Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    26-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naamloos
    deze quilt, waar ik nog een naam moet voor kiezen, is ook afgemaakt vandaag.
    Misschien moet ik nog iets aan de randen doen, maar moet ik nog overnadenken.
    De bloemen zijn er met de hand op genaaid met de needle turn methode.

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    26-09-2009 om 13:41 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ciel bleu

    IK heb vandaag mijn quilt Ciel Bleu, blauwe lucht , afgemaakt.

    Het was de eerste keer dat ik hem volledig met de machine maakte. 
    Dit wil zeggen dat ik alles op naaivoetbreedte stikte.
    Alles klopt niet juist, soms wat meer en wat minder juist gestikt, maar ja, alle begin is moeilijk.
    Ik weet al wat ik fout heb gedaan en waar ik de volgende keer op moet letten.

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Ik verzamelde hiervoor al geruimte tijd lapjes blauw.  Kreeg van verschillende mensen stofjes , kocht er en ruilde er.

    Dus dit is dan het resultaat.
    Het is uiteindelijk een quilt geworden van ongeveer 2.30 op 2.40 m.
    Groot genoeg voor op een bed dus.

    26-09-2009 om 12:18 geschreven door Hilde  


    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reclamefilmpjes
     

    Hele leuke zitten er tussen.

    Geniet ervan !!!

    20-09-2009 om 09:15 geschreven door Hilde  


    17-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wisten jullie dit ?
    Dit artikel kwam ik tegen op een site over gezondheid.  Dus wie nieuwe kookpotten nodig heeft, let er dan even op 

    Wist je dat het materiaal waaruit je keukengerei bestaat invloed heeft op je gezondheid? Wij vertellen je daarom wat je moet weten bij de aanschaf van nieuw kook- en keukengerei.

    kook in de juiste pot

    glas en inox

    Kookgerei vervaardigd uit glas, aardewerk en inox (roestvrij staal) is zonder meer uitstekend. En warm aanbevolen. Ook kookgerei dat volledig bekleed is met een keramische laag krijgt een dikke tien. Maar, wat inox betreft, is uitkijken nodig. Veel kookpotten en braadpannen vervaardigd uit inox, bevatten immers het goedkoper metaal aluminium. Aluminium kan, zoals iedereen intussen wel weet, de gezondheid aantasten. Doe daarom zelf de test en stel vast of je duur betaald inoxgerei al dan niet aluminium bevat. Pak een magneet en hou die tegen de pot of pan. Glijdt hij eraf? Dan heb je pech want deze pot of pan bevat aluminium. Ook nikkel is in veel potten en pannen aanwezig. Nikkel werkt net als aluminium, een aantal beschavingsziekten in de hand. Gelukkig komt er bij verhitting doorgaans minder nikkel vrij dan aluminium.

    opgepast met anti-kleeflagen

    Pannen met een anti-kleeflaag dien je beslist met argwaan te bekijken. Het is immers slechts een kwestie van tijd vooraleer deeltjes anti-kleeflaag loskomen van de pan. Maakt niet uit hoe voorzichtig je tewerk gaat. En van de pan gaat zo’n deeltje moeiteloos over in je voedsel, waarna het via je maag richting bloed verdwijnt. En dat heeft zo zijn gevolgen voor je lichaam. Bovendien zit onder veel anti-kleeflagen het nog gevaarlijker aluminium, dat vrijkomt eens de beschermlaag krassen vertoont.

    aluminium in de keuken

    Het hoeft nauwelijks betoog dat aluminium zoveel mogelijk uit de keuken moet geweerd worden. Aluminium is een zacht metaal dat bij verhitting loslaat en overgaat in het voedsel. Indien dat slechts sporadisch gebeurt is dat niet alarmerend. Maar keukengerei wordt meestal dagelijks gebruikt. Indien je lichaam dus elke dag via de voeding minimale hoeveelheden aluminium opneemt, kan er na jaren een chronische vergiftiging optreden. Bovendien volstaat het niet om enkel potten en pannen te weren. Ook lepels, messen, vorken en vergieten van aluminium verwijs je best naar de kelder. Je kan de lijn doortrekken tot aluminiumfolie en eetbakjes vervaardigd uit dit metaal.

    zo gaat aluminium tekeer in je lichaam

    Het begint met een remming van de maagsappen waardoor de maag gedwongen wordt meer sap af te scheiden om eenzelfde hoeveelheid eten verteerd te krijgen. Mensen met een gevoelige maag kunnen een reeks symptomen vertonen waarvoor geen direct aanwijsbare oorzaak gevonden wordt. Zoals ondermeer misselijkheid, duizeligheid, gebrek aan eetlust, buikloop, braken en een voelbaar verlies aan levenskracht. Maar dat is nog niet alles. Gaat de vergiftiging nietsvermoedend verder? Dan wordt een serie chemische processen op gang getrokken die resulteren in energieverlies en vermoeidheid. Dat komt omdat aluminium bouwstoffen onttrekt aan ons organisme die doorgaans andere lichamelijke functies horen te ondersteunen. Wat dan weer kwalijke gevolgen heeft voor de gezondheid. Zo kan aluminium ondermeer een negatief effect hebben op botten en beenderen omdat dit metaal in het lichaam een reactie aangaat met fosfor en calcium. Deze twee mineralen zijn niet enkel nodig voor de instandhouding van ons skelet maar spelen ook een rol in de spijsvertering en de werking van ons zenuwstelsel. Vastgesteld werd dat bij verschillende patiënten met chronische darm- en maagvliesontsteking geen ziekteverwekkende oorzaak gevonden werd. Tot die patiënten alle keukengerei van aluminium vervingen door ander materiaal. Na een tijdje verdwenen toen de aandoeningen om nooit meer terug te keren. Oorzaak gevonden!

    ook volgende producten bevatten aluminium

    Opgelet: aluminium dat medeplichtig is aan het ontstaan van tal van beschavingsziekten waaronder ook Alzheimer, zit niet enkel in keukengerei. Het is daarnaast aanwezig in andere producten voor dagelijks gebruik. Ook op die manier kan het in je bloed en lichaam komen. Denk maar eens aan de klassieke spuitbus met deodorant bijvoorbeeld. Je okselhuid is zo fijn en doorlaatbaar dat ze het aluminium uit je deodorant opneemt, waarna het door je lichaam circuleert. Verder bevatten ook bepaalde geneesmiddelen tegen maagzuur en geconcentreerde sojaproducten hoeveelheden aluminium. Ken je het spreekwoord ‘veel kleintjes maken een grote’? Wel, dagelijks opgenomen kleine dosissen aluminium vormen op de duur een grote schadelijke dosis. Blijf daarom waakzaam!


    17-09-2009 om 12:20 geschreven door Hilde  


    15-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.joepie
    Zondagavond zit ik in de frituur een friet te eten als ik plots een bekende Nederlandse zie verschijnen voor mijn deur.
    Het was Patches met haar dh.
    Wat een hele leuke verrassing was dit .
    Ze bracht me hoogst persoonlijk haar vriendschapsblok, dat ik niet kan laten zien omdat ik het nog in de frituur heb laten liggen.

    Je kan hem zien op haar blog . http://cybelespatch.blogspot.com/

    Ze heeft er ook hortensia's op geborduurd met haar machine.  Heel leuk gedaan
    Veel tijd om te praten hadden we niet want het was alsof iedereen zondag friet wilde eten.
    Nu hebben jos en dh ook eens lekker belgische friet gegeten. Zijn ze dus weer een culinaire ervaring rijker.

    En gelukkig voor haar heb ik ook vegetarische schotels.


    Image and video hosting by TinyPic

    Bedank hoor jos, ik vond het fantastisch je terug te zien. 

    Zondagnacht ben ik dan ook nog naar de ardennen vertrokken.

    Ik heb heel de zolder opgeruimd . Omdat ik beneden in de kamers alle houten vloeren aan het bewerken ben moest boven alles proper gemaakt worden, zodat er niets(stof en vuil)  door de pladfonds meer kan vallen.  Dus heel de voormiddag alles opgeruimd, veel stof , maar het is toch redelijk proper.
    Ik ben al een paar weken de houten vloeren aan het décaperen.  We willen 1 kamer klaar hebben tegen de winter, dan kunnen we daar slapen als gite b bezet is. Is Veel werk maar ik doe dit graag.  Daarna nog alles afschuren.  Ik ga dit ook met de hand doen, we hebben getest met het schuurmachientje en hoewel het gemakkelijk is , is het resultaat  te glad voor mij.  Dit parket heb ik graag oud en vol putjes en oneffenheden.  Dus binnenkort schuren, schuren en nog eens schuren.  Wie tips heeft, ze zijn altijd welkom.

    dit is DE VOOR foto  en de NA foto



    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    15-09-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toch nog iets afgewerkt
    Gisteren heb ik de stitchery van Gail Pan Desing afgewerkt , ik dacht dat het country kitchen noemde, maar ben er niet meer zeker van en heb geen zin om het nog eens te gaan opzoeken.
    Ik werkte met het soluvlies en het is er perfect uitgewassen. De stof is soepel en proper.
    Ik moet nog juist alles aan elkaar zetten, maar weet nog niet hoe ik dit ga doen.
    Ik heb alles in een oud blauwe dmc kleur  geborduurd, ging lekker snel en past bij alles.


    Image and video hosting by TinyPic



    Image and video hosting by TinyPic


     Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic

     Image and video hosting by TinyPic

                              Image and video hosting by TinyPic

    12-09-2009 om 09:30 geschreven door Hilde  


    08-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ben weer volop bezig
    Soms kijk ik op de site van tweedehandse meubels en ik heb er verleden week 2 mooie dingen op de kop kunnen tikken.
    Zondag zijn dh en ik even deze echte volle eiken tafel met 6 bijpassende stoelen gaan halen.
    Ik zoch al een tijdje naar volle eiken tafels.
    Ik ga deze dus helemaal decaperen of van vernis ontdoen.(voor de hollandes )
    Ik wil een hele verweerde look bekomen.
    Deze tafel is heel zwaar en de stoelen zijn nog maar pas verleden jaar opnieuw gebiesd.  
    Zelfs de stoelen zijn heel zwaar.  Ik ben al begonnen met 1 stoel en dit is het resultaat. En het leuke van dit alles is dat ik
    maar 80 euro betaalde voor alles.  Dus een echt koopje
    De tweede tafel die ik kocht mogen we dit weekend afhalen.  OOk volle eiken tafel met 6 stoelen en aan een spotprijs van 120 euro.
    Deze is voor in de tuin te sensenruth, de andere voor in de keuken.
    Ik weet dus weer wat doen voor en na de frituur




    Image and video hosting by TinyPic


    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    08-09-2009 om 10:10 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer 2
    Image and video hosting by TinyPic 


    Ik heb deze weer 2 blokken mogen ontvangen

    Van  Marijke en Van Ruth . Bedankt meisjes !!!

    Image and video hosting by TinyPic

    08-09-2009 om 09:57 geschreven door Hilde  


    03-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.up date blokken

    Ik heb nog enkele vriendschapsblokken ontvangen.

    Binnenkort moet ik alles aan elkaar gaan zetten , hierover moet ik nog eens goed gaan nadenken.

    Ik moet normaal alle blokken binnen hebben voor 15 september, anders moet de stof teruggestuurd worden naar mij.
    Ik wil alle mensen later nog bedankten op een origine manier, Ze mogen hem , als hij is afgewerkt , komen bewonderen in de ardennen.
    Maar daar moet ik nog over brainstormen over hoe ik dit ga aanpakken.  We zien wel !!

    De gemaakte blokken zijn van 

    Patchlover

    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic 

    Rinneke


     Image and video hosting by TinyPic

    Tandy

    Image and video hosting by TinyPic 

    Daisy


     Image and video hosting by TinyPic

    Ingrid M

    Image and video hosting by TinyPic

    Miny

     Image and video hosting by TinyPic

    Miny heeft haar blok aan mij gegeven tijdens ons verblijf in Bouillon en ze had ook nog deze leuke verrassing voor me mee.
    Ze breidt ook met kralen en ze heeft deze geldbeugel voor mij gemaakt.
    Is hij niet prachtig ?  De kleuren zijn helemaal mijn ding, lekker fleurig.
    Ik ben er gek op, heb de foto's ook even in Detail gemaakt zodat je je een idee kan vormen van het werk.




      Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic

    03-09-2009 om 09:09 geschreven door Hilde  


    31-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hij is prachtig
    Vandaag heb ik bericht gekregen van Yvonne dat de top van mijn New York Beauty gequilt is.
    Je kan het verhaal lezen op haar blog
    http://handige-handjes.blogspot.com/

    Ik heb een hekel aan het doorquilten van afgewerkte tops en daarom doet Yvonne dit voor mij.  Ze doet dit met een gewone naaimachine, dus niks proffesioneel materiaal hoor.
    Hij is prachtig geworden.
    Als je op haar blog op de foto's klikt kan je alles in detail bekijken.
    bedankt hoor yvonne , hij is een prachtstuk geworden
    Image and video hosting by TinyPic

    31-08-2009 om 13:46 geschreven door Hilde  


    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik weet het
    ik weet het , het is ondertussen al een hele tijd geleden dat ik nog een bericht plaatste.
    Maar ben bijna een maand in Bouillon in verlof geweest en het terug opstarten van de frituur vraagt veel werk.
    Ook de tuin vroeg om veel aandacht na mijn  aanwezigheid.
    Al bij al een heel leuk verlof gehad, eigenlijk moet ik bekennen dat ik ginder helemaal niet aan het quilten ben toegekomen.
    Hieronder enkele leuke foto's die een indruk geven van mijn verlof ginder.
    Zoals beloofd heb ik de lavendel geknipt , jossie heeft me wel een beetje geholpen

    Image and video hosting by TinyPic 

    dh en ik bezochten een  wedstrijd van houthakkers, altijd spectaculair om te zien.

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    we zijn de eerste avond gezellig gaan eten bij de italiaan "la casa "in Paliseul

    Image and video hosting by TinyPic

    Rinneke was op bezoek op zondag als de mistery gast, maar ze hadden het al geraden wie het was

    Image and video hosting by TinyPic 

    op het terras werd ijverig genaaid en gekletst

    Image and video hosting by TinyPic 

    en gelezen

    Image and video hosting by TinyPic

    en ontbeten

    Image and video hosting by TinyPic

    we bekeken samen het huis in Sensenruth


    Image and video hosting by TinyPic 
    zelfs de stallen kregen een keuring

    Image and video hosting by TinyPic 

    we hielden ping pong wedstrijden

    Image and video hosting by TinyPic 

    bezochten mooie plaatsen

    Image and video hosting by TinyPic 
    Image and video hosting by TinyPic
     
    ik verdiende geld bij als wc madame om ons avondeten te verdienen

    Image and video hosting by TinyPic 

    we namen heel leuke foto's van mensen op terassen

    Image and video hosting by TinyPic
     
    en gingen zelfs naar de kerk ,

    Image and video hosting by TinyPic 

    omdat ze hoopten dat ik me dan beter zou gedragen 

    Image and video hosting by TinyPic

    kortom een hele leuke tijd met de hollandse madammen en we hebben dit weekje weer vastgelegd voor volgend jaar
    hopelijk is het dan weer zo een stralende zonnige zomer

    We hebben natuurlijk ook nog gewerkt in het huis te Sensenruth.

    De badkamer is af , ik heb plafonds gevernist , dh electriciteit gelegt etc...

    Image and video hosting by TinyPic

    Kortom, een geslaagde vakantie.

    30-08-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    07-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STUK
    Verleden week wilde ik een patroontje lamineren  met mijn lamineermachine.
    Door eigen fout gebruik, onbewust maar ja , is nu dit plastieken omhulsel in de rol blijven plakken /blijven steken.
    Dacht, nou gooi ik er even het deksel eraf en haal het er gewoon uit.  Maar neen hoor, mooi niet.
    Ik heb al bijna het hele ding uit elkaar gehaald en nog zit die plastiek nog vast.
    Ofwel krijg ik het terug in orde ofwel zal ik er nieuwe moeten halen. 
    Juist nu ik het nodig heb grr

    Image and video hosting by TinyPic

    Na dat ik dit artikel schreef toch maar mijn moed bij elkaar genomen en het proberen hem terug in elkaar te steken.

    EN HOERA  HET IS GELUKT, hij werkt terug maar

    ik het een stuk over, weet niet waar of hoe ik hem moet plaatsen ,

    Image and video hosting by TinyPic

    Kan alleen maar een vrouw ovekomen zullen de dh denken

    ik zal het stuk bijhouden , misschien (hopelijk nooit) toch nog nodig om hem nog eens te opereren.

    Het voornaamste is dat ik terug kan lamineren

    07-07-2009 om 11:58 geschreven door Hilde  


    05-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.costa dag in het zuiden
    Gisteren zaterdag 4 juli was het dan zover.
    De zuiderse Costaleden Ingrid L en Patches organiseerden een Costadag.
    Normaal ging ik niet naar deze dag gaan, maar omdat het maar een 130 km van bij mij is heb ik dan later toch maar beslist om te gaan, maar ik ben gekomen als mistery gast. 
    Leeuwin verbleef al een een paar dagen bij Patches en ze wist totaal niet dat ik zaterdagmorgen het ontbijt ging meebrengen.
    Dus ik om 6.45 vertrokken met een hele hoop lekkere koffiekoeken.   Rond 8 uur was ik daar natuurlijk was Yvon verrast mij te zien.
    Lekker ontbijt in de tuin van jossie en daarna naar Ingrid waar we rond 10.30 de andere (19 stuks in totaal)  costaleden konden begroeten.
    Het was een hele leuke dag  , weer nieuwe leden ontmoet en dat is toch altijd leuk.
    De workshop werd ijverig gevolgd, lekkere taart en koffie gegeten ,leuke babbels en gesprekken.
    Kortom een dag met verschillende gouden randjes.
    Ik ben rond 13.00 uur vertrokken omdat ik s'avonds nog moest werken. 
    Als je wil kan je in mijn fotalbum de foto's zien.  Wil je de andere leden hun ervaringen lezen, ga dan snel naar het costaforum. Voor meer leukere foto 's kan je ook daar terecht.

    http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=myalbums

    klik op costadag

    05-07-2009 om 12:06 geschreven door Hilde  


    02-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mistery 2009
    Gisteren mijn mistery verder afgemaakt.

    Ik moet er nog juist een boord rondmaken en quilten, maar dat is voor later.

    Ik gebruikte hiervoor eens heel andere kleuren dan diegene die ik altijd gebruikte, was en charm pack en gelukkig had ik stofjes genoeg.

    Ik vind hem zelf heel leuk geworden, is een modernere quilt.  Ik merk zelf dat ik aan het evolueren ben naar een andere stijl en kleurenpalet.


    Image and video hosting by TinyPic

    02-07-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    30-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.YES YES YES
    Vandaag fantastisch nieuws gekregen !!!!!

    Maar eerst een beetje uitleg wat er aan vooraf ging, want anders zullen jullie het niet goed begrijpen.

    Ongeveer een jaar geleden, rond maart 2008 , kreeg ik plots veel last van mijn rug.  Naar dokters geweest, scanners, inspuitingen , alle traditionele manieren uitgeprobeert, maar pijn was niet weg.  Er was wel wat verbetering maar toch, door mijn beroep niet evident.  Er was zelfs een moment waarop ik dacht dat ik mijn zaak zou moeten overlaten omdat ik echt bijna niet meer de trap op kon, niets zwaar meer kon dragen etc.
    Tot ik via via Hilde , mijn Shiatsu terapeute leerde kennen.  En wat een ommekeer bracht zij in mijn leven.  Na maanden behandeling leef ik praktisch zonder rugpijn. Alleen als ik nog heel zwaar werk doe heb ik nog last.  Ook mijn energie kwam terug.

    Tijdens de behandelingen hebben we altijd heel interessante gesprekken en de behandeling en visie over shiatsu intrigeerde me altijd maar meer en meer.
    Ook ben ik een persoon die de dingen heel goed kan aanvoelen, Hilde zegt dat het komt dat ik open en zuiver chakra heb.
    En meer dan ooit begon ik het idee te krijgen dat dit ook iets voor mij was.
    We hebben er samen over gepraat, Hilde en ik, de andere Hilde dus , zij denkt dat ik het zeker aankan.

    Is nogal een zware studie, je krijgt naast de drukpuntmassage ook veel leer over voeding, lichaam etc..
    De opleiding duurt 3 jaar.  Ik zal moeten proefpersonen behandelen , rapporten schrijven wat ik voelde etc... 

    Maar mijn probleem was natuurlijk dat ik alleen maar maandag vrij  heb.  Dus moest ik op die dag gebeuren.
    Hilde zei altijd,  als het voor je is weggelegd , komt het goed.

    En nu vandaag krijg is het curcusaanbod en het is Maandag in Antwerpen.

    Dus in oktober ga ik van start, ik zie er zo naar uit. Natuurlijk houdt dat in dat ik Sensenruth een tijdje zal moeten laten rusten, ik minder tijd zal hebben om te quilten etc.
    Maar ik wil hier echt voor gaan, is misschien mijn nieuw toekomstig pad dat ik ga bewandelen. Wie weet !!!
    Er waren al verscheidene mensen die wisten dat ik dat wou doen en ze moedigden me alleen maar aan om dat ik deze weg zou bewandelen.
    Zefls mensen in Bouillon die ik daar ken wilden al dat ik daar een praktijk opende .  Martine zal blij zijn. Ze heeft rugprolemen en ik kan haar helpen.  En dat is toch wat ik wil. Ik geef zoveel mogelijk het adres van Hilde door aan iedereen met rugproblemen en Migraine.

    Hieronder een beschrijving van wat deze therapie inhoudt

    Wat is shiatsu?

    Foto

    Shiatsu is drukpuntmassage, voortgekomen uit de traditionele oosterse geneeskunde. Letterlijk betekent het 'vingerdruk’, maar in de praktijk maken ervaren therapeuten ook gebruik van handpalmen,vingers, duimen, elleboog, knie en voeten. Wat de mens echter uniek maakt is het gebruik van onze handen. De beweeglijkheid van onze duim, die structureel een belangrijk punt is in de biologische evolutie van de mens, is de fysieke tegenpool van de flexibiliteit van onze verbeelding en gedachten.

    Shiatsu werkt in op de subtiele anatomie van je lichaam, waarin de energie stroomt die 'ki' (Japans) of 'chi' (Chinees) wordt genoemd. Deze 'ki' stroomt door je organen en alle delen van het lichaam, langs kanalen die we 'meridianen' noemen. Op deze kanalen bevinden zich specifieke punten die een hogere elektrische lading hebben van elektromagnetische energie. Die punten heten 'tsubo's'. Door het toepassen van zowel druk- als strektechnieken, kan de therapeut de 'ki' revitaliseren in die delen van je lichaam waar de energiestroom gestagneerd is: waar spanning zit treedt ontspanning op en de zwakke zones worden gestimuleerd. 

    Shiatsu reguleert de werking van het zenuwstelsel, verhoogt de weerstand van het lichaam, verbetert de bloedcirculatie, reinigt de weefsels en versoepelt het lichaam. Het resultaat is dat de aanwezige lichaamsenergie in balans komt. Ziektesymptomen op zowel lichamelijk als emotioneel gebied kunnen hierdoor gedeeltelijk of geheel verdwijnen. 

    Aanraken is de essentie van shiatsu: een ondersteunende hand in tijden van stress of pijn helpt altijd bij herstel. Het gaat om balans maken, de basisactiviteit van de natuur. In de oosterse geneeskunde worden ziekte, symptomen en condities in verband gebracht met elkaar en worden zij teruggevoerd naar een dieper onevenwicht in het energetisch systeem. Dit hangt samen met problemen op fysiek, emotioneel of spiritueel vlak.

    Vanuit de basisvisie van shiatsu wordt het leven benaderd met diep respect. Alle mensen, dieren, planten, mineralen en de energetische sferen zijn met elkaar verbonden. Door het aanraken zal de ervaren shiatsutherapeut je zelfgenezende kracht opwekken en activeren. Je ervaart een verhoogd gevoel van welzijn in lichaam, geest en ziel.

    Shiatsu is een belangrijke ondersteuning in je zoektocht en evolutie naar een natuurlijker levenswijze, zowel voor de 'gever' als voor de 'ontvanger'. De opleiding is voor iedereen die zichzelf wil ontwikkelen op persoonlijk vlak en voor wie uiteindelijk voltijds of deeltijds als shiatsutherapeut werkzaam wil zijn. Je unieke kwaliteiten komen meer naar de oppervlakte door de techniek die aangeleerd wordt tijdens de lessen en door inzichten in een gezonde en positieve levenstijl.

     






    30-06-2009 om 11:10 geschreven door Hilde  


    28-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantietijd
    Morgen , woensdag 1 juli begint officiel het verlof voor vele mensen.  De scholen zijn dicht en velen nemen in juli hun vakantie op.   Je merkt aan alles dat het leven rustiger en gemoedelijker wordt.    Ook bij mij in de zaak is het dan kalmer dan gewoonlijk. 
    Het is raar hoe het leven eigenlijk samenhangt met het schoolgaan van de kinderen.  Op het einde van het schoolverlof hoor ik steeds maar weer dezelfde opmerkingen. '' Blij dat alles weer gewone routine wordt.''
    Mensen zijn inderdaad gewoontedieren.

    Ikzelf neem dan ook mijn jaarlijks verlof en hoop natuurlijk op goed weer daar ik naar Bouillon ga.
    Dh gaat een weekje naar Dijon circuitrijden met vrienden.  Daar ik niet veel zin had om een week op het circuit, te zitten en ik een week zonder  dh wel kan overleven heb ik een paar nederlandse vrienden uitgenodigt om mij gezelschap te houden.
    Yvon, Miny , Jossie en Tandy komen me een paar dagen bezoeken.
    We hebben al een restaurant besproken, Yvon gaat me veel uitleggen over allerlei snijtechnieken en  ik heb al een werkschema opgezet voor Sensenruth.
    Ze denken dat ze daar niets zullen moeten doen, maar niets is minder waar
    Natuurlijk ben ik heel benieuwd wat ze over ons het huis gaan zeggen, misschien brengen ze me wel op leuke gedachten.  Je weet maar nooit.

    Daar het dus kalmer zal zijn de komende maanden, heb ik gisteren een hele namiddag in een luie ligzetel in de zon gezeten.  Maaaaaar niet zonder iets te doen op quiltgebied natuurlijk.
    Ik heb de love reeks stitchery af en had  al 4 boorden  klaarliggen in de korak methode (zie foto's eerdere berichten)  Maar had toch  niet het effect dat ik wou bekomen , dus heb ik alle korakboorden losgemaakt en de stof hergebruikt.  Niet omdat ik geen stof genoeg in stock had, maar omdat de kleuren perfect passen bij het garen.
    Ik heb dus alle stofjes gestreken en er het flying geese patroontje met de hand op getekend.
    Dus ik kan me nu zeker niet vervelen in de frituur tijdens de zomermaanden. 

    Ik wens iedereen die straks verlof neemt een hele leuke tijd.  Geniet ervan en kom terug met nieuwe energie om het komende jaar weer prachtige quilts te ontwerpen en te maken.


    28-06-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    27-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.flying geese etc..

    De flying geese is 1 van mijn favoriete blokken.  Steeds maar opnieuw worden er nieuwe manieren uitgevonden om dit blok snel en mooi te maken.
    Verleden jaar koch ik de flying geese ruler, maar je kan de afmetingen ook gewoon knippen via een gewone ruler.

    Dit filmpje geeft een heel goed idee van hoe het werk.




    De laatste tijd zijn er ook veel quilters die jelly rolls kopen, ik heb daar natuurlijk ook mijn steentje toe bijgedragen.
    Ik ben begonnen met het aan elkaar stikken van repen  en heb ondervonden dat het niet zo gemakkelijk is om alles mooi te krijgen aan de achterkant.
    En toen ik onderstaande video bekeek wist ik al wat ik fout had gedaan. 



    Maar dit is het vervolg op deze video en is ook heel interessant.


    Dus ook even kijken maar


    27-06-2009 om 07:48 geschreven door Hilde  


    25-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.borders

    Mijn laatste stitchery, diegenen met de harten en  met leuke teksten op zijn klaar. (zie reeds geplaatste foto's in eerdere berichten)

    Ik begon dus uit te kijken om de juiste boorden te vinden. 

    En al zoekende kwam ik deze link tegen.

    Enorm veel voorbeelden met foto's.

    Ik wou jullie deze link niet onthouden, dus geniet en leer ervan.

    http://home.howstuffworks.com/enlarge-image.htm?terms=quilt+borders&page=0&gallery=1

    Ook deze quilt kwam ik tegen, prachtige, geheel uit borders,


    Image and video hosting by TinyPic 

    Je kan op deze link de volledige beschrijving  lezen van de boorden.

    http://bloominworkshop.wordpress.com/medallion-quilt-along/




    Nu ik dus weet welke boord ik ga gebruiken ga ik mijn stofjes bij elkaar zoeken en misschien nog knippen.  Maar het zonnetje schijn zo heerlijk, dus toch straks nog even in mijn ligzetel in de tuin genieten.

    Vanmiddag komt ook Marleen van het costa forum mij een bezoekje brengen, ze werkt maar een 5 tal km van bij mij , dus leer ik weer iemand kennen via Costa.

    25-06-2009 om 09:54 geschreven door Hilde  


    21-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van alles
    Vandaag is het bij ons in de straat de jaarlijkse brocante op den Dries.
    Normaal neem ik elk jaar deel aan de rommelmarkt met mijn rommel.  We mogen immers van de organisatoren gratis staan aan ons huis, maar dit jaar heb ik forfait gegeven, heb eigenlijk niet veel rommel meer en ga dus deze avond gewoon werken.  Dus deze morgen lekker met dh gaan ontbijten op het ontbijtterras georganiseerd door de vereniging.  De opbrengst gaan naar een goed doel, dus dan eet je maar een croissant extra.
    Samen eventjes de markt afgelopen, er staan toch een 450 tal mensen met hun rommel, niets gekocht en plots regen. 




    Image and video hosting by TinyPic 


    Dus tijd om nog even te neuzen in mijn boeken die ik deze week heb ontvangen.


    Image and video hosting by TinyPic

    Boeken zijn dus een echte aanrader als je wat met  meer  kleuren wil werken. 
    Ook heb ik mijn blog over Sensenruth bijgewerkt en al het materiaal bij elkaar gezocht om dus morgen te starten met het decaperen van de oude ingebouwde kast  in de badkamer.

    Ik rij deze nacht nog door zonder dh, hij moet immers de centjes verdienen morgen  



                     Image and video hosting by TinyPic

    Ik ben eens benieuwd of het gaat lukken en welk kleur de kast gaat krijgen.  Gelukkig heb ik veel geduld, maar de kast moet gedaan zijn voor de badkamer kan worden betegelt.  We gingen vorige week de tegels kiezen voor de badkamer.  Is altijd zo moeilijk voor mij , maar ook voor dh , die toch in het vak zit, was het niet zo gemakkelijk.  Gelukkig hebben we beiden dezelfde ideeen en smaken qua huisinrichting.  Dus dat komt wel goed.

    Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen via de site van Sensenruth.



    21-06-2009 om 12:24 geschreven door Hilde  


    19-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stofjes zijn toegekomen
    Ik had in een ander bericht reeds geschreven over mijn bestelling bij deze internetwinkel.  Ik heb amper 6 dagen moeten wachten en mijn stofjes zijn reeds toegekomen.
    15 faf quarters van Amy Butler Daisy Chain
     Anna maria's garen party , fasset's dalhia blooms en Amy Budlers midwest modern serie
    De kleuren zijn allemaal prachtig.

    De bestelling verliep zonder problemen,ik heb niets moeten bij betalen, al had ik voor meer dan 110 dollar.  Dus deze site is een aanrader, zeker door haar kortingen , akties en goedkoop verzendtarief.

    Ik kreeg als geschenk nog 2 fat quarters batikstof erbij en twee kleine stickers in 3d beeld.  Hoeft natuurlijk niet , maar is toch leuk meegenomen.


    .
    Image and video hosting by TinyPic           

    Alles zat verpakt in deze Image and video hosting by TinyPic   leuke plastic zakken

    Ik bestelde verleden week ook nog op Ebay een easy dresden ruler van Darlene  Zimmerman.
    Ook hij is deze week toegekomen.  Ik wil hiermee OOIT  een quilt maken.


    Image and video hosting by TinyPic

    De boeken van Material obsession zijn ook deze week toegekomen en deze zijn echt prachtig.  Ze liggen in de frituur , dus ik kan er nu geen foto's van tonen maar heb er zeker geen spijt van.
    Alleen spijtig ,dat als je boek 1 bestelt,  het eigenlijk hetzelfde boek is als het andere boek , maar dan met een andere voorkaft.
    Material obsession 2 is dan weer helemaal anders van stijl.
    Gelukkig heb ik al  iemand gevonden voor mijn dubbel boek. 

    19-06-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs