Inhoud blog
  • Een nieuwe cd
  • Wat als mijn gedachten niet meer mee willen met mijn lijf?
  • 12 jaar heb ik er over gedaan om op een avond eens uit mijn kot te komen met de rolstoel buiten mijn comfordzone.
  • Verhuizen doe je niet zo
  • 10 jaar
    Nah het zal je maar overkomen

    BOODSCHAPJE

    Blog als favoriet !
    Categorieën
    NAH en toch een mama zijn
    Er zijn hoogtes er zijn laagtes
    27-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedachten

    Na de afloop van mijn revasessie maandag in Pellenberg was ik aan het denken geslagen. Sabien stelde een orthese voetheffer voor,omdat mijn rechter voet een dropvoet is. Als ik moet stappen met het looprekje of gewoon moet staan plakt die tegen de grond. Als ik sta dan ben ik een banaan en dat moeten we zien op te lossen. 

    Ok de voetheffer welke soort en welke functie zal die krijgen? Dat gaan we de komende weken uittesten. Maandag zal een testdag worden.  Ik zie dat wel zitten. Een jaar geleden zou ik heel boos zijn geworden en wou ik zo een dingen niet. Ik ging het zelf wel oplossen. Nu ben ik anders ingesteld raar maar waar. Wink  Als de kine iets voorstelde van een hulpmiddel dan had ik ze doodgeschoten met mijn ogen. Zo ook bij een elektrische rolstoel ik wou dit niet en iedereen had het geweten daarna. Ik wilde zo een dingen niet Geen elektrische rolstoel geen tillift, dat is allemaal voor oude mensen en voor personen met een handicap. Ik wil me zo niet bestempelen. Nu bekijk ik het anders: het zijn dingen die hulp bieden op de punten waar ik fysiek tekort schiet.
    De voetheffer zit onder mijn broek en ziet ge niet.
    De elektrische rolstoel is ook zo iets, daar ben ik zo boos om geweest iedereen rade me dit aan maar "ik wou dit niet". Nu denk ik er anders over maar het is nog steeds een gevoelig punt.
    Ik heb dit met alle hulpmiddelen die me verder helpen. Zo heb ik zo een grijptangetje om iets op te rapen als ik iets heb laten vallen. Als ik iets liet vallen dan vloekte ik eens en was ik kwaad. Dan maar zo een grijper in huis. Een badlift want ik wil wel eens in bad en zo ging het verder. Het is niet fijn om zo een dingen in huis te halen voor je eigen gemak. Als ik er nu over vertel dan zeg ik dat ik veel GADGETs heb. Het klinkt grappig Inge is de GADGETlady geweldig. Nu ik kan in bad ik kan alleen in en uit bed begonnen met een tillift en dan met een schuifplank en nu kan ik het op eigenkracht zonder hulpmiddelen. Waar ik persoonlijk heel blij op ben en dan denk en zeg ik "IK HEB DIT ZELF BEREIKT".

    En zo zijn er nog dingen dingen die ik zelf heb geleerd en bereikt heb en dat ik terug herwonnen heb. Ik woon nu alleen 5 hoog in de wolken en ik zit hier op zich fantastisch maar het is soms zoeken naar oplossingen als iets niet lukt. Ik krijg gezinshulp en andere hulp maar het is vaak zoeken naar oplossingen. Soms zijn de oplossingen dwaas maar zeker zo doeltreffend.

    maar als je hulpmiddelen nodig hebt om te kunnen functioneren dan krijg je toch een label. Hou je van dat labeltje NEEN, ga je labeltje aanvaarden NEEN zeggen dat je een handicap hebt wil je ook niet tonen. Maar het is nu zo Inge heeft een ... !!! Mijn naam erbij plakken doe ik niet dat vind ik te eng maar het zit wel in mijn hoofd, maar verder nog niet.  

    27-02-2014 om 00:00 geschreven door Inge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziekjes
    Maandag kreeg ik een berichtje of Lander naar mij kon komen want hij was ziek!!! Ok geen probleem Lander kon komen ik moest wel die dag naar Pellenberg maar voor alles is er een oplossing. De afspraak in Pellenberg kon ik echt niet annuleren maar voor alles is een oplossing, Lander hier binnen en hij heeft meer dan genoten. Telefoontje voor een huisbezoek van de dokter en de dag kon beginnen. Toen Marina de dokter er was was Lander super stil. Hij is toch dapper m'n klein ventje. De dokter heeft gevoeld, geluisterd en gekeken. Hij bleek een virale infectie te hebben op zijn neusje en was dus goed verkouden. Hij kon de extra aandacht goed gebruiken. Wat me opviel is dat Lander enorm goed gegeten heeft Macaroni, gratin en rijst. Toen we gisteren macaroni over hadden ging hij een boke eten met kaas. Geen probleem en ik maakte een boke kaas tot hij de macaroni zag en heeft hij een vol bord macaroni gegeten. Vandaag 4 scheppen van de rijst, en het smaakte hem wel.

    Deze morgen zijn we naar de winkel gegaan samen met Martine, alles gekocht en Lander was zo flink dat hij een kindersurprise verdiende. Waar ik van verschoten was dat ik nog steeds heel prijsbewust naar de winkel ga en dat verdient toch een pluim denk. Al koop merkproducten maar ook de goedkopere dingen van de witte producten of van het winkelmerk. Cola Light echt, Pizza van Dr Oetker, en dan wcpapier van de Cora. Maar het lukt me best kopke der bij houden en elke week koop ik iets extra wat ik nog nodig heb of iets extra voor de diepvries bv. scampi's. Best wel een fijne ervaring.

    Lander en ik hebben vele spelletjes gespeeld, geschilderd, gespeeld en cakejes gebakken. We hebben een deel cakejes ingepakt en doe kon hij aan zijn broer geven. Smakelijk Volker!!!



    26-02-2014 om 19:44 geschreven door Inge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is wat het is
    Deze week was het een heel heftige week tot nu toe ik dacht zelfs even m’n blog te stoppen waar ik al zo hard aan gewerkt had. Met enorm veel hits en mensen die ik een hart onder de riem heb gestoken kon ik dit niet maken vond ik van mezelf. Ik wil iets positief schrijven en niet alleen kommer en kwel. Door een positieve boodschap uit te dragen kan je veel meer personen bereiken. Je leest dan wel af en toe tussen de lijntjes door dat ik toch moet knokken voor mezelf en dat het niet allemaal van zelfsprekend gaat. Vele mensen die dit lezen kennen me niet en kregen via iemand dit blogadres, kennen me van vroeger, zijn specifiek opzoek naar verhalen over een NAH of komen per toeval even langs. Best wel grappig dat je weet dat er mensen zijn die graag bloggen lezen van mensen maar die helemaal  niet echt opzoek zijn naar iets specifiek. Een blog lezen is als het ware even een Dag Allemaal lezen voor hen. Dat nu m’n relatie iets meer op de voorgrond treed lijkt me normaal na 16 jaar samen zijn en nu ineens gedaan dat doet geen deugd zeker niet in mijn leven. Ik krijg nog steeds verwijten naar mijn hoofd geslingerd en ja het is waar dat ik de stap heb gezet om weg te gaan en ja het doet pijn. Ja ik zie mijn jongens niet elke dag en ja dat doet enorm veel pijn. Ik merk nu als Lander op mijn schoot zit en we kijken een filmpje of we lezen een boek dan betrap ik er mij op dat ik begin te snuffelen in zijn haar. Best wel een teder moment zo ook bij Volker als hij iets komt vragen dan komt hij heel dicht bij me staan en dan moet ik maar 2 dingen doen bij hem mijn  arm rond hem leggen en kijken met een glimlach naar hem. We spelen enorm veel spelletjes samen en er word enorm veel gebabbeld. We maken plannen over wat we nog willen doen, wat we gaan eten en we praten over wat we meemaken.

    De laatste week kreeg ik weer van alles naar mijn hoofd. Ik weet wat er mis is maar ik moet het niet steeds naar m’n hoofd gesmeten worden.

    Ja Inge je kan het niet verkroppen da ge in ne rolstoel zit! Natuurlijk niet het enige wat ik kan doen is er leren mee omgaan een plaats geven in mijn leven maar aanvaarden nooit. Waarom denk je dat ik nog elke dag kine volg waar ik 3à 5 keer per week recht sta, evenwichtsoefeningen doe en stap met ondersteuning anders val ik op mijn bek niet omdat ik het leuk vind hoor. Neen stel je voor dat mijn lichaam toch ineens de klik maakt en zegt ik zal eens naar dat brein van Inge luisteren. Maar blijkbaar is dit niet genoeg en is het allemaal mijn schuld. Waar en hoe dat zit weet ik niet, maar ondertussen weet je het, he.

    Ik ben al een paar dagen bezig aan dit stukje en ik weet dat het een heel gevoelig stuk is. Vandaag viel de puzzel ineen waarom ik zo gevoelig ben voor bepaalde prikkels. Vandaag is het net 3 jaar geleden dat ik griep heb gehad met het gekende gevolg en wat heb ik gewonnen een paar vrienden voor het leven en ik heb ook veel verloren. De dingen die ik verloren heb zijn zwaar om te dragen maar laten we afsluiten met Inge haar eindzinnetje

    “HET IS WAT HET IS”

     

     

    23-02-2014 om 00:00 geschreven door Inge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anders

    Mensen vinden dat ik veranderd ben! Ja, ik ben veranderd ik ben op zich het pakket van Inge maar er is zoveel anders in mijn leven. Ik heb enorm veel moeten opgeven. Mijn zelfstandigheid, mijn mobiliteit ik heb enorm veel moeten vrijgeven van wat ik vroeger allemaal zelf deed. Zelfstandig naar de winkel gaan omdat ik niet sterk genoeg ben en omdat ik nu in die verdomde rolstoel zit ik kan niet meer met de auto rijden, de kinderen brengen en halen van en naar school. Het inschatten van afstanden en ruimtes gaat een pak moeilijker omdat ik mijn 3D-zicht kwijt ben. Elke dag komt de verpleging langs voor de verzorging waar ik me letterlijk moet blootgeven. Alles onder gordel word gewassen en alles boven de gordel doe ik zelf. Eten maken is ook zoiets ik kan bv. wel aardappelen schillen of spaghetti koken maar ik kan ze niet afgieten. Ik kan het vlees bakken en de aardappelen die ik niet kan afgieten in het oog houden maar ik kan dan geen groenten in het oog houden, je kent het wel  “ 2 is te weinig 3 is teveel” J Elke dag is het opboksen tegen een muur van onmacht omdat ik dit dat en dat niet kan. Mensen in je omgeving verwachten dat alles gewoon zijn gang kan gaan zoals het was. Maar neen zo een gebeurtenis en een lange afwezigheid van je eigen omgeving veranderen je. Je staat ineens met je beide voeten in een ander leven. Je wilt en je denkt dat je niet veranderd bent maar neen dat is zo niet. Het kan niet anders. Je veranderd van karakter door wat je meemaakt en ook lichamelijk zijn er die minpunten.

    16 maanden ben ik weg geweest van thuis en nu ben ik ongeveer 1 jaar en 8 maanden thuis en ik had gehoopt dat ik terug kon verder gaan met het leven van waar ik toen geëindigd was, maar… neen ik ben thuis gekomen en ik moest ineens de perfecte vrouw zijn. Ik mocht bv. niet aan m’n mes likken terwijl ik dat altijd al gedaan had, Ik ging zelden mee buiten kijken buiten als de jongens er gingen spelen (weet je hoe pijnlijk dat is NIET kunnen mee gaan ravotten maar aan de zijlijn gaan zitten is niet mijn ding) als mijn broer komt 1 maal de week en hij gaat 1 sigaret roken in de veranda mocht ik niet mee dat is dan ook maar een minuut of 5 per bezoek of ik zette vroeger nooit een lege fles weg maar ineens moest ik dit nu wel doen. Ik kreeg de kans niet om mijn draai te nemen en ik moest ineens verder met alles. Inge die ineens moest leven met een man 2 schatten van jongens een rolstoel, blind en doof aan 1 kant mijn geheugen die soms wel een zeef is, mijn kracht vermindering mocht ik geen plekje geven in mijn leven.
    Er word vergeten dat ik al uren gezelschapsspelletjes heb zitten spelen, gepuzzeld, verhalen heb verteld en film hebben gekeken (keer op keer dezelfde) dat is niet zo tastbaar als vuile handjes en vuile shirtjes.

    Ik moest mezelf maar opzij zetten om iedereen maar ten dienste te staan. Op een moment weet je wat je ook doet dit is niet de juiste weg en ga je elk je eigen weg. Ik heb toen met een hele toffe vrouw gaan praten en ze zei Inge wat je hier zit te vertellen weet je "Inge meer dan 70% van de koppels gaan uiteen en zeker als de vrouw het letsel heeft” wat een hard cijfer dacht ik toen. Ik geloof dit ook want op Facebook ben ik lid van een besloten groep voor personen met een NAH-letsel en heel wat mensen hebben relatie problemen zowel vrouwen als mannen. De moment dat je de keuze maakt ik ga alleen verder zakt de grond even weg onder voeten maar eens je weg bent valt alles alles terug ook in plooi. Die maanden of voor sommigen jaren ben je zo in een minderwaardigheid positie geduwd dat je zelfvertrouwen beneden het vriespunt komt te staan.

    De moment dat je alleen woont klim je langzaam terug omhoog en het begint al je kan dit niet en ge kunt niet zonder mij maar ge moet niet op mij rekenen. En nu heb ik “ik zal je het laten zien. Ondertussen heb ik al heel wat dingen kunnen regelen. Adreswijziging, instanties verwittigen, therapie regelen en inplakken in mijn agenda. 

    Het enige nadeel is dat ik merk en ondervind is dat ik mijn kerels enorm hard mis. Ik geniet dan ook met volle teugen van de weekends en de woensdag om de 14 dagen. Laten we zeker niet vergeten deels van de vakanties.  

    20-02-2014 om 20:07 geschreven door Inge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het weekend

    Vrijdag was het weer zover de jongens komen thuis voor het weekend en we gingen er iets van maken. Vrijdag samen met oma een leuke gemoedelijke avond met spaghetti met rode saus met champignons en worteltjes, wat hun duidelijk gesmaakt heeft. Oma bleef slapen omdat het wissel was van verpleging. Omdat ik niet zoveel sleutels heb moet ik dit nog even moeten doen. De jongens vinden dit wel prettig. Waarom? Omdat oma altijd ja zeg oma gaan we een spelleke spelen- ja, oma gaan we tekenen- ja, oma gaan … en het is altijd ja. Ik had ook een fles champagne staan waar iedereen van gedronken heeft want zelfs ik mocht van de Kidibul drinken. Volker en Lander waren dolenthousiast met dit toverdrankje. Vrijdag stond er spaghetti op het menu op mama’s wijze en Volker en Lander zijn dol op deze saus en ja er zitten groentjes in geen overdosis maar ui (standaard) chamipnons en deze keer enkele worteltjes. Ze hebben lekker zitten smullen. S’avonds hebben we een leuke avond gehad bij de tv en chips voor de liefhebbers. Ik had donderdag een grote ski gekregen uit chocolade en we zijn er vrijdag begonnen 1 hapje om te proeven en dat hebben ze elke dag eens mogen doen. Zaterdag zijn ze gaan zwemmen het was echt al heel lang geleden. Volker was echt wel blij als hij terug was dat hij geweest was. Hij heeft niet altijd zin om te gaan maar als hij moet gaan had hij er toch zin in. Lander zijn klasvriend was er en die zijn papa zei amai Lander ben blij dat je terug bent het is lang geleden. Ik denk van net voor de kerstvakantie tof hoor maar als ze nu bij me zijn gaan ze op zaterdag zwemmen. Vandaag hebben we kip met frietjes gegeten en m’n jongens hebben niet gegeten maar gefret. Het was een fijn weekend ook al heb ik me toch een paar keer boos moeten maken de ene die vieze dingen zei tegen de andere en de andere die dacht dat zijn broer was om op te eten niet om te spelen maar bijten om te bijten en daar word ik wild van. Gisteren was er ook een vriendin langsgekomen met haar zus en die hadden hun kast opgeruimd. Broeken, t-shirts, truien enz. 3 dozen en 2 zakken Playmobil en Lego met als resultaat Inge mama je mag dat ineen zetten en het was een lego goederentrein. Kijken, zoeken, ontdekken en dan testen en hij reed. Het enige wat ik heb is dat mijn geduld iets minder is. Volker die ongedurig en enorm bruut is en dan ik erbij is geen goede combinatie. Maar we hebben het gehaald en dan zijn we enorm trots op het resultaat.

    Nu gaan we opweg naar een volgende week en zoals een paar weken liggen m’n weken goed vast. Therapie, gezinshulp, begeleiding iedereen kent men adres.

    16-02-2014 om 19:06 geschreven door Inge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na een ...

    Na een drukke periode krijg ik het eindelijk een beetje rustiger en ik ga dit afsluiten met een bezoek aan de kapper en de stad. Ik moet een paar dingen hebben voor op mijn nieuwe plekje. Een bestekbakje, even de Fnac binnen  eens piepen, Het Voordeelboek, Blokker. Ik ga er eens invliegen maar ik begin met een bezoek aan de kapper want ik zie eruit als een bobtail. Het is nu al weer een tijd gelden dat ik in de stad ben geweest. Toen heb ik een broek, trui en vest gekocht. Nu ga ik geen kleren kopen. Ik mag niet vergeten en dit schrijf ik erbij op 18 februari naar de stad gaan was inderdaad leuk en ik was blij dat Marjan mijn gezinshulp erbij was. Alleen zou ik geraken tot aan de tunnel van het station een keer die helling en ik zou al terug moeten keren naar huis. Maar Marjan was mee ze duwde me en soms deed ik het zelf ze ging boven in de blokker iets halen en ik wachtte beneden. In de Fnac was er een lift,... Lang leve de gezinshulp

    In het weekend wou Lander een film kijken en het was weer van Charlie and the choclate factory.
    Ik zei neen want die heb je vrijdag al gezien ik stelde dan een andere film voor Free Willy.
    Over wat gaat dat mama?
    Over een Orka en een jongen
    oh en Free Willy is een orka met zoveel wind dat draait!
    Oh neen Lander dat gaat over een soort vis
    Euh neen ik wil geen film over een vis alleen over ORKA'S met veel wind

    gans het weekend ging het over ORKAan met veel wind. Orka's was te min voor mr.

    Ik ben blij dat ik de stap heb gezet om weg te gaan bij ... Het werd voor ons beide teveel. Het gedacht dat hij of ik samen zaten deed ons al raar voelen. Voor de jongens is het beter om te leven in een gebroken gezin maar zonder ruzie dan in een gezin waar iedereen aanwezig is en waar constant spanningen hangen.

    Zelf heb ik die knoop doorgehakt en ben is echt opzoek gegaan naar een plekje voor mezelf. Ik heb rationeel gedacht niet emotioneel en waar ik nu zit zit ik goed het is geen aangepaste woning maar een toegankelijke woning. Gisteren heb ik voor de eerste keer zelf een eitje gebakken en een croque gemaakt en het heeft me gesmaakt. Ik zette mijn vuur af en de pan achteruit, op dat moment is Darwin op het vuur gesprongen en ik was zo verschoten dat ik ze een duw gaf . Gelukkig had ze haar pootjes niet verbrand want anders had ik een "POES IN BOOTS"

    Vanaf nu ga ik tijd maken voor vrienden en vriendinnen en die eens vragen en bijpraten.
    Blijkbaar heb ik ze een tijdje uit het oog verloren en het word tijd dat ik ze eens begin aan te halen.

    11-02-2014 om 00:00 geschreven door Inge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inzet
    Lander leert over de ruimte en na een positieve actie vorige zomer, dacht ik even ik stuur een mail naar een echte astronaut. Ik heb 2 mails gestuurd 1 naar Dirk Frimout en 1 naar Frank De Winne. Dirk Frilout zijn mailadres had ik al snel gevonden en die mail was snel weg. Het mailadres van Frank De Winne dat duurde eventjes eer ik dat in mijn bezit had. Na wat vragen en zoeken werd ik wijzer met de dag mr. De Winne werkt op defentie en is brigadegeneraal. Dus ik heb mijn straffe hand boven gehaald en heb ook een mail geschreven naar de Belgische Luchtmacht. Hopelijk komt hij goed terecht en nu is het wachten op een antwoordje. Maar vandaag een lieve Mail van Dirk Frimout. Het startte met beste Lander,... Het was een lieve zachte mail maar hij komt niet afgezakt naar Lander zijn klasje. Ik heb het al gemeld aan de juf en ze vond het wel heel leuk. Na al wat er is gebeurt is Lander nu wel een beetje stiller in de klas maar hij doet heel hard zijn best. Ik ben vooral blij dat hij nog steeds een kleuter mag zijn en dat het belangrijk is dat hij mag spelen en zich mag ontwikkeling volgens zijn leeftijd. Zo ook bij Volker, Volker is een flinke grote jongen maar hij moet kunnen spelen ravotten en zeker en vast zichzelf zijn.

    Vandaag ben ik ook een schrift begonnen met een schriftje met al m'n uitgaven in. Elke cent, euro word genoteerd. In mijn boekje staat de datum, omschrijving en de prijs geschreven heb ik een krappe maand dan kan ik nakijken van wat ik fout heb gedaan. Ik wil dit tochwel even volhouden zodat ik echt een zicht heb van wat ik zoal opdoe.

    Zo zie je maar als je je inzet voor iets kan je wel iets bereiken.

    06-02-2014 om 00:00 geschreven door Inge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onverwachts
    Vandaag kwamen m'n kerels direct na school tot 18uur. Samen en boterham gegeten met choco en beleg Lander kaas en dan choco en Volker salami, choco, kaas en choco een andere volgorde kon ook. Het is zo fantastisch als ze flink eten. Lander wou absoluut naar Charley en de chocoladefabriek kijken en Volker was ijverig bezig met de Playmobil. Volker en ik hebben dan ook een gezelschapsspel gespeeld. Zo ben ik eens en hij eens gewonnen. Het spelletje schat inzicht is een spel waar je eens moet over nadenken en vooral vooruitdenken. Maar het begint hem aardig te lukken al zeg ik het zelf.
    Er was ook bezoek gekomen Fanny van de thuisverpleging die gestopt is is langs gekomen en ze had haar 2 dames bij. Het was wel lachen ik wist dat het een tweeling was en toch kon ik het niet laten hoe oud ben jij en jij oe alle 2 even oud hoe komt da enz. wat volden ze zich fier met al die vragen waar zij alleen konden op antwoorden, geweldig. Volker en Lander vonden het wel leuk maar niet zo zo leuk omdat ze de mama even moesten delen. Ok in het vervolg deel ik ze ook niet meer want ik laat niemand binnen in de namiddag als ze bij me zijn.

    Ik kreeg ook bezoek van de onder buurvrouw om even te melden dat er nogal veel lawaai was nu bleek dat de jongens en de 2 dames iets te hard met de deuren aan het bonken waren maar de moment dat ze de kinderen zag was het ok. Maar op een moment begon m'n wasmachine rond te lopen en dat maakte toch ook wel een oorverdovend lawaai. Dat wisten we nu ook weer. Wist je dat je geen vuilzakken op het balkon mag zetten. Alleen in de berging, je mag ook geen parasol plaatsen enkel een leuke mooie plant. Dit weet ik nu ook weer Morgen zet ik ze in de kelder. 
    Ik ga nu een rustige avond tegemoet om morgen weer een drukke dag te hebben.
    En Vrijdag zie ik mijn 2 kerels terug Volker en Lander dag lieve schatten.

    05-02-2014 om 18:37 geschreven door Inge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschappen
    Vandaag ben ik sinds maanden jaren boodschappen gaan doen niet zomaar boodschappen maar echt boodschappen. Platte kaas, eten, een borstel met steel, groenten,... Zalig ik heb dan ook zelf met bank-contact betaald.  Eerst een boodschappenlijstje gemaakt champigons, een koekje, limonade, chocolademelk, een snoepje, room, macaroni, spekblokjes, vuilzakken bruin en blauw,... samen met Marjan zijn we op weg. Eerste opstakel de lift die naar de garage gaat is buiten dienst. we moeten rond gaan. eerst de berg op dan langs de 14-22 de lift naar beneden en zo de winkel binnen. Dan de winkel binnen en daar mocht ik alleen rondrijden van Marjan, Marjan had het mandje vast. Het winkeltje is echt afgesteld op mensen die gaan winkelen op weg naar het werk of school of als ze terug keren. We hebben alle gangetjes gedaan. Om dan naar de kassa te gaan met m'n mandje ik was nog het lijstje aan het overlopen toen ik werd gestoord met een vraag. Alles werd afgerekend en Inge kon betalen toen m'n euro viel oh we moeten nog vuilzakken hebben. Dat dan ook maar gekocht bruine en blauwe zakken. Ik verschiet ervan om te zien hoe duur alles wel geworden. Toen ik nog samen was dan ging ik wel eens naar de winkel maar ik had geen zicht op prijzen of wat er werd betaald aan de kassa. Maar nu alle geluk dat ik op mijn poep zat want anders was ik zeker moeten gaan zitten. Een zak vol toch wel rond de 50 euro en m'n vuilzakken bruine en blauwe 5 euro. Daar sta ik dan patat.

    Vandaag ga ik zeker nog een mailtje sturen naar mijn verhuisfirma want ze hebben dat zeker heel goed gedaan. Wim en Henk dat waren 2 mannen met handen aan hun lijf 1 bord stuk en een lelijk kapstokske kapot helemaal niet erg.
    Alles is binnen geraakt en ik voel me best goed in m'n nieuwe plekje. Darwin heeft haar plekje zeker gevonden. Ze slaapt bij me ze zit bij me en ze komt enorm veel flairen. Aaikes, kopkes ongelooflijk wat een liefde ze over heeft om te delen en ik vind het super om haar knuffelen en ze geniet ervan. Het enige wat ze niet wilt is gepakt worden.

    04-02-2014 om 19:40 geschreven door Inge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe start

    Ik heb een paar dagen niet geschreven omdat ik te druk bezig was met verhuizen, regelen, inrichten en zoveel meer. Mijn hoofd staat op springen geen hoofdpijn maar gewoon 1001 vragen en maar een handvol antwoorden. Donderdag om 6 s’ morgens Patricia aan m’n bed ok wassen, kleren aan en tanden poetsen. De woensdag had ik nog even naar de verhuisdienst gebeld om effe het draaiboek door te spelen, langs een vriendin rijden achter stoelen, tafel en kasten, dan naar het huis om dan m’n spullen op te halen rekken, bureau, bed, stapelbed, kleren en enkele dozen en dan naar het nieuwe appartement en het is zalig om zo de verhuis te doen. Het was zo grappig alles was ingepakt en toen ontdekte ik dat ik nog m’n boekenrek moest meenemen. De vrachtwagen was weg enkel An was er nog met Robin en de kleine camionet. Niets aan de hand het is gelukt, rek in de camionet Darwin, Inge in de camionet en Rolstoel erin. Even naar oma rijden achter enkele spullen en dan gaan we richting het nieuwe appartement.

    De jongens zijn extra vroeg naar school vertrokken om niets van de verhuis te moeten zien maar ik vond het enorm erg omdat hij de jongens zo drastisch meetrok ze konden niet eens deftig dag zeggen aan de mama terwijl het wel tot de volgende dag was. Ik ga er niet te veel van zeggen want dat is genoeg om een oorlog te laten uitbreken. De jongens zijn goed naar school vertrokken en ze ik heb ze die avond gebeld. Ik vertelde direct aan Volker en Lander tot morgen.

    Maar die donderdag aangekomen op het nieuwe adres was zo geweldig grappig van de camionet terug naar de rolstoel ik ben dat zeker niet gewoon en An en Robin zeker niet. We hadden alles goed overlopen. Ik stond recht gedraaid voor de rolstoel met het looprekje An en Robin hadden m’n broek vast om m’n poep te begeleiden bij het zitten. Ik was op weg om te gaan zitten en ineens passeert er een trein en die toetert. Zowel An, Robin en ik verschieten ons een ongeluk An en Robin trillen en lossen en ik knikt met haar lijf en plof ik zat op m’n poep. Als die trein niet had getoeterd dan zat ik perfect nu zat ik een beetje met een afwijking, maar we hebben erom gelachen. Die donderdag is er super hard gewerkt door An, Marc, Robin, Els, Marjan en oma. An, Marc en Els hebben vooral kasten en andere meubels in elkaar gestoken, Marjan en oma hebben spullen in de kasten gestoken. Vrijdag hebben Veerle en ik ook hetzelfde gedaan en een paar dingen tegen de muur gehangen. Het was zo een leuk gevoel alles naar m’n zin zetten. Zo ook met Yvette die heeft nogal gewerkt, het is fantastisch dat ik zo kan rekenen op mijn vrienden.

    De eerste nacht had ik Darwin  bijna vervloekt gans de nacht heeft ze zitten jammeren miauw miauw en ik denk dat ik een uur of 3 heb geslapen. Alle verpleging die binnen kwam zeiden amai ge ziet er moe uit. Vrijdag zijn de jongens voor de eerste keer komen slapen en we hebben meer dan genoten. Lekkere macaroni gegeten, iets gesnoept en vooral genoten. Lander vond het super zicht op het station. Zowel Volker en Lander vonden het super dat als er een ambulance of politiewagen met veel lawaai voorbij raasde vlogen ze tot aan de venster en liepen ze door gans het appartement. Ze hebben ook een huis en een brommer gekregen van Katleen de meter van Lander. Ikheb een klein beetje bijgelegd om tot dit resultaat te komen. De jongens waren super blij.

    Ze hebben zaterdag enorm veel gespeeld Carcassonne, draakje, gepuzzeld,…. En ze hebben even tv gekeken filmpje, spelletje op de laptop,… het was enorm leuk. Lander heeft enorm goed gegeten die middag en avond, Volker trouwens ook.

    Zondag had ik zondag voor mezelf Lieve zetten me rond 7.30 uit bed ik was nog zo moe en Lieve stelde voor om terug in bed te schuiven maar dit wou ik niet. Ik ben dan even op de pc geweest en om 10 uur kreeg ik effe mijne klop en ik ben dan op bed gaan liggen. Ik heb Lieve verwittigd dat ik op bed lag. Lieve heeft de sleutel en kon binnen. Lieve is rond 12.30- 13 binnen gekomen en ik heb niets gehoord. 1 ding was ik zeker ik heb fantastisch goed geslapen en het heeft me deugd gedaan. Even in Bad en dan had ik een afspraak met een vriendin. We heel wat bij getetterd.

    Elke avond is het  is het een andere verpleger (-ster) Saskia, Patricia 1, Patricia 2, Jessica, Lieve,… Nu de rest nog en 1 voor 1 zeggen ze amai Inge dit is echt super wat een zicht, geen lawaai van de treinen,…

    De eerste dagen ben ik goed doorgekomen zonder veel blutsen maar met een heel dubbel gevoel.

     

    03-02-2014 om 21:09 geschreven door Inge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Foto


    Archief per maand
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 01-2023
  • 03-2021
  • 08-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs