Het is een inham in de rotsen waarbij de golven tegen de rotsen slaan en er zo water in terechtkomt. Hier heb ik nogmaals gesnorkeld en de grootste vis gezien van al mijn snorkelavonturen! Heel moe, maar zeer tevreden keerden we terug naar Perle d’Or waar ik nog een lekker lasagna heb gegeten (nee, niet in de pan, maar wel in het restaurant Pam Pam). De ouders van Laurien hadden ook nog een taart voorzien.

    Maandag ben ik samen met Laurien en haar ouders gaan uitrusten op Baby Beach want we hadden onze vrije dag opgenomen zodat we konden uitrusten van onze uitstap. Vandaag was het dan weer tijd om te gaan werken! Ik heb onze collega’s getrakteerd op lekkere cake en chocolaatjes waarbij Manaaf ons direct uitnodigde om bij hem te komen eten. Ik ben benieuwd!

    Okee, ik ben moe van het typen dus tot de volgende!

    Xxx Isabelle

    27-02-2013 om 04:43 geschreven door Isabelle  


    19-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO'S


    Jeej, ik sta met een dromedaris op de foto!



    Laurien met een python, wat een durver.



    Alsof het alledaags is.



    Volgens ons gidsje stond hij klaar om te spugen. Ik stond klaar om een stap achteruit te gaan.



    Samen met mijn vrienden!



    Geen commentaar, enkel een liedje! http://www.youtube.com/watch?v=YrY_nc3FbX8



    Onze gids stond paraat om een foto van ons te trekken. De dromedaris moest echter even worden gelokt met een wortel.



    I really do!



    Trend voor de zomer van 2013: laat enkel je schouderbladen bruinen!

    19-02-2013 om 03:19 geschreven door Isabelle  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van diertjes tot een heuse fotoshoot

    Bon dias!

    Bij deze volgt een update van ons weekend. Vrijdagavond hebben we het weekend ingezet met een picknick met alle werknemers en werkgevers van Medwork. We hadden hiervoor zelf ook iets van eten voorzien, nl: dipgroenten, mozzarella en cola. We dachten dat ze dit hier niet zouden kennen, maar één van de artsen had hetzelfde idee als ons. De picknick was heel gezellig en ook grappig. Je ziet de dokters zo op een heel andere manier en dit versterkte wel de band. Wat later op de avond hield Manaaf ons gezelschap. Dit is één van de oprichters van Medwork. Ik kan jullie zeggen dat hij één van de grappigste Arubanen moet zijn. Hij is een enorme fan van Urbanus en trakteerde ons dan ook op enkele van zijn mopjes. Weten jullie trouwens hoe je een kat laat blaffen?

    Ook onze professionele activiteiten gaan door in het weekend want zaterdagochtend kwam onze stagebegeleider ons oppikken omdat we een fotoshoot hadden gepland om onze oefeningen visueel duidelijk te maken voor de bedrijven.

    Hierna stonden we dan te wachten op een busje toen er plots een auto voor ons stopte. Wij dachten ‘Joepie, een lift dus we sparen geld’. Bleek echter dat we bij Pirata (ook wel gekend onder de naam Anthony) waren ingestapt. Hij gaf ons een hele uitleg over het betaalsysteem in busjes en wilde hiermee duidelijk maken dat we bij hem voordeliger waren. De rit was weer een belevenis. Pirata had namelijk geen achteruitkijkspiegel, gordels en ramen in de deur. Wat had hij wel? Een serieuze deuk in zijn auto en een flesje bier naast zich. Hij heeft ons dan afgezet bij Philips Animal Garden. Dit is eigenlijk de achtertuin van Philip. Hij geeft een onderkomen aan verschillende dieren die bij het sluiten van de dierentuin op Aruba in het wild werden achtergelaten, maar die geen kans maakten op overleven. Hier heb ik het tot nu toe spannendste moment hier op Aruba meegemaakt! Ik heb namelijk (tromgeroffel)… een python geaaid! We mochten van de eigenaar even mee binnen in de kooi van de slangen (want ze hadden net gegeten). Hij hield de albino python en nog een andere op een afstand met een stok en wij mochten intussen een andere python strelen. Laurien dierf eerst niet dus dapper als ik ben nam ik het voortouw en heb ik de slapende slang als eerste gestreeld. Ik moest wel voorzichtig zijn want hij ging net vervellen en had dus pijn als je hem te hard zou strelen. Een python voelt ongeveer hetzelfde aan als zo’n blinkend t-shirt met zo van die piepkleine cd-achtige knoopjes er op. Dit vond ik echt een geweldige ervaring. Lichte paniekaanval wanneer de bewaker naar buiten stapte en de deur op slot deed en ons trots de sleutel liet zien! Mijn bezoek aan Philips achtertuin kon niet meer stuk, maar toen zag ik daar plots een dromedaris staan. De dromedaris heb ik dan enkele wortels gegeven, maar onze kleine gids (er was een jongen die ons volgde en ons verschillende zaken over de dieren vertelde) zei me dat ik hem ook bolletjes mocht geven uit mijn hand. De durver in mij kwam weer boven en ik heb dit dan ook gedaan. Verder waren er ook nog meer gewone diertjes zoals: geiten, paarden, ezels (de gelijkenis met ons Katrien is treffend, hahahahaha J), stieren, schapen, een loslopende pauw, struisvogels, vogels, kaaimannen, kangoeroes… Ik heb nog gevraagd of we de kaaiman ook mochten aanraken, maar dit was helaas niet mogelijk. In de ranking ‘om ter langst in Philips Animal Garden blijven’ staan we volgens onze kleine gids met voorsprong voorop, hoezee!

    Hierna zijn we nog naar Palm beach gegaan waar we een lekker pizza margherita hebben gegeten op het strand terwijl we genoten van de zonsondergang. Terug aangekomen in Perle d’Or maakten we ons klaar om naar de welcomeparty te gaan. Deze was georganiseerd door Perle d’Or voor alle studenten. Hier hebben we dan nog even onze fantastische danspas ‘van het linker- op het rechterbeen gaan’ gedemonstreerd alvorens te gaan slapen.

    Zondag waren we uiteraard nog moe van de dag ervoor en zijn we dan maar gewoon gaan rusten op het strand. We wilden naar Surfside beach gaan, maar de man die ons wilde brengen leek dit niet te kennen want hij bracht ons naar Eagle beach. Dit ligt toch wel uit de richting…

    Nog even een melding van onze stage. We hebben vandaag ons eerste bedrijfsbezoek afgelegd! Jeej! Na 3 weken opzoekwerk en voorbereidingen treffen was het eindelijk zover. Nu gaat alles in sneltempo gaan want waarschijnlijk gaan we volgende week onze presentatie hier al mogen geven. Leuk weetje: Pirata heeft ons opnieuw opgepikt om ons terug naar Medwork te brengen.

    Ik kijk alvast uit naar volgend weekend ;)

    Groetjes Xxx

    19-02-2013 om 02:43 geschreven door Isabelle  


    14-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijnsboodschap!


    Het mooie strand van Arashi.



    De zonsondergang op Arashi beach!



    De Hooiber, de hoogste berg van Aruba. Naar mijn mening ook een heel steile berg.



    Het uitzicht op de top van de Hooiberg, zo kunnen jullie ook meegenieten.



    Hier heb ik heel wat moeite moeten doen om op de rots te gaan zitten, maar het uitzicht was er geweldig!



    Carnaval! Beluister ook zeker eens dit liedje (vanaf 1:30) http://www.youtube.com/watch?v=3cKhNQdZE9Y



    Fijne valentijn Bavo! Ik hou van jou ;)!



    Nog ééntje speciaal voor Bavo! Deze keer een rebus. Beste Bavo, neem Aruba en doe: -Aru, +vo! Wat heb je dan?

    14-02-2013 om 02:32 geschreven door Isabelle  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zever, gezever

    Haloha

    Het weekend is weer gepasseerd, dus tijd voor een update. Vrijdagavond wilden we nog gaan zwemmen op Arashi beach omdat ik op het internet had gezien dat je hier tussen zeeschildpadden kon zwemmen. Helaas heb ik er geen één gezien, maar ik heb wel mijn eerste zeeborrel gehad! Ik denk dat ik het maar bij ééntje ga houden want het was nogal zout. Ik had ook mijn duikbril meegenomen en zo zag ik dat er allerlei visjes naar mijn voeten kwamen zwemmen. Het leek een beetje alsof ze mij aan het achtervolgen waren, duizend bommen en granaten! Op onze terugweg naar Perle d’Or hebben we met een heel wilde chauffeur meegereden. Op Aruba mogen bussen blijkbaar auto’s inhalen…

    Wanneer ik terug in mijn kamer kwam en ik mijn pyjama wilde aandoen, draaide ik me plots om, want… ik had het gevoel bekeken te worden! Daar op mijn muur zag ik het grote monster zitten. Een reuze kakkerlakken met gigantische voelsprieten. Als je je duim en wijsvinger zo ver als mogelijk van elkaar plaatst en je neemt dan de afstand tussen de distale interphalangeale hiervan, dan kan je de kakkerlak nog niet helemaal omvatten. In een aanval van paniek ben ik Laurien uit haar bed gaan kloppen. Met haar stalen zenuwen heeft ze dit enorme beest in onze dweil gevangen en deze over het balkon gegooid, verdiende loon! Gelukkig heeft ze hem/haar (er is nog steeds onduidelijkheid over het geslacht) niet vertrappeld, want blijkbaar kan het dan zijn dat er hier honderden kakkerlakken uitkomen. Ik was een zenuwinzinking nabij wanneer de baas van Perle d’Or me dit vertelde.

    Zaterdag zijn we dan maar begonnen met onze kamertjes eens goed proper te maken. Hierna hadden we nog een grootse onderneming gepland. We gingen namelijk de Hooiberg beklimmen. Dit is de grootste berg op Aruba. Om de trappen op de berg te vinden hebben we deze al helemaal moeten rondwandelen, maar uiteindelijk (na een stuk of 3 keer te vragen) hadden we het gevonden en zijn we aan onze tocht begonnen. Op de berg hebben we veel rustpunten ingelast. Dit deden we natuurlijk om van het uitzicht te genieten en helemaal niet omdat onze conditie ver onder peil zit… Daar boven op de berg leken we net een dwerg! Het uitzicht was echt prachtig! Je kon echt heel Aruba zien met z’n gekleurde huisjes en daken, een ervaring die me altijd zal bijblijven!

    Zondag was dé carnavalsdag hier op Aruba. Het was namelijk de grote parade in Oranjestad. Deze wilden we natuurlijk niet missen en we hadden op het internet gezien dat deze om 10 uur zou starten dus ijverig als we waren, zijn we reeds om half 8 opgestaan. We begonnen alvast in de carnavalssfeer te komen op de tribune en hier hadden we ruim de tijd voor want… de parade kwam pas om 2 uur… Hier is het ondenkbare dan ook gebeurd, ik ben met mijn factor 50+ verbrand! Als een ongelooflijk overrijpe tomaat ben ik ’s avonds moe, maar tevreden van de parade terug naar Perle d’Or gegaan. Gelukkig heb ik hier een aftersun met helende aloe vera werking.

    Nog even een korte update over onze kookkunsten om mama gerust te stellen. Het gaat er op vooruit. Buiten de bedorven fishsticks is alles me al goed bekomen! Vandaag hebben we zelfs lekkere rijst met currysaus, ananas en kip op een spiesje gegeten, hmmm. Verder behelpen we ons ook met de nodige chips en koeken natuurlijk.

    Okee, ik ga nog wat foto’s verzamelen en euh.. wordt zeker en vast vervolgd! Xxx Isabelle

    14-02-2013 om 02:03 geschreven door Isabelle  


    08-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fauna en flora

    De Aloe Vera plantage! De plant groeit hier over het hele eiland zelfs vlak voor de deur van onze stageplaats.



    Bella! Er staat trouwens nog een diertje op de foto, aan jullie om het te zoeken!



    Sunset op Palm beach. We hebben hiervan genoten terwijl we een fruit cocktail dronken. Echt lekker. Er lag zo'n besje op dat naar een snoepje smaakt, hmm.



    Op tocht aan Palm beach waar we een mooie fontein zagen.

    08-02-2013 om 19:00 geschreven door Isabelle  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koetjes en kalfjes

    Dag sweeties!

    Laat ik even beginnen met enkele busverhalen. Na gratis lifts, krijgen we nu ook een gratis busritje aangeboden! Op Aruba rijden kleine bestelwagentjes rond dat zijn omgebouwd tot busjes en dit zijn de goedkoopste. Hier hebben we al een favoriete buschauffeur bij gevonden. We hebben namelijk al 3 keer in zijn bus gezeten, fun verzekerd! Omdat Aruba zo klein is, is het normaal dat je soms dezelfde mensen tegenkomt en dit is wel fijn. Naast deze bestelwagens is er ook nog een busmaatschappij ‘Arubus’. Zij rijden met zowel grote als kleine busjes rond. Wij maken meestal gebruik van de kleine busjes. Dit is ook leuk om in contact te komen met de plaatselijke bevolking omdat je allemaal opeengepropt zit kan je wel een leuk babbeltje slaan. Ook hier hebben we al een favoriete chauffeur. Hij herkent ons al want daarnet reed hij hier luid toeterend en zwaaiend voorbij! Pittig detail: in de busjes zijn nooit gordels aanwezig!

    Algemeen kan ik jullie vertellen dat de Arubanen heel vriendelijk zijn (aardig zoals de Nederlanders zouden zeggen) en dat er wel een groot contrast is met België. De bevolking is hier heel open en ze beginnen al snel hun hele leven te vertellen en/of leuke weetjes over Aruba. Wist je trouwens dat hier maar één iemand per jaar wordt vermoord?

    Niet enkel met de Arubanen is er een contrast, maar ook met Hallenaar Laurien is er een verschil. Zij gebruikt woorden als ‘slashen’, dit zijn teenslippers en een ‘skaaie’ is een idioot persoon. Als ik thuiskom ben ik dus een dialect rijker!

    Okee, even een update van onze avonturen: gisteren hadden we een vrije dag en zijn we een bezoek gaan brengen aan de Aloe Vera fabriek. De Aloe Vera plant groeit hier overal op Aruba en deze kan gebruikt worden voor medicijnen en ook om op te eten. Als je een blad neemt, dan komt hier een bruin-geel sap uit en dit kan men gebruiken als laxatiemiddel. We hebben een glaasje vriendelijk afgeslagen. Over de werking van de zonnebrandcrème heb ik wel mijn twijfels want ik had deze op mijn gezicht gedaan, maar ben er toch in geslaagd om te verbranden. Jeetje! Wanneer we terug naar de hoofdweg gingen voor een bus zijn we voorbij één van de enige koeien op het eiland gewandeld! Ik voelde me weer even in Wintam! Om origineel te zijn heb ik haar gedoopt tot ‘Bella’. Ik zal zeker een foto posten van deze vriendelijk lachende koe!

    Hierna zijn we met onze favoriete Arubuschauffeur naar Palm beach geweest. Hier hebben we echt NIKS gedaan buiten genoten van het warme weer, verfrissend water, de sunset en een fruitcocktail! Leuk dus… De barman was ook al in België geweest om naar onze leuke festivals te gaan.

    Okee, nu ga ik misschien nog wat verder werken want straks gaan we nog naar Arashi Beach. Hier zou je met zeeschildpadden kunnen zwemmen! Joepie jee!

    Groetjes

    IsaBELLA!

    08-02-2013 om 18:08 geschreven door Isabelle  


    05-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sfeerbeelden



    De kinderparade in Noord. Hier waren wel nog enkele praalwagens. Bij de 'grote mensen' parade stonden de muziekgroepjes steeds op de auto en alle mensen liepen er achter.



    Laurien samen met een Balashi Chill biertje. Chillen met die billen!



    Op deze foto spreekt mijn blik boekdelen (help, als hier maar geen haai uit springt!)



    Carnavale in Aruba!



    De naam ontglipt me even, maar het is wel een mooie vlinder.



    Laurien geniet van het uitzicht.



    Hebben jullie mij zien zwaaien?



    Palmbomen, wit strand en een glasheldere zee.

    05-02-2013 om 04:40 geschreven door Isabelle  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.let's go swimming in the sea

    Bon dias dushi!

    Het is alweer even geleden, maar hier ben ik weer (de schrik van alle dingen, met mijn kattenkwaad, vechtend tegen misdaad!). Dit is een lied dat Laurien en ik hier dikwijls zingen.

    We hebben intussen weer vele dingen gedaan zoals gewerkt! Onze opdracht is hier wat meer uitgebreid waardoor we al een paar overuren hebben geklopt. Geen nood, we zullen deze later wel weer opnieuw opnemen ;).

    Op onze vrije dag zijn we naar eagle beach geweest. Dit is een strand aan de minder toeristische zijde van het eiland. Hier hebben we ook voor de eerste keer echt in de zee gezwommen. Deze is glashelder (zoals Laurien zou zeggen) en is ook nog eens lekker warm. Opvallend aan de zee hier: we stonden er nog geen 10 meter diep in en moesten al watertrappelen om boven te blijven.

    Zaterdag hebben we mee carnaval gevierd met de Arubaanse bevolking. De Arubanen zijn echt party-animals! Vlak voor onze deur liep de kinderparade voorbij. Deze vonden we al leuk en dus zijn we naar Oranjestad gegaan om de Lighting Parade te zien. We dachten goed op tijd te gaan zodat we zeker plaats hadden op een tribune, maar 4 uur op voorhand was precies wel overdreven. Om de tijd te doden zijn we dan maar echte Belgische carnavalssongs beginnen zingen (‘er staat een paard in de gang’, ‘laat het gras maar groeien’, ‘we kapen een gratis bus’, ‘het sneeuwt, het sneeuwt’…). We zijn ook al helemaal mee met de Arubaanse carnavalsmuziek (op het ritme van ‘gangnam style’ zingen wij ‘upon dushi style’ (met bewegingen!) en natuurlijk zingen we ook mee met ‘hoipiepeloi’ à nog zo’n goede hit!)! Om 2 uur ’s nachts vonden we het welletjes en hebben we de taxi naar perle d’or genomen. Hierbij hebben we dan nog een spectaculaire redding gedaan van de portemonnee van Bush. Het enige dat we moesten doen: de taxi chauffeur heel perle d’or laten wakker toeteren en dan aan de nachtbewaker vragen of hij Bush kende. Bush was tevreden en wij konden eindelijk in ons bedje kruipen.

    Op zondag zijn we naar de Butterfly farm geweest. Hier hebben we een amusante rondleiding genomen samen met het plaatselijke rusthuis. Wanneer we uiteindelijk waren rondgesjeffeld, hebben we nog enkele foto’s genomen van de vlinders. Hierbij is een mooie grote blauwe vlinder even op mij komen zitten. Hierdoor mocht ik een wens maken, joepie! We zetten onze tocht verder richting palm beach deze keer. We vonden het hier allebei leuker dan op eagle beach. Het is hier veel toeristischer en er viel meer te beleven. We hebben hier dan nog een ‘chill’biertje gedronken in MooMba. Volgens onze stagebegeleider was dit dé plek voor studenten. Naar onze mening waren wij er de jongste mensen, al was het leeftijdsverschil er wel kleiner dan in de butterfly farm. Het was gisteren de Super Bowl en we werden hier dan ook een beetje verdrongen door de wilde Amerikaanse fans. ’s Avonds ben ik dan nog gestoken door een beest waardoor mijn arm nu 2 keer zo dik is (herinneringen aan de chiro kwamen plots boven). We hebben hier ook nog ons eerste ijsje gegeten! Ambitieus als we zijn gingen we onmiddellijk voor 2 bollen (hazelnoot en stracciatella). Het mevrouwtje van het ijsjeskraam bekeek ons al vreemd wanneer we dit vroegen, maar schepte het toch op. Kreeg ik daar de meest gigantische IJS die ik ooit heb gezien. Ik kon het likken amper bijhouden, maar oh ja, het heeft zeker en vast gesmaakt!

    Ik ben hier nu al iets langer dan een week en dit wil zeggen dat mijn was een grote stapel aan het worden was. Gelukkig was vanavond wassalon ‘wat je zelf doet, doe je altijd beter’ open en kan ik vanaf morgen weer staan blinken!

    Met het koken gaat tot nu toe alles goed. We hebben nog wat geëxperimenteerd met macaroni met kaas in de pan en het gaat steeds meer de goede kant op. Vandaag hebben we zelfs patatjes gevonden! Jullie zullen het niet geloven, maar dit hebben we met vis gegeten!

    Ik vraag me af hoe het met jullie gaat?

    Groetjes van de met muggenbeten bezette Isabelle x

    05-02-2013 om 04:01 geschreven door Isabelle  


    31-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotootjes

    Dit is de Arubus. Hier zaten we eerst alleen in, maar wanneer we vertrokken zat de bus helemaal vol. Inclusief een wandelend frituur!



    We eten altijd in Lauriens kamer met een prachtig uitzicht op een helderwitte MUUR!



    Hier zien jullie Laurien aan de slag met onze geweldige croques. We zijn op het idee gekomen om een restaurantje op te richten 'Het Krokantje'. We hebben hier ook nog andere lekkere dingen gegeten zoals saucissen van d'Ardenne!



    We hebben hier een kaartje gekregen zodat we korting kunnen krijgen in Pam Pam, dit is het restaurant dat bij onze verblijfplaats hoort. We zijn er wel nog niet uit waarom ze hiervoor een foto van ons nodig hadden want waar staat die dan?

    31-01-2013 om 03:39 geschreven door Isabelle  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste stagedagen

    Dag poppetjes!

    Onze eerste dagen stage zijn intussen gepasseerd en deze waren al één en al fun! Lachen, gieren, brullen en ook nog werken. We hebben de opdracht gekregen om met verschillende bedrijven contact op te nemen en hier een preventie protocol voor rug- en nekklachten voor op te stellen. Dit moeten we dan specifiek maken voor alle bedrijven. Een hele boterham dus, maar we hebben er een goed oog op. We worden dan ook goed begeleid door Anton, Dvid, Jeanine, Manaaf (Roos en An-Sofie: die is een Surinamer!)… Anton is onze stagebegeleider en vertelde ons vanmorgen dat we over een platgereden boa waren gereden. Wanneer we terug naar huis gingen, vonden we deze echter niet meer terug, jeetje!

    Het loopt hier ook vol straathonden waar we beiden toch wel wat bang van zijn. Zo hebben we al meerdere keren elkaars arm beetgegrepen en een gil gemaakt. Toch: we leven nog steeds! We kregen wel de tip mee om een stok mee te nemen om hen af te schrikken. Dit vonden we toch een beetje een te zot idee, dus blijven we maar gewoon aan snelwandelen doen.

    Ze gebruiken hier ook allerlei vreemde woorden zoals bijvoorbeeld ‘een slinger’. Nu dit wil blijkbaar zeggen ‘een lift geven’. Dit was wel verwarrend aangezien ze dit op onze eerste stagedag vertelden en dit ook Lauriens verjaardag was…

    Verder hebben we ook al kennis gemaakt met gratis taxi’s (lees: een lift). We gingen er vanuit dat dit taxi’s waren tot ze ons zeiden dat we niets moesten betalen, zo’n moeten we nog vinden!

    Ook mijn airco is onlangs geserviced (nog zo’n grappig woord). Dit wil blijkbaar zeggen dat ze deze opnieuw proper maken. Gevolg: mijn kamer stond lichtjes onder water en ik heb mogen kuisen. Check een foto op de blog van Laurien voor het bewijs!

    Okee, ik ga nog enkele foto’s proberen uploaden want oh ja, we hebben hier vandaag voor de eerste keer zelf gekookt (croque monsieur en ijsbergsla (ik moet toegeven dat deze absoluut niet kan tippen aan de sla van vava!). Als er mensen zijn die ons nog tips kunnen geven rond wat we kunnen maken met enkel een pan en één werkend vuurtje, deze zijn steeds welkom.

    Nou, doeeeei! X Isabelle

    31-01-2013 om 03:23 geschreven door Isabelle  


    28-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al enkele foto's





    Het vliegtuig staat klaar!



    We waren nog wat moe, maar wel helemaal klaar voor ons avontuur.



    We gaan landen, fasten your seatbelt!



    Onze stageplaats waar we vanaf morgen gaan werken.



    Laurien als echte kapitein wijzend naar haar toekomstig schip.



    Een leguaan vanop 1 meter afstand (en een beetje ingezoomd).



    Het grote cruiseschip (er komen dagelijks drie schepen aan).

    28-01-2013 om 03:51 geschreven door Isabelle  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aankomst en eerste dag

    Na twee uur rijden, 7883 kilometer vliegen en nog een kwartiertje rijden, kan ik jullie melden dat ik ben aangekomen op Aruba! De vliegreis is uitstekend verlopen. We hadden wel vertraging doordat het net hevig was beginnen sneeuwen toen we gingen opstijgen en dan moesten ze eerst het vliegtuig en de startbaan sneeuw- en ijsvrij maken. Ik kan jullie melden dat je uitstekend kan relaxen in een vliegtuig! Zo heb ik heel veel films gekeken en spelletjes gespeeld en ook een beetje met de Duitser die naast mij zat gepraat. Helaas moesten we dan afscheid nemen in Aruba want hij vloog door naar Bonair.

    Ons verblijf ‘Perle D’or’ is ook prachtig! We hebben hier alles wat me nodig hebben, inclusief salamanders! Hierbij wil ik even vermelden dat ik Laurien tot heldin van de dag ga benoemen doordat ze een salamander gevangen heeft en af het balkon heeft kunnen gooien, chapeau! De werknemers van Perle D’or hebben ons ook al gezegd dat we niet bang hoeven te zijn van de Denguemug. Ze steekt namelijk enkel ’s ochtends en ’s avonds bij zonsondergang. Pittig detail: dit vertelden ze nadat ik zei dat ik net gestoken en dat de beet rood en hard was. Laten we hopen dat dit een gewoon mugje was!

    Vandaag hebben Laurien en ik een stevige wandeling gemaakt. We hebben zo’n drie uur gewandeld op zoek naar het strand. We vonden dit maar niet en besloten het dan maar te vragen… aan een Spanjaard! Ja hoor, we hebben het uiteindelijk gevonden en hebben al in het heldere water gestaan. Daarna hebben we nog wat langs het strand gewandeld en hebben we leguanen gezien. Kan iemand ons vertellen of deze gevaarlijk zijn aub? Wij weten het namelijk niet en durvers dat we zijn, wilden we een foto vanop een meter afstand! Daarna hebben we ook nog gegeten in de Paddock. Dit is een restaurant/bar vlak naast de zee. We hadden hier dus een prachtig uitzicht al werd dit een beetje geblokkeerd door het enorme cruiseschip dat aangemeerd lag.

    Even een steek naar jullie toe: Aruba is echt enorm warm! De zon schijnt hier constant! Het is hier nu 22 uur en ik zit hier nog in een short!

    Dit is de link naar de blog van Laurien, hier kunnen jullie ook al foto’s vinden: http://laurieninaruba.wordpress.com/ . Ik ga zelf ook proberen om wat foto’s te uploaden.

    Ziezo, nu zijn jullie al iets beter op de hoogte! Tot de volgende! X Isabelle

    28-01-2013 om 03:05 geschreven door Isabelle  


    27-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom

    Bon bini – welkom!



    Binnen een kleine maand is het zover en vertrek ik naar Aruba. Dit avontuur zal ik niet alleen ondernemen, maar samen met Laurien.  Een maandenlange voorbereiding ging hieraan vooraf, maar nu zijn we beiden klaar om te vertrekken. Als eerste blogbericht zal ik het land en onze stageplaats even kort toelichten.

     

    Over Aruba:

    -          Oppervlakte: 190 km², lengte: 30 km en breedte 9 km.

    -          Inwoners: 105 000.

    -          Hoofdstad: Oranjestad.

    -          Flora: cactussen, aloë’s en de dividivi boom. De dividivi boom groeit mee met de wind (die constant aanwezig is op Aruba) waardoor deze een speciale vorm heeft.

    -          Fauna: ratelslang, leguanen, boa…

    -          Munteenheid: Arubaanse Florin.

    -          Taal: Papiamento.

     

    De stageplaats:

    Medwork Caribbean N.V., een bedrijf waar ergotherapie door ons zal worden geïntroduceerd. We zullen voornamelijk advies geven rond ergonomische aanpassingen aan de werknemers van andere bedrijven.

     

    Ziezo, nu zijn jullie al iets meer op de hoogte van mijn grootse onderneming naar Aruba! Ik zal proberen om jullie elke week iets mee te delen van mijn avontuur.

     

    Te despues!

    Isabelle

    27-12-2012 om 21:24 geschreven door Isabelle  




    Archief per week
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 24/12-30/12 2012

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs