Inhoud blog
  • Lentebloeiers
  • seniorennet
  • Halleluja
  • PAASBOOM
  • lente
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Blog als favoriet !
    Inhoud blog
  • Lentebloeiers
  • seniorennet
  • Halleluja
  • PAASBOOM
  • lente
    Over mijzelf
    Ik ben Jenny, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Pancake 45.
    Ik ben een vrouw en woon in een klein dorpje (Belgie) en mijn beroep is gepensioneerde.
    Ik ben geboren op 19/03/1945 en ben nu dus 79 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: tuinieren,wandelen,reizen,filatelie,lezen,poëzie.........
    Jenny Pancake 45
    hobbys:wippets,tuinieren,poezie,filatelie,reizen,familiestamboom
    22-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lentebloeiers
    Op 19 maart  werd ik weer een jaartje ouder!
    Mijn vriendinnen weten dat ik veel van bloemen hou en ze verassen me dan steevast met lentebloeiers voor de tuin
    deze keer kreeg ik een gans palet viooltjes en een gans palet sleutelbloemen in alle kleurschakeringen
    'k ben dan maar vlug aan de slag gegaan om bloembakken en potten op te vullen ,ondertussen heb ik weer mijn paasboom opgesmukt en mijn bloemenrek aangekleed met allerlei lentebloeiers ,mijn tuintje ziet er dan ook weer beeldig en fris uit en op die manier verwelkom ik de lente !

    22-03-2010 om 10:47 geschreven door Jenny  


    09-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.seniorennet
    Regelmatig surf ik naar seniorennet, ik vind dat een heel interessante site Je vindt er letterlijk alles van vrije tijd, kranten, uurroosters, geologie,...
    Je kan er ook chatten met andere gebruikers wil je ook kennismaken? klik hier

    09-03-2010 om 19:58 geschreven door Jenny  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halleluja
    Natalia en Gabriel Rios namen Halleluja op ten voordele van de slachtoffers van de aardbeving van Haiti. Wil je dit horen, klik hier.
    Oorspronkelijk werd deze song geschreven en gezongen door Leonard Cohen. Beluister dit klik hier.

    09-03-2010 om 19:49 geschreven door Jenny  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PAASBOOM
    Photobucket

    ieder jaar weer plaats ik een paasboom in mijn voortuintje ,niet alleen ik maar gans de buurt kan meegenieten van mijn creatie

    09-03-2010 om 00:00 geschreven door Jenny  


    03-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lente
    Hoera de lente is in aantocht!
    Goed nieuws voor de tuinliefhebber.

    De sneeuwklokjes bloeien uitbundig en tal van andere bolgewassen zoals krokussen,hyacinten en paaslelies steken de kop op,en de vogeltjes zingen hun eerste lentelied.
    Dan wordt ik als het ware naar buiten gelokt en krijg ik de kriebels in mijn groene vingers
    Alles heeft veel geleden door het gure winterweer en het ligt er maar verpietert en troosteloos bij, maar bij de eerste zonnestralen wil ik toch direct aan de slag.
    Eerst en vooral maak ik alle bloempotten met verwelkte planten van vorig jaar leeg en maak ze grondig schoon .
    De klinkers van de oprit kregen een groene laag door de overvloedige sneeuw deze winter, daar zullen liters javel hun werk moeten doen!
    Sommige struiken krijgen een andere plaats in de tuin , vroeger deed ik dat graag allemaal zelf maar daarvoor schakel ik  nu mijn echtgenoot in ,want sinds mijn knie en heupoperatie moet ik wat voorzichtiger zijn .
    Andere struiken moeten sterk terug gesnoeid worden ,dat is dan ook het eerste karweitje dat ik uitvoer,een werkje dat me wel ligt ,uitgebloeide planten van vorig jaar verhuizen naar de GFT-bak.
    Over een paar weken staan de eerste lentebloeiers te koop bij de bloemist,dan ben ik er als de kippen bij om bloembakken en potten te vullen met fris gekleurde viooltjes en primula's
    Dit jaar hebben we op 3 april een "vroege pasen".Elk jaar in de paasperiode plaats ik in mijn voortuintje een grote paasboom met veelkleurige paaseieren
    De wonig en het terras zien er direct veel vrolijker uit

    Ik wens jullie allemaal veel lentekriebels!

    03-03-2010 om 10:44 geschreven door Jenny  


    02-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.whippets
    Whippets zijn kleine windhonden,"ons madam" is nu 10 jaar oud en is nog prima in vorm

    02-03-2010 om 00:00 geschreven door Jenny  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom

    Welkom op mijn blog Jenny's interesses,hierin wil ik het hebben over mijn trouwe viervoeter  tuinieren en tal van andere hobby's.

    Jenny

    02-03-2010 om 00:00 geschreven door Jenny  




    Archief per week
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs