Zoeken in blog

Inhoud blog
  • DE STRAFSTE PROGRAMMA'S VAN HIER EN INTERNATIONALE TOPCONTENT DAT VIND JE IN 2022 OP EEN, CANVAS EN VRT NU
  • GENIET TOT 30 JANUARI OPNIEUW VAN 'THE CHRISTMAS SHOW - HOME EDITION'!
  • DEEP BRIDGE MAAKT NIEUWE SPEELDATA BEKEND!
  • METEJOOR GEEFT EXTRA CONCERT OP ZATERDAG 7 MEI 2022 IN TRIXXO THEATER HASSELT
  • BRIT FLOYD NIEUWE DATA OP VRIJDAG 28 OKTOBER 2022 IN STADSSCHOUWBURG ANTWERPEN & ZATERDAG 29 OKTOBER 2022 IN KURSAAL OOSTENDE
  • K3 MET ALBUM EN SINGLE OP NUMMER 1!
  • BV'S; OUDE BEKENDEN EN NIEUWE GEZICHTEN IN SPECIALE VIP-EDITIE VAN DE BUURTPOLITIE
  • EEN MENGSEL VOOR IJS LATEN AANBRANDEN? SERGIO KAN DAT!
  • SIEG DE DONCKER DOET VERRASSENDE INTREDE IN FAMILIE
  • STAF EN CO BEVELEVEN MAGISCHE KERST IN HET ZWEEDSE HOGE NOORDEN
  • LUMIERE STADSBIOSCOPEN OPENEN OPNIEUW DE DEUREN VANAF 29 DECEMBER
  • DE MIA'S EN DE GOUDEN K'S WORDEN VERPLAATST NAAR APRIL 2022
  • DE EMOTIES LOPEN HOOG OP IN DE STERKSTE HANDEN
  • JULIA MAAKT VAN K2 WEER K3!
  • TRIBUTE BAND 'MYDONNA' BRENGT ALS EERSTE SINGLE EEN COVERVERSIE VAN MADONNA'S CONTROVERSIËLE WERELDHIT 'FROZEN'
  • WORKSHOP VAN KINDERPSYCHOLOGE EN EN AUTEUR KLAAR HAMMENECKER WAS EEN VOLTREFFER
  • 'THE SOUND OF MUSIC' TELT AF NAAR DE PREMIERE!
  • STUDIO 100 HAALT MAAR LIEFST DRIE ENSOR-NOMINATIES BINNEN!
  • WEGENWACHTER ANTHONY HELPT FIETSER OP SCHATTENJACHT UIT DE NOOD IN 'PECH ONDERWEG'
  • ARSENAL LIVE INDOOR OP VRIJDAG 13 MEI 2022 IN LOTTO ARENA: NIEUUWE DATUM!
  • VTM STELT 30 JAAR FAMILIE FEEST UIT
  • EXCLUSIEF OP VTM GO: EEN BLIK ACHTER DE SCHERMEN VAN JAN DE LICHTE
  • NACHTWACHT KOMT TERUG NAAR HET THEATER!
  • CHARLES OP DONDERDAG 20 OKTOBER 2022 IN ANCIENNE BELGIQUE
  • STEF WAUTERS BEKROON MET WABLIEFT-PRIJS VOOR HELDERE COMMUNICATIE
  • JENS DENDONCKER GEEFT EEN PERSOONLIJKE BOODSCHAP IN HET TEKEN VAN RODE NEUZEN DAG
  • EERSTE NAMEN VESTROCK 2022
  • LIONEL RICHIE IS DE EERSTE LOKERSE FEESTEN 2022 HEADLINER
  • MANESKIN OP 2 JULI OP ROCK WERCHTER 2022
  • VRT NWS LANCEERT NIEUWE PODCAST ROND JONGEREN EN OPINIE
  • THEATERSHOW KOM ERBIJ VOOR K3 IN NIEUWE BEZETTING DIT NAJAAR OOK TE ZIEN IN NEDERLAND
  • IN DEN OLIFANT ONTVANGT NU ZATERDAG KLAAR HAMMENECKER VOOR DE VOORSTELLING VAN HET BOEK EN EEN EXCLUSIEVE '50 KEER DURVEN'-WORKSHOP
  • LISA DEL BO, DIE SCHNAPPERS EN NOG ZES TOPARTIESTEN ZIJN IN MAART TE GAST OP HET ZESTIENDE SCHLAGERFESTIVAL
  • ELLEN HAEKENS UIT RIEMST IN VIJFDE AFLEVERING VAN SUCCESVOLLE TV PLUS-REEKS 'MY RIGORGEOUS LIFE'
  • HET LOOPT BIJNA MIS MET DE VERHUISWAGEN IN 'IK VERTREK UIT VLAANDEREN'
  • GOOSE OP VRIJDAG 1 APRIL 2022 IN ANCIENNE BELGIQUE: EXTRA CONCERT!
  • SLODDERVOS ANDY PEELMAN MOET EN ZAL LEREN OPRUIMEN IN HOE ZAL IK HET ZEGGEN
  • STEF WAUTERS BEKROON MET WABLIEFT-PRIJS VOOR HELDERE COMMUNICATIE
  • HEBBEN CHRISTOPHE EN NICK EEN BETERE GAYRADAR DAN DINA EN ANDY?
  • MONOPOLY KOMT THUIS
  • BESTSELLER LONNEKE VAN ENGELEN WORDT VERFILMD
  • CORONA SCHEIDT ZANGER BORIS VAN DER HAM VAN ZIJN KINDEREN IN NIEUW-ZEELAND
  • SOPHIE ELLIS-BEXTOR OP 3 APRIL IN LA MADELEINE IN BRUSSEL
  • GHOST OP DINSDAG 3 MEI 2022 IN VORST NATIONAAL
  • NATALIA DE MUSICAL, NIEUW MUZIKAAL SPEKTAKEL OP PLAY4
  • WIE MAAKT K2 WEER K3?
  • K3 KOMT MET EIGEN IMMERSIVE K3 BOOTCAMP
  • ARTIESTEN VAN LIEFDE VOOR MUZIEK STEKEN JONGEREN EN HUN LEERKRACHT EEN HART ONDER DE RIEM IN LIEFDE VOOR MUZIEK SPECIAL
  • 16 KEER NIEUW VOOR ROCK WERCHTER 2022
  • MEER DAN 30 TOPARTIESTEN ZORGEN VOOR DE APOTHEOSE VAN RODE NEUZEN DAG
    Categorieën
  • 123 Comedy Club (2)
  • 3Pees (1)
  • Abimo (8)
  • Actualia (19858)
  • Amfi Theaterproducties (1)
  • Baeckens Books (34)
  • Bakermat (14)
  • Ballon Media (71)
  • BATS (2)
  • Benelive (11)
  • Benelux Theater (1)
  • Bis Producties (1)
  • Borgerhoff & Lamberigts (6)
  • Boston (1)
  • Bros Producties (2)
  • CC Merksem (3)
  • CD-recensie (80)
  • Clavis (2)
  • Comics Station Antwerp (1)
  • De Harmonie (1)
  • De Komedie Compagnie (9)
  • De Speling (1)
  • Deep Bridge (3)
  • Dutch FilmWorks (4)
  • Echt Antwaarps Teater (40)
  • Efteling (1)
  • EIC (3)
  • Entertainment One (5)
  • Exclusief (2)
  • Experimentele Werkgroep voor Toneel (1)
  • Expo (1)
  • Fakkelteater vzw (1)
  • FRS Showcase (5)
  • Garifuna (3)
  • Geert Hoste (3)
  • Goedenavond (1)
  • Gracia Live (3)
  • Greenhouse Talent (1)
  • Harlekijn Holland BV (5)
  • Het Achterland vzw (1)
  • Het Huis Van Take Twee (2)
  • Het Prethuis (2)
  • HETPALEIS (1)
  • Hotel Hungaria (2)
  • Ilyas Baert (5)
  • Independent Films (2)
  • Judas TheaterProducties (2)
  • King Entertainment (1)
  • Koekstraat (1)
  • Lannoo (1)
  • Listen Up (1)
  • Live Nation (14)
  • Loge10 Theaterproducties (9)
  • Lot's Foundation (1)
  • Luc Stevens Producties (1)
  • Maandacht (1)
  • Manteau (1)
  • Marc D'Hollander (1)
  • Marmalade (2)
  • Medialaan (3)
  • Mercis Publishing (6)
  • Music Hall (18)
  • Musicalia (1)
  • Nekka (3)
  • Nieuw Amsterdam (1)
  • Noordteater (2)
  • Nu Nogh (1)
  • Paljas Producties (5)
  • Paradiso Filmed Entertainment (1)
  • Peter Verstraelen Agency (2)
  • PSE (7)
  • Roxy Theaterproducties (1)
  • Rumoer (2)
  • Sanoma (1)
  • SBS Belgium (1)
  • Segunda (1)
  • Shelter (1)
  • So What? Productions (1)
  • Standaard Uitgeverij (59)
  • Strip2000 (3)
  • Studio 100 (213)
  • Theater aan de Stroom (4)
  • Theater Familie (1)
  • Theater Malpertuis (1)
  • Theater Zeemanshuis (6)
  • Theaterimpresariaat XL & Lapinne (4)
  • Theatertainment (1)
  • Twin Pics (1)
  • Uitgeverij Harlekijn (1)
  • Uitgeverij Vrijdag (1)
  • Uitgezonderd. (10)
  • Van Halewyck (9)
  • VIP (1)
  • VRT Line Extensions (6)
  • ZEB (1)
  • Zodiak Belgium (1)
  • [PIAS] Comedy (1)
  • Music, Media & Entertainment
    Actualia en recensies van theatervoorstellingen, musicals, concerten, cd's, dvd's, strips & boeken
    12-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEER DAN 60% VAN DE VLAAMSE JONGEREN VINDT HET ONDERNEMERSCHAP EEN INTERESSANTE CARRIÈREKEUZE

    Meer dan de helft van de Vlaamse jongeren tussen 18 en 29 jaar beschouwt het ondernemerschap als een interessante carrièrekeuze. 

    De resultaten wijzen op een kentering in de manier waarop jongeren naar ondernemen kijken.

    Ondernemen is cool. Komt het door de alomtegenwoordigheid van het internet, de opgang van sociaal ondernemerschap, of de aanhoudende inspanningen van de Vlaamse Overheid en tientallen gangmakers in het Vlaamse onderwijslandschap? 

    Feit is dat Vlaamse jongeren ondernemen meer dan ooit als een interessante carrièremogelijkheid zien.

    Een carrière met aanzien

    Het onderzoek toont aan dat maar liefst 60% van de Vlaamse jongeren tussen 18 en 29 jaar ondernemerschap als een wenselijke carrièrekeuze beschouwt. 

    Verder vindt 77% van hen dat succesvolle ondernemers in Vlaanderen aanzien en respect genieten.

    Hiermee percipiëren jongeren ondernemerschap beduidend positiever dan de rest van de Vlaamse bevolking (30 – 64 jaar).

    Terwijl slechts 34% van de jongeren vindt dat de media in Vlaanderen vaak verhalen over succesvolle jonge bedrijven toont, kent ongeveer de helft van hen een ondernemer in zijn of haar nabije omgeving. 

    Deze cijfers duiden op een lang verhoopte ommezwaai in de Vlaamse ondernemerschapscultuur.

    Geloof in eigen kunnen

    Toch zetten onze Vlaamse jongeren niet onmiddellijk de stap naar ondernemerschap. 

    Ongeveer 5% van hen startte recent een eigen zaak op of is er één aan het opstarten. 

    Deze aarzeling is vooral te wijten aan de inschatting van eigen kennis en vaardigheden. 

    Maar 30% van de Vlaamse jongeren denkt over de nodige competenties te beschikken om een eigen bedrijf op te starten. 

    En van alle jongeren die opportuniteiten zien, geeft maar liefst 56% aan dat angst om te falen hen ervan zou weerhouden om als ondernemer van start te gaan.

    De perceptie van hun eigen kunnen ligt daarmee beduidend lager dan bij de rest van de Vlaamse bevolking.

    Structureel opleiden en ondersteunen

    De resultaten van de bevraging wijzen op de grote nood aan opleiding, begeleiding en ondersteuning van jongeren met ondernemerszin. 

    De overheid en ondernemersnetwerken als VOKA namen hier reeds diverse initiatieven (bv. Bryo), en ook verschillende Vlaamse universiteiten en hogescholen zetten opleiding en begeleiding op. 

    Zo heeft de Universiteit Gent een ruim aanbod van keuzevakken rond ondernemerschap voor studenten uit alle faculteiten, en worden student-ondernemers professioneel begeleid bij het opstarten van hun bedrijf (zie Durf Ondernemen).

    De vraag rijst naar een structurele inbedding van dit soort initiatieven in alle opleidingen, van kleuter- tot hoger onderwijs, en zowel in exacte als humane en sociale richtingen. 

    Onze maatschappij wordt geconfronteerd met een veelheid aan uitdagingen en heeft ondernemende oplossingen uit diverse domeinen nodig.

    Structureel inzetten op het aanleren van ondernemerszin en -vaardigheden bij al onze jongeren kan hen de nodige vaardigheden en het bijhorende zelfvertrouwen geven om hieraan bij te dragen.

    Methode

    Dit onderzoek bevroeg meer dan 1000 Vlamingen tussen de 18 en de 64 jaar. 

    Het werd uitgevoerd in opdracht van de Vlaamse Overheid door het team van professor Petra Andries (Centre for Entrepreneurship Research, Universiteit Gent). 

    Haar team maakt deel uit van het Steunpunt Economie en Ondernemen dat de Vlaamse Overheid ondersteunt in haar beleid rond ondernemerschap.

    12-07-2018 om 14:40 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KRIS VERVAET AAN DE SLAG ALS DIRECTEUR PUBLISHING EN DIGITALE BUSINESS ONTWIKKELING BIJ DE PERSGROEP PUBLISHING EN MEDIALAAN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kris Vervaet gaat vanaf begin september 2018 aan de slag als Directeur Publishing en Digitale Business Ontwikkeling in het nieuwe mediabedrijf dat ontstaat door de samensmelting van de Persgroep Publishing en MEDIALAAN. 

    Hij wordt verantwoordelijk voor de business unit Publishing (Het Laatste Nieuws, HLN.be, Dag Allemaal, Humo, De Morgen, Story, …) en komt ook aan het hoofd te staan van de nieuwe digitale business divisie binnen het ééngemaakte bedrijf. 

    Hij zal ook deel uitmaken van het executive team van dit nieuwe mediabedrijf. 

    De 47-jarige Kris Vervaet is op dit moment Senior Vice President Business Customer Division bij EDF in Frankrijk.

    Dirk Lodewyckx, CEO a.i.“Kris heeft in zijn loopbaan heel wat ervaring opgedaan die erg van pas komt in ons toekomstverhaal. Hij bouwt al jaren aan een rechtstreekse relatie met klanten en gebruikers zowel in sales als marketing en dat onder zware druk van de concurrentie. Digitale initiatieven en ontwikkelingen zijn hem dus niet vreemd net als het begeleiden en creëren van teams die door een grote transformatie gaan. We verwelkomen Kris met veel plezier in ons team.”

    Kris Vervaet: “Ik ben enorm gemotiveerd om de Persgroep Publishing en MEDIALAAN te vervoegen op een historisch moment in de geschiedenis van het bedrijf. Eén bedrijf maken van de Persgroep Publishing en van MEDIALAAN is een fantastische uitdaging, enig in Europa, en het is dan ook een eer om deel uit te maken van dit unieke project. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat het samenbrengen van de vele talenten uit deze twee sterke Vlaamse mediaspelers kan leiden tot een heel innoverend en boeiend verhaal voor al onze surfers, lezers, luisteraars en kijkers. Ik kijk er naar uit om zo snel mogelijk kennis te maken met het team.”

    Kris Vervaet is burgerlijk ingenieur van opleiding en werkt sinds 3,5 jaar als Senior Vice President Business Customer Division bij EDF in Frankrijk. Ervoor werkte hij drie jaar bij EDF Luminus als Chief Commercial Officer. Voor EDF werkte hij 18 jaar bij Proximus, in zijn laatste functie als Vice President Marketing & Sales Channels.

    12-07-2018 om 14:36 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CAST VOOR DE LUIZENMOEDER IS NU VOLLEDIG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De cast van De Luizenmoeder, de nieuwe comedy van VTM is nu volledig, en vandaag voorgesteld. Naast Lynn Van Rooyen, Tom Audenaert en Els Dottermans zullen ook Katelijne Damen, Elise Bundervoet, David Cantens, Maarten Ketels, Steven Beersman, Isabelle Van Hecke, Hélène Devos, Ikram Aoulad en Abdul Malik Mohammed te zien zijn in deze ensemble comedy.

    HERKENBARE SITUATIES

    De Luizenmoeder speelt zich af in één van de meest herkenbare arena’s: de lagere school. Want iedereen is ooit wel naar school geweest, heeft nu kinderen op school of zit nog altijd op die schoolbanken. En de satire draait rond het gedrag van ouders, leerkrachten, directie en de kinderen zelf. Ouders die mekaar de loef afsteken, beslissingen van de directie die maar niet genomen worden wegens politiek niet-correct, kids die niet langer gewoon ‘moeilijk’ zijn maar leiden aan ADHD, OCD, CD, Pdd-nos, Asperger, hoog sensitiviteit enz. De serie draait rond allerlei absurde situaties die erg herkenbaar zijn voor iedereen want de school is een afspiegeling van de hedendaagse wereld geworden, met regels voor wat er in klaslokalen al dan niet mag, eigen whatsapp groepen voor de ouders, ‘wie haalt welk kind wanneer op’-afspraken, tienminutengesprekken en ... luizenmoeders. Moeders die bij alweer een luizenplaag op school, de haren van de kinderen moeten kammen en onderzoeken. De laagste sport op de ladder voor elke ouder die wat hoger op wil in de hiërarchie van ouders die wat meer inspraak willen in de school van haar of zijn kind.

    WIE IS WIE IN DE LUIZENMOEDER?

    De Luizenmoeder is een bewerking van de Nederlandse successerie. 

    Regisseur Maarten Moerkerke (Deadline, 13 Geboden, Coppers, De Bende van Jan De Lichte) kon onderstaande cast verzamelen.

    • Lynn Van Royen (Spitsbroers, Beau Sejour, Tabula Rasa) speelt Hannah,  moeder van Fleur en in aflevering gebombardeerd tot de ‘luizenmoeder’    
    • Els Dottermans (Amateurs, Oud-België, Loslopend Wild) is Juffrouw Els van het 1ste leerjaar  
    • Tom Audenaert (Kafka, Hasta La Vista, Nieuw Texas) is schooldirecteur Erik  
    • Katelijne Damen (De Smaak van De Keyser) is Juffrouw Chantal van het 5de leerjaar 
    • Elise Bundervoet (Buiten de Zone) is Nancy, voorzitter ouderraad en assistente van de directeur
    • Maarten Ketels (Groenten uit Balen, De Rodenburgs) speelt conciërge Ronald 
    • Steven Beersman (Theatergroep Arsenaal/Lazarus) is Karel, vader van Maledieve  
    • Isabelle Van Hecke (Le Ciel Flamand, Bevergem, Marsman) speelt Angelique, moeder van Joelle
    • Hélène Devos (Belgica) is Kim, moeder van Youandi   
    • Ikram Aoulad  (Cordon, De 16, Het Tweede Gelaat) is Mel, moeder van Shanaya
    • David Cantens  (Marsman, Nieuw Texas)  speelt Joeri, vader van Rita  
    • Abdul Malik Mohammed (Spitsbroers, So You Think You Can Dance) speelt Kenneth, vader van Rita   

    OPNAMEN HEEL DE ZOMER

    Het is een speling van het lot. 

    Sommige kinderen die nu vakantie hebben, maar toch mee acteren in De Luizenmoeder gaan augustus dus deels toch op de schoolbanken doorbrengen. 

    Heel de zomer door wordt er gedraaid op en rond een school in het Antwerpse.    

    12-07-2018 om 14:30 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    11-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD-RECENSIE: HET HUIS ANUBIS (EDITIE 2018)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het Huis Anubis leeft nog steeds gigantisch! Om die reden heeft Studio 100 onlangs het in 2007 gereleasde album in een nieuw jasje uitgebracht. 

    Opener is de titeltrack 'Het Huis Anubis', meteen gevolgd door de magistrale ballade 'Hij', puik geperformed door lead zangeres Loek Beernink (Nienke).

    'Het Geheim' fungeerde als titeltrack van het tweede seizoen en valt op door het strakke rijmschema en de mystieke sound.

    In het opzwepende 'Liefde is een raadsel' probeert Loek de magie van verliefdheid te ontmantelen en de reden van het verliefd zijn op iemand te ontcijferen.

    'Wonder' opent sober, na de eerste strofe barst het nummer echter los waarbij blazers en een stevige gitaarsound de compositie completeren. Beernink wordt halsoverkop verliefd op een nieuwe jongen in haar klas. Ze vindt hem een wonder, erg bijzonder, als een donderslag die je soms bij heldere hemel ziet en smeekt om samen in de liefde kopje onder te duiken.

    In 'De Schat van Anubis' zijn naast Loek Beernink ook nog vijf andere protagonisten - met name Iris Hesseling (Amber), Lucien van Geffen (Fabian), Vreneli van Helbergen (Patricia), Sven de Wijn (Jeroen) & Marieke Westenenk (Joyce) - te horen. De boodschap van de song is duidelijk: sla samen de handen in elkaar, want als je samenwerkt ontrafel je veel sneller de mysterieuze geheimen die op je pad kruisen.

    Nog zo'n fabelachtige ballade is 'Mooi lief zacht', waarin Nienke haar liefde voor Fabian bezingt, en het jazzy 'Ik wil zingen' handelt over het feit dat de protagoniste elk moment van de dag wilt zingen, het is haast sterker dan haarzelf.

    Topper van de plaat is de ruige rocksong 'Zondag', waarin Marieke Westenenk (Joyce) steeds reikhalzend uitkijkt naar het weekend, omdat ze dan haar geliefde die ergens ver weg verblijft, eindelijk kan zien.

    Tot slot zijn met de verdoken parel 'Sarah' en 'Tot ziens lieve dochter' twee songs uit de beruchte Anubis- schoolmusical 'Sarah en het Geheim van de Tombe' te beluisteren.

    Het merendeel van de songs werd geconcipieerd door het gouden trio Hans Bourlon, Gert Verhulst en Johan Vanden Eede, met uitzondering van 'Liefde is een raadsel' en 'De Schat van Anubis' (Alain Vande Putte & Miguel Wiels).

    Ook meer dan 10 jaar na de release heeft de iconische cd van 'Het Huis Anubis' nog niets aan kwaliteit ingeboet en mag bijgevolg niet in je (Studio 100) cd-collectie ontbreken!

    Ilyas Baert

    11-07-2018 om 11:24 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Studio 100
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STARLEY ZINGT OVER BI-SEKSUALITEIT OP NIEUWE SINGLE 'LOVE IS LOVE'
    Na het internationale succes van haar debuutsingle 'Call On Me', kroop Starley het voorbije jaar in de studio om aan haar aankomend album te werken dat eind 2018 moet uitkomen.

     'Love Is Love' is Starley haar vervolg op haar globale mega hit 'Call On Me' die wereldwijd meer dan 1 miljard keer gestreamd werd. 

    Starley haar pakkende muziek komt voort uit een combinatie van integriteit en zeer diepe maar persoonlijke teksten die gehoor vinden bij haar fans. 

    In 'Love Is Love' zingt de Australische zangeres over de negatieve reacties van haar vader tegenover haar bi-seksualiteit: 

    'You ask me if it’s your fault
    For letting me play with trucks when I was younger
    And then you went on to say, 
    How will I break this news to your mother'

    Starley over 'Love Is Love' en het bijhorende artwork: 

    "The cover for ‘Love Is Love’ is not to be about me. Although, this song is my personal story, it’s a song for everyone, so I felt like a heart was the perfect way to go. The plot twist is that the colours I chose are the very colours of the bisexual flag. I feel like there should be a flag that represents love in a ll forms - interracial, interfaith, gay, straight, bisexual, trans, and so on. Until that exists, I’ve chosen to use the colours of the bisexual flag because they relate to my personal journey.”

    11-07-2018 om 10:38 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    10-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 NJAM!-CHEFS SERVEREN FESTIVALMENU MET 7 STERREN!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het festival Lekker Klassiek presenteert zijn volledig menu. 

    En dat menu mag best indrukwekkend en culinair hoogstaand genoemd worden. 

    Het is duidelijk dat de bezoekers op méér mogen rekenen dan de klassieke festivalfood. 

    Gert Verhulst: "Lekker Klassiek is een uniek festival in een sfeervol zomers kader met prachtige en toegankelijke klassieke muziek. Daarnaast biedt Lekker Klassiek ook culinaire hoogstandjes. Je voelt dat de bezoekers vandaag meer verwachten op alle vlakken, dus ook op vlak van eten en drinken. Met het menu dat we vandaag presenteren, ben ik ervan overtuigd dat we onze gasten helemaal culinair in de watten zullen leggen. 

    Lekker Klassiek is een uniek festival dat toegankelijke klassieke muziek combineert met heerlijke gerechten op njam!-niveau in aanwezigheid van de njam-chefs. 

    Naast Roger van Damme en Peppe Giacomazza wordt het festival ook op smaak gebracht door Johan SegersDominique PersooneJan BuytaertMichaël VrijmoedBart DesmidtJan TournierDagny RosSteffi VertriestQuyên Truong ThiJulie Baekelandt en Manuel Wouters

    Rock-'n-roll chef
    Vandaag maakte Studio 100 ook bekend dat Jeroen De Pauw een culinaire creatie zal verzorgen tijdens Lekker Klassiek. 

    Jeroen De Pauw kookt vanuit zijn buikgevoel. Hij doet dat zonder te veel tierlantijntjes, met eenvoudige ingrediënten én een flinke portie rock-’n-roll. Hij straalt gezelligheid uit en dat maakt van hem de geschikte chef om heerlijk te komen barbecueën op Lekker Klassiek!

    Tijdens Lekker Klassiek serveert De Pauw gegrilde onglet met een fris slaatje van courgette en venkel. De vegetariërs worden verwend met heerlijke radicchiospiezen met kikkererwten en courgette. Bij beide gerechtjes komt een zomerse, gegrilde bruschetta met tomaat.

    Lekker Klassiek
    zaterdag 25 augustus 2018 

    Provinciaal Recreatiedomein De Schorre, Boom
    Tickets & info via www.lekkerklassiek.be

    10-07-2018 om 15:51 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STAD AALST KLAAR VOOR MEGA PARTY MET DE AALST TOP 111
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Stad Aalst pakt morgen (woensdag 11 juli 2018) uit met een gloednieuw muzikaal concept ter gelegenheid van het feest van de Vlaamse gemeenschap: de Aalst Top 111. 

    De Aalstenaar stemde de afgelopen weken massaal op hun favoriete Vlaamse muziek op de website van het evenement. 

    De resultaten van deze 'voting' resulteren in een unieke top 111. 

    DJ Sven Ornelis zal op basis van deze lijst morgen de Grote Markt van Aalst in vuur en vlam zetten. 

    Met dit gloednieuw en verrassend muzikaal concept wordt morgen op de Grote Markt een groot Vlaams volksfeest georganiseerd.

     Drie uur lang zal er gefeest en gedanst worden met de beste muziek van eigen bodem tijdens een spetterende DJ-set van Sven Ornelis. 

    Zoals bij een echt festival zal de sfeer magisch zijn: special FX, confetti, vuurwerk, lichtshow… 

    Zo beleefde je onze Vlaamse muziek nog nooit! 

    En bovendien is de toegang helemaal gratis. 

    Maar er is nog meer! 

    Sven Ornelis brengt enkele muzikale vrienden mee die hun of een andere verkozen nummer uit de Aalst Top 111 live zullen brengen. 

    Deze topartiesten zijn morgen alvast van de partij: Bart Kaëll, Udo, Tom Dice en Garry Hagger! 

    Sven Ornelis kijkt er alvast naar uit: "Op 11 juli mag ik de Grote Markt van Aalst in vuur en vlam zetten met de beste muziek van eigen bodem. Helemaal mijn ding! En als kers op de taart breng ik dus verrassing enkele artiesten mee die hun of een andere hit uit de Top 111 live zullen brengen! En misschien zijn er nog wel enkele verrassingen!”

    Wie op nummer 1 staat in de Aalst Top 111 wordt morgen bekend gemaakt. 

    Dit lied kan in elk geval doorgaan als de 'lieveling' van de Aalstenaar. 

    Dit nieuwe muziekconcept is een idee van LIVE Entertainment en wordt georganiseerd in opdracht van stad Aalst in samenwerking met Vlaanderen Feest! en de provincie Oost-Vlaanderen.  

    10-07-2018 om 15:49 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIETER EMBRECHTS IN EEN DUBBELROL OP NIGHT OP THE PROMS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Pieter Embrechts wordt de nieuwe presentator van de komende editie van Night of the Proms. 

    De Antwerpse singer-songwriter waagt zich bij zijn debuut onmiddellijk aan een unieke dubbelrol: die van gastheer én zanger. 

    De Belgische Milow en Amerikaanse singer-songwriter Suzanne Vega zijn reeds bekendgemaakt als eerste artiesten voor de editie van dit najaar. 

    EMBRECHTS IN 2017 VIRTUEEL, DIT JAAR IN LEVENDEN LIJVE OP HET PROMSPODIUM 

    De naam Pieter Embrechts komt niet uit de lucht gevallen. Ook in 2015 stond Embrechts al op de shortlist van de producenten van Night of the Proms, maar tot een samenwerking kwam het toen nog niet wegens andere bezigheden. 

    Op de vorige editie kreeg het publiek Embrechts al eens te zien op Night of the Proms: op het LED-scherm boven het podium, bij het duet ‘Envoûte Moi’ met Isabelle A. 

    “We hebben daar toen erg veel enthousiaste reacties over ontvangen. Ook Pieter, die in het Sportpaleis is komen kijken, was aangenaam verrast door de muzikale variatie van de avond en de vormgeving van de show in zijn geheel. Daarna zijn we in gesprek gebleven over een eventueel presentatorschap en allerhande muzikale ideeën”, aldus Jan Vereecke van Night of the Proms.

    “SUZANNE VEGA HEEFT ME OVER DE STREEP GETROKKEN” 

    Embrechts was verrast en gecharmeerd door het voorstel om niet enkel te presenteren, maar zelf ook te zingen. 
    Een combinatie die op Night of the Proms in Nederland al langer zeer geslaagd is gebleken.

     In Nederland werken we al enkele jaren samen met Leona Philippo, die naast presentatrice ook een voortreffelijke zangeres is. Die combinatie wilden we ook in België op het podium brengen.

    Dat Pieter een persoonlijke muzikale inbreng zou hebben in de show was voor hem een cruciaal element in de verkennende gesprekken..

    “Ik merkte meteen dat de organisatoren fijne mensen zijn die openstaan voor nieuwe ideeën. Het feit dat ze op zoek waren naar iemand die zowel in de muziek thuis is als in het presenteren maakte de vraag voor mij zeker interessant. Ik gaf aan dat het voor mij belangrijk was om op Night of the Proms ook iets te kunnen brengen dat aansluit bij mijn eigen muzikale parcours en dat vonden ze een goed idee. Het idee om een song te kunnen brengen met orkest vind ik prachtig en toen ik hoorde dat Suzanne Vega een van de solisten zou zijn heb ik niet lang getwijfeld en volmondig ja gezegd”, aldus Pieter Embrechts.

    10-07-2018 om 15:47 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FATMA TASPINAR EN XAVIER TAVEIRNE VERSTERKEN HET JOURNAAL LAAT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vanaf september presenteren Fatma Taspinar en Xavier Taveirne mee het Journaal Laat op Eén. 

    Nu Lieven Verstraete De 7de dag gaat presenteren, versterken zij als nieuwe gezichten de ploeg van vertrouwde ankers. 

    Fatma blijft naast anker actief als verslaggever van justitienieuws. 

    Xavier presenteert vanaf dit najaar De ochtend op Radio 1, afwisselend met Michaël Van Droogenbroeck. 

    De weken dat hij ’s ochtends niet presenteert, kan hij in het Journaal Laat te zien zijn.

    Inge Vrancken, hoofdredacteur Journaal: “Met Xavier en Fatma hebben we twee nieuwe, maar tegelijk ook vertrouwde gezichten, om het nieuws van de dag ’s avonds in een vlot en gebald overzicht te brengen naar de kijkers van Eén. Het anker van Journaal Laat neemt ook de VRT NWS Update voor z’n rekening die elke dag rond 18u08 (zes over zes) uitgezonden wordt op Eén en verschijnt op vrtnws.be.”

    Journaal Laat is er elke avond rond 11 uur te zien op Eén, en in de nachtlus.

    10-07-2018 om 15:41 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    09-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PARTYFRIEX SCOREN DÉ ZOMER-/VOETBALHIT: "ONZE 'IK MOET ZUIPEN' GAAT BIJNA EVEN HARD ALS HET TRIO DE BRUYNE - HAZARD - LUKAKU!"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Na Henkie’s ‘Lief klein konijntje’, de ‘Snollebollekes’ en Jebroer zijn ‘Kind van de Duivel’, zijn het dit keer de Nederlandse PartyfrieX en Schorre Chef die met hun ‘Ik moet zuipen’ een gigantische feesthit scoren. 

    “We hebben het niet wetenschappelijk onderzocht, maar als onze party-anthem wordt gespeeld, stijgt het drankverbruik zienderogen en wordt het aanzienlijk drukker aan de toog”, klinkt het bij de gasten. 

    Het liedje is al een tijdje uit, maar werd pas in het voorjaar opgepikt door de Vlaamse jeugd die het massaal begon mee te zingen en te streamen, waardoor de video op weg is naar de magische kaap van 5 miljoen YouTube-views.

    Kwam je dit weekend een bende vrijgezellen tegen of stond je aan de toog in Werchter te wachten op je drankje, dan hoorde je wel iemand ‘Ik moet zuipen’ inzetten, want zo hard gaat het ondertussen. 

    “Feestjes, bruiloften, jongerenkampen en het voetbal. Spelen de Rode Duivels en scoren ze, dan speelt de dj onmiddellijk ‘Ik moet zuipen’. Vrijdag was dat het geval in Antwerpen, maar ook in Hasselt en de rest van Vlaanderen zingt iedereen mee. We doen met Nederland niet mee aan het wereldkampioenschap, maar we scoren wel met ‘Ik moet zuipen’ en zien dat de Vlamingen er massaal plezier aan beleven. Het liedje gaat momenteel in Vlaanderen bijna even hard als de aanvalsgolven van het trio De Bruyne-Hazard-Lukaku…heerlijk toch!”, klinkt het bij de PartyfrieX.

    Hou je van feesten en ga je morgenavond op groot scherm kijken naar de halve finale van België tegen Frankrijk, dan kan je nu al je stembanden oefenen met de PartyfrieX-bom ‘Ik moet zuipen’. 

    Bekijk hier de videoclip en zing mee!

    09-07-2018 om 16:33 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DATAVERBRUIK DOOR HET DAK DOOR FESTIVALS EN WEDSTRIJDEN VAN DE RODE DUIVELS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op basis van de recordopkomst in Werchter, en zolang de zon blijft stralen, kunnen we één ding met zekerheid zeggen: het festivalseizoen is begonnen. 

    En met een absolute knaller dan nog! 

    Dat blijkt uit de explosie van mobiel dataverkeer tijdens de eerste grote evenementen.

    Vooral het mobiele dataverbruik barstte letterlijk uit zijn voegen: tijdens Werchter Boutique is het verviervoudigd en tijdens Graspop verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar. 

    Bij Rock Werchter, de echte barometer van de sector, zagen we dit weekend nog een sprong van 100% in het dataverbruik.

    Overigens wordt deze stijging uiteraard beïnvloed door het parcours dat de Rode Duivels afleggen op het WK. 

    Op Graspop verdubbelde het  dataverbruik kortstondig tijdens de match België-Tunesië. 

    Ook de explosie in het verbruik op Werchter Boutique – het eerste WK weekend - kan waarschijnlijk deels verklaard worden door de voetbalkoorts. 

    En ook de wedstrijd van de Duivels tegen Brazilië vorige vrijdag op de wei van Rock Werchter gaf een piek. 

    Het effect bleef daar weliswaar eerder beperkt omdat er op de wei verschillende reuzeschermen geplaatst werden. Dat heeft ertoe geleid dat minder mensen de wedstrijd zelf streamden.

    De comeback van bellen en sms’en

    Een verrassender feit: de sms, die in 2017 leek weg te deemsteren en grotendeels het onderspit moest delven tegen instant messaging-apps als WhatsApp en Facebook Messenger, lijkt opnieuw in de gunst te vallen van de festivalgangers. 

    Het aantal sms'en dat tijdens Werchter Boutique en Graspop verstuurd werd, is op een jaar tijd maar liefst verdubbeld en met 20% gestegen tijdens Rock Werchter. 

    Ook het aantal belminuten verdubbelde op Graspop en Rock Werchter ten opzichte van vorig jaar, en verviervoudigde zelfs bijna tijdens Werchter Boutique!

    Ook dit zou een effect kunnen zijn van het WK.

    Vooruitlopen op de vraag

    Om tegemoet te kunnen komen aan deze steeds toenemende vraag op zijn mobiel netwerk, heeft Telenet zoals de vorige jaren zijn technische uitrusting ter plaatse moeten versterken. 

    Daarom werden dit jaar maar liefst 9 tijdelijke installaties ingezet voor Rock Werchter. Dat zijn er twee meer dan vorig jaar. 

    Voor Tomorrowland zal Telenet zelfs 11 tijdelijke installaties plaatsen. Een record!  

    De operator versterkt ook de 'backbone'-infrastructuur achter deze antennes door ze rechtstreeks met glasvezel te verbinden met de kern van het netwerk van Telenet.

    Hierdoor zijn transmissiesnelheden tot 2 gigabit per seconde mogelijk, ofwel vijf keer sneller dan de traditionele transmissie via straalverbinding. 

    Alle sites van Rock Werchter, Tomorrowland, Pukkelpop en Graspop zullen dus voortaan verbonden zijn met de glasvezel van Telenet. 

    Voor de grootste festivals zullen deze infrastructuren trouwens het hele jaar ter plaatse blijven.

    Op de sites die nog niet over glasvezel beschikken, zal Telenet een nieuwe technologie inzetten: de E-Band, die het mogelijk maakt om de transmissiesnelheid via straalverbinding te verdubbelen.

    Een eigen mobiele frequentie

    Tot slot gaat Telenet, om te kunnen tegemoetkomen aan de vraag en congestie te voorkomen, nog een stap verder: het activeert gewoon een nieuwe radiofrequentieband ter gelegenheid van de festivals. 

    Concreet activeert Telenet de band van 2.600 Mhz ter aanvulling van die van 1.800 Mhz om gebruikers 4G+ aan te bieden, wat downloadsnelheden mogelijk maakt die tot 100% hoger liggen dan bij de klassieke 4G. 

    09-07-2018 om 15:27 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    07-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERBREEKT TRAVIS PASTRANA MAANDAG DE EVEL KNIEVEL-RECORDS EN SPRINGT HIJ OVER 50 AUTO'S, 16 AUTOBUSSEN EN DE BEFAAMDE CAESARS PALACE FONTEIN?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maanden kijkt hij er al naar uit, meervoudig X-Game medaillewinnaar en live action sportheld Travis Pastrana, en aanstaande maandag is het eindelijk zover. 

    Om 09.00 uur start hij zijn motor en begint de freestyle motorsportkampioen aan de grootste, spannendste en meest gedurfde uitdaging uit zijn carrière. 

    Pastrana geeft zichzelf drie uur om 3 stunts van de wereldvermaarde Amerikaanse stuntman Evel Knievel te evenaren en te verbeteren. 

    Knievel’s bekendste stunt is de sprong met zijn motor, 50 meter over de legendarische Caesers Palace fontein

    Travis wil dat record verbeteren en hij wil ook de eerste FMX-rijder zijn die over meer dan 50 auto’s springt en 16 autobussen, twee andere records van Evel Knievel. 

    “Als hij slaagt in zijn missie is Pastrana de eerste die drie stuntsprongen doet in één nacht. Het is crazy, want hij besliste ook om gebruik te maken van een V-Twin motor, vergelijkbaar met wat Evel Knievel destijds gebruikte”, klinkt het in Pastrana’s omgeving.

    Speciaal voor de stunt van Travis Pastrana slaan Nitro Circus en tv-zender HISTORY® de handen in elkaar voor ‘Evel Live’, het programma waarin de kijkers de drie Evel Knievel-stunts van Travis Pastrana kunnen meemaken, rechtstreeks vanuit Caesars Palace, Las Vegas. 

    Travis en de kijkers worden tijdens de recordpogingen op de hoogte gehouden van de weersomstandigheden, want de stunts zijn niet zonder risico’s. 

    Beroemdheden en deskundigen schuiven aan om aan tafel de prestaties van Travis te bespreken. 

    Freestyle motorsporthelden Carey Hart en Johnny Knoxville (The "Jackass" -serie, "Action Point", "Being Evel") delen hun inzichten en ervaringen op een set die uitzicht geeft op de Caesars Palace fonteinen. 

    Naast Travis’ familie en vrienden, is Kelly Knievel, de zoon van wijlen Evel aanwezig. Hij geeft tekst en uitleg over zijn vader. Wie hij was en hoe groot zijn impact was op de actiesport en popcultuur. In de uitzending worden archiefbeelden getoond en de geschiedenis verteld achter de gewaagde sprongen. 

    “Travis is klaar om opnieuw geschiedenis te schrijven”, zegt zijn woordvoerder.

    Hou je van live action sport, dan moet je dit najaar komen kijken naar de nieuwe ‘You Got This’-tour van Nitro Circus Live. 

    Zondag 9 december eindigt de tour in het Antwerps Sportpaleis, waar sportjournalist Ruben Van Gucht een exclusieve BMX-stunt demonstratie geeft. 

    Tickets voor Nitro Circus Live bestel je op www.nitrocircus.com

    07-07-2018 om 15:53 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE ZOMERSINGLE VAN DE STOEMPERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De echte zomer staat voor de deur... tijd dus voor een nieuwe single voor de dame en heren van De Stoempers!

    Zoals iedere zomer komt dit vrolijke viertal weer aanzetten met een aanstekelijk melodietje. 

    Deze keer zochten ze hun inspiratie bij de voormalige formatie 'Cartoons' en pikten er de hit 'Witch Doctor' uit. 

    In de versie van De Stoempers, voorzien van een leuke Vlaamse tekst, wordt dit nummer deze zomer gegarandeerd een oorwurm die je niet snel uit je hoofd zal krijgen. 

    "Oe ie oe ah ah" van De Stoempers is digitaal verkrijgbaar als download en via streaming.

    Fans kunnen het nummer hier downloaden https://lnk.to/OeIeOeAhAh

    07-07-2018 om 15:48 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE WEBSITE ROND RECLAMEWIJSHEID VOOR KINDEREN EN JONGEREN

    Hedendaagse reclame is dusdanig verweven met gewone media-inhoud dat het voor consumenten, kinderen en jongeren in het bijzonder, erg moeilijk is om reclame te herkennen. Zo verwijzen influencers vaak naar merken en producten in hun vlogs en Instagramposts. 

    Een doelgroep die het bijzonder moeilijk heeft met het herkennen van geïntegreerde vormen van reclame zijn kinderen. 

    Daarom ging het AdLit project (AdLit staat voor ‘advertising literacy’ of reclamewijsheid) na hoe kinderen en jongeren kritisch kunnen leren omgaan met reclame, zodat ze opgroeien tot geïnformeerde consumenten die zelf bewuste keuzes maken. 

    Vanuit de nood om kinderen en jongeren kritisch stil te laten staan bij (subtiele) reclame werd de website reclamewijs.be ontwikkeld.

    AdLit, dat is (reclame)wijs…

    De website is het resultaat van vier jaar onderzoek rond reclamewijsheid: de vaardigheden en kennis die nodig zijn om reclame op een bewuste manier te verwerken. 

    Dit betekent reclame herkennen, maar ook de commerciële bedoelingen erachter begrijpen en bewust nadenken over reclame (Welke strategie gebruiken de reclamemakers? Welke emoties wekt deze reclame bij mij op? Vind ik deze reclame eerlijk?).

    Het AdLit-project wordt gecoördineerd vanuit het Centrum voor Persuasieve Communicatie van de Universiteit Gent. Andere partners van dit project zijn: vakgroep Marketing (UA), onderzoeksgroep MIOS (UAntwerpen), CiTiP (KU Leuven), vakgroep Onderwijskunde (UGent) en CEMESCO (VUB).

    … niet enkel voor kinderen en jongeren

    AdLit ontwikkelde ook tools die ouders, leerkrachten, het middenveld en de reclamesector kunnen bijstaan op het vlak van reclamewijsheid voor kinderen en jongeren. 

    Deze tools werden ontwikkeld in samenspraak met relevante stakeholders uit die doelgroepen.

    Alle informatie staat gebundeld per doelgroep. Op de website is informatie terug te vinden voor jongeren, ouders, leerkrachten, organisaties, en de reclamesector.

    • Jongeren: jongeren vinden er onder meer reclamewijze games en een animatiefilm over reclame op sociale media. De games leren jongeren nieuwe vormen van reclame te herkennen, overtuigingsstrategieën te begrijpen en kritisch na te denken over reclame.
    • Ouders: ouders vinden op de website informatie om samen met hun kind te werken rond reclamewijsheid, evenals een toolbox met meer info over juridische aspecten rond kinderen en reclame.
    • Organisaties: ook vanuit allerlei organisaties (bijv. Steunpunt Mens en Samenleving, Gezinsbond of Vlaams Instituut Gezond Leven) bestaat er de vraag naar informatie omtrent de reclamewijsheid. Op de website vinden ze  rapporten en tools om kinderen en jongeren kritisch te leren omgaan met reclamewijsheid.
    • Leerkrachten: AdLit brengt twee lessenpakketten uit, 1 voor basisonderwijs, en 1 voor het secundair onderwijs. Beide pakketten zijn gebaseerd op grondig wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast heeft het Vlaams Instituut Gezond Leven samen met AdLit een pakket uitgebracht specifiek rond reclame en voeding. 
    • Reclamesector: voor de reclamesector bundelde AdLit informatie over de juridische aspecten, en rapporten.
    • Reclamelabels: kinderen hebben het bijzonder moeilijk om geïntegreerde vormen van reclame te herkennen. Om hen hierbij te helpen wordt in de praktijk gebruik gemaakt van zogenaamde reclamelabels, die de commerciële inhoud aanduiden. Uit het AdLit-onderzoek blijkt dat deze reclamelabels kinderen onvoldoende helpen om reclame te herkennen. Op basis van de onderzoeksresultaten formuleerden de wetenschappers concrete aanbevelingen voor de sector: een waarschuwing vooraf is duidelijker voor kinderen dan op het moment dat de commerciële inhoud verschijnt, vermijd Engelse termen, vermijd afkortingen, vestig meer aandacht op het reclamelabel (bijvoorbeeld door felle kleuren te gebruiken), enz.
    • Chatbot: AdLit betrok ook de reclamesector bij het project. De sector vroeg naar een laagdrempelige en praktische tool die adverteerders helpen om de relevante regels en de best geplaatste instantie inzake reclame en minderjarigen te vinden. AdLit werkt aan een chatbot, die in real time antwoord geeft op een reeks juridische vragen en/of doorverwijst naar de gepaste instantie voor meer informatie.

    Over AdLit

    Het doel van het AdLit project (wat staat voor ‘advertising literacy’ of reclamewijsheid) is nagaan hoe we kinderen en jongeren kunnen leren omgaan met reclame, zodat ze opgroeien tot geïnformeerde consumenten die zelf bewuste keuzes maken.

    Het AdLit project wordt gecoördineerd vanuit de Universiteit Gent, onderzoeksgroep CEPEC (vakgroep Communicatiewetenschappen). Andere partners van dit project zijn: vakgroep Marketing (UAntwerpen), onderzoeksgroep MIOS (UAntwerpen), ICRI (KU Leuven), vakgroep Onderwijskunde (UGent) en CEMESCO (VUB).

    07-07-2018 om 15:46 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JETTIE PALLETTIE ZORGT MET 'PINTEN & PATATTEN' VOOR EEN KNALLENDE AFTERPARTY!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen “Pakken, pakken, pakken, wat je lekker pakken kan”, zingt de feestorkaan Jettie Pallettie terwijl ze haar muzikale ‘Pinten & Patatten’ uitdeelt. 

    De titelsong van haar recentste album is meteen de nieuwe single van de populaire blondine, die in één adem zorgt voor een stevige afterparty. 

    “Een koud pintje met vers gebakken frietjes – wij noemen het patatten – en meer heb je niet nodig om er een tof feestje van te maken. De Vlamingen zijn er verknocht aan. Dat merk ik als ik in de feesttenten sta, op braderijen, op de koers of het voetbal. Overal kom ik ‘Pinten & Patatten’ tegen en die vreugde heb ik netjes verwerkt in een originele, tijdloze meezinger met een zomers randje. De Jettie Pallettie-beat maakt het nummer herkenbaar, waardoor je niet kan stilstaan. Je zingt het vanzelf mee merkte ik al in Blankenberge, Antwerpen, Hasselt en Maastricht, want zo universeel is het liedje”, zegt de partyzangeres enthousiast.

    Jettie Pallettie blijft ook investeren in leuke clipjes: “Omdat mijn fans het waarderen en ze goed worden bekeken op het internet.”

    De ‘Pinten & Patatten Afterparty’ komt helemaal op smaak dankzij het ‘Blonde Jettie’-biertje, dat Jettie begin juni voorstelde bij brouwerij De Saeter in Eke-Nazareth. 

    “Samen met Kurt van Dépoo 7 brengen we mijn biertje exclusief, gelimiteerd op de markt. Op mijn website kan je het genietbiertje bestellen. Tijdens de perspresentatie hebben we de clip opgenomen in de brouwerij en dat zorgt voor doldwaze feesttoestanden

    Op het gelijknamige album ‘Pinten & Patatten’ vind je Jettie haar nieuwe afterparty-single terug.

    Meer info vind je op www.jettiepallettie.com

    07-07-2018 om 15:43 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    06-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLOPSA TRAPT ZOMERSEIZOEN AF MET INDRUKWEKKENDE EVENEMENTEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Na een succesvol voorjaar, stomen de Plopsa-parken zich helemaal klaar voor het zomerseizoen. 

    De aftrap wordt gegeven in Plopsaland De Panne met de populaire F.C. De Kampioenen Fandagen en de exclusieve laatavondopening: Nacht van de Abonnees.

    Plopsaland De Panne

    Ontmoetingen met de F.C. De Kampioenen-cast

    De cast van F.C. De Kampioenen geeft de aftrap van de zomer in Plopsaland De Panne. 

    Van 6 tot en met 9 juli staat het park dan ook volledig in het teken van de gezelligste caféploeg van heel het land met vier dagen vol Meet & Greets met onder andere Marcske, Boma, DDT en Carmen. 

    Fans krijgen er de kans hun helden te ontmoeten in het F.C. De Kampioenen Café.

    Plopsa Late Night voortaan op woensdag

    Op zaterdagavond 7 juli verwent Plopsaland De Panne haar 10.000 abonnees tijdens de exclusieve laatavondopening: Nacht van de Abonnees. 

    “Onze abonnees zijn onze trouwste fans. Met deze avond willen we hen dan ook eens extra in de bloemetjes zetten.”, aldus Steve Van den Kerkhof, CEO van de Plopsa Group. 

    Gastheer van de avond is Jacques Vermeire en kondigt toppers zoals K3 en Gers Pardoel aan. 

    Bovendien krijgt Gers Pardoel diezelfde avond een eigen ster op de prestigieuze Story Walk of Fame aan het Plopsa Theater in Plopsaland De Panne. 

    Daarnaast pakt Plopsaland De Panne nog 5 opeenvolgende woensdagen uit met Plopsa Late Night, waarbij het park tot 22u30 openblijft en de dag afgesloten wordt met een spectaculair vuurwerk.

    Bezoek van K3 & Samson en Gert
    Tijdens het weekend van 14 en 15 juli geven de meiden van K3 het beste van zichzelf tijdens een spetterend liveoptreden. Hanne, Marthe en Klaasje brengen er niet alleen de klassiekers, maar pakken ook uit met nieuwe hits zoals de swingende zomersingle ‘Whoppa!’. 

    Ook Samson & Gert vinden tijdens de zomervakantie hun weg naar Plopsaland De Panne. 

    Ze veroveren het podium van het Plopsa Theater op weekdagen van 16 juli tot en met 17 augustus met de swingende Samson & Gert Zomershow, begeleid door een fantastisch live-orkest.

    Plopsa Indoor Hasselt

    Shows van Kabouter Klus & Bumba
    De echte Kabouter Klus van televisie ruilt de Melkherberg in voor een zomervakantie in Plopsa Indoor Hasselt. Elke weekdag, van 16 juli tot en met 17 augustus, staat hij op het podium met een knotsgekke zomershow vol dansjes, liedjes en leuke moppen. 

    Voor de allerkleinsten is de aanwezigheid van Bumba uiteraard een must. 

    De publiekslieveling geeft dan ook elke dag het beste van zichzelf tijdens de Bumba op Reis Show.

    Plopsa Coo

    Fête de la Cascade
    Plopsa Coo pakt deze zomer uit met een nieuw zomerconcept.

    Elke woensdag, van 18 juli tot en met 22 augustus, hangt er niet enkel een magische sfeer in het park, bezoekers krijgen er ook de kans om de meer dan 20 adembenemende attracties bij het vallen van de avond te beleven. 

    Vervolgens barst er om 22 uur een spetterend vuurwerk los boven de beroemde Watervallen van Coo.

    K3 & de pups van PAW Patrol
    Om de Nationale Feestdag te vieren, nodigt Plopsa Coo op zaterdag 21 en zondag 22 juli de meiden van K3 uit voor een spetterend optreden met klassiekers en nieuwe hits. 

    Daarnaast brengen op 15 augustus ook de immens populaire pups van PAW Patrol een bezoek aan het park. 

    Fans krijgen er niet alleen de kans om de pups in levenden lijve te ontmoeten, maar ook om op de foto te gaan als souvenir van een avontuurlijke dag.

    06-07-2018 om 16:20 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JAN SMIT KONDIGT MYSTERIEUS NIEUW ALBUM AAN 'MET ANDERE WOORDEN'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag kondigt Jan Smit op zijn social media zijn op stapel staande nieuwe album 'Met Andere Woorden' aan. Het album verschijnt op 20 september en is nu al te reserveren.

    In de omschrijving van het album wordt gesproken over inspiratie uit onverwachte hoek. 

    Verder wordt er nog niets losgelaten over het albumconcept.

    Eerder deze maand is de gloednieuwe single ‘Ik Wil Slapen’ gereleaset. 

    De track is een spontane en bijzondere samenwerking tussen gelegenheidstrio Jan Smit, Alain Clark en Glen Faria welke ontstond tijdens opnames van 'De Beste Zangers'

    Voor Jan Smit luidt dit album een nieuwe periode in. 

    Op 20 september komt het album uit welke direct wordt ondersteund door een Theatertour door heel Nederland. 

    De tour start op 26 september in Zaandam. 

    Zowel de tour als het album heten ‘Met Andere Woorden’. 

    Kaarten zijn hier verkrijgbaar.

    Het album is vanaf vandaag o.a hier te bestellen.

    06-07-2018 om 16:14 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GERARD JOLLING IS DE TOPPER OP HET FESTIVAL VAN DE AMBIANCE!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Festival van de Ambiance-organisator House of Entertainment kondigde het een paar weken geleden al aan: 

    “Voor onze 8ste editie, die plaatsvindt op zaterdag 1 december in ’t Kuipke Gent, hebben we  opnieuw een Topper gestrikt. Na eerdere passages van René Froger en Jan Smit, voegen we nu Gerard Joling toe als headliner aan de Festival van de Ambiance-affiche 2018. Eindelijk kunnen zijn talrijke Vlaamse fans hem dit najaar nog eens in een concertzaal in Vlaanderen aan het werk zien. Ons festival schakelt een tandje hoger: Voor bedrijven en particulieren is er met het ‘Ambiance Café’ een gloednieuwe VIP-formule. Onze bezoekers kunnen gebruikmaken van parkeerfaciliteiten. We blijven inzetten op mobiliteit en bereikbaarheid en we investeerden in onze line-up met drie debutanten: Gerard Joling, Get Ready! en Herbert Verhaeghe. Zij krijgen het gezelschap van vaste waarden: De Romeo’s, 2 Fabiola, Lindsay, Swoop, Sergio, Willy Sommers en Christoff. Tien topartiesten, die onze feestvierders en muziekliefhebbers in de tribunes op 1 december een onvergetelijke avond gaan bezorgen. Op www.ticketkopen.eu vind je tickets en info”, zegt festivalwoordvoerder Kurt Frederickx.

    De Soundmixshow met Henny Huisman was in 1985 één van de drukst bekeken tv-programma’s. Het kijkcijferkanon was voor heel wat artiesten een springplank, waaronder Helmut Lotti, Marco Borsato en Gerard Joling. 

    Zijn imitatie van Don McLean’s klassieker ‘Crying’ was goed voor de derde plaats én de rechtstreekse doorbraak in Nederland en België. 

    Met ‘Love Is In Your Eyes’ en ‘Ticket To The Tropics’ scoorde Joling direct twee nummer één-hits in Nederland. 

    Joling combineerde zijn charismatische persoonlijkheid met een bijzondere stemtechniek, waardoor hij een paar octaven hoger kan zingen dan zijn collega’s. 

    Het zorgde ervoor dat hij in de jaren tachtig even populair en beroemd was als Michael Jackson en Wham! 

    De grootste hit scoorde Joling in 1989 met ‘No More Bolero’s’. Wekenlang stond het nummer op één in de Nederlandse hitlijsten en domineerde het ook de Belgische en Aziatische charts. 

    Het was slim gezien om ‘Can’t Take My Eyes Of You’ van Boys Town Gang te voorzien van een remake en samen met Playmate en Flodder-actrice Tatjana Simic, werd het voor Gerard een zoveelste succesverhaal. 

    Joling houdt van controverse, risico’s en stunts. 

    In 2007 slaat hij iedereen met verstomming door met een Nederlandstalige single ‘Maak me gek’ opnieuw een nummer één-hit te scoren. 

    Doorheen de jaren is het aantal Joling-fans blijven aandikken, mede dankzij zijn succesvolle tv-programma’s (‘Geer & Goor’, ‘K3 zoekt K3’, wat hij samen met Niels Destadsbader presenteerde) en zijn deelname aan de Toppers, een gelegenheidsband die hij vormt met collega-toppers Jan Smit, Jeroen Van der Boom en René Froger. 

    Jaarlijks ontvangt het viertal tienduizenden bezoekers tijdens de uitverkochte concerten in de Johan Cruijff ArenA. 

    “De positieve ervaringen van Smit en Froger, hebben Gerard over de streep getrokken, waardoor hij op 1 december zijn Festival van de Ambiance-debuut maakt in het Gentse Kuipke. Wees gerust, het publiek en de fans gaan hem met de nodige egards ontvangen”, klinkt het bij de organisatie.

    Het Festival van de Ambiance 2018 vindt plaats op zaterdag 1 december in ’t Kuipke Gent, met Gerard Joling, De Romeo’s, 2 Fabiola, Herbert Verhaeghe, Get Ready!, Lindsay, Swoop, Sergio, Willy Sommers en Christoff. 

    Tickets bestel je op www.ticketkopen.eu

    Festival van de Ambiance is een organisatie van House of Entertainment. 

    06-07-2018 om 16:10 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CUBAANSE DANSERES WIL NAAKTSCÈNE LATEN VERWIJDEREN UIT BELGISCHE VIDEOCLIP
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor zijn single “Tongue Tongue” heeft songwriter Carlos Venture, geboren en getogen in Vlaams Brabant, zich kosten noch moeite gespaard. 

    Hij trakteert ons op een ietwat ondeugende videoclip, met een vleugje subtiel bloot, enkele leuke verrassingen en vooral heel veel humor.

    Carlos Venture is de pseudoniem van een boekhouder uit Vlaams Brabant.

     Hij hield zich op jonge leeftijd bezig met het spelen van piano en schrijven van songs. 

    Hij schreef muziek voor Barbara Dex, stond met één van zijn nummers op een Knuffelrock- CD, had een nummer in de “Gouden Zeemeermin” (preselecties voor Eurosong), etc. 

    Door de drukke job en de uitbreiding van de familie, kwam het musiceren op een laag pitje te staan. 

    Een paar jaar geleden nam hij de draad terug op en begon opnieuw nummers te schrijven. 

    Hij startte een project onder zijn pseudoniem Carlos Venture en komt met "Tongue Tongue" als eerste resultaat.  

    Vandaag wordt zijn geluk echter overschaduwd door de dansende Cubaanse parel die zich halverwege de clip helemaal naakt vertoont. 

    De Cubaanse schone is onlangs een eigen zangcarrière begonnen en vreest namelijk dat de naaktscène haar droom zal bemoeilijken of schaden. Zij eist nu dat deze scène uit de videoclip verwijderd wordt. 

    “Ik wou een vrolijke videoclip met veel humor, ietwat ondeugend, maar op een speelse, onschuldige manier gebracht. Cuba is een warm land met heel veel zon en weinig regen. Op sommige stranden vind je bijgevolg mensen met letterlijk weinig om het lijf. Ik vond dan ook dat een streepje bloot niet mocht ontbreken in de clip.” zegt Carlos Venture. 

    Het Cubaanse hoofdpersonage is echter een andere mening toegedaan. 

    Zij dreigt nu met stappen te ondernemen als de naaktscène niet verwijderd wordt uit de videoclip. 

    “Toen ik het verhaal voor de clip van Tongue Tongue schreef, zat deze scène er reeds van bij het begin in. Vóór de audities heeft de producer uitgelegd wat er van haar verwacht werd. Zij wist dat ze op een gegeven moment volledig uit de kleren moest, heeft er mee ingestemd en de nodige contracten ondertekend. Na de opnames heeft ze de beelden trouwens bekeken en goed bevonden. Ik vind het jammer dat ze nu problemen gaat maken, enkel omdat ze gestart is met een eigen zangcarrièreHet is wel zo, dat naakt in Cuba gelijkgesteld wordt met porno ... en porno is illegaal. Vandaar dat we ook gegaan zijn voor mooi en subtiel naakt, het soort naakt dat niet verboden is en dat iedereen wel kan pruimen. Dat deze scène haar carrière zal schaden is dus eerder nihil." zegt Carlos Venture. 

    Bekijk hier de videoclip van 'Tongue Tongue'

    'Tongue Tongue', de nieuwe single van Carlos Venture kan u HIER beluisteren op Spotify en HIER downloaden op iTunes!

    Volg Carlos Venture 
    HIER op Facebook.

    06-07-2018 om 15:54 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AANPASSINGEN AAN NATUUR KUNNEN WATERSCHAARSTE VERMIJDEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De zomers in Vlaanderen zullen droger en warmer worden, een gevolg van de klimaatverandering. 

    Tegelijkertijd neemt het risico op extreme regenbuien ook toe. 

    Het internationale project PROWATER, geleid door UAntwerpen en de Vlaamse overheid, wil die problemen het hoofd bieden door de natuur gericht aan te passen aan de veranderende realiteit.

    De aanhoudende droogte zorgt stilaan voor problemen: de oogsten komen in het gedrang, met kraantjeswater moet spaarzaam worden omgesprongen. Klimaatprojecties voor Vlaanderen geven aan dat de zomers in de toekomst structureel droger en warmer worden. 

    Het risico op extreme en geconcentreerdere regenbuien, met risico op overstromingen, neemt ook toe.

    Via het Interreg 2 Zeeën-fonds investeert de Europese Unie de komende vier jaar 1,3 miljoen euro in klimaatadaptatie in de provincie Antwerpen.Het project heet PROWATER, wat voluit staat voor ‘protecting and restoring raw water sources through actions at the landscape scale’. De Universiteit Antwerpen werkt in Vlaanderen samen met Pidpa, Natuurpunt en Provincie Antwerpen. Daarnaast zijn er ook partners in Engeland en Nederland.

    Extra heidelandschappen

    “We bestuderen welke ecosysteemgebaseerde adaptatiemaatregelen we kunnen nemen om de veerkracht ten aanzien van droogte en extreme neerslag te versterken”, vertelt bioloog Jan Staes (UAntwerpen).

    “Met andere woorden: door aanpassingen te doen aan de natuur kunnen we het landschap efficiënt gaan inzetten om waterschaarste tegen te gaan, overstromingen beter te beheren en de waterkwaliteit op peil te houden.”

    Doel van PROWATER is om geschikte plaatsen voor die adaptatiemaatregelen te identificeren. 

    Staes: “Die maatregelen kunnen de aanvulling van grondwaterreserves vergroten en de snelle afvoer van water beperken. Denk bijvoorbeeld aan het omvormen van naaldbossen naar heidelandschappen, waardoor het water beter in de bodem kan infiltreren, of het aanplanten van extra vegetatie waardoor de bodem meer watervasthoudend wordt. Hermeandering en het verminderen van drainage kan ervoor zorgen dat water minder snel wordt afgevoerd.”

    Prijskaartje

    De onderzoekers willen uiteindelijk ook een prijskaartje kleven op de adaptatiemaatregelen. 

    “We hebben het over ‘ecosysteemdiensten’ als we alle voordelen van dergelijke aanpassingen in kaart brengen”, legt collega Katrien Van der Biest uit. 

    “Het vermijden van droogteschade is één aspect, maar ook een verbeterde waterkwaliteit en de mogelijkheden voor recreatie spelen bijvoorbeeld een rol.”

    Als al die voordelen geïdentificeerd zijn, kunnen de wetenschappers een ‘Payment for Ecosystem Services’-model ontwikkelen. 

    Op basis van een dergelijk model kunnen organisaties die ecosysteemgebaseerde maatregelen nemen om waterschaarste tegen te gaan, beloond worden. 

    Onafhankelijke organisaties kunnen zo een rol spelen als ‘ethical broker’: door de kwaliteit van de woonomgeving te verbeteren, leveren ze diensten aan de maatschappij.

    Meerdere proefprojecten

    De komende jaren worden er in Vlaanderen, Nederland en Engeland verscheidene testcases uitgevoerd:

    -             Heiberg (Herentals): 2,5 ha dennenaanplant wordt omgevormd tot heidelandschap en zal begraasd worden.

    -             Visbeekvallei (Lille): 2 ha kunstmatig gedraineerde landbouwgrond wordt omgevormd tot vennen door dempen van grachten en het plaggen van de bovenste voedselrijke bodemlaag.

    -             Den Rooy (Hoogstraten): 3 ha den wordt tot heidelandschap omgevormd, er worden drainagegrachten gedempt en er zal geplagd worden.

    -             Griesbroek (Balen): 3 ha den wordt tot heidelandschap en loofbos omgevormd en 1 ha voormalige visvijvers worden tot natuurlijke vijvers en veen hersteld.

    Jan Staes: “Met dit project kunnen we Vlaanderen echt voorbereiden op de grillige neerslagpatronen die ons in de toekomst te wachten staan. In tegenstelling tot wat vele mensen denken, is water een eerder schaars goed in Vlaanderen. Vlaanderen en Brussel bengelen onderaan de lijst van waterbeschikbaarheid per inwoner in Europa.” 

    06-07-2018 om 15:40 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs