TE VOET- A PIE
Over mijzelf
Ik ben De Jaeger Ides
Ik ben een man en woon in 9950 Waarschoot (België) en mijn beroep is harde werker.
Ik ben geboren op 14/11/1950 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: koken, tuinieren, wandelen, reizen,....

Archief per jaar
  • 2014
  • 2013

    'onderweg'  W Vermandere
     
    Onderweg ben ik zigeuner, 
    onderweg ben ik een kind
    naar het bergland en de rotsen,
    met een bos aan de waterkant
    ...
    Onderweg leer je vergeten,
    gisteren ligt ver achter U
    en voor morgen nog geen zorgen,
    onderweg is het altijd nu
    ...
    Je passeert langs kathedralen,
    en je duizelt keer op keer
    Van die stoutmoedige dromen,
    van die bouwers van weleer
    En zo leer je blind vertrouwen,
    vorderen ondanks brute pech
    Wuif veel liever dan te vloeken,
    naar de kinders langs de weg
    ...
    En je loopt door de paleizen
    met uw hoofd vol romantiek
    Maar uit krotten en ruïnes,
    klinkt er klaaglijke muziek
    Deelt uw brood met lotgenoten,
    zoveel zwervers grauw van vel
    Langs de gloeiend hete wegen,
    steeds vol kommer en kwel
    ...
    Onderweg, op markten en pleinen,
    vind je volk, mild en gastvrij
    Dat schenkt U met handen en voeten
    zoete vruchten, allerlei
    ...
    Onderweg ben je nomade, 
    soepel plooiend, mild van geest
    Geeft U over aan de genade,
    je wordt vrij en onbevreesd
    ...
    Los van vastgeroeste ideeën,
    onderweg pluk je de dag
    Pelgrim ben je heel je leven;
    vorderen doe je liefst zigzag
    Haast U, haast U, uiterst langzaam,
    want het einddoel is bekend
    ...
    Ooit als kind ben ik vertrokken,
    zonder route, kaart of plan
    Onderweg al heel mijn leven
    wat is daar de zin toch van
    Onderweg stel je geen vragen,
    voor hoelange nog en waarom
    Onderweg ben je zigeuner,
    Je reist voort en je ziet niet om

    naar een lied van  W. Vermandere

    CAMINO FRANCES: OP WEG NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA
    28-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van VILLAFRANCA DEL BIERZO naar O CEBREIRO
    Goeie avond,
    Vandaag een regendag gehad, toch 30 km kunnen stappen. Deze morgen in de regen vertrokken, voeten goed ingepakt en poncho aangetrokken. Vandaag had ik een echte bergetappe af te leggen. De volledige voormiddag tamelijk klimmen. Om 12u30 nog 10 km te klimmen en ja klimmen was het! "Extremo vertical" zoals de Spanjaarden  hier zeggen. Gelukkig was de regen gestopt. De route was indrukwekkend mooi, ondanks het slechte weer en het klimmen, kon ik er echt van genieten. Onderweg ontmoette ik nog een koppel Nederlanders. Ze waren 35 jaar getrouwd en deden de tocht op hun gemak. Ze stapten minder km per dag en gingen regelmatig in een hotel slapen. Ik kwam pas om 15u 15 aan op mijn bestemming. Op dat moment begon het terug te regenen. Mooie albergue, voor een 60 tal personen. Maar ik kon een bed bemachtigen in een kamer 'slechts' 12 bedden. Dat zijn dan toch nog maar 11 personen die kunnen snurken! Ik kom er wel eens wakker van, maar veelal slaap ik er toch door. Hoe zou dat toch komen? Vanavond veel volk aan tafel in de albergue. De restaurantjes liggen tamelijk veraf, en het weer is te slecht om er door te lopen. Maar het is altijd gezellig als er veel volk aan tafel zit. Het is verrassend wat je allemaal kan meemaken onderweg, al die verhalen, mooi om te horen. Het is een fijne ervaring om bij een groep gelijkgestemde zielen te horen. De reden van de tocht zal bij iedereen wel verschillen, maar het doel is bij iedereen gelijk, Compostela bereiken.
     Het hoofd leegmaken is ook iets wat je veel leest op blogs, maar wat betekent dat eigenlijk? Voor mij is het de drukte en dagelijkse beslommeringen achter laten! Géén deadlines, niet opgejaagd zijn ...Weten dat het thuisfront achter je staat en dat vrienden en kennissen je steunen en meeleven. Je leeft hier van dag tot dag, zonder drukke agenda, enkel het wandelplan voor de volgende dag bekijken, voor eten zorgen en de rest gaat vanzelf. Het is genieten, elke dag opnieuw... en van eenzaamheid heb ik helemaal geen last. Mensen spreken je aan, niemand maakt zich druk over taalfouten, als je elkaar maar begrijpt dat is pas belangrijk. Morgen een nieuwe bergetappe, maar de hoogste bergen kwamen toch vandaag al. En nu... Ides



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Foto


    Gastenboek
  • Camino
  • Full marks!Garage pass Kevin Durant get points
  • Kevin Durant playoff steals to record 87th
  • LZM
  • LZM

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs