Zoeken in blog

Inhoud blog
  • DE STRAFSTE PROGRAMMA'S VAN HIER EN INTERNATIONALE TOPCONTENT DAT VIND JE IN 2022 OP EEN, CANVAS EN VRT NU
  • GENIET TOT 30 JANUARI OPNIEUW VAN 'THE CHRISTMAS SHOW - HOME EDITION'!
  • DEEP BRIDGE MAAKT NIEUWE SPEELDATA BEKEND!
  • METEJOOR GEEFT EXTRA CONCERT OP ZATERDAG 7 MEI 2022 IN TRIXXO THEATER HASSELT
  • BRIT FLOYD NIEUWE DATA OP VRIJDAG 28 OKTOBER 2022 IN STADSSCHOUWBURG ANTWERPEN & ZATERDAG 29 OKTOBER 2022 IN KURSAAL OOSTENDE
  • K3 MET ALBUM EN SINGLE OP NUMMER 1!
  • BV'S; OUDE BEKENDEN EN NIEUWE GEZICHTEN IN SPECIALE VIP-EDITIE VAN DE BUURTPOLITIE
  • EEN MENGSEL VOOR IJS LATEN AANBRANDEN? SERGIO KAN DAT!
  • SIEG DE DONCKER DOET VERRASSENDE INTREDE IN FAMILIE
  • STAF EN CO BEVELEVEN MAGISCHE KERST IN HET ZWEEDSE HOGE NOORDEN
  • LUMIERE STADSBIOSCOPEN OPENEN OPNIEUW DE DEUREN VANAF 29 DECEMBER
  • DE MIA'S EN DE GOUDEN K'S WORDEN VERPLAATST NAAR APRIL 2022
  • DE EMOTIES LOPEN HOOG OP IN DE STERKSTE HANDEN
  • JULIA MAAKT VAN K2 WEER K3!
  • TRIBUTE BAND 'MYDONNA' BRENGT ALS EERSTE SINGLE EEN COVERVERSIE VAN MADONNA'S CONTROVERSIËLE WERELDHIT 'FROZEN'
  • WORKSHOP VAN KINDERPSYCHOLOGE EN EN AUTEUR KLAAR HAMMENECKER WAS EEN VOLTREFFER
  • 'THE SOUND OF MUSIC' TELT AF NAAR DE PREMIERE!
  • STUDIO 100 HAALT MAAR LIEFST DRIE ENSOR-NOMINATIES BINNEN!
  • WEGENWACHTER ANTHONY HELPT FIETSER OP SCHATTENJACHT UIT DE NOOD IN 'PECH ONDERWEG'
  • ARSENAL LIVE INDOOR OP VRIJDAG 13 MEI 2022 IN LOTTO ARENA: NIEUUWE DATUM!
  • VTM STELT 30 JAAR FAMILIE FEEST UIT
  • EXCLUSIEF OP VTM GO: EEN BLIK ACHTER DE SCHERMEN VAN JAN DE LICHTE
  • NACHTWACHT KOMT TERUG NAAR HET THEATER!
  • CHARLES OP DONDERDAG 20 OKTOBER 2022 IN ANCIENNE BELGIQUE
  • STEF WAUTERS BEKROON MET WABLIEFT-PRIJS VOOR HELDERE COMMUNICATIE
  • JENS DENDONCKER GEEFT EEN PERSOONLIJKE BOODSCHAP IN HET TEKEN VAN RODE NEUZEN DAG
  • EERSTE NAMEN VESTROCK 2022
  • LIONEL RICHIE IS DE EERSTE LOKERSE FEESTEN 2022 HEADLINER
  • MANESKIN OP 2 JULI OP ROCK WERCHTER 2022
  • VRT NWS LANCEERT NIEUWE PODCAST ROND JONGEREN EN OPINIE
  • THEATERSHOW KOM ERBIJ VOOR K3 IN NIEUWE BEZETTING DIT NAJAAR OOK TE ZIEN IN NEDERLAND
  • IN DEN OLIFANT ONTVANGT NU ZATERDAG KLAAR HAMMENECKER VOOR DE VOORSTELLING VAN HET BOEK EN EEN EXCLUSIEVE '50 KEER DURVEN'-WORKSHOP
  • LISA DEL BO, DIE SCHNAPPERS EN NOG ZES TOPARTIESTEN ZIJN IN MAART TE GAST OP HET ZESTIENDE SCHLAGERFESTIVAL
  • ELLEN HAEKENS UIT RIEMST IN VIJFDE AFLEVERING VAN SUCCESVOLLE TV PLUS-REEKS 'MY RIGORGEOUS LIFE'
  • HET LOOPT BIJNA MIS MET DE VERHUISWAGEN IN 'IK VERTREK UIT VLAANDEREN'
  • GOOSE OP VRIJDAG 1 APRIL 2022 IN ANCIENNE BELGIQUE: EXTRA CONCERT!
  • SLODDERVOS ANDY PEELMAN MOET EN ZAL LEREN OPRUIMEN IN HOE ZAL IK HET ZEGGEN
  • STEF WAUTERS BEKROON MET WABLIEFT-PRIJS VOOR HELDERE COMMUNICATIE
  • HEBBEN CHRISTOPHE EN NICK EEN BETERE GAYRADAR DAN DINA EN ANDY?
  • MONOPOLY KOMT THUIS
  • BESTSELLER LONNEKE VAN ENGELEN WORDT VERFILMD
  • CORONA SCHEIDT ZANGER BORIS VAN DER HAM VAN ZIJN KINDEREN IN NIEUW-ZEELAND
  • SOPHIE ELLIS-BEXTOR OP 3 APRIL IN LA MADELEINE IN BRUSSEL
  • GHOST OP DINSDAG 3 MEI 2022 IN VORST NATIONAAL
  • NATALIA DE MUSICAL, NIEUW MUZIKAAL SPEKTAKEL OP PLAY4
  • WIE MAAKT K2 WEER K3?
  • K3 KOMT MET EIGEN IMMERSIVE K3 BOOTCAMP
  • ARTIESTEN VAN LIEFDE VOOR MUZIEK STEKEN JONGEREN EN HUN LEERKRACHT EEN HART ONDER DE RIEM IN LIEFDE VOOR MUZIEK SPECIAL
  • 16 KEER NIEUW VOOR ROCK WERCHTER 2022
  • MEER DAN 30 TOPARTIESTEN ZORGEN VOOR DE APOTHEOSE VAN RODE NEUZEN DAG
    Categorieën
  • 123 Comedy Club (2)
  • 3Pees (1)
  • Abimo (8)
  • Actualia (19858)
  • Amfi Theaterproducties (1)
  • Baeckens Books (34)
  • Bakermat (14)
  • Ballon Media (71)
  • BATS (2)
  • Benelive (11)
  • Benelux Theater (1)
  • Bis Producties (1)
  • Borgerhoff & Lamberigts (6)
  • Boston (1)
  • Bros Producties (2)
  • CC Merksem (3)
  • CD-recensie (80)
  • Clavis (2)
  • Comics Station Antwerp (1)
  • De Harmonie (1)
  • De Komedie Compagnie (9)
  • De Speling (1)
  • Deep Bridge (3)
  • Dutch FilmWorks (4)
  • Echt Antwaarps Teater (40)
  • Efteling (1)
  • EIC (3)
  • Entertainment One (5)
  • Exclusief (2)
  • Experimentele Werkgroep voor Toneel (1)
  • Expo (1)
  • Fakkelteater vzw (1)
  • FRS Showcase (5)
  • Garifuna (3)
  • Geert Hoste (3)
  • Goedenavond (1)
  • Gracia Live (3)
  • Greenhouse Talent (1)
  • Harlekijn Holland BV (5)
  • Het Achterland vzw (1)
  • Het Huis Van Take Twee (2)
  • Het Prethuis (2)
  • HETPALEIS (1)
  • Hotel Hungaria (2)
  • Ilyas Baert (5)
  • Independent Films (2)
  • Judas TheaterProducties (2)
  • King Entertainment (1)
  • Koekstraat (1)
  • Lannoo (1)
  • Listen Up (1)
  • Live Nation (14)
  • Loge10 Theaterproducties (9)
  • Lot's Foundation (1)
  • Luc Stevens Producties (1)
  • Maandacht (1)
  • Manteau (1)
  • Marc D'Hollander (1)
  • Marmalade (2)
  • Medialaan (3)
  • Mercis Publishing (6)
  • Music Hall (18)
  • Musicalia (1)
  • Nekka (3)
  • Nieuw Amsterdam (1)
  • Noordteater (2)
  • Nu Nogh (1)
  • Paljas Producties (5)
  • Paradiso Filmed Entertainment (1)
  • Peter Verstraelen Agency (2)
  • PSE (7)
  • Roxy Theaterproducties (1)
  • Rumoer (2)
  • Sanoma (1)
  • SBS Belgium (1)
  • Segunda (1)
  • Shelter (1)
  • So What? Productions (1)
  • Standaard Uitgeverij (59)
  • Strip2000 (3)
  • Studio 100 (213)
  • Theater aan de Stroom (4)
  • Theater Familie (1)
  • Theater Malpertuis (1)
  • Theater Zeemanshuis (6)
  • Theaterimpresariaat XL & Lapinne (4)
  • Theatertainment (1)
  • Twin Pics (1)
  • Uitgeverij Harlekijn (1)
  • Uitgeverij Vrijdag (1)
  • Uitgezonderd. (10)
  • Van Halewyck (9)
  • VIP (1)
  • VRT Line Extensions (6)
  • ZEB (1)
  • Zodiak Belgium (1)
  • [PIAS] Comedy (1)
  • Music, Media & Entertainment
    Actualia en recensies van theatervoorstellingen, musicals, concerten, cd's, dvd's, strips & boeken
    20-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PAUL SEVERS BRENGT KERSTKLASSIEKERS WEER TOT LEVEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Paul Severs vierde dit jaar zijn 70ste verjaardag en dat deed hij met een spetterende verjaardagsshow waarin zijn fans mee mochten genieten van een succesvolle carrière. 

    Aan stoppen denkt Paul nog lang niet want na zijn goed ontvangen single 'Ik zag tranen in je ogen' brengt hij nu de kerstklassieker 'Stille nacht' en 'Vrolijk kerstfeest' weer tot leven. 

    Deze prachtige nummers kan je vinden op Paul zijn nieuw album, 'Verborgen Parels'

    Zoals deze titel van het album laat vermoeden bevat deze CD nog vele andere verborgen parels. 

    Het is een album geworden met 22 nummers in uiteenlopende genres en stijlen. 

    Uniek op dit album zijn de 7 romantische kerstliedjes. 

    Op vraag van vele fans stak Paul dan ook graag 'Stille nacht' en 'Vrolijk kerstfeest' in een nieuw jasje. 

    "Ik heb met hart en ziel aan dit album gewerkt om deze 'verborgen parels' (opnieuw) onder de aandacht te brengen, om ze de aandacht te geven die ze echt verdienen" zegt Paul enthousiast. 

    'Stille Nacht', kan u HIER beluisteren op Spotify en HIER downloaden op iTunes.

    'Vrolijk Kerstfeest', kan u HIER beluisteren op Spotify en HIER downloaden op iTunes.

    www.paulsevers.be

    20-11-2018 om 16:13 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DVD-RECENSIE: SINTERKLAAS EN HET GOUDEN HOEFIJZER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Sinds kort is de dvd van 'Sinterklaas en het Gouden Hoefijzer' overal verkrijgbaar.

    De tienjarige Bloem is helemaal gek van Amerigo, het paard van Sinterklaas, en wil er dolgraag een keertje op rijden. Ze overstelpt de Goedheiligman dan ook met talrijke brieven en e-mails.

    Wanneer ze Sinterklaas eindelijk zo ver krijgt dat ze op zijn schimmel mag rijden loopt het vreselijk mis! Tijdens een ritje buiten het kasteel verliest Amerigo zijn magische, gouden hoefijzer. 

    Als de Sint even later ook een ritje op zijn paard wil maken, blijkt dat Amerigo de daken niet meer op kan. Hij weet meteen wat er met zijn trouwe viervoeter aan de hand is en infiltreert samen met Bloem undercover in rusthuis 'Zonnedael' op zoek naar Gijs, de hoefsmid die lang geleden het gouden hoefijzer voor Amerigo heeft gemaakt.

    Bloem ontmoet in het rusthuis Finn, de kleinzoon van Gijs. Hij besluit het duo naar zijn grootvader te brengen. De hoefsmid heeft echter slecht nieuws: het hoefijzer bevat zeldzaam goud dat enkel in de donkere grotten te vinden is. Aangezien de eeuwenoude legende luidt: 'Wie de donkere grotten ingaat, zal voor eeuwig verdwalen in de duisternis.' besluit Sinterklaas de gevaarlijke zoektocht af te blazen en Bloem & Finn naar huis te sturen.

    Maar Finn & Bloem vinden het zo zielig voor Amerigo dat hij het dak niet meer op kan, dat ze toch besluiten de donkere grotten in te gaan. Wat ze echter niet weten is dat ze gevolgd worden door singer-songwriter Joey en café-uitbaatster Tes. Zij willen de twee kinderen mét het goud overmeesteren zodat zij ook eindelijk succes oogsten....

    Intussen mogen de Pieten van niets weten, want dan raken ze volledig overstuur en komt Pakjesavond helemaal in gevaar...

    'Sinterklaas en het Gouden Hoefijzer' werd geschreven door Sander de Regt en Gerben Hetebrij. De regie was in handen van Aram van de Rest.

    De hoofdrollen worden vertolkt door Wilbert Gieske, Anna-Sophie Kummer, Mike Weerts, Melody Klaver, Vincent Visser, Beryl van Praag, Job Bovelander, Anouk de Pater, Gerard Cox, Joke Bruijs, Andy Peelman, Walter De Donder, Jaak Van Assche en Wendy Brouwer.

    De film werd voor Vlaanderen voorzien van een volledige Vlaamse stemmencast met onder meer Luk de Koninck, Deborah De Ridder, Jasmine Jaspers, Jelle Cleymans, Tinne Oltmans, Juan Gerlo, Sven De Ridder, Liv Van Aelst, Vicky Florus en Bert Vannieuwenhuyse.

    Met de dvd 'Sinterklaas en het Gouden Hoefijzer' wordt het weer een heerlijke Sinterklaastijd!

    Ilyas Baert

    20-11-2018 om 15:34 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Dutch FilmWorks
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BLACKWAVE. WINT MUSIC MOVES EUROPE TALENT AWARD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Hiphop duo blackwave. heeft de Music Moves Europe Talent Award gewonnen in de categorie hiphop/rap. 

    De Music Moves Europe Talent Awards is de nieuwe prijs van de Europese Unie voor populaire en hedendaagse muziek, georganiseerd door Eurosonic Noorderslag (ESNS). 

    Het doel van de Music Moves Europe Talent Awards is het vieren en het ondersteunen van nieuw muzikaal talent om hun internationale carrières verder te ontwikkelen en te accelereren. 

    De Music Moves Europe Talent Awards zijn opgedeeld in 6 genres: pop, rock, electronic, rnb/urban, hiphop/rap en singer-songwriter. 

    De winnaars worden door een internationale jury verkozen en daarnaast maken ze ook nog kans op de Public Choice Award. 

    De awards worden uitgereikt tijdens ESNS in Groningen op 16 januari 2019. 

    Voor blackwave. is dit de ultieme beloning voor een fantastisch afgelopen jaar: ze sloten Klub C van Rock Werchter af op zaterdag, stonden op de Lokerse Feesten, Gent Jazz Festival, Couleur Cafe, verkochten de Vooruit in Gent uit en spelen aanstaande vrijdag in een uitverkochte Ancienne Belgique. 

    20-11-2018 om 15:25 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BLACK FRIDAY WINT FLINK AAN POPULARITEIT

    Black Friday, de van oorsprong Amerikaanse dag na Thanksgiving waarop men massaal aan het kerstinkopen slaat en retailers grote kortingen bieden, wint aan populariteit in Nederland. 


    Dit blijkt uit onderzoek van internationaal marketingplatform SEMrush. 


    Uit het onderzoek kwam naar voren dat Playstation 4 het meest gezochte product is en Mediamarkt de meest gezochte webwinkel in combinatie met Black Friday. 


    Het bedrijf bekeek de zoektrends via Google in Nederland over de afgelopen drie jaar.

     

    Black Friday populariteit groeit snel

    Terwijl er in November 2014 nog maar een kleine 100.000 keer werd gezocht naar Black Friday en de beste Black Friday acties, was dit in November 2017 al bijna 700.000 keer. 


    Als de trend zich zo doorzet, zal er over heel november 2018 naar schatting 1 miljoen keer gezocht worden naar Black Friday acties in Nederland. Een record.

     

    Playstation 4 meest gezochte product

    Als we kijken naar de producten die in Nederland worden gezocht voor Black Friday, dan neemt Sony’s Playstation 4 duidelijk de leiding. 


    Over de periode september 2017 t/m oktober 2018 werd deze spelcomputer gemiddeld 14.000 keer per maand gezocht in Nederland. 


    Dit is vele malen hoger dan het op een na meest populaire product waar men naar zoekt, namelijk games. 


    Apple’s iPhone komt op een derde plaats met gemiddeld een kleine 4.000 zoekopdrachten per maand over diezelfde periode.


    Mediamarkt meest gezocht in combinatie met Black Friday

    In september tot november 2018 werd er in Nederland het meest gezocht naar Black Friday acties bij Mediamarkt. 


    Er werd gemiddeld ruim 42.920 keer per maand gezocht naar Mediamarkt in combinatie met Black Friday. 


    Deze retailer grijpt Black Friday elk jaar aan voor een scherpe prijsdaling van enkele producten uit het assortiment. 


    Als je kijkt naar zoekacties in Google naar webwinkels, dus niet in combinatie met de zoekterm Black Friday, staat Bol.com sinds jaar en dag op nummer 1.


    Toch nog vragen

    Terwijl Black Friday onder de meeste consumenten inmiddels een begrip is, bestaan er toch nog enkele vragen over dit fenomeen. 


    De meest gestelde vraag over de op een na populairste vrijdag van het jaar, is de vraag: “Wat is Black Friday?”. 


    Dit werd over september en oktober van dit jaar gemiddeld 4.400 keer gevraagd. 


    Ook bestaat er onduidelijkheid over de exacte datum van Black Friday. 


    Ongeveer 1.500 mensen vroegen zich dat af in september en oktober.

     

    Over het onderzoek

    SEMrush houdt maandelijks de zoekvolumes op Google van de diverse merken in de gaten. SEMrush is gespecialiseerd in online marketing en wordt gebruikt door vooraanstaande merken als Booking.com, Disney, HP en eBay. 

     

    20-11-2018 om 15:21 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN KNAPPE, REBELSE DOKTER MET EEN MISSIE IN HET NIEUWE MEDISCHE DRAMA NEW AMSTERDAM VANAF MORGEN OP VIJF
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een mooie, rebelse dokter met een nog mooiere missie breekt vanaf morgen alle regels in het nieuwe medische drama ‘New Amsterdam’ op VIJF. 

    Dr. Max Goodwin, gespeeld door de Amerikaanse acteur Ryan Eggold, is de nieuwe directeur van één van de grootste en oudste publieke ziekenhuizen van de Verenigde Staten: New Amsterdam Hospital. 

    Dr. Goodwin heeft maar één doel voor ogen: levens redden ten koste van alles en de best mogelijke zorgen bieden voor zijn patiënten. 

    Naast dokter is hij zelf ook kankerpatiënt en dat maakt de zaken er niet gemakkelijker op ...

    Gebaseerd op een waargebeurd verhaal

    Eén dokter gaat het gevecht aan om het winstbejach van de dokters in zijn ziekenhuis te elimineren en hen te doen inzien dat patiënten opnieuw op de eerste plaats moeten komen te staan. 

    Toch is ‘New Amsterdam’ niet zomaar een medisch drama. 

    De makers baseerden zich immers op het boek ‘Twelve Patients: Life and Death at Bellevue’ van Dr. Eric Manheimer, die medisch directeur was van het oudste ziekenhuis van de Verenigde Staten: Bellevue Hospital.

    Gevarieerde cast en hoofdrol voor New Amsterdam Public Hospital

    De cast bestaat uit heel wat acteurs met een verschillende acteerachtergrond. Ryan Eggold speelt het hoofdpersonage Dr. Max Goodwin (The Blacklist), Freema Agyeman is Dr. Hana Sharpe (Sense8), Janet Montgomery neemt in de reeks de rol van Dr. Laura Bloom voor haar rekening (Salem), Dr. Floyd Pearson wordt gespeeld door Jocko Sims (Dawn of the Planet of the Apes), Anupam Kher is Dr. Anil Kapoor (Sense8) en Tyler Labine (A Good Old Fashioned Orgy) gaat door het leven als Dr. Iggy Frome. Ook het bestaande New Amsterdam Public Hospital in New York speelt een grote rol in het verhaal en vormt het decor van de reeks.

    Aflevering 1

    Dr. Max Goodwin gaat als medisch directeur aan de slag in het New Amsterdam-ziekenhuis, maar daar loopt niet alles zoals het zou moeten lopen. Er moet dringend iets veranderen aan de mentaliteit en de manier van werken en Dr. Goodwin laat er geen gras over groeien. Tot ieders verbazing ontslaat hij alle dokters, die facturering boven zorg stellen ...

    New Amsterdam - Elke woensdag om 20.35 op VIJF

    20-11-2018 om 15:05 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOOR EDUCATIEF THEATERPRODUCENT UITGEZONDERD. IS HET ELKE DAG WORLD CHILDREN'S DAY
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    20 november staat bekend als World Children’s Day (Dag van de Rechten van het Kind). 

    Een dag die voor theaterhuis Uitgezonderd. niet onopgemerkt kan voorbijgaan. 

    Deze dag staat in het teken van het welzijn van de jeugd. 

    Dé drijfveer van de educatieve tak binnen Uitgezonderd.

     “Als we spreken over welzijn van de jeugd denken we vaak aan de materiële behoeften die ingevuld moeten worden, maar het gaat veel verder dan dat. Het gaat ook over zich geestelijk en sociaal goed voelen. Zijn jongeren gelukkig in hun omgeving. Voelen ze zich thuis in de persoon wie ze zijn.”, beaamt Amber Christiaens, uitvoerend producent van Uitgezonderd.. 

    Elke jongere heeft recht om gehoord en ondersteund te worden. 

    Dit op een zo laagdrempelig mogelijk niveau. Jongeren kunnen leren om elkaar te aanhoren en steunen. 

    Uitgezonderd.Educatief zorgt voor die lage drempel en steekt hiervoor de handen uit de mouwen. 

    Sinds 2008 biedt dit productiehuis van bezielers Bob Jennes en James Cooke theaterstukken aan aan scholen waarbij het onderwerp nauw aansluit aan de leefwereld van de Belgische jongeren. 

    Met een aanbod van 10 educatieve voorstellingen brengen ze thema's zoals o.a. (cyber-)pesten, sexting, relaties, alcohol, drugs, ondernemen en echtscheiding onder de aandacht. 

    Uiteindelijk komt het altijd op éénzelfde boodschap aan: niemand staat er alleen voor, iedereen is gelijk en verdient evenveel ondersteuning en kansen als een ander.  

    Amber Christiaens verklaart: “Onze sterkte schuilt erin dat onze voorstellingen zo gemaakt zijn dat we de jongeren iets wensen bij te brengen zonder met het belerend vingertje te wijzen. Jongeren komen niet naar een 50 minuten durende preek luisteren waar ze de les wordt gespeld. Educatief theater door Uitgezonderd. is een lesuur kijken naar theater waar je in een verhaal wordt meegesleurd dat je de volgende dag zelf kan overkomen. Onze stukken zijn heel herkenbaar waardoor we de jongeren gemakkelijk kunnen bereiken en dus ook raken.” 

    Vandaag speelt de voorstelling #GekraaktDoorEigenNaakt (sexting) in het Immaculata Instituut in Brugge. 

    Deze voorstelling gaat over twee jongeren die gepest worden. Van beide werd een naaktfoto verspreid. Bij het meisje gingen de pesterijen zelf zo ver dat ze veranderde van school. Ondanks dat de twee personages niets met elkaar gemeen hebben, vinden ze aan het einde van het verhaal toch steun bij elkaar. Ze helpen elkaar zichzelf terug te vinden.

    Moraal van het verhaal: het maakt niet uit wat je afkomst, interesses of uiterlijk zijn, je kan altijd bij iemand terecht als het even niet meezit. 

    Dat jongeren dit beseffen is zeer belangrijk voor hun gevoel van in het leven staan.

    DOORDENKERTJE...
    Om deze boodschap mee te geven aan de jongeren stak Uitgezonderd speciaal voor World Children’s day nog een tandje bij. 

    Iedereen kreeg na afloop van de voorstelling een lolly. 

    Ze kregen de keuze om de lolly zelf op te eten of om deze te bewaren en aan een andere persoon te geven. 

    Gewoon iemand op straat uit vriendelijkheid, om iemand een plezier te doen of misschien wel omdat ze denken dat iemand anders er meer zal van genieten of omdat het gewoon een fijn gevoel geeft als je iets aan iemand kan geven.

    "Wat de leerlingen uiteindelijk beslist hebben, weten we niet, maar we hopen hen met deze simpele situatie toch aan het denken te hebben gezet." 

    20-11-2018 om 14:59 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AL RUIM 100.000 BEZOEKERS VOOR ‘SINTERKLAAS EN DE WAKKERE NACHTEN’
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na vier programmatieweken heeft “Sinterklaas en de Wakkere Nachten” ruimschoots de kaap van 100.000 bezoekers bereikt; de teller staat inmiddels op 110.000 bezoekers.  

    Kapitein Paelinckx, Professor Herman Van den Uytleg, Conchita Garcia en Ramon Iglesias zijn sinds zaterdag opnieuw in het land en konden zodoende zelf de Gouden Filmprijs (*) in ontvangst nemen.

    De film werd geregisseerd door Stijn Coninx naar een scenario van Hugo Matthysen en kwam tot stand met de medewerking van Jan DecleirFrans Van der AaPieter EmbrechtsLucas Van den EyndeEls DottermansWarre BorgmansAdriaan Van den HoofJonas Van GeelEvelien BosmansKarlijn Sileghem en vele anderen. 

    het verhaal

    Wanneer Sinterklaas en Zwarte Piet 's nachts over de daken wandelen, worden ze opgeschrikt door vreemd nachtelijk lawaai: van belgerinkel tot knallende ballonnen en zelfs een drumstel. De hele stad ligt nacht na nacht wakker en de inwoners zijn boos op de Sint, omdat ze denken dat hij het kabaal veroorzaakt.  Héél toevallig baat de gewiekste zakenvrouw Frutselia een winkeltje uit met speciale slaapmiddeltjes, dat sinds het nachtlawaai wel erg goed draait. Sinterklaas is heel triest dat de mensen boos zijn op hem. Er zit maar één ding op: de Sint moet zijn onschuld bewijzen.

    ‘Sinterklaas en de Wakkere Nachten’ is een samenwerking van Ketnet, Eén, Sylvester, Telenet, Screen Flanders, VAF en Kinepolis Film Distribution (KFD) die de film sinds 24 oktober in de bioscopen verdeelt.

    de wereld van Sinterklaas

    In 1993 moderniseerde de VRT het klassieke Sinterklaas-verhaal voor de reeks Dag Sinterklaas.  De makers wilden de kinderen, én hun mama’s en papa’s, Sinterklaas leren kennen zoals hij echt is: een goedheilig man met een klassieke waardigheid en een onuitputtelijke kinderliefde, maar ook een mens van vlees en bloed met vertederende kleinmenselijke trekjes.  Een man ook met vele vrienden en een hele entourage van kleurrijke, grappige en gelaagde personages die jong en oud aanspreken en tradities verzoenen met de hedendaagse realiteit.  Dat is de Sint die we kennen van Dag Sinterklaas, de jaarlijkse intrede Hij komt, hij komt! en de andere Sint-programma’s van Ketnet in samenwerking met Hugo Matthysen en Sylvester.

    (*) de Gouden, Platina en Diamanten Filmprijs voor respectievelijk 100.000, 200.000 en 400.000 bezoekers werd voor Vlaamse filmproducties in het leven geroepen door de vzw Les Films du Bord de Mer (Filmfestival Oostende) met de steun van het VAF/Filmfonds

    20-11-2018 om 14:50 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    19-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPEKTAKEL-MUSICAL 40-45 VERLENGD TOT 20 OKTOBER 2019!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Op 7 oktober werd de spektakel-musical 40-45 losgelaten op het publiek. 

    Vandaag maakte Studio 100 bekend dat er momenteel al meer dan 440.000 tickets de deur uit zijn. 

    Daarmee is 40-45 de meest succesvolle Vlaamse musical ooit. 

    Omdat de vraag naar tickets blijft aanhouden heeft Studio 100 beslist om de productie nogmaals te verlengen. 

    Tijdens de zomermaanden juli en augustus neemt de musical vakantie, in september gaan ze weer spelen. 

    Momenteel zijn er voorstellingen gepland tot 20 oktober 2019. 

    De ticketverkoop van de spektakel-musical 40-45 loopt al van bij de start bijzonder goed. 

    Sinds de wereldpremière blijft de vraag naar tickets aanhouden. 

    Op dit moment staat de teller op meer dan 440.000 tickets. 

    Voor een Vlaamse musical is dat een ongezien aantal. 

    Dat het publiek deze voorstelling zo massaal in het hart sluit, is het mooiste compliment.

    Het is dan ook het publiek dat beslist hoe lang deze voorstelling zal blijven lopen.

    Vanaf 2019 zullen ook James Cooke (Louis) en Laura Tesoro (Sarah) hun opwachting maken in deze prestigieuze productie. 

    Om het grootse technische concept van de voorstelling, inclusief rijdende tribunes, te kunnen huisvesten werd in Puurs het Studio 100 Pop-Up Theater gebouwd, helemaal op maat van deze voorstelling. 

    Op alle vlakken is 40-45 dan ook een uitzonderlijke productie geworden.

    Gert Verhulst, bezieler: “Onze ambities met 40-45 waren van bij de start bijzonder groot. Dat er vandaag meer dan 440.000 tickets de deur uit zijn maakt ons in eerste instantie vooral ongelooflijk dankbaar. 40-45 is een productie geworden die heel veel mensen raakt en die een diepe indruk nalaat."

    Verhaal
    40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…

    19-11-2018 om 16:00 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JANEZ DETD.-FRONTMAN ONTWIKKELD ONDERWATERLOOPBND VOOR HONDEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Met zijn punkrockband Janez Detd. veroverde frontman Nikolas Van der Veken destijds de binnen- en ook heel wat buitenlandse hitlijsten, stond hij op grote festivals als Rock Werchter en Pukkelpop, en won hij meerdere awards

    Die prestaties zouden echter wel eens in het niets kunnen gaan vallen, bij wat de 44-jarige zanger-ondernemer uit Dendermonde te wachten staat met de laatste creatie van zijn bedrijf Fitnessking

    Fitnessking, de grootste speler in Vlaanderen op het gebied van fitnessapparatuur voor particulieren en professionals, lanceert met ‘Aqua Runner’ een uniek revalidatietoestel voor honden en mengt zich daarmee in de booming business van de fitnessfysiotherapie en revalidatietraining voor (huis)dieren

    Een zet die er komt na aanhoudende vraag van hun klanten en dealers naar een betaalbaar alternatief voor (te) dure buitenlandse toestellen.   

    Onderwaterloopband voor honden ism  ‘Vlaamse Cesar Millan’

    Tot enkele jaren geleden werd er nog meewarig over gedaan, maar fitness, fysiotherapie en revalidatietraining voor (huis)dieren en in het bijzonder honden, is aan een enorme opmars bezig in binnen-en buitenland. 

    Nikolas Van der Veken, die Fitnessking al meer dan 11 jaar runt, begon 6 jaar geleden met het bouwen van loopbanden voor honden en klopte voor een extra dosis “hondenexpertise” aan bij Nick Vannerom (Tessenderlo). 

    Nick is nationaal en internationaal gelauwerd hondentrainer (9x Belgisch kampioen), wordt wereldwijd gevraagd voor workshops en is zowat het Vlaamse antwoord op de wereldberoemde hondenpsycholoog Cesar Millan

    Nikolas Van der Veken: 
    “Nick haat het wanneer ik hem aanspreek als dé Cesar, maar ik vind echt dat hij niet moet onderdoen." 

    Na meer dan anderhalf jaar intensief sleutelen aan het ontwerp en ruim 10 prototypes later, is de ‘Aqua Runner’ nu klaar om gelanceerd te worden. 

    Iets waar niet alleen Nikolas, zijn vrouw en zakenpartner Yentl Peelman en Nick enorm naar uitkijken, maar ook de particuliere en professionele klanten van Fitnessking, en bij uitbreiding de ganse hondenwereld.

    BEKIJK HIER de 'Aqua Runner' in actie!

    “De samenwerking met Nick was een onbetaalbare meerwaarde voor ons en is bovendien een absoluut kwaliteitslabel naar de hondenwereld in binnen- en buitenland toe”, aldus Nikolas Van der Veken. “We mikken vooral op professionelen, maar ook voor particulier gebruik is de ‘Aqua Runner’ zeker geschikt. Het enthousiasme bij onze buitenlandse dealers is eveneens enorm. We zitten met dealers in meer dan 25 landen, van Amerika tot Australië. Het potentieel is dus groot. We zijn er erg trots op om te kunnen zeggen dat de ‘Aqua Runner’ volledig in België op maat van de klant wordt gebouwd én meer dan de helft goedkoper is dan elk ander buitenlands alternatief. We gaan dus met veel vertrouwen de strijd aan met de buitenlandse ‘Big Dogs’”, zegt Nikolas met de glimlach.

    “Toen ik 6 jaar geleden begon met het bouwen van loopbanden voor honden verklaarde iedereen me gek en 'For the record'; dat doen ze nog steeds. Maar als ik zie welk dealernetwerk we de voorbije 18 maanden hebben uitgebouwd en hoe onze reputatie zich pijlsnel verspreidt, dan weet ik dat ik de juiste stap heb gezet. Met Dog Runner, de overkoepelende naam voor de tak binnen Fitnessking die zich ontfermt over de verschillende loopbanden voor honden, doen we net hetzelfde als met Fitnessking; de klanten bedienen met een échte old school perfecte service. Een goudeerlijke strategie die even eenvoudig als succesvol is. Zo onderscheiden we ons van het onpersoonlijke van de zogenaamde ‘glimlach online spelers’. Onze glimlach is namelijk écht én Vlaams. Of ken je die van die bank die zegt dat ze voor 95% tevreden klanten gaat? Je zal maar die 1 op 20 zijn… Wij gaan resoluut voor de 100%,  zoals mijn oma het me ooit geleerd heeft!”, zo besluit Nikolas Van der Veken. 

    ‘Aqua Runner’ wordt in de markt gezet aan een lanceringsprijs van €15.999.

    Meer info over ‘Aqua Runner’ en de andere Dog Runner-loopbanden via www.fitnessking.be

    19-11-2018 om 15:45 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WE KIJKEN EEN KWART MEER SERIES DAN DRIE JAAR GELEDEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Op basis van evoluties in kijkgedrag bij de Vlaming en een uitgebreide klantenbevraging, past Telenet zijn entertainmentpakket Play inhoudelijk aan. 

    Vanaf 26 november zullen alle internationale series - die nu enkel in Play More gebundeld worden - ook in Play beschikbaar worden.
     
    De populaire reeksen van het Amerikaanse productiehuis HBO, waar Telenet recent een nieuw contract mee sloot, worden ook toegevoegd aan dit pakket. 

    Door een uitbreiding van de overeenkomst zullen bovendien alle topreeksen die productiehuis maakte, waaronder The Sopranos, True Blood, The Wire en Rome, in Play opgenomen worden. 

    Daarnaast blijft Play garant staan voor een uitgebreid lokaal aanbod, kidscontent en de functionaliteit om programma’s tot zeven dagen terug op te vragen.

    Vier jaar na de lancering van entertainmentpakketten Play en Play More maakt Telenet de balans op. 

    Het bedrijf bevroeg in een uitgebreid onderzoek wat de Vlaming verwacht van zulke televisiediensten. 

    Daaruit blijkt dat de klant bij Play vooral de beste internationale series in première wil zien, aangevuld met sterke lokale content. 

    In Play More verwachten klanten in eerste instantie film-blockbusters, naast internationale series. 

    Deze bevindingen weerspiegelen zich ook in het kijkgedrag. 

    In 2017 besteedden klanten van Play voor het eerst méér tijd aan series dan aan films. 

    Gemiddeld kijken ze 15 afleveringen van series per maand; dat is 23% meer dan drie jaar geleden. 

    Daarnaast vragen ze elke maand gemiddeld 9 films op. 

    In Play More gaat het merendeel van de kijkuren nog steeds naar films. 

    Deze klanten zijn absolute contentveelvraten: zij kijken maandelijks anderhalve keer zo veel films en nog een kwart meer afleveringen van series dan Play-klanten.  

    Referentie voor series
    Gebaseerd op deze trend versterkt Telenet de invulling van Play. 

    Concreet wordt het pakket uitgebreid met alle internationale series die tot nu toe enkel in Play More beschikbaar waren, waaronder populaire reeksen als Game of Thrones, The Walking Dead, Westworld, Siren, … . 

    Ook nieuwe seizoenen zullen via Play te zien zijn, zoveel mogelijk gelijktijdig met de Verenigde Staten.

    Een vernieuwing van het contract met productiehuis HBO laat toe om niet alleen de laatste nieuwe reeksen in het pakket te bundelen, maar ook de volledige catalogus met álle producties, waaronder het iconische The Sopranos, The Wire, Rome en True Blood te integreren. 

    Play wordt zo meer dan ooit ‘Home of HBO’. 

    Ook Vlaams neemt toe
    Internationale content en dan vooral Amerikaanse films en series, zijn uiteraard heel populair.

    Maar vorig jaar spendeerden klanten voor het eerst in hun Play-pakket meer tijd aan lokale dan aan internationale fictie. 

    Telenet blijft inzetten op lokale films en reeksen in preview (vooraleer ze op de tv-zenders te zien zijn), en steunde financieel de afgelopen drie jaar maar liefst 67 film- en serieprojecten. 

    Onder andere Amigo’s, Chaussée d’Amour, Gent West en It’s Showtime! zijn bij de meest bekeken lokale series in Play. 

    De Dag haalde recent de kaap van 1 miljoen opvragingen.

    Binnenkort zal Telenet ook het nieuwe seizoen van Auwch en D5R als eerste aan zijn klanten aanbieden via zijn platform. 

    Waar mogelijk bundelt het bedrijf door samenwerkingen met zenders ook oudere reeksen, zoals recent met Woestijnvis TV of eerder met 20 jaar Ketnet. 

    Het aanbod van lokale content in het pakket nam dan ook de laatste drie jaar met 52% toe.
    Ils Neuts, VP Entertainment Telenet: 

    “Gebaseerd op marktonderzoek hebben we besloten om Play met een sterkere invulling, aan een aantrekkelijk prijspunt opnieuw te positioneren in de markt. Onze klantenbasis is sinds de lancering van Play en Play More in 2014 blijven stijgen, en dan vooral op Play. Met deze volgende stap willen we een nog bredere doelgroep bereiken en een absolute referentie voor series worden. We beantwoorden zo aan de vraag van de Vlaming en brengen het beste samen van de internationale en de lokale markt: zowel gekende populaire films en series als de nieuwste producties. Wij maken een ijzersterke selectie uit het gigantische aanbod van wat jaarlijks geproduceerd wordt door de grote internationale studio's. Ook op lokaal vlak gaan we hiervoor overeenkomsten aan met de zenders én investeren we jaarlijks miljoenen in lokale content: concreet investeerden we 25 miljoen in 67 film- en serieprojecten die de afgelopen drie jaar voor Telenet-klanten in première gingen. Daarnaast werken we ook actief aan nieuwe mogelijkheden rond lokale fictie, en zal je binnenkort bijvoorbeeld in The Park in virtual reality zelf een hoofdrol kunnen spelen in ‘De Dag’."

    Abonnees kunnen in Play naast het lokale aanbod en de internationale series ook nog steeds terecht voor uitgebreide content voor kinderen en Terugkijk-tv (de mogelijkheid om tv-programma’s tot zeven dagen terug opvragen).  

    De prijs van het pakket wordt naar aanleiding van de vernieuwde invulling aangepast van €10/maand naar €11,95/maand.

    De propositie en prijs van Play More blijft behouden: hier vindt de kijker alles van Play, aangevuld met een zeer uitgebreid aanbod aan recente films, blockbusters en extra film- en themakanalen.

    Trailerpark
    Telenet opent naar aanleiding van deze nieuwe positionering een echt trailerpark. 

    In de Antwerpse Meatpack worden zes trailers of caravans opgetrokken. 

    Deze worden compleet en gedetailleerd ingericht in de sfeer en de stijl van een iconische lokale of internationale reeks: Gent West, Insecure, Game of Thrones, The Sopranos, The Walking Dead en True Blood. 

    Bezoekers kunnen zo een nacht doorbrengen in één van hun favoriete series

    19-11-2018 om 15:28 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KETNET ZET MEE DE SCHOUDERS ONDER POSITIEVE 'HOPE WORKS'-VIDEO'S
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dinsdag 20 november is het kinderrechtendag

    Als supporter van alle kinderen in Vlaanderen zet Ketnet z’n schouders onder het internationale Hope works-initiatief. 

    Het initiatief omvat twaalf online kindervideo’s, gaande van live-action tot animatie, die de wereld hoopvol voorstellen. 

    Het project is het resultaat van een samenwerking tussen kinderzenders en mediabedrijven van over de hele wereld, waaronder ronkende namen als Dreamworks en de BBC.

    Positieve filmpjes


    Vandaag lijkt de wereld meer beangstigend dan ooit. 

    We worden overstelpt met informatie, soms door gruwelijke berichten. 

    Ook kinderen voelen zich daardoor soms bang, verward en machteloos. 

    Het internationale initiatief Hope works wil hier iets aan doen, en Ketnet werkt eraan mee. 

    Met twaalf filmpjes wil Hope works de jongste generaties helpen om geëngageerde, hoopvolle en zelfverzekerde mensen te worden. 

    Ketnet biedt de inspirerende filmpjes online aan via ketnet.be.


    Bruno Vanobbergen, Vlaams kinderrechtencommissaris:
    "Kinderen zijn de toekomst, zegt men vaak, maar kinderen zijn er ook hier en nu. Kinderen voelen en beleven wat in de wereld gebeurt op hun eigen manier. Het is belangrijk om dit ernstig te nemen. Tegelijk moeten we kinderen hoop en vertrouwen geven zodanig dat ze enthousiast de wereld mee vorm willen geven. Die van vandaag. En die van morgen."

    Maarten Janssen, netmanager Ketnet:
    "Ketnet wil als mediamerk voor kinderen een positieve impact hebben op de maatschappij. Ons doel is alle kinderen aanmoedigen en ondersteunen bij alle ups en downs van het opgroeien. Dat is waarom we absoluut Hope works willen steunen. Het initiatief is een sterk wereldwijd statement dat vertrekt vanuit de unieke kracht van kinderen. Hope works zal misschien niet onmiddellijk de hele wereld veranderen, maar het kan een positief zaadje planten bij kinderen vandaag; kinderen misschien de koningin, president of CEO van morgen worden..."

    Karrewiet


    Ook Karrewiet draait de hele week z’n steentje bij. 

    In een reportage in het jeugdjournaal van dinsdag zullen de leerlingen van een klas vertellen hoe zij zich voelen als ze veel slecht nieuws te horen krijgen. 

    Ze vertellen ook wat ze zelf leuk of hoopvol nieuws vinden en wat ze zelf doen om hun eigen leven of het leven van anderen mooier en hoopvoller te maken. 

    Dinsdagnamiddag komt er ook een versie van de Karrewiet-app online die helemaal in het teken staat van Hope works.

    19-11-2018 om 15:21 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CELIEN WINT LOFTROMPET 2018!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Afgelopen woensdagavond, 14 november, vond de uitreiking plaats van de “Loftrompetten van de Vlaamse amusementsmuziek 2018”, een samenwerking tussen VLAPO, SABAM For Culture en MENT TV.

    Celien viel in de prijzen met haar zomerse single “Ritme in mij” die gedurende 18 weken hoog genoteerd stond in de Vlaamse hitlijsten.

    Samen met haar co-writers Patrick Hamilton en Vincent Pierins mocht ze de Loftrompet voor “meest originele Nederlandstalige nummer van 2018” mee naar huis nemen.

    Niet alleen een Loftrompet als kroon op haar werk, maar ook een cheque die haar werd aangeboden door Sabam For Culture.

    Deze laatste zal meteen worden ingezet voor haar eerste full-cd. 

    Een cd met overwegend eigen werk die wordt voorgesteld tijdens haar eerste soloconcert op 9 februari 2019 in ‘Le CirQ’ te Hoogstraten.

    Reserveer alvast je plaatsen voor dit unieke concert met live-band via info@celien.eu.

    Intussen zat Celien niet stil want enkele weken geleden lanceerde ze haar nieuwste single “Niets meer” waarmee deze jonge dame nogmaals toont wat ze in haar mars heeft.

    In januari 2019 beloont ze het geduld van vele fans die al een tijdje zaten te wachten op een duet van moeder en dochter. 

    Het werd een catchy popversie van “Samen leven”, van de tijdens diezelfde loftrompetten gelauwerde Jimmy Frey.

    Meer informatie over Celien kan u terugvinden op www.celien.eu

    19-11-2018 om 15:16 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MATTEO SIMONI, RUTH BEECKMANS EN BRUNO VANDEN BROECKE SAMEN IN ‘TRIO’
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ’Trio’ is een unieke langspeelfilm van en met Matteo Simoni, Ruth Beeckmans en Bruno Vanden Broecke die volgend jaar met Valentijn in de zalen komt.

    In 2016 toerde het drietal samen door het land met het theaterstuk ‘Hechten’ van Stefaan van Brabandt.  

    Deze tournee bracht hen als makers en vrienden alleen maar dichter bij elkaar en hongeriger naar meer.  

    Een nieuwe uitdaging.  

    Zo ontstond het idee om samen een filmscenario van het toneelstuk te brouwen.  

    Die film is nu klaar.  

    En ook deze samenwerking verliep zo vlot en inspirerend dat de drie besloten om samen een productiehuisje op te richten.  

    Bruno, Ruth en Matteo. Kortom Brutteo.  

    Hun eerste film ‘Trio’ werd zowel door hen geregisseerd, geproduceerd als geacteerd.

    “Er gebeurt iets wanneer wij drie bij elkaar zijn. Iets dat alleen maar goesting naar meer genereert. Iets dat inspireert, doet creëeren, bevrijdt en uitdaagt. Chemie, magie, wie zal het zeggen. Eén ding staat vast: wanneer je beste vrienden je collega’s zijn en andersom werk je waarschijnlijk bij Brutteo.”, aldus het trio.

    SYNOPSIS: ‘Trio’ volgt het verhaal van Wim, boekhouder, neuroot en eenzaat die al een tijdje met een depressie worstelt. Zijn halfbroer en tegenpool Gert probeert hem op te beuren met een niet zo alledaags cadeau. Lise een grofgebekte escorte maakt in Wim lang verloren gevoelens los. De depressie lijkt ver weg. Ze praten, lachen, dansen... maar ze zijn niet alleen. Gert is eveneens betoverd door de eigenwijze, intrigerende Lise. De paringsdans begint. Een onwaarschijnlijk trio ontstaat. Voor het eerst heerst er rivaliteit tussen de broers. Een uur lang is Lise van hen. Daarna is alles anders. 

    ‘Trio’ wordt geproduceerd door Brutteo en kwam tot stand met de steun van VIER en het Stap programma van Telenet, en in samenwerking met Kinepolis Film Distribution (KFD) die de film vanaf 13 februari 2019 in de bioscoopzalen zal verdelen.

    19-11-2018 om 15:14 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET MOMENT VAN DE WAARHEID: WELKE PRIJS HEBBEN DE ZUSSEN KERKHOFS BETAALD VOOR HUN ALCOHOLEXPERIMMENT?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Kat en Lyn zitten in de laatste week van hun experiment. 

    Kat is haar stem volledig kwijt en ook Lyn zit door haar reserves heen. 

    Maar dat houdt hen niet tegen om voor de laatste keer nog eens alles te geven: ze gaan clubben in The Villa. 

    De club en alcohol zijn twee handen op één buik en niet enkel bier gaat er vlot over de toonbank, want ook hele dure flessen champagne worden met veel show aan de man gebracht.

     De zusjes lopen niemand minder dan Antwerp-verdediger Jelle Van Damme tegen het lijf, maar hij is niet zo’n grote fan van het alcoholspektakel: “Ik heb zelf ook al wel eens flessen champagne besteld, maar ik vraag altijd om het vuurwerk weg te laten. Ik vind dat te veel show. Ik kan ook niet goed tegen alcohol (lacht)”, bekent Jelle.

    19-11-2018 om 15:10 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLAANDEREN WEET EINDELIJK WIE MOZES IS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De identiteit van Mozes is bekend. 

    Na 11 weken spanning weet Vlaanderen eindelijk wie de gewelddadige seriedader is die slachtoffers maakte om naar eigen zeggen de verloedering van de maatschappij aan te klagen.

    De 10 geboden van de bijbel heeft hij al afgewerkt, maar bij de extra geboden die hij zelf uitvindt, maakt Mozes één grote fout.

    Als hij de sekteleden van ‘De Kameraden’ – fans van hem – inschakelt om het vuile werk te doen bij het laatste gebod, loopt het faliekant mis. 

    Zij sloten de verkeerde op: Georges (Hans De Munter), de vader van zijn parter Vicky (Marie Vinck). 

    Maar erger: ook Vicky werd ondertussen gevangen genomen toen zij haar vader te hulp snelde. 

    Hoe zet hij deze fout recht? 

    En kan dat zonder zijn identiteit vrij te geven?

    19-11-2018 om 15:05 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ER ZIJN DIT JAAR GEEN STOUTE KINDEREN!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdag iets na halftwee meerde Sinterklaas met zijn gevolg aan ter hoogte van het Verbindingsdok-Westkaai in Antwerpen. 

    Hij werd er verwelkomd door zijn goede vriend Bart Peeters en de Antwerpse burgemeester Bart De Wever.

    De vraag van vandaag: Zijn er stoute kinderen?

    Na een stoet van anderhalf uur langs de wachtende kinderen via de Napoleonkaai, de Nassaubrug en de Oostendekaai naar de Hanzestedenplaats, was het dan eindelijk zover. 

    De 13.500 aanwezigen zouden te weten komen of er dit jaar stoute kinderen waren. Iedereen werd nog even in spanning gehouden want even leek het erop dat er dit jaar toch enkele kinderen stout geweest waren.

    Zo was er de vierjarige Seppe die zijn opa had opgegeten. Zwarte Piet kon Sinterklaas snel geruststellen. De kinderen hadden samen met hun mama geknutseld. Ze hadden de hele familie nagemaakt in peperkoek. Toen alles klaar was, had Seppe zijn opa opgegeten.

    Ook was er Lina, een meisje van zes jaar, die haar papa een kopje kleiner had gemaakt. Piet wist natuurlijk wat er écht gebeurd was. De papa van Lina wou na het eten nog een koffietje en Lina heeft dat gemaakt. Die papa drinkt graag hele kleine koffietjes en toen heeft Lina een kleiner kopje gemaakt.

    En dan werd het toch nog even heel spannend toen Sinterklaas in zijn grote boek las dat er een vijfjarig meisje, Olivia, haar hele familie had opgehangen. Gelukkig verduidelijkte Zwarte Piet meteen dat er een feestje was voor oma en opa, die vijftig jaar getrouwd waren, en dat Olivia foto’s van de hele familie had opgehangen.

    Uiteindelijk kwamen dan toch de verlossende woorden: er zijn geen stoute kinderen dit jaar!

    De intrede werd live uitgezonden op Eén en Ketnet maar voor wie het vandaag gemist heeft, zendt Ketnet de intrede opnieuw uit: woensdag om 13.30 uur. 

    Tal van Sint-programma’s waaronder nieuwe afleveringen van Sinteressante Dingen

    Voor wie helemaal in de sinterklaassfeer is, heeft Ketnet nog heel wat meer in petto.

    Elke weekdag worden zowel in de ochtend (7.30 tot 8.00 uur), ‘s middags (11.20 tot 12.00 uur), in de namiddag (16.25 tot 17.00 uur) als ’s avonds (18.30 tot 18.40 uur in plaats van Helden) heel wat Sintprogramma’s uitgezonden: Knutserellen met Conchita, De Sintkrant, Dag Sinterklaas en Sinteressante dingen. Het programma Sinteressante dingen pakt bovendien uit met drie nieuwe afleveringen.

    In het weekend worden de Sintprogramma’s uitgezonden van 7.30 tot 8.00 uur en van 15.30 tot 16.05 uur.

    Daarnaast zendt Ketnet Cinema de film Ay Ramon! uit op woensdag 5 december, om 13.30 uur.

    19-11-2018 om 15:03 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LATIN NIGHT NEKT ELODIE OUEDRAOGO IN DANCIG WITH THE STARS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het begint een trend te worden: wanneer de partner niet aanwezig is, valt de danser af in Dancing With The Stars. 

    Vorige week overkwam het Fabrizio en nu mocht het ook voor Elodie Ouedraogo niet zijn tijdens de Latin Night. 

    Haar man Jeroom kon er niet bij zijn en Elodie slaagde er niet in om met een paso doble het vuur aan de schenen te leggen van de concurrentie. 

    Ook de jury en de kijkers kon ze onvoldoende overtuigen van haar danskunsten. 

    De Olympisch kampioene danste samen met haar danspartner Sander op ‘Natural’ van Imagine Dragons en kreeg van de jury een score van 26. 

    Elodie voegt zich zo bij de andere afvallers: Sien Eggers, Peter Van Asbroeck en Fabrizio. 

    Elodie Ouedraogo: “Het was ongelooflijk spannend vandaag, het kon echt iedereen overkomen ... Natuurlijk is het jammer, maar je mag nooit vergeten waarom je deelneemt aan het programma. Zo ben ik bijvoorbeeld heel blij dat ik mijn danspartner Sander heb leren kennen (lacht)!”

    Het dansavontuur van Elodie begon met een valse start: tijdens de voorbereidingen voor de eerste show liep ze een ‘haarlijnscheur’ op in haar onderste rechterrib. Daardoor moest ze onmiddellijk alle repetities stopzetten en ook de show zelf kwam voor haar te vroeg. Ingetapet aan de rib kon ze nog doorzetten met telkens een aangepaste dans op maat van haar blessure. Maar er wordt gedanst op het scherpst van de snee en haar blessure in combinatie met het hoge dansniveau bleek een horde die ze niet kon overwinnen. Elodie danste tijdens de wedstrijd ook de benen van onder haar lijf met een jive, een freestyle en een Weens Wals.

    19-11-2018 om 15:00 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    16-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JERONEN DE PAUW MAAKT COMFORTFOOD IN NIEUW NJAM!-PROGRAMMA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Eten dat je instant gelukkig maakt. 

    Eten dat je nostalgisch maakt. 

    Eten dat troost.
    Daar is topchef Jeroen De Pauw helemaal verzot op en dat maakt hij klaar in de gloednieuwe reeks 'Comfort Food'.

    Vanuit zijn eigen keuken inspireert hij de njam!-kijkers met echte oppeppers voor een baaldag, maar ook klassiekers die we kennen uit onze kindertijd en de lekkerste, zoete verleidingen.

    Feel good dus, met Comfort Food!
     

    Elke zondag om 8u45, 16u45 en 22u45 een nieuwe aflevering op njam!

    16-11-2018 om 13:26 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BART DE GROOTE NIEUWE DIRECTEUR TELCO EN ONLINE SERVICES BIJ MEDIALAAN - DE PERSGROEP PUBLISHING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bart De Groote, de huidige directeur Marketing en Sales bij NMBS en voordien Chief Marketing Officer bij Mobistar, wordt vanaf januari 2019 directeur Telco en Online Services bij MEDIALAAN - de Persgroep Publishing. 

    Hij wordt verantwoordelijk voor de telco-merken Mobile Vikings en JIM Mobile en de online services Vacature, Tweakers, Livios, Mijnenergie en Spaargids. 

    Hij vervoegt ook het directiecomité van het nieuwe mediabedrijf.

    Kris Vervaet, CEO van MEDIALAAN - de Persgroep Publishing: “Telco en online services vormen een groeiende en alsmaar belangrijkere poot in onze organisatie. Dat vraagt extra focus. Met Bart De Groote halen we iemand met heel wat telco-, commerciële, en managementervaring binnen. Ik ben ervan overtuigd dat Bart een grote aanwinst zal zijn.”

    Bart De Groote: “De nieuwe organisatie die zal ontstaan uit de fusie van de Persgroep Publishing en MEDIALAAN heeft een unieke positie in een sector die de komende jaren voor ingrijpende en boeiende veranderingen staat. Ik kijk er enorm naar uit om deel uit te maken van een leiderschapsteam dat er zichtbaar zin in heeft om hier een succesverhaal van te maken, en mijn ervaring en passie ten dienste te stellen van dit unieke bedrijf en zijn medewerkers.”

    De huidige directeur Mobile Herbert Vanhove verlaat het bedrijf. Hij gaat een lang gekoesterde droom waarmaken om een stukje meer van de wereld te ontdekken. “

    Ik ben blij dat ik de telco-business in de goede handen van Bart en het bestaande telco-team kan overlaten”, aldus Herbert Vanhove.

    Kris Vervaet: “Ik wil Herbert zeer bedanken voor zijn jarenlange inzet. Met hem hebben we grote stappen in telco gezet met dit bedrijf en bouwden we Mobile Vikings en JIM Mobile verder uit. Hij heeft een cruciale rol gespeeld in de overgang naar full MVNO en in de belangrijke deal met Orange.”

    Bio Bart De Groote

    Bart De Groote (49) is Licentiaat Toegepaste Economische Wetenschappen (KU Leuven) en heeft een MBA behaald aan de University of Chicago, VSA. Hij werkt  sinds 4,5 jaar als Algemeen Directeur Marketing & Sales bij NMBS, waar hij lid is van het Directiecomité. Daarvoor was hij 13 jaar werkzaam bij Mobistar, waar hij verschillende commerciële management posities bekleedde, om in 2012 toe te treden tot het Executive Committee van Mobistar als Chief Marketing Officer voor de B2C markt.

    16-11-2018 om 13:17 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THE DIRE STRAITS EXPERIENCE IN UITVERKOCHTE ANTWERPSE STADSSCHOUWBURG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Voor de enorme schare trouwe fans leek het einde van de wereld nabij toen The Dire Straits in 1995 hun optredens staakten. 

    Maar dankzij diezelfde enthousiaste liefhebbers is de muziek van de razend populaire rockformatie actueler dan ooit, ook bij de jongere generaties. 

    ‘The Dire Straits Experience’ houdt de muziek meer dan levend. 

    Dire Straits bandlid Chris White en zes wereldklasse muzikanten vormen de groep, die de parels uit het oorspronkelijke repertoire live op het podium brengt. 

    Sultans of swing, Money for nothing, Private investigations, the legend is alive!

    Tijdens deze tour speelt de groep in een uitverkocht Carré en in Parijs was l'Olympia op amper een maand uitverkocht, net als de tweede show een week later in Salle Pleyel. 

    Op 22 november speelt The Dire Straits Experience in een uitverkochte Stadsschouwburg Antwerpen.

    Jammer voor de fans die geen ticket konden bemachtigen. 

    Die moeten wachten tot volgend jaar als de band op 23 november 2019 het Ethias Theater in Hasselt verovert. 

    Tickets zijn vanaf nu te koop via www.thedirestraitsexperience.be

    16-11-2018 om 13:09 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs