Inhoud blog
  • Een gedichtje 9
  • Dorpsjeugd 5
  • Schaakquatrijn 7
  • Een gedachte 8
  • Anekdote 6
  • Ergerlijk 7
  • Een gedichtje 8
  • Schaakquatrijn 6
  • U wilt óók weleens wat anders lezen 4
  • Dorpsjeugd 4
  • Een gedachte 7
  • Een verhaaltje 4
  • Anekdote 5
  • Een gedichtje 7
  • Ergerlijk 6
  • Schaakquatrijn 5
  • U wilt óók weleens wat anders lezen 3
  • Een gedachte 6
  • Dorpsjeugd 3
  • Een gedichtje 6
  • Anekdote 4
  • Een gedachte 5
  • Een verhaaltje 3
  • Schaakquatrijn 4
  • Ergerlijk 5
  • Een gedichtje 5
  • U wilt óók weleens wat anders lezen 2
  • Een gedachte 4
  • Dorpsjeugd 2
  • Een gedichtje 4
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Ik denk het mijne
    Muizenisjes
    Gedachten, gedichten, anekdotes, verhaaltjes, ergernissen, kleine vreugden in het bestaan, kortom alles wat u kan vermaken, troosten en opbeuren. Voor op het nachtkastje.
    30-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U wilt óók weleens wat anders lezen 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Begrijpelijk.

    http://members.home.nl/hvolphen/poezie/

    http://www.hetvrijevers.nl/

    http://jaapvandenborn.blogspot.nl/

    http://www.bloggen.be/jvs/

    http://joostvangijzen.blogspot.nl/

    30-07-2012 om 14:29 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gedichtje 3

    De buurvrouw


    Woont sinds lang op nummer tien.
    Niet gelukkig zo te zien.

    Staart
    maar voor zich heen.
    Altijd alleen.
    Drinkt niet.
    Rookt niet.
    Speelt geen kaart.

    Eet veel fruit.
    Gaat nooit uit.

    Men zegt: ‘Zij dicht.
    ’s Nachts schijnt licht
    door de gordijnen.’

    Ik denk het mijne.

    30-07-2012 om 09:54 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    29-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gedachte 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Astrologen astroliegen.

    29-07-2012 om 13:28 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dorpsjeugd 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wedstrijd

    Wie de mooiste tekening heeft gemaakt, of het mooiste
    boetseerstukje, mag bij het weggaan een extra item uit de
    snoeptrommel uitzoeken.

    Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat de kinderen die al het
    mooiste kunnen tekenen of boetseren ook nog eens de wedstrijd
    winnen. Dat zou wel heel oneerlijk zijn.
    Aan de andere kant is het ook weer niet eerlijk dat ze elke keer
    verliezen, alleen maar omdat ze toevallig zo goed zijn.
    Het gaat er dus om te zorgen dat alle kinderen regelmatig een
    keer winnen.
    Gelukkig melden kinderen die een hele tijd niet gewonnen
    hebben dit meestal. Dan is het evenwicht snel hersteld.

    Zo is alles in orde en iedereen tevreden, behalve Jelle dan. Eén
    van zijn kleiwerkjes heeft een ereplaats in mijn kamer omdat dat
    het mooiste boetseerwerkje is dat ik heb.
    -Het mooiste van álle kleistukjes?
    -Ja.
    -Maar die keer deden we wedstrijd en toen had Piter gewonnen!

    29-07-2012 om 13:27 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anekdote 2
    Ineke W.  tijdens een discussie over schoonmaakmiddelen die
    onderling op demonstratie-avonden door dorpsbewoonsters aan
    elkaar worden verkocht: "Ik zeg altijd als ze me uitnodigen: "Ik
    maak nooit schoon."
    "

    23-07-2012 om 12:02 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaakquatrijn 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Schaakclub

    Elke maand viel op mijn schaakmat
    Weer ons onvolprezen schaakblad.
    Nu, verteerd door schaakbladdorst
    Vrees ik dat ik ben geschorst.

    22-07-2012 om 21:02 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ergerlijk 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mensen die niet van de citeerfunctie van een website kunnen afblijven en alles en alles gaan kopiëren, die zelfs als ze direct onder een reactie daarop reageren, eerst die hele reactie gaan kopiëren. En dan gaat de volgende klant dát weer allemaal kopiëren, enzovoorts enzovoorts, straks is het hele internet vol met kopieën van kopieën van kopieën enzovoorts enzovoorts.
    Wanneer zal de mensheid leren dat niet alles wat uitgevonden wordt ook gebruikt moet worden?

    22-07-2012 om 21:01 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gedichtje 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Kauwen
     
    in de lucht geworpen
    kauwen
    dwarrelen
    neer
    kakeldekakelend
    keer op keer

    ‘t zwarte dat me kan benauwen
    werp ik hoog in ’t hemelsblauwe
    kijk 't niet na
    en weldra
    kaatst het helder
    als het vlucht
     
    ’t heeft me danig
    opgelucht

    22-07-2012 om 21:00 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gedachte 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn eerste indruk van mensen is wat mij betreft in veel gevallen de laatste.

    22-07-2012 om 20:57 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anekdote 1
    Mooi verhaal van M. over haar nieuwe fiets waarvan onderweg het stuur los bleek te zitten zodat ze met het stuur in haar hand op een stuurloze fiets reed. (Moeilijk na te vertellen zonder haar mimiek of liever gezegd haar gebrek aan mimiek en haar zo goed als toonloze herhalingen.)
    "Ik riep nog : ''Help!'' maar ja, stadsmensen hè?, die helpen niet".
    "Sturen wou niet. Ik dacht: “ Remmen,” maar dat wou ook niet."
    "Au! Maar ik dacht: "Ik ben blij dat ik lig." "

    22-07-2012 om 20:56 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaakquatrijn 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wederom een pot verliezen?
    Zelfs geen uitzicht op remise?
    Snel heb ik mijn eer gered:
    Gaf het bord een goeie zet.

    22-07-2012 om 20:55 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een verhaaltje 1
    De spoorwegovergang

    We liepen in de zomeravond naar de spoorwegovergang.
    Oostindische kers bloeide in de tuin van het huis naast het spoor. Ik probeerde mijn gedachten onder woorden te brengen.
    ‘Wie weet op hoeveel werelden…?’
    Mijn broer begreep wat ik bedoelde. We hadden dit gesprek al zo vaak gevoerd, als we ’s avonds buiten liepen.
    Nu ik eraan terugdenk, en weer voor me zie hoe de wollige bloempjes van de wondklaver, die tussen de spoorrails groeiden, oplichtten in de avondschemering, besef ik pas goed hoe ontoereikend woorden waren.
    We liepen daar samen met ontelbaar vele anderen als wij. Twee mensen die, in ontelbaar vele, eindeloos verre uithoeken van het heelal, in de zomeravond een oud gesprek voerden.
    Ze kenden, net als wij, de woorden die de ander zou gaan zeggen. Ze spraken, evenmin als wij, de woorden uit.



    22-07-2012 om 20:54 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    21-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gedachte 1

    Ik moet eens leren wat positiever te staan tegenover mijn negatieve gevoelens.

    21-07-2012 om 00:00 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ergerlijk 1 en 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tuinen die volgegooid worden met grind, geheel bestraat worden en binnenkort waarschijnlijk geasfalteerd.

    Bijna nog ergere ‘sfeervolle’ tuinen met banken waar je niet op kunt zitten omdat er al een verzameling
    pompoenen en een beer van gaas en mos op zitten.

    21-07-2012 om 00:00 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gedichtje 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    In het huis van Koen

    In het huis van Koen
    wonen zes miljoen
    schroefjes, boutjes
    houtjes, moertjes
    spijkers, snoertjes
    en delen van vloertjes.

    Het is wat krap
    toch gaat het net:
    ze hebben Koen
    eruit gezet.

    21-07-2012 om 00:00 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een plaatje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om die vervelende advertentie hierboven kwijt te raken, installeer Adblock. U bent in één klap verlost van alle internetadvertenties. Of er ook zoiets bestaat voor Internet Explorer weet ik niet, hieronder twee links, één voor Firefox en één voor Chrome.

    https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-plus/

    https://chrome.google.com/webstore/detail/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom?hl=nl


    21-07-2012 om 00:00 geschreven door Katja Bruning  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)


    Foto

    Gastenboek
  • Tarzan
  • groet
  • Bas
  • HetVrijeVers gehackt!!!
  • ?

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Dank! (Katja Bruning)
        op Dorpsjeugd 5
  • Ironie (Jacob)
        op Dorpsjeugd 5
  • Voor eeuwig branden (Katja Bruning)
        op Een gedachte 8
  • Eeuwig? (Havano)
        op Een gedachte 8
  • Helaas (Katja Bruning)
        op Schaakquatrijn 7
  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Een interessant adres?


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs