Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het eerste costaweekend 09
    Ik heb het Costa weekend overleeft. !!!!!!!!

    Wat een gebeurtenis, was zeker een weekend om nooit meer te vergeten.  Ik heb al geboekt bij Yvon voor 2010.  Gelukkig nog velen anderen met mij , want we hebben gewoon het hele complex afgehuurd en alles is dus al volgeboekt.  

    Rond 9 uur is An bij mij aangekomen zodat we samen konden vertrekken naar Lunteren.  We hadden met yvone afgeproken om eerst bij haar langs te gaan om quilts die zij  machinaal gaat doorquilten voor mij af te komen geven.  We werden onthaald op koffie en gebak.  Lekker.  Haar dh was ook van de partij.  Samen al haar quilts bekeken en ik kan bewijzen aan onderstaande foto's dat er dat een hele hoop zijn.  We hebben nog niet alles gezien van haar  :lol::lol:.

    Rond de middag zijn we dus op aanraden van yvone naar de quiltwinkel gereden van Marina's quiltcorner In zeist ,
    Wat een pracht aan stoffen  heeft deze winkel zeg. 
    De eigenaressenis een heel leuke humorvolle vrouw , lekker koffie gedronken en gebabbeld.  Bleken er ook nog quiltsters  in de winkel die ook op quiltweekend waren in de jeugdherberg een paar dorpen verden. 
    An kende er enkele belgische deelneemsters van.  We hebben nog een grap uitgehaald voor iemand , maar die iemand zal dat later wel via An vernemen.



    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic       Image and video hosting by TinyPic


    De quiltwinkel bleek maar een 20 tal km van Lunteren te liggen en rond 16.00 uur zijn we dan bij onze slaapgelegenheid aangekomen.
     Een aangenaam hotel middenin de bossen, leuke vriendelijke bediening.
     Een 10 op 10 punten accomodatie dus.
    Bij het binnenkomen van het hotel bleken alleen nog maar een 5 tal mensen te ontbreken. Ons aan iedereen voorgesteld, koffie gedronken met lekker gebak en de eerst dag tot s'nacht lekker zitten bijkletsen met de mensen die ik al kende. Ook veel nieuwe forumleden leren kennen , vele jonge vrouwen ook, :-P, die van geen ophouden wisten en maar bleven doorstikken , zelfst tot na middernacht, dus de volgende generatie quilsters is reeds gegarandeerd. :-D
    S'morgens was er een heel lekker ontbijtbuffet.        Image and video hosting by TinyPic



    Zaterdag kwamen ook bieb en leintje een dagje af.
     Bieb werd al direct aan allerlei testen onderworpen.
     Ik denk dat het hotelpersoneel moet gedacht hebben ZIJN DEZE VROUWEN NOG WEL NORMAAL ?
     Ik heb ook mijn heksenbezem van Bieb gekregen, heb er even mee in de zaal rondgevlogen, maar kon niet zo goed op de juiste hoogte geraken daar het plafond te laag was.
    In de namidag zijn we dan 2 quiltwinkels gaan bezoeken oa Marina'quiltcorner, die ons natuurlijk herkende en die ons( an en ik) als blijk van dank voor ons 2 bezoek een mal van marti Michel cadeau deed ( de corner trimmer)
     Natuurlijk weer stofjes gekocht die je niet aan je neus mag laten voorbijgaan. Jullie kennen dat gevoel wel.
     S'avonds heel lekker gegeten , Heleen was ondertussen ook toegekomen. En dan was er de show en tell. Prachtige quilts bekeken, wat een talenten zitten ertussen zeg. 
    Zaterdagmorgen ook nog les gehad in de korak, maar daar ga ik een apart onderdeel aan besteden.
    .
    Zondagmorgen was het dan tijd voor de cursus Fimo, we wilden allemaal weten hoe we van fimo knoopjes konden maken.  Ons testdier was het schaap.  Ik heb ook nog bloemetjes knopen gemaakt en toen ik thuis kwam en ze nog eens goed bekeek ,zag ik dat ik er maar 1 gaatje heb in gemaakt, kan ze dus niet op een quilt naaien.  Maar heb er al een oplossing voor gevonden.  Heel leuk om te doen en Heleen is een hele goede lesgeefster. Maar dat wisten velen onder ons al :-P


    Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic




    Wat hebben we nog gedaan tijdens dit weekend ?

    Tandy leerde ons Miles a Minute maken,  Hoe cirkels verwerken door Bianca, (filmje kan je bekijken op Costaforum),
     Er was de verkoop van quiltspullen en boeken. 
    Stoffen voor de droomdekentjes en de LQL  werden uitgekozen , er werden verschilldende little quilts of love gemaakt door sommige aanwezigen. 
    Eigenlijk was het nogal een heel produktief weekend voor voelen.  Gelukkig heb ik ook twee bloemblaadjes kunnen appliqueren op deze 3 dagen van quiltplezier. :-D:-D


    Hieronder nog een paar sfeerfoto's. 


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic


    Ik heb ook nog de vriendschapsblokken ontvangen, Ze hebben een grap met me uitgehaald die ik zeer geslaagd vond,ik heb er zelfs nog een paar extra leuke blokken aan overgehouden.

    Maar daar ga ik een andere topic over schrijven.




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    25-03-2009
    Zin in!!!
    Ik heb er nu al zo'n zin in om volgend jaar mee te gaan!!!!!!
    Ik ken in ieder geval één iemand en dat ben jij!!!!

    Groetjes, Mirjam

    25-03-2009 om 15:16 geschreven door Mirjam





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs