Over mijzelf
Ik ben hilde
Ik ben een vrouw en woon in in een hele leuke streek in (belgie ) en mijn beroep is zo leuk dat ik het eerder als een hobby zie.
Ik ben geboren op 08/06/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: quilten, lezen, ardennen, wandelen, lachen , zoveel .
Ik zou het leuk vinden als jullie een leuk berichtje nalaten.En als je in de buurt bent kom gerust langs om een frietje
english translation ? use this button




Image and video hosting by TinyPic
mijn andere blogs-site
  • gite b 12 personen Bouillon
  • gite richard 3 pers
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Hilde 's eden

    QUILTS, DROMEN EN LEUKE DINGEN IN MY LIFE
    01-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verjaardagslapjes

    Binnenkort is het mijn 45 ste verjaardag.  Ik had me ingeschreven op de verjaardagslapjeslijst (wat een woord ) van Tilly. Ik heb hier ondertussen al een hele serie dikke enveloppen ontvangen. Ik heb niet de neiging om deze te openen. Ben altijd nogal een geduldige persoonlijkheid geweest.   Dus op 8 juni, volgende week zondag, mag ik deze openen. Moet nog wel een 10 tal enveloppen ontvangen.
    We Wachten Geduldig af. 

     
    Yvon zit momenteel in Denemarken. Kreeg verleden week deze kaart van haar. Ze heeft ginder de vonst van haar leven gedaan. Ze zal het zelf wel vertellen op het forum. Ze was mijn verjaardagslapje vergeten op te sturen en nu krijg ik een deens lapje van haar, dus dit lapje moet bijna 850 km afleggen om tot bij mij te geraken. Als dit maar goed afloopt !!! Ben natuurlijk heel benieuwd wat ik ga krijgen. Ik laat na mijn verjaardag wel de foto's zien

    01-06-2008 om 09:56 geschreven door Hilde  


    31-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sterrenswap
    Enkele maanden geleden starten we op het quiltvirus ook met een sterrenruil. De bedoeling van deze swap is dat elke quiltster een ster maakt (naar de voorkeuren die er opgegeven zijn) voor een andere quilster. Zo wisselen we blokken uit en maken we op het einde van de ruil  een quilt die bestaat uit blokken die gemaakt zijn door andere quilters. Je kan alle blokken zien in het fotoalbum en op het quiltvirus onder de topic sterrenswap.
    enkele foto's van ster 1 en ster 2 zie je hieronder


    Van de sterren 3 en 4 zijn de patronen ook al doorgegeven , iedereen is er volop aan het werken. In totaal gaan er 13 sterren moeten gemaakt worden in allemaal verschillende afmetingen.  De quilt moet daarna in elkaar gezet worden naar ieders eigen creatief idee.Ik ben momenteel bezig aan ster 4  en hoop ze nog vandaag af te krijgen.

    31-05-2008 om 10:47 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mistery deel 5
    vandaag deel 5 van de quiltvirusmistery bekent gemaakt. Het gaat hier om een huisjesblok.


    als dit blok af is kan iedereen al een groot deel van hun blokken aan elkaar zetten tot dit resultaat.


    indien jullie willen zien hoe je dit patroon kan maken , klik dan op deze link van het quiltvirus.
    http://www.quiltvirus.nl/asp/forum/forum_posts.asp?TID=8274

    ben eens benieuwd hoe iedereen dit blok gaat afwerken, je kan alles volgen in het fotoalbum van mij.


    31-05-2008 om 10:15 geschreven door Hilde  


    29-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe startpagina
    Ik heb een nieuwe startpagina opgestart , mijn andere startpagina over patchwork ( http://patchwork.startpagina.be/ )  werd wat vol en daarom heb ik een aparte pagina gemaakt voor alle blogs in verband met quilten en leuke hobby's ,eveneens de stitchery krijgt er aan aparte rubriek onder

     

    http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/


    willen jullie dat jullie blog er op komt te staan, meldt je dan even aan en willen jullie dan ook deze link op jullie blog zetten, krijgen we veel meer bekendheid
    copier deze link hieronder

    http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/images/pagename_banner/stitchery-quiltblogs.gif

    ik ben nu bezig met alle links over te plaatsen naar de juiste pagina's , dus nog even geduld voor alles op zijn plaats staat , is een heel werk.
    veel plezier ermee !!!

    29-05-2008 om 10:29 geschreven door Hilde  


    19-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heel leuk filmpje

    Is dit echt mogelijk ?   Blijven kijken tot het einde


    http://www.dumpert.nl/mediabase/103111/683fb9eb/hoeveel_eieren_gaan_er_in_een_dozijn_.html

    19-05-2008 om 18:55 geschreven door Hilde  


    17-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mistery
    Verleden jaar begon ik met de quiltvirusmistery op het quiltvirus. Er schreven zicht een 65 tal mensen in om deel te nemen aan deze misteryquilt. Voor de leken onder jullie, een mistery is een quilt die gemaakt wordt zonder dat je weet wat de hele quilt gaat worden. Ik stuur 2 maandelijks een patroon door dat de quiltser naar mijn aanwijzingen moet in elkaar zetten.  Iedereen is natuurlijk heel nieuwschierig naar het totale concept.
    deel 1 waren de boompjes, deel 2 waren de bloemen , deel 3 was de zon ,deel 4 was het hekwerk
    en deel 5 gaat dus pas doorgestuurd worden begin juni
    Iedereren moet ook nog een aantal bladeren maken in stof, die op deel 6 moeten komen, maar deze moeten maar pas klaar zijn tegen september.





    dit is al een foto van hoe het er nu momenteel uitziet.  Het lijkt misschien een rare plaatsing van de blokken, maar wees maar gerust, alles zal duidelijk worden na deel 6.


    Bij deze mistery hoort er ook een klein wedstrijdje. Er hoort bij elk deel een op te lossen vraag. Iedereen moet zijn antwoord bijhouden en op het einde kan  deze zin meegestuurd worden met een foto van het in elkaar gezette quiltje. Er is 2 meter stof mee te winnen en ook nog een leuke verrrassing . Stof , zie de foto hierboven.
    Je kan alle ingestuurde blokken van de deelnemers bekijken in mijn fotoalbum  http://hildefoto.mijnalbums.nl/

    17-05-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    15-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stoffen
    Deze stofjes mocht ik onlangs ontvangen vanuit Amerika , ik bestelde ze bij de http://www.fatquartershop.com/ in Texas.  Het is de collectie Ginger Blossom en een jolly Patches  van Friends & Flowers. De kleuren zijn feller dan diegenen die ik normaal gebruik, maar vond deze zo leuk dat ik ze toch bestelde. Zit nog wat te uit te zoeken wat ik er van zou kunnen maken. Ben nog wel met 3 projecten bezig, maar toch .....

    En vanmorgen kreeg ik een een leuke brief toegestuurd van Christina met een leuk kaartje en een leuk stel stofjes. Was zomaar naar mij gestuurd omdat ze me bedankte. Wat een leuk mens toch. Was er echt door ontroerd. Spijtig dat sommige mensen zo veraf wonen. Bij sommigen wil ik
    wel even elke week binnenspringen voor een bakje kofie.  Ik weet al wat ik met deze stofjes ga creeren.Ik hou jullie op de hoogte.



     
    Gisterenavond ook nog een An gezien. Ze kwam gauw nog even dag zeggen in de frituur. Was blij dat ik haar zag. Was dan ook al bijna een maand geleden

    15-05-2008 om 13:11 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de waarheid
    de waarheid, we kunnen er niet omheen, dus geen zorgen meer om ons gewicht

    15-05-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    07-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotoalbum
    ik ben bezig een deel foto's in het fotoalbum te zetten
    http://hildefoto.mijnalbums.nl/

    maar moet toegeven, met dit heerlijke weer , heb ik totaal geen zin om achter de pc te zitten
    dus zal wel volgende dagen worden bijgewerkt

    hieronder ook de link van de topic Bouillon op het quiltvirus

    http://www.quiltvirus.nl/asp/forum/forum_posts.asp?TID=7937&PD=1

    07-05-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    05-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik ben al een tijdje terug

    uit Bouillon, maar was hier zo druk dat ik nog niets heb kunnen neerpennen wat er die week allemaal is gebeurd. Ik kan het maar in 1 woord samenvatten deze week is echt een week met een gouden randje geworden. Deze uitdrukking heb ik overgenomen van de hollanders natuurlijk.
    Op deze foto staan we allemaal op , eerste rij van link naar rechts, Hilde, Ann, Jossie, Yvon, acher mij staat Christina, Leintje en Els.   Marja neemt de foto dus zij is staat op de kleine foto ernaast. 
    Ik ben dus nog s'nacht doorgereden naar ginder en toen ik daar rond middernacht aankwam zag ik de slingers al hangen in de woonkamer. Iedereen zat me op te wachten in nachtjapon.  En eindelijk kon ik dan kennismaken met Mijn Nieuwe Liefde voor het leven JANO. Het waren precies paparazzi die op mij stonden te wachten, ik die de doos opende en iedereeen met een fototoestel op mij gericht. Ik werd er haast verlegen van.

    S'nachts nog even bijgepraat en toe ik in mijn bedje wou kruipen , lag deze vol ballonnen gestopt. Hebben ze even zitten opblazen terwijl ze op mij wachten.
    Elke morgen, zoals ik had beloofd, ging ik lekkere croissants halen bij de verse bakker, daarna werd er op de  machine  gewerkt. Er was afgesproken dat er niets hoefde en dus deed  gewoon iedereen zijn zin. S'avonds leerden we dan de beroemde pik aan de lip kennen van Els en Leintje. Daar we dus geen kleine borrrelglaasjes hadden, dronken we ze maar uit eiderdopjes.
    Patches maakte al mijn veel te grote rokken kleiner, waarvoor toch nog een hartelijk dank. Ik zie er nu weer prachtig uit.
    Donderdag zijn Yvon en Christina ons nog komen vergezellen. Die hadden zo een hele lekere taart mee van ...., weet de naam niet meer, maar echt om je vingers van  bij af te likken.
    We bezochten ook nog de quilt-naaimachine winkel in Bertix die ons veel korting gaf. Ook de quiltwinkel in Sedan zal niet snel vergeten worden denk ik .  Deze winkel huisde in een oud pand waar het stonk naar allerlei dieren en er was geen enkel raam opengezet gedurend enkele jaren.. Ze gaf wel korting omdat ze binnenkort op pensioen gaat , maar de stoffen waren nogal duur en ze was niet erg commerciel aangelegt. In Sedan hebben we ook nog lekker gegeten op een terrasje, het weer was immers zonnig en warm.

    Ondertussen hadden de Nederlander al gemerkt dat ik me goed aan hen had aangepast en kreeg ik een oranje pruik op en een oranje sjaal om  en werd ik  geblinddoekt. Ik kreeg een hele mand vol met lekkere streekprodukten . Ook een leuk boek over Nederland.  Ook de 2 boeken die ik op het forum had gevraagd zaten erbij.  Home Sweet home van barb adams en alma ellen, en ook Romantic Quilst  van australian Patchwork. An had ze zo zogezegd thuis in haar kast liggen. Ik zou ze van haar overkopen. Wist ik veel dat ik ze ging krijgen in Bouillon, maar ben er heel blij mee. Ook kreeg ik een inburgeringscertificaat , daar ik slaagde voor de curcus " hoe leer ik omgaan met die gekke hollanders " en een bijpassend liedje was natuurlijk ook op zijn plaats . Ik ga proberen dit filmpje met het liedje op mijn blog te zetten, maar weet niet of het gaat lukken . Zaterdag is Christine dan ook nog toegekomen, had ook lekkere taart en het beloofde ontbijt bij. Zo leerde ze deze quiltwitches dan ook eens kennen.
    Zaterdagavond zijn we lekker gaan eten en zondag vertrokken er al een deel naar huis. Alleen Yvon , Christina en  Hilde bleven over.
    We zijn dan maar Bij Nadia op haar terras gaan zitten om te zonnen en capucino te drinken , de zondagsmarkt van Bouillon afgelopen en Christina heeft daar nog voor haar prachtig lichaam een paar leuke kleren gekocht. Daarna een tijdje rondgereden, naar het Boekendorp van Redu de boekenwinkels bekeken en een pannekoek op een zonnig terrasje gegeten. S'avonds lekker naar de Italiaan gaat eten. Maandag is dan iedereen afgereisd. Ik moet wel zeggen dat ik terug even moest bijkomen toen iedereen weg was. Had het er eventjes wel moeilijk mee dat ik daar ineens alleen zat.
    Maar dh was reeds op mij aan het wachten en was dan ook in de namiddag weer bij mij thuis.

    Ik denk dat iedereen zal beamen dat dit een heel leuke week is geworden. Natuulijk deden we nog veel enorm veel leuke dingen, lachten we veel, hadden we ook ernstige gesprekken etc. Te veel om hier allemaal neer te schrijven.
    Maar wat me toch enorm opviel was het verschil tussen deze twee culturen, we spreken (bijna) dezelfde taal en toch zijn er zo veel verschillen qua eten, taal, gebruiken. Dus 1 ding heb ik hier zeker geleert. Hollanders kunnen zich  integreren in Belgie, maar ze hadden dan ook 2 prachtige voorbeelden om hun dat te leren         he Ann



    05-05-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    13-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik vertrek

    EINDELIJK IS HET ZOVER !!!!
    Vandaag vertrek ik met de quiltwitches naar Bouillon op quiltweek. Ik kom volgende week maandag terug en dan zal ik jullie verslag uitbrengen van deze gebeurtenis. 
    Ik ga pas vanavond  rond middernacht ginder toekomen en zal uiteindelijk mijn lieve Jano ontmoeten (na bijna 5 weken wachten)
    en 6 nederlandse quilters die ik nog nooit heb ontmoet. Ik heb heel de week gemediteerd zodat ik deze ontmoeting aankan   Het weer ziet er niet al te schitterend uit maar we maken er toch wel een leuke week van , daar ben ik van overtuigd.
    Tot binnen 9 dagen of ....  dagen .

    13-04-2008 om 10:37 geschreven door Hilde  


    05-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog maar 8 nachtjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog 8 NACHTJES SLAPEN  en ik vertrek met An, Yvon, Marja, Chrisina, Els, Jossie en Leinje op quiltweek naar Bouillon. Els en Leintje hebben ons al huiswerk gegeven. We moesten 9 blokken snijden van 30 cm op 30 cm ,  reeds sandwitchen zodat we onmiddelijk met deze blokken aan de slag kunnen . We gaan leren machinaal quilten.  Eindelijk ga ik het leren !!!. Maar zal voor mij niet zo gemakkelijk worden. Ik ga daar ook voor het eerst met mijn nieuwe naaimachine mogen werken. Moet daar eerst nog mee leren omgaan. Dus eerst les van Yvon en dan Els en Leintje . Ik hoop dat ik het overleef
    Ben hier al volop bezig met alles te verzamelen wat er mee moet naar ginder. Stofjes, boeken, allerlei quiltspullen  voor de hierboven genoemde dames staan al deels in Bouillon, maar er moet nog wel een hoop mee (zie foto) . Ik vertrek zondagnacht  13 april nog na het sluiten van de Frituur en zal daar maar zijn rond middernacht. Natuurlijk liggen ze dan allemaal al te slapen als roosjes, maar ik kan niet beloven dat ik stil zal zijn als ik toekom, Dus het kan heel goed zijn dat ik al deze dames (die ik nog nooit persoonlijk heb ontmoet) voor het eerst te zien krijg in nachtkleding.   Dus dames, kies er maar je mooiste nachtjapon uit !!!!!
    Ik ben deze week ook nog naar de http://www.thecosycottage.be/ geweest om allerlei quiltspullen , die ik nog nodig had (?) te kopen. Was daar tegen openingsuur en heb daar lekkere koffie gedronken en bijna 2 uur geklets met de eigenares. Een leuke madame trouwens, maar besef nu dat ik niet eens haar naam weet.
    Tijdens die week gaan we ook naar Sedan in Frankrijk (20 km van Bouillon) een quiltwinkel-borduurwinkel bezoeken. Ik heb zojuist op haar site gelezen dat ze gaat stoppen met de winkel (pensioen) en ze 30 % korting geeft tot einde juni. Dus zullen we daar zeker iets moeten kopen.
    http://patchwork-tissus-mercerie-toile-a-broder-sedan-ardennes.ardennespatchwork.com/



     

    05-04-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    02-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 april grap

    Ik ben gek op 1 april grappen !!!!

    En natuurlijk kon ik het weeral niet laten om ook dit jaar een aantal mensen flink bij de neus te nemen.

    Op het quiltvirus had ik in samenwerking met yvon een bouillongrap voorzien. We plaatsten een tekst over festiviteiten in de periode dat een aantal van de gasten van de quiltweek naar bouillon vertrekken. Je moest opletten voor een massa toeloop van volk , ook moest je een speciaal pasje aanvragen om die periode in bouillon binnen te mogen  etc.  Er waren er toch verschillende mensen die er zijn ingelopen
    hieronder enkele reacties :

    - oei hopelijk weet hilde hier iets van

    -Toch geen één aprilgrap ???!!!! Hilde zou wel durven-

    Oh jee, dit is toch hopelijk geen grap. Hilde help ons.

    - je meent het! Je hoopt toch zeker dat hetwel een grap is?Ìk weet niet of dit een 1 aprilgrap is, maar ik vrees dat het de werkelijkheid is. Ik ken de Belgen en weet dat ze er een bende van kunnen maken. Gaan ze tijdens allerlei manifestaties achterstallig wegenonderhoud verrichten(ik hoop dat ik na deze generalisatie toch nog mee mag) En over Keulen naar Bouillon rijden??? Ik neem mijn private jet maar


    hilde -ik heb net gebeld met toeristische doens en daar zeiden ze me dat het om een april grap ging van ene leeuwin en hilde Belgium

    kennen jullie die ?

    -Jullie zijn echt heeeeeeeeeeeeeeel erg

    -ik was er lekker NIET ingelopen!!!

    -ik stop een laxeermiddel in die zeeuwse bolussen die ik mee neem


    De eerste april grap was dus bedoeld voor het forum van het quiltviurs, maar ook privé neem ik graag mensen in de maling.

    Ik had iedereen een sms gestuurd dat mijn vakantiewoning in bouillon te koop stond voor 3.200.000 euro, ik had dit bedrag aan elkaar geschreven, zodat je eigelijk 3200000 las , veel bezagen dit als 320.000 euro. De reacties waren heel verschillend.
    Wat gebeurt er ? Scheiding ? Kieken !! , Zijn de meubels in de prijs inbegrepen ? , Dit is een aprilgrap etc.... Ben je weer bezig ?  Van sommigen kreeg ik totaal geen reaktie, zodat ik wist dat ze niet wisten wat te doen of denken

    maar deze vond ik de leukste  
    Wacht maar tot ik jou in mijn vingers heb Hilde, ik sla je persoonlijk met mijn gipspoot o je koppie heen.

    Heb ik me daar de hele dag zorgen lopen maken om je ,met je sms die je ook nog stuurde


    ook kreeg ik privé mails van sommigen mensen die hun deelneming betuigden en die echt met me inzaten, een hele dag aan me dachten , ze wisten hoe gek ik ben van gite-b. Sorry dat ik sommigen zo een hele dag heb getergd, maar ligt in mijn karakter. Maar ik zal het goed maken hoor

    02-04-2008 om 10:22 geschreven door Hilde  


    28-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw blog gestart
    Vanmorgen heb ik snel een nieuwe blog aangemaakt voor mijn siggies. De basic dingen zijn er al, de rest moet ik nog een beetje personaliseren.
    Ik heb gisteren de lijst ontvangen van Annelies en ga nog deze week een paar siggies versturen. Naar wie ?   Dat zullen jullie binnenkort wel zien in je brievenbus.
    De naam van de blog is  http://www.bloggen.be/siggieshildebelgium/
    Dus wie mijn siggieavonturen wil  meebeleven kan daar altijd een kijkje gaan nemen.
    ik ga van elke siggie een foto plaatsen  , zo kunnen ook de siggie deelneemsters hun eigen toegestuurde siggie bewonderen op deze site..

    Je kan ook op deze site vragen of ik je een siggie wil toesturen. Die personen krijgen dan natuurlijk voorrang.
    Tot in siggieland

    28-03-2008 om 08:52 geschreven door Hilde  


    27-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuk boek
    Ik ben gek op lezen en op boeken. Hoeveel exemplaren ik heb durf ik al niet meer zeggen , maar denk toch dat ik er meer dan 500 heb. Ik krijg regelmatig boekenbons en dan ga ik naar de standaard boekhandel om mijn "slag" te slaan. Maar elk jaar is er de tweedehands boekenbeurs te Strombeek. Iedereen mag daar gratis zijn boeken afgeven, oude en nieuwe boeken. De keuze is enorm, de prijzen varieeren van 1 euro tot max 6 euro, er is zelfs een afdeling anderstalige boeken.  Een 2de zaal is helemaal gevuld met boeken die ze niet meer kunnen/willen verkopen. Je mag daar zo een hele bananendoos (of 3 zoals ik) vullen met leuke boeken voor 5 euro de doos. Jullie verstaan dat ik daar niet kan aan weerstaan.
    hieronder een fotoreeks van mijn eerste quiltboek dat ik kocht in 1995 op een beurs in Mechelen. Het boek heet decorate with quilts & collections door de alomgekende Nancy J. Martin (uitgave van that patchwork place)
    Ik weet niet of het nog verkrijgbaar is , maar is zeker de moeite waard. Heb boek geeft achteraan een 20 tal patronen , maar hoofzakelijk krijg je foto's te zien van huizen van bekende quilters en hun collectie quilts die er hangen Toen ik dit boek kocht kende ik nog geen enkele bekende quiltnaam natuurlijk. Nu , beginnen er bij sommigen  namen al een belletjes te rinkelen. Oa Debbie Mumm staat er in. Als jullie ooit dit boek vinden, kopen, geen twijfel mogelijk
     





    27-03-2008 om 09:48 geschreven door Hilde  


    25-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuw

    Paasmaandag zag mijn tuin er zo uit

    en vandaag ziet hij er zo uit


    Er is hier heel veel sneeuw gevallen vannacht, met paasmaandag ben ik nog een dagje naar bouillon geweest maar daar lag nog maar weinig sneeuw Elk jaar in maart krijgen we nog altijd een winterprik het geeft wel mooi beelden , maar in rijden is iets anders, ik hoop dat vannacht, als ik terug thuiskom van mijn werk, de wegen mooi berijdbaar blijven.
    Zelfs onze 3 katten zijn met geen stokken buiten te krijgen. Ze liggen lekker voor de verwarming.

    25-03-2008 om 08:49 geschreven door Hilde  


    24-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quilt black diamands

    Eindelijk is hij af geraakt ........
    hij hing daar reeds meer dan 6 maanden op mijn designwall en moet eerlijk bekennen (kennen jullie dat ook ?) was ik hem moe gezien, ik had echt geen moed om er aan verder te werken.
    Een tweetal weken geleden dan toch maar verder aan gewerkt en dit is het resultaat. Ik ga hem met de machine quilten (ga dit leren van leintje in Bouillon) en ga hem aan iemand geven die hem heel mooi vindt. Is de eerste keer dat ik een quilt weggeef aan iemand, maar ik weet dat hij bij christel goed gaat terechtkomen. Ze heeft juist een huis gebouwd en hij gaat daar prachtig hangen in haar woonkamer








    hij is gemaakt van allemaal batikstofjes ,ongeveer 13 cm op 13, een pakketje dat ik ooit in amerika bestelde. gewone zwarte katoenen stof en de stof die tussen de diamanten zit is van Kaffe Fasset.

    heb hem volledig met de hand gemaakt en moet wel bekennen dat ik de helft van deze quilt op het einde aan elkaar stikte. Ik ga hem quilten met verloopdraad, of hoe je dit ook noemt, is draad die constant van kleur veranderd   merk yli colours

    als hij gequilt is zal ik terug een foto maken, ik hou jullie op de hoogte

    24-03-2008 om 09:29 geschreven door Hilde  


    23-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pasen
    aan iedereen een leuke paasdag toegewenst,
    ik ben een dagje dicht vandaag, dus een lekker dagje vrij, straks gaan wokken met vrienden in een leuk nieuw restaurant,



    ik ga ook vandaag verder werken aan mijn siggies , hoop er toch een 15  tal af te hebben, dan kan ik ze opsturen naar alle siggieverzamelaars , die nu al ongeduldig zitten te wachten

    23-03-2008 om 10:39 geschreven door Hilde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gite richard
    vandaag heb ik de blog afgewerkt van Ginette Richard,  een vriendin van mij in bouillon. We hebben elkaar leren kennen via haar broer Eric Richard die bij mij een aantal werken heeft uitgevoerd aan gite-b.
    Ze verhuurd een klein huisje voor 3 personen. Is heel eenvoudig, maar alles wat je moet hebben is aanwezig. De prijzen vallen reuze mee. Je hoeft dus niet meer op hotel te gaan , maar gewoon naar gite richard,
    http://www.bloggen.be/giterichard/

    23-03-2008 om 00:00 geschreven door Hilde  


    22-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.QUILTWEEK BOUILLON 2008

    Een tijdje geleden schreef ik reeds dat we met een aantal personen naar de ardennen vertrekken (Bouillon). We kennen elkaar van het forum  www.quiltvirus.nl

    Al de nederlandse quilters heb ik nog nooit persoonlijk ontmoet, ik heb al wel verschillende mensen opgebeld en ik denk wel dat het gaat klikken.
    Enkel an (makeke) heb ik al verschillende keren bij mij ontmoet in de frituur en we zijn ook samen naar creativa geweest.
    Een leuke humorvolle madam waar ik me goed bij voel. We zijn de 2 enige belgen tussen deze hollandse madammen Dus ofwel komen we  op  zen hollands pratend uit deze week terug , ofwel hebben de nederlanders een slag van  ons taaltje overgenomen.
    het is te hopen dat we elkaar goed verstaan, al die verschillende uitdrukkigen en woorden . Waar gaat dat toe leiden ?

    Leintje, yvon, makeke, hile, els, christina, marja en patches vertrekken op 14 april tem 20 april naar ginder.  Marjolien gaat ons ginder leren quilten met de machine , iets wat ik al heel lang wil leren en hier wel de ideale plaats en tijd voor is .
    we plannen niets op voorhand, we zien wel als we ginder zijn, wat we gaan doen. We gaan ons ook niet alleen met onze gezamelijke hobby bezighouden, er zijn daar zo onnoemelijk veel leuke dingen te beleven dat een weekje misschien wel te kort is.

    hieronder een foto van de mensen die meegaan.Fien staat ook nog op de foto , maar zo kon spijtig genoeg niet meegaan, er was Roemenie tussengekomen
    Later, na deze quiltweek, zal ik verslag uitbrengen zodat iederen een beetje weet wat we daar hebben meegemaakt.

    22-03-2008 om 12:13 geschreven door Hilde  





    Moda Bake Shop
    links nederlands
  • hilde haar startpagina patchwork
  • jossie
  • yvon
  • heleen
  • ingrid
  • mirjam
  • yvonne
  • artquilt christina

    Links engelstalig
  • one piece at a time
  • sentimental stitches
  • material obsession
  • the last piece
  • pat sloan
  • glorious applique
  • the dedicated appliquist
  • piecenquilt
  • ivoryspring

  • gewoon leuke blogs
  • my romantic home
  • antique brocante
  • that looks like craft
  • u create crafts
  • style at home
  • desing sponge
  • how stuff works
  • furniture
  • cottagehome decorating

  • Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs