Inhoud blog
  • Hotels in Durbuy: Rust in de Ardennen
  • Hotel la Calèche in Durbuy
  • Ardennen en meer
  • foto ardennen 3
  • foto Ardennen 2
    <div style="margin-left:20px;"><object width="120" height="600">
    <param name="movie" value="citytripbe.swf">
    <embed src="http://www.bookyourhotel.org/adv/citytripbe.swf" width="120" height="600" wmode="transparent">
    </embed></object></div>
    Hotels in de Ardennen: Durbuy
    Een leuke verblijf in Durbuy temidden van de Belgische Ardennen
    17-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hotels in Durbuy: Rust in de Ardennen

    Hotels in Durbuy

    Net terug van een supergeslaagde tijd in een hotel in Durbuy, het zelfverklaarde kleinste stadje ter wereld. Als je wil logeren in een van de hotels in de Ardennen, kan ik je echt een verblijf in dat Durbuy hotel aanbevelen, het lijkt wel of alle troeven van de Ardennen hier samenkomen en je garanderen van een spetterend en deugddoend verblijf temidden de natuur.

    Durbuy is gelegen langs de oevers van de Ourthe, in de provincie Luxemburg, temidden de driehoek Luik-Namen-Marche. Gedurende lange tijd, zo vernam ik in een toeristische folder 's avonds in mijn bed in het hotel Durbuy, waande Durbuy zich de kleinste stad ter wereld. Het is inderdaad nogal klein - amper 400 inwoners - en het verkreeg haar status van stad zo'n 700 jaar geleden. Deze kleine maar zeer betoverende stad herbergt tal van faciliteiten, waardoor het de grote toestroom aan toeristen die jaarlijks komen afgezakt (zowel in de zomer als in de winter) moeiteloos aankan.

    Een bezoek aan de Ardennen is niet compleet zonder een verblijf in een hotel in Durbuy. Het stadje bruist gewoon van de gezelligheid. Naast alle avontuurlijke evenementen die hier te beleven zijn (Durbuy Adventure, vraag ernaar in je Durbuy hotel), zou je zeker ook eens een kijkje moeten gaan nemen in de ambachtelijke confituurfabriek, het museum van de diamant (Diamantissimo) en de microbrouwerij Marckloff, gevestigd in het restaurant van de "Ferme au chêne" in Durbuy, niet zo ver van het hotels Ardennen waar ik verbleef.

    In wat volgt laat ik je nader kennismaken met de hotels Durbuy waar ik tot nog toe verbleef. Je zult zien dat dit er voorlopig maar eentje is maar in de zeer nabije toekomst ga ik er terug heen, en dan zal ik deze blog zo snel mogelijk proberen up te daten. Tot gauw dus!

    17-06-2010 om 18:39 geschreven door hotelsindurbuy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    17-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hotel la Calèche in Durbuy

    HOTEL LA CALECHE

    In Hotel La Calèche vindt u elegante kamers met een eigen bad en gratis internetverbinding. Dit vriendelijke Hotel La Calèche in Durbuy heeft daarnaast een prachtig restaurant en een gezellige brasserie met terras. Het klassieke, stijlvolle restaurant serveert heerlijke seizoensgebonden gerechten die bereid worden door de chef-kok. Bij deze gerechten worden uitstekende wijnen geschonken. U kunt eenvoudig het charmante stadje Durbuy of het platteland rondom het stadje verkennen. Het gebied rond dit hotel Durbuy leent zich ook uitstekend voor activiteiten in de buitenlucht.

    17-05-2010 om 00:00 geschreven door hotelsindurbuy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    17-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ardennen en meer

    Kust en Amsterdam

    Logeren in een van de hotels in de Belgische Ardennen is natuurlijk superleuk. Vanuit een hotels in de Ardennen kun je je immers aan tal van leuke dingen wagen: zeer veel sporten, lekker eten, interessante musea of kastelen bezoeken, enz... De toeristische mogelijkheden in de Ardennen, toch wel de mooiste streek in België, zijn werkelijk legio. Toch bieden ook andere steden of streken heel wat aantrekkelijks. Een korte schets.

    Van de Ardennen naar de kust. Al van toen ik een jaar of zes was, gingen we met de ganse familie in de paas- en zomervakantie altijd richting een hotel in Nieuwpoort, misschien wel een van de minder bekende maar tegelijk mooiste steden aan de Belgische Kust. Flaneren langs de haven en de brede dijk is echt een genot, denk niet dat ik dit ooit beu zal worden, er hangen immers teveel mooie herinneringen uit mijn kindertijd aan vast. Wanneer we eens even geen zin hadden in de Belgische Kust maar toch de zee wilden zien, trokken we steevast naar een hotel in Zeeland, meestal in een hotels in Vlissingen, waar we uren door het polderlandschap konden fietsen zonder ook maar één tegenligger te kruisen.

    Vandaag gaat het daar natuurlijk iets bedrijvigers aan toe maar Zeeland heeft toch het grootste deel van haar oorspronkelijke charme weten te bewaren. Ik kan niet wachten tot de kinderen groter zijn om hen met die natuurlijke pracht kennis te laten maken. Andere stadjes in Nederland waar ik erg graag kom zijn Scheveningen en Zwolle, absoluut aan te raden voor een zalig weekendje weg. Ook is kiezen voor een paar nachten in een hotels in Amsterdam meer dan aan te raden, de Nederlandse hoofdstad heeft nog steeds dat unieke, dat speciale, iets wat veel andere steden niet meer hebben of stilaan kwijtraken.

    Ik groeide op in één van de belangrijkste studentensteden in België en ook nu nog keer ik af en toe terug naar een hotels Leuven, meestal voor professionele redenen, maar daarom niet minder leuk. Voor mijn werk verblijf ik het vaakst in een hotel in Parijs, omdat de hoofdzetel van ons bedrijf daar gevestigd is. Ik ken de stad ondertussen bijna op mijn duimpje maar toch blijk ik telkens weer nieuwe dingen te ontdekken...

    17-04-2010 om 00:00 geschreven door hotelsindurbuy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    17-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto ardennen 3

    foto ardennen

    17-03-2010 om 00:00 geschreven door hotelsindurbuy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    17-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto Ardennen 2

    foto ardennen

    17-02-2010 om 00:00 geschreven door hotelsindurbuy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    17-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto Ardennen

    foto ardennen

    17-01-2010 om 00:00 geschreven door hotelsindurbuy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)


    Archief per week
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 11/01-17/01 2010

    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • Hotels Brussel
  • Hotels in De Panne
  • Hotels Zeeland
  • Hotels in Zeeland
  • Hotels in Breskens
  • hotels Belgische Kust
  • hotels belgische Kust
  • Hotel in Deventer
  • hotels in Rotterdam
  • hotel Bergen-aan-zee

    Mijn favorieten
  • hotels bergen aan zee
  • hotels zwolle
  • Hotels Ardennen
  • Hotels in Brussel
  • Hotels in Antwerpen
  • hotels in valkenburg
  • hotels in zeeland
  • hotels vlissingen
  • hotels brugge
  • brugge hotels


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs