Inhoud blog
  • Gedicht: huilen
  • Gedicht: Verschrikkelijk te horen
  • Gedicht: worden
  • Gedicht: lichtpunt
  • Gedicht: draagkracht
  • Gedicht:
  • Gedicht: Tijd
  • Gedicht: de verandering
  • gedicht: In Flanders fields John McCrae
  • Gedicht: Samen
  • Gedicht: Vogel
  • Gedicht: Zo stom geweest!
  • Gedicht: Breuk
  • Gedicht: Knuffelbeertje
  • Gedicht: Een enkel woord
  • gedicht: Twijfel
  • gedicht: mijn hart
  • gedicht: recept voor een gelukkig lang leven
  • gedicht: Liefje
  • gedicht: wanneer ik in jou ogen kijk
  • gedicht: mijn liefde voor jou
  • gedicht: stilte
  • gedicht: spittel, spattel, spotje
  • gedicht: 'k Heb je gevonden
  • gedicht: inspiratie
  • gedicht: de indringer
  • Sonnet: Beeldspraak
  • sonnet: zee van tijd.
  • gedicht: chocolade
  • Gedicht: Hoop
  • Gedicht: Troetelnaampje
  • Gedicht: Gebuisd
  • Gedicht: Konijnenoortje
  • gedicht: Steekmes
  • gedicht: stel dat ik sterven zou
  • gedicht: waar ben ik eigenlijk?
  • gedicht: ik wil rennen!
  • gedicht: sorry
  • kortverhaal: Moeders zijn onmisbaar
  • gedicht: voor mijn levensdoel
  • gedicht: de mens gelooft
  • gedicht: Creatieve verwerkingsopdracht Tom Lanoye: Kartonnen Dozen
  • gedicht: Meneertje Ruziemaker
  • gedicht: Lief Klein Vlindertje
  • gedicht: beiden verloren.
  • gedicht: De Gedachte
  • gedicht: Verloren.
  • gedicht: ik hou van jou...
  • boek: Toen ik hoopte dat je er zou staan
  • boek: de waarheid mag gezegt worden
  • gedicht: een kijk op alles
  • gedicht: Wie hij is
  • kortverhaal: van liefde tot een doodskist of twee.
  • boek: De nachtmerrie
  • Boek: De Bedreiging
  • gedicht: Nee
  • gedicht: mijn allerbeste vriend
  • boek: de laatste jaren...
  • reeks: de jacht op het onbekende (deel 5)
  • reeks: de jacht op het onbekende (deel 4)
  • reeks: de jacht op het onbekende (deel 3)
  • reeks: de jacht op het onbekende (deel 2)
  • reeks: de jacht op het onbekende (deel 1)
  • boek: Na de brand
  • boek: Dit oordeel moet je zelf maar maken
  • boek: welkom aan de Duistere Zijde
  • boek: wat ik denk van...
  • boek: de sluiper van Kha'ajesh
  • gedicht: dat kleine lieve zinnetje
  • boek: de keuze
  • boek: De laatste wereld
  • boek: Hetzelfde, maar met een klein verschil
  • gedicht: je bent een vriend voor mij
  • boek: de gedachtengang
  • boek: de weg naar rijkdom
  • gedicht: de 7 regeltjes
  • boek: beste vriendinnen voor altijd!
  • boek: doen wat men zegt
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • blog van mijn lieverd
  • blog van Eef
  • Laatste commentaren
  • Ja, dat is waar! (Eef Hübbers)
        op Gedicht: Verschrikkelijk te horen
  • ... (Gerinel)
        op Gedicht: draagkracht
  • CHEERY wenst je een aangename zondagavond .Mooi dit gedichtje. (CHEERY)
        op Gedicht: Tijd
  • Sjieke dinges (Mr. T)
        op Gedicht: huilen
  • Mooi gedicht! (Eef Hübbers)
        op Gedicht: huilen
  • Enthousiast over laatste gedichten! (Eef Hübbers)
        op Gedicht: de verandering
  • Je kan er wat van (Vera)
        op Gedicht: Samen
  • ik volg je (uw schattie)
        op gedicht: stel dat ik sterven zou
  • niets om je over te schamen (uw schattie)
        op Gedicht: Zo stom geweest!
  • vereerd (uw schattie)
        op gedicht: mijn hart
  • Uw warmte (uw schattie)
        op Gedicht: Samen
  • fouten (pim bakker)
        op boek: de waarheid mag gezegt worden
  • nog niet af (pim bakker)
        op Gedicht: Vogel
  • kunst (pim bakker)
        op Gedicht: Samen
  • Wanneer woorden tekort schieten! (Eef Hübbers)
        op Sonnet: Beeldspraak
  • Categorieën
  • gedichten (53)
  • reeksen (5)
  • verhalen (19)
  • Rondvraag / Poll
    Nu je de korte inhouden gelezen hebt en mijn gedichten, zou je dan ooit mijn volledige boeken willen lezen?
    ja
    nee
    misschien sommige eens
    Bekijk resultaat

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    bordergina
    www.bloggen.be/borderg
    Over mijzelf
    Ik ben Laure Claeys, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Laure.
    Ik ben een vrouw en woon in Sinaai, Oost-Vlaanderen (België) en mijn beroep is binnenkort alleszins schrijfster :).
    Ik ben geboren op 04/11/1993 en ben nu dus 30 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: schrijven, judo, muziek, geschiedenis,....
    Ik schrijf al verhalen sinds ik in het eerste leerjaar zat. En sindsdien al wil ik schrijfster worden.
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tamme_ratjes
    www.bloggen.be/tamme_r
    Een toplijst aanmaken doe je hier!
  • http://www.2link.be
  • http://toplijsten.2link.be
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    nieuwsmedia
    www.bloggen.be/nieuwsm
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    levend_geloof8
    www.bloggen.be/levend_
    Hoofdpunten blog boekzoeker
    Zoeken in blog

    ik schrijf je...
    boeken, gedichten,...
    14-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedicht: Lief Klein Vlindertje
    gedicht: Lief Klein Vlindertje

    Vlieg vlindertje,
    vlieg
    zoals je nog nooit tevoren deed.
    Denk niet aan zorgen
    denk niet aan morgen
    maar vlieg
    klein vlindertje.

    Voel de wind
    ze streelt je vleugeltjes
    voert je mee.
    De wind en jij zijn twee
    en je vliegt, vlindertje,
    je vliegt.

    Daar waar de wind je leidt
    vlieg je naartoe
    lief klein vlindertje
    dans met de wind
    die een prachtig lied in je oren zingt
    en vlieg vlindertje
    vlieg

    Ga niet op een plantje zitten,
    fladder, zweef
    hoger en verder
    de wind gaat mee
    samen naar een plek
    over bergen over zee
    vlieg met me mee
    vlieg, lief klein vlindertje,
    vlieg.

    14-11-2009 om 16:52 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    Tags:vlinderje
    12-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedicht: beiden verloren.
    gedicht: Beiden verloren.

    Zo mislukt
    als nooit tevoren
    ik wil het niet horen
    het is verloren.

    Daarvoor heb ik geen oren
    je moet het er niet inboren
    Zo heb jij ook verloren.

    12-11-2009 om 19:00 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    18-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedicht: De Gedachte
    Gedicht: De Gedachte

    Ik geef je een gedachte,
    die in m'n hoofd verborgen zit.
    Het schreeuwde, het huilde, het lachte.
    Het maakt me moe, het maakt me fit.

    Ondoorgrondelijk, mijn fantasie, mijn hemel, mijn hel.
    Het is er en verschijnt.
    Zoek ernaar, doe het snel.
    Voordat het weer verdwijnt.

    Geen idee,
    geen weet, geen wil?
    Hou dit geheimpje.
    Neem het met je mee,
    Mijn gedachten stil.

    18-10-2009 om 17:05 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    17-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedicht: Verloren.
    gedicht: Verloren
    Eerst een kleine opmerking bij dit gedicht: vanaf je het gelezen hebt, denk dan eens na. Over wat gaat het volgens jou? Geef je mening over wat je denkt waarover het gaat door als reactie als je wil. Ik zou graag eens willen weten wat de lezer erachter ziet.

    Ik verlies
    ik geef me over.
    Niet dat ik ervoor kies,
    de prijs is ook pover.

    Ik ga van het veld,
    ergens, ik weet niet waar, naartoe.
    Mijn punten zijn getelt
    en ik verloor, ik was moe.

    Maar het was een spannend spel!
    En ook al is het nu voorbij,
    ja, ik weet het wel,
    mijn teamgenoten blijven denken aan mij.

    Ik ben nu toeschouwer van het spel en zit.
    Ik rust en kijk rustig toe.
    En ik droom: oh was ik nog maar een lid
    maar jammer genoeg, ik kan niet meer...
    ik ben echt te moe.

    17-10-2009 om 11:27 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    04-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedicht: ik hou van jou...
    Gedicht: ik hou van jou...

    Ik hou van jou.
    Hou jij van mij?
    Van jou hou ik.
    Jou? Hou ik van.

    Ik zie je graag.
    Zie jij me graag?
    Jou zie ik graag.
    Graag zie ik je.

    Ik wil je nooit kwijt.
    Wil jij me nooit kwijt?
    Jou wil ik nooit kwijt.
    Nooit wil ik je kwijt.
    Kwijt wil ik je nooit.

    onze liefde is voor altijd.
    Liefde tussen ons is voor altijd.
    Is onze liefde voor altijd?
    Voor altijd is onze liefde.
    Altijd zal onze liefde er zijn.

    04-10-2009 om 12:57 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    Tags:liefde
    22-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.boek: Toen ik hoopte dat je er zou staan
    boek: Toen ik hoopte dat je er zou staan
    Een nieuw boek dat nog niet volledig klaar is... Hier zal ik wellicht nog wat tijd aan moeten besteden. Ik ben er zeker van dat ik trots op het resultaat mag zijn als het klaar is Hier de korte inhoud:

    korte inhoud:
    "Ik ben als een gek naar onze plek gelopen, waar we vroeger altijd afspraken. Maar je was er niet... Mijn hemel, waar ben je toch naartoe? Dagen lijken eeuwen... Ik wil je terugzien, ik heb nood aan jou..."

    " 'Waar ben je!' riep ik als een bezetene, terwijl de tranen over mijn wangen rolden. Ik keek naar de blauwe hemel. Alles op deze plaats deed me denken aan jou. En als ik denk aan onze laatste keer dat we elkaar zagen, denk ik aan de woorden die je zei voor je vertrok. Je zei: 'Weet dat ik je nooit los laat. Ik zal er altijd voor je zijn. En als je me nodig hebt, wacht ik je hier op. Op deze plaats.' Toen gaf je me een kus, nam je fiets en weg was je... Maar ik heb je nooit meer teruggezien. En oh ja, ik heb je nog steeds nodig..."

    Dit boek gaat over 2 jongeren die elkaar graag zien. En de jongen belooft dat hij er altijd zal zijn voor het meisje (dat zei hij de laatste keer dat zij elkaar zagen), maar het lot steekt daar een stokje voor...

    22-09-2009 om 21:50 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:verhalen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.boek: de waarheid mag gezegt worden
    boek: De waarheid mag gezegt worden
    Weer een nieuw verhaal van mij. Met gedeeltelijke stukken die fantasierijk zijn. Ik vind het eigenlijk een verhaal om even over na te denken. En zoals alle andere verhalen die op mijn blog staan, geef ik hier de korte inhoud.

    korte inhoud:
    Welk gevoel gaat er in je op als je nog nooit gelogen hebt en je opeens een leugen vertelt? Stijgt het Duiveltje Liegebeest naar je hoofd of geeft het Engeltje Waarheid het Duiveltje Liegebeest een flink pak billekoek?
    Dit verhaal gaat over een meisje dat nog nooit gelogen heeft in haar zestienjarige bestaan. Maar op een dag gebeurd er iets zo vreemds met haar beste vriend en ze vertelt na heel wat getwijfel een grote leugen. Zo komt ze erachter dat liegen eigenlijk wel heel gemakkelijk is. Op die manier wordt ze het grootste liegebeest van haar generatie.
    Tot er weer een vreemde gebeurtenis gebeurd en zo echt elke leugen die ze vertelde uitkomt.
    Iedereen die haar kende is zwaar teleurgestelt in haar of is zelfs kwaad. Iedereen laat haar vallen en onze zestienjarige meid valt in een diepe dondere put zonder vrienden, helemaal alleen.
    En zo zal ze alles moeten proberen goed te maken met iedereen, want zonder vrienden sta je nergens.
    Het Engeltje Waarheid zal de strijd aan moeten gaan met Duiveltje Liegebeest.

    22-09-2009 om 20:23 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:verhalen
    Tags:fantasie
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedicht: een kijk op alles
    gedicht: een kijk op alles

    kijk om je heen,
    en vertel me wat je ziet
    en vertel me niet dat alles het beste is
    want zo is de wereld niet.

    kijk om je heen
    en vertel me wat je ervan vind
    vertel me hoe jouw eigen wereld eruit ziet,
    de wereld die je bemindt.

    kijk niet met je ogen, nee,
    kijk rond met je hart.
    kijk naar echt alle dingen rondom je
    ook al zijn ze nog zo apart.

    Nee, het gaat niet om wat het lijkt,
    het gaat om wat het is
    het gaat om alle dingen
    en alles is mooi, niet mis.

    20-09-2009 om 00:00 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    24-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedicht: Wie hij is

    gedicht: Wie hij is

    Hij is de zon in mijn duisternis,
    de troost in mijn verdriet,
    het gezelschap in mijn eenzaamheid,
    de zanger van mijn levenslied.

    Hij is mijn hart dat in mijn lichaam klopt.
    Hij is de man die me verleidt,
    de kus die op mijn lippen drukt,
    de liefde die nooit verslijt.

    24-08-2009 om 12:03 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    Tags:liefde
    08-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kortverhaal: van liefde tot een doodskist of twee.
    kortverhaal: van liefde tot een doodskist of twee.
    Een kortverhaal dat ik overlaatst geschreven heb. Misschien kan je wel al wat afleiden uit de titel waarover het gaat. Het kortverhaal zelf zal te lang zijn om hier op te zetten, maar je kan het mij ook altijd vragen door te sturen. Je hoeft dan enkel maar een mailtje te sturen. Hier volgen enkele alinea's van mijn kortverhaal zodat je toch een beetje een beeld krijgt van het verhaal.

    korte inhoud:

    "‘Mia is vermoord!’ riep Jules door de telefoon. Hij hoorde een zucht. ‘Jules, weet je eigenlijk wel hoe laat het is?’ gaf ze als antwoord, ‘ik moet morgen gaan werken.’ Ze klonk verveelt en zuchtte nogmaals. Belde hij haar nu ook al midden in de nacht op voor zijn flauwe mopjes? ‘Maar, maar… ,’stamelde Jules. ‘Luister, in het begin waren die mopjes van jou zeer fijn, maar te veel is te veel. Dit kan zo niet langer. Het spijt me Jules, maar kruip terug in je bed en ga slapen. Ik ga dat ook doen. Slaapwel Jules.’ En ze hing de hoorn op.'"
    ...
    "Hij had bloemen gekocht voor haar. Hij droeg zijn beste pak en was goed gezind. Mario. Hij viel al jaren op zijn twee jaar jongere collega. Hij kon elke vrouw krijgen die hij maar wilde, maar hij had zijn zinnen op haar gezet. Ze viel niet op, deed gewoon haar werk. Maar op een dag bekeek hij haar eens onopvallend, en hij had haar knap gevonden. Haar halflange donkerblonde haren die golfden, haar groene ogen die hem deden denken aan de zomer, haar blos op haar wangen die ze altijd had, haar zonnegebruinde huid,… Wat was hij verliefd op die vrouw. Hij wist zeker dat hij haar krijgen kon. Het was een zonnige dag. Deze avond zou hij naar haar thuis gaan en de bloemen geven."
    ...

    "Jules was die nacht in slaap gevallen in zijn zitbank. Hij schoot wakker. ‘Huh? Ben ik niet in mijn bed gaan liggen?’ vroeg hij zich luidop af. Hij ademde diep in en uit. De lucht die hij in zijn longen voelde deed deugd. Hij zette zich recht en stapte naar de keuken. Zijn ontbijt bestond uit vier boterhammen met confituur, een tas hete koffie, een appel en een stuk chocolade. Wat was zijn planning voor vandaag? Haar opzoeken? Hij dacht even na. Misschien moest hij haar bellen. Maar nee, dan zou ze vast weer de hoorn opleggen en dat wilde hij niet riskeren. Misschien moest hij haar opzoeken. Maar ze zei dat ze moest gaan werken. Er zat dan maar één ding meer op…"
    ...
    "Linda zat thuis. Ze moest maar blijven denken aan Mario. ‘Hij liegt tegen me, dat weet ik zeker,’ zei ze jaloers, ‘maar waarom?’ Ze dacht even na. En hoe langer het duurde, des te meer kreeg ze een woedend gevoel. ‘Het is vast een andere vrouw! Ben ik niet goed genoeg meer misschien? Hij had na ons laatste afspraakje gezegd dat we zouden trouwen.’ En ineens kreeg ze een idee. ‘Die man moet in het oog gehouden worden! Niets of niemand komt tussen ons huwelijk!’ Linda was woedend en werd roekeloos. Ze zette zich recht, nam alles wat ze nodig had en vertrok."
    ...
    "Mario vond dat ze lang weg bleef en ging kijken. Welke onnozele hals verpestte zijn avond? Toen hij in de gang stond, ging een vlaag van angst over zich heen. Zijn overwinning stond daar… met een pistool tegen haar rechterslaap geduwd. "

    ...
    Het einde vertel ik natuurlijk nog niet...

    08-07-2009 om 10:55 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:verhalen
    Tags:kortverhaal, liefde, dood, jaloezie
    24-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.boek: De nachtmerrie
    boek: De nachtmerrie
    Ik kan niet stoppen met fantasie! Het is gewoon iets fantastisch. Hier volgt, zoals altijd, de korte inhoud:

    korte inhoud:

    "Badend in het zweet werd hij wakker. Het leek of hij uren geslapen had, toch was hij maar een half uurtje weggeweest. Minuten duurden lang, de nacht leek eindeloos. Hij was te moe om wakker te blijven en hoopte dat hij niet weer een vervolg droomde waarvoor hij wakker geworden was. Zijn kamer was stikdonker en geen enkel geluid was hoorbaar buiten zijn eigen gehijg. Het was al de tweede nacht dat hij een vervolg op die nachtmerrie had..."

    Jérijn leeft in het dorp Nerevoteb, niet zo heel ver afgelegen van enkele grote steden van zijn wereld. Op een nacht kreeg hij een vreemde droom. En elke nacht droomt hij het vervolg van de vorige. In het begin leken de dromen niet zo erg te zijn, tot ze erger en enger werden zodat het verschrikkelijke nachtmerries werden. Het wordt zo erg dat Jérijn niet meer durft te slapen, maar iets zorgt ervoor dat hij telkens weer in slaap valt. Hij zoekt hulp bij enkele dokters uit de omliggende steden, maar die hebben weinig raad. Tot hij op een dag rondloopt in de stad en een oude man tegenkomt. Een man die zonder dat hij het hem ooit verteld had zijn probleem kende. Hij geeft Jérijn de raad om zijn nachtmerries aan te gaan en erin te zoeken naar een oplossing voor zijn probleem.
    Dit doet hij, en als later blijkt dat het een noodkreet is van een ander volk, ver van zijn dorp verwijderd, bespreekt hij met de oude man dat hij het volk zal opzoeken.
    Een lange tocht als gevolg, verschillende gevaren die hij moet doorstaan en nog steeds vervolgen van de nachtmerrie.
    Eindelijk aangekomen bij het andere volk, lijkt er helemaal niets aan de hand te zijn! Maar schijn bedriegt, grote gevaren liggen op de loer. Meer daarvan wordt duidelijk als hij degene vind die de noodkreet "verzonden" had. Het is het meisje Avere, een jonge priesteres. Zij legt hem uit hoe ze bij hem terecht gekomen is en waarom. Dat heeft te maken met een speciale gave die hij heeft en een band, want om de een of andere reden heeft hij een sterke band met haar. Maar beiden moeten er nog achterkomen hoe dat komt.
    En dat gebeurd op een nogal vreemde manier...

    24-05-2009 om 18:49 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:verhalen
    Tags:fantasie
    11-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boek: De Bedreiging
    Boek: De Bedreiging
    Weer een fantasieverhaal (zoals gewoonlijk). Aan dit verhaal heb ik geregeld dingen veranderd. Misschien gebeurd dat in de toekomst wel weer, maar ik zie nog wel. En zoals altijd...volgt nu de korte inhoud

    korte inhoud:
    De wereld van H'hama is waar we ons bevinden voor dit verhaal. Het is een immens grote wereld met een bevolking die nog niet zo groot is. Alle dorpen en stammen liggen dan ook ver van elkaar verwijderd.
    The Shaoti, een stam die leeft in een vruchtbaar gebied van de wereld leeft er vredig. Erg hoog zijn ze niet ontwikkelt. Ze jagen nog met speren, leven in primitieve hutjes, hebben stenen tot werktuigen ontwikkelt,... En al eeuwen lang is er nooit iets geweest. De dagelijkse dingen gebeuren gewoon.
    Maar dan komen er problemen in het spel. Het begint met de baby van Kona, een zoontje dat ze Rutan noemt. Maar hij is misvormt volgens de andere stamleden. Zijn gezicht en lichaam is zeer verschillend ten opzichte van de andere jongens uit de stam. Kona ziet hem nochtans als een normale baby en tegen alle protest in van de anderen is ze vastberaden hem op te voeden.
    Maar hoe meer Rutan opgroeit, hoe meer de andere stamleden hem als een bedreiging gaan zien. Mensen lopen ongerust rond, kinderen moeten naar binnen van zodra hij in de buurt komt, geen enkele man van de stam vindt Rutan waardig om te leren jagen,...
    Sinds de geboorte van Rutan is Kona ook nooit meer volledig geaccepteerd door de stamleden, maar zij trekt zich daar niets van aan. Zij houdt van haar zoon. De man van Kona, Njakhar, heeft haar verlaten toen ze ervoor koos Rutan op te voeden en niet aan zijn lot over te laten door het ergens in de bossen te leggen.
    Per jaar, per maand, per dag wordt de onverklaarbare haat en angst tegen Rutan groter. Voor hem is het een zwaar bestaan in The Shaoti. Zeker als Kona sterft. Zijn moeder die hem beschermde, is er ineens niet meer en sindsdien zijn de mensen van The Shaoti echt niet meer tegen te houden.
    Rutan komt daardoor onder zware druk te staan. Hij weet dat hij anders is en weet dat hij een totaal ander gezicht heeft, maar daar kan hij toch niets aan doen? Daardoor gaat hij op zoek naar de waarheid. De oorsprong van De Bedreiging...

    11-05-2009 om 22:50 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:verhalen
    07-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedicht: Nee
    gedicht: Nee
    Als het je eens een dagje niet meezit...

    Vandaag zeg ik nee tegen alles.

    Tegen jou,

    Tegen hij en tegen zij.

     
    Vandaag zeg ik nee,

    Want het zit me niet mee.

    Nee, niet echt nee...

     

    Of het iemands fout is?

    Nee,

    Ik wil vandaag gewoon niet mee

    In die dagelijkse sleur,

    Die stelt me zo teleur

     

    Dus vandaag zeg ik nee,

    Nee tegen jou,

    nee tegen hij,

    nee tegen zij,

    en zelfs nee tegen mij.

    07-05-2009 om 22:52 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    29-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedicht: mijn allerbeste vriend
    gedicht: Mijn allerbeste vriend
    Dit is een gedichtje voor mijn allerbeste vriend... Ik moet toegeven, het was soms niet gemakkelijk om een goede woordkeuze te vinden, maar uiteindelijk is het me toch gelukt. Ik heb er ook nog andere versies van, maar persoonlijk vond ik deze de beste...

    gedicht:

    Voor mijn allerbeste vriend,
    die alleen het allerbeste verdient,
    heb ik een wens,
    want hij is zo'n fantastisch mens.

    Wat ik wens,
    voor die ó zo fantastische mens,
    is het allerbeste en alleen dat,
    want dat lijkt me wel wat.

    Mijn allerbeste vriend,
    hij die het allerbeste verdient,
    blijft voor altijd in mijn hart,
    want voor mij is hij iemand apart.

    En niemand die onze band verbreken kan!
    Zelfs geen leger van 10 000 span!
    Onze vriendschap is eeuwig en nooit zal die vergaan,
    Mijn allerbeste vriend...voor jou zal ik er altijd staan.

    29-04-2009 om 16:51 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (11 Stemmen)
    Categorie:gedichten
    28-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.boek: de laatste jaren...

    boek: De laatste jaren...
    In dit verhaal heb ik weer eens een ik-perspectief gebruikt. Het zijn weer de gedachten van een meisje, leeftijd 15. En ze vertelt de gebeurtenissen van de voorbije jaren... Hier volgt weer een korte inhoud.

    korte inhoud:
    "Al mijn emoties van de vorige jaren vereeuwig ik op papier, schrijf ze uit mij. Met een inkt van emoties zet ik deze woorden neer, schrijf ze op met een hand dat wel bezeten lijkt. ..."

    Dit verhaal gaat over Madelin. Ze is 15 jaar, woont in bergachtig gebied en je kan wel zeggen dat ze nogal een stil persoon is. Ze houdt van denken terwijl ze lange wandelingen maakt,... Maar de laatste jaren heeft ze veel dingen gehad om over na te denken. Allerlei gebeurtenissen die haar overspoelden, nieuwe mensen die ze ontmoet en waar ze na een tijd problemen mee krijgt halen haar in een draaikolk van emoties...
    " Oh, had ik je maar nooit ontmoet... Dat heb ik echt vaak gedacht sinds ik haar kende..."
    " 'Laat me allemaal gerust! Ik wil alleen zijn, ik heb niemand nodig!' "
    ...
    Natuurlijk zijn daar ook goede gebeurtenissen bij, het kan niet altijd slecht zijn hé!
    " Ik had nog nooit zó gelachen in mijn leven, hij is de beste gewoon. Mijn beste vriend voor eeuwig..."
    " 'Weet je? Jij maakt me echt gelukkig! Ik wil voor altijd bij je zijn...' "


    " Ik weet nog dat hij me voor zijn vertrek zei: 'Wees vrij klein vogeltje en vlieg weg naar een oord waar alleen het geluk op je wachten zal.' En ja, nu ben ik vrij. Vrij van alle dingen die me gevangen hielden als een vogel in een kooi."

    28-04-2009 om 18:40 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:verhalen
    Tags:emoties, ik-perspectief
    25-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reeks: de jacht op het onbekende (deel 5)
    reeks: De jacht op het onbekende
    Het heeft een tijdje geduurt, maar hier volgt dus deel 5 van mijn reeks, meteen ook het laatste boek.

    boek 5: De jongen...

    korte inhoud:
    Men is niet allemaal geslaagt voor de testen. Magwene uiteraard wel, zij krijgt toegang tot het nieuwe continent.
    Maar ook daar blijft de miserie aanwakkeren. Het is een kat-en-muisspel aan het worden in de immens grote stad, Harrakhan.
    Maar met wie? Dat is de vraag.
    Tegelijkertijd vallen de laatste stukjes van de puzzel op de juiste plaats. Maar veel tijd heeft Magwene niet om erover na te denken. Het lijkt wel of niemand ook veilig is in Harrakhan. Het gevaar zit allen op de hielen. En dat niet alleen...
    Magwene lost het raadsel op van het jongentje dat vele jaren terug op misterieuze wijze verdween. Maar haar ontdekking is zo macaber dat ze zou gewenst hebben het nooit gelezen te hebben...
    Maar ook na de waarheid zijn er nog steeds raadsels en mysteries die opgelost moeten worden. Het is zelfs zo dat Magwene zich af en toe toch afvraagt waarom ze zo in de problemen zit... Ze heeft het niet bepaald gemakkelijk gehad.
    Er staan nog een heleboel avonturen te wachten!

    25-04-2009 om 00:00 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:reeksen
    15-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reeks: de jacht op het onbekende (deel 4)
    reeks: de jacht op het onbekende
    Hier volgt deel 4 van mijn reeks... Een van de laatste boeken van de reeks.

    boek: het nieuwe continent

    Korte inhoud:
    Magwene en haar groep zijn bijna weg van het Pad Der Gevaren. Er wordt verwacht door iedereen dat hun tocht bijna op zijn einde loopt. Iedereen heeft zo lang uitgekeken naar de dag dat ze allen gezond en wel in het nieuwe continent aankomen. Twee maand hebben ze nodig gehad om te komen waar ze nu zijn. En het merendeel van al die tijd hebben ze rondgedwaalt op het Pad Der Gevaren.
    Maar...
    Een van de laatste dagen gebeurt er iets wat ieders leven zal veranderen. Nee, dat hadden ze niet verwacht! Toch moeten ze verder met hun tocht. Die overigens moeizaam nog drie dagen duurde. Nu komen ze aan een kaal en woestijnachtig landschap. Er is tot aan de horizon niets te zien wat op een continent lijkt. Maar ze moeten door. Droogte steekt de kop op, er is maar weinig water meer en iedereen krijgt een verschrikkelijke dorst. Honger is ook al zoiets. De voedselvoorraden raken snel op. Het continent lijkt oneindig ver te gaan tot dat Magwene in de verte iets ziet. Met alle haast lopen ze er naartoe. Maar het blijkt enkel een restante van een grote poort te zijn. Het is al laat dus ze besluiten daar de nacht door te brengen.
    Die nacht komt nog een ander gevaar opduiken. Een verwoestende zandstorm dreigt hen te vermorzelen. Maar de groep blijft ongedeert om de een of andere reden. Ze vinden elkaar snel terug, maar waar zijn ze nu?
    Ze staan weer voor een poort. Een poort die veel groter is dan die waar ze de nacht doorbrachten. Ze hebben het nieuwe continent bereikt! Maar voor ze de poort door mogen, moeten ze eerst bewijzen dat ze het waard zijn om binnen te mogen...

    15-04-2009 om 13:31 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:reeksen
    12-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reeks: de jacht op het onbekende (deel 3)
    reeks: de jacht op het onbekende
    Dit is deel 3 van mijn reeks. Ik hoop dat het een beetje in de smaak valt

    boek 3: Het pad der gevaren

    korte inhoud:
    Een heleboel gepuzzel! Zo'n wending blijkt de tocht te hebben. Zoeken naar de juiste weg en ondertussen een gevaarlijk kat- en muisspel spelen met verschrikkelijke monsters en vreemde wezens. Het is voor Magwene en de rest van haar groep geen lachertje!
    Op een bepaalde dag komen ze vreemden tegen die eveneens op de vlucht zijn voor het wezen en zijn leger. Naar het schijnt weten zij de weg naar het nieuwe continent. Daarvoor moeten ze wel een gevaarlijk pad volgen: het Pad Der Gevaren.
    Ze vertrouwen de vreemden en volgen hen. En al snel komen ze tot de conclusie dat de weg die ze volgen zijn naar niet gestolen heeft! Het ene gevaar na het andere moet worden getrotseerd en de ene vloek na de andere wordt over de hele groep uitgesproken.
    Op een bepaald moment werken enkele van die vloeken ook wel. De vreemden (dat zijn er 2) worden onbetrouwbaar en slepen nog meer gevaren mee verder op de tocht.
    Magwene kan geen enkele bezwering vinden die de vreemden kan helpen terug normaal te doen. Na een kort overleg met de groep komen ze tot het besluit dat ze zo snel mogelijk van die vreemden af moeten geraken. En eigenlijk zijn het al geen vreemden meer, want al die dagen hebben ze samen geleeft als een hechte groep en kenden ze elkaar eigenlijk al goed. Met andere woorden, Magwene moet proberen samen met haar groep een stel vrienden achter te laten.
    Lukt dat wel? En wat heeft dat ene monster bij de tot nu toe laatste aanval gezegt? Iets over een kwade kracht van 20 jaar geleden die zich ontwikkelt heeft? De zogenaamde Onbekendheid? Hier moet Magwene meer over weten. Misschien kan ze zo de puzzel vervolledigen. Er speelt heel veel in haar hoofd rond nu. Ze moet afgeraken van een 2 vrienden die vervloekt zijn, ze moet iedereen veilig het Pad Der Gevaren overkrijgen want ze zijn al te ver om terug te keren en daarbij wil ze nog eens het misterie van de Onbekendheid oplossen. Wat nog eens in haar hoofd rondspookt is de vraag waarom ze dat dossier heeft meegenomen van dat verdwenen jongentje. Nog steeds is er geen reden, ze heeft zoveel achtergelaten, maar dat dossier nam ze onbewust mee. Zat er daar een helpende hand achter? Iemand die meer weet?
    Magwene heeft een doel: alle misteries oplossen samen met alle problemen en gevaren.

    12-04-2009 om 22:42 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:reeksen
    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reeks: de jacht op het onbekende (deel 2)
    reeks: de jacht op het onbekende
    Wat hier volgt is het tweede deel van mijn reeks.

    boek 2: Het jagersinstinct

    korte inhoud:
    Magwene is met een deel van de bevolking van Thérem in 'de bossen van Rhoch' geraakt. Allen moeten ze zich haasten, want een grote voorsprong hebben ze niet op mogelijke achtervolgers. Nu moeten ze gewoon zo snel mogelijk uit de bossen geraken. Dagenlang dwalen de mensen in 'de bossen van Rhoch' rond en op een dag komen ze per toeval op een open plek. Maar al snel willen ze er weg! Het is die vreemde plek waar er wolken enkele meters boven de grond zweven. De beelden die ze daar zien zijn afschuwelijk. Magwene denkt dat deze plek wel eens te maken zou kunnen hebben met het wezen dat de dorpen volop aanvalt met zijn leger.
    Te lang stonden ze op die open plek. Het gevaar loerde. Magwene zit met enkele mensen nog verstopt in het bos. De rest van het volk zit verspreid in het bos in paniek. Eigenlijk weet ze niet wat er met hen gebeurd is. Ze hoopt gewoon dat ze zich verstopt hebben.
    Twee dagen blijft Magwene met enkele mensen nog verstopt op hun verstopplaats. Daarna besluiten ze te gaan zoeken naar de rest. Ze hebben afgesproken dat ze maar twee extra dagen zullen zoeken, ze moeten nog steeds zo snel mogelijk uit de bossen geraken.
    Ze geraken er uit. Nu kan de echte tocht beginnen. Maar problemen blijven zich opstapelen en het gevaar blijft hen op de hielen zitten. Allen hebben ze het door, deze tocht wordt vechten om te overleven.
    Telkens ze denken dat het einde in zicht is, blijkt het toch nog ver weg te zijn. Het lijkt wel een illusie...
    De mensen moeten proberen overleven met hetgene wat ze meegenomen hebben uit Thérem. Magwene heeft om de een of andere reden het dossier mee van dat kleine jongetje dat 20 jaar geleden op mysterieuze wijze verdwenen was. Dat merkt ze pas als ze uit de bossen zijn. Ze kan zich niet herinneren dat ze dat meegenomen heeft toen ze op de vluchtten uit het dorp. Nu staat ze voor een groot raadsel. Het hele gedoe is als een puzzel van duizenden stukjes die in elkaar gezet moet worden.
    Al enkele stukjes van de puzzel komen op zijn plaats enkele dagen verder op hun tocht naar het andere continent...

    10-04-2009 om 00:00 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:reeksen
    08-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reeks: de jacht op het onbekende (deel 1)
    reeks: De jacht op het onbekende
    Een fantasiereeks... Het idee kwam totaal onverwacht in me op, maar ik wil er toch voor gaan. Hoeveel boeken het zullen zijn weet ik nog niet precies, dat zal de tijd nog moeten uitwijzen.

    boek 1: Op de vlucht voor het kwaad

    korte inhoud:
    We bevinden ons in het dorp Thérem. Op een uiterst misterieuze wijze is er daar 20 jaar geleden een klein jongetje verdwenen. De inwoners van Thérem hebben hem jarenlang gezocht, maar ieder spoor ontbrak. Men heeft het kleine jongetje nooit meer teruggezien.
    Deze gebeurtenis heeft Thérem tot nu toe altijd al kunnen verzwijgen. In het huidige Thérem spreekt niemand er meer over. De helft van de inwoners gelooft het niet meer, de anderen hebben er hun eigen versie van gemaakt en zo wordt dus de waarheid over het hoofd gezien. Niemand van Thérem kent de échte waarheid meer.
    Niet ver van Thérem, op een open plek in 'de bossen van Rhoch', zweven enkele duistere wolken enkele meters boven de grond. Maar dat is iets wat de bewonders van Thérem niet kunnen zien. 'De bossen van Rhoch' zijn te diep en te gevaarlijk. Wilde beesten, bannelingen, vloeken en spreuken,...je kan het er allemaal vinden.
    Magwene Meghora is een bewoonster uit Thérem. Ze heeft juist een magische opleiding achter de rug en kan nu beginnen werken bij de MIM's ( Meesters In Magie). Die houden zich bezig met het oplossen van zaken in Thérem.
    Na er een maand te hebben gewerkt val Magwene's oog op een oud dossier. Het dossier van de verdwijning van een klein jongetje 20 jaar geleden. Ze bestudeert het en houdt het bij zich thuis in bewaring.
    Enkele maanden later is er onrust in het dorp.
    Een van de boodschappers komt in Thérem met de melding dat er verschillende steden en dorpen aangevallen zijn door een bepaald wezen. Wie weten ze niet, want hij draagt een zwarte cape, met een grote kap die een duistere schaduw op zijn gezicht laat vallen. Hij valt dorpen aan met een groot leger gemuteerde wilde beesten.
    Angst wordt er in Thérem gezaait wanneer een paar dagen later weer een boodschapper aankomt met het nieuws dat er al 2 dorpen vernietigd zijn en het wezen op weg is naar Thérem met een deel van zijn leger.
    De MIM's maken zich onmiddellijk gereed voor het weren van een aanval. Magwene heeft haar twijfels. Als het wezen door de bescherming van de andere dorpen geraakt, zal het zeker ook door dat van Thérem geraken. Nochtans, een bescherming is een zeer machtige spreuk. In plaats van zich te concentreren op de bescherming, gaat Magwene op zoek naar een vluchtroute voor het geval dat het wezen er in slaat de bescherming te breken. Ze vind er een. Als ze de tunnels volgen die ze gevonden heeft, kunnen ze veilig aankomen in ' de bossen van Rhoch'. Eens daar gekomen kunnen ze een route volgen die naar een totaal ander continent leidt.
    Maar eerst resten nog enkele vragen: Wie of wat is het wezen? Waar komt het vandaan? Zullen de mensen van Thérem succesvol de route kunnen volgen?...

    08-04-2009 om 00:00 geschreven door laure  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:reeksen

    Archief
  • Alle berichten

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • foto blog
  • mooi
  • heel mooi
  • CHEERY , heb je blog gelezen en ja doe maar verder met je mooie gedichten
  • mooi

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Rondvraag / Poll
    wat lees je het liefst?
    hele dikke boeken
    zeer dunne boeken
    gedichten
    fantasierijke boeken
    griezelverhalen
    kortverhalen
    waargebeurde verhalen
    romans
    romantische verhalen
    historische verhalen
    wat vanalles
    Bekijk resultaat


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    chihuahualiefhebber
    www.bloggen.be/chihuah
    Hoofdpunten blog thestorytellersstories
  • Hoofdstuk 4: De Ziener
  • Hoofdstuk 3: De Stroom
  • Hoofdstuk 2: Ochtendceremonie
  • Hoofdstuk 1: Creatoren
  • De alziende
  • Boredom
  • The monster and the angel: eerste scène in script
  • Contrast
  • The Dormant
  • CyberSoul: De kracht van Cyber
  • One day of paradise
  • Het monster en de Engel: Karakters
  • King of Land and War(temporary)
  • CyberSoul
  • The Black War
  • The World of Halt
  • Het monster en de Engel
  • Een eerste verhaal, Titelloos
  • De blog

    Links waar je zeker eens op geklikt moet hebben!
  • blog van mijn lieverd
  • blog van antoine
  • mijn netlogprofiel
  • Eef met Nieuwsflitsten, Herinneringen en Ervaringen
  • blog van Dorine

  • zeer interessante blogs die je zeker moet bekijken!
  • Eef met Herinneringen en Ervaringen
  • thestorytellersstories
  • Dorine heeft een blog
  • boekzoeker

  • {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    jennyenwill_2
    www.bloggen.be/jennyen


    Heel veel leesplezier op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    domeinen
    www.bloggen.be/domeine
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u
    www.bloggen.be/cat4u
    Hoofdpunten blog boekzoeker


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs