Actualia en recensies van theatervoorstellingen, musicals, concerten, cd's, dvd's, strips & boeken
23-11-2018
WINTERLAND CLAIMT DE KERSTMAN EN TREKT DE BEZOEKER MET BELEVINGS-ENTERTAINMENT NAAR HASSELT
Vrijdag 23 november is de feestelijke openingsavond en vanaf zaterdag 24 november tot en met zondag 6 januari (einde kerstvakantie) kan het grote publiek weer terecht op het Hasseltse Kolonel Dusartplein voor de 11de editie van Winterland Hasselt.
De grootste winterhappening van Limburg, vorig jaar goed voor meer dan 700.000 bezoekers, zet tijdens de komende editie voluit in op belevings-entertainment.
We trakteren onze bezoekers op de gebruikelijke winterse gezelligheid: de overdekte ijspiste, het Grand Café, de spiegeltent, talrijke kraampjes en attracties, goed voor 12.000 vierkante meter winterpret. Blikvanger wordt reuzenrad, dat per rit, 144 mensen een uniek uitzicht biedt op de Hasseltse binnenstad en omgeving. We zijn the place to be voor wie graag fotos en videos maakt, voor zichzelf of om ze te delen met zijn of haar volgers op Instagram of andere sociale media, zegt Winterland-organisator Maurice Schoenmaeckers.
Samenwerking
Vorig jaar was voor Winterland een lastige, maar leerrijke editie.
Maurice Schoenmaeckers: Iedereen herinnert zich nog wel de brand op de Corda Campus. Een paar weken voor de start ging er toen heel wat décoratie, verlichting en versiering in de vlammen op. Dramatisch, maar dankzij de solidariteit van velen en in het bijzonder van die van de Hasselaren is alles goed gekomen en konden we tijdig starten. We zitten op schema voor de komende editie, waar we nauw samenwerken met de Hasselaren en de lokale handelaars. Hasseltse centrummanager Christiaan Kastrop nam het initiatief voor gesprekken die uitgemond zijn in een doorgedreven lange termijn samenwerking. De combinatie Winterland met de Hasseltse binnenstad wordt maximaal gepromoot bij onze week-, weekend- en dagjestoeristen. We duwen mee aan Winter in Hasselt en promoten op ons terrein de shoppingweekends, midwintermarkt en koopzondagen. Met de busbedrijven hebben we afgesproken om de Winterlandbezoekers af te zetten bij The Century, waardoor ze verplicht worden om eerst een wandeling te maken door de binnenstad, voor ze bij ons toekomen.
Hasselts centrummanager Christiaan Kastrop: Hasselt is nog steeds de 4de grootste winkelstad van België en die positie gaan we met Winterland de komende weken versterken. We brengen die samenwerking met gezamenlijke mediacampagnes, gericht op Hasselt én Winterland heel sterk onder de aandacht. Daarnaast hebben wij als stad de handen in mekaar geslagen met de Winterland-organisatie om niet alleen het Dusartplein, maar de hele Hasseltse binnenstad te voorzien van een sfeervolle, winterse aankleding.
Online, via de sociale media en door de samenwerking met verschillende mediapartners richt Winterland zijn pijlen op gans Vlaanderen.
We zijn een groeiverhaal dat mogelijkheden biedt aan een breed familiepubliek, van jong tot oud, klinkt het bij de Winterland organisatie.
De Kerstman
Antwerpen heeft de Sint, Hasselt verwelkomt en claimt vanaf dit jaar de intocht van De Kerstman.
Vrijdag 7 december zijn alle ogen gericht op de Limburgse provinciehoofdstad en de officiële komst van De Kerstman.
Na een lange tocht uit het koude noorden, arriveert hij om 16.30 uur aan het Leopoldplein voor een feestelijke intocht door de Hasseltse binnenstad die eindigt op Winterland. Hij bezoekt De schatkamer van De Kerstman, een nieuwe, grootse indoor kerstmarkt die we 23 november al openen. Daarna krijgt hij officieel de sleutels van zijn gloednieuwe Huis van De Kerstman. Al jaren is dit een voltreffer op Winterland. We hebben het succesconcept opgefrist en in een nieuw kerstjasje gestoken. Samen met de handelaars en het stadsbestuur gaan we all the way voor De Kerstman, zegt Maurice Schoenmaeckers.
Winterland in beweging
Inspelend op de Hasselt Heeft Het.-slogan, valt er dagelijks wel iets te beleven in de binnenstad en op Winterland.
Naast de dansactiviteiten en de muziekavonden, komen De Romeos op 27 november de videoclip opnemen voor hun kerstsingle. Voor het eerst organiseren we ook dagactiviteiten onder de noemer Winterland in beweging. De Winterland-date (12 december) moet mensen uit hun isolement halen en zorgen voor nieuwe vriendschappen. We hebben een aantal boeiende vertelmiddagen ingepland. Jos Tuts (4 december) komt langs met zijn Hasseltse one-man-show en de Nederlandse tv-presentator Weibrand van der Sande komt vooruitblikken naar het Weihnachtsfest der Volksmusik (11 december) waar hij 22 december mee te gast is in het Hasseltse Ethias Theater. Verder houden we een Oberonn-spelmiddag (10 december) en er staat ook een Thee met een Verhaal-workshop (3 december) op de planning met de gelauwerde theesommelier Jessica Van Humbeeck. Op de website vind je de praktische uitleg en kan je vanaf deze week inschrijven voor de talrijke activiteiten, klinkt het bij de organisatie.
Winterland 2018 vindt plaats, van 24 november tot 6 januari 2019 op het Kolonel Dusartplein en de Hasseltse binnenstad.
IN HET KORT
Wat: Winterland Hasselt op het Kolonel Dusartplein in Hasselt
Wanneer: 24 november 2018 t/m 6 januari 2019 (op 23 november is iedereen al welkom voor een preview vanaf 18.00 uur)
Openingstijden: dagelijks tot 22.00 uur (Grand Café / Aspen Lounge tot 24.00 uur)
24 december open tot 18.00 uur; 25 december open vanaf 14.00 uur, 1 januari open vanaf 13.00 uur.
Op 31 december is er onze oudejaarsparty en sluiten we pas om 02.00 uur
Meestal zorgen ze voor de ambiance met hun schlagers en meezingers.
Met intieme ballades verrasten ze al tijdens hun theatertournee en na 15 jaar bezwijken De Romeos voor de kerstgekte.
Whams Last Christmas en Urbanus zijn Bakske vol met stro krijgen eindelijk gezelschap van De Romeos met hun eigen compositie t is Kerstmis.
Drie jaar ligt het liedje van Wietse Meys, Jo Hermans en Cliff Vrancken (K.I.A.) in onze schuif te wachten op het juiste moment en dat is nu aangebroken, zegt Romeo Chris Van Tongelen.
Het Disney-achtige kerstlied vind je terug op het recent verschenen Romeos-album 15 Jaar De Romeos en dinsdag 27 november trekken Chris, Gunther en Davy met een cameraploeg naar Winterland Hasselt.
Het is de perfecte locatie om onze kerstvideo op te nemen. De vele kerstbomen en de winterse gezelligheid passen perfect bij onze bombastische meezinger. Geloof me: als je het één keer hoort, dan zitten de tekst en de toeters en kerstbellen een ganse dag in je hoofd, zegt Davy Gilles enthousiast.
De Romeos en Kerstmis lijkt een atypisch gegeven, maar dat wordt weerlegt door Gunther Levi:
In het verleden werkten we mee aan Winter Wonderland, een kerstproject en Stralen is ook kerstmateriaal, maar geen van beiden is ooit uitgekomen als een volwaardige single. Nu pakken we uit met origineel materiaal. Wij houden allemaal van Kerstmis. Het is niet alleen de mooiste tijd van het jaar, het is ook de periode dat we thuis genieten bij ons gezin en onze familie. Het zou tof zijn als ze op dat moment onze kerstsingle spelen op de radio en laat die inderdaad maar uitgroeien tot een tijdloze klassieker. Waarom niet!
22-11-2018 om 15:47
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
LEUVENSE KERSTMARKT MAAKT PROGRAMMA BEKEND
Ook op deze 31ste editie krijgt de Leuvense Kerstmarkt, die van woensdag 12 tot en met zondag 23 december doorgaat, bekend volk over de vloer.
Belle Perez bijt de spits af op de openingsdag.
Maar ook onder meer Wim Soutaer, Kate Ryan en Paul Severs zullen op het podium het beste van zichzelf geven.
Als apotheose van de Ketnet Koekenbak organiseert de populaire jongerenzender zelfs een rechtstreekse uitzending vanop de Leuvense Kerstmarkt.
Een goedgevuld programma dus!
Muziek en dans voor iedereen
Op de openingsdag, woensdag 12 december, zorgt Belle Perez voor een exotische sfeer op de winterse kerstmarkt.
Daarna is het de beurt aan onder meer Wim Soutaer. Hij is geen onbekende voor de Leuvense Kerstmarkt en zal voor de nodige sfeer zorgen.
Ook Kate Ryan zal met haar nieuwe project Live & Acoustic de kerstmarkt aan het dansen krijgen. Ze gooit het over een andere boeg en laat Leuven als eerste proeven van een nieuw oeuvre met een eighties tintje.
Paul Severs tekent na zijn afwezigheid vorig jaar opnieuw present. Dat wordt meezingen met zijn grote hits als Zeg ns meisje.
De kers op de taart?
Dat is dit jaar de kerstspecial van Sasha & Davy.
Maar ook de coverband Straffen Toebak en De Joarzangers zullen het beste van zichzelf geven.
Sfeer verzekerd!
En er is werkelijk voor ieder wat wils.
Want naast de vele koren, zoals Christmas Carol Singers, is er ook mobiele animatie voorzien.
Je kan er op woensdag 19 en zondag 23 december zelfs een workshop dansen volgen.
Alle Ketnetters welkom
Ook Ketnet komt dit jaar langs voor een rechtstreekse uitzending op dinsdag 18 december van 17 uur tot 19 uur.
De populaire jongerenzender wil hiermee alle kinderen bedanken voor hun massale inzet voor de Warmste Week.
Een echte afsluiter van de Ketnet Koekenbak dus.
Alle Ketnetters zijn welkom!
Het volledige programma:
Woensdag 12/12: Belle Perez
Donderdag 13/12: Wim Soutaer
Vrijdag 14/12: Kate Ryan, "Live & Acoustic"
Zaterdag 15/12: Les Tousred
Zondag 16/12: De Joarzangers (17u30)
Dinsdag 18/12: Ketnet (17u-19u)
Woensdag 19/12: Danserie (18u-19u)
Donderdag 20/12: Paul Severs
Vrijdag 21/12: Straffen Toebak
Zaterdag 22/12: Sasha & Davy
Zondag 23/12: Danserie (16u-17u)
(alle optredens beginnen rond 20u, tenzij anders vermeld)
22-11-2018 om 15:31
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
WAAROM LOBBYEN NIET ALTIJD EEN OBSCURE ACTIVITEIT IS
Brussel telt ongeveer 15 000 lobbyorganisaties, die meer dan 30 000 lobbyisten in dienst hebben.
Allemaal proberen ze dag in, dag uit de beleidsbeslissingen van de EU te beïnvloeden.
Lobbyen in Brussel wordt vaak beschouwd als een obscure activiteit, grotendeels onttrokken aan de ogen van het brede publiek.
Toch zoeken sommige lobbyisten juist bewust de aandacht van de massamedia op om een bepaalde strijd op beleidsvlak te winnen.
In een recent onderzoek gepubliceerd in Political Communication concludeert dr. Iskander De Bruycker (Universiteit Antwerpen) dat EU-lobbyisten baat hebben bij media-aandacht om hun beleidsdoelstellingen te bereiken, maar alleen als ze erin slagen hun standpunt te formuleren als een zaak van algemeen belang.
Op 1 mei 2016 verscheen een statement van Greenpeace in De Standaard over de onderhandelingen omtrent het vrije handelsverdrag tussen de EU en de VS (TTIP).
De milieuorganisatie stelde dat TTIP zal zorgen voor een gigantische verschuiving van de macht van burgers naar grote bedrijven.
Verder zei Greenpeace dat de EU en de VS de belangen van multinationals boven de bescherming van mens en milieu lijken te stellen.
Vertegenwoordigers van BusinessEurope en de Amerikaanse kamer van Koophandel stelden daarentegen op 13 Februari 2014 nog in TheFinancial Times dat TTIP de welvaart van het merendeel van de bevolking zal vergroten.
Deze citaten illustreren hoe lobbygroepen zich beroepen op het algemeen belang in hun communicatie via nieuwsmedia.
Burgeractiegroepen, zoals Greenpeace, maar ook lobbyorganisaties van grote bedrijven, zoals BusinessEurope en de Amerikaanse Kamer van Koophandel, halen in de media regelmatig het algemeen belang aan om hun positie te versterken.
De Bruycker: Lobbygroepen kunnen zich bij debatten in de massamedia niet beperken tot argumenten die alleen hun eigen belang dienen. Zij moeten de nadruk leggen op maatschappelijke noden en belangen om hun beleidsdoelstellingen te rechtvaardigen.
In zijn recente studie heeft dr. De Bruycker 125 verschillende EU-wetgevingszaken vergeleken om na te gaan of media-aandacht lobbygroepen al dan niet helpt om hun beleidsdoelstellingen te verwezenlijken.
Het onderzoek is gebaseerd op meer dan 200 interviews met woordvoerders van lobbygroepen en de Europese Commissie.
Concreet bestrijkt de analyse meer dan 3500 citaten en parafraseringen van politici en lobbygroepen in zes verschillende nieuwsmedia in Europa (The Financial Times, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Agence Europe, European Voice, EurActiv en Le Monde).
Uit dit onderzoek blijkt dat succesvolle lobbygroepen hun doelstellingen in de media in lijn weten te brengen met het algemeen belang.
De Bruycker: Ongeveer 19% van de lobbygroepen in het onderzoek wist de eigen doelstellingen in de media te verbinden met de belangen van de Europese burger. Uit de gegevens blijkt dat lobbyisten succesvoller zijn naarmate ze vaker contact opnemen met journalisten en het algemeen belang weten te betrekken in de berichtgeving over hun standpunt.
Politieke invloed meetbaar maken: de heilige graal
Wat dit onderzoek uniek maakt, is dat er twee verschillende maatstaven worden gehanteerd voor succesvol lobbywerk: interviews met lobbyisten enerzijds, en interviews met woordvoerders van de Europese Commissie anderzijds.
Beide maatstaven schragen de bevindingen van het onderzoek.
De Bruycker: Beleidsdeskundigen en academici stuiten op vele hindernissen wanneer ze tot een betrouwbare inschatting van politieke invloed proberen te komen. Politieke invloed meetbaar maken, dat is de heilige graal. Door verschillende maatstaven te combineren, kunnen we tot betrouwbare bevindingen komen. Verschillende complementaire maatstaven combineren moet de nieuwe gouden standaard worden in het onderzoek naar politieke invloed. Zulke maatstaven zouden bijvoorbeeld kunnen vastleggen hoe invloedrijk lobbyisten zichzelf achten, maar ook hoe invloedrijk ze door anderen worden gezien.
De bevindingen van dit onderzoek helpen om te beoordelen hoe kwetsbaar de EU is voor niet-democratische vormen van politieke invloed en hoe de bedrijfswereld invloed uitoefent op de politiek.
Volgens dr. De Bruycker wijzen de bevindingen op een mogelijk achterpoortje in de democratische besluitvorming in de EU: Lobbyisten kunnen hun eigenbelang en hun invloed op het EU-beleid verhullen door zich valselijk te profileren als de stem van het volk. Meer onderzoek is nodig om na te gaan of lobbyisten die beweren het algemeen belang te verdedigen ook daadwerkelijk de standpunten van het brede publiek voorstaan. Tegelijkertijd moeten journalisten, burgers en politici waakzaam zijn als lobbyisten in hun communicatie pretenderen dat ze het publiek belang dienen.
22-11-2018 om 15:30
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
BIJZONDERE AFLEVERING DROOMKAMERS MET KIRA KOSARIN
Aankomend weekend staat Nickelodeon in het teken van Thundermans-ster Kira Kosarin.
De Amerikaanse actrice was in oktober in Nederland om mee te werken aan een bijzondere opname van het Nickelodeon-programma Droomkamers.
In het Nickelodeon programma Droomkamers worden kinderen door hun vriendjes en vriendinnetjes in het zonnetje gezet.
Ze denken dat ze een leuk verrassingsuitje gaan beleven, maar tijdens hun afwezigheid wordt hun kamer omgetoverd tot een heuse Droomkamer!
In de aflevering van aanstaande zondag staat de tweeling Emma en Anne centraal.
Zij worden verrast door hun vriendinnen na het overlijden van hun moeder, om hen tijdens deze verdrietige periode een hart onder de riem te steken.
Presentatoren Iris Hesseling en Wout Verstappen toverden, naast de reguliere verrassingen, bij deze make-over (spreekwoordelijk) nog een extra konijn uit de hoed:Thundermans-actrice Kira Kosarin.
Naast haar verrassingsbezoek in Droomkamers staat het laatste weekend van November in het teken van Kira's bezoek, met een speciale Thundermans-marathon op Nickelodeon.
Tijdens Kira's bezoek heeft onze Nickelodeon presentatrice Nienke haar geïntroduceerd aan verschillende Vlaamse snacks.
Wil je weten wat Kira van onze wafels en bonbons vindt? Check het item hier:
De Thundermans-Marathon is te zien op zaterdag 24 november en zondag 25 november vanaf 11.30 uur op Nickelodeon.
De uitzending van de bijzondere aflevering van Droomkamers waar Kira aan meewerkt is te zien op zondag 25 november om 17.30 uur op Nickelodeon.
22-11-2018 om 15:24
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
ANTWERPSE COOKIES AND CREAM SLUITEN HET F1-SEIZOEN AF IN HET GEZELSCHAP VAN GUNS 'N ROSES, SAM SMITH, THE WEEKND EN POST MALONE
In Abu Dhabi valt dit weekend het doek over het Formule 1-seizoen.
Lewis Hamilton is al even de nieuwe wereldkampioen en nu is het aan de Antwerpse band Cookies And Cream om de beker van meest succesvolle coverband ter wereld te veroveren.
Sinds de F1 niet langer eigendom is van de flamboyante Bernie Eccelstone, maar wel van Liberty Global (in België eigenaar van Telenet), wordt er hard ingezet op beleving en entertainment op en rond het circuit.
Voor de laatste race van het seizoen trekt de organisatie alle registers open en verwelkomt het Post Malone, The Weeknd, Sam Smith, Guns n Roses en onze Cookies And Cream, die optreden in de Formula One Paddock Club, de meest exclusieve zone, net boven de pitlane, waar bezoekers luxueus en comfortabel de races kunnen bijwonen.
De organisatie zag ons eerder aan het werk op races in Spa Francorchamps en het Duitse Hockenheim. Blijkbaar hebben die optredens indruk gemaakt, want we werden prompt uitgenodigd voor een exclusief optreden op het slotfeest, klinkt het bij de band enthousiast.
Met scheurende gitaren uit de rockscene, gecombineerd met pompende beats, heeft Cookies And Cream zich de afgelopen 10 jaar opgewerkt tot één van de populairste Belgische coverbands.
Op hun teller staan er ondertussen meer dan 1000 shows, waaronder tot de verbeelding sprekende festivals als Tomorrowland, Laundry Day enRock Werchter.
Voor de Belgische band zijn de optredens in het Formule 1-circus een unicum.
Onze aangepaste, internationale muziek valt er duidelijk in de smaak en de sfeer is er uniek. In het voetbal zijn het doorgaans bescheiden VIP-feestjes. In de F1 vloeit de champagne rijkelijk en staat tijdens onze optredens nagenoeg iedereen op de dansvloer. Zalig!
22-11-2018 om 15:21
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
21-11-2018
BLACK FRIDAY BIJ TROOPER!
Je kan er niet meer omheen, Black Friday is écht overal.
Op vrijdag 23 november vliegen de kortingen je rond de oren, een moeilijke dag om aan de shop-verleiding te weerstaan
Maar wanneer je je online aankopen op Black Friday via Trooper.be doet kan je niet alleen mega-koopjes voor jezelf scoren, je steunt meteen ook de vereniging of het goede doel van je keuze. En dit zonder dat het je 1 eurocent extra kost!
Want door die extra klik via Trooper geven de aangesloten shops meer dan 200 intussen - een extra percentage op het bedrag van je aankoop aan de vereniging of het goede doel van je keuze.
Dat is dus dubbele pret: unieke Black Friday-koopjes voor jezelf, en een leuke extra voor je vereniging!
Laat die Black Friday dus maar komen!
Want Trooper maakt echt wel een verschil voor heel wat verenigingen en goede doelen.
Via Trooper ging er intussen al bijna 300.000 aan extra middelen rechtstreeks naar de meer dan 3.000 aangesloten verenigingen & goede doelen.
Al meer dan 200 online shops sloten zich aan bij Trooper, waaronder Coolblue, Decathlon, About You, Asos, Booking, Hema, IciParisXL, Zeb, AS Adventure, JBC, Torfs, Brantano, Fun, Collishop, Collect & Go, Connections, Lidl, Happy Socks, Omoda, Vueling, Joker, Playmobil en vele anderen.
En dat Trooper werkt, daar kunnen heel wat aangesloten Trooper-verenigingen over getuigen.
Hierbij alvast enkele reacties:
Maite De Wel van Chiro Pol Opwijk :Wij hebben onze Chiro aangesloten bij Trooper omdat we dringend nieuwe kookpotten nodig hebben voor ons zomerkamp, en dit kost veel geld. Afgelopen zomer stond onze eerste gloednieuwe kookpot al te blinken in onze fourage, dankzij de centen die we via Trooper hebben verzameld. Hopelijk worden dit er volgende zomer nog meer!
Fien Wuestenberg van Overdruksyndroom vzw:Voorlopig is er nog niet echt een universiteit die een onderzoek is gestart naar ons overdruksyndroom en Tarlov Cysten, vandaar dat wij met onze vzw zelf fondsen willen werven voor zon onderzoek, maar dit kost handenvol geld. Via Trooper hebben wij intussen al bijna 4.500 euro ingezameld! Super dat mensen ons bij het online shoppen kunnen steunen zonder dat ze hiervoor iets extras moeten betalen: al die extra kliks via onze Trooperpagina maken echt een groot verschil voor ons.
Bart Van Bavel van Jamboree 2019 Scouts & Gidsen Vremde-Boechout:28 van onze Jong-Givers, Givers, Jins & leiding willen volgend jaar heel graag naar de World Jamboree in de Verenigde Staten. Maar dat kost centen. Véél centen. Daarom besloten we om ons ook aan te sluiten bij Trooper om zo wat extra geld te verzamelen. En met succes, want intussen staat er toch al meer dan 2.500 op onze Trooperteller, dus wij blijven zeker overtuigd verder troopen! Het is een mooie aanvulling op al onze andere activiteiten om geld in het laatje te krijgen, en het leuke is dat het de mensen niets extra kost.
Trooper werd opgericht door Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts & Jan Dejonghe, en intussen zette ook Studio 100 de schouders onder dit project, om op die manier verenigingen en goede doelen een duwtje in de rug te geven.
Dit Grimbergse initiatief is ook 1 van de 5 finalisten voor Belgiums New Brand of the Year.
DISCO QUEEN GLORIA GAYNOR KOMT OP 28 JULI NAAR OOSTENDE
Na een succesvolle doortocht tijdens Studio 54 in 2016, komt Gloria Gaynor op 28 juli 2019 eindelijk nog eens naar ons land en staat ze met haar liveband in KursaalOostende.
De 69-jarige, ravissante Amerikaanse Queen of Disco kijkt uit naar haar nieuwe Testimony-wereldtournee, waarmee ze dus ook ons land bezoekt.
Met veel glitter en glamour, onder de gunstige disco-sterren, scoorde Gaynor in 1975 haar eerste wereldhit met Never Can Say Goodbye.
Zingen had ze van thuis meegekregen.
Haar vader zong in nachtclubs, haar moeder had een prachtige stem en met haar broers en zussen werd er ten huizen Gaynor ook frequent gezongen.
Gloria was ooit lid van het schoolkoor.
Dankzij Johnny Nash, de man die Bob Marley ontdekte en samenwerkte met popidool Paul Anka, werd Gloria Fowles ontdekt en omgedoopt tot Gaynor.
In 1978 volgde I Will Survive, in 1991 was het raak met haar versie van Cant Take My Eyes Of You en één jaar later stond ze er met First Be A Woman.
De levende legende kan terugblikken op een succesvolle carrière van meer dan 40 jaar.
Gloria blijft zich inzetten voor verschillende liefdadigheidsinstellingen, waarbij ze niet alleen haar tijd, maar ook haar talenten gebruikt om mensen bewust te maken om fondsen te werven die mensenlevens redden.
Gaynor behaalde onlangs haar bachelor in de gedragswetenschappen, waardoor ze jongeren en gezinnen beter kan helpen en begeleiden.
Gloria Gaynor was te zien in Ally McBeal, The Wayans Bros. en That '70s Show.
Twee jaar geleden kreeg ze van de Israëlische consul-generaal de Martin Luther King Jr Award, als inspirator en voorbeeld.
Tickets voor het Gloria Gaynor Testimony-concert, op 28 juli in het Kursaal Oostende, bestel je op www.concertevents.be of telefonisch, op 0479/31.84.55
Het concert van Gloria Gaynor is een organisatie van Concertevents.
21-11-2018 om 14:26
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
FADOSTER MARIZA OVERTUIGT MEER DAN OOIT MET NIEUW WERK
De wereldvermaarde fadozangeres Mariza komt voor de tweede keer naar De Roma.
Op 22 februari 2019 presenteert ze live haar nieuwste album, waarmee ze overtuigend aantoont hoeveel ze blijft groeien als artiest.
Tickets zijn vanaf vrijdag 23 november om 10u te koop via www.deroma.be, 03 600 16 60 en Fnac.
Bijna twee decennia na haar debuutplaat Fado em Mim, verscheen onlangs Mariza's zevende, naamloze plaat.
'Deze plaat héét niet Mariza, hij ís Mariza', vertelt de Mozambiquaans-Portugese zangeres naar aanleiding van de nieuwe tournee die volgt.
Nog meer dan anders heeft zij het gevoel dat haar nieuwe werk een belichaming is van haarzelf.
Haar sound klinkt volwassener dan ooit en de songs zijn een uitgebalanceerde mix van traditionele fado, krachtige pop-ballads en percussie-invloeden vanuit Mariza's Afrikaanse roots.
Javier Limón zorgde voor de productie en een keur aan gastmusici, waaronder Jacques Morelenbaum, Ricardo Ribeiro en Maria da Fê, verleende medewerking.
Mariza's capaciteit om te ontroeren, zowel het publiek als zichzelf, is ongekend: de zangeres beleeft elk woord van haar nummers.
Wanneer ze zingt over Mourería, de wijk waar ze opgroeide, veroorzaakt Mariza rillingen bij de toehoorders.
En het komt regelmatig voor dat de warmte van het publiek haar overweldigt en ze even moet wachten met het inzetten van een nummer.
'Dat is wat ik doe,' bevestigt de zangeres. 'Ik zing het liefst over de emoties van het leven. Fado gaat over liefde, zowel verloren als mogelijke liefde, blijdschap, verdriet en melancholie: simpelweg het leven. Bovendien ben ik bijna 45 dus heb ik veel verhalen te vertellen. Mensen zien geen rimpels op mijn gezicht, maar ze zitten echt wel op mijn ziel. Ik groei, als vrouw, als mens, als moeder, en dat komt terug in de muziek die ik zing.'
Mariza's privéleven wordt breed uitgemeten in de roddelbladen, in Portugal heeft zij een flinke sterrenstatus en haar concerten zijn sociale events van de hoogste orde.
Maar ook internationaal blijft haar ster rijzen.
De afgelopen jaren zong Mariza al in Carnegie Hall, opende ze het Eurovisiesongfestival, ontwierp Frank Gehry haar podiumdecor en speelde ze in Central Park in New York.
We zijn dan ook vereerd dat we de grote fadozangeres voor de tweede keer mogen ontvangen in De Roma, vijf jaar na een volledig uitverkocht concert.
Nu met nog meer diepgang in haar prachtige stem en persoonlijke muziek.
21-11-2018 om 14:00
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
YANN TIERSEN OP ZATERDAG 2 MAART IN DE KONINGIN ELISABETHZAAL ANTWERPEN
Yann Tiersens tiende studioalbum All brengt hem op 18 februari naar het Paleis voor Schone Kunsten in Brussel.
Een prachtige concertavond die in een mum van tijd compleet uitverkocht afficheerde.
Tiersen voegt daarom een extra Belgische stop aan zijn toerschema toe, op zaterdag 2 maart in de Koningin Elisabethzaal in Antwerpen.
Yann Tiersen is zonder twijfel één van de populairste en meest beklijvende Franse componisten van zijn generatie.
Hij bouwde in zijn muzikale carrière een opmerkelijke, atypische discografie op, nooit bang om tegen de stroom van de hedendaagse commerciële eisen in te gaan.
Hij distilleert poëtische en diepzinnige instrumentale muziek, die je meevoert en doet nadenken.
Tiersen vergaarde wereldfaam wanneer zijn vroege albums gebruikt werden in de Bafta-winnende soundtrack voor de film Le Fabuleux Destin dAmélie Poulain (Jean-Pierre Jeunet, 2001).
Jongste plaat All, verschenen in februari van dit jaar, behandelt zijn favoriete thema, zijn band met de natuur en het milieu.
Tickets voor het extra concert, op zaterdag 2 maart in de Koningin Elisabethzaal, zijn nu beschikbaar.
21-11-2018 om 13:59
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
20-11-2018
PAUL SEVERS BRENGT KERSTKLASSIEKERS WEER TOT LEVEN
Paul Severs vierde dit jaar zijn 70ste verjaardag en dat deed hij met een spetterende verjaardagsshow waarin zijn fans mee mochten genieten van een succesvolle carrière.
Aan stoppen denkt Paul nog lang niet want na zijn goed ontvangen single 'Ik zag tranen in je ogen' brengt hij nu de kerstklassieker 'Stille nacht' en 'Vrolijk kerstfeest' weer tot leven.
Deze prachtige nummers kan je vinden op Paul zijn nieuw album, 'Verborgen Parels'.
Zoals deze titel van het album laat vermoeden bevat deze CD nog vele andere verborgen parels.
Het is een album geworden met 22 nummers in uiteenlopende genres en stijlen.
Uniek op dit album zijn de 7 romantische kerstliedjes.
Op vraag van vele fans stak Paul dan ook graag 'Stille nacht' en 'Vrolijk kerstfeest' in een nieuw jasje.
"Ik heb met hart en ziel aan dit album gewerkt om deze 'verborgen parels' (opnieuw) onder de aandacht te brengen, om ze de aandacht te geven die ze echt verdienen" zegt Paul enthousiast.
'Stille Nacht',kan u HIER beluisteren op Spotify en HIER downloaden op iTunes.
'Vrolijk Kerstfeest',kan u HIER beluisteren op Spotify en HIER downloaden op iTunes.
Sinds kort is de dvd van 'Sinterklaas en het Gouden Hoefijzer' overal verkrijgbaar.
De tienjarige Bloem is helemaal gek van Amerigo, het paard van Sinterklaas, en wil er dolgraag een keertje op rijden. Ze overstelpt de Goedheiligman dan ook met talrijke brieven en e-mails.
Wanneer ze Sinterklaas eindelijk zo ver krijgt dat ze op zijn schimmel mag rijden loopt het vreselijk mis! Tijdens een ritje buiten het kasteel verliest Amerigo zijn magische, gouden hoefijzer.
Als de Sint even later ook een ritje op zijn paard wil maken, blijkt dat Amerigo de daken niet meer op kan. Hij weet meteen wat er met zijn trouwe viervoeter aan de hand is en infiltreert samen met Bloem undercover in rusthuis 'Zonnedael' op zoek naar Gijs, de hoefsmid die lang geleden het gouden hoefijzer voor Amerigo heeft gemaakt.
Bloem ontmoet in het rusthuis Finn, de kleinzoon van Gijs. Hij besluit het duo naar zijn grootvader te brengen. De hoefsmid heeft echter slecht nieuws: het hoefijzer bevat zeldzaam goud dat enkel in de donkere grotten te vinden is. Aangezien de eeuwenoude legende luidt: 'Wie de donkere grotten ingaat, zal voor eeuwig verdwalen in de duisternis.' besluit Sinterklaas de gevaarlijke zoektocht af te blazen en Bloem & Finn naar huis te sturen.
Maar Finn & Bloem vinden het zo zielig voor Amerigo dat hij het dak niet meer op kan, dat ze toch besluiten de donkere grotten in te gaan. Wat ze echter niet weten is dat ze gevolgd worden door singer-songwriter Joey en café-uitbaatster Tes. Zij willen de twee kinderen mét het goud overmeesteren zodat zij ook eindelijk succes oogsten....
Intussen mogen de Pieten van niets weten, want dan raken ze volledig overstuur en komt Pakjesavond helemaal in gevaar...
'Sinterklaas en het Gouden Hoefijzer' werd geschreven door Sander de Regt en Gerben Hetebrij. De regie was in handen van Aram van de Rest.
De hoofdrollen worden vertolkt door Wilbert Gieske, Anna-Sophie Kummer, Mike Weerts, Melody Klaver, Vincent Visser, Beryl van Praag, Job Bovelander, Anouk de Pater, Gerard Cox, Joke Bruijs, Andy Peelman, Walter De Donder, Jaak Van Assche en Wendy Brouwer.
De film werd voor Vlaanderen voorzien van een volledige Vlaamse stemmencast met onder meer Luk de Koninck, Deborah De Ridder, Jasmine Jaspers, Jelle Cleymans, Tinne Oltmans, Juan Gerlo, Sven De Ridder, Liv Van Aelst, Vicky Florus en Bert Vannieuwenhuyse.
Met de dvd 'Sinterklaas en het Gouden Hoefijzer' wordt het weer een heerlijke Sinterklaastijd!
De Music Moves Europe Talent Awards is de nieuwe prijs van de Europese Unie voor populaire en hedendaagse muziek, georganiseerd door Eurosonic Noorderslag (ESNS).
Het doel van de Music Moves Europe Talent Awards is het vieren en het ondersteunen van nieuw muzikaal talent om hun internationale carrières verder te ontwikkelen en te accelereren.
De Music Moves Europe Talent Awards zijn opgedeeld in 6 genres: pop, rock, electronic, rnb/urban, hiphop/rap en singer-songwriter.
De winnaars worden door een internationale jury verkozen en daarnaast maken ze ook nog kans op de Public Choice Award.
De awards worden uitgereikt tijdens ESNS in Groningen op 16 januari 2019.
Voor blackwave. is dit de ultieme beloning voor een fantastisch afgelopen jaar: ze sloten Klub C van Rock Werchter af op zaterdag, stonden op de Lokerse Feesten, Gent Jazz Festival, Couleur Cafe, verkochten de Vooruit in Gent uit en spelen aanstaande vrijdag in een uitverkochte Ancienne Belgique.
20-11-2018 om 15:25
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
BLACK FRIDAY WINT FLINK AAN POPULARITEIT
Black Friday, de van oorsprong Amerikaanse dag na Thanksgiving waarop men massaal aan het kerstinkopen slaat en retailers grote kortingen bieden, wint aan populariteit in Nederland.
Dit blijkt uit onderzoek van internationaal marketingplatform SEMrush.
Uit het onderzoek kwam naar voren dat Playstation 4 het meest gezochte product is en Mediamarkt de meest gezochte webwinkel in combinatie met Black Friday.
Het bedrijf bekeek de zoektrends via Google in Nederland over de afgelopen drie jaar.
Black Friday populariteit groeit snel
Terwijl er in November 2014 nog maar een kleine 100.000 keer werd gezocht naar Black Friday en de beste Black Friday acties, was dit in November 2017 al bijna 700.000 keer.
Als de trend zich zo doorzet, zal er over heel november 2018 naar schatting 1 miljoen keer gezocht worden naar Black Friday acties in Nederland. Een record.
Playstation 4 meest gezochte product
Als we kijken naar de producten die in Nederland worden gezocht voor Black Friday, dan neemt Sonys Playstation 4 duidelijk de leiding.
Over de periode september 2017 t/m oktober 2018 werd deze spelcomputer gemiddeld 14.000 keer per maand gezocht in Nederland.
Dit is vele malen hoger dan het op een na meest populaire product waar men naar zoekt, namelijk games.
Apples iPhone komt op een derde plaats met gemiddeld een kleine 4.000 zoekopdrachten per maand over diezelfde periode.
Mediamarkt meest gezocht in combinatie met Black Friday
In september tot november 2018 werd er in Nederland het meest gezocht naar Black Friday acties bij Mediamarkt.
Er werd gemiddeld ruim 42.920 keer per maand gezocht naar Mediamarkt in combinatie met Black Friday.
Deze retailer grijpt Black Friday elk jaar aan voor een scherpe prijsdaling van enkele producten uit het assortiment.
Als je kijkt naar zoekacties in Google naar webwinkels, dus niet in combinatie met de zoekterm Black Friday, staat Bol.com sinds jaar en dag op nummer 1.
Toch nog vragen
Terwijl Black Friday onder de meeste consumenten inmiddels een begrip is, bestaan er toch nog enkele vragen over dit fenomeen.
De meest gestelde vraag over de op een na populairste vrijdag van het jaar, is de vraag: Wat is Black Friday?.
Dit werd over september en oktober van dit jaar gemiddeld 4.400 keer gevraagd.
Ook bestaat er onduidelijkheid over de exacte datum van Black Friday.
Ongeveer 1.500 mensen vroegen zich dat af in september en oktober.
Over het onderzoek
SEMrush houdt maandelijks de zoekvolumes op Google van de diverse merken in de gaten. SEMrush is gespecialiseerd in online marketing en wordt gebruikt door vooraanstaande merken als Booking.com, Disney, HP en eBay.
20-11-2018 om 15:21
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
EEN KNAPPE, REBELSE DOKTER MET EEN MISSIE IN HET NIEUWE MEDISCHE DRAMA NEW AMSTERDAM VANAF MORGEN OP VIJF
Een mooie, rebelse dokter met een nog mooiere missie breekt vanaf morgen alle regels in het nieuwe medische drama New Amsterdam op VIJF.
Dr. Max Goodwin, gespeeld door de Amerikaanse acteur Ryan Eggold, is de nieuwe directeur van één van de grootste en oudste publieke ziekenhuizen van de Verenigde Staten: New Amsterdam Hospital.
Dr. Goodwin heeft maar één doel voor ogen: levens redden ten koste van alles en de best mogelijke zorgen bieden voor zijn patiënten.
Naast dokter is hij zelf ook kankerpatiënt en dat maakt de zaken er niet gemakkelijker op ...
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal
Eén dokter gaat het gevecht aan om het winstbejach van de dokters in zijn ziekenhuis te elimineren en hen te doen inzien dat patiënten opnieuw op de eerste plaats moeten komen te staan.
Toch is New Amsterdam niet zomaar een medisch drama.
De makers baseerden zich immers op het boek Twelve Patients: Life and Death at Bellevue van Dr. Eric Manheimer, die medisch directeur was van het oudste ziekenhuis van de Verenigde Staten: Bellevue Hospital.
Gevarieerde cast en hoofdrol voor New Amsterdam Public Hospital
De cast bestaat uit heel wat acteurs met een verschillende acteerachtergrond. Ryan Eggold speelt het hoofdpersonage Dr. Max Goodwin (The Blacklist), Freema Agyeman is Dr. Hana Sharpe (Sense8), Janet Montgomery neemt in de reeks de rol van Dr. Laura Bloom voor haar rekening (Salem), Dr. Floyd Pearson wordt gespeeld door Jocko Sims (Dawn of the Planet of the Apes), Anupam Kher is Dr. Anil Kapoor (Sense8) en Tyler Labine (A Good Old Fashioned Orgy) gaat door het leven als Dr. Iggy Frome. Ook het bestaande New Amsterdam Public Hospital in New York speelt een grote rol in het verhaal en vormt het decor van de reeks.
Aflevering 1
Dr. Max Goodwin gaat als medisch directeur aan de slag in het New Amsterdam-ziekenhuis, maar daar loopt niet alles zoals het zou moeten lopen. Er moet dringend iets veranderen aan de mentaliteit en de manier van werken en Dr. Goodwin laat er geen gras over groeien. Tot ieders verbazing ontslaat hij alle dokters, die facturering boven zorg stellen ...
New Amsterdam - Elke woensdag om 20.35 op VIJF
20-11-2018 om 15:05
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
VOOR EDUCATIEF THEATERPRODUCENT UITGEZONDERD. IS HET ELKE DAG WORLD CHILDREN'S DAY
20 november staat bekend als World Childrens Day (Dag van de Rechten van het Kind).
Een dag die voor theaterhuis Uitgezonderd. niet onopgemerkt kan voorbijgaan.
Deze dag staat in het teken van het welzijn van de jeugd.
Dé drijfveer van de educatieve tak binnen Uitgezonderd.
Als we spreken over welzijn van de jeugd denken we vaak aan de materiële behoeften die ingevuld moeten worden, maar het gaat veel verder dan dat. Het gaat ook over zich geestelijk en sociaal goed voelen. Zijn jongeren gelukkig in hun omgeving. Voelen ze zich thuis in de persoon wie ze zijn., beaamt Amber Christiaens, uitvoerend producent van Uitgezonderd..
Elke jongere heeft recht om gehoord en ondersteund te worden.
Dit op een zo laagdrempelig mogelijk niveau. Jongeren kunnen leren om elkaar te aanhoren en steunen.
Uitgezonderd.Educatief zorgt voor die lage drempel en steekt hiervoor de handen uit de mouwen.
Sinds 2008 biedt dit productiehuis van bezielers Bob Jennes en James Cooke theaterstukken aan aan scholen waarbij het onderwerp nauw aansluit aan de leefwereld van de Belgische jongeren.
Met een aanbod van 10 educatieve voorstellingen brengen ze thema's zoals o.a. (cyber-)pesten, sexting, relaties, alcohol, drugs, ondernemen en echtscheiding onder de aandacht.
Uiteindelijk komt het altijd op éénzelfde boodschap aan: niemand staat er alleen voor, iedereen is gelijk en verdient evenveel ondersteuning en kansen als een ander.
Amber Christiaens verklaart: Onze sterkte schuilt erin dat onze voorstellingen zo gemaakt zijn dat we de jongeren iets wensen bij te brengen zonder met het belerend vingertje te wijzen. Jongeren komen niet naar een 50 minuten durende preek luisteren waar ze de les wordt gespeld. Educatief theater door Uitgezonderd. is een lesuur kijken naar theater waar je in een verhaal wordt meegesleurd dat je de volgende dag zelf kan overkomen. Onze stukken zijn heel herkenbaar waardoor we de jongeren gemakkelijk kunnen bereiken en dus ook raken.
Vandaag speelt de voorstelling #GekraaktDoorEigenNaakt (sexting) in het Immaculata Instituut in Brugge.
Deze voorstelling gaat over twee jongeren die gepest worden. Van beide werd een naaktfoto verspreid. Bij het meisje gingen de pesterijen zelf zo ver dat ze veranderde van school. Ondanks dat de twee personages niets met elkaar gemeen hebben, vinden ze aan het einde van het verhaal toch steun bij elkaar. Ze helpen elkaar zichzelf terug te vinden.
Moraal van het verhaal: het maakt niet uit wat je afkomst, interesses of uiterlijk zijn, je kan altijd bij iemand terecht als het even niet meezit.
Dat jongeren dit beseffen is zeer belangrijk voor hun gevoel van in het leven staan.
DOORDENKERTJE... Om deze boodschap mee te geven aan de jongeren stak Uitgezonderd speciaal voor World Childrens day nog een tandje bij.
Iedereen kreeg na afloop van de voorstelling een lolly.
Ze kregen de keuze om de lolly zelf op te eten of om deze te bewaren en aan een andere persoon te geven.
Gewoon iemand op straat uit vriendelijkheid, om iemand een plezier te doen of misschien wel omdat ze denken dat iemand anders er meer zal van genieten of omdat het gewoon een fijn gevoel geeft als je iets aan iemand kan geven.
"Wat de leerlingen uiteindelijk beslist hebben, weten we niet, maar we hopen hen met deze simpele situatie toch aan het denken te hebben gezet."
20-11-2018 om 14:59
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
AL RUIM 100.000 BEZOEKERS VOOR âSINTERKLAAS EN DE WAKKERE NACHTENâ
Na vier programmatieweken heeft Sinterklaas en de Wakkere Nachten ruimschoots de kaap van 100.000 bezoekers bereikt; de teller staat inmiddels op 110.000 bezoekers.
Kapitein Paelinckx, Professor Herman Van den Uytleg, Conchita Garcia en Ramon Iglesias zijn sinds zaterdag opnieuw in het land en konden zodoende zelf de Gouden Filmprijs (*) in ontvangst nemen.
De film werd geregisseerd door Stijn Coninx naar een scenario van Hugo Matthysen en kwam tot stand met de medewerking van Jan Decleir, Frans Van der Aa, Pieter Embrechts, Lucas Van den Eynde, Els Dottermans, Warre Borgmans, Adriaan Van den Hoof, Jonas Van Geel, Evelien Bosmans, Karlijn Sileghem en vele anderen.
het verhaal
Wanneer Sinterklaas en Zwarte Piet 's nachts over de daken wandelen, worden ze opgeschrikt door vreemd nachtelijk lawaai: van belgerinkel tot knallende ballonnen en zelfs een drumstel. De hele stad ligt nacht na nacht wakker en de inwoners zijn boos op de Sint, omdat ze denken dat hij het kabaal veroorzaakt. Héél toevallig baat de gewiekste zakenvrouw Frutselia een winkeltje uit met speciale slaapmiddeltjes, dat sinds het nachtlawaai wel erg goed draait. Sinterklaas is heel triest dat de mensen boos zijn op hem. Er zit maar één ding op: de Sint moet zijn onschuld bewijzen.
Sinterklaas en de Wakkere Nachten is een samenwerking van Ketnet, Eén, Sylvester, Telenet, Screen Flanders, VAF en Kinepolis Film Distribution (KFD) die de film sinds 24 oktober in de bioscopen verdeelt.
de wereld van Sinterklaas
In 1993 moderniseerde de VRT het klassieke Sinterklaas-verhaal voor de reeks Dag Sinterklaas. De makers wilden de kinderen, én hun mamas en papas, Sinterklaas leren kennen zoals hij echt is: een goedheilig man met een klassieke waardigheid en een onuitputtelijke kinderliefde, maar ook een mens van vlees en bloed met vertederende kleinmenselijke trekjes. Een man ook met vele vrienden en een hele entourage van kleurrijke, grappige en gelaagde personages die jong en oud aanspreken en tradities verzoenen met de hedendaagse realiteit. Dat is de Sint die we kennen van Dag Sinterklaas, de jaarlijkse intrede Hij komt, hij komt! en de andere Sint-programmas van Ketnet in samenwerking met Hugo Matthysen en Sylvester.
(*) de Gouden, Platina en Diamanten Filmprijs voor respectievelijk 100.000, 200.000 en 400.000 bezoekers werd voor Vlaamse filmproducties in het leven geroepen door de vzw Les Films du Bord de Mer (Filmfestival Oostende) met de steun van het VAF/Filmfonds
20-11-2018 om 14:50
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
19-11-2018
SPEKTAKEL-MUSICAL 40-45 VERLENGD TOT 20 OKTOBER 2019!
Op 7 oktober werd de spektakel-musical 40-45 losgelaten op het publiek.
Vandaag maakte Studio 100 bekend dat er momenteel al meer dan 440.000 tickets de deur uit zijn.
Daarmee is 40-45 de meest succesvolle Vlaamse musical ooit.
Omdat de vraag naar tickets blijft aanhouden heeft Studio 100 beslist om de productie nogmaals te verlengen.
Tijdens de zomermaanden juli en augustus neemt de musical vakantie, in september gaan ze weer spelen.
Momenteel zijn er voorstellingen gepland tot 20 oktober 2019.
De ticketverkoop van de spektakel-musical 40-45 loopt al van bij de start bijzonder goed.
Sinds de wereldpremière blijft de vraag naar tickets aanhouden.
Op dit moment staat de teller op meer dan 440.000 tickets.
Voor een Vlaamse musical is dat een ongezien aantal.
Dat het publiek deze voorstelling zo massaal in het hart sluit, is het mooiste compliment.
Het is dan ook het publiek dat beslist hoe lang deze voorstelling zal blijven lopen.
Vanaf 2019 zullen ook James Cooke (Louis) en Laura Tesoro (Sarah) hun opwachting maken in deze prestigieuze productie.
Om het grootse technische concept van de voorstelling, inclusief rijdende tribunes, te kunnen huisvesten werd in Puurs het Studio 100 Pop-Up Theater gebouwd, helemaal op maat van deze voorstelling.
Op alle vlakken is 40-45 dan ook een uitzonderlijke productie geworden.
Gert Verhulst, bezieler: Onze ambities met 40-45 waren van bij de start bijzonder groot. Dat er vandaag meer dan 440.000 tickets de deur uit zijn maakt ons in eerste instantie vooral ongelooflijk dankbaar. 40-45 is een productie geworden die heel veel mensen raakt en die een diepe indruk nalaat."
Verhaal 40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis
19-11-2018 om 16:00
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
JANEZ DETD.-FRONTMAN ONTWIKKELD ONDERWATERLOOPBND VOOR HONDEN
Met zijn punkrockband Janez Detd. veroverde frontman Nikolas Van der Veken destijds de binnen- en ook heel wat buitenlandse hitlijsten, stond hij op grote festivals als Rock Werchter en Pukkelpop, en won hij meerdere awards.
Die prestaties zouden echter wel eens in het niets kunnen gaan vallen, bij wat de 44-jarige zanger-ondernemer uit Dendermonde te wachten staat met de laatste creatie van zijn bedrijf Fitnessking.
Fitnessking, de grootste speler in Vlaanderen op het gebied van fitnessapparatuur voor particulieren en professionals, lanceert met Aqua Runner een uniek revalidatietoestel voor honden en mengt zich daarmee in de booming business van de fitness, fysiotherapie en revalidatietrainingvoor (huis)dieren.
Een zet die er komt na aanhoudende vraag van hun klanten en dealers naar een betaalbaar alternatief voor (te) dure buitenlandse toestellen.
Onderwaterloopband voor honden ism Vlaamse Cesar Millan
Tot enkele jaren geleden werd er nog meewarig over gedaan,maar fitness, fysiotherapie en revalidatietraining voor (huis)dieren en in het bijzonder honden, is aan een enorme opmars bezig in binnen-en buitenland.
Nikolas Van der Veken, die Fitnessking al meer dan 11 jaar runt, begon 6 jaar geleden met het bouwen van loopbanden voor honden en klopte voor een extra dosis hondenexpertise aan bij Nick Vannerom (Tessenderlo).
Nick is nationaal en internationaal gelauwerd hondentrainer (9x Belgisch kampioen), wordt wereldwijd gevraagd voor workshops en is zowat het Vlaamse antwoord op de wereldberoemde hondenpsycholoog Cesar Millan.
Nikolas Van der Veken:
Nick haat het wanneer ik hem aanspreek als dé Cesar, maar ik vind echt dat hij niet moet onderdoen."
Na meer dan anderhalf jaar intensief sleutelen aan het ontwerp en ruim 10 prototypes later, is de Aqua Runner nu klaar om gelanceerd te worden.
Iets waar niet alleen Nikolas, zijn vrouw en zakenpartner Yentl Peelman en Nick enorm naar uitkijken, maar ook de particuliere en professionele klanten van Fitnessking, en bij uitbreiding de ganse hondenwereld.
De samenwerking met Nick was een onbetaalbare meerwaarde voor ons en is bovendien een absoluut kwaliteitslabel naar de hondenwereld in binnen- en buitenland toe, aldus Nikolas Van der Veken. We mikken vooral op professionelen, maar ook voor particulier gebruik is de Aqua Runner zeker geschikt. Het enthousiasme bij onze buitenlandse dealers is eveneens enorm. We zitten met dealers in meer dan 25 landen, van Amerika tot Australië. Het potentieel is dus groot. We zijn er erg trots op om te kunnen zeggen dat de Aqua Runner volledig in België op maat van de klant wordt gebouwd én meer dan de helft goedkoper is dan elk ander buitenlands alternatief. We gaan dus met veel vertrouwen de strijd aan met de buitenlandse Big Dogs, zegt Nikolas met de glimlach.
Toen ik 6 jaar geleden begon met het bouwen van loopbanden voor honden verklaarde iedereen me gek en 'For the record'; dat doen ze nog steeds. Maar als ik zie welk dealernetwerk we de voorbije 18 maanden hebben uitgebouwd en hoe onze reputatie zich pijlsnel verspreidt, dan weet ik dat ik de juiste stap heb gezet. Met Dog Runner, de overkoepelende naam voor de tak binnen Fitnessking die zich ontfermt over de verschillende loopbanden voor honden, doen we net hetzelfde als met Fitnessking; de klanten bedienen met een échte old school perfecte service. Een goudeerlijke strategie die even eenvoudig als succesvol is. Zo onderscheiden we ons van het onpersoonlijke van de zogenaamde glimlach online spelers. Onze glimlach is namelijk écht én Vlaams. Of ken je die van die bank die zegt dat ze voor 95% tevreden klanten gaat? Je zal maar die 1 op 20 zijn Wij gaan resoluut voor de 100%, zoals mijn oma het me ooit geleerd heeft!, zo besluit Nikolas Van der Veken.
Aqua Runner wordt in de markt gezet aan een lanceringsprijs van 15.999.
Meer info over Aqua Runner en de andere Dog Runner-loopbanden via www.fitnessking.be
19-11-2018 om 15:45
geschreven door Ilyas Baert
Categorie:Actualia
WE KIJKEN EEN KWART MEER SERIES DAN DRIE JAAR GELEDEN
Op basis van evoluties in kijkgedrag bij de Vlaming en een uitgebreide klantenbevraging, past Telenet zijn entertainmentpakket Play inhoudelijk aan.
Vanaf 26 november zullen alle internationale series - die nu enkel in Play More gebundeld worden - ook in Play beschikbaar worden.
De populaire reeksen van het Amerikaanse productiehuis HBO, waar Telenet recent een nieuw contract mee sloot, worden ook toegevoegd aan dit pakket.
Door een uitbreiding van de overeenkomst zullen bovendien alle topreeksen die productiehuis maakte, waaronder The Sopranos, True Blood, The Wire en Rome, in Play opgenomen worden.
Daarnaast blijft Play garant staan voor een uitgebreid lokaal aanbod, kidscontent en de functionaliteit om programmas tot zeven dagen terug op te vragen.
Vier jaar na de lancering van entertainmentpakketten Play en Play More maakt Telenet de balans op.
Het bedrijf bevroeg in een uitgebreid onderzoek wat de Vlaming verwacht van zulke televisiediensten.
Daaruit blijkt dat de klant bij Play vooral de beste internationale series in première wil zien, aangevuld met sterke lokale content.
In Play More verwachten klanten in eerste instantie film-blockbusters, naast internationale series.
Deze bevindingen weerspiegelen zich ook in het kijkgedrag.
In 2017 besteedden klanten van Play voor het eerst méér tijd aan series dan aan films.
Gemiddeld kijken ze 15 afleveringen van series per maand; dat is 23% meer dan drie jaar geleden.
Daarnaast vragen ze elke maand gemiddeld 9 films op.
In Play More gaat het merendeel van de kijkuren nog steeds naar films.
Deze klanten zijn absolute contentveelvraten: zij kijken maandelijks anderhalve keer zo veel films en nog een kwart meer afleveringen van series dan Play-klanten.
Referentie voor series
Gebaseerd op deze trend versterkt Telenet de invulling van Play.
Concreet wordt het pakket uitgebreid met alle internationale series die tot nu toe enkel in Play More beschikbaar waren, waaronder populaire reeksen als Game of Thrones, The Walking Dead, Westworld, Siren, .
Ook nieuwe seizoenen zullen via Play te zien zijn, zoveel mogelijk gelijktijdig met de Verenigde Staten.
Een vernieuwing van het contract met productiehuis HBO laat toe om niet alleen de laatste nieuwe reeksen in het pakket te bundelen, maar ook de volledige catalogus met álle producties, waaronder het iconische The Sopranos, The Wire, Rome en True Blood te integreren.
Play wordt zo meer dan ooit Home of HBO.
Ook Vlaams neemt toe
Internationale content en dan vooral Amerikaanse films en series, zijn uiteraard heel populair.
Maar vorig jaar spendeerden klanten voor het eerst in hun Play-pakket meer tijd aan lokale dan aan internationale fictie.
Telenet blijft inzetten op lokale films en reeksen in preview (vooraleer ze op de tv-zenders te zien zijn), en steunde financieel de afgelopen drie jaar maar liefst 67 film- en serieprojecten.
Onder andere Amigos, Chaussée dAmour, Gent West en Its Showtime! zijn bij de meest bekeken lokale series in Play.
De Dag haalde recent de kaap van 1 miljoen opvragingen.
Binnenkort zal Telenet ook het nieuwe seizoen van Auwch en D5R als eerste aan zijn klanten aanbieden via zijn platform.
Waar mogelijk bundelt het bedrijf door samenwerkingen met zenders ook oudere reeksen, zoals recent met Woestijnvis TV of eerder met 20 jaar Ketnet.
Het aanbod van lokale content in het pakket nam dan ook de laatste drie jaar met 52% toe.
Ils Neuts, VP Entertainment Telenet:
Gebaseerd op marktonderzoek hebben we besloten om Play met een sterkere invulling, aan een aantrekkelijk prijspunt opnieuw te positioneren in de markt. Onze klantenbasis is sinds de lancering van Play en Play More in 2014 blijven stijgen, en dan vooral op Play. Met deze volgende stap willen we een nog bredere doelgroep bereiken en een absolute referentie voor series worden. We beantwoorden zo aan de vraag van de Vlaming en brengen het beste samen van de internationale en de lokale markt: zowel gekende populaire films en series als de nieuwste producties. Wij maken een ijzersterke selectie uit het gigantische aanbod van wat jaarlijks geproduceerd wordt door de grote internationale studio's. Ook op lokaal vlak gaan we hiervoor overeenkomsten aan met de zenders én investeren we jaarlijks miljoenen in lokale content: concreet investeerden we 25 miljoen in 67 film- en serieprojecten die de afgelopen drie jaar voor Telenet-klanten in première gingen. Daarnaast werken we ook actief aan nieuwe mogelijkheden rond lokale fictie, en zal je binnenkort bijvoorbeeld in The Park in virtual reality zelf een hoofdrol kunnen spelen in De Dag."
Abonnees kunnen in Play naast het lokale aanbod en de internationale series ook nog steeds terecht voor uitgebreide content voor kinderen en Terugkijk-tv (de mogelijkheid om tv-programmas tot zeven dagen terug opvragen).
De prijs van het pakket wordt naar aanleiding van de vernieuwde invulling aangepast van 10/maand naar 11,95/maand.
De propositie en prijs van Play More blijft behouden: hier vindt de kijker alles van Play, aangevuld met een zeer uitgebreid aanbod aan recente films, blockbusters en extra film- en themakanalen.
Trailerpark
Telenet opent naar aanleiding van deze nieuwe positionering een echt trailerpark.
In de Antwerpse Meatpack worden zes trailers of caravans opgetrokken.
Deze worden compleet en gedetailleerd ingericht in de sfeer en de stijl van een iconische lokale of internationale reeks: Gent West, Insecure, Game of Thrones, The Sopranos, The Walking Dead en True Blood.
Bezoekers kunnen zo een nacht doorbrengen in één van hun favoriete series