Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    25-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.is de lente daar nu eindelijk ?
    Bijna heel de week is het mooi weer.
    Zou de Lente daar nu eindelijk zijn ?
     
    Vanmorgen moest ik naar het stadhuis te Mechelen. 
    Wie Mechelen kent weet dat het een mooi stad is , gezellig, mooie gebouwen en heeeeeel veeeeeeeeel  winkels.
    Quiltwinkel is wel gesloten op donderdag, maar daar ik toch genoeg stofjes heb, was dit geen probleem.

    Na het bezoek aan het stadhuis me zalig neergevleid op een terrasje in de zon met een kopje koffie met slagroom, koekje en zelfs een paaseitje.

    Zalig zo een voormiddag niks doen, gewoon genieten van het zonnetje en mensen bekijken .

    Naast het terras was er een drogisterij en ik weet nog dat Yvon me vertelde dat ze soms stoffen kleurt, dus ben ik maar eventjes gaan kijken naar de verven en heb deze mooi kleur meegebracht.
    Ik wil het eens testen op mijn kleding. 

    In de body shop kocht ik nog wat mascara en ik kreeg van de vriendelijke verkoopster nog een staatjel nachtcreme (voor de rijpere vrouw  ) cadeau.


    Image and video hosting by TinyPic       Image and video hosting by TinyPic


    Ik heb ondertussen ook de bloemen en de vogels die op mijn medaillon moeten geappliqueerd worden gesneden en reeds vastgespeld op de stof.  Wanneer er verder kan werken aan deze quilt weet ik nog niet , mijn week ik weer goed bezet.

    De love blok lag al een week in de frituur te wachten om te worden gestreken, maar heb geen zin om enkel voor dit kleine lapje stof mijn strijkijzer aan te zetten, dus hier is dus de foto van een gekreukelde blok.


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    25-03-2010 om 12:15 geschreven door Hilde  


    21-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bbbllllaaadjes
    Vandaag even afstand genomen van mijn vriend de computer.
     
    Want ik wou de blaadjes allemaal hun definieve plek geven op dit medaillon.

    En het is me nog gelukt ook !!!!
     
    . Image and video hosting by TinyPic

    Even snel eten maken en dan kan ik misschien nog de bloemen knippen
    en deze er dan morgen op vastzetten.



    21-03-2010 om 13:07 geschreven door Hilde  


    20-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stoffen sorteren
    Iemand (weet dus echt niet meer wie het was) had tijdens ons quiltweekend allemaal gordijnstoffen meegenomen die nog mooi aan de kapstokjes hingen, rechtstreeks uit de winkel dus.

    En je mocht ze gratis meenemen, nou dan weet je het wel

    Dus heb ik enkele stofjes meegenomen waarvan ik vond dat ik er leuke kussens van kan maken.

    Image and video hosting by TinyPic 

    Ik wil '' ooit '' in Sensenruth een koffie met melk kleur lederen zitbank en deze stofjes zouden daar wel leuk bij staan , dacht ik onmiddelijk.

    Dus gisteren alles zitten losmaken, de nietjes zitter er heel vast in verwerkt

    , Image and video hosting by TinyPic 
     

    Alles mooi apart leggen en sorteren op kleur en in plastic opbergbox opbergen tot de tijd rijp is om alles te gaan verwerken.

    Zelfs de kleine kapstokjes en plastic label zakjes ga ik bij houden, misschien kan ik ze nog voor iets anders gebruiken.
    Kapstokjes lijken me wel handig om te overtrekken met stof om een mini quiltje op te hangen.

    En er zit ook een soort stof bij in verschillende tinten, een beetje fluweelachtig, maar niet dik, en lijkt me ideaal om als appliquatie stofjes te gebruiken.
    bv hekwerk, boomstam , appeltjes in boom, geeft wat relief, dus enorm veel mogelijkheden. 

    Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic

    Kortom, weeral mogelijkheden te over, nu alleen nog een emmertje met tijd vinden om alles te realiseren.

    20-03-2010 om 09:41 geschreven door Hilde  


    19-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer over
    Het quiltweekend te Lunteren is weer voorbij :

    Weeral was het een zeer leuke gebeurtenis , uitstekend geregeld door Els en Yvon.

    Je kan het allemaal lezen op de blog en je kan daar ook de foto's bekijken.


    http://the5oaks.web-log.nl/quiltweekeind/

    De inschrijvingen voor 2011 zijn reeds begonnen.  En natuurlijk ga ik dan terug mee !!!  Wie er eenmaal aan heeft deelgenomen wil dit natuurlijk graag elk jaar opnieuw beleven. 
    Er heerst een ongeloofelijke sfeer van vriendschap en samenhorigheid.
    Wat mij het meeste geraakt heeft is dat enorm veel mensen me een hart onder de riem zijn komen steken.
    Bedankt hoor meiden, deed me echt goed.
    We hebben samen veel gelachen , s'avonds aan de open haard ernstige gesprekken gehad met lach en traan. Maar die je toch bijblijven.
    Prachtige quilts gezien en mogen bewonderen.
    Er was zelfs een quilster uit de streek van Lunteren die had gehoord dat er 47 quilsters het hotel hadden bezet en die wou kennismaken met al deze dames en haar werkstukken meebracht om te showen op de show en tell.   Ontzettend leuk hoor.
    Ze is ondertussen reeds opgenomen in de privé club "QUILTBEETJE".

    Ik kreeg van Yvon en Miny deze leuke armband in zilver met zwarte stenen.
    Is o.a voor mijn verjaardag en nog een paar dingen, maar ben er helemaal gek op.

    Image and video hosting by TinyPic

    Wie mij kent weet dat ik heel veel moet bijpraten met mensen , dus tijdens dit weekend werd dan ook regelmatig de vraag gesteld :

    HEB JE AL WAT GEDAAN DAN ???

    en telkens moest ik de mensen toch teleurstellen.

    Maar Zondagmorgen heb ik me dan toch lekker neergevleidt in de zalige zetels van het hotel aan de open haard.

    En het is gelukt, ik heb 5 blaadjes kunnen appliqueren


    Image and video hosting by TinyPic

    Hieronder het bewijs dat ik het niet thuis heb gedaan   Miny was getuige hiervan en met Miny is niks mis mee (grapje onder ons.

                                                     Image and video hosting by TinyPic


    Tijdens ons bezoek aan Marina's quiltcorner heb ik gele achtergrondstof gekocht en een pakketje met allerlei groene stoffen die moeten dienen als blaadjesvoeding.
    Dus ik heb me goed kunnen beheersen.
    Ik heb al zoveel stof , en nu ik alles aan het verhuizen ben naar mijn andere woonruimte, merk ik maar pas was ik allemaal heb.
    Ik vind zelf allerlei dingen en stoffen terug die ik vergeten was en niet meer wist dat ik ze had.



    19-03-2010 om 09:25 geschreven door Hilde  


    11-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.morgen
    MORGEN IS HET ZOVER !!!!!!!!!

    Het quiltweekend te Lunteren met 44 andere leuke quilsters !!!!!

    Ik heb vanmorgen nog even met Yvon geskyped, kwestie dat we toch niet iets vergeten   mee te nemen voor elkaar.

    Een hele hoop mensen die we reeds kennen en ook een aantal die we nu gaan leren kennen. komen dus samen om een gezellig weekend met elkaar door te brengen.
    Je kan al wel raden waar er tijdens dit weekend zal over gepraat worden.
    We zullen weer veel bijleren op de cursussen en we gaan weer naar Marin's quiltcorner, die ons verwacht en koffie gaat aanbieden.

    Op ons forum "quiltbeetje" is de voorpret al heel de week begonnen.
    En er is vandaag nog een leuke verrassing bijgekomen.
    Er komt iemand met haar baby.
    Wees maar zeker dat die gaat verwent worden hoor !!!

    Als je graag op de hoogte blijft van dit gebeuren kan je kijken op deze site !!

    http://the5oaks.web-log.nl/quiltweekeind/

    Volgende week zullen er wel foto's opstaan van alle leuke gebeurtenissen.

    Tot volgende week !!!



    11-03-2010 om 09:23 geschreven door Hilde  


    07-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toch iets gedaan
    Deze week eigenlijk niet veel tijd gehad om iets te naaien.

    Alleen mijn schorten verder afgestikt.

    Een 2 tal weekjes geleden ik had tijdens het leegmaken van kasten een oud geschenkje gevonden.

    Een ovenhandschoen, een 6 tal servietten, 6 placemats en een tafelkleed. 
    Ooit eens gekregen van mijn petekind.
    Maar nu dus toch terug boven water gekomen !!!!
    En daar ik dringend nieuwe schortjes nodig had voor de frituur heb ik het tafelkleed een andere bestemming gegeven.
    IK moet eerlijk bekennen dat de kleur rood niet zo mijn voorkeur heeft,
    maar hierdoor krijgt het tafellaken, dat anders maar aan zijn 2de winterslaap zou moeten beginnen,  
    dan toch nog een nuttiger bestemming.

    Ik knipte het is 8 gelijke stukken en zoch een bijpassende stof en klaar is kees.
    Ik volgde deze blog ''' how to make a simple apron '''
    Zie deze link http://www.skiptomylou.org/2009/12/15/how-to-make-a-simple-apron/
    Er zijn er al 2 in gebruik en de rest is klaar om af te werken.


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Verleden week kreeg ik ook een award van Mirjam, maar deze ga ik volgende week doorgeven.
    Keep quilting !!!!

    07-03-2010 om 08:53 geschreven door Hilde  


    28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.yes gelukt
    Ja hoor het is me gelukt om hem tussen de patatten af te krijgen
    Ik heb de love stitchery kunnen afmaken.
    Ik vind dit zo leuk om te doen !!
    Gaat lekker snel en kan haast niet wachten op het volgende patroontje.
    De hele quilt zit al in mijn brein, dus de quilsters onder ons weten al hoe we ons dan voelen

                                         Image and video hosting by TinyPic


    Straks nog even een poging wagen om blaadjes te appliqueren.
    En anders ga ik morgenavond in Bouillon verder werken aan deze quilt.
    Ik hou jullie op de hoogte !!!

    28-02-2010 om 08:43 geschreven door Hilde  


    27-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet veel gedaan
    Ik heb niet veel gedaan op quiltgebied deze week.
    Ben begonnen met de blaadjes te tekenen op stof en de stof in bias te snijden voor de cirkel.
    Heb deze er al op vastgenaaid en heb maar 2 blaadjes geappliqueerd.
    Hopelijk heb ik volgende week meer tijd en kan ik alle blaadjes reeds hun vaste woonplaats geven.

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Vandaag heb ik ook het 4 de deel van de love quilt afgedrukt.
    Misschien kan ik vanavond tussen de frietjes door deze stitchery afwerken.

    27-02-2010 om 08:48 geschreven door Hilde  


    20-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yvon haar stofkes
    Toen Yvon en Harry bij mij de nieuwjaarsdagen doorbrachten had Yvon voor mij stofjes meegebracht als geschenk.

    Ze had ze gekocht op de tentoonstelling in de quiltwinkel te Nieuwe Buinen.

    Sarah Fielke , de schrijfster van het boek material obsession two, stelde al haar quilt daar ten toon voor het grote publiek en ik ben een grote fan van deze talentvolle quilster.
    Natuurlijk wist Yvon dit
    Dus yvon kocht een stoffenpakket dat hoorde bij deze quilt

     
    Image and video hosting by TinyPic 

    Leuke stoffen en een zeer mooi klassiek patroon.

    Dus vandaag kwam ik de stofjes tijdens een zoektocht naar andere stofjes weer tegen.
    En omdat ik de appliquatiekriebels heb , heb ik besloten om aan deze quilt te beginnen.

    Dit is een foto van de stofjes , heel aaibaar en mooie oude kleuren.

    Image and video hosting by TinyPic


    Dus straks even het patroon uit het boek bekijken en dan kan ik morgenvoormiddag beginnen met snijden.
    Het zal weer een handproject worden.

    Yvon, nog eens bedankt voor de leuke stofjes, ik ben er gek op.

    Nu zullen jullie wel zeggen, meisje toch , je kan toch verder doen aan al je andere projekten, maar neen, ik geef hieronder een zeeeerrr redelijke uitleg

    Love quilt = is terug wachten op het volgende patroon.
    Dresden plate quilt = ik moet passende achtergrondstof kopen in quiltwinkels tijdens weekend Lunteren, dus kan er niet verder aan werken.
    Sneeuwmannenquilt = wachten op bruine stofjes voor de rendieren en kan nog niet verder want moet wachten op rij drie tot volgende maand.

    Zien jullie nu dat ik niet overdreven heb ?
    Dus ik kan met een gerust geweten dit projekt starten.


    20-02-2010 om 13:33 geschreven door Hilde  


    18-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.af

    Voila, de eerste rij met kerstmannen is klaar.

    De tweede rij ga ik maken na het quiltweekend te Lunteren, want dan krijg ik leuke bruine lapjes voor de rendieren.

    Image and video hosting by TinyPic


    En hieronder de beloofde foto van het derde love blok


    Image and video hosting by TinyPic

    En ik ontdekte ook deze leuke bom , mooi !!!!

    Misschien  ????

    http://erinrussek.typepad.com/one-piece-at-a-time/block-of-the-month/

    Bekijk ook eens haar blog, ze geeft heel veel uitleg met foto's erbij.





    18-02-2010 om 12:35 geschreven door Hilde  


    16-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.snowman
    Dit heb ik tot vandaag al gerealiseerd op gebied van de kerstmannenquilt.

    Smelten zal er wel niet inzitten  want het is hier weer erg koud en af en toe valt er lichte sneeuw.

    Image and video hosting by TinyPic





                             Image and video hosting by TinyPic
         


                            Image and video hosting by TinyPic
     


                             Image and video hosting by TinyPic

    De sneeuwman in de rij moet nog aangekleed worden en dan moet ik er nog een stuk blauwe stof aanzetten waar ik de laatste kerstman nog moet op appliqueren. In totaal moeten er 6 snowmens op de rij komen te staan.

    De accenten heb ik erop geplakt met steam a seam, de rest gewoon met de hand geappliquuerd. Hoe ik de opgeplakte stukken ga versieren weet ik nog niet, even overleggen met yvonne, want het is te gek dat ik accenten aanbreng als zij het bij het quilten gaat doen.
    We zien wel.

    Deze kerstmannen worden maar pas levend als je er de oogjes opnaait.
    Hiervoor heb ik zwartachtige antracietkleurige knoopjes.  Ik heb verleden jaar op een rommelmarkt veel kleine knoopjes gekocht voor 1 euro.
    En deze passen er prachtig bij.  Ze blinken een beetje, zodat het lijkt of de sneewmannen heel ondeugend zijn




    16-02-2010 om 08:54 geschreven door Hilde  


    15-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tijdschriften
    Deze voormiddag mezelf en de auto toch maar eventjes op de gladde wegen gewaagd.

    Op sommige plekken is het spekglad en ondanks mijn winterbandjes,
    voelde ik dat de wagen af en toe toch even naar een andere kant van de weg wou glijden.

    Gelukkig ben ik een vrouw achter het stuur en we zijn beiden weer heelhuids thuis geraakt met onze boodschappen.

    En ik heb weer een mooi aantal tijdschriften over wonen meegebracht.

    Ik koop geen roddelmagazines of tv tijdschriften, deze zijn zeker niet aan mij besteedt.
    Door mijn werk hoor ik al genoeg geroddel en beleef live genoeg soaps voor mijn toog.
    Maar door mijn interesse in decoratie zijn dit echte inspiratiebronnen voor me.
    Komt hoogstwaarschijnlijk door het feit dat ik altijd graag architect of binnenhuisarchitect wou worden, maar 25 jaar geleden was dit,
    volgens mijn ouders, ''' geen beroep voor meisjes'''.
    Maar de interesse is altijd gebleven.
    En nu ik in Sensenruth de ideale lokatie heb gevonden om mijn ideeen tot uitvoering te brengen, zijn die boekjes mij heel dierbaar.
    Er liggen er hier hele stapels van.



                             Image and video hosting by TinyPic    Image and video hosting by TinyPic

    Ook op het internet schuim ik regelmatig site's af die over woondecoratie gaan.
    Ooit wil ik nog eens een curcus meubelen opknappen volgen, maar is nu niet voor onmiddelijk weggelegd.
    Ik kan me nog altijd bezighouden in Sensenruth.

    Maar is toch ook een passie van mij en misschien komt er ooit eens iets meer van.
    Wie weet, het leven zit toch vol surprise's nietwaar.
    In ieder geval  ''dat hoop ik maar " want anders is ''het leven'' toch maar een saaie boel.

    15-02-2010 om 14:19 geschreven door Hilde  


    14-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke blog

    Gisteren is het me dan toch nog gelukt om het love blok af te maken.
    Zeker nu het valentijn is mag ik dit love blok niet laten liggen.
    Hij is al uitgewassen en ligt nu te drogen, straks even strijken en hij kan bij de rest gaan liggen rusten tot hij in
    1 quilt wordt verwerkt.
    Zal morgen dan wel een foto plaatsen.
    En als surfend kwam ik deze blog tegen van een borduurster.
    Er staan veel gratis patronen op , ook een heel mooi hartpatroon.

    http://kerouezee.over-blog.com/ext/http://grillesdemaryse.canalblog.com/

    Er staan prachtige dingen op, je hebt gelijk zin om te gaan borduren, ikke toch

    Veel plezier ermee !!!

    14-02-2010 om 10:36 geschreven door Hilde  


    13-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het werd tijd
    Het werd tijd dat ik weer eens aan een nieuw projekt ging beginnen.

    Mijn handen kriebelen om te appliqueren.

    De nieuwe bom van fat cat pattern     http://www.fatcatpatterns.com/christmas_row_by_row.htm     met kerstpatronen
    vond ik onmiddelijk zo mooi dat ik heb besloten om hem te maken.

    Ik begin dus met de eerste rij en dat zijn dus de sneeuwmannen.
    Blauwe achtergrondstoffen heb ik genoeg en de witte stofjes neem ik gewoon van restjes stof.
    Dus heb ik gisterenvoormiddag nog snel een sneeuwman gesneden en heb dus besloten om het appliqueren eens te proberen met de stijfselmethode.
    Ik teken het patroontje op de achterzijde van de stof, leg het patroondeel erop ,stijfstel op de randen en met mijn mini strijkijzer de kanten omstrijken en klaar is kees.

    Ik heb er hieronder een foto van gezet , ik denk dat het heel gemakkelijk naaien is.

    Image and video hosting by TinyPic 


                                         Image and video hosting by TinyPic


    Deel 2 van deze bom zijn rendieren, maar ik heb bijna geen bruine stofjes , dus gaan er verschillende mensen bruine lapjes meebrengen naar het quiltweekend te Lunteren, dus is ook weer opgelost. 
    Krijg ik mooie verschillende dieren die uit alle hoeken van Nederland komen.

    Toch leuk dat er onder quiltsters zo kan worden geruild.
    Heb je even iets niet in de gewenste kleur ? 
    Nou dan staan we met zen allen toch klaar om te ruilen toch ?

    Gisteren had ik nog graag de love stitchery afgemaakt , maar het is er echt niet van gekomen, alleen de eerste letter is reeds gedaan.
    Maar ik hoop dat ik hem vandaag verder kan afmaken. 
    Hij is niet zo groot, maar toch , we zien wel.

    13-02-2010 om 09:16 geschreven door Hilde  


    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blog met quiltsierraden
    Deze blog is van een dochter van een Quilster en die maakt originele quiltsierraden.
    Kijk er eens even naar , ze zijn mooi en origineel gemaakt.

    http://kurousagi.web-log.nl/mijn_weblog/2010/02/hangertjes-voor.html

    Zet er misschien ook een klein artikeltje over in jullie blog zodat ze wat meer bekend wordt, want zeg nu zelf, wie wil er nu niet zo een log cabin bloc aan zijn kettinkje hangen

    Ik bestelde al de grijze - zwarte log cabin.
    Voor de prijs hoef je het niet te laten en is misschien ook een heel leuk geschenk idee voor een verjaardag van een quiltster.
    Kan je er eentje laten maken in haar favo kleuren.

    11-02-2010 om 11:48 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer wat verder
    Voila, ik heb weer 2 mooie bloemen gemaakt
    De rode is in het midden wel erg groot uitgevallen, maar zal er wel een andere dresden op appliqueren.
    We zien wel. 


    Image and video hosting by TinyPic


    Nog een 4 tal weken en het is weer  Feest voor Alle quilters die meegaan naar het Quiltweekend te Lunteren.
    Ditmaal werd het hele hotel afgehuurd.
    Ongeveer een 40 tal vrouwen van allerlei leeftijden komen dan bij elkaar om samen te praten over niets anders dan hun hobby '''QUILTEN'''.
    Verleden jaar mocht ik er ook bij zijn en ik weet nu al dat het een succes gaat worden.
    Het begint al van vrijdagmorgen maar ik ga pas naar ginder vertrekken op vrijdagnacht na het werk.
    Ik rij samen met Carine naar ginder en we zullen daar rond 24.30 U toekomen.
    Hopelijk laten ze ons ginder nog binnen
    Ik zie er echt naar uit.
    Willen jullie nog even kijken hoe gezellig het was verleden jaar ?
    Kijk dan even op deze link.


    http://the5oaks.web-log.nl/quiltweekeind/

    11-02-2010 om 10:44 geschreven door Hilde  


    04-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 tje meer

    Gisterenavond toch nog deze afgekregen.   
     
    Is de tweede grote dresden die ik maak en ik denk dat 2 stuks wel voldoende zijn voor die quilt.
    Gelukkig heeft de woonkamer in Senseruth een heel hoog pladfond, dus zal zeker niet te klein uitvallen.



    Image and video hosting by TinyPic

    Ik ben nu volop bezig aan het in orde maken van de kamers waar ik ga wonen. 
    Ik weet al precies waar mijn design wall moet komen te hangen. 
    En in gedachten ben ik al mijn stofjes aan het opbergen , waar en hoe , je kent dat wel.
    Andere zouden bezig zijn met de gewone huishoudelijke zaken , maar neen een quilster denk alleen maar aan haar stoffencollectie.

    Dit klein stitchery frame kocht ik bij de open deur te Lommel. 
    Vond het zo leuk en gaat zeker een plaatsje krijgen in mijn quilt-slaap- en woonkamer.



                                 Image and video hosting by TinyPic

    04-02-2010 om 09:30 geschreven door Hilde  


    01-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het gaat lekker
    Gisterenavond toch nog de love stitchery gemaakt !!!
    Ik ga alle stitchery in dezelfe kleur maken, ik wil ook niet echt dat de teksten eruit springen, het moet een zacht geheel worden.
    Ook ga ik de hele quilt niet aan elkaar zetten zoals de maakster ervan op haar blog weergeeft.
    Ik heb iets heel anders in mijn hoofd.  

                                  Image and video hosting by TinyPic


    En gisteren toch maar weer de reeds gesneden wedges aan elkaar genaaid. 
    Zaterdag met yvon zitten brainstormen hoe we deze quilt leuk konden maken.  Heb nog geen totaalbeeld in mijn hoofd maar ik blijf maar wedges aan elkaar naaien en naaien, ik zie wel hoe het komt, al heb ik nu al meer een idee wat ik niet wel

    Hieronder een foto van de reeds gemaakte blokken, de grootste is zeker een 50 cm in doorsnede. Het middenstuk moet nog opgevuld worden, maar zal gebeuren als ik het juiste middenstuk tegenkom in mijn stoffenverzameling.

    Het purperen/roze blok zijn met fasset stofjes gemaakt en het middenstuk is een geappliqueerde bloem uit een fasset stof.

           Image and video hosting by TinyPic         Image and video hosting by TinyPic

    Het moet een hele fleurige lente quilt worden voor als het lente is in Sensenruth.  Door de grijze stenen muren mag er gerust een
    kleurrijke quilt omhoog komen te hangen.
    Wordt vervolgd.

    01-02-2010 om 10:05 geschreven door Hilde  


    31-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.klaar gesneden
    Gisteren, in de voormiddag,  heb ik al mijn blokken voor de 'LOVE' quilt gesneden uit een jelly roll van Fig three.  De naam weet ik niet meer maar het gebruik ervan is  heel handig, je moet niet veel snijden en gaat lekker vlug onder de naaimachine.
    Ik weet nog niet hoe ik de quilt in elkaar ga zetten, maar de blokken komen toch maar 2 x per maand , dus ik heb nog enkele maanden de tijd om creatief te denken.



    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    De foto's zijn wat flets, maar komt door de lichtinval van het buitenlicht..  De lucht is nog niet helemaal helder door al dat sneeuwgebeuren.
    Hopelijk kan ik straks blok twee nog afmaken.

    Gisteren zijn leeuw en Rob , neen geen twee dieren , maar vrienden uit Nederland weer even afgezakt naar de frituur. 
    We hebben lekker geklets over ....   (wat dachten jullie ??)
    Yvon had haar Leanne's house mee om te laten bekijken en ik moet zeggen hij wordt heel speciaal, prachtig mooi.
    Ze zou een foto moeten opsturen naar de ontwerpster, die zou er nog wat van kunnen leren.
    Natuurlijk zullen jullie later wel een foto op yvon haar blog zien verschijnen , maar ik kan jullie verzekeren dat jullie zullen watertanden.
    Ze had ook 3 potten pindakaas voor mij meegenomen en dus heb ik deze morgen lekker ontbeten met ''brood met pindakaas" mmmmm.  Ik begin al helemaal hollandse trekjes te krijgen van het veelvuldige bezoek en contact met de Nederlanders

    Ik ben momenteel helemaal in de ban van mijn janome en wil dus graag weer een project starten met de naaimachine.
    Gisteren zei Yvon me dat ik toch een quilt moest hebben op mijn nieuwe bed en ik denk erover na om iets te doen met scraps, want ik heb hier zoveel  overschotten en restjes liggen dat het eens de moeite is om er over na te denken.

    Ik hou jullie au courant


    31-01-2010 om 10:12 geschreven door Hilde  


    28-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo druk
    Ik heb deze week nog niet veel tijd gehad om veel te bereiken op quiltgebied.
    Enorme stapel papierwerk, 2 dagen gaan werken in my new eden.
    Papier aan het plakken in mijn nieuwe woonstek , schilderen etc.
    Deze tekening deed me een beetje aan mezelf denken hoe het er aan toe gaat in mijn hoofd.

                                           Image and video hosting by TinyPic

    Maar gelukkig kan ik me verheugen op zaterdag want dan komt Yvon weer eens een lekker frietje eten bij mij.
    De Pindasaus staat klaar voor Rob, wat me eraan doet denken dat de mijn pindakaas op is.
    Misschien even vragen dat ze een pot voor me meebrengt.
    Hieronder een foto van mijn nieuwde calorierijke verslaving.



                                            Image and video hosting by TinyPic

    28-01-2010 om 11:07 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs