Inhoud blog
  • Verslag laatste wedstrijd BMC 2011
  • Duim
  • Verslag wedstrijd Ostricourt (F)
  • Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk
  • Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Dank aan onze sponsers : Intrasys (Hoofdsponser)
    Intrasys Racing Team
    Kart Racing Team
    02-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag laatste wedstrijd BMC 2011
    Beste Supporters,
     
    Traditioneel gaat de laatste wedstrijd van het BMC seizoen in Genk door.  Vrijdagavond vertrokken we met ons hele hebben en houden richting Genk.  Omdat onze goede vrienden van de planning wegenwerken het illustere idee hadden diezelfde avond werken te starten aan de verkeersrotonde van Lummen, terwijl ook een massa Belgen vertrokken voor een weekje vakantie kwamen we al na donker aan in Genk.  Snel de caravan op de kamping wegzetten, nog wat eten en dan onder de wol.
    Zaterdag konden we trainen onder een stralend zonnetje en temperaturen die deden denken aan de lente.  Nadat PDB Patje ons weeral uitstekend had geholpen met de afstelling van de carburator reed Arnaut tijden die ons van een top 10 deden dromen.  Elke sessie knabbelde Arnaut weer een paar tienden van zijn tijd af, tot hij rondjes draaide in 55.10 seconden !  De voorlaatste sessie wilden we ook nog even de afstelling van kart en motor testen met nieuwe banden.  De kart bleek te veel grip te hebben wat het voor de piloot enorm zwaar maakt om soepel te sturen.  Na overleg met de boys van KK Racing (Kris en Kenny) besloten we een andere achteras te steken.  Niet zo een gelukkige beslissing zoals achteraf zou blijken.  We keken de wedstrijd vol vertrouwen tegemoet.
    Zondagmorgen liet de herfst zich voelen, het circuit ligt er wat koud en vochtig bij.  Tijdens de eerste 8 minuten vrije training benadert Arnaut zijn tijden van zaterdag zelfs niet.  Door de kortere achteras komen de banden niet op temperatuur waardoor de kart geen grip heeft.  Pas in de laatste ronden begint het wat te lopen.  Zelfde verhaal tijdens de chronorit een uurtje later, het duurt te lang voor de banden op temperatuur zijn en dat is nefast tijdens een chrono die amper 8 minuten duurt.  Arnaut rijdt een 23e tijd op 31 piloten.  De teleurstelling staat op de gezichten te lezen.  We beslissen om de achteras opnieuw te veranderen.
    Bij de start van de eerste manche is Arnaut goed weg, hij komt zonder kleerscheuren door de eerste bochten en rukt op naar voor.  Na drie rondjes heeft hij al heel wat plaatsen goed gemaakt, de motor reageert soepel op het gaspedaal en haalt vlot 14.000 toeren.  Op het lange rechte stuk langs de Europalaan, waar de karts tot 120 km/h halen verliest de piloot voor Arnaut de controle over zijn stuur.  Remmen is geen optie meer voor Arnaut en hij wijkt naar rechts uit om een aanrijding te vermijden.  Jammer genoeg heeft de pilote achter hem, Joelle Rousseau dezelfde reactie en komen beide karts zwaar in aanrijding.  Arnaut houdt zijn kart op de baan en kan de race verderzetten, maar op het stuk naar de tribunes valt de motor uit en is de race voor Arnaut over.  Het zal toch weer niet zo een weekend worden zeker...  Wanneer de kart binnenkomt na de eerste reeks slaat de motor direct aan bij de eerste tik op de starter.  Het lijkt wel of de duivel er mee gemoeid is.
    Een sterk eindresultaat zit er niet meer in, Arnaut moet vanop de 27e plaats starten bij de tweede reeks.   Hij is vastbesloten deze reeks uit te rijden, wat er ook gebeurt, maar vooral te genieten en te laten zien wat hij echt kan.  Doordat we in de nacht van zaterdag op zondag overgeschakelt zijn op winteruur is het al behoorlijk donker en wordt de wedstrijd bij kunstlicht gereden.  Hij neemt een superstart en zit onmiddellijk goed in de wedstrijd.  Hij rukt op naar voor met de ene knappe inhaalbeweging na de andere.  De kart snijdt sierlijk door de bochten, het is nu echt genieten voor de talrijk meegekomen supporters.  Op 4 ronden van het einde rijdt hij zowaar op een 14e plaats.  Kippevel als je hem zo bezig ziet.  Maar dan wordt hij er vlak voor de tribunes, onder de neus van de officials, uitgereden door een onbezonnen en onverantwoord manoeuver van de kart met het nummer 27, Damien De Clercq.  De officials aarzelen niet en geven het nummer 27 een zwart/witte vlag, wat betekent dat hij een officiele waarschuwing krijgt, maar daar koopt Arnaut geen boterhammetjes mee natuurlijk.  Met de tanden op mekaar en tranen in de ogen weet Arnaut zijn kart terug op de baan te krijgen en slaagt hij er nog in de race uit te rijden.  Hij haalt nog de finish net voor hij gedubbeld zou worden.  De kart heeft heel wat schade opgelopen aan de stuurinrichting en het is al een klein wonder dat hij er toch nog in geslaagd is om het einde te halen.  Jammer dat de laatste wedstrijd zo moest aflopen, maar Arnaut heeft minstens nog eens laten zien wat hij kan.
    Het was een lang en mooi seizoen, met vele mooie momenten die de tegenslagen snel doen vergeten.  Arnaut heeft tijdens dit seizoen een enorme vooruitgang gemaakt als piloot.  Zonder Kenny en Kris zou dit nooit gelukt zijn.  We willen dan ook een aantal mensen bedanken die dit seizoen mogelijk gemaakt hebben.  In de eerste plaats natuurlijk Marc en Anja van Intrasys, zonder hun steun zou dit niet mogelijk zijn.  Uiteraard willen we ook Kenny en Kris van KK Racing bedanken voor hun niet aflatende inzet, ook tijdens de moeilijke momenten en de tegenslagen.  Zij hebben er voor gezorgd dat we steeds met het beste materiaal aan de start konden komen.  Patrick "Patje" PDB die er voor zorgde dat de motor in topconditie verkeerde.  Uiteraard bedanken we ook de mama's die steeds opnieuw voor de catering hebben gezorgd.  Maar bovenal willen we jullie, trouwe supporters, bedanken voor de hartverwarmende steun.
    Of we volgend seizoen opnieuw aan de start komen hangt af van het financiële plaatje.  Wij hebben er in ieder geval zin in en we houden jullie op de hoogte !
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    13-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duim
    Even een update, na onderzoek blijkt Arnaut een barstje te hebben in zijn linkerduim.  Trainen zit er voorlopig niet in, hopelijk is de kwetsuur voldoende genezen voor de laatste wedstrijd in Genk !

    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Ostricourt (F)

    Beste Supporters,
     
    Helaas, wat nu volgt is een verslag van een rampweekend op het kartcircuit van Ostricourt (F).
    Zaterdag zag alles er nog goed uit.  Onder een zwaarbewolkte hemel en met een strakke wind konden we toch de hele dag trainen op een droge baan.  Dankzij uitstekend werk van "Patje" draaide de motor als een tierelier.  Chris en Kenny van KK racing hadden het chassis weeral top geprepareerd en Arnaut draaide dan ook scherpe tijden op amper een paar tienden van de topteams.  Arnaut was heel enthousiast en zag uit naar de wedstrijd van zondag.
     
    Maar in de nacht van zaterdag op zondag werden we gewekt door een fikse regenbui op ons oud caravantje, dat zag er niet goed uit !  Zondagmorgen nog steeds kletsende regen.  De kart dan maar helemaal omgebouwd naar regenafstelling en de regenbanden gemonteerd.  Dan begon het pas goed fout te gaan.  Tijdens de 8 minuten vrije training brengt Arnaut er in de regen niet veel van terecht.  Vanuit de pits zien we hem slappe rondjes draaien in zwaar teleurstellende tijden.  Raar want Arnaut voelt zich normaal als een vis in het water op een doorweekt circuit.  Wanneer hij de pits binnenrijdt blijkt dat zijn regenvisier van zijn helm lek is en er water en damp tussen zit waardoor hij geen steek kon zien.  Dan maar snel een helder visier gemonteerd en weg voor de chrono.  Daar loopt het iets beter, maar nog steeds ver beneden zijn niveau.  De stress heeft zich in zijn kopje genesteld.  Resulaat, een 25e plaats op 31 piloten.  Het kopje hangt er een beetje bij.  Het team pept onze piloot terug op waardoor hij vol goede moed aan de start van de eerste manche komt.  Achteraan starten op een kletsnat circuit is geen lachertje, je ziet letterlijk geen hand voor je ogen door de opspattende spray van de karts voor je.
     

    Na de formatieronde komen de karts netjes in twee rijen op de startlichten afgereden.  Dan springt het licht op groen en weg zijn ze.  Arnaut is sterk vertrokken en maakt direct een paar plaatsen goed.  Na de eerste bocht hangt hij al op de 20e plaats.  Maar twee bochten verder is de race over voor Arnaut.  Een paar piloten verliezen de controle over hun kart waardoor die spinnend over de baan schuiven.  Arnaut kan de aanrijding niet meer vermijden.  Twee karts blijven staan, die van Arnaut is er bij.  We zien vanop de heuvel die als tribune dienst doet dat hij probeert weg te raken, maar dan stapt hij uit en trekt zijn kart van de baan af.  Ontgoocheld, kwaad, gefrustreerd gooit hij zijn handschoenen in de stoel en stapt richting safe zone waar de officials staan.  Normaal moet hij daar wachten tot de race voorbij is en ze zijn kart komen ophalen.  Arnaut wisselt een paar woorden met de officials en stapt vervolgens met zijn helm in zijn hand richting uitgang.  Wat is er gebeurd, ook bij ons gaat de adrenaline de hoogte in.
     
    We vinden Arnaut terug in de tent van de medische dienst (un grand merci au médicin du protection civil pour les soins !).  Bij de crash is zijn duim achter zijn stuur blijven haken.  De wedstrijddokter denkt dat zijn linkerduim niet gebroken is, maar wel zwaar verstuikt is.  Arnaut krijgt een paar pijnstillers en zijn duim wordt stevig ingetapet.  Het lijkt er op dat de race voorbij is.  Wanneer zijn kart binnen gebracht wordt is de schade niet te overzien.  Zowat alles linksvoor is verbogen, remschijf, stuurstang, stuurdirectie, wielophanging, alles is zo krom als een hak.  Na een stevige woordenwisseling met de Heer hierboven beginnen we te sleutelen.  Ook onze trouwste supporter, Frank, stroopt de mouwen op en helpt mee.  We hebben twee uur tot de volgende reeks.  Dankzij de uitstekende service van KKracing worden alle onderdelen ruim binnen tijd vervangen.  De kart is er opnieuw klaar voor, nu onze piloot nog.  Karten is geen sport voor mietjes en Arnaut wil absoluut de tweede reeks meerijden.  Met het verband rond zijn duim kan hij niet in zijn handschoen.  Wanneer ik het verband losknip vertrekt zijn gezicht van de pijn, maar van opgeven wil hij niet weten.  Ik druk hem nogmaals op het hart dat hij onmiddellijk de pits moet binnenrijden wanneer hij voelt dat de pijn te erg wordt.  En dan zijn ze weg voor de tweede reeks.  Omdat Arnaut uitgevallen is tijdens de eerste reeks moet hij vanop de laatste plaats starten.  Arnaut komt goed weg bij de start vecht zich plaats per plaats wat verder naar voor.  We zien wel dat hij een heel merkwaardige zithouding aangenomen heeft in zijn kart.  Het zal wel vanwege de duim zijn denken we.  Na 5 rondjes rijdt hij de pits binnen, waarschijnlijk is de pijn in de duim toch niet te verbijten.

     
    Wanneer de kart in de pits komt zien we een gapend gat in de stoel.  Al tijdens de formatieronde is de bodem uit de stoel gebroken !  Dat was de oorzaak van zijn merkwaardige zithouding.  Maar na een paar ronden toch proberen zag Arnaut ook het zinloze er van in.  Over één ding zijn we het eens, zoveel pech in één weekend is niet normaal.  We spoelen de bitter smaak van de teleurstelling door met een frisse pint, breken alles op en stappen in onze camionette.  Nog twee uurtjes rijden en dan een welverdiende hete douche.  Maar, de beker moet tot op de bodem leeg.  Wanneer we op de autostrade de kilometers aan het aftellen zijn slaat plots de motor af.  We krijgen de bus niet meer gestart.  Je houdt het toch niet voor mogelijk !  Een vriendelijke man van de wegenhulp kijkt ons vol medeleven aan.  We worden weggesleept naar een werkplaats.  Daar krijgen we de motor opnieuw aan de praat, maar beslissen om uit veiligheidsoverwegingen de caravan daar voorlopig achter te laten.  Uiteindelijk is het bijna middernacht wanneer we onze eigen oprit opdraaien.  Vermoeid vallen we in ons bedje, de laatste wedstrijd op Genk kan het alleen maar beter gaan.

    Als je denkt dat dit het wel geweest is volgt er nog een kwalijk staartje.  Wanneer ik maandagmorgen in mijn auto wil stappen blijken de twee achterwielen gestolen !  Ik weet het zeker, ik koop een biljetje van de loterij, dat moet de hoofdprijs worden !
    Maar je kunt er van op aan, tijdens de laatste wedstrijd op 30 oktober in Genk zullen we er opnieuw alles aan doen om een sterke prestatie neer te zetten.   Uiteraard reken we op jullie massale steun.
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.
     
    Ps : Nu Arnaut de hele dag met zijn duim omhoog loopt moet het geluk wel keren


    07-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk

    Dat de weerman niet onze beste vriend is moeten we niet nader verklaren denk ik.  Voor zaterdag werd regen voorspeld, voor zondag opklaringen met buien.  Als er nu iets is waar we grondig de pest in hebben, dan is het wel aan voortdurend wisselende weersomstandigheden.  

    Arnaut was op vrijdag al naar Genk getrokken, samen met het KK Racing Team van Tecno om nog wat te testen en te trainen.  Vrijdag was het weer behoorlijk (naar Belgische normen) en de oefensessies verliepen vlot.  ’s Avonds klonk Arnaut enthousiast en vol vertrouwen.  De trainingen met Kenny Vermeylen leveren duidelijk resultaat op.

    Zaterdag hangen donkere wolken boven het circuit, maar de baan ligt droog.  Al van bij de eerste oefensessie gaat het fout.  De motor sputtert en komt niet op toeren.  Er wordt druk gesleuteld en de tijden gaan terug de goede richting uit.  De eerste sessie na de middag slaan we over omdat het opnieuw begint te regenen.   Op een enkeling na wordt er niet gereden.  De baan droogt heel snel weer op en de volgende sessies kunnen we goed testen.  Arnaut klaagt echter op hevige pijn aan de ribben en we beslissen om de laatste sessies niet meer te rijden.

    In de nacht van zaterdag op zondag valt de regen met bakken uit de lucht.  Zondagmorgen is het droog en er komen breuken in het wolkendek.  Na een stevige massage en wat aanpassingen aan de stoel valt de pijn aan de ribben wel mee.  Tijdens de 8 minuten vrije training zitten de tijden niet goed.  Een 27e tijd op 36 piloten is niet goed, we hadden op veel beter gerekend.  Arnaut heeft er echter vertrouwen in, het probleem was dat de banden niet op de juiste temperatuur kwamen, waardoor de kart te weinig grip heeft.

    De wedstrijdbanden worden nog snel op andere velgen gezet, die meer grip zouden moeten geven en we zijn vertrokken voor 8 minuten chronorit.  Het ziet er heel goed uit, Arnaut rijdt nette strakke lijnen.  Wanneer de uitslag komt is de sfeer bedrukt.  Opnieuw slechts een 27e tijd.  Er rijst een vermoeden dat Arnaut met opzet deze plaats gekozen heeft, hij staat namelijk tussen 4 meisjes in, wat de nodige hilariteit meebrengt en de sfeer weer opkrikt.

    Arnaut is vastbesloten om zijn nieuwe racepak eer aan te doen en komt geconcentreerd aan de start van de eerste reeks.  De start is altijd een spectaculair gebeuren met de klassieke aanrijdingen in de eerste bocht.  Er gaat bijna letterlijk een zucht door de tribunes wanneer de piloten die eerste bochten goed doorkomen.

    De kart met het nummer 99 komt goed door het tumult en sluit netjes aan bij de groep.  Het is een spannende reeks met veel inhaalmanoeuvres en Arnaut vecht voor wat hij waard is.  Tot op de lijn wordt zijn positie bedreigd, maar hij houdt netjes de deur dicht en rijdt slim de wedstrijd uit.  Wanneer hij over de streep rijdt gaat een gebalde vuist omhoog, hij is duidelijk ook tevreden met zijn prestatie.  Hij eindigt 19e in de eerste reeks. 

    Na lang overleg binnen het team beslissen we om niets te veranderen aan de afstelling van de kart.  De tweede reeks begint met een valse start, de al strak gespannen zenuwen trekken nog wat extra aan.  Bij de tweede start zijn ze goed vertrokken, maar Arnaut mist zijn start compleet.  Hij moet even van het gas om een aanrijding te vermijden waardoor het toerental van de motor  terugvalt.  Hij verliest minstens 4 plaatsen, maar hij komt wel zonder aanrijdingen door de eerste bocht.  Plaats per plaats pakt hij terug, hij rijdt geconcentreerd en rukt op tot de 17e plaats.  Hij wordt echter overmoedig en zet de aanval in op plaats 16.  Zodra hij zijn kart instuurt voor de inhaalbeweging beseft hij ook dat hij dit verkeerd ingeschat heeft.  Hij verliest 3 plaatsen in twee bochten tijd.  Als hij aan de tribune voorbijkomt gaat het helmpje even omhoog en kijkt hij mij gedurende een fractie van een seconde aan.  

    Ik moedig hem nog even aan en dan gaat hij er weer voor.  Hij vecht zich terug, maar hij kan geen plaatsen meer goed maken, 20e in reeks 2.

    De Tecno teambaas is tevreden met het resultaat.  Bij de bekendmaking van de einduitslag krijgen we nog een aangename verrassing, Arnaut is 18e geworden in het eindklassement.

    De komende weken moet Arnaut hard trainen om zijn fysieke conditie te verbeteren zodat we bij de volgende wedstrijd op 9 oktober in Ostricourt (F) er weer volop kunnen voor gaan.

    Uiteraard willen wij ook onze talrijke supporters opnieuw bedanken voor de steun en de aanmoedigingen !

     

    Het Intrasys Racing Team.



    26-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Beste Supporters,
     
    Na een lange periode van inactiviteit, waarbij de schoolboeken centraal stonden, mochten we op vrijdag 24 juni eindelijk terug vertrekken naar Genk voor de wedstrijd van zondag.
    Hoewel we lange tijd niet getraind hadden, liepen de eerste testen vrijdag in de late middag heel vlot.  De kart liep goed en de piloot was er met zijn kopje bij.  Veelbelovend dus voor de wedstrijd !
    In de nacht van vrijdag op zaterdag trokken echter donkere wolken over het circuit, zowel letterlijk als figuurlijk zoals later zou blijken.  Hoewel de weersvoorspelling ons voor zaterdag droog weer had beloofd, kwam de regen met bakken naar beneden.  De meeste teams verkozen dan ook om zaterdag ochtend binnen te blijven gezien de regen zou overtrekken en het droog zou worden in de namiddag.  Niets was minder waar, het bleef druilerig met af en toe een flinke bui.  Om kwart over twee beslisten we dan maar om de kart om te bouwen naar regenafstelling zodat we toch een paar rondjes konden trainen.  Het geloof dat het op zondag droog zou blijven had een serieuze knauw gekregen. 
    Toen sloeg de ellende toe.  Het liep voor geen meter, tot grote frustratie van zowel de piloot als van onze vaste teamchef Chris.  Op zaterdag werd meer gesleuteld dan gereden.  Koppeling stuk, kettingwiel houder gebarsten, bougie stuk, de alfano meter gaf het op, een inpersmoer van de stuurgeleiding brak af, ...  het hield niet op.  Positief ingesteld zoals we zijn, gingen we er maar van uit dat alles wat we op zaterdag meemaakten dan in ieder geval op zondag al niet meer fout zou gaan.
    Met kleine oogjes, op zaterdagavond waren we uitgenodigd op het touwfeest van Bert en Cindy, kwamen we uit ons bedje.  Wonder boven wonder, op zondagochtend brak het zonnetje door het wolkendek. 
    Goedgemutst stonden we aan de start van de eerste 8 minuten vrije training.  Het noodlot sloeg echter opnieuw toe.  De motor liep niet en met amper 3 rondjes op de teller moesten we de vrije training afbreken.  Resultaat... 30e tijd op 31 piloten.  De wanhoop was te lezen in de ogen van Arnaut en Chris. 
    In het half uurtje dat ons nog reste tot de start van de chrono begonnen we als gekken te sleutelen.  Tijdens de chrono liep het al beter, nog niet top, maar er was opnieuw hoop.  We waren nog een heel stuk af van waar we vrijdag stonden met als resultaat een 27e chrono.
    Bij de start van de eerste reeks in de namiddag was de zon volop van de partij.  Arnaut stuift er bij de start vandoor en weet handig de klassieke crash bij de start te vermijden.  Plaatsje voor plaatsje schuift hij verder naar voor.  Wanneer hij aan de pitlane voorbij komt zie je de twinkel in zijn ogen, hij heeft de tijd van zijn leven.  Met nog 5 ronden te gaan zet hij de aanval in op plaats 14 !  Tijdens een mooie uitrembeweging slaagt hij er in om die te veroveren.  Hij krijgt echter een gemene tik van de kart achter zich, waardoor de achterbumper los komt.  Met nog 4 ronden te gaan verschijnt de zwarte vlag met oranje bol met het nummer 99 ernaast.  Arnaut moet de strijd staken wegens technisch defect.  De kelk moet tot op de bodem leeg.  Arnaut laat heel sportief de karts achter zich door, wat de officials weten te waarderen.  Wanneer hij het parc fermé binnen rijdt staan de tranen in zijn ogen.  De ontgoocheling is groot.  De troostende woorden van de talrijke supporters die Arnaut een superwedstrijd zagen rijden verzachten de pijn.
    Arnaut moet bij de tweede reeks opnieuw op plaats 27 starten.  Met de tanden op mekaar vat hij de strijd terug aan.  Hij vecht zich een weg naar voren, maar tot overmaat van ramp heeft hij nog een race incident, met zijn teamgenoot nota bene, die ook achteraan moest starten vanwege een crash in de eerste reeks.  Het komt de sfeer in de tent niet ten goede.  Arnaut eindigt op een 20e plaats.  Hij heeft gevochten als een leeuw, maar meer zat er niet in.
    Wanneer de eerste emoties gezakt zijn kunnen we gelukkig toch met zijn allen nog een pint drinken en terugkijken op een leuk weekend. 
    We kijken uit naar de volgende wedstrijd in Genk op 7 augustus.  Uiteraard rekenen we er op dat onze supporters ons weer massaal zullen steunen !
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    12-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Kerpen 10 april 2011
    Beste Supporters,
     
    Vrijdagmorgen om 5h45 reden we al de straat uit richting Kerpen.  In Aken maken we een korte stop om race benzine (100 octaan) te tanken en een kop koffie te drinken.  Wanneer we de parking in Kerpen opdraaien zijn Chis en Kenny al druk bezig om de tent recht te zetten.  Joost mag weten op welk onmogelijk uur zij vertrokken zijn !
    Er staat een stralend zonnetje en de sfeer is goed.  Snel de kart afstellen en dan voor de eerste keer de baan op.  Kerpen is een loodzwaar circuit, verraderlijke bochten, beetje op en neer, curb stones waar je zo overvliegt.  Ook voor de piloot is het een uitdaging om met voldoende lef en het gaspedaal vol ingedrukt door de chicanes te scheuren.  Al snel mag Arnaut ondervinden wat een stuurfoutje betekent.  In de Schumacher bocht stuurt hij verkeerd in en gaat zwaar de banden in.  In de pitlane meten we de schade op, de kart heeft de crash goed doorstaan en heeft geen schade opgelopen (Tecno kart hé !).  De piloot klaagt over een pijnlijke elleboog en zijn heup vertoont een zwelling ter grootte van een ganzenei.  Gelukkig zijn kartpiloten geen watjes, wat zalf smeren en we kunnen er terug tegenaan.  Ronde na ronde gaat het beter en wanneer Kenny een paar rondjes meerijdt zie je de tijden zo verbeteren.
    Na een nachtje goed slapen in onze sleurhut gaat het al veel beter met de kwetsuren, nog een laag zalf er op en we kunnen starten met de vrije trainingen.  De zon warmt de baan al goed op en het is even zoeken naar de juiste bandenspanning.  De hele dag wordt druk gesleuteld en getest, andere sproeier in de carburator, groter kettingwiel, hardere achteras, sporing breder zetten...  De rondetijden zien er veelbelovend uit.  Nog een laatste test en we kunnen stilaan opruimen.  Arnaut wil er nog één keer alles uitpersen.  Tot onze verbazing rijdt plots een schakelkart mee tussen de senioren !  Wat doet die daar op het circuit ??  Bovendien is het een amateur die veel te traag gaat en een gevaar op de baan is.  Wanneer Arnaut de bewuste kart snel nadert gaat de man van de ideale rijlijn af.  Gelukkig, Arnaut kan passeren, tenminste, dat had hij gedacht.  Op het moment dat hij ter hoogte van de schakelkart komt, beslist die om toch maar weer op de ideale rijlijn te gaan tuffen.  Arnaut kan hem niet meer vermijden en knalt er vol achterop.  Hij kan nog tot de pitlane rijden.  Resultaat van de crash : bumper kapot en velg rechtsvoor gescheurd.  Wat is de prijs van het magnesium per kilogram ?  De velg is voor de schroothoop.  Gelukkig is "de directeur" op alles voorzien en heeft hij nog een set nieuwe velgen bij.  Arnaut is het kookpunt voorbij, met zijn bumper onder zijn arm stapt hij op de man af.  Hoewel hij geen gebenedijt woord Duits spreekt, maakt hij hem toch duidelijk dat hij beter kan gaan vissen in plaats van rond te tuffen op een kartcircuit !
    Terwijl Chris de schade herstelt, hebben Arnaut, Kenny en Sam een nieuwe hobby ontdekt : "Hoe kan ik een Piaggio Ciao opvoeren".  De hele avond lang prutsen ze aan het brommertje en kijken ze hoe snel ze de helling op kunnen.  Moeten we ons volgend jaar inschrijven voor een brommerrace ? 
    Zondagmorgen worden we wakker met een heerlijk zonnetje.  De weergoden zijn dit jaar gunstig gezind.  De voorbije jaren hebben we hier telkens in de gutsende regen gereden.  Bij de eerste 8 minuten vrije training loop het niet lekker.  Arnaut zit nog niet in het juiste ritme.
    De wedstrijdbanden gaan op de kart en we maken ons klaar voor de chrono.  Bij een laatste controle van de bandenspanning merkt Kenny dat een achterband lucht verliest.  Nog 5 minuten voor de chrono start !  Chris haalt in alle rust de band eraf, reinigt de velg, plaatst de band terug op de velg, monteert alles terug en we zijn nog net op tijd voor de chrono.  In de pitlane staat Arnaut achter een kart van GKS (we laten de naam van de piloot weg om het meisje niet in verlegenheid te brengen).  Kenny waarschuwt Arnaut, ofwel direct inhalen, ofwel voldoende plaats laten !  Zij remt heel vroeg en je knalt gegarandeerd achterop.  Nog een laatste goede raad, ga niet te ver op de curb want je wordt er overgetrokken.  In de tweede ronde al gebeurt het, Arnaut hangt achter de GKS kart en jawel hoor, hij gaat er stevig achteraan in.  Hij wil absoluut nog iets maken van de chrono, gaat op en... over de curb.  Een rondje later wordt een zwarte vlag met een oranje bol op en het nummer 99 getoont.  Arnaut moet van de baan af met een technisch defect.  Door al zijn gebots is de radiator losgekomen.  Daar gaat de hoop op een goede chrono !
    Met maar 3 rondjes gereden blijkt dat hij toch nog de 26e tijd neergezet heeft (op 32 piloten).  Deze keer is de kart er slechter aan toe, de achteras is zo krom als een sikkel.  Gelukkig is het voor ons technisch team een fluitje van een cent om een nieuwe achteras te steken.  Ondertussen worden in de viptent frietjes gebakken en kunnen we smullen van Vlaams stoofvlees met frietjes !
    We maken ons klaar voor de eerste reeks van de dag, Arnaut start vanop de 26e plaats, niet echt ideaal op een circuit als Kerpen !  Het pak, aangevoerd door Kevin Langers, die de pole heeft, rijdt langzaam richting startlichten.  De rode lichten gaan uit en ze stuiven richting eerste bocht.  Een grote stofwolk verraad dat er, zoals veelal in de eerste bocht, een crash is.  Gespannen kijken we welke helmpjes uit het stof tevoorschijn komen.  De meegereisde supporters slaken een zucht van verlichting wanneer het fel geel helmpje met het leeuwtje achteraan tevoorschijn komt.  Arnaut is er goed doorgekomen.  Het is een spannende wedstrijd met veel spectaculaire inhaalmanoeuvers.  Arnaut vecht als een leeuw en rijdt als 19e onder de geblokte vlag door. 
    Bij de start van de tweede reeks komt Arnaut opnieuw goed weg.  Hij kan de crash vermijden en rijdt zowaar op een 13e plaats.  Na een paar rondjes verbeten strijd zie ik hem plaats na plaats verliezen.  Wanneer hij voorbij komt wijst hij wanhopig naar zijn voorremmen.  Er is duidelijk een technisch probleem met de remmen.  Bij elke bocht zie ik hem veel vroeger afremmen en toch nog de grootste moeite hebben om zijn kart op de baan te houden.  Hij vecht met de moed der wanhoop.  Arnaut probeert zich de rempunten van een juniorkart te herinneren, die hebben ook geen voorremmen.  Hij rijdt de wedstrijd uit en wordt afgevlag op de 21e plaats.  De hendel van de voorrem is afgebroken waardoor hij de hele wedstrijd geen voorremmen kon gebruiken.  Na een stevige woordenwisseling met het technisch team zakt de adrenaline al snel en kunnen we toch terugkijken op een geslaagd weekend.  We hebben weer wat plaatsen gewonnen t.o.v. de eerste wedstrijd, een top 15 plaats is de ambitie voor de volgende wedstrijd.
    Ik wil ook nog een speciaal dankwoordje richten tot de talrijke supporters die de verre trip gemaakt hebben om ons aan te moedigen !  Noteer alvast 26 juni in jullie agenda, dan rijden we de volgende manche van het kampioenschap in Genk.
    Je kunt het Intrasys Racing Team nu ook volgen op facebook en op twitter !
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    30-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twitter

    Intrasys Racing Team is nu ook op Twitter. Volg de resultaten van Arnaut via twitter op IntrasysRacing !


    19-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste training voor Examens
    Vandaag 19 maart laatste training gehad voor de wedstrijd in Kerpen.  Nu moet onze piloot zich concentreren op zijn schoolboeken !  Op dinsdag 29 maart beginnen de examens en die hebben nu even voorrang op al het andere.
    We zien jullie graag in Kerpen !

    13-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Genk 13 maart 2011
    Beste supporters,
     
    De eerste wedstrijd van het seizoen zit er op en we zijn weer vertrokken voor een spannend seizoen.  Voor ons team was het de eerste wedstrijd in de senior max klasse, ook wel de "pro" klasse genoemd.  Kenny en Chris Vermeylen zorgden deze keer voor de technische ondersteuning. 
    De trainingen in de weken voor de wedstrijd waren goed verlopen wat de verwachtingen aangescherpt had.  Ons doel was niet alleen om de wedstrijd tot een goed einde te brengen, maar om binnen de eerste 25 rijders te eindigen.  Tijdens de vrije trainingen op zaterdag gaf Kenny nog de laatste aanwijzingen om de rondetijden scherper te stellen. 
    Zondag brak de grote dag aan.  Nagelbijtend stonden we naar de chrono sessie te kijken.  De drang om te presteren en de zenuwen speelden Arnaut duidelijk parten.  Wat op zaterdag nog vlot verliep bleek plots niet meer te lukken.  Een 32e tijd van de 36 deelnemers was het resultaat. De teleurstelling was van de gezichten af te lezen.  
    Kenny en Chris lieten de moed niet zakken en deden er alles aan om de kart optimaal af te stellen voor de wedstrijd.
    Arnaut komt de start van de eerste reeks goed door.  Hij weet behendig alle crashes te vermijden en plaatst zich mooi in het pak.  Hij verliest echter plaats na plaats en zelfs vanop de tribune zie je hem vechten met zijn kart.  Pas in de laatste ronden begint het wat vlotter te draaien, maar dan zijn de prijzen al verdeeld.  Hij wordt toch nog 28e, een paar plaatsjes gewonnen, maar niet tevreden met het resultaat.  Chris, alias "de directeur", zit met zijn handen in zijn haar, krabt vervolgens in zijn baard en weet het blijkbaar niet zo goed meer.  De kart heeft achteraan zoveel grip dat hij moeilijk bestuurbaar is.  Een noodplan wordt uitgewerkt, achteras vervangen, uitlijning en sporing van de voorwielen, ander kettingwiel, ...  we hebben niks te verliezen.
    Om 17h00 moeten de karts naar het "parc fermé" gebracht worden, maar het weer is aan het veranderen.  De eerste regenspatjes verschijnen op het asfalt.  Wanneer de kart éénmaal in het parc fermé staat, mogen alleen nog de technieker en de piloot aan de kart sleutelen met het gereedschap dat ze bij hebben.  Om 17h25 moeten de karts op de startgrid staan, de regen valt steeds harder naar beneden.  Piloten en mechaniekers kijken vertwijfeld naar elkaar.  Dan komt de mededeling dat het een "wet race" wordt.  Dat betekent dat de teams welgeteld tien minuten krijgen om de kart om te bouwen naar regenafstelling.  De chaos is niet te overzien, piloten en mechaniekers beginnen verwoed te sleutelen.  Tien minuten is niet voldoende om alle afstellingen te wijzigen, er moeten keuzes gemaakt worden.  Je ruikt de adrenaline, fluitsignaal, nog 5 minuten...  Dan weerklinkt het finale fluitsignaal, alle karts moeten op de grid.  Wie er niet staat wordt gediskwalificeerd. 
    Al tijdens de opwarmronde vallen de eerste karts uit.  Wiel niet vast gezet, stuur los, ketting los, ...  Met een zeer beperkt zicht door de spray stormen de overgebleven karts richting start, de lichten staan nog op rood....  net voor ze de start voorbijkomen springt het licht op groen en we zijn goed vertrokken voor een spannende wedstrijd.  Wat te verwachten was gebeurd ook, al in de eerste bocht vliegen de karts alle richtingen uit.  De hartslag van de supporters en de teamleden bereikt ongekende hoogtes.  Dan zien we de fluo-gele helm van Arnaut netjes uit het pak verschijnen.  Hij is er zonder schade doorgekomen en rijdt zowaar op een 13e plaats !  Regenweer is zijn ding en de kart loop geweldig goed.  Ronde na rond nadert hij op zijn voorganger tot hij in de slipstream hangt.  Dan plaatst hij zijn inhaalmaneuver, hij komt naast de zijn voorganger, maar komt dan op een glad stuk, hij verliest de controle over zijn kart en gaat tollend de graskant in.  Zijn zelfbeheersing wordt tot het uiterste getest, hij bewaart zijn kalmte en gaat geconcentreerd terug de baan op.  Hij weet na een paar mooie inhaalbewegingen nog een paar plaatsen te winnen en finisht als 23e. 
    De doelstelling van het weekend, eindigen binnen de eerste 25, is behaald.  Toch kleeft er een bitter smaakje aan, zonder de stuurfout zat er veel meer in.  Na de wedstrijd vertelde Arnaut dat hij ook direct de fout van de inhaalbeweging inzag van zodra hij ze ingezet had, maar dan was het al te laat.  De fase werd nog eens grondig geanalyseerd door Kenny als leermoment voor de toekomst.  Alles bij mekaar genomen is het hele team tevreden over de geleverde prestaties.  We hebben nog een lange weg af te leggen voor we aanspraak kunnen maken op een top tien plaats, maar we zijn op de goeie weg. 
    Afspraken voor de volgende trainingen worden vastgelegd en vermoeid, maar terugkijkend op alweer een leuk weekend, rijden we naar een warme douche en een zacht bedje.
    Bedankt voor jullie steun en tot de volgende afspraak op 10 april in het Duitse Kerpen !
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    27-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Training Zondag 27 februari

    De weerman had opklaringen voorspeld voor zondag, dus hadden we die dag uitgekozen voor de training.  Nooit zo kwaad geweest op de weerman als die dag.  De hele dag kletsende regen en stortbuien over ons hoofd gekregen !
    De motor liep voor geen meter, paar rondjes rijden, sleutelen, geen verbetering.  Pas laat in de middag probleem gevonden, opluchting alom, de kart scheurt weer vrolijk rond over het circuit.  Arnaut voelt zich als een vis in het water (bijna letterlijk deze keer) bij regenweer.  Het was een plezier om zien hoe hij de ene kart na de andere passeerde.  Na een paar ronden komt hij de pit binnen gereden, hij hoort een "raar geluid" links achteraan.  Twee bouten (van de drie !) afgebroken bij het linker achterwiel en de velg zwaar beschadigd.
    Dat was het moment dat we beslisten dat het genoeg ellende was voor één dag. 
    Positief als we zijn gaan we er maar vanuit dat we dat alvast gehad hebben en het bij de wedstrijd dus alleen maar beter kan gaan.
    Komende zaterdag beter !




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 31/10-06/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 03/08-09/08 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs