Inhoud blog
  • Proficiat!
  • Nasleep
  • Vermist
  • Wat is er gebeurd?
  • Het gesticht
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Meisje in brand

    31-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gesticht
    Hier ben ik weer! 

    Sorry dat het zo lang duurde, maar ik kon moeilijk typen met mijn arm in het verband. Het is echt lastig om maar één arm te hebben. Na het ongeluk konden Julia en ik niet veel doen. We waren niet bepaald welkom in het asiel. We konden niet meer zwemmen in het zwembad van de familie Safaghi. Tennissen, basketballen en zelfs nagels lakken konden we niet meer doen. We besloten om de buitenwereld te verkennen, stapvoets weliswaar, want fietsen stond niet bij mijn capaciteiten. We gingen die augustus vaak naar de winkel met alle pluchen speelgoedbeesten en naar de drogisterij Rite Aid. Afgezien van die 2 plaatsen, waren er geen leuke plaatsen meer in Royston. Er was wel een privé recreatiedomein met een steengroeve waarin jongeren vaak gingen gaan zwemmen. Jammer genoeg is het alleen voor leden van de club. De grenzen van het gebied worden gemarkeerd met een ketting, zonder slot, wat betekent dat elke voetganger eroverheen kan stappen. Het leek voor Julia en mij een leuk idee om daar op verkenningstocht te gaan. We hebben van de oudere kinderen gehoord dat er langs een pad diep in het bos een gesticht was genaamd Bonnybrook. Het leek me geniaal om ernaar te zoeken want wie weet wat we er allemaal zouden aantreffen. Na een tijdje allerlei paden te volgen kwamen we terecht voor het grote, sombere gebouw. Het was eng en spannend tegelijkertijd, want het gebouw was vroeger een psychiatrische instelling. Ik veranderde het beeld van het gebouw. Dit was geen bouwvallig huis, maar het was een magische plek waar Julia en ik ons fantasie konden laten losgaan. Het was een plek voor ons alleen, een toneel voor onze mooiste denkbeeldige avonturen! Julia en ik kwamen sindsdien elke dag naar het gesticht.  Het voelde werkelijk als een droom. In Bonnybrook had ik het gevoel dat Julia en ik één geest hadden. We konden samen het gebouw verkennen en tegelijkertijd verhalen verzinnen en onszelf herscheppen tot wie we wilden zijn. We waren angstloos. 3 weken erna mocht mijn verband eraf en belde Marj weer om ons vrijwilligerswerk terug op te pikken. We wouden wel teruggaan naar Bonnybrook, maar er kwam telkens iets tussen. Na een tijdje ging alles weer terug naar zijn vertrouwde gang, alsof onze tijden in het gesticht nooit waren gebeurd. Zoals Bonnybrook, vervaagde de vriendschap tussen mij en Julia ook.

    31-08-2010 om 00:00 geschreven door Hui Fei Liu  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/03-17/03 2019
  • 15/06-21/06 2015
  • 11/08-17/08 2014
  • 05/03-11/03 2012
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs