Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    31-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hij is prachtig
    Vandaag heb ik bericht gekregen van Yvonne dat de top van mijn New York Beauty gequilt is.
    Je kan het verhaal lezen op haar blog
    http://handige-handjes.blogspot.com/

    Ik heb een hekel aan het doorquilten van afgewerkte tops en daarom doet Yvonne dit voor mij.  Ze doet dit met een gewone naaimachine, dus niks proffesioneel materiaal hoor.
    Hij is prachtig geworden.
    Als je op haar blog op de foto's klikt kan je alles in detail bekijken.
    bedankt hoor yvonne , hij is een prachtstuk geworden
    Image and video hosting by TinyPic

    31-08-2009 om 13:46 geschreven door Hilde  


    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik weet het
    ik weet het , het is ondertussen al een hele tijd geleden dat ik nog een bericht plaatste.
    Maar ben bijna een maand in Bouillon in verlof geweest en het terug opstarten van de frituur vraagt veel werk.
    Ook de tuin vroeg om veel aandacht na mijn  aanwezigheid.
    Al bij al een heel leuk verlof gehad, eigenlijk moet ik bekennen dat ik ginder helemaal niet aan het quilten ben toegekomen.
    Hieronder enkele leuke foto's die een indruk geven van mijn verlof ginder.
    Zoals beloofd heb ik de lavendel geknipt , jossie heeft me wel een beetje geholpen

    Image and video hosting by TinyPic 

    dh en ik bezochten een  wedstrijd van houthakkers, altijd spectaculair om te zien.

    Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

    we zijn de eerste avond gezellig gaan eten bij de italiaan "la casa "in Paliseul

    Image and video hosting by TinyPic

    Rinneke was op bezoek op zondag als de mistery gast, maar ze hadden het al geraden wie het was

    Image and video hosting by TinyPic 

    op het terras werd ijverig genaaid en gekletst

    Image and video hosting by TinyPic 

    en gelezen

    Image and video hosting by TinyPic

    en ontbeten

    Image and video hosting by TinyPic

    we bekeken samen het huis in Sensenruth


    Image and video hosting by TinyPic 
    zelfs de stallen kregen een keuring

    Image and video hosting by TinyPic 

    we hielden ping pong wedstrijden

    Image and video hosting by TinyPic 

    bezochten mooie plaatsen

    Image and video hosting by TinyPic 
    Image and video hosting by TinyPic
     
    ik verdiende geld bij als wc madame om ons avondeten te verdienen

    Image and video hosting by TinyPic 

    we namen heel leuke foto's van mensen op terassen

    Image and video hosting by TinyPic
     
    en gingen zelfs naar de kerk ,

    Image and video hosting by TinyPic 

    omdat ze hoopten dat ik me dan beter zou gedragen 

    Image and video hosting by TinyPic

    kortom een hele leuke tijd met de hollandse madammen en we hebben dit weekje weer vastgelegd voor volgend jaar
    hopelijk is het dan weer zo een stralende zonnige zomer

    We hebben natuurlijk ook nog gewerkt in het huis te Sensenruth.

    De badkamer is af , ik heb plafonds gevernist , dh electriciteit gelegt etc...

    Image and video hosting by TinyPic

    Kortom, een geslaagde vakantie.

    30-08-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    07-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STUK
    Verleden week wilde ik een patroontje lamineren  met mijn lamineermachine.
    Door eigen fout gebruik, onbewust maar ja , is nu dit plastieken omhulsel in de rol blijven plakken /blijven steken.
    Dacht, nou gooi ik er even het deksel eraf en haal het er gewoon uit.  Maar neen hoor, mooi niet.
    Ik heb al bijna het hele ding uit elkaar gehaald en nog zit die plastiek nog vast.
    Ofwel krijg ik het terug in orde ofwel zal ik er nieuwe moeten halen. 
    Juist nu ik het nodig heb grr

    Image and video hosting by TinyPic

    Na dat ik dit artikel schreef toch maar mijn moed bij elkaar genomen en het proberen hem terug in elkaar te steken.

    EN HOERA  HET IS GELUKT, hij werkt terug maar

    ik het een stuk over, weet niet waar of hoe ik hem moet plaatsen ,

    Image and video hosting by TinyPic

    Kan alleen maar een vrouw ovekomen zullen de dh denken

    ik zal het stuk bijhouden , misschien (hopelijk nooit) toch nog nodig om hem nog eens te opereren.

    Het voornaamste is dat ik terug kan lamineren

    07-07-2009 om 11:58 geschreven door Hilde  


    05-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.costa dag in het zuiden
    Gisteren zaterdag 4 juli was het dan zover.
    De zuiderse Costaleden Ingrid L en Patches organiseerden een Costadag.
    Normaal ging ik niet naar deze dag gaan, maar omdat het maar een 130 km van bij mij is heb ik dan later toch maar beslist om te gaan, maar ik ben gekomen als mistery gast. 
    Leeuwin verbleef al een een paar dagen bij Patches en ze wist totaal niet dat ik zaterdagmorgen het ontbijt ging meebrengen.
    Dus ik om 6.45 vertrokken met een hele hoop lekkere koffiekoeken.   Rond 8 uur was ik daar natuurlijk was Yvon verrast mij te zien.
    Lekker ontbijt in de tuin van jossie en daarna naar Ingrid waar we rond 10.30 de andere (19 stuks in totaal)  costaleden konden begroeten.
    Het was een hele leuke dag  , weer nieuwe leden ontmoet en dat is toch altijd leuk.
    De workshop werd ijverig gevolgd, lekkere taart en koffie gegeten ,leuke babbels en gesprekken.
    Kortom een dag met verschillende gouden randjes.
    Ik ben rond 13.00 uur vertrokken omdat ik s'avonds nog moest werken. 
    Als je wil kan je in mijn fotalbum de foto's zien.  Wil je de andere leden hun ervaringen lezen, ga dan snel naar het costaforum. Voor meer leukere foto 's kan je ook daar terecht.

    http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=myalbums

    klik op costadag

    05-07-2009 om 12:06 geschreven door Hilde  


    02-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mistery 2009
    Gisteren mijn mistery verder afgemaakt.

    Ik moet er nog juist een boord rondmaken en quilten, maar dat is voor later.

    Ik gebruikte hiervoor eens heel andere kleuren dan diegene die ik altijd gebruikte, was en charm pack en gelukkig had ik stofjes genoeg.

    Ik vind hem zelf heel leuk geworden, is een modernere quilt.  Ik merk zelf dat ik aan het evolueren ben naar een andere stijl en kleurenpalet.


    Image and video hosting by TinyPic

    02-07-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    30-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.YES YES YES
    Vandaag fantastisch nieuws gekregen !!!!!

    Maar eerst een beetje uitleg wat er aan vooraf ging, want anders zullen jullie het niet goed begrijpen.

    Ongeveer een jaar geleden, rond maart 2008 , kreeg ik plots veel last van mijn rug.  Naar dokters geweest, scanners, inspuitingen , alle traditionele manieren uitgeprobeert, maar pijn was niet weg.  Er was wel wat verbetering maar toch, door mijn beroep niet evident.  Er was zelfs een moment waarop ik dacht dat ik mijn zaak zou moeten overlaten omdat ik echt bijna niet meer de trap op kon, niets zwaar meer kon dragen etc.
    Tot ik via via Hilde , mijn Shiatsu terapeute leerde kennen.  En wat een ommekeer bracht zij in mijn leven.  Na maanden behandeling leef ik praktisch zonder rugpijn. Alleen als ik nog heel zwaar werk doe heb ik nog last.  Ook mijn energie kwam terug.

    Tijdens de behandelingen hebben we altijd heel interessante gesprekken en de behandeling en visie over shiatsu intrigeerde me altijd maar meer en meer.
    Ook ben ik een persoon die de dingen heel goed kan aanvoelen, Hilde zegt dat het komt dat ik open en zuiver chakra heb.
    En meer dan ooit begon ik het idee te krijgen dat dit ook iets voor mij was.
    We hebben er samen over gepraat, Hilde en ik, de andere Hilde dus , zij denkt dat ik het zeker aankan.

    Is nogal een zware studie, je krijgt naast de drukpuntmassage ook veel leer over voeding, lichaam etc..
    De opleiding duurt 3 jaar.  Ik zal moeten proefpersonen behandelen , rapporten schrijven wat ik voelde etc... 

    Maar mijn probleem was natuurlijk dat ik alleen maar maandag vrij  heb.  Dus moest ik op die dag gebeuren.
    Hilde zei altijd,  als het voor je is weggelegd , komt het goed.

    En nu vandaag krijg is het curcusaanbod en het is Maandag in Antwerpen.

    Dus in oktober ga ik van start, ik zie er zo naar uit. Natuurlijk houdt dat in dat ik Sensenruth een tijdje zal moeten laten rusten, ik minder tijd zal hebben om te quilten etc.
    Maar ik wil hier echt voor gaan, is misschien mijn nieuw toekomstig pad dat ik ga bewandelen. Wie weet !!!
    Er waren al verscheidene mensen die wisten dat ik dat wou doen en ze moedigden me alleen maar aan om dat ik deze weg zou bewandelen.
    Zefls mensen in Bouillon die ik daar ken wilden al dat ik daar een praktijk opende .  Martine zal blij zijn. Ze heeft rugprolemen en ik kan haar helpen.  En dat is toch wat ik wil. Ik geef zoveel mogelijk het adres van Hilde door aan iedereen met rugproblemen en Migraine.

    Hieronder een beschrijving van wat deze therapie inhoudt

    Wat is shiatsu?

    Foto

    Shiatsu is drukpuntmassage, voortgekomen uit de traditionele oosterse geneeskunde. Letterlijk betekent het 'vingerdruk’, maar in de praktijk maken ervaren therapeuten ook gebruik van handpalmen,vingers, duimen, elleboog, knie en voeten. Wat de mens echter uniek maakt is het gebruik van onze handen. De beweeglijkheid van onze duim, die structureel een belangrijk punt is in de biologische evolutie van de mens, is de fysieke tegenpool van de flexibiliteit van onze verbeelding en gedachten.

    Shiatsu werkt in op de subtiele anatomie van je lichaam, waarin de energie stroomt die 'ki' (Japans) of 'chi' (Chinees) wordt genoemd. Deze 'ki' stroomt door je organen en alle delen van het lichaam, langs kanalen die we 'meridianen' noemen. Op deze kanalen bevinden zich specifieke punten die een hogere elektrische lading hebben van elektromagnetische energie. Die punten heten 'tsubo's'. Door het toepassen van zowel druk- als strektechnieken, kan de therapeut de 'ki' revitaliseren in die delen van je lichaam waar de energiestroom gestagneerd is: waar spanning zit treedt ontspanning op en de zwakke zones worden gestimuleerd. 

    Shiatsu reguleert de werking van het zenuwstelsel, verhoogt de weerstand van het lichaam, verbetert de bloedcirculatie, reinigt de weefsels en versoepelt het lichaam. Het resultaat is dat de aanwezige lichaamsenergie in balans komt. Ziektesymptomen op zowel lichamelijk als emotioneel gebied kunnen hierdoor gedeeltelijk of geheel verdwijnen. 

    Aanraken is de essentie van shiatsu: een ondersteunende hand in tijden van stress of pijn helpt altijd bij herstel. Het gaat om balans maken, de basisactiviteit van de natuur. In de oosterse geneeskunde worden ziekte, symptomen en condities in verband gebracht met elkaar en worden zij teruggevoerd naar een dieper onevenwicht in het energetisch systeem. Dit hangt samen met problemen op fysiek, emotioneel of spiritueel vlak.

    Vanuit de basisvisie van shiatsu wordt het leven benaderd met diep respect. Alle mensen, dieren, planten, mineralen en de energetische sferen zijn met elkaar verbonden. Door het aanraken zal de ervaren shiatsutherapeut je zelfgenezende kracht opwekken en activeren. Je ervaart een verhoogd gevoel van welzijn in lichaam, geest en ziel.

    Shiatsu is een belangrijke ondersteuning in je zoektocht en evolutie naar een natuurlijker levenswijze, zowel voor de 'gever' als voor de 'ontvanger'. De opleiding is voor iedereen die zichzelf wil ontwikkelen op persoonlijk vlak en voor wie uiteindelijk voltijds of deeltijds als shiatsutherapeut werkzaam wil zijn. Je unieke kwaliteiten komen meer naar de oppervlakte door de techniek die aangeleerd wordt tijdens de lessen en door inzichten in een gezonde en positieve levenstijl.

     






    30-06-2009 om 11:10 geschreven door Hilde  


    28-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantietijd
    Morgen , woensdag 1 juli begint officiel het verlof voor vele mensen.  De scholen zijn dicht en velen nemen in juli hun vakantie op.   Je merkt aan alles dat het leven rustiger en gemoedelijker wordt.    Ook bij mij in de zaak is het dan kalmer dan gewoonlijk. 
    Het is raar hoe het leven eigenlijk samenhangt met het schoolgaan van de kinderen.  Op het einde van het schoolverlof hoor ik steeds maar weer dezelfde opmerkingen. '' Blij dat alles weer gewone routine wordt.''
    Mensen zijn inderdaad gewoontedieren.

    Ikzelf neem dan ook mijn jaarlijks verlof en hoop natuurlijk op goed weer daar ik naar Bouillon ga.
    Dh gaat een weekje naar Dijon circuitrijden met vrienden.  Daar ik niet veel zin had om een week op het circuit, te zitten en ik een week zonder  dh wel kan overleven heb ik een paar nederlandse vrienden uitgenodigt om mij gezelschap te houden.
    Yvon, Miny , Jossie en Tandy komen me een paar dagen bezoeken.
    We hebben al een restaurant besproken, Yvon gaat me veel uitleggen over allerlei snijtechnieken en  ik heb al een werkschema opgezet voor Sensenruth.
    Ze denken dat ze daar niets zullen moeten doen, maar niets is minder waar
    Natuurlijk ben ik heel benieuwd wat ze over ons het huis gaan zeggen, misschien brengen ze me wel op leuke gedachten.  Je weet maar nooit.

    Daar het dus kalmer zal zijn de komende maanden, heb ik gisteren een hele namiddag in een luie ligzetel in de zon gezeten.  Maaaaaar niet zonder iets te doen op quiltgebied natuurlijk.
    Ik heb de love reeks stitchery af en had  al 4 boorden  klaarliggen in de korak methode (zie foto's eerdere berichten)  Maar had toch  niet het effect dat ik wou bekomen , dus heb ik alle korakboorden losgemaakt en de stof hergebruikt.  Niet omdat ik geen stof genoeg in stock had, maar omdat de kleuren perfect passen bij het garen.
    Ik heb dus alle stofjes gestreken en er het flying geese patroontje met de hand op getekend.
    Dus ik kan me nu zeker niet vervelen in de frituur tijdens de zomermaanden. 

    Ik wens iedereen die straks verlof neemt een hele leuke tijd.  Geniet ervan en kom terug met nieuwe energie om het komende jaar weer prachtige quilts te ontwerpen en te maken.


    28-06-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    27-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.flying geese etc..

    De flying geese is 1 van mijn favoriete blokken.  Steeds maar opnieuw worden er nieuwe manieren uitgevonden om dit blok snel en mooi te maken.
    Verleden jaar koch ik de flying geese ruler, maar je kan de afmetingen ook gewoon knippen via een gewone ruler.

    Dit filmpje geeft een heel goed idee van hoe het werk.




    De laatste tijd zijn er ook veel quilters die jelly rolls kopen, ik heb daar natuurlijk ook mijn steentje toe bijgedragen.
    Ik ben begonnen met het aan elkaar stikken van repen  en heb ondervonden dat het niet zo gemakkelijk is om alles mooi te krijgen aan de achterkant.
    En toen ik onderstaande video bekeek wist ik al wat ik fout had gedaan. 



    Maar dit is het vervolg op deze video en is ook heel interessant.


    Dus ook even kijken maar


    27-06-2009 om 07:48 geschreven door Hilde  


    25-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.borders

    Mijn laatste stitchery, diegenen met de harten en  met leuke teksten op zijn klaar. (zie reeds geplaatste foto's in eerdere berichten)

    Ik begon dus uit te kijken om de juiste boorden te vinden. 

    En al zoekende kwam ik deze link tegen.

    Enorm veel voorbeelden met foto's.

    Ik wou jullie deze link niet onthouden, dus geniet en leer ervan.

    http://home.howstuffworks.com/enlarge-image.htm?terms=quilt+borders&page=0&gallery=1

    Ook deze quilt kwam ik tegen, prachtige, geheel uit borders,


    Image and video hosting by TinyPic 

    Je kan op deze link de volledige beschrijving  lezen van de boorden.

    http://bloominworkshop.wordpress.com/medallion-quilt-along/




    Nu ik dus weet welke boord ik ga gebruiken ga ik mijn stofjes bij elkaar zoeken en misschien nog knippen.  Maar het zonnetje schijn zo heerlijk, dus toch straks nog even in mijn ligzetel in de tuin genieten.

    Vanmiddag komt ook Marleen van het costa forum mij een bezoekje brengen, ze werkt maar een 5 tal km van bij mij , dus leer ik weer iemand kennen via Costa.

    25-06-2009 om 09:54 geschreven door Hilde  


    21-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van alles
    Vandaag is het bij ons in de straat de jaarlijkse brocante op den Dries.
    Normaal neem ik elk jaar deel aan de rommelmarkt met mijn rommel.  We mogen immers van de organisatoren gratis staan aan ons huis, maar dit jaar heb ik forfait gegeven, heb eigenlijk niet veel rommel meer en ga dus deze avond gewoon werken.  Dus deze morgen lekker met dh gaan ontbijten op het ontbijtterras georganiseerd door de vereniging.  De opbrengst gaan naar een goed doel, dus dan eet je maar een croissant extra.
    Samen eventjes de markt afgelopen, er staan toch een 450 tal mensen met hun rommel, niets gekocht en plots regen. 




    Image and video hosting by TinyPic 


    Dus tijd om nog even te neuzen in mijn boeken die ik deze week heb ontvangen.


    Image and video hosting by TinyPic

    Boeken zijn dus een echte aanrader als je wat met  meer  kleuren wil werken. 
    Ook heb ik mijn blog over Sensenruth bijgewerkt en al het materiaal bij elkaar gezocht om dus morgen te starten met het decaperen van de oude ingebouwde kast  in de badkamer.

    Ik rij deze nacht nog door zonder dh, hij moet immers de centjes verdienen morgen  



                     Image and video hosting by TinyPic

    Ik ben eens benieuwd of het gaat lukken en welk kleur de kast gaat krijgen.  Gelukkig heb ik veel geduld, maar de kast moet gedaan zijn voor de badkamer kan worden betegelt.  We gingen vorige week de tegels kiezen voor de badkamer.  Is altijd zo moeilijk voor mij , maar ook voor dh , die toch in het vak zit, was het niet zo gemakkelijk.  Gelukkig hebben we beiden dezelfde ideeen en smaken qua huisinrichting.  Dus dat komt wel goed.

    Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen via de site van Sensenruth.



    21-06-2009 om 12:24 geschreven door Hilde  


    19-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stofjes zijn toegekomen
    Ik had in een ander bericht reeds geschreven over mijn bestelling bij deze internetwinkel.  Ik heb amper 6 dagen moeten wachten en mijn stofjes zijn reeds toegekomen.
    15 faf quarters van Amy Butler Daisy Chain
     Anna maria's garen party , fasset's dalhia blooms en Amy Budlers midwest modern serie
    De kleuren zijn allemaal prachtig.

    De bestelling verliep zonder problemen,ik heb niets moeten bij betalen, al had ik voor meer dan 110 dollar.  Dus deze site is een aanrader, zeker door haar kortingen , akties en goedkoop verzendtarief.

    Ik kreeg als geschenk nog 2 fat quarters batikstof erbij en twee kleine stickers in 3d beeld.  Hoeft natuurlijk niet , maar is toch leuk meegenomen.


    .
    Image and video hosting by TinyPic           

    Alles zat verpakt in deze Image and video hosting by TinyPic   leuke plastic zakken

    Ik bestelde verleden week ook nog op Ebay een easy dresden ruler van Darlene  Zimmerman.
    Ook hij is deze week toegekomen.  Ik wil hiermee OOIT  een quilt maken.


    Image and video hosting by TinyPic

    De boeken van Material obsession zijn ook deze week toegekomen en deze zijn echt prachtig.  Ze liggen in de frituur , dus ik kan er nu geen foto's van tonen maar heb er zeker geen spijt van.
    Alleen spijtig ,dat als je boek 1 bestelt,  het eigenlijk hetzelfde boek is als het andere boek , maar dan met een andere voorkaft.
    Material obsession 2 is dan weer helemaal anders van stijl.
    Gelukkig heb ik al  iemand gevonden voor mijn dubbel boek. 

    19-06-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    12-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke site
    Per toeval kwam ik gisteren een leuke webshop tegen uit America.

    http://www.christaquilts.com/ 


    De prijzen zijn ok, maar het is de rest die heel interessant is voor ons.

    Je krijgt er als je er de eerste keer besteld een korting van 10 % .

    Elke week zijn er kortingen, deze week 10 % korting op de fat quarter bundles ( Had ik deze toch juist nodig zeker )

    Bij de meeste webshops uit america kan je voor ongeveer 60 dollar stofjes bestellen en zijn de verzendkosten, per 60 dollar - 12 dollar.
    Maar zijn rekent voor 75 dollar stofjes een bedrag aan van 10.95 dollar, bestel je meer dan 100 dollar krijg je 50 % korting op de verzendkosten.

    Dus heb ik het maar eventjes uitgeprobeerd en hopelijk krijg ik alles volgende week in de bus.  Ik hou jullie op de hoogte.

    Toen mijn bestelling was geplaats kreeg ik al dadelijk een mail waarin stond dat ik bij mijn volgende bestelling terug 10 %  korting krijg op de stofjes,  dus ik leuk meegenomen.

    Ze heeft ook elke week een prijsvraag die je 20 dollar kan opleveren.

    Deze week was het deze vraag :




    Image and video hosting by TinyPic

    Ik heb natuurlijk meegedaan en mijn antwoord was juist, dus ik leef op hoop.  Misschien zijn die 20 dollars voor mij.

    Weten jullie het wie de uitvinders is van de werktafel van onze naaimachine's ?

    12-06-2009 om 08:26 geschreven door Hilde  


    10-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.al 46 lentes
    Maandag was het mijn birthday.  Ik begon aan mijn 46 ste levensjaar.  Wat gaat de tijd snel.
    Ikzelf voel me nog niet zo oud , innerlijk ben ik nog een heel klein meisje  (   )  dat graag lacht en plezier maakt en soms wel wat ernstiger mag zijn, maar ja , mijn sterrebeeld is tweeling en die zijn natuurlijk heel beweeglijk.
    Ik heb het graag druk, dan leef ik pas op.  Ik heb nog zoveel dingen in mijn hoofd die ik wil verwezelijken de komende jaren.
    Gelukkig zie ik er veel jonger uit, dus dat ik mooi meegenomen.

    Ik heb , in opdracht van dh voor mijn verjaardag  , 3 boeken besteld van deze schrijfsters.  Dit zin hun blogs, prachtige dingen maken ze , zo kleurrijk.  Hopelijk heb ik ze deze week in huis.    Ik hou jullie op de hoogte.

    http://materialobsession.typepad.com/material_obsession/ 



    http://thelastpiece.typepad.com/




    10-06-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    05-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 1tje
     

    05-06-2009 om 11:14 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lied
     



    Dit liedje kwam ik tegen op u tube van martina  mc bride en heb de cd bestelt bij bol com
    prachtige teksten, deze gaat over kindermishandeling  (spijtig genoeg)
    tekst hieronder  geeft me een heel verdrietig gevoel

    Martina Mcbride Concrete Angel

    She walks to school with the lunch she packed,
    Nobody knows what she's holdin' back,
    Wearin' the same dress she wore yesterday,
    She hides the bruises with linen and lace.

    The teacher wonders but she doesn't ask,
    It's hard to see the pain behind the mask,
    Bearing the burden of a secret storm,
    Sometimes she wishes she was never born.

    CHORUS:
    Through the wind and the rain,
    She stands hard as a stone,
    In a world that she can't rise above,
    But her dreams give her wings,
    And she flies to a place where she's loved,
    Concrete angel.

    Somebody cries in the middle of the night,
    The neighbors hear, but they turn out the lights,
    A fragile soul caught in the hands of fate,
    When morning comes it'll be too late.

    CHORUS:
    Through the wind and the rain,
    She stands hard as a stone,
    In a world that she can't rise above,
    But her dreams give her wings,
    And she flies to a place where she's loved,
    Concrete angel.

    A statue stands in a shadowed place,
    An angel girl with an upturned face,
    A name is written on a polished rock,
    A broken heart that the world forgot.

    CHORUS:
    Through the wind and the rain,
    She stands hard as a stone,
    In a world that she can't rise above,
    But her dreams give her wings,
    And she flies to a place where she's loved,
    Concrete angel.


    05-06-2009 om 10:54 geschreven door Hilde  


    31-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mistery costa ten einde
    Vandaag geef ik het derde en tevens laatste deel vrij van de COSTA MISTERY 2009.

    Ik heb de laatste 2 weken snel moeten doorwerken. 

    Maakte het met de hand , maar gisteren wou ik echt alles af hebben en heb dus de laatste stukken dan toch maar met de machine aan elkaar gezet.
                         Image and video hosting by TinyPic     Image and video hosting by TinyPic


    De resterende 3 hoekjes zijn reeds geknipt en aan elkaar gespeld, het is nu dus nog juist een matter of time voor hij af is.



                              Image and video hosting by TinyPic 



    Het laatste blok dat rond het reeds afgewerkte gedeelte komt is dus het pinwheel blok.  Voor velen een favoriet blok, ook voor mij.
    Je kan er hele leuke effecten mee bereiken.





                                   Image and video hosting by TinyPic


    Als deze blokjes aan de quilt zijn genaaid mag iedereeen hem afwerken zoals hij het zelf wil.
    Ik denk eraan om hem nog een stukje witte stof mee te geven en er nog een geappliqueerde rand mee te geven.
    Ik moet daar nog eens ernstig over nadenken.

    Hieronder dus de foto van de quilt zoals hij moet komen.

    Hopelijk vinden de deelnemers het een mooi quilt   Dit is de eerste keer dat ik werk met voor mij toch nogal felle kleuren.

    De stofjes komen van een charm pakje van moda '' Soireé".  Als hij af is plaats ik wel een andere foto.


    Image and video hosting by TinyPic

    31-05-2009 om 11:15 geschreven door Hilde  


    30-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zonnig weer
    Hé hé , eindelijk een paar dagen zonnig weer !!!!
    Natuurlijk wil je dan buiten zitten en van het zonnetje profiteren.
    Dus vandaag ga ik even een paar uurtjes stitcherien ( hoe kan ik het anders omschrijven) op mijn terras onder de lindeboom.
    Het is het laatste deel van de serie love. 
    De andere delen kunnen jullie hieronder al bewonderen.




                                                 Image and video hosting by TinyPic 




    Moet ook nog een paar blokjes van de mistery aan elkaar zetten die is dan ook weer up to date.  Kan ik hem ook maandag bij het bekend maken van deel 3 mee showen .  Ik heb gewerkt met ,voor mij,   nogal felle kleuren , maar het komt helemaal goed.  Helemaal geslaagd , al moet ik het zelf zeggen. 

    30-05-2009 om 08:26 geschreven door Hilde  


    29-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke tekst
                                                 Image and video hosting by TinyPic

    Ik heb ze dus gevonden, die stoffenfee.

    Ze gaat me helpen om nooit zonder stof te vallen.

    29-05-2009 om 09:00 geschreven door Hilde  


    28-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tijd
    Ik heb deze week nog niet echt veel vrije tijd gehad.
    Druk in de frituur, tussendoor even met vriendin pannekoeken gaat eten,
    controle van de belastingen samen met de boekhouder    Dus mijn week is nogal hectisch.
    Ook heel weinig tijd gehad om iets quilterigs te doen. 

    Een tijdje geleden kwam ik deze site tegen van the rabbit factory.

    http://web.me.com/lorrainelefort/The_Rabbit_Factory/Welcome.html

    Er staan prachtige BOM blokken op. Wel betalent, spijitg genoeg niet gratis.
    Elk blok staat apart afgebeeld, dus je hebt een goed overzicht.
    Kijk er eens naar , ze zijn echt de moeite waard.

    Hieronder ook een link met een hele reeks blogs over quiltende mensen.  Je kan er ook je blog bijzetten.
    Ik probeer elke avond even enkele blogs te bekijken en de leukse hiervan bij te zetten op de stitchery startpaginga.

    http://www.blenza.com/linkies/links.php?owner=nikimcn&postid=22Dec2008

    Kijk er even naar, als je tijd hebt, er zitten leuke tussen.

    Maandag moet ik ook het derde en laatste deel van de mistery bekent maken.
    Moet het nog uittekenen, zit al wel in mijn hoofd , maar moet er nog uitkomen
    Dus elke vrije minuut in de frituur probeer ik mijn deel 2 af te krijgen.
    Wil de foto dan ook maandag hierop zetten.

    Gelukkig heb ik maandag een dag dat ik niet naar de ardennen ga, zal me goed doen om eens gewoon de allerdaagse dingen te hervatten.

    28-05-2009 om 00:00 geschreven door Hilde  


    24-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke tip
    Zondagmorgen had ik zin om mijn patroon van de kerstmannen al klaar te tekenen op steam a seam. Maar mijn inkprinter zijn inktpatronen waren bijna leeg en ik kon er pas donderdag gaan halen.  Ik moest natuurlijk verschillende copijen maken van de patronen om alles te plastificieren , omdat er sommige delen op de sneeuwmannen staan.  Jullie weten wel wat ik bedoel, soms moet je 4 x een copij maken van hetzelfde ding om het malltje te kunnen gebruiken.   Denken , Denken , Denken , want ik heb geen harde plastic waar ik de mallen kan uit snijden.  En plots viel mijn euro

    Ik nam een plastic hoesje dat je gebruikt om over je papier te schuiven voor het lammineren van bladen en ben daarop met een watervaste stift het patroontje beginnen over te tekenen.  Je kan dus alles overtekenen direct vanaf het originele patroon.

                                        Image and video hosting by TinyPic




    Daarna nam ik gewoon een oude factuur uit mijn papierblak, je moet alleen zien dat het een blad is waarop er op de achterzijde niets is gedrukt. 
    En daar van heeft iedereen er wel genoeg liggen.  Je schuift het tussen de 2 plastic flappen.



                                       Image and video hosting by TinyPic



    Steekt het in de lamineermachine en klaar is kees.

                                       Image and video hosting by TinyPic



    Je kan de patroontjes dan uitknippen. 



                                        Image and video hosting by TinyPic 




    Zoveel papier gespaard en het oude papier herbruikt.

    Ik denk dat ik in de toekomst zo ga werken.  Ik heb een hekel aan fotocopies nemen , altijd zien dat je alles hebt gedaan, niets vergeten ?
    Nu teken je gewoon alles over,geen verlies van plastic en papier


    24-05-2009 om 11:28 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs