Hondentraining met Passie
HEBT U PROBLEMEN MET UW HOND? CONTACTEER ONS EN WIJ BEKIJKEN HOE WE KUNNEN HELPEN!

Hebt u problemen met uw hond, wenst u puppyadvies of wilt u de relatie hond/kind versterken? Hebt u algemene opvoedingsvragen? Twijfel niet en neem contact op! Er zijn al veel mensen geholpen (soms zelfs eenvoudig via mail), wie weet lukt dit voor jullie ook!

Automatische mail bij nieuw bericht?

Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Foto
Foto
Foto
Zoeken in blog

02-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen nakomelingen voor Prisca
Nu donderdag wordt onze kleine Prisca gesteriliseerd. Alhoewel ik denk dat het juiste woord 'gecastreerd' is want bij sterilisatie is het enkel een onderbreking van de eileiders, terwijl men bij castratie de geslachtsorganen weghaalt.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om met onze mooie dame te kweken want 'ik wou dat wel eens meemaken'...
MAAR...
Als je het goed wilt doen, komt er veel meer bij kijken dan gewoon 'jupjup' Smile .

Allereerst moet je zeker zijn dat je hond geen drager is van erfelijke ziektes.
Aangezien Prisca gezegend is met de mooie Blue Merle-schakeringen, mag ze al zeker niet gekoppeld worden met een reu die ook het Blue Merle-gen heeft want dit kan leiden tot pups met oogaandoeningen en andere gezondheidsproblemen waardoor ze niet lang zullen leven. Een andere vaak voorkomend probleem is Heup- en elleboogdysplasie. Dit kan enkel gecontroleerd worden aan de hand van röntgenfoto's.
Soms kunnen ze drager zijn van erfelijke ziektes zonder er last van te hebben, maar als ze dan gekoppeld worden met een reu die ook drager is, dan kunnen de pups lijders worden en wel last krijgen van de erfelijke ziekten met alle gevolgen van dien. Helemaal het fijne weet ik er niet van, maar het vraagt zeker de nodige onderzoeken én budget om te weten of je hond zijn genen op een verantwoorde manier kan doorgeven.
Laat dit maar over aan mensen met kennis van zaken!

En het is niet alleen dat...
Dan zijn die kleine hummeltjes daar, en mezelf kennende ga ik het ONGELOOFLIJK moeilijk hebben om deze af te geven aan vreemde mensen waarvan ik niet weet of ze de beestjes wel gaan geven wat ze nodig hebben. Ik heb een héél klein hartje én moet het mezelf niet moeilijker maken dan het al is!

Eens dit beslist, was het een kleine stap om over te gaan tot castratie. Het is het beste voor haar om later geen melkkliertumoren te ontwikkelen. Daarnaast verdwijnt hiermee ook de kans op baarmoederontstekingen en - kanker.
Er zijn ook 'nadelen' aan verbonden zoals verzwaren, vachtverandering en verandering van gedrag, maar dat weegt niet op tegen de gezondheidsvoordelen.

Donderdag wordt dus een stressdag... alhoewel, niet alleen donderdag, ik heb het al moeilijk sinds de afspraak geregeld is...
Dat kleine hartje hé... voor niets goed!






Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (1)

03-05-2017
Jij een klein hartje ???

Oei, daar verschiet ik van zie Laughing



03-05-2017, 18:33 geschreven door Leenemieke
Inhoud blog
  • Hond en kind: hou het veilig!!
  • Leer je hond alleen zijn!
  • Maak je hond moe!
  • What's in a name?
  • Prettig 2019!!
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Rondvraag / Poll
    Een asielhond? Dat is...
    iets waar ik niet aan begin! Je weet nooit welk rugzakje ze met zich meedragen (omgang kinderen/andere huisdieren/...)
    zeker iets voor mij! Weer een sukkelaartje dat geholpen is!
    iets dat ik zeker wil overwegen, maar doordacht en na een aantal kennismakingsmomenten met mijn gezin.
    iets wat ik nooit zal doen. Geef mij maar een pup, die voed ik op zoals ik het wil.
    iets wat ik al gedaan heb en nooit meer zal doen. (graag ervaringen doormailen)
    iets wat ik al gedaan heb en altijd zal blijven doen! (graag ervaringen doormailen)
    Bekijk resultaat

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !
    Over mijzelf
    Ik ben Els Servranckx
    Ik ben een vrouw en woon in (België) en mijn beroep is Administratief medewerker bij Infrabel.
    Ik ben geboren op 28/06/1977 en ben nu dus 46 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: De opvoeding van de hond!.

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs