• Weer thuis
  • Capri - M. Di Pietrasanta

Italië
    Huwelijksreis Cindy en Andy 2009
    Foto's en berichten vanuit Italië voor het thuisfront.
    12-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer thuis
    Hallo,

Vandaag is het zover. We zijn weer thuis. We zijn nu definitief honeymoonertjes-af. We zijn redelijk vroeg uit dat kl*tehotel vertrokken en hebben onderweg eigenlijk bitter weinig gestopt. We wilden gewoon weer naar huis want we begonnen het toch wel een beetje te missen.

En oef, het huisje stond er nog. De halloweenversiering stond ons al op te wachten dus we weten weer wat doen de komende weken.

We wensen jullie in ieder geval te bedanken voor het aandachtig volgen van onze verhalen en hopen dat jullie evenveel plezier hadden in het te lezen als wij in het te beleven.

Groetjes van Cindy & Andy (ex-honeymoonertjes)

12-10-2009 om 00:00 geschreven door Honeymoonertjes

11-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog even via Zwitserland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo luitjes,

Groeten vanuit een regenachtig en winderig Zwitserland. Vandaag hebben we het Italiaanse land achter ons gelaten en zijn we dus weer volop richting huis aan het gaan. Veel valt er niet te zeggen want op de autostrades is natuurlijk geen bal te zien. Ook het oponthoud aan de Zwitserse douane viel nog al bij al mee. Enkel het weer is hier dus om te sch**ten. En het hotel, ja dat ook.

Ze willen hier blijkbaar hun tekortkomingen in de kamer compenseren door ons een 'oversize' cordon-bleu te geven. Amai da stak tegen. Na zo'n halve pak vlees binnen gewerkt te hebben hadden we er beide wel effe genoeg van. Hebben dan ook vriendelijk bedankt voor het dessert en zijn maar vlug naar de kamer gegaan. Alhoewel we op die kamer ook niet echt wilden zijn. Een student op kot heeft vaak nog meer plek dan wij op onze kamer. Gelukkig is het maar voor één nacht.

Morgen slapen we weer in ons eigen bedje. We vragen ons wel af wat we thuis gaan vinden

11-10-2009 om 00:00 geschreven door Honeymoonertjes

10-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagje in Toscane
    Hoi iedereen,

Vandaag een dagje Toscane gedaan; met een bezoekje aan Montecatini Terme (een zeer exclusief kuuroord). Hebben daar eventjes leuk door de termen gaan wandelen; magnifiek dat wel. Maar nogal waterachtig

Daarna Bagni Di Luca voor de Duivelsbrug (we weten het toch weeral te zoeken he). We zijn er niet over geweest want we hebben onze ziel nog een tijdje nodig

Na een goedkope maar zeer lekker maaltijd (ja het bestaat in Italie) zijn we maar teruggekeerd naar het hotel. Maar we konden het strand toch niet weerstaan. En wat is er nu mooier en romantischer dan met een donderbui en bliksem op de achtergrond op het strand dicht bij het water te gaan lopen Het heeft in ieder geval leuke foto's opgeleverd (zie hieronder). En feit is, het heeft ons ook eens deugd gedaan om even alles de vrije loop te laten. We tellen af want morgen vangen we aan met de voorlaatste etappe richting huis. Morgen verlaten we Italië (snif).

Maar het is goed geweest. Lees morgen dus meer

10-10-2009 om 00:00 geschreven door Honeymoonertjes

09-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pisa

Buon giorno a tutti! Nog maar een paar dagen en we zijn weer in België ... en hebben jullie het weer al naar hier
    gestuurd misschien? We zijn nog maar de eerste dag in Toscane of we hebben hier onweer en gietende regen. Na zo'n twee weken constant
    30°C is dat toch wel even schrikken. En net nu we een hotel aan een zandstrand hebben

Dan maar naar Pisa dus, kwestie van toch nog iets in Toscane gezien te hebben. En ja, de toren staat nog altijd scheef!
    Het was moeilijk foto's nemen aangezien het constant bewolkt was maar toch hebben we ons best gedaan! We hebben op de
    Campo dei Miracoli zowel de toren gezien; de Duomo bezocht, het baptisterium en het Campo del Sole vereerd met een
    bezoekje. Al bij al toch wel de moeite om een keer gezien te hebben. De toren beklimmen hebben we laten schieten omdat
    Andy dat veel te veel geld vond om op die toren te klimmen.

Bij de kraampjes op het plein hebben we de obligate souvenirtjes gevonden ... wie wil er een scheef torentje?

Genoeg gedaan dus voor vandaag en weer lekker naar het hotel gegaan om te zwemmen (in de regen); te rusten (op het
    droge) en te eten/drinken (in het restaurant) hehe. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet; maar het zal vast
    en zeker de moeite zijn dus kom gerust eens lezen

Ciao! De honeymoonertjes

09-10-2009 om 23:48 geschreven door Honeymoonertjes

08-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Capri - M. Di Pietrasanta

Geen enkele foto genomen vandaag! Echt waar! Maar geef toe; veel zin om foto's te nemen hadden we niet. Eerst hadden
    we weer zoveel stress om de ferry te nemen naar Napels; in welke staat gingen we de auto terugvinden? Hoe gingen we
    weer uit Napels uitgeraken?

Maar al bij al viel het wel mee; de boot was op tijd, de auto stond nog altijd op de parking (in dezelfde staat als
    we hem hadden achtergelaten) en uit Napels geraken ging een stuk sneller dan erin!

En voor de rest van de dag hebben we gereden, gereden en nog een keer gereden. Zo'n 600km tot in Marina di Pietrasanta,
    waar ons voorlaatste hotel op ons lag te wachten. En dat viel goed mee; leuke grote kamer met mooi terras
    en fantastisch zeezicht! En het eten was nog lekker ook. Nu rusten ... morgen horen jullie meer.

Groetjes van de honeymoonertjes

08-10-2009 om 00:00 geschreven door Honeymoonertjes

07-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rondvaart rond Capri

Vandaag hebben we redelijk veel gedaan, want we zijn maar één volledige dag op Capri dus we moesten er het meeste
    uithalen hé. Om te beginnen zijn we met het gratis shuttlebusje tot in Capri-stad gegaan. Daar hebben we onze ogen
    uitgekeken naar de winkeltjes met souvenirs en juwelen voor de rijkeren onder ons. Een gammel kabelbaantje bracht
    ons daarna naar de haven waar we gisteren waren aangekomen.

Al bij al bleek het in die haven niet meer zo romantisch als gisteravond en na door de zoveelste ober te zijn lastig
    gevallen (hoeveel ontbijten kan een mens hebben per dag?) zijn we op een bootje gesprongen voor een rondvaart rond
    het eiland. Leuk en interessant; ook voor fotootjes natuurlijk. Het gaf ons ook de kans om een keer in de
    blauwe grotten te varen (zat natuurlijk niet in het ticketje inbegrepen, de afzetters) maar we zijn toch
    allebei in het sloepje geraakt en achteraf ook weer eruit. In de grot (foto's zie je onderaan) zong de visser voor
    ons een zeemanslied maar ik hoorde er eigenlijk niets van want de andere vissers zongen veel beter (en harder!).

Het was dus een ganse belevenis ... die eigenlijk heel vermoeiend bleek. Dus in de namiddag toch nog even gaan rusten
    in het hotel en daarna weer naar Capri stad om te gaan eten. Je moet het eiland ook een keer bij avond aandoen. Dan
    zijn de dagjestoeristen weer weg en is het eiland weer alleen voor de bewoners en zij die er overnachten. Zo romantisch!

Spijtig genoeg is en blijft het Capri en is het er ongelofelijk duur. Dus als je ooit eens gaat; denk maar eens goed
    na voor je een wijntje en een grapppa bestelt op de piazetta.

Groetjes van de honeymoonterjes

07-10-2009 om 00:00 geschreven door Honeymoonertjes

06-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tivoli - Capri

Hey iedereen! Ooit gehoord van de zegswijze "Napels zien en sterven..."? Wel, wij hebben het vandaag bijna beleefd.
    Wat een stad is me dat! Vanaf dat we de autostrade afreden hadden we eigenlijk al genoeg gezien. Vuil en arrogantie
    ten top. En om er met de auto te gaan tussenrijden was al helemaal gekkenwerk! Gelukkig is Andy net dat beetje gek
    genoeg om er zonder al te veel schrammen tussen te geraken.  Na een heleboel geleuter en gepruts dan toch de
    auto in een bewaakte parkeerzone kunnen achterlaten (weliswaar met de sleutel erin, maar ja het kon niet anders).

Enfin, na de zoveelste bedelaar, aan het ticketbureel toch op de juiste ferry richting Capri gestapt. Tegen die tijd
    waren we allebei al zo gestrest dat we eigenlijk al niet veel zin meer hadden in het Capri-avontuur. Maar na de drie
    kwartier op de boot waren we al wat gekalmeerd en de eerste aanblik van het eiland deed onze harten smelten. Ik kreeg
    er zowaar tranen van in de ogen.

Met een taxi(open jeep) zijn we dan van in de haven naar het hotel geraakt waar we vriendelijk ontvangen werden. Wat een verschil
    met Tivoli! De kamer was in orde en het uitzicht magnifiek! Kijk maar eens naar de foto's. Veel hebben we dan niet
    meer gedaan want ons kaarsje was uit. Oef, we zijn er geraakt!

A domani! De honeymoonertjes

06-10-2009 om 00:00 geschreven door Honeymoonertjes

05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rome (zien en sterven)

Amai, vannacht alletwee bijna geen oog dichtgedaan. En om zes uur ging die wekker al af! Zot gewoon. Maar om
    met de auto in Rome te geraken kan je maar best vroeg opstaan. Getuige: wij zijn om kwart voor zeven vertrokken
    in Tivoli (op ongeveer 16km van Rome centrum) en we zijn in Rome centrum gearriveerd om vijf voor negen

Maar we hebben wel gezien waarvoor we gekomen waren: het Colosseum, de Bocca Della Verita (mond der
    waarheid die Andy zijn hand NIET heeft afgebeten); de piazza Navona, het Pantheon, de Spaanse trappen,
    Piazza Barberini en de Trevifontein natuurlijk. Ook de Piazza della Republica kon niet ontbreken.

We moeten nog een keertje terugkomen aangezien we beiden een paar centjes in de Trevifontein hebben gegooid
    Hopelijk dan wel op een dag dat het wat koeler is en er minder toeristen rondjakkeren in Rome; want die waren er
    meer dan genoeg vandaag. En dat in oktober!

Tegen half vier was ons pijpje uit en zijn we maar teruggekeerd naar het hotel. Morgen moeten we immers naar Napels en
    Capri en we moesten de valiezen nog inpakken. Blij dat we Rome nog een keertje gezien hebben maar het mocht een
    beetje minder vermoeiend zijn. (btw de rit terug duurde minder dan 50 minuten; was wel iets anders dan deze ochtend)

Morgen zitten we dus op het eilandje Capri. Hopelijk werkt daar het internet zodat we jullie op de hoogte kunnen blijven
    houden. Ciaooooooooooooooooo!

Greetings from the honeymooners

05-10-2009 om 22:07 geschreven door Honeymoonertjes

04-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Platte rust in Tivoli

Hey iedereen! Vandaag hebben we eigenlijk niks gedaan want nog veel te moe van de afgelopen dagen. Je weet wel,
    vrijdag Villa Lante en Villa Adriana; zaterdag Villa D'Este. Een mens kan maar zoveel aan he.

Dus vandaag lekker uitgeslapen, aan het zwembad gelegen, terug geslapen, beetje geinternet in de lobby (aangezien
    het internet in de kamer langs geen kanten werkt) en voor de rest nog een beetje geslapen ... haha

Morgen gaan we naar Rome, neen niet om de paus te bezoeken ... gewoon weer effe wat kiekjes maken. Kom dus gerust
    eens kijken he.

04-10-2009 om 00:00 geschreven door Honeymoonertjes

03-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Villa D'Este

Hey hallo! Andy zei gisteren al dat het vandaag vermoeiend zou worden en inderdaad, hij heeft niet gelogen (helaas)!
    Waar we oorspronkelijk dachten de Villa D'Este op ongeveer anderhalf uur gezien te hebben; hebben we er uiteindelijk
    zo'n vier uur over gedaan. Beetje misrekend dus. Maar kom, zo'n pracht en praal van zo'n mooie tuin en villa; daar
    moesten we toch onze tijd voor nemen.

Ook hadden we niet gerekend op zo'n niveauverschillen in de tuin van de villa.
    Amai, dat gaan we morgen nog voelen in onze kuiten en benen  Toch hebben we ervan genoten; kijk maar gerust op
    de paar foto's die we onderaan hebben bijgevoegd; dan kan je zien waar we zo van hebben kunnen genieten. Eigenlijk moet je
    er zelf eens naartoe gaan om het helemaal te beleven; want de geluiden en de sfeer konden we niet mee in onze foto's
    steken  Nadien hadden we geen fut meer om nog iets te doen en zijn we maar terug naar het hotel gegaan. Rust moet
    er ook es zijn hé ... morgen of maandag gaan we naar Rome dus daar hebben we ook nog energie voor nodig.

Het hotel; tja ... de kamer is wel in orde en zo maar het internet werkt niet ... en er zijn nog zo een paar van de kleine
    dingetjes ... maar we hebben elkaar en we zijn gelukkig  Tot morgen!