Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    14-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heel hard gewerkt
    We zijn woensdag moe maar voldaan teruggekomen uit de Ardennen.
    Maandag hebben we reeds onze eerste verrassing gekregen.  Een aangename wel te verstaan
    Toen we de tegeltjes van de muren haalden, wat heel moeilijk ging met de hand, zagen we dat er onder de tegels allemaal authentieke blauwe ardeense stenen zaten.  Bij nazicht van alle muren bleek dat alle buitenmuren van het huis uit zulke stenen bestaan.  Dus we waren heel blij, we zijn beiden nogal gek op deze oude stenen.  DH heeft dan maar zijn groot materiaal bovengehaald.  De keuken is helemaal gedaan, een stuk van de eetkamer is ook reeds af.  Ik ga later de stenen proper maken, dh gaat ze zandstralen en ik ga daarna de muren terug mooi opvoegen.
    Het was zo dom dat ik nog alles met de hand hielp mee afbreken dat ik me dan maar met iets anders nuttig heb gemaakt. Ik ben begonnen met het behangpapier van de muren te halen. Ik denk toch dat er 6 lagen op elkaar waren geplakt.  Dus gaat heel langzaam vooruit.  Hieronder enkele foto's van de werken.  Op de drie dagen dag we ginder waren hebben we toch flink ons best gedaan.

    Image and video hosting by TinyPic        Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic        Image and video hosting by TinyPic

    Ik opende ook een blog over onze werken in  Gite - S te Sensenruth. Wil je onze werken volgen , kijk dan regelmatig op

    http://www.bloggen.be/sensenruthgites/

    14-11-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    08-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weg
    Zondagnacht vertrek ik nog naar Bouillon. Ik ga kijken of Christina geen quilts heeft meegenomen. (Grapje) Ik heb haar vrijdag aan de telefoon gehad , na herhaalde pogingen van haar en mij.
     Ik vertrek naar ginder t.e.m woensdagavond. Het zijn daar dit weekend de jachtfeesten . Deze week had ik de eigenares van  huis Sensenruth aan de telefoon en we mogen dit lang weekend al gaan werken in het huis. Alhoewel het maar pas vanaf 28 november officiel aan ons zal toebehoren, mogen we er nu al in gaan werken.   We gaan starten met het afslaan van de steentjes tegen de muur. Dh neemt de keuken voor zijn rekening, want we gaan deze recupereren . Ik neem die van de living onder handen. Deze  foto hieronder toont julie waar ik mijn energie ga insteken . Zo kunnen jullie zich een idee vormen waar ik mee bezig ben de komende dagen. Ook alle plaaster moet van de muren gedaan worden.  Er gaat hier een gat gemaakt worden van ongeveer 2.50 m. We willen hier een heel groot raam steken , hebben we een prachtig zicht op de tuin en het terras.

                                                                 Image and video hosting by TinyPic

    Op dinsdag 11 november is het daar de jaarlijke wildmarkt, heel leuk om mee te maken. Er is ook de zegening van de dieren etc, leuke kraampjes met allerlei lekkernijen, drinkerijen en snuisterijen Hier kan je dus wild kopen, verser kan het niet. 

     Dus jullie zullen me enkele dagen moeten missen in blogland en in forumland 

    Ik heb al de stitchery van country kitchen in mijn valies gestoken, hoop dat ik in de late avond nog zin heb om iets te doen. Slapen zal ik in ieder geval goed doen !!!!!

    08-11-2008 om 13:23 geschreven door Hilde  


    05-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoe snel zeg
    Gisteren had ik al de flying geese ruler in mijn brievenbus steken.  Dit was wel een supersnelle levering hoor.  Ik opende de enveloppe en wat bleek ? Ze hadden er ook nog 6 lapjes bijgestoken van de serie springtime.  Was een heel leuke verrassing. 



                                                              Image and video hosting by TinyPic


    En ik twijfelde als dit weekend of ik ook niet de  SPECIAL SET - Lazy Angle Ruler & Book - zou bestellen. Leek me ook heel leuk met heel veel mogelijkheden.  Dus toch deze morgen maar snel de bestelling geplaatst.  Voor de nieuwschierigen. Kijk maar eens op het filmpje
    http://www.kayewoodtv.com/ktv.html?bcpid=1137732986&bclid=1328195774&bctid=716032079

    O ja ik bestelde dit alles bij http://www.aztec-rose-crea.com
    Morgenvoormiddag ga ik de flying geese ruler eens uitproberen.

    05-11-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    04-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stitchery pen
    Toen we in Augustus bij Heleen waren, kwam Leintje met een speciaal soort papier aandraven waar je patronen op kon tekenen met een speciaal potlood of stift.
    Nu heb ik gisterenavond deze eens uitgetest.
    Je legt het papier op de tekening en gaat er over met de pen of stift, naargelang je zelf wil. Ik heb voor deze keer de zwarte stift genomen. Ik veronderstel dat de potloden het zelfde effect hebben. Dan leg je het papier op de goede kant van je stof, gaat erover met je strijkijzer en klaar is kees. Eerst een testlapje gemaakt en dan het patroon overgetekend op mijn leuke stof die ik wilde gebruiken voor deze stitchery.  Zie de foto hieronder.
                                                                       Image and video hosting by TinyPic 
    Ik vond de tekening nogal zwart overkomen op de witte stof. Terug opnieuw het strijkijzer erover op een ander lapje en toen kreeg ik dit resultaat . Je moet niet elke keer terug de pen gebruiken, er zit genoeg ink op het eerste overgetekende patroontje, je kan het verschillende malen herdrukken op de stof, ook heel leuk voor log cabins denk ik  (en nog vele ander mogelijkheden, maar daar kunenn jullie zelf wel op komen)
                                                                       Image and video hosting by TinyPic

    De zwarte lijnen zijn veel minder hard en toch nog perfect zichtbaar.  Je moet dus leren werken met de warmte van je strijkzijzer (denk ik). Niet te lang doordrukken.  Het voordeel van deze methode is dat je gewoon alle kleine details goed kan weergeven op stof en niet zo moet raden wat er ongeveer stond.  Ik heb een hekel aan het patroon op de venster plakken of  om een lichtbak te gebruiken.  Is nooit perfect gedaan.  Nou met deze pen wel hoor. Voor het geld hoef je het niet te laten. Ik  heb het daarna nog eens geprobeerd door met de pen rechtstreeks op het patroon te tekenen en dan op een stof te zetten. Gaat ook perfect, maar dan heb je natuurlijk het spiegelbeeld. Wat je met de andere methode dus niet hebt.
    Ik heb ook het lapje met het te zwarte patroon gewassen , maar de kleur is niet veel verminderd. Dus je moet echt goed tekenen want het gaat er niet meer af.  Wie gebruikt er nu zwarte inkt op witte stof zal je al wel gedacht hebben. ?  Ik wilde dit gewoon eens testen , ben begonnen met een deel van de stitchery en eigenlijk zie je gewoon niets meer van de zwarte inkt..


                                                                     Image and video hosting by TinyPic

    04-11-2008 om 11:37 geschreven door Hilde  


    03-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kies de mistery van 2008
    Ik had jullie vandaag de verkiezing van de mooiste mistery van 2008 beloofd. Maar daar ik hier op mijn blog geen enquete kan plaatsen omdat iedereen meerdere keren kan stemmen en dit niet kan uitgeschakeld worden  heb ik besloten de poll op het costa forum te zetten.
    Klik dus hier op     http://www.costa.forumgratis.nl/       en ga naar de topic polls- enquetes , ga dan naar KIES DE MISTERY 2008  en je kan anoniem je stem uitbrengen.

    De stemming duurt tot begin december 2008.  De winnaar krijgt het boek van Cori Derksen and Myra Harder  " The blessed home quilt   "



    Image and video hosting by TinyPic 


    Hieronder zie je alle quilts waaronder gekozen moet worden. Ze zijn allemaal heel leuk geworden.

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    En dit is het voorbeeld dit ik zelf maakte.


    Image and video hosting by TinyPic


    ALLEMAAL STEMMEN EN BEN ECHT BENIEUWD WIE TOT DE MOOISTE MISTERY VAN 2008 GAAT VERKOZEN WORDEN  !!!!!!!!!

    03-11-2008 om 19:29 geschreven door Hilde  


    02-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.finale
    Morgen ga ik alle foto's van de misteryquilts hier op mijn blog plaatsen.  Dan kan er gestemd worden welke jullie de mooiste vinden. De winnaar krijgt een leuke verrassing

    Gisteren heb ik ook voor de sterrenswap de sterren van November en December doorgemaild naar de sterrenswappers.

    Vandaaag ga ik de ster maken van oktober, dan kan die morgen weg met de post.  Dan ben ik weer met alles bij.

    Heb ook vrijdag  het verrassingspaketje  van Ria Lanser in de bus gekregen , een mooie taart. Ga ik mischien morgen aan beginnen op mijn vrije dag,  En ik wacht vol ongeduld op het verrassingspakje van ellies quiltplace, Is de eerste keer dat ik een pakje van haar ga krijgen,
    ben zeer benieuwd.

    Ik zet wel een foto van de pakjes als ik ze beide heb.

    02-11-2008 om 10:45 geschreven door Hilde  


    01-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.flying geese
    Toen ik 19 jaar geleden het patchwork ontdekte , was de flying geese onmiddelijk 1 van mijn favoriete blokken.


                                                      Image and video hosting by TinyPic





    Vraag me niet waarom maar het zal wel ergens aan liggen.  Ik ben gek van quilts die helemaal uit dit blok bestaan, maar ben er eigenlijk nooit aan begonnen omdat het met hand nogal een heel werk is. Is nu ook weer niet een blok dat snel vooruit gaat.  Ik had al wel gehoord en gezien dat er een flying geese ruler op de quiltmarkt was, maar op de Amerikaanse site's waar ik bestel staat hij nooit te koop aangeboden.  En nu zegt yvon ons waar we hem in Nederland kunnen kopen. Geen moment geaarzeld om het te bestellen natuurlijk. Omdat het niet zo gemakkelijk is uit te leggen hoe je met deze lat moet werken ,heb ik onderstaande videolink geplaatst. Klik op het videobeeld en je kan alles goed volgen, heel gemakkelijk om te doen  en heel snel resultaat.


    http://www.lazygirldesigns.com/blog/?p=273


    Ik wacht vol ongeduld op deze ruler. Ik ga hem zeker nog deze week ontvangen. Dus dat beloofd voor mijn produktie.


    .

    01-11-2008 om 12:17 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De oplossing van de Mistery
    Tot gisteren konden de deelnemers van de Mistery 2008 hun foto's en het antwoord op de prijsvraag binnensturen.  Ik denk dat we begonnen zijn met ongeveer 65 deelnemers.  En uiteindelijk zijn er nog maar een 10 tal overgebleven die de quilt hebben afgewerkt.  Op de Prijsvraag het ik 4 juiste antwoorden gekregen .  
    HET IS EEN WELCOMEQUILTJE was de zin die  we zochten.  Ik wist wel dat het geen al te moeilijke opdracht was en daarom maar een schiftingsvraag bijgegeven.  Deze luidde : Hoeveel weegt mijn quilt ?

    Nou , jullie hebben in mijn vorige berichten gezien dat ik met het quiltje naar de plaatselijke beenhouwer ben gestapt om de quilt  te wegen en ook een foto heb genomen om alzo een getuige te hebben van de weging, (die getuige zie je staan op de foto achter de balans)
    De gewichten die ik mocht ontvangen  waren 

    Ingrig : 1.132 kg 
    Yince : 0.265 kg
    Sanne : 0.180 kg
    leeuwin:  1.245 kg 



       Image and video hosting by TinyPic

    Het gewicht van mijn quiltje was dus : 0.182 kg .

     and the winner is SANNE

    Zij krijgt dus deze stoffen

     1 m Coming home by Polly minick en lauri Simpson for moda

    En 1 m Tea and flowers by Diana Pomeroy for clothworks



    . Image and video hosting by TinyPic

    en dit patroontje toegestuurd. "dixie chickens "



    Image and video hosting by TinyPic
     
    Proficiat hoor Sanne,
    hoop dat je er iets leuks mee kan maken.
    Ik vond het heel leuk om deze mistery te organiseren , de inschrijvingen voor de mistery 2009 zijn al begonnen , dus wie mee wil doen, we starten ermee begin februari 2009.

    01-11-2008 om 11:21 geschreven door Hilde  


    30-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de trui
    Een poosje geleden schreef ik al eens artikel over de trui die Els voor mij wilde breien. We besloten over te gaan tot een deal.  Els kreeg stofjes en ik kreeg een trui.
    Nou Els vertelde me dat de trui af was en ze werd opgestuurd per post, omdat ik toch heel graag deze trui wou hebben voor de winter.
    In het verleden heb ik al verschillende keren problemen gehad met leveringen door de nederlandse post.  Dus werd er besloten deze aangetekend naar mij op te sturen.
    En dus gisteren ,ik snel naar het postkantoor met mijn bewijs van "hetnietkunnenafleverenbriefje" van de post.  De bediende die achter het loket zat kon zo direct het pakje niet  vinden. Ik zag hem altijd maar zoeken in een bak met enveloppen.  Ik roep het terug en zei hem dat het een pakje moest zijn , geen envelop.  Kijkt tussen de pakjes, nog eens tussen de enveloppen  , gaat naar achter en komt uiteindelijk terug naar zijn loket ZONDER IETS IN ZIJN HANDEN .  Pas op , deze aktie heeft ongeveer 20 minuten geduurd.  Zegt hij doodleuk , ik kan hier geen pakje vinden.  Ik dacht dat ik bijna  ontplofte . Ik antwoord nogal kwaad dat ik daar niet mee kan lachen, dat het hier om een handgebreide trui gaat en dat ik die vandaag wel wens mee te nemen.  Hij is nogal geschrokken en zegt dat hij dan toch nog maar eens in de computer gaat kijken , gaat nog eens door de enveloppen (pf) en de pakjes, gaat nog eens naar achter en komt dan met een stralend gezicht terug met in zijn handen het pakje van Els.  Gelukkig gevonden zegt hij met een zucht. Ik antwoord hem, ja gelukkig voor mij.(  maar ook voor jou denk ik stilletjes )




                     Image and video hosting by TinyPic                    Image and video hosting by TinyPic

    Thuisgekomen en snel het pakje opengemaakt.  Wat een fantastische trui. Heel mooi gebreid door Els.  Ze past perfect, is zalig warm en voelt zoals angora aan.  Ik ben er nu al gek op , heb ze gisteren aangehad en ze geeft een een zalig draaggevoel.  Snel aan dh gevraagd om een foto van mij te nemen zodat Els kan zien hoe ze mij past en staat.  Ze gaat nog een tweede trui voor mij breien , met dezelfde wol ,maar in een andere kleur.
    Ook moet ik voor haar wol meebrengen, dus binnenkort lopen we er allebei heelijk warm bij
    Els nog een bedankt hiervoor en een dikke knuffel hiervoor. Moest je ooit het quilten willen opgeven, dan kan je zeker je brood verdienen met breien.  Prachtig gewoon hoe perfect je breid.



     
                                               Image and video hosting by TinyPic

    30-10-2008 om 11:57 geschreven door Hilde  


    29-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuk uitzicht
    Maandag hebben we een hele dag rondgeneusd, gemeten en genoten van onze nieuwe aanwinst in sensenruth.  Ik heb alle ramen eens flink onder handen genomen.  Daar de ramen bestaan uit witte pvc en de vorige huurder niet zo een ramenkuiser was, gauw alles proper gemaakt. De vensters begonnen al wat groene aanslag te krijgen, dus was hoog tijd.  Ik stond te kijken naar dit uitzicht dat ik heb vanuit mijn badkamer.
    Zo rustgevend.

    Image and video hosting by TinyPic

    En natuurlijk wil ik dan julie dan ook het zicht laten zien vanuit , wat hoogstwaarschijnlijk, onze slaapkamer gaat worden.
    Image and video hosting by TinyPic

    Het is een zo rustig, vredig dorpje.  Je hoort af en toe eens een auto voorbijrijden.  Ik ben hier al helemaal gek van.  En diegenen die me kennen weten al hoe gek ik vroeger was, dus dat beloofd.  Ik ben een gelukkig mens, daardoor komt dat.

    29-10-2008 om 08:32 geschreven door Hilde  


    28-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mistery gewicht bijna onthuld

    Dinsdag ben ik gauw nog naar onze plaatselijke slager geweest met de vraag of ik even hun weegschaal mocht gebruiken.  Ik legde mijn probleem uit en natuurlijk was dit geen probleem.
    Ik heb hier een foto van mij achter de electronische weegschaal.  Ik ken nu dus het gewicht van de welcome quilt.  Jullie hebben nog tot zaterdag om alles door te sturen.  Daarna zal ik op maandag de winnaar bekend maken.  Maandag ga ik dan ook de foto's plaatsen van alle mistery quilts die deelnemen  aan de wedstrijd  "Welke is de mooiste misteryquilt 2008"
    Er kan dan hier op mijn blog gestemd worden , moet nog bekijken hoe ik dit juist moet aanmaken, en die quilster wint dan ook nog iets leuk.

    Image and video hosting by TinyPic

    28-10-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    23-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De oplossing
    over  de topic  " Wie heeft dit gedaan ? "

    Eigenlijk was dit een grap  ?  Ik bewerkte de foto met het progamma Paint.  Dus voor allen die dachten dat het huis echt bespoten was , jullie kunnen gerust zijn.  De muren zijn vrij van graffiti . Als ik de antwoorden lees op het costaforum, zijn er toch wel enkele ingetuimeld.

    Deze foto had ik bewerkt omdat dit het VRIENDSCHAPSBLOK GAAT WORDEN voor  de vriendschapsquilt.
    Ik tekende een blok van het huis en waar ik die tekst heb geschreven/gespoten , daar moet iedereen zijn naam, land etc. plaatsen.
    Kwestie dat iedereen het goed snapte

    Iedereen mag daana op het blok zijn creativiteit botvieren door het te versieren naar eigen idee.  Ben hier al volop de batiks aan het snijden.
    Patroon is reeds getekend, moet nog naar copycenter maar ook dat komt wel in orde.
    Ik had maandag een gesprek met de eigenares van het huis, vertelde haar over deze quilt, ze kende patchwork en vroeg me of ze , als de quilt klaarwas, ze hem ook eens mocht komen bekijken, ze vond het een superidee.





    23-10-2008 om 08:56 geschreven door Hilde  


    20-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfst
    Ik ben zondagnacht na het werk nog doorgereden naar Bouillon. Was echt benieuw naar de bomen hun herfsttinten   Ik geniet van elk seizoen, maar de herfst heeft toch iets meer te bieden.  Het jachtseizoen is juist begonnen, (niet dat ik daar voorstander van ben), de jachtmark op 11 november is toch atlijd de moeite waard.  Ik zag deze morgen deze prachige beelden, gauw maar foto genomen. Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic

    Ik ben weer met bloedend hart naar huis gereden.  Ook had ik een afspraak met de eigenares van het huis te Sensenruth.
    Op 28 november gaan we alles tekenen bij de notaris en dan zijn we officieel eigenaar van het huis.   De tuin lag er ook mooi kleurig bij, er bloeien zelfs nog enkele rozen en hortensia's in de tuin.  Het was vandaag dan ook stralend en warm weer.  Echt wandelweer.  De dorre bladeren vlogen af en toe ritseld door de lucht, geeft je zo een echt herfstgevoel. Christina gaat ginder binnenkort een weekje logeren.  Ben er een beetje jaloers op , maar ja , een mens kan niet alles  hebben he.  Ik weet zeker dat ze er een FANTASTISCHE WEEK gaat hebben. 

    20-10-2008 om 20:22 geschreven door Hilde  


    19-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beroemde vriendin
    Ik kreeg een mail in de bus vandaag van Leeuwin.  Jullie kennen haar wel !  Ze richte mee het costa forum op. Door haar kwamen ook de droomdekentje op de nederlands tv.  Eigenlijk doet ze zo veel voor anderen , ik kan het allemaal niet opnoemen, maar gewoon een dame waar je respect moet  voor hebben.
    Ze maakte een hele mooie kameleonquilt en nu staat er een foto op de site van ontwerpster designer Eldrid Roysed Forde, een wereldbekende quiltster en lesgeefster in Noorwegen.  Kijk eens op deze link.  De designer is vol lof over haar werk.  Ze heeft het zeker verdiend.

    http://kameleonquilt.com/others/yvonleuw.htm

    Lees ook haar verhaal.  Een prachtige quilt toch ?


    19-10-2008 om 11:03 geschreven door Hilde  


    18-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vriendschapsquilt
    Ondertussen heb ik al 34 quilters ingeschreven die enthousiast zijn om deel te nemen aan de vriendschapsquilt.
    Mupminoes, leeuwin, isabella, ingrid, marjolien, m, yince, hennie, mirjan, susan , ingrid r , rinneke, marie, cuny, marja, daisy, marleen, ineke, patje, bieb, christina, patches, els, truus,tandy, ruth, christine, ann, annelies, nicky , sanne, patchlover, tinneke, marielle en astrid  doen dus al mee.
    Ik ga iedereen hetzelfde blok laten maken en ga hiervoor batiks en katoenen stofjes opsturen naar bovenstaande dames. Ik heb hier zojuist eens al mijn batiks bij elkaar gelegd.  Het zal een kleurige quilt worden. Ik heb een blok gekozen dat ik zelf ga tekenen en daarna kan iedereen zelf zijn eigen creativiteit gebruiken om dit blok te versieren.
    Welk blok het gaat worden kan je eigenlijk al zien op mijn blog.  




    Image and video hosting by TinyPic

    18-10-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    17-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie heeft dit gedaan ?
    Ik viel bijna stijl acherover toen ik dit ontdekte ?


    Image and video hosting by TinyPic

    Als er mensen zijn die me kunnen helpen de schuldige te vinden , aub mail me dan. Het moet iemand zijn in de Quilterswereld, want die kennen me zo op verschillende forums.  Of dit een grap moet voorstellen of een afrekening ? Ik weet het niet.  
    Als ik de oplossing kan vinden en de schuldige  van dit probleem, dan laat ik het jullie onmiddelijk weten.
    Hopelijk komt de oplossing volgende week want ik ga maandag naar ginder. Proberen het eraf te krijgen.  Weet niet hoe maar ga het toch proberen. De mensen in het dorp zullen al denken , wat komt hier nu binnenkort toch wonen ?

    17-10-2008 om 09:41 geschreven door Hilde  


    12-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mistery 2008
    De misterly loopt op zijn einde. Tegen einde oktober moet/mag iedereen zijn top afhebben.
    Ik heb al een deel foto's ontvangen van heel mooi en originele quilttops.
    Ik opende hierover een topic op het forum, dat ik dan ook de enige plaats waar ik hierover nog berichten ga plaatsen, dus diegenen die graag iets willen zien, moeten dan maar naar daar surfen via deze link

    http://www.costa.forumgratis.nl/

    Ik hoop dat er nog quilters zijn die mij nog een foto van hun top gaan doorsturen, je weet wat je nog kan winnen. Als alle tops af zijn ga ik ze hier showen en mogen jullie de mooiste kiezen. De winnaar krijgt dan ook nog een leuke verrassing. Allemaal nog een leuke zondag


    12-10-2008 om 09:14 geschreven door Hilde  


    10-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuk
    Een tijdje geleden kwam ik een heel leuke tekst tegen op het internet. Ik plaatste deze ook op het forum costa , naald en draad, als lach van de dag.  En plots kreeg ik het lumineuse idee om  het achter op mijn auto te plakken
    Image and video hosting by TinyPic Is dit niet leuk ?

    10-10-2008 om 12:24 geschreven door Hilde  


    09-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heel mooi

    Al bijna een half jaar hangt er een foto van deze quilt op mijn quiltwall.  Toen ik hem op een site zag staan was ik meteen verkocht.  Ik wil graag hiervan een sprei maken voor in Sensenruth.

    Ook de kleurencombinatie is zeer geslaagd. Die applicatie  maakt hem helemaal af.  Wat denken jullie ervan ?
    Ik ga hem zelf helemaal tekenen , want ik weet niet meer waar ik hem toen heb gevonden.  Is een zeer gemakkeijk patroon overigens.
    Ik zie altijd graag witte of creme achergronden, zal niet snel een gekleurde achtergrondstof  nemen, niet om veilig te spelen maar heeft altijd zo een speciale uitstraling .

    Image and video hosting by TinyPic


    Zo zijn er nog vele quilts die op mijn verlanglijstje staan, maar ooit zal ik ze wel eens maken hoop ik .
    Als ik andere quilters hoor hebben die juist dezelfde wensen / dromen . Dus ben zeker geen enkeling. Het is ook daardoor dat we altijd zoveel stof moeten inkopen. Voor de Wimmetjes dus.

    09-10-2008 om 12:09 geschreven door Hilde  


    06-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. probeersel
    Ik appliqueer heel graag, zie graag geappliqeerde quits etc.  Dit doe ik altijd met de hand.  Maar toen ik jano kocht was ik van plan om meer met de machine te gaan appliqueren.  Toen ik verleden week het verrassingspaketje van Ria Lanser binnenkreeg was het moment aangebroken om het uit te proberen.

    Ik werk met steam a seam 2 , heb verleden jaar 50 meter besteld bij hanckock in america en heb deze rol dus gisteren aangesneden.  Ik gebruikte vroeger altijd aparte bladen steam a seam2 maar het lijkt wel of deze rol meer plakkracht ( ) heeft. Misschien is dit een gedacht van mij. In ieder geval ,al de delen op de stof gestreken en we konden starten.  Eerst alles eens grondig doorgelezen in het boek MACHINE APPIQUE van Sue Nickels , een echte aanrader. Ik heb echter 1 probleem met machine appl.  en dat is namelijk de steek. Ik zie dus niet graag de zigzagsteek die je hiervoor gebruikt. Er bestaan nog allerlei andere steken en methode's maar toen bedacht ik het volgende.  Ik ga gewoon op de kanten stikken met de gewone naaisteek.  Ik probeerde het uit , maar moest wel heel goed opletten om alles juist op de mm af te stikken. Toen het quiltje  afgestikt was, herinnerde ik me dat er toch een applicatievoet bij mijn jano zat .   Maar ja, alles was gestikt dus moet het er maar mee doen.
    Ik heb hier een paar close-ups gezet van mijn quiltje , ik heb hier veel fouten inzitten, ik probeerde ook verschillende naaldstanden uit., moet ik bij stoppen vastmaken etc.  Het zal nog wel enige oefening vergen voor alles bijna perpfect zal gaan, maar ja , iedereen moet leren en we zien wel.
    Ik vond het toch heel leuk om te doen en het quiltje is wel een heel leuk tussendoor project geworden.


     Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic


     Ook de kleur van het garen toont op de foto's lichter, omdat het een macro opname is. Maar wat is  nu het beste ? Lichter of donker garen op de stof gebruiken als je niet de juiste kleur hebt ?

           Image and video hosting by TinyPic                 Image and video hosting by TinyPic

    06-10-2008 om 10:14 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs