Zoeken in blog

Inhoud blog
  • DE STRAFSTE PROGRAMMA'S VAN HIER EN INTERNATIONALE TOPCONTENT DAT VIND JE IN 2022 OP EEN, CANVAS EN VRT NU
  • GENIET TOT 30 JANUARI OPNIEUW VAN 'THE CHRISTMAS SHOW - HOME EDITION'!
  • DEEP BRIDGE MAAKT NIEUWE SPEELDATA BEKEND!
  • METEJOOR GEEFT EXTRA CONCERT OP ZATERDAG 7 MEI 2022 IN TRIXXO THEATER HASSELT
  • BRIT FLOYD NIEUWE DATA OP VRIJDAG 28 OKTOBER 2022 IN STADSSCHOUWBURG ANTWERPEN & ZATERDAG 29 OKTOBER 2022 IN KURSAAL OOSTENDE
  • K3 MET ALBUM EN SINGLE OP NUMMER 1!
  • BV'S; OUDE BEKENDEN EN NIEUWE GEZICHTEN IN SPECIALE VIP-EDITIE VAN DE BUURTPOLITIE
  • EEN MENGSEL VOOR IJS LATEN AANBRANDEN? SERGIO KAN DAT!
  • SIEG DE DONCKER DOET VERRASSENDE INTREDE IN FAMILIE
  • STAF EN CO BEVELEVEN MAGISCHE KERST IN HET ZWEEDSE HOGE NOORDEN
  • LUMIERE STADSBIOSCOPEN OPENEN OPNIEUW DE DEUREN VANAF 29 DECEMBER
  • DE MIA'S EN DE GOUDEN K'S WORDEN VERPLAATST NAAR APRIL 2022
  • DE EMOTIES LOPEN HOOG OP IN DE STERKSTE HANDEN
  • JULIA MAAKT VAN K2 WEER K3!
  • TRIBUTE BAND 'MYDONNA' BRENGT ALS EERSTE SINGLE EEN COVERVERSIE VAN MADONNA'S CONTROVERSIËLE WERELDHIT 'FROZEN'
  • WORKSHOP VAN KINDERPSYCHOLOGE EN EN AUTEUR KLAAR HAMMENECKER WAS EEN VOLTREFFER
  • 'THE SOUND OF MUSIC' TELT AF NAAR DE PREMIERE!
  • STUDIO 100 HAALT MAAR LIEFST DRIE ENSOR-NOMINATIES BINNEN!
  • WEGENWACHTER ANTHONY HELPT FIETSER OP SCHATTENJACHT UIT DE NOOD IN 'PECH ONDERWEG'
  • ARSENAL LIVE INDOOR OP VRIJDAG 13 MEI 2022 IN LOTTO ARENA: NIEUUWE DATUM!
  • VTM STELT 30 JAAR FAMILIE FEEST UIT
  • EXCLUSIEF OP VTM GO: EEN BLIK ACHTER DE SCHERMEN VAN JAN DE LICHTE
  • NACHTWACHT KOMT TERUG NAAR HET THEATER!
  • CHARLES OP DONDERDAG 20 OKTOBER 2022 IN ANCIENNE BELGIQUE
  • STEF WAUTERS BEKROON MET WABLIEFT-PRIJS VOOR HELDERE COMMUNICATIE
  • JENS DENDONCKER GEEFT EEN PERSOONLIJKE BOODSCHAP IN HET TEKEN VAN RODE NEUZEN DAG
  • EERSTE NAMEN VESTROCK 2022
  • LIONEL RICHIE IS DE EERSTE LOKERSE FEESTEN 2022 HEADLINER
  • MANESKIN OP 2 JULI OP ROCK WERCHTER 2022
  • VRT NWS LANCEERT NIEUWE PODCAST ROND JONGEREN EN OPINIE
  • THEATERSHOW KOM ERBIJ VOOR K3 IN NIEUWE BEZETTING DIT NAJAAR OOK TE ZIEN IN NEDERLAND
  • IN DEN OLIFANT ONTVANGT NU ZATERDAG KLAAR HAMMENECKER VOOR DE VOORSTELLING VAN HET BOEK EN EEN EXCLUSIEVE '50 KEER DURVEN'-WORKSHOP
  • LISA DEL BO, DIE SCHNAPPERS EN NOG ZES TOPARTIESTEN ZIJN IN MAART TE GAST OP HET ZESTIENDE SCHLAGERFESTIVAL
  • ELLEN HAEKENS UIT RIEMST IN VIJFDE AFLEVERING VAN SUCCESVOLLE TV PLUS-REEKS 'MY RIGORGEOUS LIFE'
  • HET LOOPT BIJNA MIS MET DE VERHUISWAGEN IN 'IK VERTREK UIT VLAANDEREN'
  • GOOSE OP VRIJDAG 1 APRIL 2022 IN ANCIENNE BELGIQUE: EXTRA CONCERT!
  • SLODDERVOS ANDY PEELMAN MOET EN ZAL LEREN OPRUIMEN IN HOE ZAL IK HET ZEGGEN
  • STEF WAUTERS BEKROON MET WABLIEFT-PRIJS VOOR HELDERE COMMUNICATIE
  • HEBBEN CHRISTOPHE EN NICK EEN BETERE GAYRADAR DAN DINA EN ANDY?
  • MONOPOLY KOMT THUIS
  • BESTSELLER LONNEKE VAN ENGELEN WORDT VERFILMD
  • CORONA SCHEIDT ZANGER BORIS VAN DER HAM VAN ZIJN KINDEREN IN NIEUW-ZEELAND
  • SOPHIE ELLIS-BEXTOR OP 3 APRIL IN LA MADELEINE IN BRUSSEL
  • GHOST OP DINSDAG 3 MEI 2022 IN VORST NATIONAAL
  • NATALIA DE MUSICAL, NIEUW MUZIKAAL SPEKTAKEL OP PLAY4
  • WIE MAAKT K2 WEER K3?
  • K3 KOMT MET EIGEN IMMERSIVE K3 BOOTCAMP
  • ARTIESTEN VAN LIEFDE VOOR MUZIEK STEKEN JONGEREN EN HUN LEERKRACHT EEN HART ONDER DE RIEM IN LIEFDE VOOR MUZIEK SPECIAL
  • 16 KEER NIEUW VOOR ROCK WERCHTER 2022
  • MEER DAN 30 TOPARTIESTEN ZORGEN VOOR DE APOTHEOSE VAN RODE NEUZEN DAG
    Categorieën
  • 123 Comedy Club (2)
  • 3Pees (1)
  • Abimo (8)
  • Actualia (19858)
  • Amfi Theaterproducties (1)
  • Baeckens Books (34)
  • Bakermat (14)
  • Ballon Media (71)
  • BATS (2)
  • Benelive (11)
  • Benelux Theater (1)
  • Bis Producties (1)
  • Borgerhoff & Lamberigts (6)
  • Boston (1)
  • Bros Producties (2)
  • CC Merksem (3)
  • CD-recensie (80)
  • Clavis (2)
  • Comics Station Antwerp (1)
  • De Harmonie (1)
  • De Komedie Compagnie (9)
  • De Speling (1)
  • Deep Bridge (3)
  • Dutch FilmWorks (4)
  • Echt Antwaarps Teater (40)
  • Efteling (1)
  • EIC (3)
  • Entertainment One (5)
  • Exclusief (2)
  • Experimentele Werkgroep voor Toneel (1)
  • Expo (1)
  • Fakkelteater vzw (1)
  • FRS Showcase (5)
  • Garifuna (3)
  • Geert Hoste (3)
  • Goedenavond (1)
  • Gracia Live (3)
  • Greenhouse Talent (1)
  • Harlekijn Holland BV (5)
  • Het Achterland vzw (1)
  • Het Huis Van Take Twee (2)
  • Het Prethuis (2)
  • HETPALEIS (1)
  • Hotel Hungaria (2)
  • Ilyas Baert (5)
  • Independent Films (2)
  • Judas TheaterProducties (2)
  • King Entertainment (1)
  • Koekstraat (1)
  • Lannoo (1)
  • Listen Up (1)
  • Live Nation (14)
  • Loge10 Theaterproducties (9)
  • Lot's Foundation (1)
  • Luc Stevens Producties (1)
  • Maandacht (1)
  • Manteau (1)
  • Marc D'Hollander (1)
  • Marmalade (2)
  • Medialaan (3)
  • Mercis Publishing (6)
  • Music Hall (18)
  • Musicalia (1)
  • Nekka (3)
  • Nieuw Amsterdam (1)
  • Noordteater (2)
  • Nu Nogh (1)
  • Paljas Producties (5)
  • Paradiso Filmed Entertainment (1)
  • Peter Verstraelen Agency (2)
  • PSE (7)
  • Roxy Theaterproducties (1)
  • Rumoer (2)
  • Sanoma (1)
  • SBS Belgium (1)
  • Segunda (1)
  • Shelter (1)
  • So What? Productions (1)
  • Standaard Uitgeverij (59)
  • Strip2000 (3)
  • Studio 100 (213)
  • Theater aan de Stroom (4)
  • Theater Familie (1)
  • Theater Malpertuis (1)
  • Theater Zeemanshuis (6)
  • Theaterimpresariaat XL & Lapinne (4)
  • Theatertainment (1)
  • Twin Pics (1)
  • Uitgeverij Harlekijn (1)
  • Uitgeverij Vrijdag (1)
  • Uitgezonderd. (10)
  • Van Halewyck (9)
  • VIP (1)
  • VRT Line Extensions (6)
  • ZEB (1)
  • Zodiak Belgium (1)
  • [PIAS] Comedy (1)
  • Music, Media & Entertainment
    Actualia en recensies van theatervoorstellingen, musicals, concerten, cd's, dvd's, strips & boeken
    13-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STEVE TIELS ZET ZOMEROFFENSIEF VERDER MET NIEUWE SINGLE 'DE NACHT VAN MIJN LEVEN'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoewel ambiancemaker Steve Tielens momenteel nog stevig scoort met zijn voetballied en morgen, ongetwijfeld samen met vele andere Belgen, nog eens uit volle borst 'Come On Belgium!' zal roepen om onze Rode Duivels te steunen, kijkt hij ook al uit naar het vervolg van de zomer.

     Met zijn nieuwe single 'De nacht van mijn leven' heeft Steve alvast de munitie klaar om zijn succesvolle zomeroffensief verder te zetten.

    'De nacht van mijn leven' is een warm, sfeervol nummer, een instant meezinger en oorwurm pur sang.

    "Ik ben van nature nogal enthousiast, volgens sommigen zelfs een beetje té (lacht), maar wat mijn nieuwe single betreft, kan ik mijn enthousiasme echt niet onder stoelen of banken steken", zegt Steve Tielens

    "Ik was meteen verliefd op dit nummer. 'De nacht van mijn leven' is, naar mijn gevoel dan, het beste nummer dat ik tot op heden uitbracht. Ik heb er dan ook een mooie, professionele videoclip bij laten maken door het fijne team van CameraWorks. Ik ben erg fier op het nummer én de clip, en ik hoop dat de mensen er even enthousiast over zijn als ik", besluit Steve.

    Bekijk HIER de clip!

    'De nacht van mijn leven', de nieuwe single van Steve Tielens , is HIER verkrijgbaar op iTunes en kan u HIER beluisteren op Spotify!

    13-07-2018 om 16:25 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EERSTE BEELDEN VAN “SINTERKLAAS EN DE WAKKERE NACHTEN”
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Half april startten de opnames van de tweede Sinterklaas-film van Sylvester en Ketnet; Sinterklaas en de Wakkere Nachten.  

    De film werd geregisseerd door Stijn Coninx naar een scenario van Hugo Matthysen.  

    De film is momenteel in post-productie, maar er werd alvast een eerste teaser gemaakt. 

    het verhaal

    Wanneer Sinterklaas en Zwarte Piet 's nachts over de daken wandelen, worden ze opgeschrikt door vreemd nachtelijk lawaai: van belgerinkel tot knallende ballonnen en zelfs een drumstel. 

    De hele stad ligt nacht na nacht wakker en de inwoners zijn boos op de Sint, omdat ze denken dat hij het kabaal veroorzaakt.  

    Héél toevallig baat de gewiekste zakenvrouw Frutselia een winkeltje uit met speciale slaapmiddeltjes, dat sinds het nachtlawaai wel erg goed draait. 

    Sinterklaas is heel triest dat de mensen boos zijn op hem. Er zit maar één ding op: de Sint moet zijn onschuld bewijzen.

    Hoe dat verder afloopt, zie je dit najaar in Sinterklaas en de Wakkere Nachten.

    De film kwam tot stand met de medewerking van Jan DecleirPieter EmbrechtsFrans Van der AaLucas Van den EyndeEls DottermansWarre BorgmansAdriaan Van den HoofJonas Van GeelEvelien BosmansKarlijn Sileghem en vele anderen. 

    Sinterklaas en de Wakkere Nachten is een samenwerking van Ketnet, Eén, Sylvester, Telenet, Screen Flanders, VAF en Kinepolis Film Distribution (KFD) die de film vanaf 24 oktober in de bioscopen verdeelt.

    De wereld van Sinterklaas

    In 1993 moderniseerde de VRT het klassieke Sinterklaas-verhaal voor de reeks Dag Sinterklaas. De makers wilden de kinderen, én hun mama’s en papa’s, Sinterklaas leren kennen zoals hij echt is: een goedheilig man met een klassieke waardigheid en een onuitputtelijke kinderliefde, maar ook een mens van vlees en bloed met vertederende kleinmenselijke trekjes.  

    Een man ook met vele vrienden en een hele entourage van kleurrijke, grappige en gelaagde personages die jong en oud aanspreken en tradities verzoenen met de hedendaagse realiteit.  

    Dat is de Sint die we kennen van Dag Sinterklaas, de jaarlijkse intrede Hij komt, hij komt! en de andere Sint-programma’s van Ketnet in samenwerking met Hugo Matthysen en Sylvester.

    13-07-2018 om 16:19 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE DETAILS BEKEND GEMAAKT OVER POKÉMON: LET'S GO PIKACHU! & POKÉMON: LET'S GO EEVEE!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    The Pokémon Company International en Nintendo hebben nieuwe details bekendgemaakt over de langverwachte spellen Pokémon: Let’s Go, Pikachu! en Pokémon: Let’s Go, Eevee!, die later dit jaar voor de Nintendo Switch uitgebracht worden.
     
    Bekijk hier de video: https://youtu.be/IbB9wtbcwZE

    In Pokémon: Let’s Go, Pikachu! en Pokémon: Let’s Go, Eevee! zullen verscheidene Pokémon hun opwachting maken die alleen daar te zien zijn.

    Zo kunnen in Pokémon: Let’s Go, Pikachu! onder meer de Pokémon Oddish, Sandshrew en Growlithe gevangen worden, terwijl er in Pokémon: Let’s Go, Eevee! jacht gemaakt kan worden op Pokémon zoals Bellsprout, Vulpix en Meowth.
     
    Aan het begin van hun avontuur krijgen spelers hun eerste partner: Pikachu of Eevee. In tegenstelling tot gewone Pokémon wil hun eerste partner helemaal niet evolueren maar blijft hij liever uit zijn Poké Ball. Tijdens de tocht hangt hij aan de schouder van een speler of zit hij op diens hoofd. Een speler kan vriendschap sluiten met zijn Pikachu of Eevee en hem vertroetelen, eten geven en zelfs kietelen. En dat is nog niet alles, want spelers kunnen hun Trainer en zijn Pokémon een grote verscheidenheid aan gave en schattige kleren, accessoires en kapsels geven. Hiermee worden de Trainer en zijn nieuwe vriend een duo met een unieke eigen stijl.
     
    Op hun tocht door de regio Kanto komen ze zowel bekende als nieuwe gezichten tegen. Professor Oak is weer van de partij – deze keer met een nieuwe rivaal – om zich over de Pokédex te ontfermen. 

    Deze geavanceerde encyclopedie bevat alle gegevens over nieuwe Pokémon-soorten die spelers in de spellen vangen. Spelers kunnen vechten met Gym Leaders uit heel Kanto. 

    Via gevechten met onder anderen de uiterste populaire Brock, de Gym Leader van Pewter City, en Misty, de Gym Leader van Cerulean City, kunnen ze proberen kampioen van de Pokémon League te worden. De gevechten beperken zich echter niet tot Trainers uit het spel. 

    Spelers kunnen namelijk online* of via lokale draadloze communicatie tussen Nintendo Switch-consoles verbinding met elkaar maken en zo hevige Pokémon-gevechten leveren. 

    Daarnaast kunnen ze via deze communicatiefuncties ook Pokémon ruilen om hun Pokédex compleet te maken.
     
    Voor de allereerste keer in een Pokémon-hoofdspel kunnen twee spelers samen op één systeem spelen. 

    Door met een tweede Joy-Con te schudden kan een andere speler het strijdtoneel betreden. 

    Samen op avontuur gaan levert spelers een aantal belangrijke voordelen op. 

    Zo kunnen ze gemakkelijker Pokémon vangen, en is het net als bij het showworstelen zelfs mogelijk om in Pokémon-gevechten als tagteam de strijd aan te gaan met sterke trainers. 

    Ga dus samen met een vriend in Kanto op verkenning en beleef een weergaloos avontuur.
     
    De Poké Ball Plus is een accessoire waarmee je  Pokémon: Let’s Go, Pikachu! en Pokémon: Let’s Go, Eevee!kunt spelen in plaats van met een Joy-Con. 

    Daarnaast kun je het in combinatie met Pokémon GO gebruiken in plaats van de Pokémon GO Plus**. 

    Tevens kunnen spelers met de Poké Ball Plus een van hun Pokémon uit Pokémon: Let’s Go, Pikachu! of Pokémon: Let’s Go, Eevee! mee op pad nemen in de echte wereld. Via de Poké Ball Plus komt bovendien Mew beschikbaar. 

    Spelers kunnen deze Mythische Pokémon overbrengen naar hun versie van de nieuwe spellen.*** 

    De Poké Ball Plus zal net als Pokémon: Let’s Go, Pikachu! en Pokémon: Let’s Go, Eevee! vanaf 16 november apart verkrijgbaar zijn.
     
    Pokémon: Let’s Go, Pikachu! en Pokémon: Let’s Go, Eevee! worden op 16 november 2018 exclusief voor de Nintendo Switch uitgebracht. Ga voor alle informatie naar https://pokemonletsgo.pokemon.com/nl-be/

    * Om de online communicatiefuncties voor vechten en ruilen te kunnen gebruiken, moeten spelers zich aanmelden voor Nintendo Switch Online. Deze betaalde dienst wordt in september officieel gelanceerd.
     
    ** Voor het gebruik als een Pokémon GO Plus moet de Pokémon GO-app op een compatibele smartphone geïnstalleerd worden. Ga voor meer informatie naar www.pokemongo.com.
     
    *** Op de releasedatum is de Poké Ball Plus alleen compatibel als controller voor Pokémon: Let’s Go, Pikachu! en Pokémon: Let’s Go, Eevee! Hij kan niet gebruikt worden voor andere Nintendo Switch-spellen.

    13-07-2018 om 16:13 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    12-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAUREEN VANHERBERGHEN SPEELT DE HOOFDROL IN NIEUWE KETNET MUSICAL TROEP!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ketnet en Studio 100 slaan voor de vijfde keer de handen in elkaar voor een nieuwe Ketnet Musical: TROEP!. 

    Maureen Vanherberghen, gekend van De KetnetBand en de Helden van Ketnet, zal in deze musical één van de volwassen hoofdrollen spelen.

    "Ik kan nog eens iets van mijn Bucketlist schrappen. Hoe goed is dat! Dat ik graag zing is al lang geen geheim meer maar een theater is toch net iets anders dan een festivalpodium. Kostuumwissels, rushen achter de schermen, en letterlijk met een hele troep op het podium. Veel goesting in deze nieuwe challenge!" aldus Maureen Vanherberghen

    Het verhaal

    Op een pleintje tussen appartementsgebouwen, ligt er troep. En niet zo’n klein beetje ook. 

    Wat ooit een plein was waar jongeren konden skaten of voetballen of gewoon chillen, is nu een stort geworden. 

    Dimitri, de stadsarbeider die verantwoordelijk is voor dit pleintje, heeft zijn opruimacties gestaakt. Het heeft toch geen zin. Iedereen blijft maar vuilnis op het pleintje dumpen. 

    Tot een paar kids het grondig beu zijn en samen in actie komen! 

    Geholpen door Dimitri en secretaresse Claire proberen ze van dit stort weer een plein te maken waar iedereen een plek heeft...

    Net zoals zoals bij de vorige edities ging Ketnet opnieuw op zoek naar talent in Vlaanderen en lanceerde daarvoor eind mei een oproep op ketnet.be

    De zoektocht zal dit najaar te zien zijn op Ketnet. 

    De musical komt naar de zalen in het voorjaar van 2019.

    12-07-2018 om 15:07 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WERKING DATING-APP TINDER NIET ALTIJD EVEN DUIDELIJK

    Online marketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar welke vragen er over Tinder worden gesteld in Nederland. 


    Dit online datingplatform wordt door ongeveer 1.2 miljoen Nederlanders gebruikt. 

    Uit de analyse van het type vragen is gebleken dat veel Nederlanders echter kampen met nogal uiteenlopende vragen over Tinder.


    Vooral het gebruik van Tinder is niet iedereen even duidelijk. 


    Ongeveer 1.900 keer per maand wordt op Google gevraagd: ”Hoe werkt Tinder?”. 


    Dit zijn waarschijnlijk mensen die zich oriënteren op een dating-app en willen daarom weten hoe het eigenlijk werkt.  


    Opmerkelijker is misschien wel het aantal mensen dat zich afvraagt wat Tinder nu eigenlijk is; De vraag “Wat is Tinder?” wordt 880 keer per maand gevraagd aan Google in Nederland. 


    Hier kunnen we te maken hebben met ouders die zich afvragen waar hun jong volwassen kinderen het toch over hebben als ze praten over daten via Tinder.


    Ook in de Engelse taal worden er in Nederland op Google veel vragen gesteld over Tinder. 


    Zo wordt ruim 390 keer per maand gevraagd: “Who liked me on Tinder?”. 


    Een andere vraag die gemiddeld 170 keer per maand wordt gevraagd is: “How to start a conversation on Tinder?”


    Veel vragen gaan dus over het gebruik van Tinder. Wellicht kan het zo zijn dat de meeste vragen over deze populaire dating app worden gesteld door mensen die het nog niet gebruikt hebben.


    Andere vragen die vaak gesteld werden:

    • How to see who like you on Tinder? – gemiddeld 170 keer per maand
    • Is Tinder gratis? – gemiddeld 110 keer per maand

    Het onderzoek werd uitgevoerd tussen juni 2017- juni 2018 door online Marketingplatform SEMrush

    Het bedrijf is gespecialiseerd in online marketing en wordt gebruikt door vooraanstaande merken als Booking.com. Disney, HP en eBay. 

    12-07-2018 om 14:50 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEER DAN 60% VAN DE VLAAMSE JONGEREN VINDT HET ONDERNEMERSCHAP EEN INTERESSANTE CARRIÈREKEUZE

    Meer dan de helft van de Vlaamse jongeren tussen 18 en 29 jaar beschouwt het ondernemerschap als een interessante carrièrekeuze. 

    De resultaten wijzen op een kentering in de manier waarop jongeren naar ondernemen kijken.

    Ondernemen is cool. Komt het door de alomtegenwoordigheid van het internet, de opgang van sociaal ondernemerschap, of de aanhoudende inspanningen van de Vlaamse Overheid en tientallen gangmakers in het Vlaamse onderwijslandschap? 

    Feit is dat Vlaamse jongeren ondernemen meer dan ooit als een interessante carrièremogelijkheid zien.

    Een carrière met aanzien

    Het onderzoek toont aan dat maar liefst 60% van de Vlaamse jongeren tussen 18 en 29 jaar ondernemerschap als een wenselijke carrièrekeuze beschouwt. 

    Verder vindt 77% van hen dat succesvolle ondernemers in Vlaanderen aanzien en respect genieten.

    Hiermee percipiëren jongeren ondernemerschap beduidend positiever dan de rest van de Vlaamse bevolking (30 – 64 jaar).

    Terwijl slechts 34% van de jongeren vindt dat de media in Vlaanderen vaak verhalen over succesvolle jonge bedrijven toont, kent ongeveer de helft van hen een ondernemer in zijn of haar nabije omgeving. 

    Deze cijfers duiden op een lang verhoopte ommezwaai in de Vlaamse ondernemerschapscultuur.

    Geloof in eigen kunnen

    Toch zetten onze Vlaamse jongeren niet onmiddellijk de stap naar ondernemerschap. 

    Ongeveer 5% van hen startte recent een eigen zaak op of is er één aan het opstarten. 

    Deze aarzeling is vooral te wijten aan de inschatting van eigen kennis en vaardigheden. 

    Maar 30% van de Vlaamse jongeren denkt over de nodige competenties te beschikken om een eigen bedrijf op te starten. 

    En van alle jongeren die opportuniteiten zien, geeft maar liefst 56% aan dat angst om te falen hen ervan zou weerhouden om als ondernemer van start te gaan.

    De perceptie van hun eigen kunnen ligt daarmee beduidend lager dan bij de rest van de Vlaamse bevolking.

    Structureel opleiden en ondersteunen

    De resultaten van de bevraging wijzen op de grote nood aan opleiding, begeleiding en ondersteuning van jongeren met ondernemerszin. 

    De overheid en ondernemersnetwerken als VOKA namen hier reeds diverse initiatieven (bv. Bryo), en ook verschillende Vlaamse universiteiten en hogescholen zetten opleiding en begeleiding op. 

    Zo heeft de Universiteit Gent een ruim aanbod van keuzevakken rond ondernemerschap voor studenten uit alle faculteiten, en worden student-ondernemers professioneel begeleid bij het opstarten van hun bedrijf (zie Durf Ondernemen).

    De vraag rijst naar een structurele inbedding van dit soort initiatieven in alle opleidingen, van kleuter- tot hoger onderwijs, en zowel in exacte als humane en sociale richtingen. 

    Onze maatschappij wordt geconfronteerd met een veelheid aan uitdagingen en heeft ondernemende oplossingen uit diverse domeinen nodig.

    Structureel inzetten op het aanleren van ondernemerszin en -vaardigheden bij al onze jongeren kan hen de nodige vaardigheden en het bijhorende zelfvertrouwen geven om hieraan bij te dragen.

    Methode

    Dit onderzoek bevroeg meer dan 1000 Vlamingen tussen de 18 en de 64 jaar. 

    Het werd uitgevoerd in opdracht van de Vlaamse Overheid door het team van professor Petra Andries (Centre for Entrepreneurship Research, Universiteit Gent). 

    Haar team maakt deel uit van het Steunpunt Economie en Ondernemen dat de Vlaamse Overheid ondersteunt in haar beleid rond ondernemerschap.

    12-07-2018 om 14:40 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KRIS VERVAET AAN DE SLAG ALS DIRECTEUR PUBLISHING EN DIGITALE BUSINESS ONTWIKKELING BIJ DE PERSGROEP PUBLISHING EN MEDIALAAN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kris Vervaet gaat vanaf begin september 2018 aan de slag als Directeur Publishing en Digitale Business Ontwikkeling in het nieuwe mediabedrijf dat ontstaat door de samensmelting van de Persgroep Publishing en MEDIALAAN. 

    Hij wordt verantwoordelijk voor de business unit Publishing (Het Laatste Nieuws, HLN.be, Dag Allemaal, Humo, De Morgen, Story, …) en komt ook aan het hoofd te staan van de nieuwe digitale business divisie binnen het ééngemaakte bedrijf. 

    Hij zal ook deel uitmaken van het executive team van dit nieuwe mediabedrijf. 

    De 47-jarige Kris Vervaet is op dit moment Senior Vice President Business Customer Division bij EDF in Frankrijk.

    Dirk Lodewyckx, CEO a.i.“Kris heeft in zijn loopbaan heel wat ervaring opgedaan die erg van pas komt in ons toekomstverhaal. Hij bouwt al jaren aan een rechtstreekse relatie met klanten en gebruikers zowel in sales als marketing en dat onder zware druk van de concurrentie. Digitale initiatieven en ontwikkelingen zijn hem dus niet vreemd net als het begeleiden en creëren van teams die door een grote transformatie gaan. We verwelkomen Kris met veel plezier in ons team.”

    Kris Vervaet: “Ik ben enorm gemotiveerd om de Persgroep Publishing en MEDIALAAN te vervoegen op een historisch moment in de geschiedenis van het bedrijf. Eén bedrijf maken van de Persgroep Publishing en van MEDIALAAN is een fantastische uitdaging, enig in Europa, en het is dan ook een eer om deel uit te maken van dit unieke project. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat het samenbrengen van de vele talenten uit deze twee sterke Vlaamse mediaspelers kan leiden tot een heel innoverend en boeiend verhaal voor al onze surfers, lezers, luisteraars en kijkers. Ik kijk er naar uit om zo snel mogelijk kennis te maken met het team.”

    Kris Vervaet is burgerlijk ingenieur van opleiding en werkt sinds 3,5 jaar als Senior Vice President Business Customer Division bij EDF in Frankrijk. Ervoor werkte hij drie jaar bij EDF Luminus als Chief Commercial Officer. Voor EDF werkte hij 18 jaar bij Proximus, in zijn laatste functie als Vice President Marketing & Sales Channels.

    12-07-2018 om 14:36 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CAST VOOR DE LUIZENMOEDER IS NU VOLLEDIG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De cast van De Luizenmoeder, de nieuwe comedy van VTM is nu volledig, en vandaag voorgesteld. Naast Lynn Van Rooyen, Tom Audenaert en Els Dottermans zullen ook Katelijne Damen, Elise Bundervoet, David Cantens, Maarten Ketels, Steven Beersman, Isabelle Van Hecke, Hélène Devos, Ikram Aoulad en Abdul Malik Mohammed te zien zijn in deze ensemble comedy.

    HERKENBARE SITUATIES

    De Luizenmoeder speelt zich af in één van de meest herkenbare arena’s: de lagere school. Want iedereen is ooit wel naar school geweest, heeft nu kinderen op school of zit nog altijd op die schoolbanken. En de satire draait rond het gedrag van ouders, leerkrachten, directie en de kinderen zelf. Ouders die mekaar de loef afsteken, beslissingen van de directie die maar niet genomen worden wegens politiek niet-correct, kids die niet langer gewoon ‘moeilijk’ zijn maar leiden aan ADHD, OCD, CD, Pdd-nos, Asperger, hoog sensitiviteit enz. De serie draait rond allerlei absurde situaties die erg herkenbaar zijn voor iedereen want de school is een afspiegeling van de hedendaagse wereld geworden, met regels voor wat er in klaslokalen al dan niet mag, eigen whatsapp groepen voor de ouders, ‘wie haalt welk kind wanneer op’-afspraken, tienminutengesprekken en ... luizenmoeders. Moeders die bij alweer een luizenplaag op school, de haren van de kinderen moeten kammen en onderzoeken. De laagste sport op de ladder voor elke ouder die wat hoger op wil in de hiërarchie van ouders die wat meer inspraak willen in de school van haar of zijn kind.

    WIE IS WIE IN DE LUIZENMOEDER?

    De Luizenmoeder is een bewerking van de Nederlandse successerie. 

    Regisseur Maarten Moerkerke (Deadline, 13 Geboden, Coppers, De Bende van Jan De Lichte) kon onderstaande cast verzamelen.

    • Lynn Van Royen (Spitsbroers, Beau Sejour, Tabula Rasa) speelt Hannah,  moeder van Fleur en in aflevering gebombardeerd tot de ‘luizenmoeder’    
    • Els Dottermans (Amateurs, Oud-België, Loslopend Wild) is Juffrouw Els van het 1ste leerjaar  
    • Tom Audenaert (Kafka, Hasta La Vista, Nieuw Texas) is schooldirecteur Erik  
    • Katelijne Damen (De Smaak van De Keyser) is Juffrouw Chantal van het 5de leerjaar 
    • Elise Bundervoet (Buiten de Zone) is Nancy, voorzitter ouderraad en assistente van de directeur
    • Maarten Ketels (Groenten uit Balen, De Rodenburgs) speelt conciërge Ronald 
    • Steven Beersman (Theatergroep Arsenaal/Lazarus) is Karel, vader van Maledieve  
    • Isabelle Van Hecke (Le Ciel Flamand, Bevergem, Marsman) speelt Angelique, moeder van Joelle
    • Hélène Devos (Belgica) is Kim, moeder van Youandi   
    • Ikram Aoulad  (Cordon, De 16, Het Tweede Gelaat) is Mel, moeder van Shanaya
    • David Cantens  (Marsman, Nieuw Texas)  speelt Joeri, vader van Rita  
    • Abdul Malik Mohammed (Spitsbroers, So You Think You Can Dance) speelt Kenneth, vader van Rita   

    OPNAMEN HEEL DE ZOMER

    Het is een speling van het lot. 

    Sommige kinderen die nu vakantie hebben, maar toch mee acteren in De Luizenmoeder gaan augustus dus deels toch op de schoolbanken doorbrengen. 

    Heel de zomer door wordt er gedraaid op en rond een school in het Antwerpse.    

    12-07-2018 om 14:30 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    11-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: HET HUIS ANUBIS (EDITIE 2018)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het Huis Anubis leeft nog steeds gigantisch! Om die reden heeft Studio 100 onlangs het in 2007 gereleasde album in een nieuw jasje uitgebracht. 

    Opener is de titeltrack 'Het Huis Anubis', meteen gevolgd door de magistrale ballade 'Hij', puik geperformed door lead zangeres Loek Beernink (Nienke).

    'Het Geheim' fungeerde als titeltrack van het tweede seizoen en valt op door het strakke rijmschema en de mystieke sound.

    In het opzwepende 'Liefde is een raadsel' probeert Loek de magie van verliefdheid te ontmantelen en de reden van het verliefd zijn op iemand te ontcijferen.

    'Wonder' opent sober, na de eerste strofe barst het nummer echter los waarbij blazers en een stevige gitaarsound de compositie completeren. Beernink wordt halsoverkop verliefd op een nieuwe jongen in haar klas. Ze vindt hem een wonder, erg bijzonder, als een donderslag die je soms bij heldere hemel ziet en smeekt om samen in de liefde kopje onder te duiken.

    In 'De Schat van Anubis' zijn naast Loek Beernink ook nog vijf andere protagonisten - met name Iris Hesseling (Amber), Lucien van Geffen (Fabian), Vreneli van Helbergen (Patricia), Sven de Wijn (Jeroen) & Marieke Westenenk (Joyce) - te horen. De boodschap van de song is duidelijk: sla samen de handen in elkaar, want als je samenwerkt ontrafel je veel sneller de mysterieuze geheimen die op je pad kruisen.

    Nog zo'n fabelachtige ballade is 'Mooi lief zacht', waarin Nienke haar liefde voor Fabian bezingt, en het jazzy 'Ik wil zingen' handelt over het feit dat de protagoniste elk moment van de dag wilt zingen, het is haast sterker dan haarzelf.

    Topper van de plaat is de ruige rocksong 'Zondag', waarin Marieke Westenenk (Joyce) steeds reikhalzend uitkijkt naar het weekend, omdat ze dan haar geliefde die ergens ver weg verblijft, eindelijk kan zien.

    Tot slot zijn met de verdoken parel 'Sarah' en 'Tot ziens lieve dochter' twee songs uit de beruchte Anubis- schoolmusical 'Sarah en het Geheim van de Tombe' te beluisteren.

    Het merendeel van de songs werd geconcipieerd door het gouden trio Hans Bourlon, Gert Verhulst en Johan Vanden Eede, met uitzondering van 'Liefde is een raadsel' en 'De Schat van Anubis' (Alain Vande Putte & Miguel Wiels).

    Ook meer dan 10 jaar na de release heeft de iconische cd van 'Het Huis Anubis' nog niets aan kwaliteit ingeboet en mag bijgevolg niet in je (Studio 100) cd-collectie ontbreken!

    Ilyas Baert

    11-07-2018 om 11:24 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Studio 100
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STARLEY ZINGT OVER BI-SEKSUALITEIT OP NIEUWE SINGLE 'LOVE IS LOVE'
    Na het internationale succes van haar debuutsingle 'Call On Me', kroop Starley het voorbije jaar in de studio om aan haar aankomend album te werken dat eind 2018 moet uitkomen.

     'Love Is Love' is Starley haar vervolg op haar globale mega hit 'Call On Me' die wereldwijd meer dan 1 miljard keer gestreamd werd. 

    Starley haar pakkende muziek komt voort uit een combinatie van integriteit en zeer diepe maar persoonlijke teksten die gehoor vinden bij haar fans. 

    In 'Love Is Love' zingt de Australische zangeres over de negatieve reacties van haar vader tegenover haar bi-seksualiteit: 

    'You ask me if it’s your fault
    For letting me play with trucks when I was younger
    And then you went on to say, 
    How will I break this news to your mother'

    Starley over 'Love Is Love' en het bijhorende artwork: 

    "The cover for ‘Love Is Love’ is not to be about me. Although, this song is my personal story, it’s a song for everyone, so I felt like a heart was the perfect way to go. The plot twist is that the colours I chose are the very colours of the bisexual flag. I feel like there should be a flag that represents love in a ll forms - interracial, interfaith, gay, straight, bisexual, trans, and so on. Until that exists, I’ve chosen to use the colours of the bisexual flag because they relate to my personal journey.”

    11-07-2018 om 10:38 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    10-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 NJAM!-CHEFS SERVEREN FESTIVALMENU MET 7 STERREN!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het festival Lekker Klassiek presenteert zijn volledig menu. 

    En dat menu mag best indrukwekkend en culinair hoogstaand genoemd worden. 

    Het is duidelijk dat de bezoekers op méér mogen rekenen dan de klassieke festivalfood. 

    Gert Verhulst: "Lekker Klassiek is een uniek festival in een sfeervol zomers kader met prachtige en toegankelijke klassieke muziek. Daarnaast biedt Lekker Klassiek ook culinaire hoogstandjes. Je voelt dat de bezoekers vandaag meer verwachten op alle vlakken, dus ook op vlak van eten en drinken. Met het menu dat we vandaag presenteren, ben ik ervan overtuigd dat we onze gasten helemaal culinair in de watten zullen leggen. 

    Lekker Klassiek is een uniek festival dat toegankelijke klassieke muziek combineert met heerlijke gerechten op njam!-niveau in aanwezigheid van de njam-chefs. 

    Naast Roger van Damme en Peppe Giacomazza wordt het festival ook op smaak gebracht door Johan SegersDominique PersooneJan BuytaertMichaël VrijmoedBart DesmidtJan TournierDagny RosSteffi VertriestQuyên Truong ThiJulie Baekelandt en Manuel Wouters

    Rock-'n-roll chef
    Vandaag maakte Studio 100 ook bekend dat Jeroen De Pauw een culinaire creatie zal verzorgen tijdens Lekker Klassiek. 

    Jeroen De Pauw kookt vanuit zijn buikgevoel. Hij doet dat zonder te veel tierlantijntjes, met eenvoudige ingrediënten én een flinke portie rock-’n-roll. Hij straalt gezelligheid uit en dat maakt van hem de geschikte chef om heerlijk te komen barbecueën op Lekker Klassiek!

    Tijdens Lekker Klassiek serveert De Pauw gegrilde onglet met een fris slaatje van courgette en venkel. De vegetariërs worden verwend met heerlijke radicchiospiezen met kikkererwten en courgette. Bij beide gerechtjes komt een zomerse, gegrilde bruschetta met tomaat.

    Lekker Klassiek
    zaterdag 25 augustus 2018 

    Provinciaal Recreatiedomein De Schorre, Boom
    Tickets & info via www.lekkerklassiek.be

    10-07-2018 om 15:51 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STAD AALST KLAAR VOOR MEGA PARTY MET DE AALST TOP 111
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Stad Aalst pakt morgen (woensdag 11 juli 2018) uit met een gloednieuw muzikaal concept ter gelegenheid van het feest van de Vlaamse gemeenschap: de Aalst Top 111. 

    De Aalstenaar stemde de afgelopen weken massaal op hun favoriete Vlaamse muziek op de website van het evenement. 

    De resultaten van deze 'voting' resulteren in een unieke top 111. 

    DJ Sven Ornelis zal op basis van deze lijst morgen de Grote Markt van Aalst in vuur en vlam zetten. 

    Met dit gloednieuw en verrassend muzikaal concept wordt morgen op de Grote Markt een groot Vlaams volksfeest georganiseerd.

     Drie uur lang zal er gefeest en gedanst worden met de beste muziek van eigen bodem tijdens een spetterende DJ-set van Sven Ornelis. 

    Zoals bij een echt festival zal de sfeer magisch zijn: special FX, confetti, vuurwerk, lichtshow… 

    Zo beleefde je onze Vlaamse muziek nog nooit! 

    En bovendien is de toegang helemaal gratis. 

    Maar er is nog meer! 

    Sven Ornelis brengt enkele muzikale vrienden mee die hun of een andere verkozen nummer uit de Aalst Top 111 live zullen brengen. 

    Deze topartiesten zijn morgen alvast van de partij: Bart Kaëll, Udo, Tom Dice en Garry Hagger! 

    Sven Ornelis kijkt er alvast naar uit: "Op 11 juli mag ik de Grote Markt van Aalst in vuur en vlam zetten met de beste muziek van eigen bodem. Helemaal mijn ding! En als kers op de taart breng ik dus verrassing enkele artiesten mee die hun of een andere hit uit de Top 111 live zullen brengen! En misschien zijn er nog wel enkele verrassingen!”

    Wie op nummer 1 staat in de Aalst Top 111 wordt morgen bekend gemaakt. 

    Dit lied kan in elk geval doorgaan als de 'lieveling' van de Aalstenaar. 

    Dit nieuwe muziekconcept is een idee van LIVE Entertainment en wordt georganiseerd in opdracht van stad Aalst in samenwerking met Vlaanderen Feest! en de provincie Oost-Vlaanderen.  

    10-07-2018 om 15:49 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIETER EMBRECHTS IN EEN DUBBELROL OP NIGHT OP THE PROMS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Pieter Embrechts wordt de nieuwe presentator van de komende editie van Night of the Proms. 

    De Antwerpse singer-songwriter waagt zich bij zijn debuut onmiddellijk aan een unieke dubbelrol: die van gastheer én zanger. 

    De Belgische Milow en Amerikaanse singer-songwriter Suzanne Vega zijn reeds bekendgemaakt als eerste artiesten voor de editie van dit najaar. 

    EMBRECHTS IN 2017 VIRTUEEL, DIT JAAR IN LEVENDEN LIJVE OP HET PROMSPODIUM 

    De naam Pieter Embrechts komt niet uit de lucht gevallen. Ook in 2015 stond Embrechts al op de shortlist van de producenten van Night of the Proms, maar tot een samenwerking kwam het toen nog niet wegens andere bezigheden. 

    Op de vorige editie kreeg het publiek Embrechts al eens te zien op Night of the Proms: op het LED-scherm boven het podium, bij het duet ‘Envoûte Moi’ met Isabelle A. 

    “We hebben daar toen erg veel enthousiaste reacties over ontvangen. Ook Pieter, die in het Sportpaleis is komen kijken, was aangenaam verrast door de muzikale variatie van de avond en de vormgeving van de show in zijn geheel. Daarna zijn we in gesprek gebleven over een eventueel presentatorschap en allerhande muzikale ideeën”, aldus Jan Vereecke van Night of the Proms.

    “SUZANNE VEGA HEEFT ME OVER DE STREEP GETROKKEN” 

    Embrechts was verrast en gecharmeerd door het voorstel om niet enkel te presenteren, maar zelf ook te zingen. 
    Een combinatie die op Night of the Proms in Nederland al langer zeer geslaagd is gebleken.

     In Nederland werken we al enkele jaren samen met Leona Philippo, die naast presentatrice ook een voortreffelijke zangeres is. Die combinatie wilden we ook in België op het podium brengen.

    Dat Pieter een persoonlijke muzikale inbreng zou hebben in de show was voor hem een cruciaal element in de verkennende gesprekken..

    “Ik merkte meteen dat de organisatoren fijne mensen zijn die openstaan voor nieuwe ideeën. Het feit dat ze op zoek waren naar iemand die zowel in de muziek thuis is als in het presenteren maakte de vraag voor mij zeker interessant. Ik gaf aan dat het voor mij belangrijk was om op Night of the Proms ook iets te kunnen brengen dat aansluit bij mijn eigen muzikale parcours en dat vonden ze een goed idee. Het idee om een song te kunnen brengen met orkest vind ik prachtig en toen ik hoorde dat Suzanne Vega een van de solisten zou zijn heb ik niet lang getwijfeld en volmondig ja gezegd”, aldus Pieter Embrechts.

    10-07-2018 om 15:47 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FATMA TASPINAR EN XAVIER TAVEIRNE VERSTERKEN HET JOURNAAL LAAT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vanaf september presenteren Fatma Taspinar en Xavier Taveirne mee het Journaal Laat op Eén. 

    Nu Lieven Verstraete De 7de dag gaat presenteren, versterken zij als nieuwe gezichten de ploeg van vertrouwde ankers. 

    Fatma blijft naast anker actief als verslaggever van justitienieuws. 

    Xavier presenteert vanaf dit najaar De ochtend op Radio 1, afwisselend met Michaël Van Droogenbroeck. 

    De weken dat hij ’s ochtends niet presenteert, kan hij in het Journaal Laat te zien zijn.

    Inge Vrancken, hoofdredacteur Journaal: “Met Xavier en Fatma hebben we twee nieuwe, maar tegelijk ook vertrouwde gezichten, om het nieuws van de dag ’s avonds in een vlot en gebald overzicht te brengen naar de kijkers van Eén. Het anker van Journaal Laat neemt ook de VRT NWS Update voor z’n rekening die elke dag rond 18u08 (zes over zes) uitgezonden wordt op Eén en verschijnt op vrtnws.be.”

    Journaal Laat is er elke avond rond 11 uur te zien op Eén, en in de nachtlus.

    10-07-2018 om 15:41 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    09-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PARTYFRIEX SCOREN DÉ ZOMER-/VOETBALHIT: "ONZE 'IK MOET ZUIPEN' GAAT BIJNA EVEN HARD ALS HET TRIO DE BRUYNE - HAZARD - LUKAKU!"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Na Henkie’s ‘Lief klein konijntje’, de ‘Snollebollekes’ en Jebroer zijn ‘Kind van de Duivel’, zijn het dit keer de Nederlandse PartyfrieX en Schorre Chef die met hun ‘Ik moet zuipen’ een gigantische feesthit scoren. 

    “We hebben het niet wetenschappelijk onderzocht, maar als onze party-anthem wordt gespeeld, stijgt het drankverbruik zienderogen en wordt het aanzienlijk drukker aan de toog”, klinkt het bij de gasten. 

    Het liedje is al een tijdje uit, maar werd pas in het voorjaar opgepikt door de Vlaamse jeugd die het massaal begon mee te zingen en te streamen, waardoor de video op weg is naar de magische kaap van 5 miljoen YouTube-views.

    Kwam je dit weekend een bende vrijgezellen tegen of stond je aan de toog in Werchter te wachten op je drankje, dan hoorde je wel iemand ‘Ik moet zuipen’ inzetten, want zo hard gaat het ondertussen. 

    “Feestjes, bruiloften, jongerenkampen en het voetbal. Spelen de Rode Duivels en scoren ze, dan speelt de dj onmiddellijk ‘Ik moet zuipen’. Vrijdag was dat het geval in Antwerpen, maar ook in Hasselt en de rest van Vlaanderen zingt iedereen mee. We doen met Nederland niet mee aan het wereldkampioenschap, maar we scoren wel met ‘Ik moet zuipen’ en zien dat de Vlamingen er massaal plezier aan beleven. Het liedje gaat momenteel in Vlaanderen bijna even hard als de aanvalsgolven van het trio De Bruyne-Hazard-Lukaku…heerlijk toch!”, klinkt het bij de PartyfrieX.

    Hou je van feesten en ga je morgenavond op groot scherm kijken naar de halve finale van België tegen Frankrijk, dan kan je nu al je stembanden oefenen met de PartyfrieX-bom ‘Ik moet zuipen’. 

    Bekijk hier de videoclip en zing mee!

    09-07-2018 om 16:33 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DATAVERBRUIK DOOR HET DAK DOOR FESTIVALS EN WEDSTRIJDEN VAN DE RODE DUIVELS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op basis van de recordopkomst in Werchter, en zolang de zon blijft stralen, kunnen we één ding met zekerheid zeggen: het festivalseizoen is begonnen. 

    En met een absolute knaller dan nog! 

    Dat blijkt uit de explosie van mobiel dataverkeer tijdens de eerste grote evenementen.

    Vooral het mobiele dataverbruik barstte letterlijk uit zijn voegen: tijdens Werchter Boutique is het verviervoudigd en tijdens Graspop verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar. 

    Bij Rock Werchter, de echte barometer van de sector, zagen we dit weekend nog een sprong van 100% in het dataverbruik.

    Overigens wordt deze stijging uiteraard beïnvloed door het parcours dat de Rode Duivels afleggen op het WK. 

    Op Graspop verdubbelde het  dataverbruik kortstondig tijdens de match België-Tunesië. 

    Ook de explosie in het verbruik op Werchter Boutique – het eerste WK weekend - kan waarschijnlijk deels verklaard worden door de voetbalkoorts. 

    En ook de wedstrijd van de Duivels tegen Brazilië vorige vrijdag op de wei van Rock Werchter gaf een piek. 

    Het effect bleef daar weliswaar eerder beperkt omdat er op de wei verschillende reuzeschermen geplaatst werden. Dat heeft ertoe geleid dat minder mensen de wedstrijd zelf streamden.

    De comeback van bellen en sms’en

    Een verrassender feit: de sms, die in 2017 leek weg te deemsteren en grotendeels het onderspit moest delven tegen instant messaging-apps als WhatsApp en Facebook Messenger, lijkt opnieuw in de gunst te vallen van de festivalgangers. 

    Het aantal sms'en dat tijdens Werchter Boutique en Graspop verstuurd werd, is op een jaar tijd maar liefst verdubbeld en met 20% gestegen tijdens Rock Werchter. 

    Ook het aantal belminuten verdubbelde op Graspop en Rock Werchter ten opzichte van vorig jaar, en verviervoudigde zelfs bijna tijdens Werchter Boutique!

    Ook dit zou een effect kunnen zijn van het WK.

    Vooruitlopen op de vraag

    Om tegemoet te kunnen komen aan deze steeds toenemende vraag op zijn mobiel netwerk, heeft Telenet zoals de vorige jaren zijn technische uitrusting ter plaatse moeten versterken. 

    Daarom werden dit jaar maar liefst 9 tijdelijke installaties ingezet voor Rock Werchter. Dat zijn er twee meer dan vorig jaar. 

    Voor Tomorrowland zal Telenet zelfs 11 tijdelijke installaties plaatsen. Een record!  

    De operator versterkt ook de 'backbone'-infrastructuur achter deze antennes door ze rechtstreeks met glasvezel te verbinden met de kern van het netwerk van Telenet.

    Hierdoor zijn transmissiesnelheden tot 2 gigabit per seconde mogelijk, ofwel vijf keer sneller dan de traditionele transmissie via straalverbinding. 

    Alle sites van Rock Werchter, Tomorrowland, Pukkelpop en Graspop zullen dus voortaan verbonden zijn met de glasvezel van Telenet. 

    Voor de grootste festivals zullen deze infrastructuren trouwens het hele jaar ter plaatse blijven.

    Op de sites die nog niet over glasvezel beschikken, zal Telenet een nieuwe technologie inzetten: de E-Band, die het mogelijk maakt om de transmissiesnelheid via straalverbinding te verdubbelen.

    Een eigen mobiele frequentie

    Tot slot gaat Telenet, om te kunnen tegemoetkomen aan de vraag en congestie te voorkomen, nog een stap verder: het activeert gewoon een nieuwe radiofrequentieband ter gelegenheid van de festivals. 

    Concreet activeert Telenet de band van 2.600 Mhz ter aanvulling van die van 1.800 Mhz om gebruikers 4G+ aan te bieden, wat downloadsnelheden mogelijk maakt die tot 100% hoger liggen dan bij de klassieke 4G. 

    09-07-2018 om 15:27 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    07-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERBREEKT TRAVIS PASTRANA MAANDAG DE EVEL KNIEVEL-RECORDS EN SPRINGT HIJ OVER 50 AUTO'S, 16 AUTOBUSSEN EN DE BEFAAMDE CAESARS PALACE FONTEIN?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maanden kijkt hij er al naar uit, meervoudig X-Game medaillewinnaar en live action sportheld Travis Pastrana, en aanstaande maandag is het eindelijk zover. 

    Om 09.00 uur start hij zijn motor en begint de freestyle motorsportkampioen aan de grootste, spannendste en meest gedurfde uitdaging uit zijn carrière. 

    Pastrana geeft zichzelf drie uur om 3 stunts van de wereldvermaarde Amerikaanse stuntman Evel Knievel te evenaren en te verbeteren. 

    Knievel’s bekendste stunt is de sprong met zijn motor, 50 meter over de legendarische Caesers Palace fontein

    Travis wil dat record verbeteren en hij wil ook de eerste FMX-rijder zijn die over meer dan 50 auto’s springt en 16 autobussen, twee andere records van Evel Knievel. 

    “Als hij slaagt in zijn missie is Pastrana de eerste die drie stuntsprongen doet in één nacht. Het is crazy, want hij besliste ook om gebruik te maken van een V-Twin motor, vergelijkbaar met wat Evel Knievel destijds gebruikte”, klinkt het in Pastrana’s omgeving.

    Speciaal voor de stunt van Travis Pastrana slaan Nitro Circus en tv-zender HISTORY® de handen in elkaar voor ‘Evel Live’, het programma waarin de kijkers de drie Evel Knievel-stunts van Travis Pastrana kunnen meemaken, rechtstreeks vanuit Caesars Palace, Las Vegas. 

    Travis en de kijkers worden tijdens de recordpogingen op de hoogte gehouden van de weersomstandigheden, want de stunts zijn niet zonder risico’s. 

    Beroemdheden en deskundigen schuiven aan om aan tafel de prestaties van Travis te bespreken. 

    Freestyle motorsporthelden Carey Hart en Johnny Knoxville (The "Jackass" -serie, "Action Point", "Being Evel") delen hun inzichten en ervaringen op een set die uitzicht geeft op de Caesars Palace fonteinen. 

    Naast Travis’ familie en vrienden, is Kelly Knievel, de zoon van wijlen Evel aanwezig. Hij geeft tekst en uitleg over zijn vader. Wie hij was en hoe groot zijn impact was op de actiesport en popcultuur. In de uitzending worden archiefbeelden getoond en de geschiedenis verteld achter de gewaagde sprongen. 

    “Travis is klaar om opnieuw geschiedenis te schrijven”, zegt zijn woordvoerder.

    Hou je van live action sport, dan moet je dit najaar komen kijken naar de nieuwe ‘You Got This’-tour van Nitro Circus Live. 

    Zondag 9 december eindigt de tour in het Antwerps Sportpaleis, waar sportjournalist Ruben Van Gucht een exclusieve BMX-stunt demonstratie geeft. 

    Tickets voor Nitro Circus Live bestel je op www.nitrocircus.com

    07-07-2018 om 15:53 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE ZOMERSINGLE VAN DE STOEMPERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De echte zomer staat voor de deur... tijd dus voor een nieuwe single voor de dame en heren van De Stoempers!

    Zoals iedere zomer komt dit vrolijke viertal weer aanzetten met een aanstekelijk melodietje. 

    Deze keer zochten ze hun inspiratie bij de voormalige formatie 'Cartoons' en pikten er de hit 'Witch Doctor' uit. 

    In de versie van De Stoempers, voorzien van een leuke Vlaamse tekst, wordt dit nummer deze zomer gegarandeerd een oorwurm die je niet snel uit je hoofd zal krijgen. 

    "Oe ie oe ah ah" van De Stoempers is digitaal verkrijgbaar als download en via streaming.

    Fans kunnen het nummer hier downloaden https://lnk.to/OeIeOeAhAh

    07-07-2018 om 15:48 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE WEBSITE ROND RECLAMEWIJSHEID VOOR KINDEREN EN JONGEREN

    Hedendaagse reclame is dusdanig verweven met gewone media-inhoud dat het voor consumenten, kinderen en jongeren in het bijzonder, erg moeilijk is om reclame te herkennen. Zo verwijzen influencers vaak naar merken en producten in hun vlogs en Instagramposts. 

    Een doelgroep die het bijzonder moeilijk heeft met het herkennen van geïntegreerde vormen van reclame zijn kinderen. 

    Daarom ging het AdLit project (AdLit staat voor ‘advertising literacy’ of reclamewijsheid) na hoe kinderen en jongeren kritisch kunnen leren omgaan met reclame, zodat ze opgroeien tot geïnformeerde consumenten die zelf bewuste keuzes maken. 

    Vanuit de nood om kinderen en jongeren kritisch stil te laten staan bij (subtiele) reclame werd de website reclamewijs.be ontwikkeld.

    AdLit, dat is (reclame)wijs…

    De website is het resultaat van vier jaar onderzoek rond reclamewijsheid: de vaardigheden en kennis die nodig zijn om reclame op een bewuste manier te verwerken. 

    Dit betekent reclame herkennen, maar ook de commerciële bedoelingen erachter begrijpen en bewust nadenken over reclame (Welke strategie gebruiken de reclamemakers? Welke emoties wekt deze reclame bij mij op? Vind ik deze reclame eerlijk?).

    Het AdLit-project wordt gecoördineerd vanuit het Centrum voor Persuasieve Communicatie van de Universiteit Gent. Andere partners van dit project zijn: vakgroep Marketing (UA), onderzoeksgroep MIOS (UAntwerpen), CiTiP (KU Leuven), vakgroep Onderwijskunde (UGent) en CEMESCO (VUB).

    … niet enkel voor kinderen en jongeren

    AdLit ontwikkelde ook tools die ouders, leerkrachten, het middenveld en de reclamesector kunnen bijstaan op het vlak van reclamewijsheid voor kinderen en jongeren. 

    Deze tools werden ontwikkeld in samenspraak met relevante stakeholders uit die doelgroepen.

    Alle informatie staat gebundeld per doelgroep. Op de website is informatie terug te vinden voor jongeren, ouders, leerkrachten, organisaties, en de reclamesector.

    • Jongeren: jongeren vinden er onder meer reclamewijze games en een animatiefilm over reclame op sociale media. De games leren jongeren nieuwe vormen van reclame te herkennen, overtuigingsstrategieën te begrijpen en kritisch na te denken over reclame.
    • Ouders: ouders vinden op de website informatie om samen met hun kind te werken rond reclamewijsheid, evenals een toolbox met meer info over juridische aspecten rond kinderen en reclame.
    • Organisaties: ook vanuit allerlei organisaties (bijv. Steunpunt Mens en Samenleving, Gezinsbond of Vlaams Instituut Gezond Leven) bestaat er de vraag naar informatie omtrent de reclamewijsheid. Op de website vinden ze  rapporten en tools om kinderen en jongeren kritisch te leren omgaan met reclamewijsheid.
    • Leerkrachten: AdLit brengt twee lessenpakketten uit, 1 voor basisonderwijs, en 1 voor het secundair onderwijs. Beide pakketten zijn gebaseerd op grondig wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast heeft het Vlaams Instituut Gezond Leven samen met AdLit een pakket uitgebracht specifiek rond reclame en voeding. 
    • Reclamesector: voor de reclamesector bundelde AdLit informatie over de juridische aspecten, en rapporten.
    • Reclamelabels: kinderen hebben het bijzonder moeilijk om geïntegreerde vormen van reclame te herkennen. Om hen hierbij te helpen wordt in de praktijk gebruik gemaakt van zogenaamde reclamelabels, die de commerciële inhoud aanduiden. Uit het AdLit-onderzoek blijkt dat deze reclamelabels kinderen onvoldoende helpen om reclame te herkennen. Op basis van de onderzoeksresultaten formuleerden de wetenschappers concrete aanbevelingen voor de sector: een waarschuwing vooraf is duidelijker voor kinderen dan op het moment dat de commerciële inhoud verschijnt, vermijd Engelse termen, vermijd afkortingen, vestig meer aandacht op het reclamelabel (bijvoorbeeld door felle kleuren te gebruiken), enz.
    • Chatbot: AdLit betrok ook de reclamesector bij het project. De sector vroeg naar een laagdrempelige en praktische tool die adverteerders helpen om de relevante regels en de best geplaatste instantie inzake reclame en minderjarigen te vinden. AdLit werkt aan een chatbot, die in real time antwoord geeft op een reeks juridische vragen en/of doorverwijst naar de gepaste instantie voor meer informatie.

    Over AdLit

    Het doel van het AdLit project (wat staat voor ‘advertising literacy’ of reclamewijsheid) is nagaan hoe we kinderen en jongeren kunnen leren omgaan met reclame, zodat ze opgroeien tot geïnformeerde consumenten die zelf bewuste keuzes maken.

    Het AdLit project wordt gecoördineerd vanuit de Universiteit Gent, onderzoeksgroep CEPEC (vakgroep Communicatiewetenschappen). Andere partners van dit project zijn: vakgroep Marketing (UAntwerpen), onderzoeksgroep MIOS (UAntwerpen), ICRI (KU Leuven), vakgroep Onderwijskunde (UGent) en CEMESCO (VUB).

    07-07-2018 om 15:46 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JETTIE PALLETTIE ZORGT MET 'PINTEN & PATATTEN' VOOR EEN KNALLENDE AFTERPARTY!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen “Pakken, pakken, pakken, wat je lekker pakken kan”, zingt de feestorkaan Jettie Pallettie terwijl ze haar muzikale ‘Pinten & Patatten’ uitdeelt. 

    De titelsong van haar recentste album is meteen de nieuwe single van de populaire blondine, die in één adem zorgt voor een stevige afterparty. 

    “Een koud pintje met vers gebakken frietjes – wij noemen het patatten – en meer heb je niet nodig om er een tof feestje van te maken. De Vlamingen zijn er verknocht aan. Dat merk ik als ik in de feesttenten sta, op braderijen, op de koers of het voetbal. Overal kom ik ‘Pinten & Patatten’ tegen en die vreugde heb ik netjes verwerkt in een originele, tijdloze meezinger met een zomers randje. De Jettie Pallettie-beat maakt het nummer herkenbaar, waardoor je niet kan stilstaan. Je zingt het vanzelf mee merkte ik al in Blankenberge, Antwerpen, Hasselt en Maastricht, want zo universeel is het liedje”, zegt de partyzangeres enthousiast.

    Jettie Pallettie blijft ook investeren in leuke clipjes: “Omdat mijn fans het waarderen en ze goed worden bekeken op het internet.”

    De ‘Pinten & Patatten Afterparty’ komt helemaal op smaak dankzij het ‘Blonde Jettie’-biertje, dat Jettie begin juni voorstelde bij brouwerij De Saeter in Eke-Nazareth. 

    “Samen met Kurt van Dépoo 7 brengen we mijn biertje exclusief, gelimiteerd op de markt. Op mijn website kan je het genietbiertje bestellen. Tijdens de perspresentatie hebben we de clip opgenomen in de brouwerij en dat zorgt voor doldwaze feesttoestanden

    Op het gelijknamige album ‘Pinten & Patatten’ vind je Jettie haar nieuwe afterparty-single terug.

    Meer info vind je op www.jettiepallettie.com

    07-07-2018 om 15:43 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs