Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    23-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIJNA EEN MAAND NIET GEBLOGD

    Bijna een maand niets van mij laten horen.
    Shame on me
    Deels omdat ik heel druk bezig was en ook deels doordat ik de laatste tijd problemen heb om op tiny pic ook maar 1 foto te kunnen downloaden

    Ik heb weinig tijd gehad door mijn definitiefe verhuizing en andere bezigheden.

    Dus eindelijk is het zover.

    Vanaf 1 juni 2010 woon ik terug alleen en ik moet eerlijk zeggen dat ik even heb moeten wennen.

    Alles is nu veel simpelder geworden, ik heb bijna geen huishoudelijke taken meer te vervullen daar ik op 2 kamers boven de frituur woon.

    In heb weekend woon ik dan in mijn  huis in de ardennen.  Thuis dus, want wie me kent weet dat het zo is.
    Alles is  uit de dozen genomen en soms vraag je jezelf af waar je alles bijeen hebt geraapt.
    Een hele muur vol met dozen met stofjes en materialen voor mijn hobby.

    Image and video hosting by TinyPic 

    Sommigen kunnen het niet begrijpen, maar daar hoef ik niet wakker van te liggen.
    Wij quilsters weten wat dat is. Dus ...

    Ik heb nu veel meer vrije tijd en dus kan ik ook meer appliqueren.
    De quilt met de vogel in het midden, met de stofjes gekregen van leeuwin , is bijna af.
    Hij moet nog enkel aan elkaar worden gestikt maar met dit warme weer (en in de zomer) heb ik geen zin om aan mijn naaimachine te zitten werken.  Dit is nu eens echt winterwerk.

    Dus hij wordt opgerold opgeborgen tot dan en dan werk ik er wel aan verder.


    Ondertussen is ook mijn verjaardag reeds gepaseerd en ik heb hier een hele hoop kaartjes gekregen.
    Ook heb ik een hele serie kaarten gekregen om me welkom te heten in mijn nieuwe woning, waarvoor allen hartelijk bedankt.
    Het heeft me heel veel plezier gedaan en me een hart onder de riem gestoken , of hoe zeg je dat weer ????

    Image and video hosting by TinyPic 

    Yvon en Rob zijn ook langsgeweest om afgewerkte quilts te brengen,

                                 Image and video hosting by TinyPic l

    leuke bloemen meegebracht en einde juli ga ik een dag naar haar. in nederland .

    Nu zondag komen anica, maddesign, lintine naar de frituur, dus dat wordt weer een blij weerzien.

    23-06-2010 om 00:00 geschreven door Hilde  


    23-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuk

    Deze week kreeg ik deze enveloppen in de brievenbus
     Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic .

    Ik denk dat ze van Yvon en Ruth zijn.

    Maar ik ga braaf wachten tot 1 juni, dan ben ik officieel verhuist en op 8 juni mag ik de vlop opendoen voor mijn verjaardag, dus ook nog even wachten.

    En al had ik het de laatste maand nog druk, toch ben ik er nog in geslaagd om verder te werken aan een appliquatiequilt.
    Zie eerdere berichten.

    Image and video hosting by TinyPic


    Ik heb nu in mijn kamertje 2 designwalls hangen, 1 aan elke kant, dus wat wil je nog meer ? (een derde misschien ? )

    Binnen een 2 tal weken ben ik weer helemaal op orde, dus dan kan ik verder werken aan al mijn ufo's.

    Nu ga ik lekker genieten van het zonnetje in mijn tuin en straks werken, maar morgen met mijn broer naar de ardennen, hij wil gaan kajakken, lijkt me er wel het weertje voor .

    23-05-2010 om 15:13 geschreven door Hilde  


    16-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weinig tijd
    Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van mij liet horen/lezen.
    Maar heb dan ook zo weinig vrije tijd.
    De pc moest al van verleden week aangekoppeld zijn in mijn nieuwe woonst, maar er zijn problemen om de pc en de internetverbinding tot stand te brengen, dus vandaag in de namiddag komen ze het weer proberen.
    Hopelijk komt het wel goed.

    Ik leef hier momenteel in 2 werelden.
    Alleen mijn kleerkast moet nog verhuisd worden, dus je kan je de chaos soms voorstellen.
    Zoek je dit ligt het niet hier maar ginder en vica versa.

    1 juni komt snel bij en daarom snel nog gisteren naar een leuke winkel geweeest om mijn bed te bestellen.
    Op aanraden van Tandy en het was inderdaad de moeite waard.
    Ik ga zalig slapen.
    Als je in de buurt bent en een nieuwe matras of boxspring nodig hebt, zeker de moeite waard.

    http://www.sleepfactory.be/

    Mijn broer had ook een nieuw slaapstekje noig , dus hebben we er beiden een leuke voormiddag van gemaakt.

    Straks vertrek ik naar Bouillon om verder te werken,
    Maandagavond ga ik ginder lekker uit eten met een vriendin.
    Het weer ziet er niet te slecht uit, dus wat wil een mens nog meer ?

    Al kan ik wel een paar dingen bedenken maar alles op zijn tijd.




    16-05-2010 om 12:03 geschreven door Hilde  


    03-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.we gaan verder
    Vandaag gaan winkelen in Mechelen en deze dmc draad gekocht.

                                                    Image and video hosting by TinyPic

    Want ja hoor , ik wil ook de live is Beautiful quilt gaan maken en dus had ik verloopgaren nodig.
    Hieronder zie je een foto van de originele quilt, ik ga hem anders maken , alleen de stitchery ga ik overnememen


                                 Image and video hosting by TinyPic


    Ik heb er al leuke plannen voor in mijn hoofd.
    En dit is een link waar je van kan leren, leuk om te zien !!

    http://lifeisbeautifulbom.wordpress.com/quilt-as-you-go-tutorial/

    Ook deze teksten kwam ik onlangs tegen op het internet.

    Ze zijn zo leuk dat ik ze jullie wilde laten lezen.



    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    03-05-2010 om 20:22 geschreven door Hilde  


    23-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tijd tekort
    Helaas heb ik de laatste week niet veel kunnen presteren op quiltgebied.

    Door mijn nakende verhuisplannen heb ik nog heel veel werk te verzetten.

    Ik moet nog alles opkuisen, badkamermuren proper maken etc.. en dan zou ik 1 juni definitief in mijn nieuw plekje trekken.

    Een deel van de te verhuizen spullen  is al meegenomen naar mijn nieuwe woonst, ook mijn quiltspullen zitten al ginder.
    En als ik die dozen zo zie sta vraag je je af waar ik het toch allemaal stockeerde vroeger in mijn klein kamertje

    Binnen een 2 tal weken heb ik ook mijn nieuwe internet aansluiting en ik heb een laptop besteld , kan ik die meenemen tijdens mijn weekend in Bouillon via een abo met een stick, dus ik ben altijd bereikbaar om iedereen te controler op ons Forum

    Ook loopt er momenteel op de aardbol een zwangere kat rond die mijn klein nieuwe poesje met zich meedraagt.
    Ze kan elk moment gaan bevallen en ik hoop dat er een mooi ros katje bijzit, indien ja , dan is die reeds voor mij gereserveerd,
    indien neen, dan kies ik er toch gewoon de leukste uit.

    Dus jullie zien het, ik heb hele leuke voouitzichten.

    O ja, we zijn op ons forum 'quiltbeetje' met een 10 tal mensen aan een dieet begonnen en we beginnen dus massaal af te vallen.
    Elkaar motiveren helpt echt.

    Ik moest nu weer niet zoveel kwijt, maar door de koude wintermaanden toch  ... kg verdikt , maar er is al 3 kg weggesmolten.

    Dus ook dat gaat weer de goede kant uit.

    Keep up smiling 

     
                                             Image and video hosting by TinyPic

    23-04-2010 om 10:43 geschreven door Hilde  


    22-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo mooi

      

    Ik ben weer helemaal in de ban van dit liedje
    Prachtige teksten weer , zou deze gast in het echt ook zo romantisch zijn ? 


    snow patrol if there's a rocket tie me to it

    Two weeks later like a surplus reprieve
    I found a hair the length of yours on my sleeve
    I wound it round and round my finger so tight
    It turned to purple and a pulse for an insight

    And I knew the the beat 'cause it matched your own beat
    I still remember it from our chest to chest and feet to feet
    The easy silence then was a sweet relief to this hush
    of ovens, aeroplanes and of distant car horns

    A fire, a fire
    You can only take what you can carry
    A pulse, your pulse
    It's the only thing I can remember
    I break, you don't
    I was always set to self-destruct, oh
    The fire, the fire
    It cracks and barks like primal music

    I said I knew the beat 'cause it matched your own beat
    It's become my engine, my own source of heat
    The sea between us only amplifies the sound waves
    Every hum and echo and crash beats my cave

    A fire, a fire
    You can only take what you can carry
    A pulse, your pulse
    It's the only thing I can remember
    I break, you don't
    I was always set to self-destruct, oh
    The fire, the fire
    It cracks and barks like primal music.

    A fire, a fire
    You can only take what you can carry
    A pulse, your pulse
    It's the only thing I can remember
    I break, you don't
    I was always set to self-destruct, oh
    The fire, the fire
    It cracks and barks like primal music

    22-04-2010 om 11:21 geschreven door Hilde  


    10-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer iets leuk
    nou het houdt niet op deze week

    Kom ik gisteren aangereden aan de frituur en zie ik iets grasgroen uit de brievenbus steken en onmiddelijk komt het volgende op in mij op :

    Dit is een kaartje uit Holland, echt waar.

    En inderdaad, dit leuke kaartje heet me welkom , maar wat me vooral deed lachen was de aanspreektitel op de enveloppe.

    Ik heb hem meteen in de frituur geplaats zodat iedereen het kon zien.   Weten ze meteen met wie ze te doen hebben nl met de
    ALLERLEUKSTE FRIETKOTEIGENARESS

    Waarom heb ik dat zelf nog nooit eerder bedacht ? 

    Bedankt Christina , ben er heel blij mee hoor. Ik ga ze zeker in mijn nieuwe quiltplaats omhoog hangen.
    Ze mag er gewoon niet ontbreken ..


                                            Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic

    Deze kleine dingen maken voor mij het leven zo leuk. 
    Daar kan echt niets tegenop. 
    Vinden jullie dit ook niet ?

    10-04-2010 om 12:19 geschreven door Hilde  


    09-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een week !!!!!
    Nou hier komt de SURPISE dan !!!!

    Verleden week zaterdag komt er een klant langs bij mij en die vraagt me of ik al iets heb vernomen van Mora, Cora van mora, wie kent ze niet !!!

    Zij heeft meegedaan met een wedstrijd omtrend de Kippets en zij heeft een reis gewonnen voor 2 personen naar New york in America voor 4 dagen.

    Ze moesten op hun antwoordformulier hun favoriete frituur invullen en ze had dus mijn zaak ingevuld omdat ze regelmatig bij mij langskomen.

    En ze meende dat ik ook een prijs ging winnen etc...

    Ik kon me daar niets over herinneren, want er zijn zoveel akties dat je er soms het noorden van kwijt geraakt. Dus ik verwachte een klein attentie van Mora, niet meer of minder.

    Maar ...............

    Dinsdag krijg ik dus telefoon van mora met het bericht dat ik ook de tegenwaarde heb gewonnen van de reis naar New York.

    Ik was helemaal door het dolle heen.   Normaal gingen Yvon, jossie, ingrid , Tandy en ik naar het Houston quilt festival in November 2010 , maar door mijn scheiding en school had ik hen moeten mededelen dat ik niet kon meegaan.

    Yvon besloot toen ook te wachen tot ze met me meekon, dus zouden we wel gaan het komende jaar 2011.

    Dus Donderdag is de vertegenwoordigster van mora mij komen opzoeken met dit :






    Image and video hosting by TinyPic

    Een waardebon van 1800 euro, ja jullie lezen het goed, die ik MOET besteden bij connection.be. aan een reis.

    Dus heb ik Yvon geskyped om te vragen of ze me AUB  WILDE VERGEZELLEN naar houston , er is niemand die het meer verdiend om mee te gaan met mij dan Leeuwin. 

    Gelukkig voor mij zag ze dit wel zitten

    Dus we gaan dus toch allemaal samen naar Houston, ik belde reeds met het reisbureau en donderdag is alles in orde.

    Het mooie is natuurlijk , het bedrag dekt alles, het kost ons helemaal niks.

    En dus deze morgen ga snel naar de bank en daar kreeg ik als verrassing nog even een waardebon van 25 euro in cash door een paasaktie waar ik ook eventjes mijn naam bij zette.

    Ik ben door het dolle heen en diegenen die kennen weten dat ik zo al gek genoeg ben.

    Is dit niet Fantastisch.

    Nou niet allemaal jaloers worden hoor

    Het leven geeft je altijd maar wat je aankan zeggen ze, nou dit kan ik gelukkig wel aan.

    Hier dus een link van het houston festival , het is de grootste quilttentoonstelling in de wereld.

    Duizenden quilts hangen er omhoog en meer dan 1000 winkels waar je geen neen kan tegen zeggen.

    http://www.texasbob.com/travel/tbt_quilts_houston.html

    Ik zie er naar uit !!!!






    09-04-2010 om 11:28 geschreven door Hilde  


    08-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.morgen
    Ik heb deze week heel leuk nieuws ontvangen

    Heb namelijk iets gewonnen dat eens echt de moeite waard is. 

    Deze namiddag krijg ik mijn prijs uit handen van de gever.

    Dus morgen kunnen jullie het verhaal lezen.

    Aan diegenen die het reeds weten, niets verklappen aub

    08-04-2010 om 10:08 geschreven door Hilde  


    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lente
    Nu de lente volop in aantocht is , heb ik wat site's bekeken met tuin informatie.

    En ik kwam per toeval ( is het ooit anders ? ) op deze site terecht.




    http://www.countryliving.com/crafts/projects/make-terrarium-0410


    waar ze een miniserre maakten van , ja je leest het goed, oude kaderlijsten
    .
    Telkens je op de volgende foto klikt krijg je de uitleg.

    Lijkt me leuk om te doen, al zou ik er het glas uitlaten.

    Dit is weer een wimmetje voor als ik niet meer weet wat te doen




                                                       Image and video hosting by TinyPic

    28-03-2010 om 10:43 geschreven door Hilde  


    26-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vest hermaakt
    Op het quiltweekend had ik mijn "ambetante" vest mee.
    Ik kreeg ze nooit mooi dicht met de centuur.
    Tot Anica er zich mee ging bemoeien en dat was positief bedoeld.

    Haar tip : waarom zet je er boven geen speld op vast om alles samen te houden  ?
    De centuur plooide  ze in een strik achter mijn rug.
    Daar had ik nog niet aan gedacht , maar toen ik in de veritas deze mooie knopen zag, ik was daar immers voor een speld, kreeg  ik
    ineens een veel beter idee.

                              Image and video hosting by TinyPic 

    Ik naaide de drukknopen aan de binnenzijde van de veste en naaide er deze blauwe parelmoerachtige knopen op vast.


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Ik zette de eerste knoop gewoon ter versiering. 

    En deze foto doet me ook beseffen dat ik de 5 kg die ik verdikte dringend moet kwijtgeraken

    26-03-2010 om 08:48 geschreven door Hilde  


    25-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.is de lente daar nu eindelijk ?
    Bijna heel de week is het mooi weer.
    Zou de Lente daar nu eindelijk zijn ?
     
    Vanmorgen moest ik naar het stadhuis te Mechelen. 
    Wie Mechelen kent weet dat het een mooi stad is , gezellig, mooie gebouwen en heeeeeel veeeeeeeeel  winkels.
    Quiltwinkel is wel gesloten op donderdag, maar daar ik toch genoeg stofjes heb, was dit geen probleem.

    Na het bezoek aan het stadhuis me zalig neergevleid op een terrasje in de zon met een kopje koffie met slagroom, koekje en zelfs een paaseitje.

    Zalig zo een voormiddag niks doen, gewoon genieten van het zonnetje en mensen bekijken .

    Naast het terras was er een drogisterij en ik weet nog dat Yvon me vertelde dat ze soms stoffen kleurt, dus ben ik maar eventjes gaan kijken naar de verven en heb deze mooi kleur meegebracht.
    Ik wil het eens testen op mijn kleding. 

    In de body shop kocht ik nog wat mascara en ik kreeg van de vriendelijke verkoopster nog een staatjel nachtcreme (voor de rijpere vrouw  ) cadeau.


    Image and video hosting by TinyPic       Image and video hosting by TinyPic


    Ik heb ondertussen ook de bloemen en de vogels die op mijn medaillon moeten geappliqueerd worden gesneden en reeds vastgespeld op de stof.  Wanneer er verder kan werken aan deze quilt weet ik nog niet , mijn week ik weer goed bezet.

    De love blok lag al een week in de frituur te wachten om te worden gestreken, maar heb geen zin om enkel voor dit kleine lapje stof mijn strijkijzer aan te zetten, dus hier is dus de foto van een gekreukelde blok.


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    25-03-2010 om 12:15 geschreven door Hilde  


    21-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bbbllllaaadjes
    Vandaag even afstand genomen van mijn vriend de computer.
     
    Want ik wou de blaadjes allemaal hun definieve plek geven op dit medaillon.

    En het is me nog gelukt ook !!!!
     
    . Image and video hosting by TinyPic

    Even snel eten maken en dan kan ik misschien nog de bloemen knippen
    en deze er dan morgen op vastzetten.



    21-03-2010 om 13:07 geschreven door Hilde  


    20-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stoffen sorteren
    Iemand (weet dus echt niet meer wie het was) had tijdens ons quiltweekend allemaal gordijnstoffen meegenomen die nog mooi aan de kapstokjes hingen, rechtstreeks uit de winkel dus.

    En je mocht ze gratis meenemen, nou dan weet je het wel

    Dus heb ik enkele stofjes meegenomen waarvan ik vond dat ik er leuke kussens van kan maken.

    Image and video hosting by TinyPic 

    Ik wil '' ooit '' in Sensenruth een koffie met melk kleur lederen zitbank en deze stofjes zouden daar wel leuk bij staan , dacht ik onmiddelijk.

    Dus gisteren alles zitten losmaken, de nietjes zitter er heel vast in verwerkt

    , Image and video hosting by TinyPic 
     

    Alles mooi apart leggen en sorteren op kleur en in plastic opbergbox opbergen tot de tijd rijp is om alles te gaan verwerken.

    Zelfs de kleine kapstokjes en plastic label zakjes ga ik bij houden, misschien kan ik ze nog voor iets anders gebruiken.
    Kapstokjes lijken me wel handig om te overtrekken met stof om een mini quiltje op te hangen.

    En er zit ook een soort stof bij in verschillende tinten, een beetje fluweelachtig, maar niet dik, en lijkt me ideaal om als appliquatie stofjes te gebruiken.
    bv hekwerk, boomstam , appeltjes in boom, geeft wat relief, dus enorm veel mogelijkheden. 

    Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic

    Kortom, weeral mogelijkheden te over, nu alleen nog een emmertje met tijd vinden om alles te realiseren.

    20-03-2010 om 09:41 geschreven door Hilde  


    19-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer over
    Het quiltweekend te Lunteren is weer voorbij :

    Weeral was het een zeer leuke gebeurtenis , uitstekend geregeld door Els en Yvon.

    Je kan het allemaal lezen op de blog en je kan daar ook de foto's bekijken.


    http://the5oaks.web-log.nl/quiltweekeind/

    De inschrijvingen voor 2011 zijn reeds begonnen.  En natuurlijk ga ik dan terug mee !!!  Wie er eenmaal aan heeft deelgenomen wil dit natuurlijk graag elk jaar opnieuw beleven. 
    Er heerst een ongeloofelijke sfeer van vriendschap en samenhorigheid.
    Wat mij het meeste geraakt heeft is dat enorm veel mensen me een hart onder de riem zijn komen steken.
    Bedankt hoor meiden, deed me echt goed.
    We hebben samen veel gelachen , s'avonds aan de open haard ernstige gesprekken gehad met lach en traan. Maar die je toch bijblijven.
    Prachtige quilts gezien en mogen bewonderen.
    Er was zelfs een quilster uit de streek van Lunteren die had gehoord dat er 47 quilsters het hotel hadden bezet en die wou kennismaken met al deze dames en haar werkstukken meebracht om te showen op de show en tell.   Ontzettend leuk hoor.
    Ze is ondertussen reeds opgenomen in de privé club "QUILTBEETJE".

    Ik kreeg van Yvon en Miny deze leuke armband in zilver met zwarte stenen.
    Is o.a voor mijn verjaardag en nog een paar dingen, maar ben er helemaal gek op.

    Image and video hosting by TinyPic

    Wie mij kent weet dat ik heel veel moet bijpraten met mensen , dus tijdens dit weekend werd dan ook regelmatig de vraag gesteld :

    HEB JE AL WAT GEDAAN DAN ???

    en telkens moest ik de mensen toch teleurstellen.

    Maar Zondagmorgen heb ik me dan toch lekker neergevleidt in de zalige zetels van het hotel aan de open haard.

    En het is gelukt, ik heb 5 blaadjes kunnen appliqueren


    Image and video hosting by TinyPic

    Hieronder het bewijs dat ik het niet thuis heb gedaan   Miny was getuige hiervan en met Miny is niks mis mee (grapje onder ons.

                                                     Image and video hosting by TinyPic


    Tijdens ons bezoek aan Marina's quiltcorner heb ik gele achtergrondstof gekocht en een pakketje met allerlei groene stoffen die moeten dienen als blaadjesvoeding.
    Dus ik heb me goed kunnen beheersen.
    Ik heb al zoveel stof , en nu ik alles aan het verhuizen ben naar mijn andere woonruimte, merk ik maar pas was ik allemaal heb.
    Ik vind zelf allerlei dingen en stoffen terug die ik vergeten was en niet meer wist dat ik ze had.



    19-03-2010 om 09:25 geschreven door Hilde  


    11-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.morgen
    MORGEN IS HET ZOVER !!!!!!!!!

    Het quiltweekend te Lunteren met 44 andere leuke quilsters !!!!!

    Ik heb vanmorgen nog even met Yvon geskyped, kwestie dat we toch niet iets vergeten   mee te nemen voor elkaar.

    Een hele hoop mensen die we reeds kennen en ook een aantal die we nu gaan leren kennen. komen dus samen om een gezellig weekend met elkaar door te brengen.
    Je kan al wel raden waar er tijdens dit weekend zal over gepraat worden.
    We zullen weer veel bijleren op de cursussen en we gaan weer naar Marin's quiltcorner, die ons verwacht en koffie gaat aanbieden.

    Op ons forum "quiltbeetje" is de voorpret al heel de week begonnen.
    En er is vandaag nog een leuke verrassing bijgekomen.
    Er komt iemand met haar baby.
    Wees maar zeker dat die gaat verwent worden hoor !!!

    Als je graag op de hoogte blijft van dit gebeuren kan je kijken op deze site !!

    http://the5oaks.web-log.nl/quiltweekeind/

    Volgende week zullen er wel foto's opstaan van alle leuke gebeurtenissen.

    Tot volgende week !!!



    11-03-2010 om 09:23 geschreven door Hilde  


    07-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toch iets gedaan
    Deze week eigenlijk niet veel tijd gehad om iets te naaien.

    Alleen mijn schorten verder afgestikt.

    Een 2 tal weekjes geleden ik had tijdens het leegmaken van kasten een oud geschenkje gevonden.

    Een ovenhandschoen, een 6 tal servietten, 6 placemats en een tafelkleed. 
    Ooit eens gekregen van mijn petekind.
    Maar nu dus toch terug boven water gekomen !!!!
    En daar ik dringend nieuwe schortjes nodig had voor de frituur heb ik het tafelkleed een andere bestemming gegeven.
    IK moet eerlijk bekennen dat de kleur rood niet zo mijn voorkeur heeft,
    maar hierdoor krijgt het tafellaken, dat anders maar aan zijn 2de winterslaap zou moeten beginnen,  
    dan toch nog een nuttiger bestemming.

    Ik knipte het is 8 gelijke stukken en zoch een bijpassende stof en klaar is kees.
    Ik volgde deze blog ''' how to make a simple apron '''
    Zie deze link http://www.skiptomylou.org/2009/12/15/how-to-make-a-simple-apron/
    Er zijn er al 2 in gebruik en de rest is klaar om af te werken.


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Verleden week kreeg ik ook een award van Mirjam, maar deze ga ik volgende week doorgeven.
    Keep quilting !!!!

    07-03-2010 om 08:53 geschreven door Hilde  


    28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.yes gelukt
    Ja hoor het is me gelukt om hem tussen de patatten af te krijgen
    Ik heb de love stitchery kunnen afmaken.
    Ik vind dit zo leuk om te doen !!
    Gaat lekker snel en kan haast niet wachten op het volgende patroontje.
    De hele quilt zit al in mijn brein, dus de quilsters onder ons weten al hoe we ons dan voelen

                                         Image and video hosting by TinyPic


    Straks nog even een poging wagen om blaadjes te appliqueren.
    En anders ga ik morgenavond in Bouillon verder werken aan deze quilt.
    Ik hou jullie op de hoogte !!!

    28-02-2010 om 08:43 geschreven door Hilde  


    27-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet veel gedaan
    Ik heb niet veel gedaan op quiltgebied deze week.
    Ben begonnen met de blaadjes te tekenen op stof en de stof in bias te snijden voor de cirkel.
    Heb deze er al op vastgenaaid en heb maar 2 blaadjes geappliqueerd.
    Hopelijk heb ik volgende week meer tijd en kan ik alle blaadjes reeds hun vaste woonplaats geven.

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Vandaag heb ik ook het 4 de deel van de love quilt afgedrukt.
    Misschien kan ik vanavond tussen de frietjes door deze stitchery afwerken.

    27-02-2010 om 08:48 geschreven door Hilde  


    20-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yvon haar stofkes
    Toen Yvon en Harry bij mij de nieuwjaarsdagen doorbrachten had Yvon voor mij stofjes meegebracht als geschenk.

    Ze had ze gekocht op de tentoonstelling in de quiltwinkel te Nieuwe Buinen.

    Sarah Fielke , de schrijfster van het boek material obsession two, stelde al haar quilt daar ten toon voor het grote publiek en ik ben een grote fan van deze talentvolle quilster.
    Natuurlijk wist Yvon dit
    Dus yvon kocht een stoffenpakket dat hoorde bij deze quilt

     
    Image and video hosting by TinyPic 

    Leuke stoffen en een zeer mooi klassiek patroon.

    Dus vandaag kwam ik de stofjes tijdens een zoektocht naar andere stofjes weer tegen.
    En omdat ik de appliquatiekriebels heb , heb ik besloten om aan deze quilt te beginnen.

    Dit is een foto van de stofjes , heel aaibaar en mooie oude kleuren.

    Image and video hosting by TinyPic


    Dus straks even het patroon uit het boek bekijken en dan kan ik morgenvoormiddag beginnen met snijden.
    Het zal weer een handproject worden.

    Yvon, nog eens bedankt voor de leuke stofjes, ik ben er gek op.

    Nu zullen jullie wel zeggen, meisje toch , je kan toch verder doen aan al je andere projekten, maar neen, ik geef hieronder een zeeeerrr redelijke uitleg

    Love quilt = is terug wachten op het volgende patroon.
    Dresden plate quilt = ik moet passende achtergrondstof kopen in quiltwinkels tijdens weekend Lunteren, dus kan er niet verder aan werken.
    Sneeuwmannenquilt = wachten op bruine stofjes voor de rendieren en kan nog niet verder want moet wachten op rij drie tot volgende maand.

    Zien jullie nu dat ik niet overdreven heb ?
    Dus ik kan met een gerust geweten dit projekt starten.


    20-02-2010 om 13:33 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs