Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    10-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw projekt
    In september hebben we de laatse blok van onze mistery. Ik ben dan ook druk bezig om iets nieuws te bedenken, want ik wil niet dat al die quilters zich vervelen.   Eerst dacht ik aan een mini-mistery, maar daarna heb ik zo een prachtig blok gevonden om een tafelkleedje van te maken van ongeveer 1m op 1 m, dat ik toch sterk begin te twijfelen. Ik heb het project al uitgetekend en ga  na mijn verlof eens een blok maken uit proefstofjes.

     

    10-07-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    09-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.yes yes yes
    Eindelijk is het pakje met stofjes uit Amerika toegekomen !!!!!
    Toen ik het openmaakte stond er bij dat ik nog een backorder mocht verwachten van dandelion girl , maar ben al zo blij met deze stofjes van Moda - A summer basket of flowers . Ze zijn prachtig gewoon. Hieronder laat ik ze in detail zien zodat jullie kunnen meegenieten.

    Image and video hosting by TinyPic     Image and video hosting by TinyPic Er stak ook nog een leuke catalogus bij van Hancock's of Paducha , hierin alle stoffen die ze verkopen met aparte code. Zal deze avond in de frituur weer weten wat te bekijken.



    Image and video hosting by TinyPic
       Image and video hosting by TinyPic    Image and video hosting by TinyPic

    hieronder foto's van de stofjes , meer in detail , zie ook de stof met de klavertjes vier , heel leuk , laten we hopen dat ze me inderdaad geluk brengen.



                                                      Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic    Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic    Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic;

    09-07-2008 om 12:04 geschreven door Hilde  


    07-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zouden ze vandaag komen ?
    Ik hoop dat vandaag mijn stofjes toekomen uit Amerika. Heb met dit slechte weer toch een zonnig moment nodig

    07-07-2008 om 10:00 geschreven door Hilde  


    06-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tussendoortje
    Een tijdje geleden kreeg ik van An een leuk patroontje van een mini dresden plate. Het totale blok is ongeveer 10 cm. Nogal klein dus
    Heb een deel stofjes van mijn verjaardagslapjes genomen en dit is het resultaat. Is wel een heel leuk werkje, maar het appliqueren van de roset op de achtergrondstof is niet zo gemakkelijk. Zeker de punten moeten correct zijn.
      Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic

    Ik ben van plan om er zo zes te maken of meer (als ik er nog zin in heb )  Ik wil de rozetten al maken en kan deze mini quilt dan meenemen naar Frankrijk om te appliqueren.
    Ik laat wel een foto zien als de rest af is.
    Vandaag ook ster 5 van de sterrenswap afgemaakt. Ster 6 is ook al in de maak. Ik wil alles versturen voor ik op verlof vertrek.

    06-07-2008 om 13:54 geschreven door Hilde  


    05-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sterrenswap
    de sterren van de sterrenswap beginnen af te geraken .
    hieronder foto' van ster 3 en 4. De rest kan je bekijken in mij fotoalbum. Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    en dit zijn de sterren die ik reeds mocht ontvangen
    Image and video hosting by TinyPic

    Ook de blokken van de mistery komen langzaamaan binnen , hieronder reeds 2 voorbeelden van het misteryquiltje, nog 1 deel te gaan en we weten hoe hij er zal uitzien !!!

    Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic

    05-07-2008 om 13:43 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bij de beste 20
    Vandaag , bij toeval , ga ik eens kijken bij de toplijsten van bloggen.be
    Klik ik eens op het onderdeel "HOBBY" en zie dat mijn blog op de 10 de plaats staat van 20 meest bekeken blogs
    Natuurlijk geeft dit toch een heel leuk gevoel en geeft je de nodige steun om door te gaan.
    Ik behoor nu tot de B B V = bekende bloggende vlamingen    

    05-07-2008 om 10:43 geschreven door Hilde  


    02-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stofjes
    1867_16695.jpg1867_16313.jpg

    Deze 2 bundels met elk ongeveer 40 fat quarters heb ik verleden week besteld en ze zijn in stock , had deze al eerder besteld maar waren uit stock en nu gaven ze 50 % korting op elke bundel dus ik heb ze dan maar meteen besteld , heb dus 2 bundels voor de prijs van 1 bundel
    Ze zijn gisteren uit America vertrokken en ze zullen wel vrijdag hier zijn denk ik.
    Ik wacht vol ongeduld. Ik weet nog niet wat ermee te maken, maar zal wel zien. Momenteel heel druk op het werk en moet nog veel op orde stellen voor het verlof begint. 

    02-07-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    29-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.boekenbeurs
    Ben heel tevreden terug gekomen van de boekenbeurs. Ik heb voor ongeveer 45 euro opgedaan en zie wat ik er allemaal voor gekocht heb.
    Een 60 tal thrillers, kinderboeken voor in de frituur (om de kinderen wat stil te houden ) en ook 3 heel leuke boekjes die ik jullie niet wou onthouden.
    Een boekje over merklappen  van G.E. Boone-Stolp- van De Torentrans Utrecht, is een zwart wit uitgave, met heel leuke patroontjes erin.
    Dan nog 2 boekjes over borduren en borduursteken.  Bloemen om te borduren van Thieme Zutphen en Streamlined Decorative Sewing van RenĂ©e en Julian Robinson . Dit engelstalig boekje heb ik gekocht omdat alle steken er met hun engelse naam in staan en alles dus zeer gemakkelijk te herkennen is voor als ik stitcherysteken nodig heb.
    Het andere boekje over borduren is ook heel leuk, leuke patroontjes, zoals je ziet op de foto.Image and video hosting by TinyPic   Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicA> Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic
    Zoals jullie kunnen zien, is het eigenlijk een wonder dat ik er niet meer heb gekocht, er waren 3 zalen en boven nog een zaal.
    Maar moest op tijd terug zijn , gelukkig misschien voor mijn portomonee

    29-06-2008 om 12:32 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weak in the present of beauty
    Ik ben terug begonnen aan mijn new york beauty, heb alle de 6 cirkels reeds klaar (met de hand genaaid op inlegluiervelletjes) , moet nu nog 2 randen appliqueren. Dit project moet af zijn tegen september, heb ik aan mezelf opgelegd. Ik wil hem ontzettend graag in mijn woonkamer hangen.
    Image and video hosting by TinyPic

    Het appliqueren met de hand neemt wel veel tijd in beslag, maar ik doe het heel graag, is heel ontspannend.
    Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen

    Straks ga in naar de tweedehands boekenbeurs te Strombeek. Elk jaar ga ik daar mijn voorraad boeken halen , die ik op mijn beurt dan weer doorgeef aan andere lezers. De boeken zijn er spotgoedkoop, nieuwe of bijna nieuwe boeken (soms nog in originele verpakking) kan je kopen tussen 0.50 euro tem 5 euro. Dan heb je er een afdeling waar je alleen een bananendoos vol MOET vullen met boeken voor 2.50 euro/per doos.
    Er zijn jaren geweest dat ik 3 dozen meenam. Ik kijk er echt naar uit. Is voor mij een heel leuke uitstap. Maar iedereen die graag leest weet wat ik bedoel. Is zoals een bilbiotheeek , zo zalig om rond te neuzen.
    Ik zet later nog wel foto's.

    29-06-2008 om 08:04 geschreven door Hilde  


    28-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe fiets
    Donderdag mijn  nieuwe hybride fiets gaan bestellen ( zo noemde de verkoopster hem ???)  en vandaag mocht ik hem gaan halen.
    Ik heb hier nog een mountain-bike staan, maar heb er me eigenlijk nooit goed op gevoeld, dus maar de beslissing genomen om een andere te kopen. Daar ik op maandag toch dikwijls alleen zit in Bouillon gaat hij maandag mee naar ginder en kan ik lekker gaan fietsen, gaat sneller dan wandelen en ik heb het idee opgevat om een site te maken over alle gemeentes en bezienswaardigheden die er te zien zijn rond Bouillon.
     
    Image and video hosting by TinyPic

    Met deze site wil de mensen een idee geven wat er daar allemaal te zien is en waarom ze voor deze streek en gite-b zouden kiezen.
    Zal wel veel werk in gaan zitten, maar waar moet ik me anders mee bezig houden 

    28-06-2008 om 11:12 geschreven door Hilde  


    27-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wandelen
    Maandag ben ik en mijn dh gaan wandelen in Rochhaut, nabij Bouillon.
    We wilden al langer de ladderkesroute doen, maar nu het stralend weer was hadden we geen excuses meer om het uit te stellen.
    Deze wandeling duurt ongeveer 3 uur en is zeker niet geschikt voor mensen die snel bang zijn van hoogtes.  Aan het begin van de route staat er een bord waarop staat  dat deze wandeling tot 1 van de moeillijkste behoort in de omstreken. En ik kan dit zeker beamen. Ze is zeker weggelegd voor avontuurlijke mensen en durvers.  Je moet verschillende zeer stijle paden afdalen, verschillende ladders op- en af klimmen, hangbrug oversteken, maar de zichten die je hebt zijn wel prachtig.  We waren naderhand dan ook niet veel meer waard. Daarna nog lekker gaan eten bij de Italiaan in Paliseul bij Martine en Gina (altijd heel lekker, restaurant la Casa)   Een heel leuke , ontspannende dag en volgende week maandag vertrekken we weer naar ginder voor een andere wandeling , ze geven stralend weer en daarna zullen we een hele maand niet naar ginder kunnen gaan daar gite-b volledig vol is geboekt, maar in augustus ga ik er toch zelf een paar weekjes naartoe , dus zal dan wel mijn schade kunnen inhalen.







    Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    27-06-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    26-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rommelmarkt
    zondag 15 juni hadden we in het dorp onze jaarlijkse kermis met rommelmarkt.  Er staan rond de 350 kraampjes met allerlei rommel , maar ook heel mooi antieke en minder antieke stukken kan je er vinden. Elk jaar doe ik op deze dag mijn frituur dicht omdat het in mijn eigen straat is en ik dan zelf mijn rommel kan verkopen
    De dag begon stralend , maar in de namiddag was het enorm slecht weer met onweders en stortbuien.  We hebben niet veel verkocht maar ik had dan ook niet veel rommel meer.   Er was weer een massa volk op de been en we hebben weer  goed kunnen lachen. Ik moet toegeven dat je als standhouder , gezellig in je zetel, wel 1 en ander voorbij ziet komen. Verschillende mensen gezien en gesproken die je al een tijdje niet ziet, maar op de jaarlijkse brocante dan weer ontmoet. Is elk jaar weer een leuke dag om met vrienden en familie mee te maken.




    Zoals je op de foto ziet , had mijn broer zicht verkleedt als een echte oranje fan. Zo kwamen de pruik en boa die ik van de nederlandse quilters kreeg toch nog van pas. Sommige opmerkingen van voorbijgangers waren heel leuk om te horen. Ze dachten allemaal dat we Hollanders waren ...........

    26-06-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    08-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verjaardag vandaag
    Vandaag is het dan zover, ik ben 45 jaar geworden. Niet dat ik er zat op de wachten,  het probleem met verjaardagen is dat ze zicht altijd vanzelf aankondigen.   Ik vond nog een foto van toen in 3 jaar was in september 1966. Diegenen die me persoonlijk kennen herkennen zeker nog mijn ogen , die zijn ongeveer hetzelfde gebleven. Maar dat is dan ook alles.  Ik ben geboren toen ik ongeveer 6 maanden oud was, maanden in de couveuse gelegen, ben maar naar huis gekomen na ongeveer 8 maanden. En als je ziet wat een leuke en sterke vrouw ik nu ben geworden.   .
     Klik voor groot formaat
    Vandaag al veel sms jes gekregen en leuke berichten . Straks komt Iris met haar zoontje Robbe naar de frituur om me persoonlijk te feleciteren.
    Natuurlijk mocht ik vandaag dan mijn verjaardagsenveloppen openen van de verjaardagslijst. Ik moet er nog 5 ontvangen, maar hoop dat ze de volgende week toekomen.  Yvon had me lapjes gestuurd vanuit Noorwegen, zie foto met 3 lapjes. En als je dan de lapjes ziet die ik kreeg van alle anderen , lijkt het alsof ze afgesproken hadden welke bijpassende kleuren ze me gingen opsturen. Op enkelen na passen ze perfect bij yvon haar lapjes. Yvon haar pc is stuk , dus ze kan het nog niet bekijken, maar  hoop haar seffes even te bellen.




    Er zat ook nog een envelop bij van Biep, dacht dat het om een verjaardagsenvelop ging, maar neen, was een leuke siggie die ze maakte met nog een leuk stofje erbij . Bedankt hoor Biepje


    Vannacht vertrek ik nog naar Bouillon , ze geven stralend weer, trakteer ik mezelf op een leuke zonnig dag, fietsen, koffie drinken bij mensen ginder. Moet alleen straks nog werken tot 21.30 uur.

    08-06-2008 om 11:58 geschreven door Hilde  


    07-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke stof besteld in america
    Vandaag het ik bij een leuke winkel in America on line deze stof besteld, een  Fat Quarter Bundle Moda Daydreams .  In deze winkel http://abbimays.com/index.php  heb ik nog nooit besteld, maar ze lieten me weten dat mijn stof onderweg is. Ik vond de stof die ik wou niet meer in de grotere winkels en kwam dan per toeval deze on line store tegen, de prijzen zijn dezelfde als de grotere verkoopspunten in America. Ik wacht vol ongeduld af . Ik weet nog niet wat ik ermee ga maken, maar dan heb ik deze leuke stofjes toch al in huis.
    De winkel heeft ook een leuke blog, waar je allerlei patronen kan bekijken met de nieuwste stofjes.  Zeker de moeite waard om te blijven bekijken. Hij staat al op mijn stitchery-blog startpagina . Kijk er eens naar !!
    http://abbimays.com/blog/


    en ook dit paneel heb ik gekocht om mijn stof  ,die ik reeds vroeger bestelde,
    te kunnen gebruiken. De stof zie je reeds in een onderstaand bericht
    stof noemde friends and flowers,  het paneel heeft de volgende tekst :

    FRIENDS ARE THE FLOWERS IN THE GARDEN OF LIFE



    07-06-2008 om 13:58 geschreven door Hilde  


    01-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verjaardagslapjes

    Binnenkort is het mijn 45 ste verjaardag.  Ik had me ingeschreven op de verjaardagslapjeslijst (wat een woord ) van Tilly. Ik heb hier ondertussen al een hele serie dikke enveloppen ontvangen. Ik heb niet de neiging om deze te openen. Ben altijd nogal een geduldige persoonlijkheid geweest.   Dus op 8 juni, volgende week zondag, mag ik deze openen. Moet nog wel een 10 tal enveloppen ontvangen.
    We Wachten Geduldig af. 

     
    Yvon zit momenteel in Denemarken. Kreeg verleden week deze kaart van haar. Ze heeft ginder de vonst van haar leven gedaan. Ze zal het zelf wel vertellen op het forum. Ze was mijn verjaardagslapje vergeten op te sturen en nu krijg ik een deens lapje van haar, dus dit lapje moet bijna 850 km afleggen om tot bij mij te geraken. Als dit maar goed afloopt !!! Ben natuurlijk heel benieuwd wat ik ga krijgen. Ik laat na mijn verjaardag wel de foto's zien

    01-06-2008 om 09:56 geschreven door Hilde  


    31-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sterrenswap
    Enkele maanden geleden starten we op het quiltvirus ook met een sterrenruil. De bedoeling van deze swap is dat elke quiltster een ster maakt (naar de voorkeuren die er opgegeven zijn) voor een andere quilster. Zo wisselen we blokken uit en maken we op het einde van de ruil  een quilt die bestaat uit blokken die gemaakt zijn door andere quilters. Je kan alle blokken zien in het fotoalbum en op het quiltvirus onder de topic sterrenswap.
    enkele foto's van ster 1 en ster 2 zie je hieronder


    Van de sterren 3 en 4 zijn de patronen ook al doorgegeven , iedereen is er volop aan het werken. In totaal gaan er 13 sterren moeten gemaakt worden in allemaal verschillende afmetingen.  De quilt moet daarna in elkaar gezet worden naar ieders eigen creatief idee.Ik ben momenteel bezig aan ster 4  en hoop ze nog vandaag af te krijgen.

    31-05-2008 om 10:47 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mistery deel 5
    vandaag deel 5 van de quiltvirusmistery bekent gemaakt. Het gaat hier om een huisjesblok.


    als dit blok af is kan iedereen al een groot deel van hun blokken aan elkaar zetten tot dit resultaat.


    indien jullie willen zien hoe je dit patroon kan maken , klik dan op deze link van het quiltvirus.
    http://www.quiltvirus.nl/asp/forum/forum_posts.asp?TID=8274

    ben eens benieuwd hoe iedereen dit blok gaat afwerken, je kan alles volgen in het fotoalbum van mij.


    31-05-2008 om 10:15 geschreven door Hilde  


    29-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe startpagina
    Ik heb een nieuwe startpagina opgestart , mijn andere startpagina over patchwork ( http://patchwork.startpagina.be/ )  werd wat vol en daarom heb ik een aparte pagina gemaakt voor alle blogs in verband met quilten en leuke hobby's ,eveneens de stitchery krijgt er aan aparte rubriek onder

     

    http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/


    willen jullie dat jullie blog er op komt te staan, meldt je dan even aan en willen jullie dan ook deze link op jullie blog zetten, krijgen we veel meer bekendheid
    copier deze link hieronder

    http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/images/pagename_banner/stitchery-quiltblogs.gif

    ik ben nu bezig met alle links over te plaatsen naar de juiste pagina's , dus nog even geduld voor alles op zijn plaats staat , is een heel werk.
    veel plezier ermee !!!

    29-05-2008 om 10:29 geschreven door Hilde  


    19-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heel leuk filmpje

    Is dit echt mogelijk ?   Blijven kijken tot het einde


    http://www.dumpert.nl/mediabase/103111/683fb9eb/hoeveel_eieren_gaan_er_in_een_dozijn_.html

    19-05-2008 om 18:55 geschreven door Hilde  


    17-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mistery
    Verleden jaar begon ik met de quiltvirusmistery op het quiltvirus. Er schreven zicht een 65 tal mensen in om deel te nemen aan deze misteryquilt. Voor de leken onder jullie, een mistery is een quilt die gemaakt wordt zonder dat je weet wat de hele quilt gaat worden. Ik stuur 2 maandelijks een patroon door dat de quiltser naar mijn aanwijzingen moet in elkaar zetten.  Iedereen is natuurlijk heel nieuwschierig naar het totale concept.
    deel 1 waren de boompjes, deel 2 waren de bloemen , deel 3 was de zon ,deel 4 was het hekwerk
    en deel 5 gaat dus pas doorgestuurd worden begin juni
    Iedereren moet ook nog een aantal bladeren maken in stof, die op deel 6 moeten komen, maar deze moeten maar pas klaar zijn tegen september.





    dit is al een foto van hoe het er nu momenteel uitziet.  Het lijkt misschien een rare plaatsing van de blokken, maar wees maar gerust, alles zal duidelijk worden na deel 6.


    Bij deze mistery hoort er ook een klein wedstrijdje. Er hoort bij elk deel een op te lossen vraag. Iedereen moet zijn antwoord bijhouden en op het einde kan  deze zin meegestuurd worden met een foto van het in elkaar gezette quiltje. Er is 2 meter stof mee te winnen en ook nog een leuke verrrassing . Stof , zie de foto hierboven.
    Je kan alle ingestuurde blokken van de deelnemers bekijken in mijn fotoalbum  http://hildefoto.mijnalbums.nl/

    17-05-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs