TE VOET- A PIE
Over mijzelf
Ik ben De Jaeger Ides
Ik ben een man en woon in 9950 Waarschoot (België) en mijn beroep is harde werker.
Ik ben geboren op 14/11/1950 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: koken, tuinieren, wandelen, reizen,....

Archief per jaar
  • 2014
  • 2013

    'onderweg'  W Vermandere
     
    Onderweg ben ik zigeuner, 
    onderweg ben ik een kind
    naar het bergland en de rotsen,
    met een bos aan de waterkant
    ...
    Onderweg leer je vergeten,
    gisteren ligt ver achter U
    en voor morgen nog geen zorgen,
    onderweg is het altijd nu
    ...
    Je passeert langs kathedralen,
    en je duizelt keer op keer
    Van die stoutmoedige dromen,
    van die bouwers van weleer
    En zo leer je blind vertrouwen,
    vorderen ondanks brute pech
    Wuif veel liever dan te vloeken,
    naar de kinders langs de weg
    ...
    En je loopt door de paleizen
    met uw hoofd vol romantiek
    Maar uit krotten en ruïnes,
    klinkt er klaaglijke muziek
    Deelt uw brood met lotgenoten,
    zoveel zwervers grauw van vel
    Langs de gloeiend hete wegen,
    steeds vol kommer en kwel
    ...
    Onderweg, op markten en pleinen,
    vind je volk, mild en gastvrij
    Dat schenkt U met handen en voeten
    zoete vruchten, allerlei
    ...
    Onderweg ben je nomade, 
    soepel plooiend, mild van geest
    Geeft U over aan de genade,
    je wordt vrij en onbevreesd
    ...
    Los van vastgeroeste ideeën,
    onderweg pluk je de dag
    Pelgrim ben je heel je leven;
    vorderen doe je liefst zigzag
    Haast U, haast U, uiterst langzaam,
    want het einddoel is bekend
    ...
    Ooit als kind ben ik vertrokken,
    zonder route, kaart of plan
    Onderweg al heel mijn leven
    wat is daar de zin toch van
    Onderweg stel je geen vragen,
    voor hoelange nog en waarom
    Onderweg ben je zigeuner,
    Je reist voort en je ziet niet om

    naar een lied van  W. Vermandere

    CAMINO FRANCES: OP WEG NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA
    05-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stap per stap is het doel bereikt !
    Hola Iedereen,

    Hier zijn we! Samen met mijn drie vrienden ben ik goed thuis gekomen. En jullie die dachten dat ik alleen op stap was, niets van aan hoor. Ik had twee goeie vrienden en één slechte vriend mee op stap.
    Mijn twee goeie vrienden hebben me door dik en dun gesteund, berg op en bergaf waren zij er om mij vooruit te helpen. 
    Maar de slechte vriend, dat was een ander paar mouwen, niet anders dan klagen ..., hij wilde altijd gedragen worden, maar het blijft toch een echte vriend.
    Jullie raden het al: mijn twee stokken en mijn rugzak. Zonder hen was het niet gelukt.
    Ook mijn schoenen krijgen een eervolle vermelding, zij maakten op den duur deel uit van mijn voeten.
    Een lange tocht ligt achter de rug, het was echt de moeite.

    Bedankt iedereen, voor de vele fijne reacties die ik mocht ontvangen.
    Dank zij mama haar literair talent konden jullie mijn tocht volgen. 
    Momenteel een beetje moe, maar tijdens het weekend mag je nog een aantal bedenkingen van mij verwachten.

    Tot.....
    Ex-pelgrim Ides.


    04-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Compostella naar WAARSCHOOT na 30 dagen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Goeie morgen,
     
    een vlotte morgen; alles verloopt vlekkeloos tot nu toe!
    Vroeg opgestaan om op tijd mijn bus te halen. Maar dat kan toch géén probleem zijn zeker, na 27 dagen Camino  en 12 jaar 'Lonki'.

    Om 9 u vertrek in Compostella, dan tussenstop in Barcelona en om 15u30 aankomst in Zaventem, daar trein naar Gent Sint Pieters. Nu is de cirkel dan rond! Om18u15 aankomst in arisdonk!
    Tot zover de co-auteur
            Jacqueline




    03-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Pedrouzo naar COMPOSTELA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen HAllo,
    Veel regen en wind,
    nu 10u50 en nog 10 minuten te stappen naar de kathedraal! Wat een gevoel...
    Tot later vandaag...

    Om 12u dienst in een volle Kathedraal... Alles komt nogal overweldigend over. Ik heb daar slechts 2 mensen kunnen terugvinden die ik al ontmoet had onderweg. Dat vond ik wel jammer. 
    De botafumeiro deed er wel zijn werk. Er zijn 8 personen nodig om dit wierookvat in beweging te krijgen en te houden, spectaculair!
    De botafumeiro is het grootste wierookvat ter wereld(1,60 m) en wordt gebruikt tijdens de dienst in de Kathedraal van Santiago. Hij zwaait door het dwarsbeuk van de kathedraal. Ik had geluk, want het wierookvat wordt niet elke dag gebruikt, maar vandaag wel dus. 
    Deze namiddag slecht weer, wind, buien en koud en met die "ontspannende sandaaltjes" op de gladde tegels... Dat valt echt niet mee.
    Compostela is een drukke, toeristische stad met souvenirs winkeltjes het ene na het andere, ook veel hotels ... Het doet mij denken aan Lourdes.
    Ik heb mijn laatste slaapplaats toch weer gezocht in een albergue, om nog eens wat gelijkgestemde zielen te kunnen ontmoeten, zeker?
    En 'Pierre' ik heb uw goede raad opgevolgd! Eerst de Kathedraal, en bezoek aan het graf van Sint Jacob, dan de oorkonde (=afgestempeld en ondertekend document voor de  echte pelgrim) en 's avonds de lekkerste tapas geproefd in 'A taberna do Bispo'. 't Was inderdaad om duimen en vingers bij af te likken!Wink

    Maar nu komt de realiteit weer heel dicht bij. Een computer en printer zoeken, zodat ik mijn tickets kan printen voor de terugreis morgen.
    De luchthaven van Santiago ligt op een 20tal minuutjes van de stad. Ik kan er dus gemakkelijk te voet naar toe, maar ik zal voor alle zekerheid toch maar de bus nemen! Ik "MOET" nu terug overal op tijd komen!!
    Ik vertrek op de luchthaven in Santiago om 9 u 15 naar Barcelona...

    Aan al mijn volgers en sympathisanten nog een goeie avond en hopelijk tot heel binnenkort.
                                                                                                                                                     Ides.


    02-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van Melide naar PEDROUZO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Vandaag om 8 u gestart en om 15 u 30 aangekomen, na 33 km stappen. Honger en dorst... een dubbele hamburger met frietjes, 'dos cervesas' en mijn probleem is verholpen. Nu eerst een paar uurtjes rusten. Vandaag weinig 'bekenden' gezien langs mijn weg. Vanavond geen uitgebreid avondmaal meer nodig. Deze avond in de kamer met een 4 tal andere personen nochtans een kamer met een 20tal bedden, de andere zaal is wel volzet. Er slaapt zelfs een Belg in dezelfde kamer. Jammer hij is nogal pessimistisch ingesteld, o.a over de Walen en de Vlamingen, de doppers ...
    Mijn gedachten gaan al uit naar de aankomst in Compostela morgen, het gevoel de aankomst te bereiken zonder al te grote problemen, alhoewel de voeten toch zwaar beginnen wegen. Mensen terugzien die ik eerder op mijn weg al ontmoette. Ik weet niet goed wat ik mij bij dit alles mag voorstellen, maar we zien wel.
    Nu op tijd in bed, want morgen nog 20 km te gaan en we worden naar het schijnt om 12 u in  Compostela verwacht...
    Goeie avond en tot morgen...
                                      IDES


    01-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Gonzar naar MELIDE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallow again...
    Hier nog eens een berichtje uit "de omgeving van Compostela", dit mag ik nu toch al zeggen. Melide ligt nog een goeie 50 km van Compostela.
    Deze morgen om 6u wakker, het goot water, dan nog maar een uurtje langer geslapen. Deze voormiddag dan tot 10 u nog een lichte regen , daarna goed wandelweer. 
    Ik heb vandaag weer 32 km gestapt en hoe langer het duurt, hoe gemakkelijker het precies allemaal gaat. Ik heb vandaag de ganse dag pizza gegeten: als ontbijt, als middagmaal en ook nog tussendoor en dit had zo zijn reden. Ik had gisteren in een bar 2 stukken pizza besteld, ipv 2 stukken pizza kreeg ik 2 volledige pizza's! Ik at er 2 stukken van op, de rest heb ik samen gelegd als een boterham. Op die manier had ik een picknic voor een volledige dag... en het was nog lekker ook! Als je 's middags in een bar een cola of zo besteld, dan kan veelal jou flessen laten opvullen met water. 
    De eerste albergue van vandaag was gesloten, in de tweede was het onthaal zo onvriendelijk dat ik er terug vertrokken ben. Dan een stukje terug gekeerd daar een derde albergue binnen gestapt en dat was de goede. Dit was een  privé initiatief, de mensen waren er zeer vriendelijk. Daar een kamer gekregen met slechts 6 bedden, wat eigenlijk een kleine kamer is, in "camino-termen" gesproken. Eén van de Australiërs van gisterenavond zag ik daar ook toekomen. Vanavond samen met hem nog iets gaan drinken...en de rest vertel ik morgen wel... 
    Santé op jullie aller gezondheid!!
                                                Ides 

    Bijlagen:
    me1.jpg (7.8 KB)   
    mel3.jpg (11.9 KB)   


    30-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van Calvor naar GONZAR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Ik ben terug in de ether!! Deze voormiddag voor het eerst terug contact gehad met het thuisfront. Na veel proberen om 10u30 terug bereik met mijn GSM. Ik stond op het punt om een andere pelgrim aan te spreken om zijn gsm eens te kunnen proberen, toen ik terug bereik had! Dus iedereen terug gerust gesteld. Op dit eigenste moment ben ik ook de magische grens van de 100 km overgestapt! Ik ben vandaag tot Gonzar geraakt en heb dus terug 35 km in de benen. Vandaag voortdurend berg op en berg af, maar geen regen wel koud. En wie ontmoette ik vandaag nog eens, ja... je raadt het al, 'mammie vagebond'. 
    Hier een mooi, klein dorp met een kleinere albergue. Vanavond samen met een vijftal pelgrims op stap geweest en samen gaan eten. Van de twee bars die hier zijn, gebruik gemaakt. In de eerste bar aperitief gedronken, in de tweede peregrino-maaltijd gebruikt. De Roemeense serveerster in de bar herkende mammie vagebond nog van 2 jaar geleden! Hoe zou dat toch komen? Zeer aangename avond gehad. Het gezelschap bestond uit 4 nationaliteiten, namelijk 1 Zweedse, 1 Noorse , 1 Belg en 2 mannen uit Australie, 1 dertiger en 1 zestiger, zoals ik dus. Trouwens mammie  vagebond is een Noorse dame en geen Zweedse! 
    Nu nog 85,2 km te gaan tot Compostela. Ik voel 'het einde naderen', gelukkig niet letterlijk op te nemen, dit geeft mij een zalig gevoel. Nu gaan we terug de slaapzak in...
    Slaapwel en tot morgen, groeten
                                               Ides


    29-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van O CEBREIRO naar CALVOR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Vandaag weer een bergetappe, maar in niets te vergelijken met die van gisteren. Het ging voortdurend bergop en bergaf, maar de hoogteverschillen waren veel kleiner. Deze voormiddag een pannenkoek gegeten. Langs de weg stond een oud vrouwtje met een bord met enkele pannenkoeken op, ze wilde mij persé. Een pannenkoek doen eten. Ze had ook suiker bij. Tenslotte toch een pannenkoek genomen. Daarna vroeg ze mij een 'donatio'. Ik ben pas om 15u21 aangekomen, maar heb wel 34 km afgelegd. Heel mooie trip gehad vandaag! In Calvor is het heel stil, ik ben hier precies helemaal alleen. Er is hier niemand te zien!.....Als dat maar goed afloopt?!

     Maar dit is helaas het laatste wat het thuisfront te horen kreeg vandaag!! Ik mis het avond telefoontje. Weet niet wat er gaande is. Is er geen bereik, is de batterij plat en is er geen elektriciteit?...ik weet het niet. Ik hoop morgen voormiddag toch iets te horen van mijn pelgrim! Dit maakt ons toch wat ongerust...
                                                                                 
                                                                                                                                                                   DE THUISBLIJVERS

    Bijlagen:
    calv.jpg (11.6 KB)   
    calvo.jpg (9.3 KB)   


    28-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van VILLAFRANCA DEL BIERZO naar O CEBREIRO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goeie avond,
    Vandaag een regendag gehad, toch 30 km kunnen stappen. Deze morgen in de regen vertrokken, voeten goed ingepakt en poncho aangetrokken. Vandaag had ik een echte bergetappe af te leggen. De volledige voormiddag tamelijk klimmen. Om 12u30 nog 10 km te klimmen en ja klimmen was het! "Extremo vertical" zoals de Spanjaarden  hier zeggen. Gelukkig was de regen gestopt. De route was indrukwekkend mooi, ondanks het slechte weer en het klimmen, kon ik er echt van genieten. Onderweg ontmoette ik nog een koppel Nederlanders. Ze waren 35 jaar getrouwd en deden de tocht op hun gemak. Ze stapten minder km per dag en gingen regelmatig in een hotel slapen. Ik kwam pas om 15u 15 aan op mijn bestemming. Op dat moment begon het terug te regenen. Mooie albergue, voor een 60 tal personen. Maar ik kon een bed bemachtigen in een kamer 'slechts' 12 bedden. Dat zijn dan toch nog maar 11 personen die kunnen snurken! Ik kom er wel eens wakker van, maar veelal slaap ik er toch door. Hoe zou dat toch komen? Vanavond veel volk aan tafel in de albergue. De restaurantjes liggen tamelijk veraf, en het weer is te slecht om er door te lopen. Maar het is altijd gezellig als er veel volk aan tafel zit. Het is verrassend wat je allemaal kan meemaken onderweg, al die verhalen, mooi om te horen. Het is een fijne ervaring om bij een groep gelijkgestemde zielen te horen. De reden van de tocht zal bij iedereen wel verschillen, maar het doel is bij iedereen gelijk, Compostela bereiken.
     Het hoofd leegmaken is ook iets wat je veel leest op blogs, maar wat betekent dat eigenlijk? Voor mij is het de drukte en dagelijkse beslommeringen achter laten! Géén deadlines, niet opgejaagd zijn ...Weten dat het thuisfront achter je staat en dat vrienden en kennissen je steunen en meeleven. Je leeft hier van dag tot dag, zonder drukke agenda, enkel het wandelplan voor de volgende dag bekijken, voor eten zorgen en de rest gaat vanzelf. Het is genieten, elke dag opnieuw... en van eenzaamheid heb ik helemaal geen last. Mensen spreken je aan, niemand maakt zich druk over taalfouten, als je elkaar maar begrijpt dat is pas belangrijk. Morgen een nieuwe bergetappe, maar de hoogste bergen kwamen toch vandaag al. En nu... Ides

    Bijlagen:
    O-Cebreiro-May06-D6855sAR.jpg (59.6 KB)   
    oc2.jpg (5.6 KB)   
    ocebreiro-triacastela15_595.jpg (44.5 KB)   


    27-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van Ponferrada naar VILLAFRANCA DEL BIERZO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Ik heb de kaap van 200 km overschreden, nog zo'n 187 km te gaan. Ik zal er op het eindtotaal toch een vijftal km moeten bijtellen want ik liep 5 km verloren. Het weer viel ook tegen vandaag. Het regende een paar uur goed door. In de late namiddag was de regen verdwenen, maar de bewolking bleef hangen. De weg viel ook tegen een aangelegde weg die parallel loopt met een grote baan. Er zijn verschillende albergues in Villafranca... . Ik had er één uitgekozen, maar die zag er te erg uit, half afgebroken of in de heropbouw blijven hangen? Dan maar 500m  terug gekeerd naar een andere en veel betere, op het eerste zicht toch, maar hier weet je nooit wat het zal worden. Het was er in elk geval veel minder druk dan gisteren. De haard brandde, dat was gezellig en praktisch voor het drogen van de kleren. Het bed schrikt mij wat af, eerst een plank op de resort en daarop een dunne matras. Maar ik had in de gang nog een leeg bed zien staan, daar ga ik vanavond een matrasje "lenen". Dat zal toch wat zachter liggen. Een mens moet hier voor zichzelf zorgen hé.
    Villafranca Del Bierzo is een kleinere, maar drukke stad. De stad zelf heeft grote hoogte verschillen, alles is bergop of bergaf vanaf het moment dat je buiten komt. Ik deed mijn boodschappen in de Carrefour  en kon voor het eerst yoghurt kopen zoals in België. Ik deed al mijn boodschappen voor 2 maaltijden en om morgenvroeg mijn tocht aan te vatten en ik moest slechts €12 betalen...niet te geloven toch? 
    Vanavond voor de eerste keer in 3 weken alleen gegeten in de albergue. Dat voelde raar aan, ik ben dat niet meer gewoon. De telefoonverbinding was ook niet zo fameus, hij viel voortdurend uit, buiten lukte het dan toch beter. Na telefoontje naar huis, matras verhuizen en bed binnen.
    groetjes en tot de volgende.
                                      Ides



    26-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van Foncebadon naar PONFERRADA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Deze morgen als herboren opgestaan, ik voel mij weer 'de oude', zoals ze zeggen!
    Vandaag 27 km afgelegd, door berg en dal. Het was een echte bergetappe zoals men in de koers zou zeggen.Vooral het dalen is lastig en de kuiten worden hier niet gespaard. 
    Ponferrada is een grote stad, met +/- 70 000 inwoners. De stad ligt langs de rivier de SIL. Het is ook weer een stad met een mooi middeleeuws kasteel, namelijk het kasteel van de tempeliers. Het is gebouwd in de 12 e Eeuw en beslaat een oppervlakte van 16 000 m². Het staat er te pronken als je de stad binnenkomt. Er zijn ook nog een aantal mooie kerkgebouwen en enkele musea. Het is de laatste grote stad die je tegenkomt voor je Santiago De Compostela bereikt. Het wordt steeds drukker langs de pelgrimsroute. Dit is ook èèn van de belangrijkste bronnen van inkomsten voor de stad naast de vele wijngaarden. 

    Ik slaap vanavond in een soort parochiezaal, die is ingericht voor  pelgrims. Ik kom ook meer en meer mensen tegen die ik eerder op 
    mijn route al ontmoette, maar nog steeds géén enkele Belg te bespeuren. Ik heb ondertussen al een tamelijk vast dagschema. Als ik 's middags toekom eerst wat eten, dan paar uurtjes rusten en dan de stad in. Stadsbezoek en eten kopen voor 's avonds. Het moeilijke is dat er enkel Spaans  vermeld is op de verpakkingen. Je kan je dus al eens miskopen! Ik bereid intussen mijn "bocadillo's" (=belegd broodje) zelf. Dat is ook het veiligste! 's Avonds na het eten het thuisfront opbellen en nog wat 'socializen' buiten. Dan slaapzak in en tot morgen voor een nieuwe dag...
                                                                                                                                                                                                                       Ides

    Bijlagen:
    Brug-ponferrada-150x150.jpg (8.5 KB)   
    pon plaza mayor.jpg (3 KB)   
    Ponferrada-poort-150x150.jpg (9.6 KB)   


    25-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van ASTORGA naar FONCEBADON
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    hier ben ik al weer. Om 13u15 aangekomen in FONCEBADON . 
    Dit is een 'verlaten' dorp, een echte ruïne, maar toch zijn er een vijftal Albergues aanwezig, een bar(=winkel)' en een restaurantje. Wat je hier in de straten ziet is onvoorstelbaar: honden, kippen, schapen, geiten, koeien en paarden alles loopt hier door elkaar op straat tussen de stenen en de brokstukken van oude gebouwen of van overblijfselen van wat ooit een huis zou moeten geweest zijn.
    Het restaurant daarentegen, was ongelooflijk mooi ingericht in een middeleeuwse stijl en de eigenaars waren in diezelfde stijl gekleed. Dit eethuis is slechts 1 u open per dag, van 18 u tot 19 u. Ik zat daar vanavond helemaal alleen. Om 19 u kwam er nog iemand binnen, die mocht toch nog eten alhoewel het dan reeds sluitingstijd was. Het eten was er ook uitzonderlijk lekker en dit alles voor €18. Dit dorpje overleeft door de vele pelgrims die hier langs komen. Hoe dichter Compostela nadert, hoe drukker de wegen bewandeld worden. Alle slaapplaatsen zijn in een mum van tijd bezet. Ik slaap vanavond in een zeer, oude albergue, waar steeds meer 'kotjes', tot zelfs een 'versleten caravan' bijgeplaatst werden. Als je maar binnen kunt slapen en de mensen zijn er vriendelijk, is het al lang ok.  
    Het zicht van hierboven is heel mooi. Je ziet de bergtoppen rondom en als je naar beneden kijkt, zie je in het dal de kleine dorpjes liggen. Vanaf nu is het voortdurend bergop en bergaf, maar vandaag toch meestal bergop. Dat betekent dus een extra inspanning voor de kuiten. 
    Er is hier veel wind en de zon liet zich amper zien vandaag. Vanavond te koud om nog buiten te zitten.
    Nu weeral bedtijd...
    Groeten en tot morgen
                               Ides. 

    Bijlagen:
    fo1.jpg (10.2 KB)   
    fo4.jpg (12.8 KB)   
    fo9.jpg (12.8 KB)   
    fon8.jpg (2.2 KB)   
    foncebadon2.jpg (152.9 KB)   


    24-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Villadangos del Paramo naar ASTORGA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Het weer is vandaag minder goed, veel bewolking en schaarse zon. 
    Vlotte trip, na 29 km in Astorga aangekomen om 13 u. Astorga is een redelijk grote, drukke stad. Hier lopen veel toeristen rond. 
    Astorga is een stad met monumentale gebouwen; o.a. het bisschoppelijk paleis is een kunstwerk van Gaudi. Gaudi was de architect
     ervan maar door allerhande ruzies met de kerkelijke overheid, heeft hij het niet kunnen afwerken. Andere architecten hebben er verder
    aan gewerkt, maar door hun andere manier van werken stortte het gebouw meerdere keren in.
    Onderweg een groep Nederlandse jongeren ontmoet. Gezellige babbel gehad. Deze namiddag eerst een Spaanse siësta gehouden.
    Daarna de stad in en ook boodschappen doen, want de straffe pelgrim maaltijden  worden nog steeds vermeden. Ik ben nog steeds mijn
    eigen kok en probeer vandaag een lekkere biefstuk te bemachtigen. 

    Bijlagen:
    ast1.jpg (10.5 KB)   
    Astur plaza.jpg (9.1 KB)   


    23-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's LEON en VILLADANGOS DEL PARAMO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



     Kathedraal van LEON




     Rusten en tot rust komen!


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VILLADANGOS DEL PARAMO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Nu is er geen houden meer aan... Vandaag terug een goeie 32 km afgelegd, nog 288,3 km te gaan!
    Alle blaren zijn genezen en dus alle Compeed mag opgeborgen worden. De maagproblemen zijn ook zo goed
    als verdwenen, dus nu terug alles op alles zetten! We gaan ervoor...

    Villadangos Del Paramo is een kleinere stad +/- 45 km² met 1111 inwoners.
     Onderweg de grote stad LEON gepasseerd, met
    veel prachtige gebouwen, zoals: - de Gotische Kathedraal met enorme glas- en loodramen
                                                        - het Botines Huis (néogotisch) werk van Antoni Gaudi
                                                        - het San Marcos gebouw, uit de 16e eeuw met een opmerkelijke platereske( aanwending van verfijnde             ornamenten, gebruikt in de 15e/16e eeuw) façade enz, Maar helaas tijdsgebrek om daar een dagje te blijven!
    De weg van LEON naar VILLADANGOS... viel wat tegen. Hij ligt evenwijdig met een drukke autoweg. Het was storend, er
    was weinig moois te zien, ook een eentonige weg.
    Hier staan de wegwijzers op de grond, dus je moet wel opletten of je bent er een voorbij. Vandaag veel jonge mensen ontmoet.
    Hoe langer je stapt hoe meer mensen je terug ziet, die je eerder al ontmoette.

    Bijlagen:
    vi7.jpg (12.9 KB)   
    vi8.jpg (8.2 KB)   


    22-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puente De Villarente/foto's











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puente De Villarente
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag vandaag, alhoewel je hier wel de dagen vergeet. Je hebt geen deadlines, je hebt geen afspraken, geen verplichtingen
    en geen stress, dit is zààààlig!
    Na 24,7 km Puente De Villarente bereikt. Deze stad ligt aan de brug over de Rio Parma, heeft een oppervlakte van 60 km²
    en telt 1250 inwoners. Mijn tocht verliep vlot vandaag, onder een stralende zon. Maar de maag protesteert nog altijd!
    Vandaag terug het koppeltje Zuid Afrikanen ontmoet. Ik vroeg hen of zij geen middeltje hadden om mijn maagproblemen op te
    lossen... en wat raad je? Zij konden mij helpen. Ik kreeg een paar pilletjes en de maagpijn verdween als sneeuw voor de zon.
    Als dat niet schitterend is!
    Vanavond van alle kwalen verlost en voor het eerst weer op 'restaurant' kunnen gaan, heel voorzichtig en met COLA ipv. wijn!
    Daarna nog een schitterende zonsondergang gezien, samen met hoe kan je het raden 'Mammie Vagebond'... en morgen weer 
    een nieuwe dag. 
    Groetjes en tot morgen Ides



    21-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El Burgo Ranero.. in foto's









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EL Burgo Ranero
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Pfff... oef ik ben er geraakt na 19,9 km, het stappen ging vlot maar de maag protesteert nog steeds en beetje.
    El Burgo Ranero is een stad in de Provincie Léon. De stad is heel dun bevolkt, er wonen slechts 8p/km². Deze
    stad ligt op een 110km van de stad 'VALLADOLID', voor de kenners onder ons, knipoog naar LONKI!!

    Eerst weer een paar uurtjes geslapen en dan eten gaan kopen, want 'restaurant-kost is nog steeds niet aan de orde.
    Na het avondeten, nog rustig van de zon kunnen genieten; heerlijk toch!
    Vandaag 'Mammie Vagebond' terug ontmoet na enkele dagen. Van toeval gesproken...Slaapzaal met een 30 tal bedden 
    en wij kregen per toeval het zeflde stapelbed toebedeeld. Ze was verwonderd dat ze me had ingehaald en had me eerst 
    niet herkend. Ik kreeg het onderste bed en zij het bovenste, ik heb dan maar geruild. Zij was content en ik ook. Op tijd
    slapen en dan zien we morgen wel weer...
     Groeten en tot morgen, Ides


    20-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAHAGÚN ...grote, mooie stad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen " 't Kan verkeren" zei Bredero "en..."
    Vandaag een mindere dag gehad, slechts 21,7 km afgelegd! 
    Zo goed ik me gisteren voelde, zo slecht voelde ik mij vandaag!! Maagproblemen!!
    Ik denk dat het "straffe menu" van gisteren avond toch een beetje van het goede te veel was.
    Vandaag loom gevoel, en zware, pijnlijke maag. om 14u gestopt en dan gebeurde het onvermijdelijke....
    Ik slaap vandaag in  'Iglesia de la Trinidad', dit is een gerestaureerde kerk die is ingericht als albergue, heel mooi.
    Deze namiddag al een paar uur geslapen. Daarna naar de winkel om mijn drankvoorraad op te slaan en een pak
    rijst-koeken. Dit wordt vandaag mijn avondmaal. Daarna slapen, want ik ben moe!

    Hopelijk tot morgen met meer en beter nieuws. Ides



    Bijlagen:
    trin5.jpg (9.1 KB)   


    19-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.impressies: o.a. aankomst in Calzadilla De La Cueza
    Cool
    Zouden die uitgeput zijn?









    Foto


    Gastenboek
  • Camino
  • Full marks!Garage pass Kevin Durant get points
  • Kevin Durant playoff steals to record 87th
  • LZM
  • LZM

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs